*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Rakenneultrassa käyty. Ja POIKAHAN se siellä köllötteli! :heart: =) Mun tyttöolo siis meni aivan metsään. Tuleva isukki ei varmaan voisi polleampi olla! =) Muutenkin kaikki rakenteet kunnossa ja kokoa Sisulla oli 300 g. Kyllä on onnellinen ja helpottunut olo!

Nyt voi hyvillä mielin jäädä lomalle. Tosin tänään pitää vielä mennä iltaan töihin. Mutta näiden uutisten jälkeen sekään ei haittaa.

Nöpötin hienoa, että asiat hyvällä tolalla pienellä asukilla kuitenkin ja vaiva hoidettavissa. Muillekkin hyvistä ultrakuulumisita onnittelut!

Barbapörrö ja Sisu :heart: 19+4 (ultran mukaan tänään 19+3)
 
Kiva lukea hyviä uutisia! Onnea nöpötin ja muut hyviä uutisia saaneet! :heart:

Vielä kuntoilusta sen varran, että ymmärtääkseni kuntoiluahan ei missään nimessä saa lisätä raskauden aikana. Eli jos et ole ennen käynyt juoksulenkillä, älä käy nytkään. En todellakaan ole missään huipputimmissä kunnossa, vaikka paljon liikunkin. Kuntoilukärpänen iski vasta noin vuosi sitten. Joten en usko että synnytyksessa tulee ongelmia liian tiukkojen lihasten kanssa. Kun lääkärini kehotti liikkumaan paljon, jotta synnytys olisi helpompi, hän tarkoitti sitä, että jos on hyvä kunto, niin jaksaa paremmin synnyttää.

Paulah: sanottiinko neuvolassa yhtään mitään rokotuksen ottamisesta? Meikäläisenkin pitäisi ottaa hepatiittitehoste, mutta täällä mulle sanottiin, ettei sen vaikutuksesta sikiöön tiedetä. Siksi ajattelin jättää sen ottamatta, vaikka aiemmat rokotukset meneekin sitten hukkaan. Tarvitsisin ja ottaisin sen rokotuksen kumminkin mielelläni, jos vain tietäisin sen olevan turvallista, koska reissaan niin paljon.
 
nöpötin:
Onnea ihanista uutisista, varmasti nyt helpotti huoli :flower: =) :hug:

Kuntoilusta:
Lähinnä on mielestäni painotettu, että ylikuntoisuutta kannattaa välttää ja pitää mielessä, että lantionpohjan lihasten tulee olla kunnossa, mutta niidenkään ei ole hyvä olla LIIAN kunnossa, sillä se saattaa vaikeuttaa ponnistusta, kun supistuvat liikaa.
Mielestäni koiran kanssa tai lasten kanssa touhuaminen ulkona tai vaikka sitten ihan itsekseen kävely on oiva keino ja siihen se monesti myös loppuraskaudesta meneekin.
Itse tähtään siihen, että kun menemme ulos, niin menomatka puistoon kidetään nopeaan, jotta hengästyn ja tulee kuuma ja taas kun kotiin palaamme sama juttu. Sitten onkin sellaistahyötyliikuntaa siivotessa ja silloinkin riehun niin että kuuma tulee :D
Nämä riittää hyvin.
Esikkoa odottaessa en ihan näinkään aktiivinen ollut ja ponnistus oli helppo ja palautuminen myös, eli peruskunto oli ihan hyvä.

Huomenna poksuu viikot.Huraa!
Tänään sain itsestäni makeat naurut, kun en voinut kumartua nostamaan pojan kenkää mahan takia, se tekee hellää ja kaikenlisäksi Deri oli juuri venyttelemässä...siinä sitten puhisin ja ja lopulta onnistuin kyykistymään sumopainijan kyykkyyn, muistan joutuneeni tähän tapaan esikosta paaljon myöhemmin ja luoja että tunsin itseni ihan naurettavan näköiseksi lyllertäessäni :LOL:

Iltasella mies lähtee viettämään saunailtaa ja ostaakin minulle vähän herkkua illaksi siitä hyvästä :D

Nyt on mentävä taas :wave:

paapelo+poju+Deri 22+6
 
Nöpötin: ihanaa että vauvalla on asiat kunnossa ja tuo kasvain voidaan hoitaa synnytyksen jälkeen.

Ultrassa moni oli taas käynyt ja saanut hyviä uutisia.

Isompien hoidosta: me ollaan haettu kuopukselle kerhopaikaa syksyksi. On nyt siis perhepäivähoitajalla ja sitten syksyllä menis kerhoon joka on 3 x viikossa 3 tuntia kerralla. Jos tuntuu että on liikaa niin sitten en vie joka päivä. Pitkään pohdittiin tätä asiaa, ei ollu mulle helppo ratkaisu. Seurakunnan kerho olis muuten ollu mutta kuopus on sinne vielä liian pieni, ( nyt 3 v). Aateltiin että näin kuopus saa ikäistään seuraa ( täällä on hyvin vähän seuraa leikkipuistoissa) ja minä mahdollisuuden levätä jos vauva sattuu valvottaan paljon.

Mutta nyt syömään ja sitten iltavuoroon.

Peppi ja rinsessa 21+3
 
Kiitos teille =)
Onnea muillekin hyvistä ultrauutisista!

liikkumisesta olette jutelleet. Mulla on liikunta vähentynyt huimasti raskauden aikana,ennen olen liikkunut tosi paljon(oikeastaan n. vuosi sitten) jolloin kävin jumpalla ja kuntosalilla n. 5krt vkossa. Kun se jäi pois, pyöräilin ja kävelin työmatkat päivittäin,yhteensä n. 7km. Mutta raskauden aikana tämäkin jäänyt pois,lähinnä koska pitkien matkojen kävely tuntuu ikävälle mahassa ja nythän olenkin ollut saikulla niin pitkään ettei työmatkoja edes tule! Käydään miehen kanssa lyhkäisillä kävelylenkillä muutamina iltoina vkossa,silloin otan kävelysauvat mukaan ja menen vähän lujempaa.
Vatsalihaksia tein joka päivä ennen raskautta ,ne jääneet täysin pois nyt. Rapakunnossa tunnen olevani,imurointikin hengästyttää selkeästi enemmän kuin ennen. :whistle:

Noh,mitäpä tuosta. Yllättävän rauhallisesti olen tuon liikunnan vähyyden kanssa,eikä se stressaa. vaikka kyllähän kävelylenkit aina tuo lisää energiaa :)

nöpötin ja pikkuinen 21+4 (nyt menen tuon eilisen ultran mukaan, la pysyi 12.10) =)
 
Heketsi: neuvolan täti ei tosiaan ottanut rokotukseen kantaa, ei myöskään kysynyt asiaa lääkäriltä. Sanoi kyllä pistävänsä sen jos lääkäri määrää ja antoi mulle matkailuklinikan esitteen ja kehotti soittamaan sinne. Ja siellä ne laittoivat sen. Ei rokottamista suorastaan suositella mutta ei mitään haittavaikutuksiakaan ole todettu. Mullekin laitetaan loput rokotukset sekä b-hepatiittirokotukset kokonaisuudessaan raskauden jälkeen.
Kuulemma eläviä rokotteita (keltakuume) ei mielellään laiteta, näitä tavanomaisempia voi tarvittaessa laittaa.
 
tervehdys taas :wave:

onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille :flower:
nöpötin ihanaa että vauvan kasvain on hoidettavissa synnytyksen jälkeen,helpotti varmaan kun sai selvyyden :flower:

kummeista ei oo vielä mitään hajuakaan,tarttis varmaan ruveta niitäkin miettimään,meillä on lapsilla 2-3 kummia ja varmaan tälle uusimmalle tulokkaalle tulee 2 kummia kun rupee jo vähiin käymään ehdokkaat =)

nimiä oon jonkin verran miettinyt,kun saatiin toi esitietolomake sairaalaa varten niin siihin kun pitää keksiä ne hätäkaste nimet,mutta hankalaa on,paljon löytyy kivoja nimiä mutta mikään ei oo vielä kolahtanut kunnolla eikä tuntunut " oikeelta " . me kun ei tiietä kumpi tulee niin tarttis keksiä sekä tytön että pojan nimi =) mutta joku vanha perinteinen suomalainen nimi on hakusessa ja 3 nimeä tulee kun kaikilla muillakin on :D

liikunnasta : mulla on jäänyt tässä raskaudessa liikunta tosi vähälle,normisti oon harrastanut vesijuoksua ja sauvakävelyä sekä kuopuksen kanssa vaunulenkkejä,viime raskaudessakin kävin vesijuoksemassa melkein joka päivä viimisille viikoille asti ja se oli ihanaa.mutta nyt tosiaan on vesijuoksu jäänyt kun aina pitäis tuolle kuopukselle hoitaja saada kun mies tekee töitä melkein 24/7 . nyt kun mun hemppa on tippunut tosi alas ja siitä johtuen huimaa tosi paljon niin en oo juurikaan uskaltanut yksin lähtee sauvalenkille tai vaunulenkille,kun rupee niin helposti pyörryttämään.tää on tois harmillista kun tykkäisin kyllä liikkua!!

eilen oli neuvola mulla ja kaikki oli muuten tosi hyvin,mutta hemppa oli enää 92 ja sen takia kävinkin taas vaihteeksi tänään labrassa isommissa verikokeissa.
vauvelin sydän löi 140krt/min ja sf-mittakin oli jo 20cm joten kyllä se pieni siellä kasvaa kovasti.painoa ei oo tullut periaatteessa yhtään lähtöpainoon kun nyt oli noussut sen verran että oon taas lähtöpainossa kun alkuun tippui pahoinvoinnin takia.verenpaine oli hyvä , ja kelan paprut sain.että eipä sen kummempia
=)

ja nyt ruuan laittoon.....

kaurisäiti ja bambi 21+2 :heart: :heart: :heart:
 
Hirmusti te ootte taas kirjotellu,hyvä juttu.
Tuntuuko muilla alapäässä semmosta painetta kuin pikkunen rummuttais sinne?Voihan se olla niitä löystymis juttujakin sekä peräaukolla tuntuu semmosta juilintaa,hmm,kumma homma =)
Kova tyllerö on liikkumaan.Jatkuva möyrintä ja kopse tuntuu.Neuvolassakin joutui ultraamaan kun ei suostunut paikalla oleen.
Painoa oli tullu +320g/vko,yhteensä ekasta neuvolasta 2,7kg.Jenkkakahvat on kyl kasvanu ja kaksoisleuka tullut takaisin :LOL:

Vieläkö muut oksentelee?Mulla ei oo huonoa oloa mut ruoka ei meinaa pysyä sisällä :(

KUMMEISTA:pojalla on kaveri pariskunta ja mieheni tytär kummeina ja nyt haluaisimme yhdeksi kummiksi toisen tyttäristä tai vanhimman pojan,toinen onkin ongelma kun ne joita olemme miettineet,ei kuulu kirkkoon

Nimi on jo valmiina.Sera tai Seera,lausutaan kahdella eellä niin ei vielä tiiä kumpi

heinäkuussa pääsen taas kurkkaan vauvaa kun ultrataan mun syd.vian takia

Täällä olikin ihania ultrakuulumisia monella!

unihiekka ja "teela"22 tasan
 
Nöpötin ihanaa ettei ole mitään tuon vakavampaa! Onnea :flower: muillekin hyviä ultrakuulumisia saaneille! Itselle se edessä tulevana maanantaina...

Mulla nyt kolmas neuvolakäynti takana. Sf-mitta 16 ja vauvan syke 150-160 eli aikas nopea, tietääkö joku mitkä noi normirajat tossa sykkeessä on? Painoa tullut jo melkeen 4kg, huih...

Meillä on vauvalle muutama nimiehdotus, oikeestaan miehellä omansa ja mulla omani ja tietenkin molempien mielestä se oma ehdotus on se parempi.. Voi olla että pitää keksiä joku kolmas jos ei muuten saada rauhanomaisesti asiaa päätettyä :p

Liikunnasta, mulla kanssa vähentynyt liikkuminen aika paljon. Aikasemmin oon käynyt jumpissa ja ratsastamassa, jotka molemmat nyt pitänyt lopettaa. Spinningiä oon jatkanut aika rauhalliseen tahtiin ja välillä käynyt salilla, vaikken siitä tykkääkään.

Onko muita jotka vielä yrittää pitää raskauden salassa? :) Mä olen kyllä kertonut lähipiirille, mutta esim. työkavereista ja sukulaisista suurin osa ei vielä tiedä. Nyt rupeaa kyllä olemaan jo vaikeeta piilotella tätä masua, joten ens viikolla rakenneultran jälkeen varmaan pitää julkistaa tieto.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Fresia 19+3
 
Ihania uutisia nöpötin :flower: :heart: :flower: !!!
Onneksi vaiva on hoidettavissa, ja nyt toki toivotaan ettei aiheuta enää loppuraskaudessa ongelmia. Ihanaa!


Minullakin viimein rakenneultra ohi, ja kaikki hyvin. Todella perusteellinen ultraaja oli, ja selosti koko ajan tekemisiään. Nyt voi todellakin luopua kaikista alkuraskauden huolenaiheista ja alkaa nauttimaan kasvavasta masusta.

Me olemme kertoneet raskaudesta vasta aivan pienenpienelle lähipiirille, mutta lämpimien päivien (eli niukkojen vaatteiden) myötä tieto alkanee levitä muitakin teitä :whistle: Ja nyt hyvien uutisten (lapsivesinäytteen ja rakenneultran, siis) jälkeen onkin jo helpompi kertoa.


Kummiasia on vielä auki. Esikoiselle on 2 kummia: neljää kysyttiin mutta kaksi heistä ei soveltunut ev.lut kirkolle. Emme sitten halunneet näiden tilalle muita, joten päädyimme ottamaan ne soveltuvat. Ehkäpä tällekin tulokkaalle tulee 2 kummia, jos vaan keksimme ketä pyytää..

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!

~Tiila ja K 20+3
 
Onnea paljon nöpötin :heart: :heart: :heart:


Unihiekka Mulla on aivan sama juttu, alapäässä ja peräaukolla on ollut kummallisia tuntemuksia... :LOL:

Viikko enää lomaa jäljellä, aaarrrgh. Ei mitään motivaatiota mennä töihin. Mut kai se siitä, kun alkuun pääsee. Kunhan selkä vaan kestäisi.

Täällä ollaan nimiä mietitty, ja muutama hyvä on jo mielessä. Mutta jos jollain olisi tiedossa joku sivusto, missä olisi vähän erilaisia nimiä, niin olisin oikein tyytyväinen, jos linkin voisi laittaa. Mä olen huono googlettaa, tuntuu etten löydä mitään.

Vauva möyrii taas kovasti massussa... :heart:

Missah ja Mölli 21+0
 
heketsi :wave: tääläkään ei vielä liikkeitä. Joskus saattaa tuntua jokin kupla alamahassa, mut ei välttämättä edes kerran viikossa.

Hanikka miksi et kastaisi lastasi kirkkoon?
Itse olen ajatellut asian niin, että suljen lapselta vaihtoehdon pois, jos en kasta kirkkoon. Esim. rippikoulu ja varsinkin -leiri on mielestäni hyvin kasvattava kokemus lapselle, ja sitä en halua häneltä riistää.
Itse emme ole juurikaan uskonnollisia, mutta kirkkohäät haluan hamassa tulevaisuudessa :LOL: syy se on sekin kuulua kirkkoon.

nöpötin hienoa, et on sit hoidettavissa tuo "uloke", eikä ole vaarallinen =) =) :flower:

pinkkimieli ja pallopää 19+0 *poks*
 
Unihiekka:
Täällä on tuota paineentuntua ja esikosta sama homma, tosin myöhemmillä viikoilla. Välillä painaa ja pahasti ja silloin kyllä pallero itsekkin jotenkin venyttää raajojaan alaspäin ja sitten välillä on ihan vain semmoisia ilkiömäisiä juilintoja. Kohdun venymiskolotuksia nekin on, tai niin ainakin itse olen sen tulkinnut, nimittäin nyt alkaa vinha kasvutahti tästä eteenpäin.

Deri ei enään välitä missä asennossa olen tai olenko levossa vai liikkeellä, kun aloittaa riehumisen...sama hälle jos mieli tekee myllätä :D
Tänäänkin kun olin kaupasta tulossa, niin rakkokin alkoi olla jo täyttymään päin ja sattui heräämään sopivasti ja uhhuh :LOL:
Ja pojan sain tänään kokeilemaan mahaa juuri sopivasti kun palleroinen siellä potki...poika oli aika hämmästyneen näköinen ja kiljahti iloisesti ja sitten ei enään uskaltanutkaan kokeilla uudestaan :heart:
Ja tänään tuli muuten ihan supistus...oli aika kelju, mutta meni ohi kun kävin maate. Sekin taas johtui siitä, että menin riehumaan pojan kanssa vähän liian vauhdikkaasti...pitäisi muistaa ottaa rauhallisemmin.


Noista nimistä tuli mieleen:

Eli kun sisko odotti poikaansa, niin käytiin erimoisilla sivustoilla...harmi etten muista sitä yhtä, missä oli HARVINAISIA NIMIÄ.
Siis olivat suuri osa oikeastaan omasta mielestä lähes naurettavia...oli siellä muunmuassa nimet; Aa, Ii, Ee jne. Ja sitten oli muita tosi eriskummallisia.
Eli kaikenmoisia löytyy.

Huomenna taas poksuu...uskomatonta, että itse laskettuun on enään 17viikkoa, joskaan en pidä sitä minään absoluuttisena määräaikana. Itse ajattelen niin päin, että viimeistään 19 viikon päästä on vauva toivottavasti turvallisesti sylissä. Kuka tietää jos vaikka saisinkin onnellisesti todeta ihan suht oikeaan aikaan kaipaavani epiduraalia tms. :LOL:

Nyt katsomaan lehvaa ja makustamaan sipsiä...on vapaa ilta, tavallaan. Mies on ystävänsä luona kylässä ja saan olla rauhassa, kun poikakin meni nukkumaan =)

paapelo+poju+Deri 22+6
 
Pakko tuoda esille omat kommentit pinkkimielen kommentteihin liittyen Hanikalle :) Itselläni on täysin päinvastainen näkemys kirkkoon kastamisesta. Mun mielestä lasta ohjataan väkisin tiettyyn suuntaan, jos kastetaan kirkkoon (nimenomaan rippileirit ym.). Hän voi sitten halutessaan liittyä kirkkoon vanhempana jos siltä tuntuu. Itse kastettuna (kirkosta vanhempana eronneena) inhosin rippileiriä ym., mutta tyhmyydessäni en tajunnut, että olisin voinut moiselta välttyä eli erota jo silloin kirkosta. Mieheni ei taas koskaan ole kuulunut kirkkoon, joten ei onneksi tarvitse tästä asiasta tapella.
 
Heippa!

Mä oon tuosta kasteesta samoilla linjoilla kuin MB. Jos joku on kunnolla kristitty ja haluaa kasvattaa lapsensa samaan uskoon niin ok, kunnioitan sitä. Mutta kyllä muuten avoimempi linja jättää lapselle itselleen enemmän mahdollisuuksia auki. Jos silti tuntuu niin kirkkoon voi liittyä myöhemminkin. Muistaakseni juuri riparin aikoihin melko moni liittyikin kun halusi riparin käydä. Tällekin on hyvänä vaihtoehtona prometeus-leiri, jota muutama kaverini on käynyt ja kovasti tykännyt.

Jokainen toki tekee oman lapsensa kohdalla sellaisia ratkaisuja jotka tuntuvat parhaalta ja oikealta. Mutta ymmärrettävästi tuosta saattaa tulla ristiriitoja jos toinen haluaa lapsen kuuluvan kirkkoon ja toinen ei. Meillä ei onneksi tule tästä sanomista kun kumpikaan ei kuulu.
Sen sijaan ruokavalio on sellainen mistä saattaa tulla kun itse olen kasvissyöjä ja mies ei. Kotona meillä ei kuitenkaan syödä lihaa ja ollaan puhuttu että lapsi on kasvispainotteisella ruokavaliolla, korkeintaan kalaa on joskus mukana.
 
Lauantaita!
Täällä ruokaa odotellessa :p
Olette puhelleet kirkkoon kuulumisesta ym siihen liittyvästä. Me kuulutaan miehen kanssa molemmat kirkkoon,ei kovin uskonnollisia olla mutta jouluisin yleensä kirkossa käydään ja kirkkohäät meillä oli. Haluan että lapsemme kastetaan,kyllä se jollain tapaa tuo jonkinlaista turvallisuuden ja suojeluksen tunnetta.

Mutta jokainenhan tekee omat ratkaisunsa ja kuten parhaaksi näkee. Nämä on asioita joista ei ole mielestäni oikeaa taikka väärää tapaa toimia.

nöpötin ja pikkuinen 21+5 :heart:
 
Kirkosta ja kasteesta:
Itse ajattelen asian niin, että kastamme lapset kirkkoon kyllä, vaikka emme siis uskovaisia olekkaan.
Kun sitten aikanaan tulee aika, että olisi rippileirien ja konfirmaatioiden aika saa lapset itse päättää, haluavatko mennä, se ei ole pakollinen ja jos eivät tahdo niin silloin mennään heidän tahtomallaan tavalla.

Koulussa toki uskonnon tunnit ovat vähän niin ja näin, mutta ainakin mitä itse olen havainnut esim. ET tuntien meininkiä, niin siellä ei tehdä mitään...en tiedä mikä mättää.
Itse olen hurjan kiinnostunut muista uskonnoista, luen onnellisena kaikkea uutta tietoutta niiden historiasta jne. Ja varmasti näin ollen kannustan omiakin lapsia tutustumaan eri uskontoihin. Mielestäni uskoa ei voida kahlita minkään tietyn opin piiriin, vaan usko rakentuu henkilölle itselleen tärkeistä havainnoista maailmassa ja ihmisissä sekä hänessä itsessään.

Mutta siis sitten 15v saa päättää mitä haluaa asian kanssa tehdä. =)

Täällä laitoin siskon kokeilemaan Derin hulinoita...oli ihan tippalinssissä ja valitteli, että hän tahtoo pojan takaisin massuun möyrimään :D
Sitten kun tultiin herkku aterialta (oltiin siis mummolassa ) niin kipitin heti parvekkeelle ja kas kas, vihdoin ensimmäinen Köynnöskrassin kukka oli auennut :D

Tässä kuva kaunoisesta ja muutamien päivien päästä aukeaa taas tarkkailuni mukaan 2 uutta :D



Nyt keitän kupposen kahvia ja jatkan pupeltamista...pari päivää ollut kauhea mussutus vimma...eli kilot huom, tänne olette tulossa :wave: :LOL:

paapelo+poju+Deri 23+0 POKS POKS
 
Mutilainen
Juu en ole sua poistanu kerhosta.
Toivotaan että sulla tääki raskaus menis hyvin loppuun asti, vaikeuksista huolimatta :hug:

LinneB puheli painon nousun suosituksesta...
Meillä ei neuvolassa ole puhuttu mitään tommosesta.
Mulla ekalta käynniltä viime käyntiin on paino noussu 4.1kg, muistelisin että ennen raskautta verrattuun painoon olis sitten noussu kaikenkaikkiaan 5.8kg... Ja ei ole kommentoitu mitenkään neuvolassa tuota painon nousua...
Jännä miten nää käytännöt vaihtelee... :)

Kummeista ja kasteesta
Meillä kummit luultavammin on tiedossa ja tullaan kastamaan kirkkoon, erotkoon sitten jos siltä tuntuu.
Nimiä ei kauheesti olla vielä mietitty... :whistle:

nöpötin
Hurjan paljon onnea hyvistä kuulumisista! :flower:
Mikäs toi kasvain sitten oikeen on ja miten se vaikuttaa vauvaan ja sen vointiin?

*Talvicci ja Uuno rv.22+3* :heart:
 
Vau kirjasesta lainattua paino asiaa:

"Keskimääräinen painonnousu raskauden aikana on 10-16kg välillä. Jos äiti on alipainoinen ennen raskautta, hänen painonsa voi nousta enemmänkin. Ylipainoisilla on rasvavarastoja käytössään jo ennen raskautta, joten heidn painonsa ei tulisi nousta samassa määrin.

Raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana painon nousu saisi olla melko vähäistä. Yleensä paino nousee tai laskee pari kiloa näinä kuukausina.
Normaali painon nousu on 200-800g viikossa.
Tavallisimmin se on suurinta 17-24 raskaus-viikkojen aikana ja pienintä viimeisinä viikkoina ennen synnytystä. (oma huomioni jäkimmäiseen on, että on yksilöllistä )

Näin paino jakaantuu:

-Lapsi: n.3,6kg
-Lapsivesi: n. 0,8kg
-Rinnat: n. 0,4kg
-Neste kudoksissa: n.1,2kg
-Istukka: n.0,6kg
-Kohtu: n.1,0kg
-Verimäärä: n. 1,2kg
-Rasvaa: n.3,5kg
Yhteesnsä: n.12,3kg (otettava huomioon jokaisella yksilölliset painosuhteet kussakin kohdassa )

Eli näin :D
 
Eilen ukko alkoi miettimään, mitä mein pikkuiselta vielä puuttuu ja lupasin sille jonkinmoisen listan tehrä jääkaapinoveen. Nyt siis kaipailisin sitä listaa hankinnoista, jonka muistaakseni Paapelo? kertaalleen jo kirjoitti. Yritin sitä löytää viimekuun pinosta, mut sielläkin on niin paljon tekstiä, et silmät menee ihan sikkuraan.


Niin ja tuohon kirkko asiaan vielä. Paapelo sanoi sen mielestäni melko hyvin, mitä omassa mielessäni ajattelen ja meillä onneksi ukko on samoilla linjoilla. Vaikka lasta ei juuri kristinusko kiinnostaisikaan, niin mielestäni koulun uskontotunneilla puhutaan niin paljon muistakin uskonnoista ja siinä sivussa myös etiikasta, että parempi vain mennä niille. Se vain kasvattaa.
Ripille en lastani minäkään aio pakottaa, mutta mielestäni rippileiri (ja varmasti myös prometeusleiri) kasvattaa lasta itsenäistymään ja antaa uusia keinoja tutkiskella minuuttaan.

Taas ei sormet meinaa pysyä ajatuksen mukana, niin voi olla vaikea ymmärtää, mitä yritän selvittää.


Painon noususta
Hui kamala jos tisseihin tulee painoa lisää 200g/ kappale :eek: Mulla ainakin niska on jo nykyään kipee näistä lolloista (painoa en tiä, mut kuppikoko on jo lähes päähän sopiva), niin kuinkas sitten?


pinkkimieli ja pallopää 19+1
 
Pinkkis:
Voi meinasin vallan pissiä pöksyyn kun luin tuon sinun kuvaelman lolloistasi :LOL:
Jos kuppikoko on jo valmiiksi suuri, niin suosittelen ostamaan äitiys/imetys liivit, jotka ovat joko leveillä olkaimilla ilman kaarta tai sitten sellaiset mamma urheilu liivit. Ne tukee tosi hyvin.
Itsellä on tämä kuppikoko nyt jälleen C:ssä. Imetyksen jälkeen palautuivat D:stä takaisin B:hen, joskaan eivät kyllä vastanneet tietenkään sitä nuoruuden terhakkuutta :LOL:

Joskos laittaisit listaa, mitä teillä jo on hankittuna, siis jos olette jotain hankkineet, niin voisin kyhätä sellaisen mitä ITSE hankin esikolle kun odotin häntä =)

P.S
Jaha laitoitkin jo löytäneesi sen :D
 

Yhteistyössä