*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Neuvolasta munkin on pitäny kysyä, että onko täällä ketään kuka käy Pitskun terveysasemalla? Me kun siirrytään nyt sinne heinäkuussa. Ainakin se tätsy jonka kanssa juttelin puhelimessa vaikutti ihan kivalta, että toivottavasti on yhtä mukava sitten muutenkin.
 
b]Pinkkimielelle[/b] onnittelut!

Peppimamma mullakin on jo piinallisia selkä- ja lonkkakipuja. Päivän aikana ne ei niin tunnu, mutta nukkuminen on tuskasta ja joudun vaihtamaan asentoa ihan kokoajan. Aamulla selkä on usein niin jumissa etten meinaa päästä sängystä ylös. Hankin Anitan tukivyön (netissä olevien suositusten perusteella on parempi kuin esim. Carriwell), siitä on ollut vähän apua. Ei vaan tuppaa mahtumaan kaikkien housujen alle. Sain ajan fyssarille, jos sais jotain vinkkejä. Järkyttävää jo tässä vaiheessa olla näin raihnanen :/

Se keliakiatutkimus josta oli puhetta on varmaankin se, jossa tutkitaan syntyvältä vauvalta jotain taipumusta keliakiaan tms. Oli jotain ulostenäytteiden ottoja yms. Ite ainakin sain synnäriltä esitteen siitä mutta oon unohtanu koko jutun.
 
Limuista:
Jos juo kohtuudella light limuja ei ole haittaa suuntaan eikä toiseen. Kohtuutta siis peliin =)

nöpötin:

Oikein ISO :hug: . Kurja juttu, että taas jouduit jäämään pois, mutta kaikki vauvan parhaaksi eikös juu =)

Esimaitoa täälläkin tulee ja mielestäni päivä päivältä enemmän. Kipuilu rinnoissa johtuu itsellä ainakin juuri tästä.

Itse olen huomannut hyväksi sokerin korvaajaksi hunajan.
Onhan siinä se oma ominaismakunsa, mutta määrällisesti sitä ei tarvitse laittaa kuin alle puolet sokeriin nähden, että on yhtä makeaa.
Eli jos normaalisti tarvitsisi 1tl sokeria teehen, niin hunajaa ei tarvitse laittaa kuin max.1/2tl ja on yhtä makeaa.

Ainoa harmi siinä on se, että vauvalle ei hunajaa saa antaa...tokikaan vauva ei makeaa tarvitsekkaan, mutta esimerkiksi puurossa aamulla.

Vuoden iän jälkeen saa vasta alkaa antamaan hunajaa. Ja nyt olenkin tarjonnut pojalle aamupiristykseksi aamupuuroon sen puolikkaan tl hunajaa ja voi että tykkää :D

Käytiin katsomassa sitä puhelinta, muttei ollut enään liikkeessä yhtäkään haluamaani merkkiä, joten piti tilata keskusvarastosta...toivotaan että siellä on...plääh.

Mutta nyt on mentävä katsomaan jotain suuhunpantavaa :p

paapelo+poju+Deri 24+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja hugoliina:
Siis taas mä jauhan täällä omanapaisesti tästä 4D-ultra aiheesta, mutta ihan kun joku olis taas kirjoitellut, että on just käynyt: tuleeko siitä ultrasta sitä kelakorvausta vaiko ei? Kun mennään viikolla 22+6 eli ensi torstaina. Netissä ollut isot pinot juttuja, missä sanotaan, ettei saa kelalta korvausta, mut saihan Inka ainakin, eikös- ja olihan teillä Inka vissiinkin myös kunnan tarjoama r-ultra? Anteeksi nyt tämä jankutus aiheesta täällä. Varmasti parhaiten osaavat Felicitaksessa kertoa miten on, mutta olen nyt soittanut varmaan 5 krt sinne ja jos ei tyyttää varattua, niin kukaan ei vastaa :headwall: ...
Juu mä kävin ihan tavallisessa rakenneultrassa ja siitä viikon päästä 4D-ultrassa eli vkolla 21+0. Sain sen kelakorvauksen suoraan, riitti että näytti kelakorttia. Mä en ees ajatellut että en olis sitä saanut..
 
Meillä eilen oli kans neuvola. Oli taas vakineukkutäti saikulla (niinku viimekskin) ja ihan kiva sijainen. Hemppa oli noussu, ehkä rautatabujen ansiosta. Painoo oli tullu sen 9,5kg nyt yhteensä, mut ei siitä mitään tuumannut. Aattelin et ois ehkä enemmänkin, mut menin kyllä heti herättyäni et sillon muutenkin painaa ehkä vähän vähemmän kun sit illemmalla. Tai ainakin normaaleissa olosuhteissa mulla näin. Pikkusella oli kaikki hyvin! :heart:
Inha ilma kyllä taas ollut. :( Mitenkähän sitä juhannus menee jos joutuu sisällä kökkimään kun muutama kaveri tulee kyläilemään. Tiän että miehet taas ottaa tuota miestä väkevämpää jonkun verran ja sit jos täälä sisällä metelöivät niin ei taas saa nukuttua. Oon kyllä niin monasti asiasta nalkuttanut tolle ukolle, että eiköhän se jo usko että hissukseen pitää sit olla että esikkokin saa nukuttua. Vaik kyllä tuo ikä tuo tullessaan sen että eivät nuo ukotkaan ihan niin pahasti enää jaksa kun sillon muutama vuosi sitten :D

Mutta nukkumatti taitaa taas hätistellä tuonne makkarin puolelle, joten hyvät yöt! =)
 
Juu kyllähän se niin on aivan ehdottomasti, että vauvan parhaan mukaan mennään. Töitä ehtii tehdä myöhemminkin :) Kattotaan nyt mitä huomenna neuvolalääkäri on mieltä, jatketaanko saikkua. Olen asennoitunut jo siihen,että kotiin jäädään :)

light-limsoja juon minäkin, menee nykyään ehkä n. 1 litran verran viikossa. Pepsi max on suosikki :p

nöpötin ja pikkuinen 23+1 :heart:
 
Olinkin jo unohtant kokonaan moiset lonkka säryt...itse kärsin niistä kun esikkoa odotin...tosin silloin olin jo rv30 muistaakseni kun alkoi, mutta jos tulevat tässäkin raskaudessa alkanevat aiemmin.
Tosiaan silloin kun yritti nukkua, alkoi lonkkaa särkeä...selällään kun ei enään voinut olla kun tuli huono olo.
Aamulla kun nousi, särki lonkkaa monasti tosi ikävästi...ihan kuin olisi painunut kasaan ja siitä sitten palautuisi omalle paikalleen...kaikkia vaivoja sitä tuleekin :kieh:
Mutta onneksi ohimeneviä, kyllä niistä selviää suht järjissää :D

Mies on ihan täpinöissään kun osti tänään tallentavan digi boxin...tohkeilee kaukkarin kanssa ja äänittelee eri sarjoja...sanoinkin, että kas kun et vie vihille, kun noin hekumoit :D

mutta nyt passittamaan poikaa suihkuun ja tutimaan :wave:

paapelo+poju+Deri 24+3
 
Pinkkimielelle onnittelut!

Nöpötin kyllä sua nyt koetellaan. Vauvan parhaan mukaan mennään. Onneks pääset lääkäriin.

Peppimamma ja Fresia jaksamista selkäkipujen kanssa.

4D-ultrasta kysyin yhdestä paikasta tuosta korvausasiasta. Sanoivat, että korvaus käytäntö on muuttunut. Jos lääkärillä on jokin diagnoosi kirjoittaa, jonka vuoksi ultra tehdään, niin silloin saa Kela-korvauksen. En tiedä onko joka paikassa sama käytäntö.

Itsellä selkä on ollut nyt vähän parempi. Nyt vain tuntuu kipua alhaalla. Taitaa olla liitoskivuja. Käveleminenkin tuntuu välillä pahalta. Vielä yritän olla töissä, kun porukkaa on muutenkin vähän. Yritän tehdä vähän kevyemmin töitä, vaik ei aina pysty. Sain työkaverilta tukiliivin kokeiltavaksi, jos siitä olisi apua.

Nasuli08+vaavi 22+5

 
Nasuli oliskohan sit tosiaan eri käytäntö eri paikoissa, kun mulle ei tosiaan missään vaiheessa sanottu mitään että pitäisi olla joku diagnoosi, kun aikaa varasin. Ainoastaan sanottiin että rv24 jälkeen ei saa Kela-korvausta. Tuo siis Helsingin Femedassa. Hmm, mielenkiintoista.. alkoi ihan kiinnostamaan mikä on homman nimi. Ovatko kaikki täällä palstalla 4D:ssä käyneet saaneet Kela-korvauksen ilman mitään erillistä perustetta tms.?
 
Vähän ehkä eri asia mutta mulle sanoi varhaisultran kohdalla ultraava lääkäri että välttämättä korvausta ei enää saa, että käytännöt on muuttuneet ja ns. turhia tutkimuksia ei korvata, jos siis ei ole ollut mitään ongelmia. Mutta kyllä siinä kassalla korvaus kuitenkin annettiin edelleen.
Pientä epätietoisuutta siis ilmassa:)

Saimme eilen pikkuiselle huutonetistä ostamani vaatepaketin. Oli kyllä ihania vaatteita, kaikki uusia, laputkin vielä eikä maksanut kuin 65e! Tuossa oli siis 28 vaatetta, oli kyllä mukava myyjä:) Mullakin on mukavampi olo kun vähän on jo varauduttu pikkuisen tuloon. Vielä kun tulee äitiyspakkaus niin siinä onkin jo hyvin, hieman täytyy sitten vaan tehdä omia hankintoja. Ja lahjojahan tulee, se on varma :LOL:
 
Huomenta! :wave:

MB - Mulle vastattiin sieltä Felicitakselta (kun vihdoin sain yhteyden sinne), että kelakorvauksen saa kassalta korttia näyttämällä ja hinta on 177e kun korvaus vähennetty. Nasuli08: joo tietty pitää olla lääkärin diagnoosi- se pitää mun mielestä olla jopa hammaslääkärin lapuissa kun korvausta hakee. Käsittääkseni siihen riittää maininta siitä, että sikiön rakenteet on tutkittu. Ja mäkin muistan jotakin tuosta 24 viikosta lukeneeni myös aiemmin (Pohjanneeko siihen, että raskaus voidaan lain mukaan keskeyttää 24 rvk mennessä, jos sikiöllä on todettu vaikea, elinkelpoisuutta vaikeuttava poikkeavuus?). Niin ja ilmeisesti myöskin eripuolilla Suomea eri käytäntöjä tästä korvaako vai ei, luki jossakin palstalla.Mutta meillähän viikkoja kasassa vasta 22+6 huomena eli ei pitäisi sen vuoksi olla ongelmaa =) . Olis se musta nyt ihan kohtuutonta, ettei sitä korvausta saisi: eiköhän kuitenkin suurin osa mene vauvan terveys etusijalla näihin 4D-tutkimuksiin (me ainakin) ja ei tuo kelan korvaama osuus nyt niin päätä huimaava ole, ettäkö se pulju konkkaan menis. Verojahan tässä maksetaan ja kyllä ne sieltä kelasta turhempiinkin sitä avustustaan lykkäävät. Ja joku oli jossain kirjoittanut, että on ärsyttävää kun toiset menevät vain moikkaamaan vauvaa 4-D ultriin ja sitten kela korvaa veronmaksajien rahoista...huh huh. Mitä sitten jos joku meneekin tällä periaatteella: kyllä se kuitenkin on se vajaa parisataa omasta lompakosta ihan käypä hinta sille reissulle ja jos kela tähän myöntää tukea n. 50e, niin tuskin tosiaan horjuttaa kelan tulevaisuutta pätkääkään/ vielä vähemmän on keneltäkään korvauksista pois eli mitä se ketään pitäisi liikuttaa saako joku korvausta vai ei :/

Napajuttuja oli puheltu: mulla edelleen omassa kuopassaan, mutta iltaisin (ja kun vauva sattuu potkaisemana navan kohtaan) navan reunat uhkaavasti hieman koholla...toivottavasti nyt kuitenkin pysyisi kuopassaan eikä ponnahtaisi ulos...tosin jos saan turvallisen ja riskittömän loppuraskauden, niin yks napa on ihan yks hailee- pysyykö kuopassaan vai nouseeko ylös :LOL:

Selkäkivuista kärsiville jaksamisia ja :hug:! Toivottavasti selätätte kivut pian!

paapelo Mulla ollut myös varsinkin vasemman puolen lonkan kanssa kestämistä: varsinkin nukkuessa jomottelee silloin tällöin kovastikin. Nämä kivut kuitenkin satunnaisia eli ei edes joka päiväisiä. Onneksi saadaan ens kuussa uusi sänky: kyllä on varmasti paremmat unet sen jälkeen luvassa- nykyinen sänky kun meillä on mitä on...

Kiitos kaikille light-limu infosta: taidan siirtyä niihin, vaikken nyt mikään suurkuluttaja olekkaan, ehkä n. 0,5l-1l menee maksimissaan viikossa, joskus ei lainkaan.

Jaahas...sitten ei muuta kun uuteen päivään ja toivoa sopii, että päivä kuluisi vauhdilla, sillä huomena ultra ja tää mamma ihan täpinöissään siitä :heart: :D ! Tulen sitten kertoilemaan kuulumisia =) !

~ Hugis & Papu 22+5 ~
 
Huomenta!

Nyt aamusta voi istua koneella kun selkä vielä kestää, iltaa kohti alkaa pystyasento tuntumaan hankalalta. Toivon tosiaan että tää helpottaa eikä pahene. Nyt on tosiaan 2 vkoa saikkua ja sitten olis 4 vkoa lomaa, jos se siinä ajassa paranis. Ja vois olla vielä loppuvaiheessa töissä.

Light-limuista: meillä juodaan silloin harvoin kun jotain limua ostetaan aina lightia. Siihen vaihdettiin sen jälkeen kun pojalla todettiin diabetes. Jotta makeutusaineiden saantimäärät ylittyis pitäis juoda n. 4 l limua päivässä, joten oon aatellu että ovat meidän kulutuksella ihan turvallisia, iso pullo neljälle viikossa aina ei edes sitäkään.

Fresia: mä en ole vielä tukivyötä hankkinu. Selvästi oloon auttaa kun makoilee välillä. Mulla kipuilee vain ristiselkä, lonkat ei ainakaan vielä, eli nukkuminen sujuu ihan hyvin.

Jaahas, olis lähdettävä työpaikalle viemään saikkulaput. Sitten aattelin käydä puutarhalla kysymässä mitä tulis maksamaan perennat tohon kukkapenkkiin. Maanantaina käy asentajat laittamassa vikat pelastustikkaa ja rännit. Sitten voisin laittaa kukkapenkin kun eivät siinä enään hypi. Suunnitelman mukaan tarviin 54 kasvia ( 8 erilaista) joten aattelin että tosta määrästä voisi saada jo jotain paljousalennusta. :)

Peppi ja rinsessa 23+1
 
Moikka!

Täällä on iskenyt pesänrakennusvietti...siivosin eilen puol yhteentoista asti...kuurasin keittiön lattiasta kattoon ;)

Vauva on alkanut liikkumaan virkeämmin, ja ekaa kertaa näkyi liikkeet masun päälle eilen.

Light-limuista olitte keskustelleet. Mä kävin ravintoterapeutilla tässä jokunen aika sitten ja se suositteli lämpimästi taas light tuotteita (jugurtteja, mehuja, limuja jne.). Sanoi, että varsinkin tuo uusi suklaroosi on tutkitusti terveellisempää raskaanaoleville kuin puhdas sokeri. Sanoi myös että light-tuotteita pitää syödä yli 4l/pvä, että vaikuttaisi jotenkin haittaavasti omaan/vauvan vointiin. Eli normaalikäytöllä ei voi ylittyä nuo määrät. Itse juon makeanhimooni light-limuja n. 1l/pvä...ja oon kaikissa raskauksissa käyttänyt. Käytän myös profeel tuotteita. Profeel jätskiä odotellessa. Oon joskus ostanut sitä sokeritonta mansikkajäätelöä...se on mielestä ällöttävän makeeta. Niin ja siis sairastan 2.tyypin diabetesta ja piikkejä pistelen päivittäin. Tsemppiä kaikille pistämään joutuville...siihen kyllä tottuu neulakammoinenkin :wave: yllättävän pian.

Viime vkolla oli ultra. Vauvan painoarvio oli 490g. Näytti olevan raivotarjonnassa. Oli hiukkasen vaikeaa saada mittoja, kun pikkuinen oli niin alas laskeutuneena. Lääkäri totesi, että olis syytä ottaa kotona vähän iisimmin. Nyt ei oo kyllä onneks enää supistellut ollenkaan. Enkä millään jaksa uskoa, että tää 9. syntyis muuta kuin loppujen lopuks käynnistettynä.

Mulle tulee välillä haikee olo, kun puhelette pääkaupunkiseudun mestoista. Vaikka täällä maalla on ihan mukavaa asustella, niin kaipaan tosi paljon juttukavereita hiekkalaatikolla yms. Ja sitten on outo fiilis, kun tietää kaikki paikat, kun on koko ikänsä hilannut siellä hesassa/vantaalla ja oon mä espoossakin asunut jonkin aikaa ;) Pitää sitten viimeistään vanhoilla päivillä muuttaa takaisin.

Nyt ruuan tekoon...

Mamma Muu+vauveli 23+
 
Hyvää huomenta, tai päivää jo joillekkin :D

Jos muuten kärsii häpyliitoksen kipuilusta, pitäisi yrittää nousta vaakatasosta mahdollisimman varovasti, jottei venytys ja lihasten jännitys kohdistuisi häpyliitoksen kohdille...se helpottaa jo suurta osaa niistä kipuiluista.
Sama homma kun maha on jo suuri, ei saisi tempaista itseään ylös, vaan jonkun pitäisi auttaa tai sitten itse nousta niin, että ensin kyljellee ja toinen jalka alas vastaan ja sittä ylös...moni kun kärsii kipeästä vatsalihaksesta, jotka siis loppuraskaudessa ovatkin mekein kyljissä.

Tämäkin tuli vain mieleen pieneen :D

Täällä on ollut niin kosteaa että kaikki rehuni ovat ihan litimärkiä...kävin tökkimässä ilmareikiä multaan, jottei tule härmää...onneksi nyt tuulee ja ei ole enään kosteaa, vieläkun aurinkokin paistaisi :whistle:

Tässä pari kuvaa köynnöskrassistani:


tänään auennut kaunistus


paapelo+poju+Deri 24+4
 
tervehdys :wave:

viikonloppu meni reissussa miehen serkun häitä juhliessa ja ihanaa oli,vaikka ajomatkaa tuli monen tunnin edestä,mutta yllättävän hyvin sitä jaksoi.
mahottomasti ootte taas kirjotellu,yritin pääpiirteittäin saada kaikki luettua :) enkä tietysti enää muista mitä piti kommentoida.

käytiin äsken metsästämässä kärkkäiseltä sitä uutta singstaria ( ollaan ihan koukussa niihin ) mutta yllätys yllätys eipä olleetkaan saaneet sitä vaikka tänään julkaisupäivä ja mainostivat vielä lehdessään siitä,hitto!!!!ja me kun intopiukassa lähettiin sitä ostamaan :/ no,ottivat nimen ja puhelinnumeron ylös ja lupasivat soittaa heti kun saavatte niitä.

(.) vauva asettautunut pötköttelemään tohon ihan mahan pintaan,inhottavan kiree ja pinkee olotila kokoajan :D ja eilen kun olin lenkillä niin iski taas kramppi alamahaan,enkä meinannut päästä hetkeen liikkeelle ollenkaan,usein tulee noita kramppeja varsinkin kun kävelen reippaammin tai nostelen esim.vaunuja autoon,eli ei vissiin kroppa tykkää nyt rasituksesta ollenkaan.supisteleekin päivittäin mutta ei onneksi kipeesti.
onkos muilla noita kramppeja ollut ?? uskosin että liittyy ihan vaan rasitukseen ?!?
muuten olotila ihan ennallaan eli suht hyvä =)

nyt jatkamaan ruuanlaittoa.

kaurisäiti ja bambi 23+0 POKS :heart: :heart:
 
kaurisäiti! , olitkos Lahden Kärkkäiseltä singstaria ostamassa? Sisko soitti äsken Oulun Kärkkäiseltä, siellä oli jo tänään! Saan sen parin tunnin kuluttua! :) Juhlimme tänään vanhimman pojan 8v synttäreitä, kiva lauleskella juhlien lomassa.
Mulla on nyt alkanut hillittömän repivät kivut kyljissä. Äkkinäiset liikkeet, varsinkin kylkeä kääntäessä pistää melkeinpä itkemään. Pari pv olen ollut jalkeilla aamusta iltaan, siiivonnut ja leiponut synttäreille. Eilen oli sitten alaselkäkin ihan tulessa. No, lepään vaikka huomenna.

mimaldi ja pieni 23 tasan!
 
Hei!
Neuvolassa käyty ja palaan jälleen huomenna töihin,sittenhän onkin jo juhannusvapaat taas edessä :) Vauvan syke 148 ja lääkäri totesi että vauvan pää on alempana kuin ennen! Kontrollikäynnille mennään ensi viikolla sitten,ilmeisesti juuri tuon asian vuoksi.. Mitähän mahtaa tarkoittaa tuo että pää laskenut alemmas?? :/ Kohdunkaulan tilanne hyvä edelleen.

Käytiin just miehen kanssa lounaalla ja maha on niin täynnä, huh!! :whistle:
Meillekin tuli tänään 2 pakettia vauvanvaatteita , huutonetistä "tilattu". =) Nyt on kaapit niin täynnä vaatteita vauvalle,että pitää jo miettiä ylimääräisen kaapiston hankintaa :D

nöpötin ja pikkuinen 23+2 :heart:
 
Onnittelut ulrassa käyneille hyvistä uutisista :flower:

Omaan napaan ei kuulu mitään uutta.

Navasta kun olitte jutelleet, niin mun napa on edelleen kuopassaan, mut ei ihan niin syvällä kun aiemmin on ollut :LOL: Tuskin meikäläisen napa ainakaan pullahtaa ulos ellei sit ihan vikoilla viikoilla, voisin kuvitella.

pinkkimieli ja pallopää 20+5 :heart:
 
mimaldi juu,lahden kärkkiksellä käytiin ja onneksi äsken sitten sieltä soittivat että nyt niitä olis ja kohta lähdetään hakemaan!!JEEEEEE!! ilta meneekin sitten lauleskellessa ja tapellessa lauluvuoroista :D mukavaa syntymäpäivä-juhlia teille :flower: :flower:

kaurisäiti ja bambi
 
Heippa!
En ole taas ehtinyt pitkään aikaan tänne kurkistamaan. Kiirettä on mukamas pitänyt. Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille.
Omaa napaa:
Kävin nyt uudestaan rakenneultrassa,kun siellä ekalla kerralla oli jotakin epäselvää. Nyt oli kaikki hyvin ja haarojen välissäkään ei mitään näkynyt,joten tyttöä näyttäis kovasti ennustavan =) Ihan hyvä juttu,vaikka kovasti oli poika olo...
Painoa itellä ei edelleenkään ole tullut vaan vieläkin olen -3.5kg lähtöpainosta. No ehtii kyllä vielä tulla :p
Tänään on meillä pitkästä aikaa kiva ilma. Kyllä on ollut niin kylmää :kieh:
Eipäs tässä tällä kertaa muuta,kuin jakselkaa taas ja voikaa paksusti :)

Auringonpaiste+pikkuneiti?
 
kaurisäiti:

Täällä tulee tuommosia kramppeja juurikin jos rykäsen liian kovaa, siis ihan vaikka aivastuskohtaus jos tulee ja jos pusken rattaita ylämäkeen nopeaan.

mimaldi:

Sitten kanssa lepäät reilusti...soosoo ;)

nöpötin:

kiva että pääset sittenkin töihin...jos vauvan pää on painunut alas, voi se supistelujen kanssa alkaa avata paikkoja, kun pää aiheuttaa painetta kohdunsuulle...siksi varmaan tarkkaavat tilannetta ja ihan äärimmäsessä tilanteessa jos jotain alkaa aiheuttamaan, niin vuodelepoa, ettei pää pääse painamaan painovoiman takia kohdunsuuta.
Tämä siis minun käsitys asiasta.

pinkkimieli:

Uskopois...kyllä se napa sieltä ponkaa...minullakin on tosi syvä napa ja esikosta poksahti kuin paistomittari konsanaan rv35 jälkeen, eli periaatteessa kun aika alkoi olla kypsä, kuten kinkku :LOL: :LOL:
Heehee ;)

tultiin juuri kyläilemästä...vähän huono omatunto, kun poika ei nukkunut koko päivänä päikkäreitä :/
Noh, kerrankos sitä...nyt laitoin nukkumaan ihan yöunille massu pullollaan.

Mutustelen supersalmiakki autonrenkaita...ne on niin HJYVIÄ :p
Ihan tuollainen pikku pussi...ostan sellaisen kerran kahteen viikkoon...pahoja nuo kassan vierus houkuttimet :LOL:

eipä muuta tällä erää :wave:

paapelo+poju+Deri 24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
pinkkimieli:

Uskopois...kyllä se napa sieltä ponkaa...minullakin on tosi syvä napa ja esikosta poksahti kuin paistomittari konsanaan rv35 jälkeen, eli periaatteessa kun aika alkoi olla kypsä, kuten kinkku :LOL: :LOL:
Heehee ;)
Hyvin ilmaistu :LOL: :LOL:


Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
Mutustelen supersalmiakki autonrenkaita...ne on niin HJYVIÄ :p
Ihan tuollainen pikku pussi...ostan sellaisen kerran kahteen viikkoon...pahoja nuo kassan vierus houkuttimet :LOL:


paapelo+poju+Deri 24+4
Ikeassa on aivan mahtinameja salmiakkikarkkeja, Malacon salt sill-nimisiä. Lurpsis :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja paapelo:
pinkkimieli:

Uskopois...kyllä se napa sieltä ponkaa...minullakin on tosi syvä napa ja esikosta poksahti kuin paistomittari konsanaan rv35 jälkeen, eli periaatteessa kun aika alkoi olla kypsä, kuten kinkku :LOL: :LOL:
Heehee ;)
:LOL: :LOL: :LOL: Ukkokin tuolle nauraa kippurassa sohvalla kun luin tuon hälle ääneen. Oli ihan pakko kun oli niin kivasti ilmaistu :LOL: :LOL: :LOL:

pinkkimieli ja pallopää
 
:D :D
Näitä vertauskuvia joo tosiaan on tullut matkanvarrelta :LOL:

Ja olenkin noita mahtinameja ostanutkin viimeksi kun käytiin Ikeassa...luoja, vievät kielen menessään ja paineet nousee takuuvarmasti viiden namun jälkeen ennätyslukemiin :LOL:

Ihan pakko laittaa vielä kuva kukasta...se puhkesi juuri parituntia sitten suunilleen...Päivänsini/puna en ole ihan varma tuosta kun väritys on aika mielenkiintoinen, avasi siis ensikukkansa...huomenna on luvassa taas köynnöskrassin upea kukka, varmaankin ihanempi kuin tämänpäiväinen kaverinsa...heillä on kilpailu näemmä menossa :D

Mutta tässä vielä kukka kaikille kauniille tuleville ja oleville äideille =)

 
Moi!

Tulin ihan pikaiseen lukemaan kuulumiset ja toivottamaan kaikille hyvää juhannusta! Meidän perhe suuntaan mökille B)

Palaan juhannuksen jälkeen paremmalla aikaa päivittämään kuulumiset, täällä edelleen ollaan epätietoisuudessa, mutta tutkimukset jatkuvat ensi viikolla...

Mutilainen ja Torsti 24+4
 

Yhteistyössä