*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Onpa lämmin päivä taas :flower:

Sokerirasituksen tulokset sain tänään.
Arvot oli 4,4 & 6,6 ja 5,5

Kuulema hienosti meni alle rajojen =)

Neitonen kasvaa vauhdilla, ja uusi neuvolan täti oli aivan ihana. Sykkeet kuului vahvoina, ja kun tuli puhe siitä rakenne ultrassa löydetystä reiästä vauvan päässä, niin tätipä otti ja soitti ylimääräisen ultra ajan minulle.
Painoa oli tullu kuukaudessa kilon verran, ja maha noussu taas. Sf mitta 26cm.
Päivästä taisi tulla sittenkin mukava, vaikka aamulla olin ku sitruunan syönyt
 
huh,hellettä B) tää mamma kaipaa jo viileempiä ilmoja :D

vettä juon päivän aikana about 2-3 litraa ja sitten pari lasii mehua ja kahvia muutama kuppi päivän aikana.mä huomaan olostani heti jos juominen on jäänyt vähemmälle,rupee helposti särkee päätä ja tulee ihan höntti olo.no nyt helteiden aikána saattaa pelkkää vettä mennä enemmänkin kuin 3 litraa.mulla on tapana roudata aina käsiveskassa mukana vesipulloa niin taatusti tulee juotua :D

voi vitsi,toiset täällä jo saanut kelasta päätöksiä ja mulla noi paprut lojuu edelleen ja aina vaan tossa pöydällä,en vaan oo jaksanut niihin keskittyä vielä ;)

neuvolassa käyty tänään ja kaikki muuten ok,paitsi hemppa oli enää 84 :ashamed: reilu viikon päästä on sitten neuvolalääkärissä käynti vuorostaan.

kaurisäiti ja bambi 25+1 :heart: :heart:
 
Joo ei näitä helteitä itsekään enää jaksa. Tosin kesälomalla nyt, niin ei tarvii ainakaan töissä hikoilla. Vettä ja mehua ja jäätelöä uppoaa, mut ei varmastikaan riittävästi. Oon aina ollut aika huono vedenjuoja. Mut olo ei oo hääppönen, eli ihan liian vähän nestettä. Iso lasituoppi kädessä pyörin pitkin taloa ja kai siihen joku puolisen litraa vettä mahtuu, ja jatkuvasti vessaan tän nesteytyksen tuloksena.

Omat Kelan paprut on kans edelleen pöydällä, mut täytettynä. Kutakuinkin. On se noittenkin paprujen täyttäminen hankalaa. Pariinkin kertaan on tarvinnut soitella töihin henkilöstöpuolelle, että mitenköhän tän kanssa ja Kelallekin on tullut soiteltua. Liitesotkutkaan ei helpottanut asiaa. Mut nyt on täytetty. Eikun postiin ja äippäpakkausta odottelemaan. Kaikenlaista on tullutkin jo hankittua tyllerölle.... :)

Neuvola on itsellä vasta seuraavan kerran elokuussa. Neuvolapalvelut on täällä katkolla kesällä, sain vain puhnron päivystävälle terveysasemalle, mihin voi soittaa jos tulee jotain. Mut helpompi on käydä työterveydessä, jos olo sitä vaatii. Olen kyllä huono valittamaan mitään kiputiloja, mut ihan ihmeesti sattuu rinnan alle, ylävatsaan. Ei ne kohdun kasvusta johtuvat kasvukivut kai niin korkeella sentään ole. Mies on sitä mieltä, että jos ei asetu, niin pitäis käydä näyttämässä. Mut ei tuo kipu ole kokoaikaista, vaikkakin päivittäistä. Epäilin että johtuu rintsikoiden kaarituesta, että painaa liikaa, mut ei tuo vihlonta katoa illallakaan, en sit tiiä. Lääkärissä on tullut laukattua ihan riittävästi muutenkin.
:/

Muuten kyllä olo suht ok.
 
paapelo jos siä lukee saapunut, niin se tarkottaa muistaakseni, et se odottaa viä käsittelijälle menoa. Viimeksi kun soitin itse kysyäkseni asumistuesta, kun pitkään luki vain saapunut, niin virkailija tarkisti asian ja sanoi sen olevan käsittelijällä juuri ja päätös oli nähtävissä seuraavana päivänä. Eli toisaalta tuo saapunut ei vielä merkkaa muuta kuin, et lappu on perillä kelassa.


pinkkimieli ja pallopää
 
Huh, munkin puolesta sais helle jo ainakin hetkeksi hellittää, kun edelleen töissä hikoilen... Mun KELA:n hakemus lojuu todennäköisesti palkkatoimiston tädin pöydällä, joka on varmaankin lomalla. Sijaista mulle tosin värvätään esimiehen toimesta jo kovasti. Täälläkin vauveli on ollut nyt hiljaisempi muutaman päivän, lieneekö helteet syynä niin kuin joku muukin epäili.

Vettä täällä menee varmaan kanssa 2-3 litraa päivässä. Nyt olen oikein yrittänyt pakottaa itteni juomaan, kun työpaikalla lämpötila on jotain 29 asteen luokkaa. Jätskiä myös menee ihan liian paljon :D

Fresia + Sissi 23+3 (?) mäkään en enää pysy laskuissa mukana...
 
hugoliina Mä en kans juo vettä juuri ollenkaan. Ikinä en oo sitä juonut, mutta ekan raskauden aikana pakotin itteni välillä hörppiin. Tai oonhan mä tietty joskus harvoin jos esim. oon jossain paikassa missä ei oo kertakaikkiaan mitään muuta tajolla niin juonu vettä, mut en siis silleen et janooni hakisin kraanasta. Vissyjäkään en oikeen osaa juoda. Oikeestaan oli mikä tahansa juoma niin en kauheesti juo, ruoankin saatan syödä ilman ruokajuomaa, mikä tosiaan ei oo kauheen hyväks, tiedän sen kyllä, mut kun ei vaan oo ikinä jano. Ja mulla on viä sellanen yks kumma juttu... :/ oonkohan ihan höperö??.. mut kun aina jos juon tavallista vettä niin mulle tulee sellanen hukkumisen tunne, siis että en sais henkee nenän kautta ja on pakko lopettaa juominen :ashamed: ja tää siis vain veden kanssa. Mistähän lienee johtuu??!!!! :|

Mun kelan paprut on kans edelleen pöydällä. Esikko niitä tänään selaili ja sain just pelastettua ne värikyniltä :D Mietin tossa vaan et kun mä ne palautan kelaan niin pitikös mulla itellä olla viemisinä jotain muutakin kun se neuvolan todistus raskaudesta?? Tai se varmaan riippuu työpaikastakin, mut eikös ne saa kelassa suoraan palkkatiedot jostain et ei ite tarvi käydä selvittääs palkanlaskijalla?? Hitto kun ei muista!!! Tarviihan mun tosin käydä siä jokatapauksessa täyttämässä se vanhempainvapaailmotulappu jne.

Käytiin tänään vähän shoppailemassa ja lindexille oli tullut aivan ihania uusia vaatteita, vähän syksysempiä jo. Siis niin herkkuja et teki mieli ostaa koko kauppa tyhjäks esikolle, mut sain pidettyä näppini erossa tai ehkä pakostakin kun tili on melko tyhjillä taas.
Tässä se kesä tosiaan menee kovaa vauhtia ja kohta on syksy ennenku huomaakaan. Voi kääks!!!
 
Muisku sinun ei tarvitse viedä Kelaan muuta kuin hakemus + raskaustodistus. Pyydät sitten työnantajaasi / palkkatoimistoa toimittamaan Kelaan sen palkanmaksutodistuksen.

Minulle tuli tänään postissa töistä (olen siis palkattomalla hoitovapaalla parhaillaan, menen lyhyeksi pätkäksi syksyllä töihin) päätökset palkallisesta ja palkattomasta äitiyslomasta. Aika hauskaa, kun Kelan päätöstä asiasta ei vielä ole =) .

Sokerirasitus oli tänään (meni ihan OK, ei siis huonoa oloa tms), näytteenottaja kommentoi vain vereäni ulkonäöltään laihaksi. Ilmeisesti siis lähes kuukauden mittainen lisärautakuurini ei ole tepsinyt. Harmi. No ensi viikolla neuvolassa mitataan hb, sittenhän sen tietää.

Tänään rv 24+2 kai.
 
Heippa pitkästä aikaa. Useampana päivänä on jo pitänyt kirjoitella, mut on vain jäänyt. Aika on vain mennyt niin nopeasti. Tontilla aika on kulunut, vaik en ole siellä paljon tehnyt, mut katsomassa, mitä muut tekee.

Kelan papereista vein ne juhannusviikon maanantaina ja keskiviikkona oli päätös netissä äitiyspakkauksesta. Kirjallinen päätös tuli seuraavalla viikolla maanantaina. Äitiyspakkauksen hain tänään postista eli parissa viikossa se tuli. Nyt ollaan ihasteltu sen sisältöä. Ihanan pieniä vaatteita.

Hugoliina mulla juominen on aika vähäistä. Ei vain tule juotua. Pitäisi varmaan alkaa kantamaan vesipulloa mukana, jos tulisi enemmän juotua. Olen aina ollut huono juomaan. Nyt kuitenkin pitäisi ottaa tavaksi juoda enemmän. Turvotuksia ei ole tullut, vaik lämmin ilma on ollut.

Sisällä on ollut tosi lämmintä. Tänään hankittiin ilmastointilaite, joka nyt viilentää sisäilmaa. Helle ei ole muuten paljon kiusannut. On ollut mukavaa, kun välillä on lämmintä. Töissä vain on aika lämmin. Ei oikein kunnolla ilmastointi toimi. Onneks työhuoneeni ikkunasta ei pääse aurinko paistamaan, niin pysyy se viileänä.

Viime viikonloppuna hankittiin turvakaukalo. Kaverit myivät sen. Ei ole heillä ollut käytössä kuin hetken. Kaukalo on kuin uusi. Nyt pitäisi alkaa muita hankintoja tekemään. Vaatteita on tullut jonkin verran ostettua. Isyyspakkauksen sain tehtyä ja annettu samalla kun sain oamn äitiyspakkauksen. Tuleva iso oli tosi yllättynyt ja ihmetteli miten olen saanut kaikki tavarat salassa hankittua. Tavarat oli säilytyksessä anopilla.

Vielä pitäis jaksaa kuusi viikkoa töissä ennen kesälomaa. Sen jälkeen äitiyslomalle. Saa nähdä jaksaako olla töissä loppun asti.

Nasuli08+ MillaPetteri 25+0
 
Mukavaa Heinäkuuta kaikille!

En ainakaan heti huomannut, joko meille on perustettu heinäkuun pino? vai oliks aikaisemmin jotain puhetta, et jatketaan tähän samaan?

Mäkin sain lopulta postissa kelasta päätöksen, et pakkaus tulee parin viikon kuluessa. Täytin hakemukset netissä 17.6 ja toimitin sen todistuksen raskaudesta seuraavana päivänä postitse perässä. Mulla kesti varmaan kaks viikkoo, ennenkuin nettiin vaihtui tila, et hakemukset on käsiteltävinä ja niin siellä on edelleenkin, eikä päätöstä, vaikka päätös tuli jo postissa. Ihme meininkiä, et ensin pyydetään tekemään hakemukset netissä ja sit päätös tulee kuitenkin ensin postissa...

Meillä on nyt pohdinnassa, et laitettaisko pikkuinen sit ensin nukkumaan kehtoon, kun mun vanhemmilla olis sellainen tarjolla. Sitä pitää vaan vähän tuunata, eli jalkoja hieman sahata loivemmiks, kun kiikkuu nyt liian kovaa ja jää kallelleen, jos vauva ei ole aivan keskellä. Se olis kyllä ihan mukava peti alkuun :)

Nyt taas töiden pariin. Vielä pari viikkoo, sit kolme lomaa, pari töitä ja mammaloma!

Riinuska ja mimmi 27+3
 
Hei!
Ei ole näkynyt heinäkuun pinoa,en ainakaan ole huomannut.. ?

Mulla nilkkojen turvotus nyt helpottanut onneksi, eilen pidettiin jääpussia liinan läpi nilkkoja vasten, kun niitä aivan särki! Se varmaan auttoi ja nyt turvotus ja kipukin pois :)

Itselläkin enää ensi viikko töitä, sitten 4 vkoa kesälomaa, muutama viikko töitä ja mammalomalle =)

Oli työkavereiden kanssa puhetta raskauden aikaisista erikoisista ruoka-aineista,mitä tekee mieli, siis Tosi erikoisista,kuten multa, laasti tms! Tiedän erään naisen, joka himosi laastia raskausaikanaan. Onko teistä kellään ollut mitään tuollaista,ihan mielenkiinnosta kysyn?? Itsellä ei ole ollut kylläkään, ihan normaali kotiruokaa tehnyt pääosin mieli.

nöpötin ja pikkuinen 25+4
 
Hyvää päivää!

Armo on tullut ja helteet loppu =) Eilen tosiaan oli täällä meidän kylässä yli 30C varjossa, muutamalta kaveriltakin piti oikein kysyä vahvistusta, kun en tohtinut uskoa todeksi.

Sain uuden puhelimeni, se on NIIN hieno...pitkästä aikaa minulla on jotain uutta ja hienoa :D

Kelan päätös ei todella ole tullut, vaan on käsittelyssä ja senhän minä tiedän, että meidän päässä siinä kestää :/

Saatiin ostettua vauvalle turvakaukalo...mies tahtoi välttämättä, että siinä on telakka mukana, joten sellainen sen siis tuli olla =)

Ja tässä lähipäivinä mennään ottamaan tatuoinnit...se on sellainen yhteinen kuva, joka minulla on vain siromman kokoinen ja naisellisempi ja miehellä suurempi, yksinkertaisempi ja miehinen ja siihen sisällytetään lasten horoskooppimerkit...nyt saadaan vain pojan merkki laitettua, kun ei voi täysin varmaksi sanoa, tuleeko tästä tulokkaasta vaaka, vai aikooko todella yllättää positiivisesti ja syntyä ennen syyskuun loppua, jolloin olisi neitsyt :D

Mutta hänen merkkinsä laitamme sitten ensivuonna. Laitan sitten kuvaa tuloksesta :D


Muuten olo oikein hyvä...maha hiukan kyllä on ruvennut istuessa painamaan tuonne keuhkoihin ja palleaan, seistessä ei onneksi vielä ahdista...ja istuallaan myös Derin potkut tuntuu hauskasti hitusen kylkien alapuolella =)

Mahan ympäryksestä ei tietoa...pitää ostaa uusi mittanauha, kun poika tuhosi edellisen...jos sitä satsaisi ihan sellaiseen pehmeään ja muoviseen tälläkertaa, paperisen sijaan :LOL:

Mutta syömään on mentävä...nälkä on toivoton olotila :wave:

paapelo+poju+Deri 26+6
 
Itselläni ei ole mitään kummallisia himoja ilmaantunut. Äitini oli minua odottaessaan syönyt juurikin tuota kukkamultaa. Laastia tai sitä rappausta en ole kenenkään raskaana olevan kuullut syövän, mutta kun hankimme koiranpennun muutama vuosi sitten, niin se järsi tätä laastia tiilipiipun kyljestä ihan onnessaan. Onneksi sitten noin viikon kuluttua tajusimme, että raukalla on varmaan kalkin puute ja kun sitä alettiin lisätä ruokaan, loppui rapin syönti samantien. Eli ehkä näille kummallisille mieltymyksille on joku järkevä syy. itä en kyllä tiedä mitä tuosta kukkamullasta vois saada :p
 
Vihdoinkin tuli sadepäivä :D

Mein kissa nukkui siime yön vauvan vaatekasassa, jonka olin "piilottanut" hoitopöydän välikköön. Arvatkaa vaan riemastuinko kun ne olivat jo pestyjä vaatteita, joita en ollut ehtinyt silittämään :kieh: No nyt on taas pesukone jylläämässä vauvan vaatteita ja samaan koneelliseen heitin kestovaipat ja imut.

Ukko tuossa pyörii kuin pässi narussa, kun pakkailee reissu kamppeitansa. Lähtee kalastamaan viikonlopuksi ja tulee kotiin vasta maanantaina. No on hänellä tarkoitus käydä morjestamassa nuoruuden kaveritaan samalla, kun entiseen kotikaupunkiinsa kerta suunnistaa. Toivon vaan etten taas saa jotain känni puheluita kun tapaa kavereitaan. Inhoan niitä niin suunnattomasti, sillä silloin me vain tappelemme puhelimessa.

Omaan napaan ei mitään uutta.


pinkkimieli ja pallopää

:heart: :heart: *POKS* 23+0 *POKS* :heart: :heart:
 
Jeiiii- tänään tuli äitiyspakkaus ja voi sitä riemua kun pääsin sitä hipelöimään :D ! Ihanaa! Pientä kiirusta pitelee tänään ja tulinkin nyt vain oma napaisesti tämän iloisen uutisen mun päivästä kertomaan. Hauskaa viikonloppua itse kullekkin :heart:

Hugis ja Papu 25+0
 
Heippa pitkästä aikaa,

Paljon olette kirjoitelleet viikon aikana mutta en taida malttaa nyt lukea kaikkea tekstiä, tällä kertaa mua vähän huolestuttaa oma olotila.

Mulla on takana siis pitkä työviikko ja siihen päälle muutimme viime vikonloppuna, joten koko viikko on tullut tehtyä vaikka millaista askaretta aamusta iltaan saakka ( asunto johon muutimme ei ollut mikään siisti joten olen siivonnut sitä iltaisin).

Tänään mahaa väännellyt aika paljon, yksi suppari tuli jo aika voimakkaana. Siitä meni vain vähän aikaa kun huomasin että mulla pikkarit ihan märät... :eek: en nyt osaa sanoa oikein mitä se oli, mietityttää kovasti että eihän se ollut lapsivettä. (Esikoisen synnytys alkoi juuri samalla tavalla). Pakko seurata tilannetta ja sairaalaan on vain kymmenen minuutin matka jos sinne täytyy lähteä. Tänään en kyllä siivoa enää yhtään vaikka sitä hommaa olisikin kotona. Onneksi mahassa tuntuu vähän väliä varsin selkeitä ja napakoita potkuja, jos niitä ei tuntuisi olisin jo varmasti käynyt tarkistuttamassa tilanteen.

Hanne ja ??? (24+3)
 
paapelo Joo me todettiin tuo ehdottoman käteväks tuon kaukalon telakalla.
Sitä on niin helppo ottaa autosta ja laittaa kun ei tarvii vöiden kanssa vekslata.
Ja kuitenkin se on mahdollista laittaa autoon kiinni turvallisesti ilman sitä telakkaakin.

Mulla on kans kauhea Tatuointi kuume mut en mä kyllä uskalla sitä raskaana ottaa.
Siis olen ajatellut että ei ne edes suostuis tatuoimaan raskaana olevia??
Meinasin että täytyy sitten heti synnytyksen jälkeen käydä ottamassa se tatska niin menee samalla verenluovutus karenssilla kuin raskaus ja synnytyskin.

Ihanaa kun on vähän viileämpää.

Mä en nyt vaan jotenkin sisäistä tätä mun saikkua ja sitä kehoitusta olla varovainen ja ottaa rauhallisesti ja lepäillä :/
Mulla kun on nyt ollut niin hyvä ja normi olo niitten supisteluiden jälkeen (silloin juhannus viikon lauantaina).
No reilun viikon päästä on mulla uusi neuvolalääkäri joka sit kattoo/kokeilee paikat ja tarvittaessa (melko todennäköisesti) lähettä mut joko tähän omalle äippäpolille ultraan ja tarkastukseen taikka sit Phks:iin
Meil on vaan tosi kurja tilanne täällä kaupungissa terveyspalveluiden kanssa ja äippäpoli on tässä syksyllä 2kk kiinni kokonaan, sit on 2-3kk terkkarikin niin että sinne pääsee tosiaankin vain hätätapauksissa päivystävälle lääkärille (normisti on 10 omalääkäriä päivittäin, nyt olis sit vissiin vaan 4 lääkäriä jotka päivystää koko kylän sairaita.)

Nyt ruoan laittoon....
Huomasin muuten tänään käydessäni puntarissa käydessäni että mun paino on tippunu tiistaista lähes kaksi kiloa!!
Olen nyt juonu aika reilusti vettä ja opetellut juomaan vihreää teetä mustan sijasta.
Ehkä se ei olekkaan niin puppua se että vihreätee auttaa nesteenpoistossa.
Ja mielestäni olen syönyt nyt yhtä paljon kuin aikaisemminkin... tai sit vaan tuntuu siltä kun on ollut näin lämpöiset kelit niin ei ole niin älkäkään.

Riivinrauta & Nuppunen 26+6
 

Yhteistyössä