*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Veroista vielä sen verran, että musta tavallaan on ihan loogista, että valtio kannustaa palkkatyöhön eikä elämään sosiaalietuuksilla. Tilapäisesti tietty, kuten äitiysloma tai työttömyys, niillä voi olla ihan hyvällä omalla tunnolla:) Mutta muuten, palkkatulohan on itse ansaittua tuloa kun taas sosiaalietuudet on valtion rahoja. Ja kyllä työssäkäyvä veroja maksaa, mäkin makselin viime vuonna melkein tonnin kuukaudessa. Mutta ihan reilulta musta tuntuu että pitkän koulutuksen läpi käynyt saa edes pientä kompensaatiota opintolainen koroista jne.
Ja ilmeisesti valtio jostain syystä haluaa kannustaa myös asunnon ostamiseen.
Mutta joo, se siitä munkin puolesta:)

Kiitoksia lomatoivotuksista! Mä palailen tänne muutaman viikon kuluttua.
Mukavaa kesää kaikille:)
 
Paulah mukavaa lomaa :wave:

Ekan satsin sain silitettyä vauvan vaatteita tänään ja laitettua laatikkoon jo pikkuista odottamaan. Kylläpä se silitetty pyykki tuoksuukin hyvältä, vaikkei ole mitään huuhteluainetta käyttänyt. Yleensä en pyykejäni silitä ja ukko joutuukin omat kauluspaitansa silittämään tarvittaessa.

pinkkimieli ja pallopää
 
Nam nam...tultiin juuri synttäreiltä ja voi että se mansikka kermakakku voikin olla hyvää :p

Ja taidan saada uuden puhelimeni vihdoin ensiviikolla, se kun oli tilapäisesti loppunut ja minun oli saatava juuri se puhelin :D

Paulahille tosiaan ihanaa ja rentouttavaa lomaa :wave:

pinkkis:

Noniin, olet ollut sitten ahkerana :D
Minun täytyy varmaan vähän katsoa noita vaatteita läpi uudemman kerran...ja muutamat vaatekerrat on vielä saamatta...mihin ihmeeseen minä ne kaikki muka tungen :LOL: Mutta jos niitä on omasta hyllystä kierrossa ja ovat jo käyttämättä, onhan ne pakko saada takaisin ja muistella miten ne esikolla oli kerran päällä =)
Voisin ottaa vähän kuvaa kyseisestä vauvan hyllystä--> se pursuaa jo hiljalleen...haalareita on niin kauheasti, että eivät meinaa siihen yhteen pinoon mahtua, mutta en osaa päättää lainkaan mitkä laittaisin vara vaate puolelle kun kaikki on niin mahdottoman söpöjä :D

Ja siellä synttäreillä oli minun tätini...hän sitten näki mahani ja kysyi, että tuleeko teille toinen?!
Olin ihan että HÄH..etkö tiennyt...olin vähän häpeissäni, sillä olin kuvitellut kertoneeni kaikille sukulaisille :ashamed:
Ja kysyi sitten, että millonkas sitten olisi aika syntyä ja oli ihan järkyttynyt, että jo 3kk päästä alkaisi olemaan hiljalleen aika :whistle:

Tosiaan 3,5kk ja olisi se LA...yhä uudestaan sitä vaan jaksaa kummastella miten nopeasti aika on mennytkään =)

paapelo+poju+Deri 26+0
 
Tässä olisi muutamat kuvat saaduista ja takaisin haalituista vaatteista, paljon on vielä saamatta, en tiedä minne ne kaikki saan, kun nyt jo on aikas täyttä, mutten osaa jättää ottamattakaan takaisin =)



Tästä huomaakin, että sitä vaatetta on, vielä kun saan ne virheettömään riviin, kuten normaalisti teen (en tajua mikä siinäkin on niin pakko ;) )


Ja nämä on tämän hetken lempparit, osa oli pojan käytössä vastasyntyneenä...koko haitari 50cm-56cm...ihunoita :D

 
Huomenta!

Eilinen meni niin nopeesti etten ehtiny edes tänne palstalle (historiaa ;)) Käytiin aamupäivällä Sellossa shoppailemassa ja ostettiin tytölle uima-allas parvekkeelle. Ja sit tuli tietty heti nää kylmät ilmat :D

Loppupäivä/ilta/yö meni tyttöjen illanvieton parissa kaverin luona ja kotiuduin vasta kahden maissa enkä sit heti saanu yllättäen unta. Tuo 1vee heräs sit tietysti jo puoli 8, kun normisti on nyt monta viikkoa nukkunu ysiinkin asti niin täällä sitä nyt istutaan silmät ristissä ekoja päikkäreitä odotellen.. |O

Munkin on ihan pakko kommentoida vielä tuohon veroasiaan, koska mun mielestä Suomessa saa aivan liian helposti sosiaalietuuksia ja palkkatyöhön ei kannusteta tarpeeksi, yrittäjyyttä ei kannusteta yhtään etc. Kaiken maailman ansiosidonnaiset ym. kannustavat kotona löhöilyyn ja juopot saa ilmaiset viinat jne. Palkkatulon veroprosentissa pitäisi olla joku katto, että jos tienaa paljon niin ei tartteis aina vaan maksaa enemmän ja enemmän valtiolle siitä ilosta että olet onnistunut jossain.. ja minkä hemmetin takia sivutulosta pitää maksaa enemmän veroa kuin päätulosta, miksei saman verran? Ym. ym... äh! Mutta lopetan tähän ennen kuin alan paasaamaan liikaa ja suututan ihmisiä ;)

On muuten ihanaa kun eilen oli niin kylmä täällä Helsingissä. Tosin tietty olis ollu kiva istua iltaa ulkona eikä sisällä, mutta jotenkin kivempi nukkua viileässä välillä. Nytkin on niin tuulista ja viileää ettei pihalle voi vielä mennä, mut mä tykkään :)

Ei vitsi kello on nyt vasta ysi....tuntuupa tää aamu tosiaan pitkältä tänään. |O |O

MB joka taisi aloitella viikkoa 27 ja jonka masua kauhisteltiin eilen urakalla että "näyttää että synnytän ihan heti"...
 
MB- Tampereella ei tuule ja urinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta. Tietty tässä alkaa pikkuhiljaa jo toivomaan pilvistäkin säätä, et hetkeksi edes viilenisi tai tulisi edes muutama kunnon sadepäivä niin mansikat saattaisi halventua sen verran, et raaskis ostaa edes litran kesässä.

Tää mamma alkaa taas silittämään noita pikkuisia vaatteita ja lähtee hieman myöhemmin kirpparille, kunhan saa ton viimosen vs-mittauksen suoritettua :D Sit kyllä isken kynteni marenki laatikkoon, jonka sain maanantaina viron tuliaisina :p Syön kyllä tänään muutenkin mitä haluan ja milloin haluan, kun voihan olla noiden heittelevien arvojen takia, etten kohta saa syödä taas juuri mitään.
Jaksaiskohan syödä kokonaisen vesimelonin ( n.5kg ) yksinään? :p Vähän niinku varastoon :LOL:

pinkkimieli ja pallopää 22+2
 
Hyvää huomenta täältä paahteisesta Helsingin osasta...aamun varjolämpötila meidän parvekkeen varjonurkassa 30C ja taivaalla näkyy vain muutama pilven hattara B)

Eilinen välipäivä oli kyllä ihana...vaikka olisi se aurinko voinut hitusen enempi paistaa =)

Deri ei antanut minun nukkua viimeyönä kovin paljoa...mellasti ensin johonkin 2 asti yöllä, sitten rauhoittui kun jaksoin köristä unilaulun, sitten aloitti uudestaan klo 4 ja jatkoi tunnin...sain nukuttua sitten puoli kuudesta klo 9 asti...no ei kyllä väsytä taaskaan...kumma juttu...kaipa tämä kroppa käy vielä esikon aikaisella aikataululla, vaikka poika on lopettanutkin yöheräilyt aikapäiviä sitten =)

Maha kuvan voisi ehkä ottaa tänään...onkohan ympärysmitta kasvanut taas, kun tuntuu että mahanahka vaan on kireämpi ja kireämpi :LOL:

Mutta nyt aamiaiselle :wave:

paapelo+poju+Deri 26+1
 
Pinkkimieli katsoin just Tampereen 5 vrk sääennusteen ja samanlainen sää näyttää jatkuvan. Mäkin alan jo toivoa nimittäin hieman viileämpää. Alkaa jo ottaa hieman voimille tämä helle. Mutta ei pitäs varmaan valittaa, kun Suomessa kerrankin on oikee kesä. :D

Täällä on nautittu kesäherkkuja ihan urakalla. Mansikoita ja herneitä ja jätskiä mansikoilla ja ilman. Täytyy nyt nauttia herkkuja, kun pelkään pahaa sen lähestyvän sokerirasituksen suhteen.

Vesimelonin syöntiä itsekseen voisi vielä kokeilla herkuttelujen jatkoksi. :LOL:

Barbapörrö ja Sisu :heart: 22+6

Ai niin sellanen lisäys, että pari päivää sitten mittasin mahanympäryksen ja se oli jo 97 cm. Onko tää nyt ihan normimitta tässä vaiheessa? Tuntuu kovin isolle luvulle.
 
barbapöllö:
No minulla on myös tasan tuo 97cm, tai oli muutama pv sitten...ja sf-mitta menee tiukasti keskikäyrällä...eli ihan normaali, joillain se maha vaan tulee nopeasti eteen, toisilla on tilaa kasvaa tavallaan piilossa ja ympärys ei siksi ole välttämättä suuri :D
 
MB
:LOL: joo tämä on Helsingin korkeimmalla oleva "kylä" ja aurinko siis pääsee paistamaan armottomasti...vastaavasti talvella tuuli on täällä viiltävä, mutta ilman tuulta on taas suojaisa ja aika paljon lämpimämpi olla kuin vaikkapa Malmilla :D

Nyt nuo kukat kaipaa hoitajaa...mä kuolen tuonne parvekkeelle :whistle:
 
anelie:
Menin minäkin esikosta yläkäyrällä ja poika painoi rv41+6 syntyessään 3484g ja oli 50cm, joten ei voi vielä tuosta päätellä omasta mielestäni :D
Ja tosiaan itse mittaan myös juuri nippanappa navan alapuolelta.
 
Heh, mäkin menin sit mittaamaan masun ympäryksen ja 102cm mittanauhaan irtosi. Läskiä varmaan masun päällä useampi sentti... :whistle: Ilmankos kaikki kauhistelee että joko kohta synnytän. Mutta silti, ei mun masu nyt niin kamalan isolta näytä verrattuna samanaikaisiin valokuviin esikoisajalta.

Jaahas, jos sitä jaksais käväistä Sellossa tytön kanssa. Ostettiin eilen sille uima-allas parvekkeelle, mutta se on pikkuisen liian iso. Mahtuis joo, mutta menis niin reunasta reunaan ettei ohi mahdu. Käyn ostamassa toisen vähän pienemmän. Pitää viedä toi isompi tuliaiseksi joskus jollekin jolla on oma piha :)
 
Ostavat viinat ensin? Eihän kaikilla ole tosiasiassa asuntoakaan.

Kuka tahansa henkilö, joka ei kykene itse huolehtimaan raha-asioistaan (sairauden tai muun syyn takia) voi saada ns. välitystilin, jolle hänen tulonsa, esim. työmarkkinatuki, tulevat. Välitystilin hoitaja sitten säännöstelee asiakkaansa rahavirtaa siten, että huolehtii laskut ensin ja suorittaa asiakkaalle vaikkapa kerran viikossa osuuden kuukauden tuloista. Siis huom., asiakkaan omista tuloista. Asiakas käyttää sen sitten niinkuin haluaa.

Joo :ashamed: anteeksi paasaus, mutta kun itse olen vuosikausia sosiaalietuuksia veroillanikin rahoittanut ja alalla työskennellyt, ilmaisesta viinasta puhuminen kyllä v^tuttaa. Viinan hinta on kaikille sama, eri asia onko rahaa viinan jälkeen enää muuhun.
 
Tulin vaan piipahtamaan tänne vanhaan tuttuun ketjuun! :) Putosin täältä siis maaliskuussa tuulimunan vuoksi ja nyt olen jälleen raskaana viikolla 5+0 ja toivottavasti nyt menisi kaikki hyvin! Oon käyny lukemas teidän juttuja täällä silloin tällöin ja nyt ehkä osaan jo luopua tästä pinosta! Onnellista loppuodotusta teille kaikille! :)
 
Tiila anteeksi jos pahoitin mielesi, mutta ilmaisesta viinasta puhun sen takia ja aion puhua edelleen, koska nuo tyypit elää täysin meidän verorahoilla eli raha on heille ilmaista. Mä oon niin kurkkua myöten täynnä tätä Suomen sosiaalijärjestelmää, kun kaikkia pitää aina vaan paapoa. Mutta joo en tosiaankaan halua haastaa riitaa kenenkään kanssa täällä, joten kuoppaan aiheen tähän. :$

Minkylle kaikkea hyvää jatkossa!
 
Äkkiä vaan käväsemässä joten kommentoin juttuja enemmän paremmalla ajalla :whistle: :wave:

Mahanympäryksestä...
Mä oon mitannu navan kohalta ja siitä kohti on nyt 95cm :D
Totta se siitä isoin on, pitääki mittailla huvikseen muustaki kohti :D

Ja Minkylle paljon onnea ja paljon tarrasukkia pikkuselle :flower:
Ihanaa että niin monet tässä pinossa huonoja uutisia saaneet on kuitenki saanu myöhemmin sen plussan testiin :heart:

*Talvicci ja Uuno rv.25+4* :heart:
 
sen verran tuohon rahapolitiikkaan, että itseä myös kismittää tosiaan tämä ihmis tyyppi, jotka eivät oikeasti tee mitään saadakseen elämänsä kuntoon vaan ovat todella vain sitten helppouden takia "elättinä"...itse lähinnä kikustelin tuossa aiemmin tästä suuresta vero prossasta ja tarkoitin tosiaan että suuri prosentti heillä, jotka ovat todella vain tilapäisesti poissa työelämästä ja haluavat jatkaa myös siellä kun lapset ovat vaikkapa ns.tarhaikäisiä (n.3v) tai ovat joutuneet tämän laman takia työttömäksi...
Ruotsissahan on ihan ok systeemi käsittääkseni, että työttömän työnhakijan tulee hakea OIKEASTI työtä tai vastaavasti sitten kouluttautua kursseilla tms.

Vähän jotain vastaavanlaista systeemiä voisivat suomeenkin kehitellä, tai ovat kai jo kehittämässä?

Itse en pidä itseäni elättinä tällähetkellä, vaikka kotona olenkin ollut jo hyvän tovin ja tulen olemaankin kunnes tämä toinen on 3v, sitten menen opiskelemaan itseäni kätilöksi.

Mutta juu...mielipiteitä on varmasti asiasta yhtä paljon kuin on ihmisiäkin, joten mitäpä sitä suotta väittelemään...umpikujahan se siitä syntyy vallan ;)

Talous asiat on niin karuja keskustelun aiheita, että minä mietin nyt mielummin kukkapuskiani, pojan hössötyksiä ja kasvavaa mahaa :D

kiitän ja kuittaan :wave:
 
Paapelo ei kyllä sitten yhtään muistuta mun mielikuvaani hänestä =) Jotenkin oon kuvitellut paapelon blondiksi, mut tummat hiukset tuolta huivista näyttää pilkistävän.

Minunkin oli pakko mitata tuo mahan ympärykseni. Hieman navan alta mitattuna näyttäs olevan 112cm ja navasta sitten 107cm :eek: No joo onhan mulla tuota vararavintoakin vyötäröllä, mut on tuo huimasti kuitenkin kasvanut, sillä ennen raskautta mun vyötärön ympärys oli n.95cm.

Taas tuli tehtyä kirpparilta löytöjä :D Pinniksen petarin löysin 4euroon ( käyttämättömän näköinen ) ja kahdet toppahaalarit ( 62cm ) hintaan 2e/kpl. Löysin myös yhden kirppis pöydän, jossa oli kaikki tuotteet 0,20e/kpl, vähänkö meinasin seota sukkiini ja ostin kasan vauvan vaatteita ja itelleni imetyspaidan.

Painunpas nyt äireelleni saunomaan.


pinkkimieli ja pallopää 22+2 :heart:
 
pinkkis:

Joo ruskea tukka minulla on tällähetkellä, luonnonväri on jotain keski ruskean ja oranssin väliltä, eli ihan outo :LOL:

Oh noita kirppareita...en ole uskaltanut mennä meidän läheiselle kirpparille ollenkaan, kun siellä on aina jotain ihanaa...ja vaikka ovatkin halpoja, tulee sitten törsättyä noihin vauva ja taapero ikäisten ihaniin tamineisiin ja tarvikkeisiin ja sitten kummastelen miten mihinkään ei mitään mahdu :D
Mutta vikapäivä ajattelin repäistä ja käydä vähän katsomassa, josko jostain kirpparilta löytyisi joku ihana sänkykatos...harmittaa, että suuriosa mitä kaupoissa myydään on niin pliisun värisiä, tahdon räväkät kuosit :D
Yhdessä nettikaupassa oli tosi upeita värejä, mutta niin oli hintakin sitten yli 60e, joten sinne jäi :kieh:

Poika meni juuri nukkumaan...huhhuijaa, tuntui jotenkin ihan ylettömän pitkältä tämä päivä.
Deri on pitänyt ainakin hauskaa koko päivän...tunnissa tulee varmasti yli 30 liikettä, ei tarvitse siis harrastaa laskentaa :LOL:

paapelo+poju+Deri 26+1
 
Moikka taas pitkästä aikaa kaikille!

Ihana viikonloppu Kallaveden rannalla takana. Eilen ei pilven häivääkään, tänään pieniä pilviä, mutta lämpöä kuitenkin reilusti 25. Mä tykkään ja normaalisti ilman mahaa tykkäisin vieläkin enemmän, sillä nyt alkaa jo vähän ahdistamaan ja mielellään hakeutuu varjoon.

Ajattelin muistuttaa, että olettehan muistaneet hakea vauva-vakuutukset, jos aiotte ottaa sen ennen syntymää. Me olimme siinä uskossa, että sen ehtisi kaks kuukautta ennen syntymää, mutta pitääkin olla jo kolme kuukautta aikaisemmin ainakin Pohjolalla. No huomenna sitten kiireen vilkkaa paperit postiin, kun tiistaina on viimeinen päivä...

Mua nolottaa, en nimittäinole tehnyt oikeastaan mitään vauvan tulon hyväksi. Esikoinen nukkuu edelleen pinniksessä, ja sille pitäis nyt siis kiireen vilkkaa etsiä "isojen tyttöjen sänky" ja järjestää sen makkariin tilaa sängylle. Tyty nukkuu edelleen meidän makkarissa. Kaikki pikku vaatteetkin on vielä lainassa, jos saisin ne nyt heinäkuun lopulla takaisin. Mut jospa tässä vielä ehtis. Kirpparilla kävin perjantaina ja löysin uuden 60 senttisen talvihaalarin vitosella, joten se tarttui mukaan. Tykkään käydä kirppiksellä aina kuin mahdollista :)

Ja vielä tuosta mahan ympäryksestä. Mittasin äsken, et navan kohdalta, eli suurimmalta kohdalta se oli nyt 105. Viimeks synnyttämään lähtiessä 112. Normaalisti noin 80, eli aikamoinen pallo tuohon on pompsahtanut :D

Nyt vielä nautiskelemaan jätskistä takapihan aurinkoon :)

Riinuska ja mimmi 26+5
 

Yhteistyössä