*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Joo täytyy ootella josko edes sen verta huolisi korttia että ne numerot saisi takaisin...kyllähän minä suuren osan niistä numeroista saan haalittua, mutta se työ...plääh.
Menee puhelin nyt kaikesta huolimatta vaihtoon, kun huomasin siinä olevan näytössä aika railakkaita vesivahinko jälkiä...löysin kaksi ehdokasta, vielä pitäisi päättää kumpi...ja siinä voi mennä aikaa :LOL:

NAPA

minun napa on kanssa melkein tasainen...seisaallaan jos on niin tavallaan ei mitään napaa ole, kun menee ihan tasaisesti muun vatsan kanssa. Mutta istuallaan erottuu vielä navan yläosa, jossa aikanaan oli napakoru...napa varmaan pullahtaa muutaman viikon päästä ulospäin ja sitten siitä menee tunto...tai ainakin esikon odotuksessa kävi niin :D

Sisko oli vaavansa kanssa kylässä...poika on iso kuin mikäkin...on nyt 3kk ja painaa 8kg :eek: Meidän poika siis 1v 3kk ja painaa reilu 9kg :LOL:
Ja bongattiinpa me hampaan alku joka pyrkii ulos päin...tungin sormen heti toisen suuhun ja toinen jäyti kuolavaluen onnellisena siinä :D

Nyt tekemään jotain iltapalaa minulle ja pojalle...nääntyyhän tässä kun ei ole 1,5h syönyt :LOL:

paapelo+poju+Deri 24+2
 
Onnea taas uusista hyvistä ultrakuulumisista sekä tietty erikseen vielä tulevalle rouvalle onnittelut:)

Tultiin juuri suunnittelemasta keittiötä meidän uuteen kotiin. Melko rankka reissu lähteä Vantaalle julkisilla ja pari tuntia suunnittelua, yhteensä neljän tunnin reissu työpäivän jälkeen. Mutta tuon voikin sitten ihan lähipäivinä laittaa tilaukseen ja hieno tulee:)
 
ILTAA LOKAKUISET!!

Tänne on riittänyt niin surua kuin iloakin. Kaks viikkoa sitten laskettiin haudan lepoon suuren suvun voimin meille kaikille rakas mummo ja mieli ollut aivan maassa tämän takia :'(

Tänään oli meillä 4d-ultra ja kaikki on aivan loistavasti, oli vaan kädet ja jalat niin naaman edessä kokoajan ettei tahtonut kunnon kuvaa tulla, pienen yrittämisen jälkeen alkoi jo kasvotkin paremmin näkyä :D . Pikkuinen vastasi viikkoja ja paino oli 401g.

Neuvolassa on tullut käytyä ja rautaa määräsi syötäväksi *huoh* hb kun oli 113 mutta jospa se siitä nousisi.

Tietoja saapi päivittää, että tyttönen sieltä olisi tulossa :D :heart:

NaNa84 ja "Hilma" 21+1 :heart:
 
Pinkkimielelle onnea kosinnasta!

Täällä käyty neuvolassa. Kaikki oli edelleen ok. Painoa oli tullut 1,1kg kuukaudessa ja nyt on -1kg lähtöpainoon. Sydänäänet oli +150. Sf mittakin otettiin ja se oli kuulemma ok, mut neukkatäti ei merkinnyt sitä mittaa mulle neuvolakorttiin, niin itellä ei siis hajuakkaan tuon mitan suuruudesta. Sokerirasitukseen sain lähetteen ja sinne pitäis mennä tuossa heinäkuun alkupuolella. Raskaustodistuksen Kealalle sain, mutta niitä Kelan papereita ei mulle annettu. Itekkin tajusin asian vasta kotona. Mulla oli sijaisterkkari, joten varmaan unohti nuo paperit antaa. Oma hakemus tuleekin varmaan täytettyä netissä, mutta miehen täytyy varmaan töihin jossain vaiheessa kiikutella noita papereita....

Mulla ei myöskään ihan kaikkien onnellisten tähtien alla viikko alkanut. Minä nimittäin hukkasin neuvolassa polkupyöränavaimeni. Yritin kierrellä kaikki mahdolliset paikat, mutta mistään en avainta löytänyt. Mies oli muksujen kanssa kotona ja mun piti päästä nopeasti kotiin, jotta hän pääsisi töihin. Lisäksi hoitolapset oli tulossa samoihin aikoihin meille sekä nuohooja oli ilmoittanut tulostaan, joten mies ei oiken voinut lähteä minua hakemaan. No soitin hoitolasten äidille, josko hän kävisi tuomassa hoitolapset miehen hoiviin hetkeksi ja toisi minulle vara-avimen. Tuopa ilmoittikin tulevansa hakemaan minut neuvolasta ja koska oli perheen isommalla autolla liikkeellä saatiin vielä pyöräkin mahtumaan kyytiin. :) Iltapäivällä neuvolatäti sitten soitteli, että siivooja oli löytänyt pyöränavaimen hänen huoneestaan. Johonkin piiloon se oli sujahtanut, ettei me aamulla sitä neukkatädin kanssa löydetty, vaikka yhdesää yritettiin etsiä. Eli kaikki kääntyi lopulta parahin päin.

Eilen käytiin miehen kanssa teatterissa. Kyllä sai Puotila-Leisti Kaksikolle nauraa ihan riittävästi. :LOL:

Mutta nyt vinkkailee Nukku Matti mukaansa. Hyvää yötä!
 
Argh, Meillä ei kyllä lopu kakku kesken huomisilta esikon synttäreiltä. Tein kolme kakkua, yksi päiväkotiin ja kaksi itselle. Minä halusin oikean mansikka kakun ja poika itse ehdottomasti mansikka-banaani kakkua jossa olis dinosaurus. Huomiselle jäi vain koristelu enää :) Otettiin kyllä jo pikkumaistiaiset pojan kanssa ja näytti tuolle mahassa olevalle velipojallekkin maistuvan kun aloitti heti aikamoisen mylläkän siellä.

Oletteko muut osallistuneet neuvolassa keliakia tutkimukseen? vai onkohan se vain täällä savon alueella oleva juttu.

pinkkimieli Onnea tulevalle rouvalle
 
Keliakiatutkimus kuulostaa vieraalta, eikös se pitäisi tehdä suolesta otetusta koepalasta tai tähystämällä? Eli siihen on varmaan keksitty joku kätevämpi keino.

paulah: Oikein hyvää Brasilian matkaa! Olen käynyt siellä kaksi kertaa, ja maa on mahtava! Ihmiset ovat iloisia ja samba ja muu musiikki raikaa. Pari matkavinkkiä: Maista coco verdeä, eli tuoretta kookosta, joka juodaan suoraan ISOSTA kookoshedelmästä. Painaa varmaan puolitoista kiloa. Ja osta havaianas-sandaalit, ne on ihanat jalassa näin kesällä kun on raskaana. Ne on valmistettu luonnonkumista, itse käytän niitä jatkuvasti.

pinkkimielelle onnittelut! :flower: Aikamoinen vuosi sinulla menossa!

napa: mun napa on vaan leveentynyt, mutta yhä se on kuopassaan. Mahakin on jopa alkanut viimeisen viikon aikana näkymään, jipii!

Sitten yksi kysymys: IIK! Kun aamulla heräsin, oli yöpaita ihan märkä tissien kohdalta! Eli onko normaalia jo tässä vaiheessa, että tissit vuotaa? :/ Tuntuu niin oudolta, koska mahakin on vielä niin pieni enkä ole VIELÄKÄÄN tuntenut vauvan liikkeitä.

heketsi + poikavaavi 20+5
 
Onnittelut pinkkimielelle ! Paljon ihania asioita sinulle tulossa :flower:

Täällä on juuri palattu rakenneultrasta, jossa kaikki näytti olevan kohdallaan =) Muutaman päivän viikkojaan pienempi Papu on, mutta ei mitään huolestuttavaa. Ilmeisesti perinyt äidiltään kääpiögeenit :LOL: Sukupuoli jäi niin arvaukseksi, että en lähde sitä tässä tai missään muuallakaan julkistamaan. Nyt voi lähteä hyvillä mielin lomalle ja juhannuksen viettoon mökille - enää tämä ja huominen päivä töitä ennen 3 viikon lomaa!

heketsi kysyi tissien vuotamisesta. Mulla ei ole varsinaisesti valunut tisseistä vielä mitään, mutta jotain vaalean kellertävää töhnää nänneissä aika ajoin on ollut jo jostain huhtikuusta asti, että kaippa ne tissitkin valmistautuu hyvissä ajoin imetykseen.

Ulpu & Papu 21+0 :heart:
 
pallopää on todella nätti tuossa kuvassaan :heart:

heketsti:

On ihan normaalia että esimaitoa alkaa herumaan puolenvälin jälkeen. Itselläkin alkanut tipottelemaan.
Siskolla myös valui oikein kunnolla.
Ei ole haitallista tms. rinta rauhaset vaan harjoittelee tulevaa urakkaa varten =)

ON:
Sain kuin sainkin numerot sieltä puhelimesta ulos...onneksi. Tänään kai painellaan hakemaan uutta puhelinta.
Kyllä tuo puhelin toimii, mutta jurnaa niin pahasti, eli on hidas, ja näytöstäkin joutuu nyt tihrustamaan, joten kaipa se nyt sitten on vaan luovuttava tuosta 3v puhelimestani...tykkäsin siitä kovasti...
ihankuin olisi joku lemmikki kyseessä :LOL:

Juuri vedin lautasellisen puuroa...sitä en olekkaan tehnyt pitkään aikaan, kun yleensä alkaa tökkiä, olin raskaana tai en...nyt maistui tosi hyvälle.
Voisilmällä ja hunajalla maustettu...nam :p
Poikakin veti kammo ämpärin siinä sivussa :D

Deri on aloittanut päivän tunkemalla ahteriaan lonkkiin päin, muksimalla rakkoon ja suoraan alakertaan, niin että tuntunut vähintäänkin siltä, että jalka tulisi jostain lävestä pian ulos :LOL:
Aika normi huomen siis.

plaah...miten tämän aamupökkyrän saa pois...pitänee mennä seisomaan parvekkeelle yömekko päällä ja jäätyä siinä hetki |O :D

paapelo+poju+Deri 24+3
 
Siis taas mä jauhan täällä omanapaisesti tästä 4D-ultra aiheesta, mutta ihan kun joku olis taas kirjoitellut, että on just käynyt: tuleeko siitä ultrasta sitä kelakorvausta vaiko ei? Kun mennään viikolla 22+6 eli ensi torstaina. Netissä ollut isot pinot juttuja, missä sanotaan, ettei saa kelalta korvausta, mut saihan Inka ainakin, eikös- ja olihan teillä Inka vissiinkin myös kunnan tarjoama r-ultra? Anteeksi nyt tämä jankutus aiheesta täällä. Varmasti parhaiten osaavat Felicitaksessa kertoa miten on, mutta olen nyt soittanut varmaan 5 krt sinne ja jos ei tyyttää varattua, niin kukaan ei vastaa :headwall: ...
 
Kävin tänään taas verikokeissa, kun RH-negatiivisille kuuluu se vasta-aineiden määritys viikolla 26. Toivottavasti mitään ei löydy.

Hanne kyseli tuosta keliakia tutkimuksesta. Meille sitä tarjottiin, kun KYSissä synnytetään, mutta ei kyllä ajateltu osallistua siihen. Kaveri, jolla on paha keliakia oli kysellyt lisätietoja siitä tutkimuksesta, niin siihen kuului muistaakseni verikokeita lapsesta aika monta ja sen lisäksi kiinteiden syöttö piti aloittaa tosi aikaisin ja oli tarkkaa mitä syötetään ja milloin. Niin ei sit jaksettu edes tutstua enempää siihen, kun kuulosti niin työläälle. Ai miten niin minä laiska... Matkaa meillä on tuonne KYSille 50 kilsaa sivu, et aika pitkät matkat tulis tutkimuksessa reissata, jos niitä näytteitä ei oteta omassa neuvolassa.

Minä katselin myös, et millaisenhan täytekakun leipoisin Juhannukseks, kun kummipoika ja tytön kummit tulee kylään ja meidän pikkuneiti täyttää 1,5 vee, niin vois tehdä hyvällä syyllä kakun. Tykkään tosi paljon leipoa ja koristella kakkuja, netistä löytyy paljon ihania kakkuja, omat taidot ei vaan vielä riitä mihinkään hirmuluomuksiin, joten täytynee tyytyä ihan vaan kinuskikakkuun.

Tänään on taistellu työpaikallakin noiden Kelan papereiden kanssa, kun ei oikein tiedetä mitä työnantaja voi täyttää etukäteen ja mitä se voi arvioida palkaksi. Eli voiko sen hienon lomakkeen Y17 palauttaa jo nyt vai vasta sitten marraskuussa, kun palkanmaksu todellisuudessa loppuu...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Riinuska ja Mimmi 25Poks
 
hugoliina kyllä mä ainakin sain Kela-korvauksen normisti kun kävin rv 23+3 (ilman mitään erityisperustetta) Femedassa. Mulle vaan sanottiin että pitää käydä ennen rv 24+0 sen saamiseksi. Ja mulla oli normisti r-ultra kunnallisella (ei kyllä mitenkään pitäisi liittyä tuohon?). En mä tosin niitä maksukuitteja tarkistanu jälkeenpäin, mutta oletan, että Kela-korvaus niistä laskettiin kun kerta Kela-korttiakin kysyttiin kassalla.

Riinuska kiva että täällä on muitakin Rh-negatiivisia. Mä kävin vasta-aineverikokeessa reilu viikko sitten. Onhan tää kyllä vähän ikävä "rasite" raskauteen, kun joutuu aina jännittämään ettei oo vasta-aineita kehittynyt.
Työnantajasi kannattaa varmaan olla yhteydessä Kelaan noiden papereiden suhteen. Olettaisin, että liitteet pitää palauttaa hakemuksen kanssa about samaan aikaan? Kai siinä joku lakisääteinen juttu on niinku aina kaikessa... kannattaa varmaan tarkistaa.

Huomenna pitäis ajella takaisin kotipuoleen neidin kanssa. Voi voi, mummin täyshoito loppuu.. no, onneks ravintolasta saa ruokaa :D

MB 24+3
 
Heippa!
pinkkimieli onnea tulevista häistä ja tietenkin mukavista ultrakuulumisista onnea kaikille :flower: =)

Täällä jouduttiin taas sairaslomalle :ashamed: Sunnuntai-iltana tuli ihan yks kaks yllättäin hyvin hyvin niukka verinen vuoto, ja eilen soitin siitä neuvolaan. Nyt ei ole enää vuotoja tullut ja vauvakin potkii normaalisti =) Mutta terkka oli sitä mieltä että koska supistukset jatkuvat ja tuo vuoto vielä lisäksi niin nyt aloitti mulle saikun, huomenna lääkärille käymään. Itkuhan siinä pääsi,koska tämä on tällaista soutaamista ja huopaamista; välillä töissä,välillä saikulla. Kyllä se jotenkin raskasta on ja huoli pienestä on mukana koko ajan :'( Nyt sain onneksi rakkaan siskoni seuraksi,kun mies on päivät töissä.

napa on mulla aina ollut tosi syvä ja nyt näkyy pohja jo reilusti =) Ihan vaalea se on, vaikka yks päivä kattoin että oliko vähän lilan sävyinen.

Minä olen myös Rh-negatiivinen, ja seuraavassa neuvolassa otetaan taas verinäyte.

Mutta mukavaa päivänjatkoa kaikille,täällä sataa ja lämmintä alle 10C :snotty:

nöpötin ja pikkuinen 23+1 :heart:
 
Pinkkimielelle jo etukäteen onnittelut rouviintumisesta. Ihanasti ajateltu mieheltäsi.

Moni oli saanut hyviä ultrakuulumisia. Onnittelut niistä.

Nöpötin: jaksuja!

Omaa napaa: napa on jo aivan tasassa muun masun kanssa, varmaan kohta sitten pullahtaa kunnolla ylös.
Kävin aamupäivästä lääkärissä ja nyt olen sitten sairaslomalla seuraavat pari viikkoa. Eilen jo pomo soitteli ja kyseli olenko töihin tulossa, mulla oli juhannukseksi töitä suunniteltu joten joutuu nyt sitten miettimään mistä saa jonkun tilalle. Soitin sitten pomolle ja kerroin olevani pari viikkoa pois, ei tuo kovin iloselta kuullostanu. Menee toi sariasloma vähän kesäloman päälle joten jää lomapäiviä sitten pitämättä. Kovasti jo pomo kyseli milloin jää äippälomalle ja kuinka kauan aion olla pois.

Täällä myös yksi rh-negatiivinen, ensi viikolla olisi taas verinäytteiden otto.

Mutta nyt taas makoileen jotta selkä ei kipeydy enempi.

Peppi ja rinsessa 23+0 POKS
 
:attn: Mulla on nyt tänään ihan selkeesti joku kyselykausi menossa....eli saakos siis juoda raskaana light limuja? cokis light? Ja tiedän, ettei ole ollenkaan hyvä juoda limskaa, mutta kuitenkin...ajattelin, että enempi nuo sokerilimut aiheuttaa haittaa?
 
hugoliina joo 160e oli 4D:n loppusumma ja mulla kuului siihen sisätutkimus, kun se oli samalla mun keskiraskauden lääkärintarkastus.
Mä juon kyllä ennemmin sokerilimuja ku light-limuja, kun noi keinotekoiset makeutusaineet ei hirveesti houkuttele. Ennen esikoista join litroittain lightia, mut sen jälkeen luovuin niistä kokonaan.

nöpötin jaksuja! :hug:

napaa mä en oo tiiraillu ku mä en kestä kattoo mun masuakaan liian tarkkaan, kun siinä on suonia ym. näkyvillä. Oon ihan hölmö :D Sen tiedän ettei se esikoisesta pullahtanut ulos, joten tuskin nytkään, vaikka ei mulla erityisen syvä napa edes ole.

Kylläpäs täällä on paljon Rh-negatiivisia :) Eikös meitä ole koko väestöstä kuitenkin vaan se 15%.
 
Hugoliina ainakin Pepsi Max on sallittu raskausaikana!

Tuolta Espoon äitiysnevolan rd-sivuilta löysin tällaisen tekstin:

Jos tekee mieli makeaa eikä halua verensokerin kohoavan, voi makeuttajana käyttää keinotekoisia makeutusaineita. Makeutusaineet, jotka eivät sisällä energiaa/hiilihydraatteja eivätkä vaikuta verensokeriin:
- aspartaami (E 951)
- asesulfaami K (E 950)
- taumatiini (E 957)
- neohesperidiini DC (E 959).

Luettelossa olevat makeutusaineet ovat kaikki sallittuja myös raskaana oleville. Keinotekoisille makeutusaineille on määritetty päivittäiset enimmäiskäyttömäärät. Keinotekoisista makeutusaineista raskaana olevan on siis turvallisinta valita aspartaamia tai asesulfaami K:ta sisältäviä elintarvikkeita, sillä niiden päivittäiset enimmäiskäyttösuositukset eivät normaalikäytöllä ylity.
Napa mulla on vielä kuosissaan, ehkä hieman leventynyt mutta edelleen syvä. Kyllä se sieltä vielä pompsahtaa :D

Kävin tänään viemässä Kelaan (ja töihin) äippäetuuslaput. Alkaa tuntua todellakin tosiasialta tulossa oleva perheenlisäys!

~Tiila ja vaimea masumöyrijäinen 22+0
 
Heketsi: kiitoksia matkavinkeistä:) Odottelen jo kovasti reissua. Toivottavasti kelit pysyy hyvänä, tuossa välissä oli vähän sateista mutta nyt taas näyttää paremmalta. Ja hirveetä hellettä en toivokaan, voisi tulla tukala olo.

Saa light-limuja juoda. Mä käytän niitä paljonkin vaikka eihän ne toki mitään terveysjuomia ole. Oon vaan tottunut niihin, ettei paino nouse jne. Mä en oo kyllä ollut kovinkaan tarkka näiden raskausajan ruokavaliosuositusten kanssa muutenkaan enkä osaa suosituksia ulkoa mutta muistaakseni lightit oli ihan ok niidenkin tiukkojen ohjeiden mukaan.
 
Heips! täällähän on parin päivän aikana tullu tekstiä vaikka miten! Kesti kaksi iltaa lukea kaikki :) Riikasta ollaan palailtu, matka meni hyvin, oli kauniit ilmat ja lämmintä. Ärsytti kyllä vähän kun ei voinut aamupalapöydässä syödä kaikkia niitä ihania kaloja ja juustoja :kieh:

Joku kyseli rinnoista tulevasta nesteestä, joo, mullakin sitä tullu jo monta viikkoa. Varsinkin saunassa huomaan, että tulee oikein kunnolla... Ja jos vähänkin rintaa puristaa niin heti tulee. Ja vieläkin muuten rinnat on tosi kipeät, jos ne vähänkin saavat kylmää. Siis uinti on ihan kamalaa ja tällaisilla kylmillä ilmoilla tarvii taas ainakin 2 pitkähihaista paitaa ettei sattuisi niin paljon.

Keliakiatestistä joku kysyi, eikai sellaiseen tarvitse mennä. Varsinkaan jos suvussa ei ole keliakiaa. Veljellä on keliakia, ja veljen vaimon isällä. Heidän pienellä tytöllä on tosi suuri riski sairastua keliakiaan, mutta ei häneltä mitään testejä tehty. Kyllä sen huomaa sitten, jos viljatuotteet ei vauvalle sovi. Haju on nimittäin ihan eri luokkaa kuin normaalisti :)

Rautakuurille jouduin nyt sitten minäkin. Hemppa on aina ollut alhainen, joku 119, nyt oli sit pudonnu alle sen 117 mikä on kai alaraja.

Noissa light- juomissa ei kai pitäisi olla mitään vaarallista, jos niitä juo kohtuudella. Muutama pullo viikossa ei haittaa mitään, näin ainakin olen kuullut.

Joku oli pysynyt hyvin tupakkalakossa, kukahan se taas olikaan. Onnea kuitenkin!!
Ja Pinkkimieli liittyy meidän rouvien joukkoon, hienoa!!

Huomenna pitäisi päästä nyt sitten kuurailemaan sitä uutta vuokra-asuntoa. Eikai tällaisella ilmalla mitään muutakaan tekemistä oikein ole kuin siivoaminen. Töissä kun en nyt tänä kesänä ole. Vanhemmat ja pikkusisko nimittäin tulevat kesäksi Suomeen Sambiasta. Ei olla vuoteen nähty. Hekin pääsevät nyt sitten vihdoin kokeilemaan vauvelin potkuja ja ihmettelemään mahaa :) Sisko on ainakin ihan huumassa :)

Onko muuten joku täällä sellainen, joka käy Malminkartanon neuvolassa? Sinne pitäisi mun nyt sitten heinäkuussa siirtyä. Toivottavasti tulee yhtä mukava neuvolatäti kun Turussa...

Heh, meillä mies ei ollenkaan uskalla kokeilla vauvan potkuja. Aina kun hän vahingossakin laittaa käden mahalle, niin hän heti vetää pois ettei vaan tunne niitä liikkeitä :LOL: Hän sanoo että se on niin kummallista, että häntä pelottaa :LOL: Voi ressua :)

hemari 23+6 (jee, huomenna viikko taas takana!!)
 
hemari :wave: mun lakko on ainakin pitänyt ja toivottavasti ei jäis vaan lakkoon :D
Pakko kyllä tunnustaa, et välillä kun vaik hermostun jostain niin tekee mieli tupakkaa ihan tajusti, mut enpäs oo siltikään sortunut =)

Tulin justa hampulääkäristä. Oli huvittavaa, kun se lekuri poras hammasta, niin pallopää alkoi potkimaan mua tohon navan alle ja lopetti aina kun lekuri lopetti poraamisen.


pinkkimieli ja pallopää 20+4
 

Yhteistyössä