*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

:(
Saikkua rapsahti kaks viikkoa.
Ne reilun viikon takaiset melko kovatkin supistukset ovat siis saanu sen verran tuhoa aikaan että neuvolalääkäri katsoi parhaaksi laittaa vähäks aikaa saikulle, parin viikon päästä uus lääkäriaika ja jos silloin vielä tilanne tämä niin ilmeisesti lähete äippäpolille taikka PHKS:iin.

Mietin että voiko tää tilanne vielä parantua tästä?
Töissä pomo kyseli että olenko siis vielä sit tulossa vai aletaanko jo miettiä järjestelyjä mun tilalle.

Pinkkimieli: Juu viimeks neuvolan hoitaja opasti että ei tarviikkaan pidätellä nuin kauaa... mut hyvä olis jos oli ollu rakossa muutaman tunnin. =)

Sokerirasitus onkin sitten taas ensi maanantaina :x

Riivinrauta & Nuppunen 26+3
 
Voi ei, tajusin just et mullahan on torstaina neuvola heti aamusta, klo 8.15. Miten ihmeessä pystyn pidättämään siihen asti. Pakko varmaan pistää kello soimaan vaikka viideltä vessareissua varten :LOL:
Kauhusta kankeana odotan punnitusta. En tajua miten on päässyt nyt painoa tulemaan (1,5kg edellisestä kerrasta). Nesteitä varmaan suurin osa ja ananasta taidan vetästä tänään lounaaksi...On tuo mahakin kyllä kasvanut tosi paljon viimeisen parin viikon aikana. Tänä aamuna sain nähdä kunnon aamujumppatuokiot sängyllä selälläni maatessani. Vatsa vyöryi puolelta toiselle aaltomaisesti ja keskellä kumpuili välillä kovemmin. Melkoinen liikkuja tuo meidän kaveri :heart:

Flora + L-poika rv25+6
 
heketsi hui, toi että joillain on maskit päässä aiheuttaa ahdistusta.. tai ainakin aiheuttais mulle. Mut niin se vaan leviää ja syksyllä täällä sit sama juttu todennäköisesti. Muakin hirvittää, että miehen työmaalla alkaa tautirumba kun mä voin vielä jotenkin välttyä liikkumasta missään kun en ole töissä, mutta mies sen sitten kantaa kotiin kuitenkin.. Ja kun se nainen siellä Skotlannissakin kuoli siihen juuri synnytettyään... äh, nyt lopetan taas. Anteeksi :ashamed:

Riivinrauta :hug:

paapelo mun on pitäny kysyy sulta ootko sä ilmoittautunu Haikaranpesään? Että onko meillä tsäänssit nähdä synnytyksessä ;) Mä kyllä ajattelin synnyttää jo 28.9., kun sehän on mun laskettu aika r-ultran ja 4D:n perusteella ja se on muutenkin hyvä päivä (maanantai) niin miehen ei tartte sit mennä enää viikonlopun jälkeen töihin :LOL: Sä taisit joskus sanoa, että sulla menee kuitenkin taas yli? ;)

Mä en muuten koskaan oo laskenu kuinka kauan oon virtsaa pidätelly ennen neuvolaa. Käyn aina ennen lähtöä vessassa ja saatan olla näytettä antamassa jo puolen tunnin päästä. Juon vielä ennen käyntiä reilusti niin ehkä mulla on aina ollu "väärät" tulokset :D No ei vaa, mä kyl uskon, että jos jotain häikkää on niin se asteikko pärähtää "punaiselle" samantien.

Ajattelin varata sen loppuraskauden lääkärintarkastuksenkin yksityiselle niin jos pääsis kurkkaamaan tyttöä ultralla niin sais painoarvion ym. Esikoisesta kun ravasin ultrassa kerran kuussa niin nyt on vähän "orpo" olo ;) Vaikka hyvähän se on, ettei tartte käydä missään extratarkastuksissa kun ainahan ne pelotti etukäteen jos jotain olis ollutkin pielessä.

Jaa, tänään pitäis päivystää kotona, kun meille tulee uusi rattaiden kuomu (vanhoihin rattaisiin) Saksasta ja eilen jo kuljetusliike soitti, kun olivat meidän vanhalla asunnolla ja eivät tietysti voineet enää eilen tuoda tänne uuteen osoitteeseen niin nyt pitää sit kytätä tänään. Ei näköjään osoitteenmuutos menny perille Saksaan asti..

Ihanan viileä yö ollut näköjään, kun mittari näyttää vieläkin vaan +17. Ja kämppä on ihanan viileä. Oli kiva nukkuakin. Suomen helteissä raivostuttaa se, että useammissa asunnoissa ei ole ilmastointia. Mä sanoinkin miehelle, että jos me ikinä ostetaan asunto niin mun eka ostos on ilmalämpöpumppu :)
 
Niin ja tuosta Kelan sivujen käsittelyseurannasta kun olette puhuneet niin minä vierailen siellä päivittäin kattomassa koska näkyy edes se että paperit on tulleet perille. Paperit lähti mun työpaikan palkkiksesta Kelaan reilu viikko sitten. Eli vielä saa varmaan odotella pitkään :)
 
Flora mä oon ihan paniikissa mun painon takia. Mulle on tullu painoa edellisestä kerrasta jo 3kg ja siitä on vaan kuukausi... Voi hyvänen aika minkä verran mä oikein painan tän raskauden lopussa! :ashamed: Nyt oon jo pari kiloa yli sen mitä olin esikoisesta viimeisilläni. Mä kyl oon niin sitä mieltä, että tää kesä ei oo yhtään hyvä aika olla raskaana. Ja varsinkaan kotona... Töissä vois ehkä vastustaakin jotain herkkuja, kun ei kehtaisi koko ajan pupeltaa.
 
Riivinrauta:

voi surku :/
Tilanne voi käsittääkseni parantua vain sen verran, että vastaavia supistuksia saat sitten vasta "luvallisilla" viikoilla...paikat eivät kuroudu takaisin kiinni, valitettavasti. Eli jos työsi on tosi fyysistä (pahoittelen en nyt taas muista ammattia ) niin voi olla melkein parempi alkaa hiljalleen suunnitella lomalle jäämistä.
Toivotaan nyt että ei kuitenkaan ihan vielä tarvitsisi...ja peukut pystyssä sokrutestiin.

Flora:
Luulenpa, että pikku pojunne olisi osasyyllisenä kyllä yhtäkkiseen painon nousuun...poika vaavathan saavat näilläviikoilla kasvuspurtin, kun kivesten testosteroni alkaa jyllätä ;)
Mutta muutenkin on näillä viikoilla kyllä ihan normaalia, että painoa tulee...loppuvaiheessa sitä ei välttämättä enään kovin, tule, tai jos tulee, niin se on ihan pelkkää nestettä, joka lähtee heti synnytyksen jälkeen liikkeelle =)

Ja täällä alkoi aamu tosi koomisesti...minun piti OIKEASTI kierähtää sängystä alas polvilleen lattialle, kun haarovälin liitokset oli niin tulessa :LOL: :LOL:
Mies nauroi ainakin makeasti :whistle:

JA Deri siitä sitten innostui ja onkin tärisyttänyt päällä alakertaan taas tosi kiitettävästi :/

Pitää lähteä kauppaan aamupala tarvikkeita hakemaan, se on nääs raha päivä...aion tehdä hedelmä smoothieta ja mysliä, sekä sämpylöitä...ja jos sitä sitten pääsisi sinne mattorantaan pesemään näitä mattoja :D

paapelo+poju+Deri 26+3
 
MB-: totta puhut. Töissä kun on niin ei tule syötyä kuin lounas ja joku pieni välipala. Jos sitten taas olen kotona niin selkeästi tulee syötyä enemmän..Plääh, jospa se on sitten niinkuin paapelo sanoi, poika on ottanut kasvuspurtin :)
 
lämmintä piisaa,ihanaa B)

raskausarpia tuli mulle esikosta ja kakkosesta ihan kiitettävästi,maha oli kuin seepralla :D kolmosesta ei sitten tullut yhtään eikä nyt toistaiseksikaan ole yhtään uutta arpea tullut,ja toivottavasti ei tulekaan.kolmosesta rasvailin sillä body shopin kaakaovoilla ja olikin tosi hyvää rasvaa,nyt en vaan oo saanut aikaiseksi käydä sitä ostamassa joten ihan perusrasvoilla oon rasvaillut aina suihkun jälkeen koko kropan.

mites teille muille mammoille on ruoka maistunut näillä helteillä kun tuntuu ettei millään saa syötyä lämmintä ruokaa,oonkin syönyt leipää,puuroa,mansikoita,ananasta ym....

mä en oo pidätellyt pissaa neuvolaa varten kuin häthätää puoli tuntia-tunnin,ja hyvin on aina kelvannut,erikseen on sitten ollut ne keskivirtsa kokeet joita varten tarttee pidätellä 3-4 tuntia.en vaan muista olla pissimättä,tai muistan siinä vaiheessa kun istun jo pöntöllä lorottamassa :LOL:

söin eilen kesän ekat kotimaiset mansikat ja nammmm että olikin hyviä,oon mansikoitten suurkuluttaja kesäisin,litra päivässä ei tunnu vielä missään :D

kaurisäiti ja bambi 24+6 :heart: :heart:
 
Hei :wave:
Lämpimät ilmat sen kun jatkuu,eipä valittamista =)

Riivinraudalle :hug:

Raskausarpia en ole vielä bongaillut. En ole mitenkään ahkerasti edes rasvaillut massua. Tuntuu että tämä pallo kasvaa niin kovaa vauhtia,että varmasti pian noita arpiakin ilmenee..Mutta toivottavasti ei! :)
Pissaa en ole pidätellyt ennen neuvolakäyntejä, kerrankin menin neuvolassa vessaan istumaan pissanäytettä varten niin lorotin vaan suoraan pyttyyn ajatuksissani :D
Sitten havahduin ja sain puristettua vielä muutaman tipan purkkiin,kuulemma riitti hyvin siihen pissatikkuun.

Kohta lounaalle!

nöpötin ja pikkuinen 25+1


 
MB:
En ole ilmoittautunut sinne Haikaranpesään...Ehtisiköhän sitä vielä...jotenkin olen vain niin kovin asennoitunut siihen, että yli menee ja sitten sinne ei sen nojalla pääsisi, sinne kun ei normaalisti riskisynnytyksiä oteta, ellei ole tilanpuutetta :/ Mutta paikka on kyllä niin ihana, jotta ehkäpä =)

Pinkkimieli:
Muistutat erästä tuttavaani...mutta tiedän, ettei hän ole raskaana :D

Ja syöminen:

Eipä ole ollut kehuttavat syöjän lahjat viimepäivinä...siksi painokin on vähän pudonnut...nytkin väsään aamias/välipalaksi sämpylöitä kera kermajuuston ja sitten jälkkäriksi on mansikka, ananas, banaani, luonnonjugurtti smoothieta (jääkylmänä toki ) :p tuommoiset menee, mutta ei oikein lämminruoka...yyyh.
Tämänhetkinen olo muistuttaa läheisesti niitä viimemetrien ruoan karttamis hetkiä, kun mikään ei oikein maistu...sitten kuin tyhjästä, iskee kammo hiilari himo...
Huomasin siskosta ja eräästä ystävästäkin tämän seikan, että jos synnytys on lähenemässä, alkaa odottava äiti tankata hiilaripitoisia ruokia, sama se mitä se on, vaaleaa leipää, vesimelonia jne :D

Mutta juu...nyt sitten syömään kun juuri kilahti kello :wave:

paapelo+poju+Deri 26+3
 
paapelo eihän se "mitään maksa" ilmoittautua. Sitten jos ei pääse niin ei pääse. Esikoisesta mä ilmoittauduin tosi myöhään, kun en tiennyt koko systeemistä silloin, mutta silti pääsin vielä. Mäkin tykkäsin kovasti olla siellä. Saatiin vielä perhehuone ihan keittiötä vastapäätä niin oli lyhyt matka jääkaapille :D

ps. Ilmoittautuminen on muistaakseni vain keskiviikkoisin..
 
Olen tässä seuraillut masuasukin liikehdintää iltapäivän mittaan,kovasti potkii ja potkut näkyykin hyvin selkeästi =) Mahan pinta vaan nousee ja laskee ja jotenkin tuntuu vauvan siirtyilykin ja liikkuminen tuolla masussa. Ihanaa ja suloista :heart:

nöpötin ja pikkuinen 25+1
 
Nöpötin: Ihanaa että joku on vielä tuota mieltä että liikkeet on ihania ja suloisia.. mä muutin mieleni sen suhteen viime yönä... Esikoisen odotusaikana liikkeet oli mukavia ja niitä oli kiva tunnustella jne, ja silloin istukka olikin mukavana vaimentimena etuseinämässä, nyt istukka on tuolla takaseinämässä ja VOI JESTAS mitä potkuja jo tässä vaiheessa... viime yönäkin on pitkät pätkät valvottu sen vuoksi että pikkukaveri jumppas... Ja töissä kun istuskelee hetken aikaa niin aivan jo sattuu ku on niin voimakkaita potkuja - apua mitä tää on sitten loppuraskaudessa :/

Noo.. vaimennetaan vähän, kivahan se on että kaveri liikkuu eikä tarvi olla huolissaan vähistä liikkeistä tms... mut vähä pienempi volyymikin riittäis ;)

Mites te muut ootte selvinneet tän helteen kanssa? Meillä töissä meinaa olla vähän hankalaa kun ilmastointi reistailee ja lämpö on pahimmillaan jo heti aamusta lähelle 28 astetta eikä ilma kierrä minnekään! Tänään onneksi löysin pöytätuulettime, jonka avulla tästä päivästä tuli jopa siedettävä :) Olispa ihana olla lomalla tämmösellä kelillä niin sais makoilla rannalla yms... :)

Miekkavalas

PS... en mä yleensä näin kovasti valita... sori...
 
Viimeinen ateria syöty...
Huomena on siis aamusta se sokerirasitus, ja pitäisi olla syömättä nyt :'(

Torstaina ilmeisesti saan sitte neuvolassa tietää, mitä löyty.
Inhottaa jo valmiiksi se litku, ja hermostuttaa, kun 2 tuntia pitäisi saada kulumaan siellä istuksimalla. Millähän opilla saan itteni 6 aikaan aamulla ylös, että olen 7 jo labrassa :whistle:
 
Helloota!
Meillä tosiaan eilen oli se 4D-ultra, oli kyllä ihana kokemus, suosittelen =)
Saatiin melko varma veikkaus vaavin sukupuolesta, mutta päätimme pitää sen nyt vain minun ja mieheni välisenä, edes mummit eivät saa tietää :)
Ja muutenkin masussa oli kaikki hyvin, saimme kuvaa vauvasta, minun nenäni sillä on ainakin =) Painoarvio oli tällä hetkellä tasan kilon verran...
Kiitoksia noista "vaateneuvoista", tänään ostelin muutamat potkuhousut alesta.
Mutta katsellaanpa taas, nyt syömään...
Pikkumyyh ja masuvaavi 26+4
:heart: :heart: :heart:
 
Täälläkin 4D-ultrassa käyty juuri. Kaikki oli Siuslla vallan mainiosti. Kovasti potkutteli menemään ultran aikana. Hyviä kuvia saatiin ja DVD, joka kyllä maksoi sit 15 e lisää jo entuudestaan suureen hintaan. Mutta onpahan ihan professoristason tohtori nyt sit Sisun ultrannut ja hyväksi havainnut. Kokoa oli 650g. Ja edelleen se pippeli siellä vilkkui ja pallit myös, joten poika siis mahassa kasvaa. Ja äidin nykerönenä näytti pienellä olevan. :D

Kohdunsuun tilannekkin tänään tarkastettu ja kiinni on. Mutta silti supistelujen takia saikkua 1,5 viikkoa. Eli edelleen otetaan siis rennosti. Tosin tässä helteessä se on ajoittain hieman hankalaa. Jalkoja erityisesti helle turvottaa. Mutta ei pidä valittaa, kun Suomessa kerrankin on kunnon kesä. =)

Ai niin se vielä ultrassa selvisi, että Sisu oli tajunnut, että mahassa ollaan pää alaspäin. Jospa se nyt vaikka jäisi niille sijoilleen. Vaikka tässä vaiheessa taitaa olla vielä aika vaihteleva tuo asento.

Barbapörrö ja Sisu :heart: 23+1
 
Huh tätä kuumuutta! Mulle nää helteet on aivan jotain kamalaa. Jos normaali tilassa olisi, niin ei ongelmaa, mutta nyt on hetkiä, jolloin tuntuu että pyörtyy. Töissä on 25 lämmintä ja fyysinen työ, ei oo kivaa.

Vauva on mellastanut tänään melkeen koko päivän :heart: Jotenkin tuntuu, että ihan muutaman viime päivän aikana liikkeet voimistunut ihan hirveesti ja välillä tuntuu ihan jopa ikävältä, kun oikein vääntää ja kääntää tuolla.

Mulle alkaa tulemaan harmaita hiuksia, kun ei löydy housuja mitkä mahtuis jalkaan. Muutenkin kun oon isokokoinen, niin on ollut vaikeaa löytää miellyttäviä housuja, niin nyt ei sitten löydy ollenkaan minkäänlaisia :kieh:

Täällä kans ens viikolla toinen sokerirasitus, ja oon ihan varma, että kiikkiin jään.

Missah ja Mölli 24+4
 
Hyvää iltaa.

Tänään oltiin sitten ihan vain merenrannalla ja mukavaa oli.
Poika juoksenteli siellä ihan munasillaan ja kankut tärisi kun poika tannerta tamppasi :LOL:

Täällä kanssa nuo Derin potkuttelut ja möyrinnät on armottomia ja todella kovia, kiitos takana olevan istukan...näin oli pojastakin, vaan en kyllä muista, että olisivat vielä tässä vaiheessa tältä tuntuneet, toki voin muistaa väärinkin, mutta muistaisin potkujen alkaneen tehdä tukalaa ja kipeääkin vasta rv30 aikoihin, kun muistan sanoneeni, että enään 10vk...no 12vk sitten todellisuudessa meni :D

MB:
Juu, muistankin lukeneeni, että keskiviikkoisin on vain se ilmoittautuminen...ehkäpä sitä voisi...eihän se mitään maksa =)
Me mentiin sieltä normaalille vuodeosastolle, kun ei oltu siis sinne esikosta ilmoittauduttu, sattui vain käymään mäihä.
Tälläkään kertaa ei perhehuonetta oteta. Jos kaikki on minulla ja lapsella hyvin niin esitän kyllä tahtovani mahdollisimman pian kotiin. Vuorokauden tahtoisin ehkä olla, mutta sitten seuraavan päivän iltana tahtoisin kotiin...eli niin, että vaava olisi n.2vrk.
Voihan se olla, että ovatkin jo silloin kotiuttamassa muutenkin.
Ainakin silloin esikon aikaan, vierustoverini oli uudelleen synnyttäjä ja hänen vauvansa oli iso ja ei oikein perustanut imeä tissiä kunnolla, oli siis tosi laiska vauva...siitä huolimatta kysyivät jo seuraavana päivänä tahtoisivatko jo seuraavana aamuna kotiin.

Edelliskerrasta kun jäi niin inhot muistot tuosta vuodeosastosta...ei saanut nukkua juuri tuon vierustoverin vuoksi, kun hoitajat ravasivat 1h päästä katsomassa paljonko vauva syö ja siitä tunnin päästä katsomassa verensokeria vauvalta...ympäri vuorokauden...ja eivät todella kaihtaneet puhua ERITTÄIN kuuluvalla äänellä ja sytyttivät JOKAISEN huoneen valon :headwall:
Valvoin siis jo lähes neljättä vuorokautta kun päästiin kotiin ja kun sitten päästiin tipuin välittömästi sohvalle :ashamed:

Mutta juu...sairaalassa sattuu ja tapahtuu.

Nyt laittamaan pojalle iltapalaa ja sitten poika nukkumaan :wave:

paapelo+poju+Deri 26+3
 
Oijoi tässä teiän juttuja lueskellessa iski jo pikku paniikki vauvan vaatteista ja tavaroista, mitään en oo hankkinu. Tosin jotain on jo esikoiselta varastossa, mutta esikoinen oli kevät vauva niin sillä on vaan kesähepeniä niin pienessä koossa että ei ne paljon mua auta :whistle:
Muutenkin tuntuu että aika rientää siivillä! Vasta sain kerrottua jokuviikko sitten mun omille vanhemille tästä kakkosesta, niin se vaan jäi. Oikein monikaan ei tiedä edes että meille on lisää tulossa, mutta luultavasti ne joille oon unohtanu mainita alkaa sen kohta huomaamaan :LOL: Tää masussa olevan on niin paljon rauhallisempi ja potkii huomattavasti vähemmän kun esikoinen, aina ei oikeen muistakkaan olevansa raskaana. Töissä työkaveri kysy että miten jaksan valvoo öitä kun odotan, hetki kesti kun tuijottelin sitä pitkään sitten muistin että jestas mullahan on mahassa vauva =) Raskaus pehmentää aivot, ainakin mun kohdalla B) On tää niin ihanaa aikaa :heart:
Lämpimiä kesäpäiviä kaikille!
Empsu 26+0
 
En oo lukenu näitä juttuja sitten juhannuksen, ja olipas tarinaa kertynyt!! Mahtavaa.

Häntäluun jomotuksesta on puhuttu, ja täällä se tuli kanssa kylään. Oltiin viime lauantaina juhlissa, missä joutui istumaan melko paljon, niin illalla olikin sitten tosi pahantuntuinen häntäluu, ja aamulla kahta pahempi. Ja vaivaa edelleen. Oon joskus aikoinaan useestikin kaatunut hännälleni, jonka jälkeen se on ollut kipeä. Muulloinkin voi tulla kipeäksi esim. huonossa asennossa istumisesta, mutta nyt luulen että raskaus ainakin osatekijänä on tässä asiassa. Mies on saanut kuulla vaikerruksen: "Ai, mun häntäni!" jo monta kertaa parin päivän sisään...

Liitoskivuista en tiedä mitään. Jotain lonkkakipuja on ollut, mutta niitä nyt mulla on ollut ennenkin, kiitos yliliikkuvien nivelteni. Harjoitussupistuksia on ollut, ne tunnistaa jo melko hyvin. Aina ei kyllä maha tunnu kovalta, mutta riippuu asennosta varmaankin. Eilen oli jotain vähän kivuliaampaa, en oikein tiedä mitä. Oli vähän liian rankkaa hommaa minulle, kun äitini hoputti sulkemaan lampaitten veräjää, kun olimme vanhemmillani lomailemassa. Sieltä rupesi tulemaan sellaista kommenttia että "V*ttu tosta tuu yhtään mitään, oot niin hidas" ja nostin puista pitkää porttia sen jälkeen aika nopeasti, samantien sattui mahaan melko paljon. Portin sain kiinni, oikeat lampaat aidan sisällä, mutta en meinannut päästä sieltä itse pois. Äitini on melko mahdoton ihminen kestää, niinkuin varmaan jostain aikaisemmastakin kirjoituksestani on saattanut käydä ilmi... Varmaan olisi kaikkein turvallisinta että en tapaisi kyseistä ihmistä enää loppuraskauden aikana ollenkaan, saa mun sappeni kiehumaan aivan ennätyksellisellä tavalla. Tuli vielä jotain keskenmenojuttuja jauhamaan kamalalla volyymillä kun olin edellämainitun koettelemuksen jälkeen huilaamassa. Supistuksia tuli, mutta luulen että ne johtui pääasiassa säikähdyksestä ja raivostumisesta. Huono olo oli pitkän aikaa.

Pelkäsin raskautta ennen raskaaksi tulemista aika paljon, ajattelin silloin että pelkään itse synnytystä, mutta ei nyt enää tunnu siltä. Kipu ei pelota varsinaisesti. Joku leikkaaminen kyllä pelottaa, että en haluaisi kokea sektiota tai välilihankaan leikkaamista. Luulin aiemmin, kun ihmiset puhui juttuja "synnytys kesti 12 tuntia" että se tarkoittaa sitä ponnistusvaihetta, kun en tiennyt että siinä on mukana kaikki muutkin vaiheet! Kuulosti siinä valossa aika pahalta. Ihmisten tarinat on välillä karseita, mutta onneksi niistä ei oo vielä jäänyt mikään juttu ihmeemmin kummittelemaan. Sellaisia lähinnä ihmettelen, kun esim. n. kuusikymppinen työkaverini, mies jolla on kolme lasta ja neljä lastenlasta sanoi että "Synnytykseenkin voi sitten kuolla". Okei... hyvä tietää... Hyviä synnytyskertomuksia on kiva kuulla. Aikaisemmin ne on kuulostanut kaikki yhtä kamalilta, mutta nyt arvostaa hyvää tietoa. Varsinaista synnytystapahtumaa en pelkää, vaan pelkään sitä että minkälainen henkilökunta sairaalassa sattuu silloin olemaan. Pelkään että kaikki menee pilalle sen takia että en luota niihin ihmisiin. Oon niin monta kertaa kuullut kamalista kätilöistä! Oon melko herkkä ihminen, ja itken tai raivostun aika helposti, ja toivon että siellä kukaan ei saisi mua raivostumaan... Etenkin TAYSista oon kuullut useita juttuja ikävästä henkilökunnasta, kukaan ei ole kehunut, ja sinne olen synnyttämään menossa. Jos jollain olisi jotain positiivista kerrottavaa ko paikasta, niin olisi kiva kuulla.

Voi tulisipa äitiyspakkaus jo! Kävin tänään kaverillani, jolla on LA ensi viikolla, niin sanoi että pakkaus tuli ihan parissa viikossa hakemisen jälkeen. Jos ensi viikolla sais hankittua kauan haikailemani lipaston makkariin, niin sitten vois pestä kaikki tähän mennessä haalitut vauvakamppeet, ja järjestettyä ne siihen.

Ihan näin kuuma ei olis pakko olla, mutta auringosta on ollut se hyöty että selästä ja rinnasta finnit ovat kaikonneet, toivottavasti mahdollisimman pitkäksi aikaa! Mahan ympärys 95cm, innostuin mittaamaan, kun muutkin oli mitanneet... Navan kohdalta, joka oli myöskin korkein kohta. Ennen loman alkua työkaveri sanoi että "sit kun tuut lomalta, sun mahanympärys on varmaan 95, tai jotain" Kolme viikkoa olis vielä aikaa loman loppuun...

Ens maanantaina olis neuvola päivällä. Tähän mennessä on aina ollu aamulla kaheksalta, enkä kyllä oo siihen asti kertaakaan pidätellyt pissaa, ei oo sanottu sieltä neuvolasta mitään sellaisesta. Täällä ootte sellaista puhuneet. Mulla sama homma kun Kaurisäidillä, että semmoisen muistaakin vasta sitten kun pöntöllä jo istuu lorottelemassa. Joskus kun on pitäny ottaa aamulla virtsanäyte kotona, niin oon jättänyt pöntön kannen päälle purkin ja ohjelapun, että varmasti nään sen siitä aamutokkuraisena. Järkevältä kyllä kuulostaa että pari tuntia pitäis pidätellä. No ens kerralla teen kyllä niin.

Pari päivää tässä taas kotosalla, ja sitten varmaankin taas mökille. Sori kun tuli näin jumalattomasti tekstiä, mutta patoutumia on ehtiny muodostua näinkin paljon pienen nettitauon aikana!

Hanikka ja Onni 25+3
 
Niin olihan tuolla neuvolassa kaikki ne muutkin mittaukset, vaikka tosta RD:sta suurimman ajan se tätsykkä puhuikin. Muuton oli kaikki ihan jees, paitsi virtsassa oli glugoosia ( no shit Sherlok) :eek: ja sf-mitta oli ylimmän käyrän ylä puolella, eli 22.

pinkkimieli ja pallopää
 
Kaikki liikehdinnät ja möyrimiset mahassa tuntuu minunkin miestä ainoastaan ihanilta! :heart: Kun niitä joutui niin pitkään odottamaan, niin nyt niistä nauttii. Toivottavasti ei vielä hetkeen muutu kivuliaiksi...

Mahan ympärystää olette mittailleet, ja mulla se on 93 cm, mutta olin just syönyt. :p Eli aika pieni viissiin vieläkin.

Täytyy sanoa, että mua vähän hymyilyttää teidän tuskailut lämpötilojen kanssa! =) En toki tiedä, millaista on olla helteessä tämän mahan kanssa, mutta meillä täällä oli joulu-tammi-helmikuussa lämmintä +47. Ei tietenkään joka päivä ihan noin kuuma, mutta kuuma kumminkin. Onneksi vielä silloin ei ollut mahaa, olis varmaan mennyt koko kesä sisällä ilmastointilaitteen alla. Mutta nauttikaa lämmöstä, kun se ei kauaa kestä!

Pinkkimieli: Ihana maha! Mennään melkein samoilla päivillä, joten oli kiva nähdä millainen sun maha on. Tsemppiä diabeteksen kanssa! :flower:

heketsi + poikavaavi 22+6
 
pinkkimieli :hug:

paapelo kättärin sivuilla lukee Haikaranpesän kohdalla: "Hoitoajat synnytyksen jälkeen ovat ensisynnyttäjillä 2 yötä ja uudelleensynnyttäjillä yhden yön."

heketsi joo en mäkään valittais Suomen "helteistä" yhtään, mutta kun sisällä ei oo tota ilmastointia niin yöt on ihan syvältä kun ilma ei liiku yhtään, vaikka vieressä olis avonainen parvekkeen ovi tms.

Hitsi tuliskohan meidän uudet rattaat kohta, kun katoin netistä, että ne on jo lähetetty enkuista. Voinkin sit viedä vanhat samantien mun äidille vararattaiksi ni pääsee ajelee uusilla :)
 

Yhteistyössä