*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

pinkkis :hug:

prosenteista:

Kysäisin äidiltä asiaa ja hän kun oli pitkään kotona kun meitä siskoja alkoi siunaantua, ei veroprosenttia kyllä laskettu mihinkään vaikka tulot olivat pienet...kelalla on omat kujeensa ja henk koht, en itse hyödy nyt mitenkään siitä puolesta prossasta, jota en edes välttämättä saisi...20% on ja pysyy.

Ja äitini, joka pidemmän aikaa silloin kotona oli, niin mätkyjä ei tullut koskaan, muttei myöskään palautuksia eli +/-0 tilanne tuolla 20% verolla...se vain on Kelan tapa pitää huoli, että rahaa on kierrossa kokoajan tarpeeksi, siksi suuri veroprosentti...eli ei ole mitenkään mahdollista saada alle 19% verokorttia, tai kun lukaisin veroviraston sivuilta eilen vielä myöhäsellä, niin tämän kuvan sain ja kaikki kuulemanikin tätä oletusta puoltaa.

Tulin juuri shoppaamasta siskolle sitä synttärilahjaa.
Ai kun kolottelee kivasti...tunsin itseni mastodontiksi simpsakan siskoni vierellä ja en edes uskaltanut metrossa istua alas, kun pelkäsin, etten pääse enään ylös :LOL:
Ja lyllersin...ihanaa :D

Sitten huomasin hassun jutun kun mallasin itseäni peilistä...edestä, eikä takaa näy merkkiäkään että olisin raskaana, mutta jos käännyn hitusenkin sivuun niin tämä torpeedo alkaa vyöryä silmille :LOL:

Eipä kummoisempaa...odottelen jotta poika herää unilta ja sitten rantaan :D

paapelo+poju+Deri 25+6
 
Valivalia...saa skipata:

Nyt ei voi sanoa ulkoilun ja shoppailu reissun kyllästämän päivän jälkeen muuta kuin AUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!
Pirunmoinen polttelu/kirvely ja viiltävä jomotus tuossa nivusissa ja häpyliitoksessa...huoh...eli nyt ainakin olen todistanut, että minulle ei päde kehoitus liikunnasta, edes kevyestä sellaisesta :ashamed:
Mutta en tosiaan aio maata tai olla tyhjänpanttina loppuraskautta...pakko vaan kiristellä hampaita ja painaa menemään...luojan kiitos enään max.16viikkoa :whistle:

Noin, sainpahan valitettua...mies ei ole juuri kotona, joten ei ollut ketään jolle purkautua =)
 
paapelo voi noita sun kipujas :hug:
Itselläni ei sentään tuollaisia onneksi ole ( vielä ainakaan ) *koputtaa puuta* =) Välillä vain tulee ihme kipukohta alavatsaan pyöräillessä tai kävellessä vaikkei vauhti ole mitenkään kova.

pinkkimieli ja pallopää
 
MOikka!

Masua kasvatellessa kesä menee ;) Eli eipä sen kummempaa. Helteet korventaa ja rassaa mieltä.

Pakko kommentoida tuosta vero%. Automaattisesti menee vähintään tuo 20% jos ei siihen itse hae muutosta. Mulla ei oo koskaan ollut noin korkee %, kun olen ollut kotona. Viimeisinkin meni jollain 9,5%. Että kyllä kannattaa verotoimistossa käydä lasketuttamassa, jos yhtään miettii, että makselee liikaa veroja. Kelaan ne lähettää sitten automaattisesti muutosverokortin, jos siihen on aihetta...enkä koskaan oo myöskään saanut mätkyjä.

Tsemppiä vaan kaikille, jotka taistelee verensokereiden kanssa...täällä myös
:wave: pistetään ja piikitellään. Vauvan parhaaksihan se on loppupeleissä. Aina vaan puhutaan vauvan isosta koosta...mutta oikeasti korkeat sokerit vaikuttavat muullakin tavalla...sokerivauvojen sydämeen tulee usein paksuuntumia, vauvoilla on sokeriturvotusta synnyttyään, hengitysvaikeuksia yms. Tiedän kokemuksesta, kun minulla on niitä sokerivauvoja kaikesta insuliinista ja mittaamisesta huolimatta syntynyt. Minun vauvoista 5 on ollut teholla synnyttyään, vaikka ovat olleet ihan täysiaikaisia. Ja niin varmaan tämäkin sitten aikanaan -toivottavasti kotiutuu- tehohoidon jälkeen. Olen alkanut jotenkin kauheasti pelkäämään sitä syntymän jälkeistä elämää...Viimeksi näytti tulevaisuus niin heikolta, mutta joku ihme parantuminen kuitenkin tapahtui...eivätkä lääkärit osanneet muutakun ihmetellä. Eli täyttä varmuutta syystä ei koskaan selvinnyt (eikä ollut mikään iso vauva...pikkuisen reilu 4kg).

Aah...kosta mun rehut muuttaa kasvihuoneeseen. Kasvihuone ollut suunnittelussa viimeiset 2v ja nyt vihdoin valmis (vanhoista ikkunoista rakennettiin ;) Voi tätä onnea.

Vein ihan ennätysaikaisen muuten kelanpaprut (ekaa kertaa elämässä eivät lähteneet viime tipassa) ja onnittelin siitä itseäni. Ihmettelin, että kun olivat taas uusineet papereita, niin miksei sinne ollut tullut ruksikohtaa, jossa olisi haettu ed. äitiyskauden mukaan niitä tukia...

Jee...jee 25vkoa täynnä

Mamma Muu+masu
 
Mamma Muu:

Ihanko totta...mitenkä ihmeessä sitten äitini ei ole koskaan saanut, aikanaan kyllä muistaakseni kokeillut jos jonkinmoista, mutta ei saanut helpotusta, silloin oli kotona ja hänen tulonsa olivat minimit ja olleet jo pidemmän aikaa...pitänee soitella kyllä maanantaina ihan vaikka vaan varulta...kerkesin tosin pistää jo paprut kelaan, mutta ainahan sen saa muutettua jälkikäteenkin, pakkohan heidän on rahat silti maksaa ajallaan.

Ja mukavaa, että haaveesi toteutui...parempi myöhään kuin ei milloinkaan :D

Ihanaa, huomenna saapi sitten mansikka kermakakkua :p
Olen odottanut sitä jo viikon onneissani.

Huomenna poksuukin viikot jälleen...sitten on enään 4viikkoa siihen omaan etappiini rv30...jotenkin se tuntuu lohdulliselta viikkomäärältä, vaikka La:aan on vielä monta viikkoa, mutta jos jostain syystä kävisi ikävästi ja vauva syntyisi hurjan paljon etuajassa, olisi hänellä jo ihan hyvät mahdollisuudet selvitä tehohoidolla.
En tiedä miksi aina ajattelen noin, vaikka mitään ongelmia ei ole todettu, mutta koskaanhan ei voi tietää.

Se huoli mitä vauvasta kantaa odotuksen aikana on pientä verrattuna siihen huoleen, joka alkaa kun lapsi on onnellisesti syntynyt ja terveeksi todettu...lapseen tutustuu ja kiintyy entistä enemmän ja sitten se menttämisen pelko vasta todenteolla syntyykin.

Viimeyönä näin unta, että oli 2 MS ja olin joutumassa keskitysleirille ja minun piti valita, kumman lapsista otan mukaani ja tiesin, että se jota en valitse tulee kuolemaan heti junan lähdettyä...itkin hysteerisesti ja heräsin...sydän hakkasi varmaan 200 ja olin litimärkä hiestä...ihan kamalia unia sitä on taas alkanut nähdä :x

No, onneksi ovat vain unia, tässä yksi syy miksen katso kauhua tai harvoin edes mitään Hitlerin kauhutekoihin liittyviä dokkareita...muutenkin meidän perheen naisilla näyttää olevan taipumusta aivan sairaisiin painajaisiin, joten ei viitsi lietsoa bensalla jo kytevää paloa.

Seuraavaan neuvolaan olisi sitten n.3viikkoa, sen jälkeen onkin jo 2viikon päästä...hurraa
:D

Tulipahan taas romaani :whistle:

paapelo+poju+Deri 25+6
 
Sain tänään kaverilta 2 täyteen ahdettua isoa muovikassillista vauva vaatteita, niin arvatkaas kuka alkoi tänään pesemään vauvan vaatteita? Hyvissä ajoin :LOL:
Mun aluks piti vaan järjestää mun pahvilaatikossa olevat vauva kamat koon mukaan, mut kuinka ollakaan päätin sen järjestämisen jälkeen heittää kaikki vaaleat max.62cm vaatteet koneeseen. Huomenna pääsen sit silittämään ja viikkaamaan niitä hoitopöydän laatikoihin :heart: Suunnittelin huomenna myös peseväni kaikki max.62cm kirjavat vaatteet, et on sit sunnuntaillekin jotain tekemistä :D Hulluko? Jooo!!!

pinkkimieli ja pallopää
 
pinkkis:
:LOL: olet vähän samassa sarjassa kuin minäkin...aivan fanaatikko :LOL:
Itse olen vielä saanut pidettyä vaatteet nätisti hyllyssä, mutta en tiedä milloin pesisin...ne oli kyllä sisko juuri pessyt, mutta onhan tässä nyt vielä kuukausia ennen kuin niille tulee käyttöä...joten pesen ne sitten varmaan useampaan kertaan :D

Nyt lepäämään hissukseen...on vaan täällä meidän kotona kuuma...vaikka kaikki lävet on auki ja kattotuuletin hyrrää...mittari näyttää 29C sisälämpönä läpivedosta huolimatta...huuhhuh hellettä B)
 
Hei munkin tarvii nyt tulla kommentoimaan tohon vero prossa juttuun.
Siis tosiaan jos ei itse hae sitä verokorttia sosiaalietuuksille verotoimistosta niin ottavat silloin vähintään sen 20%+2%
Mut tää on ihan hiton huonosti selitetty siinä päätöksessä mikä lähetetään kotiin.
Mä nimittäin esikkoa odottaessani kävin sit verotoimistossa hakemassa sitä verokorttia ja siellä sanoivat että edes kelalla ei ole oikeutta periä enempää kuin mitä verotoimisto pyytää.
Mulla olis ollu se veroprossa silloin jotain 16% mut maksoin 23 tai 24 prossaa... saman mitä olin maksanut ansiotuloistanikin (olen viimeiset kohta 10 vuotta maksanut joka vuosi ainakin 2prossaa yli).
Nyttenkin maksan 25%, vaikka laskurin mukaan tarvis maksaa 15,5 tai 16,5, ja tässäkään ei ole huomioitu että loppu vuosi mennään paljon pienemmillä tuloilla.
Viime vuodelta tuleekin palautuksia 2600?, mikä ei yhtään haittaa kun kuitenkin pärjättiin taloudellisesti ihan kivasti. Nyt sitten toiveissa olis tältäkin vuodelta saada kivasti takasin kun jään ensi kesänä lasten kanssa kotiin niin sais jouluks kuitenkin jotain ekstraa.

Mut joo... viime lauantaina kärsin aika kovista supistuksista ja olin jo vähällä lähteä synnärille tarkastaan tilannetta mut päätin nukkua yön yli (jos pystyn) ja aamulla katsoa tilanne uudelleen.
Aamulla ei sit onneks enään supistellu eikä oikeestaan sen jälkeenkään ole ollut mitään.

Se äippäpakkaus tosiaan tuli jo ja olihan se sen verta ihana että ne vaatteet on käyty läpi jo pari kolme kertaa.

Niin ja eilen illalla menin töiden jälkeen käymään lääkärissä kun oli tuo kurkku jo aamulla kipeä ja nenän vuotaminen sen kuin yltyi iltaa kohti.
Mies aamulla mulle sanoi että no olis ihme jos se kurkku ei olis kipee kun olin ihan reilusti kuorsannu yöllä :ashamed:
No sit se nenän vuotaminen... ajattelin että se sit olis varmaan sitä nyt paljon puhuttua heinänuhaa, ja meinasin että käyn päivystyksessä vaan hakee illaks lääkkeen ja aamuks reseptin ja sit taas illalla töihen.
No ei lääkäri päästäny mua takas töihin... hävetti niin soittaa töihin että en tule loppuviikkoon töihin heinänuhan takia.
No okei oli kuulemma jo korvissa näkyvissä tulehdusta (kun valitin että korviin särkee kun nielasee) ja määräs lääkkeet tulehdukseen ja sanoi että vaiva ei parane jos siellä kaupankassalla istuskelen kun on siellä ne ilmastoinnit niin kovat.

En mä tiiä... olen niin huono hakemaan saikkua... varsinkin nyt... tuntuu että kaikki kuvittelee että hyvähän se on tässä tilassa hakea saikkua kun sitä saapi helposti... ja kun kelitkin on niin kivat niin mikäs siinä vapaalla ollessa :ashamed:
Tosin... mulla oli tänään ihan kauhea olo... en kyllä nauti yhtään näin lämpimästä... mielummin olisin ollu siellä töissä viileessä =)

Joo mun piti lunttia paapelolta että millä viikoilla mennään :D

Riivinrauta & Nuppunen 25+6 (huomenna TAAS POKS!!)
 
riivinrauta:

No nyt selkeni, mutta kertoisitko, pitääkö sinne verovirastoon toimittaa mitä lappuja? Tai kun itse olen ollut nyt 2v poissa töistä ja pienillä tuloilla ts. kelan rahoilla, joten ainoat tulot mitä tämän kuluneen vuoden aikana on tullut ovat sosiaalietuuksia, eli mitenkäs tässä tilanteessa, osaatko kertoa...toki saisin tämän tietää soittamalla maanantaina virastoon, mutta olisi kiva jos tietäsi vähän jotain etukäteen :D
En todellakaan tiennyt tälläisestä mitään...aika kieroa kyllä kelan kannalta, että jättävät noin selkeästi kertomatta asioiden oikean laidan, varsinkin jos ajattelee perheitä, jossa vaikkapa toinen vanhemmista pitkään kotona useamman lapsen kanssa, minimi tulot ja vaikkapa vielä mieskin tähän huonoon aikaan työtön, ne muutamatkin veroprosentit kyllä silloin tuntuu ruokakomerossa :whistle:

Mutta sitä tulin tänne vielä maleksimaan ja reportoimaan, että on tämä meidän oman lähiön elämä luonnonläheistä.

Aiemmin varhaisemmissa ketjuissamme kerroin, että täältä löytyy jos jonkinmoista elukkaa villinä...on kettua, rusakkoa, kania, city mäyrää, lepakoita jne.

Aamulla kun painelin aikaisin kauppaan, jolkottelin ihan vierestäni ylpeä kettu naaras suussaan lokki...en voinut muuta kuin olla ylpeä viekkaasta äidistä (tiedän sen olevan äiti, sillä pennut olen nähnyt aiemmin kerran ja sama kettu varmasti kyseessä ) :D . No nyt sitten kun kävin laittamassa pyykkiä vielä parvekkeelle kuivumaan, jotta aamupaahde ne kuivattaa, niin katselin lepakoita, jotka olivat ötökkäjahdissa :D
Toki tahtoisin kovasti muuttaa joskus maalle, mutta nämä tilanteet kyllä lievittää mukavasti pahimpaan landekuumeeseen :D

Eipä muuta...nyt hyvää yötä kaikille :wave:
 
Kukunpahan täällä seurailemassa juttuja kun ei uni taas meinaa tulla.
Noille joillekin jutuille saa taas nauraa ihan kippurassa. Mistä ihmeestä tää porukka eksyy tänne iltasella avutuun millon mistäkin :eek:

No joo eipä mulla mitään järkevää taas ollut :LOL:

Ukko laulaa nettikaraokea tossa pöydän toisella puolella ja en jaksais sitäkään koko yötä kuunnella, mut jos sanon sille asiasta, niin saan taas kuulla miten rajoittava olen kun hän on kuitenkin selvä ja kotona :( =)

pinkkimieli ja pallopää 22+1
 
Paljon tsemppiä kovista kivuista kärsiville! :flower: Niitä odotellessa, nyt öisin on alkanut mahaan sattua niin, että ei oikein saa nukuttua.

Nyt on tämäkin tuleva mamma ostellut vauvanvaatteita oikein urakalla, kun ajattelin, että täältä ehkä saa jotain sellaista mitä Suomesta ei löydy. Mutta olen ihan pulassa vaatteiden kokojen kanssa, ne on merkattu tyyliin 0000, 000, 00, 0, 1, 2, 3... Tuommoisia neljän nollan vaatteita en ole edes viittinyt ostella, näyttävät niin todella pieniltä. Ja toinen "ongelma" on se, että täällä on sesongit eripäin kuin Suomessa, eli nyt on myynnissä talvivaatteet ja en osaa ajatella tässä vaiheessa, minkä kokoisia vaatteita vauva tarvitsee esim. vuoden päästä. No, jos jää käyttämättä, niin sitten jää! Oli ainakin kivaa niitä ostellessa! =)

Jepujee, nyt on alkanut meikäläisenkin mahassa liikkuminen! :heart: :heart: Tuntuu ihan selvästi monta kertaa päivässä! Kyllä sitä on odotettukin.

Tänään jatkuu pakkauspuuhat, enää reilut kaksi viikkoa ja pääsee kotiin!! :heart:

heketsi + poikavaavi 22+2
 
heketsi:
TErvetuloa takaisin kahden viikon kuluttua :wave:

pinkkis:

Olenpa joskus itsekkin kukkunut tosi myöhään ja katsonut mitä täällä tapahtuu...hulppeaa ;)

Eilen kun kävin maaten, Deri aloitti välittömästi armo spinning tunnin...makasin kyljelläni ja katselin telkkua ja mahan ylempi sivu nousi ja laski ees taas ja siis kohouma oli kyllä käsinkosketeltavan suuri siinä asennossa :D .

Kylläpäs on pilvistä...hälvenisi jo, kun kyllä olivat luvanneet kivaa säätä tällekkin päivälle...tai ainakin eilen vielä :whistle:

Pääsisin sinne rannalle korkkaamaan uudet ranta vermeeni...olen kuulkaas niin Foxy mama, että oksat pois, siinä jää kyllä kakkoseksi jokainen teiniblondi timmine sixpackineen ja meikkipommeineen, tämä mamma kääntää päät vaikka sitten raskaana olisinkin ja se kyllä miestä ketuttaa, ajoitttain :LOL: :LOL:
No ehken sentään siis pärjää teinipojille noissa teinityttöjen jutuissa, mutta en mielestäni kyllä menetä mitään...sitä paitsi, oikeasti minulle on se ja sama kääntyykö päät, kunhan ei vallan ihan järkytyksestä :D

No joo, näköjään on juu uusi päivä ja uudet kujeet...jutuista päätellen =)
Liitoskivuilta en kyllä pahemmin saanut nukuttua viimeyönä, mutta en nyt ole juurikaan väsynytkään.
Ei voinut nukkua kuin max. 15min yhdellä kyljellä ja polttelu ja viiltely alkoi, vaikka pidin tyynyä jalkojen välissä vähnteekseni puristuspainetta...selällään taas ei voi olla kuin hetken siinäkään, kun tulee huono olo...hohhoijaa |O

Mutta ei hätää...kyllä täällä kestetään niin kauan kuin saa edes vähän torkuttua ja ei liikuntakyky mene :D

Nyt aamu kahveelle :wave:

paapelo+poju+Deri 26+0 PAPUUMMMMM :p
 
Kyllä tämä helle vaan vie voimat tässä tilassa olevalta. Aika rauhallisesti saa ottaa. Tosin olen saikullakin kipuiluiden ja supistusten takia ainakin viikonlopun. Eli rauhallisesti pitää ottaa senkin takia.

Hauska kulkea tuolla ihmisten ilmoilla hellevaatteissa ni saa oikein esitellä tätä mahtavaa kumpua, joka on tuohon vatsaan kasvanut. Ja kyllä se tuleekin huomatuksi. :D

Sisusta on tullut melkoinen potkuttelija ja kääntyilee tuolla välillä poikittainkin. Tosin pää alaspäin ei ole kyllä kertaakaan varmaan ollut. Mä olen jo jotenkin ihan varma, että ei se käänny ja joudun vielä sektioon. Se vaihtoehto ei minulle olisi ollenkaan mieluisa. Mutta onhan tuolla vielä toki aikaa kääntyä.

Barbapörrö ja vauhti-Sisu :heart: 22+5
 
Barba:

Kyllä on vielä hyvin aikaa vaavalla kääntyä...siskonkin poika, joka oli ISO, pääsi tai ymmärsi kääntyä vasta muutama viikko rv30 jälkeen, joten peli ei ole menetetty :D

Deri on juuri tällähetkellä vähän vinksallaan...pää tuntuu olevan aavistuksen verran kääntyneenä vasemman nivusen suuntaan ja jalat ovatkin sitten oikean kyljen alapuolella...tässäkin huomaa hyvin miten lyhyt olen, kun menen istumaan Derin jalat osuu jo melkein kylkiin, kun taas ystävällä joka samoilla viikoilla ei osuisi vielä lähelläkään :LOL:
 
Jees, eli täytyy loppuvuodeksi tilata verokortti ja toimittaa se kelaan. Parikin täytyy tilata, ensin työnantajalle. Meillä toisaan pamahti tähän aika mittava asuntolaina ja teetetään remonttia eli mulle 3000e edestä kotitalousvähennyksiä. Loppuvuodeksi siis veroprosentista tulee mukavan matala:)

Eilen alkoi loma ja huomenna lähdetään kahdeksi viikoksi sinne brasiliaan:) Täytyy tänään vielä käydä jotain pientä ostamassa mukaan, kosmetiikkaa jne. Ostin myös uudet bikinit, aika hulppeaa kokoa 80E :LOL: Mulla on siis normikokokin 75D,vaikka olisin kuinka hoikka mutta nyt olen vaanut vähän extraa. Paino on noussut 3kg ja viikkoja on 24+2.

 
Paulahille oikein ihanaa matkaa Brasiliaan! :wave: Siellä saatkin nauttia ihailevista katseista muotojesi kanssa! Tulet nimittäin huomaamaan ettei paikalliset ujostele kroppaansa sitten yhtään! Kaikilla nirunarubikinit päällä, kropasta riippumatta. Respect! :D
 
Huomenia!

Todella huonosti nukuttu yö takana. Selkää pakottaa ja missään asennossa ei oo hyvä olla. Kädet puutuu ja se mikä ihmetyttää...et jos oon esim. vasemman käden päällä, niin saattaa oikea puutua. Mulla menee varmaan hermot risiin :LOL:

Verotoimistossa kun lasketutat uutta % niin sinun pitää olla tietoinen tänä vuonna ansaitsemistasi tuloista (brutto) ja niistä otetuista veroista (netto)....eli bruton ja neton välinen erotus. Ne sitten laskevat kaikista tuloista (kelan etuudet, palkat jne.) miten paljon olet tähän menessä vuotta maksanut veroja...ja sitten pitää olla vielä arvio loppuvuoden tuloista...niin osaavat sitten jollain laskurilla laskea sen oikean %....olipas hankalasti selvitetty...ja siis oikea termi on muutosverokortti sdosiaalietuuksia varten...jonka verotoimisto lähettää suoraan kelaan.

Eli vielä tiivistettynä:
- tämä vuonna tienatut brutto ja nettotulot
- arvio loppuvuoden tuloista (brutto)

Itse olen tällä kaavalla tarkistuttanut aina tarvittaessa vero%...ja nyt pitäis taas tarkistuttaa. 10v oon itse tällä mennyt...munkin mielestä on törkeetä, että kela pidättää aina "varmanpäälle". Mutta kait se on nykyään, kun niin monet ovat niin hyvätuloisia...tiedä häntä. Ja monethan makselee suosiolla mielummin liikaa, ettei tarvii ainakaan mätkyjä maksella. Veronpalautuksista puheenollen...mä sain takaisin kokonaiset 7e....mitähän sillä ostais :LOL:

Ihanat ilmat ne senkun jatkuu ulkona...onko muutkin ihan tuskassa? Varsinkin yöt on hankalia, kun tuntuu ettei ilma vaihdu millään.

Mamma Muu+masu 25+
 
Okei...elikkäs kun olen saanut tuloni tänävuonna vain kelasta, voisin tulostaa kelan sivuilta päätöksen kotihoidontuesta ja maksetuista rahoista...niissähän näkyy mikä summa on ollut ennen veroa ja sen jälkeen...joten tuon voisin kiikuttaa verotoimistoon, eiköstä niin? =)

En tiedä, mutta kun viimevuonna tuloistani meni 20% kaikista saamistani rahoista, eli äitiys-ja vanhempainpäiväraha sekä kotihoidontuki ja kun tänävuonna tuli verokortti ja selvitys olisin saamassa palautuksia jouluna n.40e, vain...tai vain sillä, että palkasta jota sain aikanaan, oli vero% 14 suunilleen ja palautuksia sain siltikin monia satoja...joten onkohan tuo prosentti sittenkin suht oikea???

ÄÄH..menee nyt jahkaamiseksi ja soutamiseksi...pitää soittaa sinne verotoimistoon, niin ei täällä mene kaikilla järki tähän samaan pölinään
:LOL:
 
Kyllähän tuo suuri vero ( siis 20% ) kiukuttaa, mut silloin ei ainakaan tule mätkyjä. Joka vuosi kun olen jollain kelan- tai liitonrahalla työttömänä ollut, niin on tullut palautuksia edes se 20e, mikä on mielestäni parempi vaihtoehto kumminkin.
Ja tosiaan tuolla sosiaalietuuden verotuksella ja ansiotuloverotuksella ei ole mitään yhteneväisyyttä. Sosiaalietuuden verotus vain on korkeampi jostain ihmeen syystä. Varmaan vain siksi, et otetaan köyhältä kaikki se vähä mikä saadaan.

pinkkimieli ja pallopää 22+1
 
Hei!Ihana ilma taas, rannalle ja mökille kohta suunnataan :) Nautin suuresti isolla mahalla menemisestä, vaikkakin vähän tuo ihmisten tuijotus häiritsee, kait se sit on niin ihmeellistä kun näkyy vauvamasuja :D

Eilen käytiin ultrassa,vauva kunnossa ja lääkäri totesti että eipä näytä tuo kasvain häiritsevän menoa. Kerran potkaisi suoraan ultrauslaitteeseen että lääkärikin aivan hätkähti =) :heart: Vauva oli vähän pikkuinen, viikon verran viikkoihin nähden pienempi mutta kuulemma ei haittaa ja ihan ok.

nöpötin ja pikkuinen 24+5 :heart:
 
pinkkis:

Joo...niinhän se on...pitää nyt vähän mietiskellä tätä asiaa, mutta eipä ole haittaa jos soitan ja kysyn onko järkeä :D
Tämä on muuten hassu juttu tosiaan täällä suomenmaassa, että ns.köyhiltä peritään suhteessa jättiveroa, kun taas työssäkäyvät ja varakkaat saavat verohelpotuksia tai muuten saavat porskuttaa tuloihin nähden sopivalla veroprosentilla...seikkana mainittakoon se, että jo tuilla elävien pitää laitta takaisin kiertoon enemmän rahaa, jotta kunnan/valtion sosiaalisysteemi ei kaadu...vähän nurinkurista, mutta minkäs sitä pieni immeinen tälle asialle voi.

tosin olen muistavinani, että jotain parannuksia olisi silti tulossa, jossain vaiheessa :whistle:

Nyt keittämään kuppi kahveeta...aikun kolottaakin juuri sitä hammasta :p
 
Vielä yksi kommentti veroasiaan, sitten lopetan tästä keskustelun:
ansiotuloista vähennetään verojen lisäksi noin 4,8% muita menoja, joilla myöskin sosiaaliturvaa katetaan. Jos ansaitset 1500e, maksat siitä veroja vaikka vain sen 15% ja päälle pyöreät 4,5% (helpompi laskea) muita kuluja, suoritat valtiolle jne yhteensä jo 292,50e. Ja yleensä verotus on kuitenkin päälle 20%. Jos peruspäivärahasta tms. nuo eurot nykäistäisiin pois, oltaisiinkin sitten jo yli 50% verotuksessa.
Suhteellisia asioita.

Toivottavasti muutkin nauttivat aurinkoisesta kesästä,
ei nyt höyrystetä aivoja liikaa etuus- ja veropohdinnoilla!
Nautitaan lämmöstä, raskaudesta ja toivottavasti myös muusta elämästä - ja kukin tekee omat ratkaisunsa em. asioiden suhteen.

Paulahille hyvää lomamatkaa!
Nöpötin oli saanut mukavia ultrakuulumisia!
Muillekin mukavaa odotusaikaa :)

~Tiila 23+4
 
Juu...suhteellisia asioita, itsellä vain ei koskaan ole mennyt veroa tuota 20% muusta kuin kelan rahnoista =)

Mutta nyt alkaa höyrystyä aivot ja pehmetä totaalisesti tästä hommelista, että minä en kyllä jaksa enään...tulen vielä höperöksi... :LOL:

Ja hurraa...vihdoinkin se aurinko alkaa paistella tuolta pilviharson lomasta...tunnin päästä mennäänkin sitten pikkusiskon synttäreille...hää on jo "vanha" täyttää siis 9v :D
Saamme siis mutustaa herkkunanna mansikka kermakakkua :p

Hyvää ja aurinkoista kesäpäivää kaikille B) :wave:

paapelo+poju+Deri 26+0
 

Yhteistyössä