*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Heippatirallaa. Kovasti tullut taas juttua teiltä, ihan kaikkea ei jaksanut nyt tähän aikaan alkaa lukee, mut noin suurinpiirtein.

Ainakin olette kovasti masua mittaillut, joten pakkohan se oli sitten itsekkin.
Navan alapuolelta näytti olevat 122cm - mutta puhdasta läskiähän suurin osa on vaikka rantapallo edessä jo alkaa olemaankin. Painoa ei kuitenkaan ole tullut onneksi lisää, mikä on iha positiivinen asia.

Olen tuota nuorimman siirtämistä isojen poikien sänkyyn miettinyt,
mutta tuntuu jotenkin liian nuorelta siirtymään jatkettavaan 3kk päästä,
ikää olisi vasta vähän reilu vuosi sitten lokakuun alussa.
Poika on niin kauhea rämäpää ja pöyrii ihan mielettömästi sängyssä nukkuessaan.
Vaikka oli tuo esikoinenkin 1v3kk kun siirtyi jatkettavaan, että saatiin pinnasänky vauvan käyttöön, ja ihan hyvin se meni.. silloin asuin kyllä lasten kanssa pienessä kaksiossa ja kaikkien sängyt oli kiinni toisissaan joten oli mahdotonta edes tippua sieltä.

Ihanaa kun olette aikaisin alkaneet laittaa vaatteita yms kuntoon ja tekemään hankintoja :) Mua hieman "harmittaa" (en nyt tiedä onko se oikea sana kuvaamaan tätä tunnetta), kun en pääse ostelemaan mitään uutta ja kivaa, kun ei ole millekkään tarvetta. Tuolle meidän Rasmukselle ostettu juuri viime vuonna kaikki vaatteet yms yms uutena niin ne siirtyy sitten tälle tulevalle pojulle, joten kaikki on jo valmiina. *snif*

Ainoa mikä aiheuttaa päänvaivaa on vaunut/rattaat.. olen niin totaalisen rakastunut noihin meidän vaaleansinisiin brion happy yhdistelmiin etten tahdo niistä luopua...
Ja tietty juuri viime kesänä menin vielä myymään tyttöjen vanhat kaksostenrattaat, kun ei ollut suunnitelmissa toista vauvaa tähän perään saada, mutta niin ne suunnitelmat kun tällaisia ihania ja suloisia "vahinkoja" tapahtuu :heart:

Huoh, ja se olisi sit viikonloppuna serkun häätkin, pitäisi tälle koko poppoolle käydä katsastamassa vaatteet jostain, ja rahan menoa ei voi estää :eek:

chilitin ja haisuli 22+3
 
Hormonit hyrrää... :( Kylläpä nuo itkuhanat aukeaa nykyään helposti! Pillitän ihan päivittäin oikein antaumuksella, oikein kunnon itkua, eikä mitään paria kyyneltä vaan kerralla. Olen aina ollut herkkä, mutta kyllä tämä on nyt jotain aivan uutta minullekin. Äsken itkin vuolaasti kun katsoin Oprah-showta, jossa vieraana oli isiä, jotka syystä tai toisesta ovat yksinhuoltajia. Eräs mies oli saanut vaimonsa kanssa yhden biologisen lapsen, jonka jälkeen vaimo menehtyi, ja sen jälkeen mies oli adoptoinut 8 lasta. Tässä linkki juttuun, harmiksi löysin vain lyhyen pätkän: http://www.youtube.com/watch?v=PfsuxH9l1-A

Saatan itkeä ihan ilman syytä vaikka kuinka pitkään, mutta kun itku loppuu niin ei mikään vaivaa eikä ahdista. :/ Kummallista touhua. Mieskin sanoi, että reagoin nykyään asioihin ihan ihmeellisesti. Omasta mielestäni teenkin monet asiat ihan kummallisesti nykyään.

On itkemisestä jotakin hyötyäkin, koska sen jälkeen on ihan hyvä ja energinen olo! =)
 
Huomenta!
Lämpöinen vkonloppu takana ja työviikko edessä.. Noh,vielä tämä ja ensi viikko niin alkaa kesäloma =)
Oltiin eilen merellä pikkupaatilla ja juotiin kahvit ja syötiin pullat niin tämä tyttö joutui sitten oksentaa :x Ihan järkyttävä matkapahoinvointi iski,oksensin ensin laivan kahvilan seinille ja sitten mies osoitti jotain laatikkoa siinä nurkalla,siihen sitten puklasin kaikki pullan jämät ulos.. Ilmeisesti oli henkilökunnan laatikko likaisten astioiden keräämistä varten :ashamed: Noh,nyt tuo naurattaa vaan,mutta olipas noloa eilen!!

Vatsanympärys mulla navan kohdalta mitattuna 95cm. Mukava rantapallo ilmestynyt :)

nöpötin ja pikkuinen 25+0 :heart:
 
aurinkoiset huomenet :wave:

en nyt jaksa kahlata kaikkia kirjotuksia läpi joten kommentointi jää toiseen kertaa.saatte tekstiä aikaseksi tänne niin kauhiaa vauhtia ettei perässä pysy :D

pakkohan se oli mitata tuo rantapallon ympärys kun kerran muutkin sitä täällä mittailleet ja tulos oli 101cm , huiii ;) ja takaapäin ei edes näy että edessä tommonen pallo möllöttää :LOL:

täällä on kroppa niin jumissa kun eilen öljysin meiän kaikki pihakalusteet ja tuli oltua mitä ihmeellisimmissä asennoissa,mutta hienot niistä tuli,ihan kuin uudet =) ostin niihin uudet istuinpehmusteetkin,kyllä nyt kelpaa kaffitella ulkona =)
muutenkin on päivät mennyt ulkona oleillessa vaikka auringossa en jaksa juuri ollakkaan,joten rusketus jää tältä kesältä haaveeksi.

omaan napaan ei mitään uutta,kaikki kunnossa :heart: torstaina olis neuvola.

nyt ulos kaffittelemaan,moikka!!

kaurisäiti ja bambi 24+5 :heart: :heart:
 
heketsi:

Älä huoli, on ihan normaalia olla myös "yliherkkä"...jos siitä jotain hyvää pitää hakea, niin ainakin olet kovaa vauhtia kypsymässä tunteiltasi äidiksi...sitähän se herkistyminen on, sitä tarvitaan jotta osaa ragoida oikein vauvan viesteihin, joskin hetken harjoittelun tuloksena, mutta silti :D

En tiedä, mutta tällä meitin mahavauvalla on varmasti ylivilkkaus...on ihan jatkuvasti liikkeessä...ainoa hetki etten liikkeitä rekisteröi on kun olen nukahtanut :LOL:
Jotenkin en osaa kyllä mieltää tätä nappulaa muuksi kuin pojaksi, vaikkei ultrassa mtiään huomattu olevan jalkovälissä...en vain osaa ajatella että näin vilkas vauva voisi olla tyttö :D

On taasen niin lämmin...Siskon poika tulee meille tuossa puolenpäivän aikaan.
Sitten miehen pitäisi hakea pojan isojenpojujen sänky jossain välissä, viimistään huomenna...saa nähdä mikä taistelu siitä syntyy =)

Nyt siivoamaan :wave:

paapelo+poju+Deri 26+2
 
Taas on nätti päivä tulossa B)
Pitäis lähteä tökärin tätejä moikkaamaan ja sit mummulaan syömään kalaa. Tuskin pienestä määrästä sisävesien kalaa haittaa on, siis kunhan ei ole haukea. Mitäköhän tuo "rajoitetusti ahventa, kuhaa ja madea" tarkoittaa? Kellään tietoa? Ei kai yhdesta annoksesta haittaa ole?
Mummula reissun jälkeen olis tarkoitus etsiä pinnikseen patja, ettei jää sit viimetippaan vahingossakaan sen ostaminen. Kaikki muu on kuitenkin enemmän tai vähemmän jo valmiina, niin pinniksestä puuttuu patja.

Mukavaa aurinkoista päivää kaikille!!! B)

pinkkimieli ja pallopää 22+3 :heart:
 
En usko minäkään että yhdestä annoksesta pari-kolme kertaa kuussa on mitään haittaa...hauki nyt on varmaan semmoinen ainoa, jossa valitettavasti on tosi paljon noita kemikaaleja, joten en ehkä sitä suukkuun laittaisi, mutta muut kalaset kyllä.

Täällä on KUUMAAAAA!!!
Varjon mittari näyttää ihan tolkutonta lukemaa...35C :eek:
Kun menin parvekkeelle ja avasin oven tuntui kuin kuuma seinämä olisi käynyt ylle :whistle:

Siskon poika tulee ihan pian...pääsen harjoittelemaan tuossa vähän myöhemmin tulevaa...mennään ulos niin, että poika rattaisiin ja sitten siskonpoika rintareppuun =)
 
Ihanaa aurinkoista päivää! minä täällä viettelen vapaapäivää, juuri sain pyykit ulos kuivumaan ja ruokaa pitäisi kai kohta laitella...
Ihania masukuvia kaikilla =) voi meittiä, ihanaa kun on lämmintä ollut, mutta töissä olo on aikasta tukalaa näillä keleillä, meilläkin kun töissä sisällä on rapiat 30 astetta :(
Tänään olis meillä se 4D-ultra, kyllä jännittää :heart:
Mietin tossa noita hankintoja, kovasti tekis mieli mennä kohtapuoliin osteleen lisää vaatteita vaaville.
Ootteko hankkineet jotain fleecepukua vai mitä? en oikeen muista millasta säätä on ollu aina lokakuussa esimerkiksi...
No nyt ruoanlaittoon, palaillaan taas :)
Heihei, toivottaa Pikkumyyh ja masuasukki 26+3 :heart:
 
Hei! Taidan tännekin jotain raapustaa, etten ihan unohdu :) Enemmän oon tosiaan päivitelly tilanteitani tuonne kerhopuolelle...

Mutta vauva kasvaa ja rakkaus pientä kohtaan sitä myötä. Omat henkiset voimavarat vaan tuntuu olevan välillä ihan loppu; hormoonithormoonit (syytän niitä!). Tahtoisin jo pienen syliin, enkä jaksaisi oottaa enää hetkeäkään! Mutta odotuksessa ei suurempia ongelmia...

Tuli mieleen noista Kelan lippusista ja lappusista, että kuinka nopeasti on näkynyt päätös (tai edes se, että hakemus on vastaanotettu) kelan nettipalvelussa? Näkyykö aiemmin, kuin tulee kotiin kirjallinen päätös? (Ymmärsiköhän kukaan) Kun luulen, ettei itellä kovin kauaa mee noissa päätöksissä, kun sitä minimiäippärahaa näin opiskelijana haen. Ja olisi jo niin suuri hinku saada se äippäpakkaus!!! :)

Entä kuinka paljon pieniä (eli 56-62 cm) vaatteita aiotte hankkia? Myö saatiin serkulta viisi laatikollista vauvanvaatteita (ne oli koosta 50cm kokoon 100 asti), mutta noita pieniä oli siellä todella vähän, niin mietin, että kuinka paljon niitä pitäisi sitten ite ostaa. Niin ja värimaailma noissa oli hyvin vaaleanpunainen (serkulla 2 tyttöä) ja itse kun povaan poikaa tulevaksi, niin jää suurin osa noista käyttämättä... Pinnallista, mutta en halua, että joku luulee poikaani tytöksi vaatteiden takia :(

Pikkumyyh: Mie aattelin jo lokakuuksi ostaa jonkun haalarin; sitten talvella vaan lisätä alle villapukua tmv. mikäli tarvetta. Kuitenkin lokakuussa käy jo aika kylmä viima ja saattaa jo ensimmäiset lumet sadella (täällä meillä itärajalla ainakin).

DsariaL ja Möykky 24+4

*muoks: Talvicci miulle jos viitit listaan päivitellä yhden ikävuoden lisää. Täytin vuosia jo tuossa kesäkuun alussa, mutta enpä tainnut tänne muistaa kertoa... (ja jos kerhopuolelle saman viitit) Kiitos!
 
Pikkumyyh:

No itse en ostaisi fleece pukua, kun mammapakkauksesta tulee se kevyt toppa puku...vaikka se on suuri vielä vastasyntyneelle, niin itse tein niin, että sidoin lahkeet ja hihat yhteen. Se toimi sitten samalla tavallaan kapalona ja poika nukkui tosi makeasti =)
Ja mukavaa ultraa teille, toivottavasti asukki on oikein kuvauksellisella päällä tänään :D
 
Dsarial:

sinullekkin hei :wave:
Itse pärjäsin kovasti pukluttelevan pojuni kanssa seuraavanlaisella laskukaavalla:

Pojalle piti vaihtaa kahdesti päivässä vaatteet, kun meni pukluun ja lisäksi sitten yöpuku.
Pesin joka toinenpäivä koneellisen pyykkiä.

Eli tavallaan piti olla aina kahdelle päivälle puhdasta kaapissa.

Pojalla oli aina kaapissa siis vähintään 4 bodya, 4 potkaria, 4 paitaa ja pari yöhaalaria.
Nämä siis aina puhtaana, toki sitten pyykkikasassa oli lisää, mutta kuitenkin niin, että aina oli tuo neljä kerrallista kutakin saatavana.
Ehkä vähän hankalasti selitetty, mutta osta sen verran kuin tekee mieli, ehkei ihan noita pienimpiä kannata ostaa niin hirveästi, siis kokoa 50, mutta ehkä 56cm voisi olla muutamat enemmän.

Vauva tosiaan kasvaa niin uskomattoman kovaa vauhtia ekan 2kk aikana, että enemmän kannattaa sijoittaa niihin n.60cm vaatteisiin.

Itse laitoin kelan laput jo ainakin 2vk sitten ja ainakaan perjantaina ei vielä ollut nähtävillä mitään sivuilla.

Esikosta muistelen, että pakkaus tuli n.1,5kk paprujen laiton jälkeen ja päätös tuli kotiin sitten tuosta ehkä viikon päästä...jotenkin nuin.
Eli voi olla, että samalla tavalla menee nytkin...ei tosiaan vaan jaksaisi odottaa sitä pakkausta.

Pitääkin muuten käydä katsomassa sivuilta ja sinne tosiaan tulee aikaisemmin se päätös luettavaksi ja suunilleen seuraavana päivänä tulee sitten postissa sama päätös, riippuen tietenkin, että tuleeko päätös viikolla, vai vasta perjantaina, silloinhan luonnollisesti papru verio tulee vasta maanantaina =)
 
Pitkästä aikaa ehdin koneelle.. Kelan paperit tuli laitettua vime viikolla ja avustuksen otin rahana.

Omaa napaa.. Mulla oli tänään lääkäri ja kaikki oli hyvin. Paikat kiinteät ja kiinni. Vauva pötkötteli poikkitilassa ja painoarvio tällä hetkellä oli 865g.

Oltiin vkonloppu miehen äidin luona ja oli niin ihana päästä puusaunaan saunomaan ja järveen uimaan =) Tosin nuo automatkat ilman ilmastointia olevassa autossa, kolmen lapsen kanssa, tuppaa olemaan aika hikisiä.. :headwall: Lämmintä päivän jatkoa kaikille!

Mansikkakakku ja pikkuinen rv 25+4
 
Onko muille tullut jo raskausarpia? Mulle on tässä viikon sisällä ilmestyny muutamia navan molemmille puolille. Olin rasvaillu masua ihan perusrasvalla, mutta nyt kävin ostamassa body shopista kaakao vartalovoita. Myyjä kehui tuota kovasti raskausarpien ehkäisyyn. Saa nähdä auttaako.. Hassua että kahdessa ensimmäisessä raskaudessa ei tullu ainuttakaan arpea, kolmannessa tuli muutama loppuraskaudessa ja nyt tässä neljännessä jo nyt.

Mansikkakakku+pikkuinen 25+4
 
mansikkakakku:

Ei ole tullut vielä uusia tässä raskaudessa, mutta uskon kyllä niitä tulevan. Esikosta kokeilin jos jonkinmoisia voiteita, mutta koska maha kasvoi niin hirveää vauhtia vikalla kolmanneksella, niin ei ollut mitään apua...suurin osa arvista tulikin viimeisen kuukauden aikana, sitä ennen pahimmat olivat olleet vain rinnoissa.

Vosihan olla, että kun neljäs on kyseessä, kohtu kirii itseään aikaisempaa vieläkin nopeammin isoksi ja siksi sitten ihokin venyy paljon nopeammin, seurauksena r-arvet?
Spekulointia taas vain :D

Tuo siskon poika on kyllä niin ihanne hoidokki...tuossa kölli ensin tunnin sohvalla ja kurlutteli ja naureskeli kauheasti ja sitten tuli nälkä...pullo suukkuun ja nukkumaan...siellä se vieläkin vain nukkua porskuttaa ja sisko tulisi noin viideltä...taidan käydä kohta puoleen vähän herättelemässä, kun pitää kauppaan mennä ennen pojan päikkäreitä...täällä tädillä ruveta koko päivää nukkumaan :LOL:

paapelo+poju+Deri 26+2 vieläkin ;)
 
Masunympärys navan kohdalta 101 cm :whistle: - melkoinen kasvu kyllä tapahtunut kun ennen raskautta ympärys ollut n. 85cm :LOL: !

Ja voi hitsi Paapelo: sä et sitten ole yhtään sen näköinen kun kuvittelin sun olevan- itseasiassa en edes tiedä mitä olen kuvitellut, mutta et kuitenkaan vastannut sitä kuvaa mikä mullä jossain mielen syövereissä oli =) - jännä miten ihmisistä luo jonkun tietyn kuvan ihan näiden kirjoitusten perusteella =)

DsariaL : mulla näkyi kelan sivuilla päätökset vajaan viikon kuluttua ja ilmoitus hakemuksen vastaanottamisesta tuli seuraavana päivänä nettiin kun olin postittanut laput! Tasan viikon kuluttu atuli päätös äitiysavstuksesta kirjallisena ja tänään vasta sitten rahoista kirjallinen päätös...Näyttäisi kuitenkin, että esim. Paapelolla on kestänyt ihan huippu kauan tuo päätösten tulo...eli ilmeisesti ei mitään varmaa voi siitäkään sanoa!

Raskausarvista: täällä ei vielä ole tullut ensimmäistäkään (ja kattokaa vaan nyt kun pääsen sanomasta, niin... :kieh: )

Pikkumyyh: Meillä on ihan kevyt toppapukupussi lokakuun lopulle kun vauva syntyy: ei tarvitse alle sitten niin paljoa: en raaski ostaa pientä kokoa mitään välikausi fleeceä, sillä mahdollisesti on jo liian kylmä lokakuussa sitä kayttää. 68cm fleecepuku meillä on seuraavaksi kevääksi varastossa. Ja viimevuoden äippäpakkauksen kevyttoppapuku löytyy...MUTTA huomion arvoista se, että tämän vuoden äippäpakkauksessa ei tule vanupukua lainkaan eli jos tosiaan ei ole muuta pukua kuin äitiyspakkauksen toppapuku, niin ehkä sitten harkitsisin esim. kirpparilta /huuto.netistä jotakin kivaa hieman ohuempaa tai ainakin pienempi kokoista pukua...

Nyt takaisin siivouksen pariin..plääh...

Hugis ja papu 24+3
 
Noista pienemmistä vaatteista sen verran, että mulla noita 50-52cm vaatteita ei ollut kuin pari bodya ja parit puolipotkarit. Ja nekin saatuja.
56cm oli sitten ehkä joku 6 bodya ja saman verran puolipotkareita, ja jokunen muu vaate.
Tosiaan kun pieni vauva kasvaa niin nopeasti ulos noista, niin ei kyllä ole intoa ostaa kauheita kasoja vaatteita joita käyttää kuukauden, kun nuo kaksi nuorinta ollut syntyessäänkin 51,5cm ja 53,5cm..
Noita 60cm vaatteita oli sitten jo taas enemmän, kun bodeja ja potkareita voi käyttää vaikka olisi väljempiäkin, laittaa vaan sukat niin ei lahkeet lerpata =)

Raskausarvista : mulla esikoisen aikana venyi nahka niin paljon että koko maha on arpia täynnä, ei taida olla enää tilaa tulla uusia :ashamed:
 
Aku
Iltaa kaikille!Tulin pikaisesti piipahtamaan ennen suihkuun menoa.Tänne ei mitään uutta,töitä töitä ja töitä...

Paapelolle pakko kommentoida että kyllä se teidän ikiliikkuja voi hyvinkin olla tyttö.Meiän likka oli jo masussa ihan mieletön mellastaja,loppuun asti maha hytkyi ja muljahteli puolelta toiselle ihan hulluna =) Ja mikä hassua niin tyttö ei tuntunut olevan missään vaiheessa normi sikiöasennossa vaan tavallaan "sammakkoasennossa" jalat pitkälle mun kylkiluita kohden ojenneltuina.Se ei tuntunu loppuvaiheessa kauheen mukavalle.Neuvolantäti jaksoi aina ihmetellä ja naureskella toisen asentoja.Ja sydänäänten kuuntelu sai aina kauheen ruban aikaseks.

Ja nyt kun ikää on 1v10kk niin vauhti ei ainakaan oo hiljentyny.Ihan mieletön koheltaja meillä asustaa.Just kattelin tossa aikasemmin hurjaa menoa kun isänsä kanssa meuhkasivat ja painivat.Itekkin oon kyllä ollu aikamoinen poikatyttö että taitaa likka tulla muhun :D

Nyt sinne suihkuun.Voikaahan hyvin.

-Aku
 
hugis:

Vähän tämä silmäkulmassa laitoin tuollaisen kuvan, jossa kasvojakin näkyy...monasti sitä todella kehittelee omassa päässään kaikenlaisia ajatuksia siitä, miltä ketäkin näyttää ja vain aniharvoin ne todella pitävät lähelläkään paikkansa :D

Aku:
Todella onhan näitä naperoita niin moneen junaan...jotenkin vain on niin samanlainen möyryäjä kuin veljensäkkin :D
Pojallakin oli ihan utopistisia asentoja ja todella täytti koko mahan...neuvolassa olivat aina tosi ihmeissään miten perillä olin siitä, millaisessa asennossa poika on, eli missä peppu ja selkä jne. Säästin heiltä aikaa pähkälystä, miten päin lapsi siellä on :D

Tosiaan unohdinkin kokonaan käydä siellä Kelan sivuilla...ja silloin kun poikaa odotin, ei vielä ollut tullut muistaakseni käyttöön tuota Kelan verkkosysteemiä, vaan se taisi tulla melkein heti kun olin jo päätökset saanut, sitten vihdoin.
Lisäksi silloin oli ns. ruuhka näissä raha päätöksissä, kun uskomattoman monella oli La jouluna 07- maaliskuussa 08, itse kuuluin tuohon La helmikuu 08, joten kelalla riitti tekemistä ja sainkin ukaaseja, että jos synnytys käynnistyy, niin muista soittaa, että on todella mahdollista, että joudut johonkin muualle kuin kättärille tai naikkarille, mutta eipä sitten ollut tarvista, kun käynnistykseen menin. :D

Minulla on tällähetkellä sellainen tunne, että tekee jatkuvasti mieli JOTAIN...kun sitten syön sitä JOTAIN ei se vie sitä tunnetta pois millään...on kokeiltu kasvista, hedelmää, suolaista, makeaa, vettä, mehua...ei mikään auta...jos joku tietää sellaisen tunteen, että pakko saada, mutta sitä ei saakaan ja se kaivelee ikävästi mielessä :LOL:

Ja sekin tuli tästä Deristä mieleen, että jotenkin tuntuu, että hän on iso...tai pystyn jo nyt erottamaan kauhean selkeästi vatsan päältä, että tuossa on selkä ja aha peppu on nyt tuossa, jalka on nyt tunkemassa tuossa ja pää painaakin taas tosi hilpeesti alavärkkiä :LOL:
En sitten tiedä olenko vain unohtanut niin pahasti esikosta, vai mikä on, vai enkö jotenkin ole sisäistänyt, että viikkoja alkaa todella olemaan mukavasti...jaa-a... onkos kellään muulla vielä näin selkeää vai olenko ihan ainoana?

En siis pelkää suurta vauvaa synnytystä ajatellen, mutta hämmästyttää vain :D

paapelo+poju+Deri 26+2
 
Huh... sainpas taas luettua kaikki... työ ootte kovia mammoja kirjottamaan :D

Mut joo... mä kävin torstaina lääkärissä töiden jälkeen (puol kympin aikaan illalla) kun oli kurkku pirun kipee ja nokka vuosi ja korviakin särki nieleminen.
Mies sano mulle silloin aamulla kun valittelin kurkkua että ei mikään ihme jos on kipee kun sen verta makeesti olin kuulemma kuorsannu :ashamed:
Ja ajattelin sit että se nokan vuotaminen oli sit ihan vaan tota heinänuhaa.
lääkäri tarkasti sitten kurkun korvat ja nenän ja määräs saikkua??? :eek:

Mä olin vaan ajatellu että saisin sieltä yöks jotain lääkettä ja sit reseptin että voisin hakee aamulla jotain lääkettä niin pääsee illaks töihin... mut ei...
Sain toki sit reseptin kans ja yllätys apteekissa oli suuri kun se apteekkari katto mua suu auki suunnilleen kun väyöryin tän mahani kanssa siihen tiskille odoteltuani kun ne käsittelee sen mun ostoksen.
Ensitöikseen se kysy multa että sanoitko lääkärille että oot raskaana??? No mä siihen sit ihmeissäni että no tokihan mä nyt kuvittelin sen näkevän tästä mahasta että miten on laita.
Oli siis määränny mulle lääkettä mikä oli aikas ehdoton kielto raskaana oleville.
No saatiin kyllä sit toiselta lääkäriltä uusi resepti puhelimitse mut jäi tuo vähän kaivelemaan...

Mä en uskalla edes mittailla tota ympärysmittaa :ashamed:

Nyt alkaa taas olla niin väsy ettei jaksa miettii mitä kirjoittais...
Niin no joo... huomenna on lääkärineuvola joten sinne mennään mieleinkiinnolla odotellen.

Mut nyt taidan lähtee tosiaan nukkumaan.


Riivinrauta & nuppunen 26+2

Paapelolle vielä: Mein esikko on syntyny syyskuussa 2006 ja jo tytön odotusaikana muistelisin että olisin käyny katteleen noita kelan päätöksiä netistä.
 
Riivinrauta:
Okei, no sitten se saattoi olla ihan niinkin päin, että en tiennyt vielä tuosta systeemistä tai en osannut sitä käyttää...minä kun valaistuin tämän koneen kanssa vasta nykyaikaan verrattaen "iäkkäänä" eli en ollut kovinkaan kiinnostunut istumaan koneella tekemässä oikeastaan yhtään mitään :LOL:
 
Iltaa ( tai siis yötähän tämä jo on ) mammat!

(.) Mun mahassa muljuu kivasti :D Taitaa olla pallopäällä jumppatuokio menossa ja kahden aikaan yöllä on seuraava yleensä jos satun hereillä oleen. Voiskohan nää olla jo tulevia ruoka-aikoja?

Huominen neukku jännittää ihan simona ja samalla odotan sitä innolla kun saa kela paprut. Mitäköhän sanoo noista vs-arvoista? Onkohan paino noussut paljonkin, liikaa? Onko pissassa sokruja? mites sykkeet? :/ Pää räjähtää!!!

Haettiin tänään pinnikseen patja Tampereen Vaahtomuovi Oy:stä. Patja on 60*120*7cm irroitettavalla päällyskankaalla ja patjankin saa suihkulla pestä tarvittaessa ( ei ole vaahtomuovia ) . Hintaa patjalle jäi karvan alle 30e. Jyskissä vastaava, ilmeisesti ihan vaahtomuovista oleva patja maksaa melkein 35e. Eli saatiin laadukkaampi patja halvemmalla tuolta :D


pinkkimieli ja pallopää 22+3
 
Raskausarvista ei onneksi ole vielä tietoakaan, mutta onhan tässä vielä aikaa venyä ja paukkua! Nyt parin viime viikon aikana maha onkin kasvanut niin paljon, että eiköhän se nahkakin kovaa vauhtia veny. Nyt muuten alkaa jumpassakin huomata, ettei tosiaankaan jaksa eikä pysty samaan malliin rehkiä kuin ennen. Hyvä juttu, että kroppa ilmoittaa koska pitää hidastaa tahtia.

Sikainfluenssasta puhuttiin jonkin aikaa sitten, ja vaikka silloin sanoin, ettei se yhtään pelota, niin nyt kyllä vähän jo pelottaa. Meidän pienessä kylässä (6000 asukasta) todettiin juuri eka tapaus, kyseinen henkilö työskentelee samalla työmaalla mieheni kanssa. Ja äsken kylällä kävelin kuuden miehen ohi, joilla oli hengitysmaskit naamalla. He olivat menossa testeihin... Eli kyllä se tauti vaan näköjään leviää lähellekin. No, onneksi täältä pääsee pian tautia pakoon, toivottavasti en tuo sitä Suomeen tuliaisena mukanani! ;)

heketsi + poikavaavi 22+5
 

Yhteistyössä