*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Ihanaa lauantai-iltaa kaikille:)

Ihania uutisia nöpötin :heart:

Kummeista: Meillä on esikoisella 4 kummia, tällä kakkoselle tulee varmaan 3-4 yhtään en vielä tiedä ketä pyydän. Pari kaveria on aika varmaa jo.

Nimistä: Täällä ollaan kovasti mietitty nimeä neitokaiselle, haluaisin jonkun suht erikoisen. Ei ainakaan mitään ihan tavista:) Ehdotuksia siis otetaan vastaan! :D

Me pidetään ristiäiset ja kastetaan kirkkoon. Kuulumme molemmat kirkkoon, ei mekään mitää uskovaisia olla. Mä oon ite ollut nuorempana muutaman kerran isosena riparin jälkeen, lapset saa toki myös sit ite päättää haluaako riparille yms.

Hoitoon viemisestä: Esikoinen on syksyllä vasta 2v joten ei tulisi mieleenkään viedä hoitoon. Itse olen myös alalla töissä.. Meillä toki on hoitajia jotka voi hoitaa esikoista jos itseä väsyttää yms. Ja mies tekee vuorotyötä joten on myös arkivapaita jolloin pääsee liikenteeseen vaan yhden kanssa:)
Sitten seuraavana syksynä kun poika jo 3w niin haluaisin hänet johonkin kerhoon.

Oma napa: Liikkeet on voimistuneet tosi paljon, nyt jo kunnon muljahduksia. Tosin edelleen liikkeet tuntuu tuolla alhaalla ja osa oikealla alakyljessä.
Joten perätilassa se typy siellä taitaa olla. Vajaan 2vkon päästä on neuvolalääkäri joten silloin varmaan kokeilevat miten päin siellä masussa ollaan.
Mulla on tullut jo pari kipeetä supistusta rasituksessa. Esikoisesta en tuntenut yhtään ennen käynnistystä vkolla 41+6:D

Mutta nyt pitää jatkaa kutomista:)

Inka ja rinsessa 23+5 :heart: :heart:
 
Vielä siitä kirkosta: itse olen kotoisin pienestä kaupungista ja omana aikanani ei ET-tunteja koulussani järjestetty. Olin siis vaihtelevasti joko uskonnon tunneilla että vapautettuna. Onneksi tällä hetkellä helsinkiläisenä tämä ei tuottane ongelmia, täällä asuneet kaverit saivat ET-tuntinsa jo tuolloin. Itse uskoisin että sieltä saa monipuolista opetusta eri uskonnoista, elämänkatsomuksista sekä etiikasta.

Tästä tulikin mieleeni, te jotka olette järjestäneet nimenantojuhlia, millaisia ne ovat olleet?
Paljonko vieraita, koska, mitä tarjoilua ja ohjelmaa? Me haluttais joskus loppuvuodesta pitää,olisi mukava saada jotain vinkkejä:)
 
paapelo
Löysin joo sen listan ja yritin laatia omaa jääkaapin oveen.


Meillä on jo:

- vaunut
- pinnasänky (ei ole mitään petivaatteita, ja mietin tarviiko/kannattaako uusia 3vuotta käytössä ollut patja)
- syöttötuoli
- bodeja
- sukkia
- paitoja (pitkä- ja lyhyt hihaisia)
- potkareita
- puolipotkareita
- huopia
- harsoliinoja
- kestovaippoja (olikohan 5kpl ja kaikki erikokoja)
- fleespuku
- leikkimatto
- sitteri
- vauvakirja
- pinnasängyn suojus
- talkki
- kangas myssy
- töppöset

siinäpä nuo taisi olla mitä meillä jo on hankittuna.


puutoslistaa tulisi sitten tässä:

- turvakaukalo
- patja+peitto+tyyny+petivaatteet
- amme
- pikkuniistäjä?
- vanulappuja
- topsi-puikkoja
- sinkkivoide
- vauvaöljy
- vauvashampoo
- vaippoja
- tutteja
- tuttipulloja
- pyyhkeitä
- allergiatestattu pyykinpesuaine+huuhteluaine (olisko suosituksia vauva pyykille?)
- hoitoalusta
- rintapumppu (käsi- vai sähkökäyttö parempi)
- liivinsuojia
- rintakumi
- terveys siteitä (isoja ja paljon?)
- imetysliivit
- panadolia
- bebanthenia/ lasinohia
- talvihaalari+pipo

uupuuko jotain olennaista näiden lisäksi?


Niin ja lollot on ainoa oikea sana kuvaamaan näitä mun rintojani, sillä kuppikoko on 80G/H. Ei ole siis toivoakaan löytää liivejä tavallisesta vaatekaupasta. Hyväksi liivi-liikkeeksi olen havainnut CHANGEn, palvelu on hyvää ja liivit kestäviä
:D
 
Pinkkimielellä onkin tosi kattava lista :flower: Tärkeimpiä noista puuttuvista nyt ehdottomasti on turvakaukalo ja patja (mun mielestä vauvalle pitää ostaa uusi) tykötarpeineen. Tai siis meillä on sellainen matka sairaalaan, että omalla autolla on mentävä/tultava > siksi turvakaukalo välttämätön. Alle vuoden ikäiselle ei suositella shampoon tai saippuan käyttöä lainkaan, huom! Ja niitä rasvoja ja talkkeja eivät kaikki vauvat tarvitse koskaan lainkaan, joten kaikkea ei "varmuudeksi" kannata ostaa. Otatteko äitiyspakkauksen - siinä tulee perusvoidetta?!

Juu muut jatkakoot, tässä minun mielestäni päälimmäiset asiat.

~Tiila 20+4
 
Aijoo, vauvapyykille (kuten myös kaikelle muullekin meidän perheen pyykille) käytän hajustamatonta pyykinpesuainetta, sitä mitä milloinkin sattuu tarjouksessa olemaan - ei ainakaan atooppiselle esikoiselle aiheuttanut mitään oireita.
 
Kiitos Tiila.
Katsoin kans, et äippäpakkauksessa tulee perusvoide. Talkki meillä on jo ennestään, kun meillä aikuisillakin noita hikihiertymiä tulee aina aikaajoin varsinkin sisäreisiin kesäisin. Tuota sinkkivoidetta on todella moni tuttava kehunut hyväksi vaippaihottuman hoitoon, eikä se kai montaa euroa maksa.
 
Heips!

Pinkkimieli:
Ihan loistavaa huomata, että muillakin ongelmia rintojen kanssa :LOL: Ei mulla sentään noin isot tissit ole, mutta vaikeaa on löytää liivejä. D-kuppi on ollu käytössä ennen raskautta, ja kun rinnanympärys on kuitenkin pieni, 75. Vaikeaa on ollu siis löytää jo 75D- kuppeja, saati sitten jotain isompia. Oon ollu ihan paiseessa liian pienten liivien kanssa. Nyt vähän aikaa sitten löysin H&M:ltä liivit, jotka on ihan ok. Mut olikin sit ainoat. Eli tällä hetkellä mulla on yhdet sopivan kokoiset liivit! Voih...

Nyt on sitten paritaloasunto vuokrattu Helsingin Hakuninmäestä. On ahdistavaa ja vaikeaa muuttaa Turusta pois. Oon aina asunut Turun keskustassa, ja nyt joudun jonnekin lähiöön, jossa lähin ruokakauppa on yli kilsan päässä. Outoa... Tuntuu, että eristäydyn ihmisistä :| että jos joku teistä asuu siellä hesassa jossakin lähellä niin seura on tervetullutta :)

Niin joo ja jos joku tietää jonkun joka haluaisi turkuun vuokralle kaksioon niin ilmoitelkaa. Turun asunto pitäisi saada nyt alta pois.

Tiistaina vihdoin taas neuvola, kivaa! Kävisin neuvolassa useammikin, jos vain saisi :) Mukavaa jutella neuvolatädin kanssa, on sellainen reteä täti :)

Eipä tässä muuta, tiistaina lähdetään kans Riikaan pienelle matkalle. Pitäisi semmoiset kunnon lentosukat käydä hankkimassa...

hemari 22+3 (Viimeks oli viikot ihan pielessä :) )

 
nöpötin hyvä kun uutiset oli näin helpottavia ja pienen vaiva voidaan parantaa!

Monenlaista käytäntöä on lasten kastamisesta ja nimeämisestä. Minä ja mieheni ollaan aikoinaan käyty rippikoulu ja meidät on vihitty kirkossa. Myös lapsemme on kastettu. Kirkossa käydään just jouluna ja ehkä lasten kevätjuhlissa tms. Joten mitään uskovaisia emme ole..

Tiistaina kävimme rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin pikkuihmisellä. Painoi jo 390g (20+6), joten painoarvio syntyessään oli 4,5kg. Samankokoisia ovat kaksi edellistä poikaa olleet, ja helppoja synnyttää.
Kotiäitinä olen ollut jo 11v eikä meillä kukaan lapsista ole ollut hoidossa. Täällä meilläpäin lapsi pääsee seurakunnan kerhoon sinä vuonna kun täyttää 3v. Ja kerhoa on yhden kerran/vko, aina 1,5 tuntia kerrallaan. 4-5v kerhoa on sitten 2xvko, 2 tuntia kerrallaan. Nuo ovat riittäneet ihan hyvin meidän lapsille aktiviteetiksi. Käydäänhän me sitten koko porukalla myös Mll ja Srk:n järjestämissä perhekerhoissa.
Hups! Muistin juuri että otin omat ja poikien lakanat aamulla pesuun.. Puhtaat pitäisi jaksaa laittaa tilalle.. Sellainen homma mistä en tykkää ollenkaan..

mimaldi ja pieni 21+3
 
pinkkis:
Tuo näytti varsin hyvälle.
Vaihtaisin varmaan patjan kuten näytti listassasikin olevan hankinnan alla. Meillä ei mielestäni tarvetta ole vaihtaa, kun patja on reilu vuoden vanha ja uutena ostettu ja hyvin suojattu.

Itse käytin pojan ollessa vielä vauva ikäinen LV:n hajustamattomia pesuaineita. Nyt käytetään jo ihan tavallisia taas, joskaan en itse tykkää mistään kammo voimakkaista hajuista, joten mietoja tuoksuja edelleen. Ei ole pojan iho, eikä minunkaan kuivunut.
Taas tosin pitää vaihtaa merkit hajustamattomiin, mutta ei sen niin väliä. Taidan kuitenkin minun ja miehen petivaatteet huuhdella tuoksuvalla huuhteluaineella, en teidä ihanampaa kuin tuoksuvat lakanat :D

hemari:
Toivottavasti viihdytte uudessa kodissanne ja se ei ainakaan oman muistikuvani mukaan ole pitkällä siitä missä me asumme, eli tervetuloa Stadiin :D

Neuvolasta:
Hmmm...käsittääkseni on tosi normaalia, että vaava on vielä tässä vaiheessa ja vielä pitkäänkin rt:ssa.
Tai esikostakin tuo tarjonta katsottiin vasta rv30 paikkeilla, eikä ennen sitä siitä asennosta sanottu juuta eikä jaata, tilaa kun on vielä niin hyvin möyriä.
Itse ainakin huomaan, että nassukkainen on milloin mitenkin päin kun herää. Ensin istuu, sitten kääntyy naama selkäänpäin, sitten kellii selällään ja lopulta on pää alaspäin.
Tosiaan pojasta katsottiin hänen olevan rt:ssa rv29 ja ei sen jälkeen siitä tarjontaa vaihtanutkaan.

Nyt köllimään taas...on tämä ilta elämä rankaa |O :wave:


PS:
Vauva shampoissa ja kylpyvaahdoissa ei ole käytetty lainkaan saippuaa vaan muita vauvan iholle sopivia puhdistavia aineita. Sisältävät myös joskus eteerisiä oljyjä, joita käytetään vauvojen hieronnassa.

paapelo+poju+Deri 23+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemari:
Heips!



Nyt on sitten paritaloasunto vuokrattu Helsingin Hakuninmäestä. On ahdistavaa ja vaikeaa muuttaa Turusta pois. Oon aina asunut Turun keskustassa, ja nyt joudun jonnekin lähiöön, jossa lähin ruokakauppa on yli kilsan päässä. Outoa... Tuntuu, että eristäydyn ihmisistä :| että jos joku teistä asuu siellä hesassa jossakin lähellä niin seura on tervetullutta :)
Me asutaan Vantaalla Tammistossa, melko lähellä siis:) Joten jos kiinnostaa niin puistoilu yms. kiinnostaa:)
Mulla on auto myös käytössä päivittäin joten pääsen liikkuumaan:)
Ja tervetuloa pääkaupunkiseudulle!
 
hemari suosittelen CHANGE liivi-liikettä. Heillä on laaja valikoima.
Itse olen tykästynyt heidän todella perusmalliseen liiviin, kun niissä ei ole mitään pitsiä tai muutakaan ylimääräistä ja ovat todella tukevat. Inhoan liivejä joissa on pitsiä, ja varsinkin sellaisia missä on pitsiä olkaimissa (käytän paljon toppeja joissa olkaimet jää näkyviin) kun olkaimet on muutenkin leveät.

Varmasti on vaikea vaihtaa kaupunkia etenkin jos koko ikänsä yhdessä paikassa asunut.
Itse olen asunut koko ikäni tampereella ja meinasi olla muutto koskenkorvalle (miehen työn perässä) edessä viime syksynä. Onneksi ei muutettu. En olisi varmaankaan sopeutunut niinkin pieneen kylä pahaseen mitenkään.

pinkkimieli ja pallopää
 
Auts, mulle tuli ihan huono omatunto, kun meidän 1v tyttö nukkuu käytettynä ostetussa pinnasängyssä, joka on ainakin 5 vuotta vanha patjoineen. Pesin toki patjan päälliset ostettaessa kaiken varalta, vaikka näyttivätkin juuri pestyiltä, ei tahran tahraa missään. En vaan jotenkin edes ajatellu uuden patjan ostoa.. oliskohan pitänyt. Äh. Nyt taas tuntuis turhalta ostaa toista varten mut mut...Tulikin ostettua tollanen ovaalin muotoinen pinnis tutulta niin ei "normipatja" käy. Ja patja tietty maksaa maltaita. Tai voishan sellaisen kai leikata vaahtomuovistakin tietty..hmm..<pohtii>

Huomenna lähdetään tytön ja mummin kanssa Tukholmaan, joten parin päivän nettipimento meillä tiedossa. Pelottaa oikein kuinka paljon on taas luettavaa tiistaina ;)

Tervetuloa hemari munkin puolesta tänne pääkaupunkiin! Täällä on kiva asua :) Toivottavasti sopeudut sinne lähiöön ;) Me asuttiin vielä kuukausi sitten lähiössä, jossa oli tosi hyvät palvelut ihan vieressä ja nyt meillä on tossa lähellä yksi ainoa marketti. Tosin matkaa vaan 200m, mutta silti. Tuntuu ihan hassulta kun ennen pysty valkkaamaan kolmesta ruokakaupasta missä käy ym. Pieniä juttuja, mut näköjään tärkeitä. No, kai tähän tottuu..
 
MB:
Hösistä mitään omaatuntoa :D
Jokainen tyylillään.
Jos patja on hyväkuntoinen, ei ole selkeästi painunut jonkun muun kropan mukaan ja on hengittävä, niin miksikäs ei sitä voisi käyttää.
Poika kun ei ole ehtinyt vauvan syntymään mennessä nukkua patjassaan kovinkaan kauan ja patja on jotain mitälie bambu kuitu mitälie ainetta, joka on kimmoisa ja palautuu ja hengittää ja mainostuksen mukaan ehkäisee loistavalla ilman läpäisy kyvyllään kätkyt kuolemaa, niin en vaihda...en edes kehtaisi, kun äitini tuon sängyn patjoineen halusi silloin ostaa ja itse en edes halunnut tietää hintaa jotten sairastuisi, joten...ei vaihdeta...kyllä olisi ihan normi patjakin käynyt, mutta taitaa jotkut mummot olla ekasta lapsenlapsestaan niin ylihuolehtivaisia, jotta sitten ostavat vaikka sian säkissä :D

Nyt öitä kaikille :wave:
 
Täällä myös yksi sellainen, jota nimenantojuhlat kiinnostaa! Jos jollakin on kyseisistä juhlista kokemusta, niin vinkkejä otetaan vastaan. Voi toki olla, että annemme lapselle nimen hetipian synnytyksen jälkeen, joten siinä tapauksessa ei mitään juhliakaan varmaan kuitenkaan järjestetä.

Vielä kastamisesta/uskonnosta: Vaikka lapsi ei kuuluisikaan kirkkoon, saa hän kumminkin osallistua koulussa ihan normaaleille uskontotunneille, vaikka koulussa olisikin myös ET tarjolla. Niin ainakin minun työpaikallani Suomessa toimitaan. Uskontotunneilla puhutaan kumminkin niin paljon myös muistakin uskonnoista kuin kristinuskosta, etiikasta ja historiasta, että ainakin minä laitan lapseni ihan tavallisille uskontotunneille vaikkei kirkkoon kuulutakaan. Ja harvassa on opettajat, joilla on ET:n opetukseen pätevyys.

Kun luin tuota listaa kaikista hankinnoista, tuli aivan huono omatunto! Meillä kun ei ole vielä hankittuna yhtään mitään. Paisti yksi ihana pehmoinen fleecetakki, jonka mieheni osti vauvalle. =) Me varmaan jätetään kaikki hankinnat vasta Suomeen, jos ja kun pääsemme sinne pian kun voin vielä lentää.

Mikä olisi sellainen tavara, joka olisi parempi hankkia ihan uutena? Meillä on niin paljon lapsia kaveripiirissä, että saataisiin varmaan suurinosa tavaroista käytettynä.
 
huomenia :wave:

ristiäisistä ja kirkosta : meillä kastetaan kirkkoon kuuluvaksi,vaikka tosiaan ei mitenkään uskovaisia olla vaan ihan perus rippijuhlissa,häissä ja hautajaisissa tulee kirkossa käytyä mutta ei muuten,joskus tullut myös jouluna käytyä ihan tunnelman vuoksi.
mutta toisaan kukin tekee tyylillään ja itselle ja perheelle sopivimmalla tavalla ;)

hyvältä näytti tuo tarvikelista,meillä ei oo koskaan ollut tarvetta talkille kenenkään lapsen kohdalla ja perunajauhohan ajaa ihan saman asian jos sitä tarvii satunnaisesti laittaa.ja perusrasvojakaan ei olla tarvittu,ne on mennyt tämän äiteen kuiviin käsiin kaikki :D eli nytkin aion ensin kattoa mimmonen tarve vauvalla on,jos hyvä ihoinen niin en suotta osta rasvoja mutta jos sattuu että on vauvasta jo kuivaihoinen tai tulee muita iho-ongelmia esim.vaippaihottumaa niin silloin kipasen hakemassa rasvat tai pistän isännän asialle ;)
meillä on viime vuonna ikeasta ostettu pinnasänky ja patja kuopukselle ja nyt tarttis toinen samanmoinen setti hakea kun ei vielä voida kuopusta ( 8kk ) siirtää tavis sänkyyn.

heketsi kaikkihan voi ostaa käytettynä mutta turvakaukaloissa ja istuimissa suosittelevat ettei olisi vanhempi kuin 5v :)

(.) vauveli möyrii ja potkii kovasti :heart: erehdyin eilen syömään vähän sipsejä ja yöllä kärsinkin sitten kivasta närästyksestä :|

nyt kahvin keittoon kun kuopuskin on aamu-unilla niin saa rauhassa nauttia kupposen kaffetta ja lukea päivän lehden rauhassa =)

kaurisäiti ja bambi 21+4 :heart: :heart:
 
Aku
Pinkkimielen listaan lisäyksenä kynsisakset ja hiusharja.Äippäpakkauksessahan nuo tuleekin,mut jos ei oo ottamassa niin kannatta hankkia!

Me hankitaan varmaan vaan uus kaukalo näillänäkymin vauvalle ja siihen sopivat matkarattaat.Muuten mennään esikon tavaroilla.Toki jos poika tulee niin vaatevarastoa pitää kartuttaa =)

Täällä on vesirokko nuerrettu ja ens viikolla arki jatkuu.Meiän pieni nukku viime yönä ekaa kertaa "isojen" sängyssä :heart: Hienosti meni ja kertaakaan ei noussu sieltä poies.Vielähän tässä kerkee alottaa sen ramppaamisen.Sitä odotellessa :whistle:
 
Heketsi älä huolehdi hankinnoista! En minäkään ole mitään vauvalle vielä hankkinut =) toki osa jää esikoiselta (vaunut, vaatteita jne), mutta toisaalta - esikoisellekaan en hankintoja tehnyt ennen kuin vasta noin kuukautta ennen laskettua aikaa.

Uutena ostan turvakaukalon ja patjan. Ensimmäisen, jotta voin olla 110% varma turvallisuudesta ja toisen omien huonojen kokemusten vuoksi. Meillä kävi nimittäin niin, että saatiin käytettynä hyväkuntoinen pinnasänky, johon ostettiin patjat ja muut uutena. Jossakin välissä (yli 6kk käytön jälkeen, en muista nyt tarkasti) huomattiin että patja oli homeessa pohjasta. Pois siis, sänky putsattiin huolella ja uudet tykötarpeet tilalle. Kosteussuojatkin laittelin (hengittävästä materiaalista) vaikkei koskaan ole sänkyvahinkoja sattunutkaan. No nytpä sitten pari kuukautta sitten huomattiin, että uusikin patja oli homeessa. Syynä siis sänky (vit-per-saa etttä potutti, saatte uskoa!). Nytpä on sitten vuosikkaalle hommattu aivan upouusi sänky patjoineen kaikkineen, ja vauvalle hankitaan ilmeisesti omat uudet *pankkitili huokailee raskaasti*. Mutta tämä siis oman ajatusmallini taustalla!

Ja todellakin monenmonta asiaa ja hankintaa ehtii sittenkin, kun vauva on kotona ja arki näyttää tarpeensa. Aivan pienen kanssakin kauppa-asiointi on (yleensä ) helppoa, kun tahtovat nukkua vauvelit kopassaan ostosten ajan :heart: Ja toki ennakkoon voi käydä katsomassa valmiiksi, että voi vaikka miehen opastaa käymään kauppareissulla että "hae sieltä hyllystä sellainen purnukka ja toisesta kaupasta simmoinen paketti".

Äänestämässä käyty aurinkoisen aamun kunniaksi,
jospa ottaisi itsekin kupposen päiväteetä ja kohta laittaisi lapselle lounasta.
~Tiila 20+5
 
Moikka vaan ja mukavaa sunnuntaita :)

Me kuulutaan kirkkoon ja ollaan uskovaisia, vauvakin kastetaan. En vaan tiedä paikkaa vielä, tämä meidän väliaikainen asunto on aika pieni juhlaa ajatellen vaikka kolmio onkin.
Oletteko miettineet yhtään etukäteen kastejuhlan ajankohtaa? Eihän sitä voi tietty tietää, koska vauva syntyy, mutta meillä l.a:n mukaan kastejuhla olisi hiukan ennen joulua, jos se kerta pitää pitää kaksi kuukautta syntymästä, kuten jostain luin. Mietin vaan, että siinä on juuri kaikilla joulun laittamishässäkät. Mutta eiköhän ne ehdi kastejuhlaankin valmistelujen keskeltä =)

Liikunnasta ja sykerajasta. Olin eilen reippaalla sauvakävelylenkillä, kiersin pururadan koiran kanssa. Puolitoista tuntia meni, kun kävelin tällä kertaa kotiin enkä mennyt autolla radan varteen. Fyrioterapeutti sanoi minulle, että liikkumaan vaan, kunhan pitää suunnilleen sen sykerajan 150. Hän perusteli sen niin hyvin minulle, että aion vastaisuudessa pitää huolen, ettei kovin usein ole yli tuon. Nimittäin siinä vaiheessa, kun äidin syke nousee yli 150 kertaa minuutissa, äidin elimistö alkaa pitää ensisijaisena, että äidin elimistö saa tarvitsemansa hapen. Sen seurauksena sikiön verenkierto heikkenee ja sen sydämen syke hidastuu. Eli sikiö kärsii hapenpuutteesta. Aika kamala ajatus :(

Nyt menen pakkaamaan "pieneksi jääneitä" kesävaatteitani pahvilaatikoihin, jotta saan tilaa vauvan vaatteille. On tullut osteltua jo kaikennäköisiä ihania pikkuvaatteita :whistle:

Kivaa päivänjatkoa kaikille :)
 
Ei kannata huolta kantaa hankinnoista, kyllä ne ehtii.

Itsellä esimerkiksi esikon odotusaikana tulot oli sellaiset, että ostin joka kuukausi jotain, kun rahaa oli. Ei olisi ollut mitenkään kerralla laittaa kaikkiin pieniinkin tykötarpeisiin rahaa.
Nyt on sitten toisin ja tosiaan kun ei tarvitse ostaa kuin ihan muutama juttu (tosin vähän hintavammat sellaiset ) niin venyttää voi.
Kun mammaloma alkaa (hassua puhua lomasta ) niin sitten alan laittamaan paikkoja kuntoon hiljalleen, sitä ennen mielestäni turhaa ainakin meillä, kun miehelläkin on sellainen tyyli käyttää kakkia tasoja säilytys korina ja hyllyt saavat ihmeellisesti "itsestään" itsensä sekaisin, vaikka eivät edes miehen omia vaatteita kantaisi :D

Uutena ostaisin minäkin turvakaukalon, jos ei siis jollain ystävällä tai sukulaisella olisi alle 5v kaukaloa.
Melkein kaiken muun voi mielestäni ostaa käytettynä, ihan petivaatteita myöten.

Ja tosiaan ne kynsisakset on hyvä olla. Vaikkakaan niitä kynsiä ei heti saakkaan lähteä leikkaamaan, olikos se vasta kun vaava on 2viikkoinen, saa ekan kerran leikata. Aiemmin on riskinä vauvan saada kynsivallintulehdus. Näin ainakin meillä on ohjeistettu.

Ja itse tosiaan olen rasvojen suurkuluttaja.
Tai en niin kova kuin atoopikko ystäväni, mutta ihan pikkuvauva aikana kun pitää läträtä veden kanssa tuon tuosta, niin rasvainen rasva on MUST.
Kädet kuivuu niin pahasti muutoin.
Ja koska esikko syntyi reilusti yli LA:n oli hänellä luonnollisesti kuiva iho, kun lapsenkinaa ei ollut enään lainkaan suojana iholla, joten rasvaus aloitettiin pojan ollessa viikon ikäinen.

Aamulla herätys tapahtui Derin toimesta...aivan kamala riehuminen päällä ja maha veteli itään ja länteen ja mies oli taas katkeamaisillaan nauruun. Hänen kestosuosikki "vitsinsä" on, että hän sanoo, että VOI OLLA ETTÄ OOT RASKAANA :ashamed: :LOL:
Tuon rytinän kun oisi saanut nauhalle.

Poika on aivan kauhea riiviö. Ihana eka uhma.
Toinen tahtoisi olla isopoika, mutta pettymys on karvas kun ei osaakkaan asioita kuten minä esimerkiksi.
Syöminen on yksi sellainen. Jos olisi purkkiruokaa tarjolla, se ei kelpaa, kun poika ei saa sitä itse syötyä ja ei suvaitse minun myöskään auttaa.
Joten pitää alkaa kehitellä hänelle sellaisia aterioita, jossa ei ole paljon nestettä, jossa on hyvän kokoisia paloja, jossa ei ole kuitenkaan nautaa, tai isoja kananpaloja...
Tyrkkäsen hälle Kesäkurpitsan käteen :LOL:

Täällä on kamala siivo, mutten tosiaan jaksa siivota tänään. Joten huomenna sitten onkin kova urakka meillä. Huoh.
No sitten on taas kivaa kun on kunnolla siistiä =)

Nyt syömään puuro loppuun ja ottamaan rauta..uh :wave:

paapelo+poju+Deri 23+1
 
Huomenia:)

Mulla ei ole vielä hankittuna mitään vauvatavaraa. Vähitellen vois kyllä alkaa hankkia kun raskaus on jo näin hyvässä vaiheessa ja kun pikkuisen sukupuolikin on tiedossa. Muutama vaate olisi kiva hankkia kaappiin:) Eka lapsi kun on tulossa ja muutenkaan ei ole kovasti lapsista kokemuksia niin vaikea hahmottaa, mitä kaikkea tarvii. Ehkä aloitetaan kuitenkin siis äitiyspakkauksesta ja vaunujen jne bongaamisesta. Mä oon aikeissa yrittää bongata käytetyt mutta hyväkuntoiset bugaboon cameleonit tai vastaavat. Jotkut mahdollisimman näppärät. Crescentin divatkin näytti vähän vastaavilta.

Sinänsä ehkä vauvan tavarat hankitaan syksymmällä koska ostimme tosiaan juuri asunnon ja siellä pyörähtää täysi remppa käyntiin. Eli muutamme sinne ensin ehkä elokuussa ja vauvan huone sisustetaan vasta sitten kun muu alkaa olla valmiina. Nyt on mennyt aika siihen, että ollaan mietitty millainen keittiö jne tilataan:)

Eikö kellään ole ollut nimenantojuhlia? Ehkä ne eivät sitten olekaan niin yleisiä kuin kuvittelin:) Itse oon ehkä ajatellut kutsua ystäviä ja sukua meidän uuteen asuntoon ja tarjota kakkua, kahvia ja skumppaa pienokaisen kunniaksi. Ei mitään suureellista mutta haluan kuitenkin että meillä asiaa jotenkin juhlistetaan. Olen kyllä kertonut nimen jo nyt lähes kaikille :LOL: Että enemmän juhla ehkä liittyy sitten siihen, että kaikki näkevät lapsen.

Mulla on paino nyt sentän jo vähän noussut mutta vasta kilon verrattuna tilanteeseen ennen raskautta! Ja nyt jo menossa 21+3.

Pian vois käydä äänestämässä ja sitten suunnata meidän rakennustyömaalle mittailemaan tällä kertaa kylppäriä.
 
Paulah, tuo sun suunnittelema juhlahan kuulostaa mukavalta =) Kannattaa ihmeessä pitää juhla, jos vähänkin haluaa. Onhan se tärkeä syy juhlia, uusi pieni elämä teidän perheessä :) Kuitenkin sitä väsyttävääkin arkea tulee vauvan kanssa, niin kiva kutsua läheiset viettämään aikaa yhdessä vauvan kunniaksi. Siitä vaan!

Kiva, kun olette keränneet listaan noita tarvittavia tavaroita. Pitää tutkia tarkemmin niitä kun ehdin. Nenäfriidan aion ehdottomasti hankkia etukäteen. Seurasin viime talvena kahden ystäväni vauvoja ja nenäfriidalle oli molemmilla tosi usein tarvetta. Marras- ja joulukuussa syntyneet vauvat.
Vaunuja en keksi millään, tarviis olla kantokopalla. Mutta sen kopan pitäis olla niin iso, että vauva mahtuu talvivarusteissaan siihen vielä maaliskuussakin. Monet kantokopat ovat pieniä. Hartan-merkkinen on kehuttu isosta koostaan, mutta hintaa sillekin tuntuu tulevan aika paljon kaikkine varusteineen kun netistä katselin. Käytettykin kävisi mutta tuo tilava kantokoppa rajaa aika paljon ehdokkaita pois. Enkä oikein tunne noita merkkejä, pitäis vissiin tutustua niihin tarkemmin.
Minä joudun jättämään vaunut rappukäytävään ja kantamaan vauvan rappusia pitkin seuraavaan kerrokseen, tässä talossa ei ole hissiä. Kantokoppa olisi niin kiva, kun vauva ei heräsisi niin takuuvarmasti kun tullaan ulkoa sisälle, kun ei tarviisi ottaa syliin.
 
Hope:
Usein pehmeät kantokopat ovat itsessään jo vuorattuja eli tosi lämpöisiä. Poika syntyi helmikuussa ja juuri maaliskuun puolessa välissä tuli talven ensimmäinen ja viimeinen kunnon pakkasviikko, yli -10. Ja pärjäsi paremmin kuin hyvin sisävaatteillaan ja kevyt toppapuvulla, sekä fleece huovalla ja sekin taisi olla liikaa, sillä kotona kun otin hänet pois, oli ihan hiestä märkä :D
Kova kantokoppa taas onkin sitten asia erikseen ja ovat usein tilavia, mutta ovat myöskin kylmempiä.
Itse tykkään noista pehmeistä juurikin sen takia, ettei pakkasellekkaan tarvitse panikoida vaatteiden kanssa ja ovat lisäksi helppoja kantaa.
Useissa pehmeissä kantokopissa on lisänä kiristyslenkit, joiden avulla saadaan sitten koppaa kapeammaksi tai tilavammaksi.
 
Paljon on tullut taas juttua...

Hemari, missä päin Helsinkiä tuo Hakuninmäki sijaitsee?

Pinkkimielellä on jo hurjan paljon tavaraa hankittuna... Meillä nyt siis vasta muutamia kirpparilta ostettuja vaatteita. Meillekin on jossain vaiheessa tulossa putkiremppa, aikataulusta ei ole vielä tietoa. Ton yhteydessä olis tarkotus rempata koko muu asunto myös. Huonolla tuurilla osuu just lasketun ajan kohdalle, argh... Isompia hankintoja ei siis tonkaan takia viitsitä tehdä ja toisaalta oon halunnut odottaa nyt ainakin huomisen rakenneultran yli, kun vieläkin vaivaa pieni pelko, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin.

Liikkeitä olen ruvennut vähitellen tuntemaan, ihanaa :heart: Aika vaihtelevia ovat kuitenkin, välillä tuntuu melkeen jatkuvasti ja tiettyinä päivnä ei ollenkaan.
 
Kiitoksia kaikille muuttotuesta :) En näköjään vielä edes tienny minne muutan, siis hakuninmäellä taskoitin hakuninmaata :) Se on aika lähellä kannelmäkeä, ihan kolmostien varressa. Kai mä joskus vielä opin hesankin paikat. Tuntuu vaan niin metropolilta Turkuun verrattuna :) Turun keskusta kun on yhtä kuin kauppatori :LOL:
 

Yhteistyössä