*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Alkuperäinen kirjoittaja hemari:
Kiitoksia kaikille muuttotuesta :) En näköjään vielä edes tienny minne muutan, siis hakuninmäellä taskoitin hakuninmaata :) Se on aika lähellä kannelmäkeä, ihan kolmostien varressa. Kai mä joskus vielä opin hesankin paikat. Tuntuu vaan niin metropolilta Turkuun verrattuna :) Turun keskusta kun on yhtä kuin kauppatori :LOL:

Mä kans jo mietin että missä sellanen on kuin Hakuninmäki, mut jotenkin yhdistin sen Hakuninmaahan :D
 
Sunnuntaita kaikille!
Että voi ihminen olla laiska...myös tän kirjottelun suhteen. Valittelin aiemminkin kun oon ollu niiiiiin väsyny :( ja saman sen kun jatkuu. Väliin menee niin voimattomaks ettei jaksa muuta kun maata vaik ois tyyliin kakkavaipan vaihto kesken niin ei auta, pakko mennä pitkälleen. Onneks mies on ottanu esikon hoitaakseen kun on huomannu et mä en kerta kaikkiaan väliin jaksa tehdä mitään. Eipä tuo rautakuuri ainakaan ole juuri auttanu asiaa. Tiä sit onko jotain muuta.
Muuten olo ois kyl ihan jees! Oksentaa ei tarvi enää kuin joka toinen aamu suunnilleen :D edistystä.
Tuli muuten mieleen et onko muille sanottu rakenneultrassa jotain painoarvioo syntyessä?? Joku sitä tossa puhu. Mulle ei ainakaan sanottu mitään, mut oon jo ihan varma et kun oon mässäilly ihan hirveesti nyt (esikon odotusaikana olin alussa mm. 2kk syömättä mitään karkkia ja makeeta) et oon varmaan vauvaa kasvattanu ihan kiitettävästi sokerilla. Mul oli sillon siä ultrassa painoarvio rv 20+2 345g, voisko tosta päätellä mitään?

Jahas, esikko tais herätä, hälyttimestä kuuluu taas jotain sepustusta! Tarvii mennä...

Muisku 22+1
 
Aku kyllä ajattelin ottaa tuon äippäpakkauksen ja sen mukaan olen noita tarvikkeitakin miettinyt.

Aloin pähkäilemään, et tarviikohan hankkia hieman pienempi haalari, kun tuo äippäpakkauksessa tuleva on kuitenkin 60-80cm, eli aika järkyttävän kokoinen jos onkin alle 50cm vauva. Vai?

Ja miksi tuon puutoslistan halusin saada valmiiksi, niin mein rahavarat on nyt niiiiin tiukilla tuon ukon lomautuksen vuoksi (ja kun asumistukipäätöstä ei ole vielä tullut, jätetty on jo 06.05.), että pakko hommailla pikkuhiljaa noita tarvikkeita, ettei sit iske paniikki lokakuussa.

Nyt ulkoilemaan kun on noinkin hieno keli.


pinkkimieli ja pallopää 19+2 :heart:

ps.viikko vielä ultraan
 
Meille kätilö sanoi muistaakseni 19+2 olleessa r-ultrassa vauvan painavan reilu 300g, vastasi kylläkin muutamaa päivää vanhempaa kuin oli. Ei mitään syntymä paino arviota antanut tai ei yleensä vielä tuossa vaiheessa annetakkaan, sillä saavat vielä niin paljon kasvupyrähdyksiä ja jokainen vauva kerryttää viimeisten viikkojen aikana eritavalla rasvavarastoja.

Esikosta lääkäri antoi paino arvion rv34+5, joka koski vain sitä hetkeä ja arvio oli n. 2,8-3,0kg.
Sen jälkeen arvioita ei tehty, paitsi sitten yliaikais kontrollissa rv41+5 ja arvio oli 3450g ja kun poika syntyi rv41+6 oli paino 3484g...eli ei paha.

Toki kannattaa katsoa vähän noiden makoisien herkkujen kanssa varsinkin rv30 jälkeen ja koittaa vaikka vaihtaa joihinkin makeisiin hedelmiin tai marjoihin tai sitten sokerittomiin karkkeihin.

Siskollekkin tehtiin paino arvio rv36+5 ja lääkäri sanoi, ettei mitenkään usko, että yli 3,6kg vauva ei varmasti kasva...nooh, Miska poika oli sitten synnyttyään ihan suht ajallaan 40+3 4210g, joten....eikä sisko ole koskaan ollut makealle perso eikä liiemmin loppuaikoinakaan syönyt mitään kummoista.

Pinkkis:
Suosittelen kyllä ostamaan pienemmän puvun, itse ainakin aion ostaa. Pojalle tuo pakkauksen puku meni vasta viime talveksi...eli oli lähes vuoden kun oli passeli.

hemari:
Taisin itsekkin vain suoraan yhdistää tuon -mäen -maahan :D
Mutta silti ette tule asumaan meistä kovin pitkällä, tai junamatkaahan tulisi, mutta silti.
Ja paikkoja oppii mielestäni tuntemaan hyvin, jos kulkee junalla. Linja on selkeä toisin kuin busseilla kulkiessa ja oleellisimmat alueet tulee nähtyä :D
 
Heippa!
Juuri sukulaisen rippijuhlista kotiuduttu,aika lailla tullut herkuteltua tänään,kakkua,leivonnaisia,keksejä ym ym. :p
Elokuvissa käytiin eilen ja meteli oli niin valtavan kova että vauvakin taisi kuulla kun potki koko 2h koko ajan,yritin käsillä kovasti suojata massua ettei hirveästi häiritsisi vaavia,jotenkin tuntui tosi pahalle se kova melu :( Vaikka kylläpä se massu ja lapsivedet taitaa aika paljon ääniä eristää. Heti kun lähdettiin leffasta kotiin,vauvakin rauhoittui.Joku muukin oli huomannut vastaavanlaista..?

Tarvikkeista, me ollaan hankittu vaunut ja vaatteita jonkin verran,hoitopöytä ja häkkisänky saadaan sukulaisilta.

Talvicci kyselit tästä meidän vauvan kasvaimesta, se onneksi tosiaan niin hyvänlaatuinen,että on leikattavissa syntymän jälkeen. Ennen synnytystä arvioidaan voinko synnyttää alakautta vai mennäänkö sektioon. Se vaikuttaa vauvaan mm niin että vauvan sydän joutuu kovemmalle koetukselle,kun verta menee myös kasvaimeen. Vauva saattaa jäädä vähän pienemmäksi kuin tavallisesti jäisi. Meidän vauvan painoarvio vkolla 21+3 oli 344g. Onneksi meillä on nyt säännölliset seurannat ja neuvolassakin voin käydä sydänääniä tarkistamassa useammin tämän vuoksi,niin mieli onneksi pysyy suht rauhallisena.

nöpötin ja pikkuinen 21+6 :heart:
 
Heippa kaikki! :wave: :heart:

Hope2009 Meillä myös tulossa vaunut, joissa kantokoppa (http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=722&toimittajaid=1 ) Emmaljungan city crossit siis ja valittuna quadro lift kantokoppa ( http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=1031&toimittajaid=1 ) ...ainakin mun veikkaus olisi, että mahtuisi vaaveli talvitamineissaan hyvin tuohon koppaan kun kerran 3-vuotiaankin voisi siihen "survoa". Paljon olen kuullut ko. vaunuista hyvää palautetta!

Vauvan painoarviosta: Meille kätilö sanoi, ettei vielä tässä kohtaa voi veikata syntymäpainoa, sillä suurin osa vauvoista kasvaa ihan "käyrien" mukaan: meillä rv 20+4 sen hetkinen painoarvio oli 350g ja tähän kätilö sanoi, että suurin osa vauvoista on suunnilleen tämän painoisia ja kasvu kulkee melko samaan tahtiin vielä tovin, kunnes alkaa "yksilöllinen" kasvu. Kävi pelottamaan tuon makean syönti kyllä kovin kun siitä täällä oli juttua ja voin häpeäkseni tunnustaa, että herkkuja menee...ja paljon :ashamed: - en mahda tälle mitään: tekee vaan niin hirveästi mieli suklaata yms. muita makeita herkkuja ja tuntuu, etten saa itseäni lainkaan niskasta kiinni :ashamed: . Toivottavasti saisin edes hiukan muutettua näitä herkuttelutottumuksia, jottei vauva kasva liian isoksi... :ashamed: . Se sokerirasituskin olisi viimeistään viikolla 28..iiks...

Tarvikkeista: meillä alkaa olla jo kaikki tarpeellinen hankittuna; vaatteista pumpulipuikkoihin, septidiniin ja nenäfriidaan :). Tykkään, että on ajoissa kaikki valmiina, ettei tule sitten isoja kustannuksia yhdellä kertaa ja jos pieni vaikka päättääkin ilmestyä etuajassa. Tyhmää tai ei: näin meillä on toimittu. Kaikki on tietysti vielä "poissa silmistä"- tallessa vaatehuoneessa ja mun vanhempien tyhjässä huoneessa. Osa tärkeistä tavaroista tulee isyyspakkaukseen ja sitä olenkin innolla koonnut =) . Annan sen joskus heinä-elokuussa tulevalle isukille :heart: ! Nyt on kuitenkin sellainen olo, ettei hirveästi ei tarvitse enää ostella. Ja paljon me myös saatiin tavaraa. Vaunut saadaan suvulta lahjaksi =). Meillä kun on kerrostaloasunto ja aika pieni, niin vaipparoskis on kyllä vielä hankittava jossain kohtaa- ajattelin sitä mallia mihin käy ihan tavalliset roskapussit, niin ei tarvitse olla niitä kasetteja kokoajan ostelemassa =) . Niin ja leikkimatto pitää sitten jossain kohtaa ostaa, mutta eipä sitä ihan heti synnyttyä varmaankaan tarvitse olla...
Pinkkimieli Sun "puutelistalla" oli jonkin verran sellaista mikä tulee äippäpakkauksessa, esim. peitto :) ! Ja talvipuvuista: meillä on 56 kokoa toppapukupussi, 62cm talvipuku sekä viime vuoden äippäpakkauksen puku (saatiin uutena sukulaisilta ja itse tykkään enempi viime- kuin tämän vuoden puvusta) :)

Nyt saunaan :D!

~ Hugis ja Papu 21+2~ :heart:
 
Ei kannata itseään turhia soimata makean nälästä...itse ainakin ajattelen niin, että kunhan saa sitten rv30 jälkeen itseään ruoskittua kiertämään sen karkkihyllyn ja menemään vaikka torille marjaostoksille, niin ei väliä.
Esikosta söin huluna nallekarkkeja varmaan 300g päivässä tuonne rv30 asti jolloin kyllä tuli stoppi ihan himonkin kannalta ja myöskin sitten ihan itsenikin kannalta. Myös tulee ottaa huomioon, että tuossa vaiheessa alkaa kohtu painaa vatsalaukkua sen verta paljon, että annoskoot usein puolittuu entisestä.

Puutelistasta:
Itse ainakin huomasin sellaisen pikku seikan, että koska pakkauksessa on vain yksi peitto ja vauvat tuppaa pukluttamaan kovasti alussa, niin yksi lisä peitto on ihan hyvä olla pesuja ajatellen.
Poikakin kun syntyi talven aikana ja huoneet nyt on muutenkin muuta asuntoa viileämmät ainakin meillä, niin ei olisi tarjennut pelkällä lakanalla.
Ja poika tosiaan puklutteli normaalin rajoissa, mutta aina peitolle yöllä ja oli sitten ihan märkä sen jäljiltä aamulla, että piti aina laittaa aamulla pyykkiin ja ottaa varapeitto käyttöön ja toisin päin =)

Uh, nyt on maha taas niin täynnä ja Derikin heräsi sen johdosta riehumaan kovasti, joten pitää mennä vaakatasoon :wave:

paapelo+poju+Deri 23+1
 
Hei vielä tuohon peitto- /nukkumisasiaan...olen ajatellut alkaa nukuttamaan unipussissa heti kun se on mahdollista...eli osaako kukaan sanoa milloinkohan vauva on tarpeeksi "vanha" unipussiin? Olin miettinyt seuraavan up:n hankkimista: http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1592 , onko tästä kokemuksia? Siinähän kyllä lukee, että 0-6kk...mutta onko ihan vastasyntynyt hankala nukuttaa pussissa? Meillä suht viileä asunto talvella, joten varmaan tuo 2,5tog olisi ok? Ihan alkuun mietin ainakin kokeilevani kapalointia: onko kokemusta siitä? Olisiko valmis kapalointiliina helpoin? Siis sellainen missä on jotkut tarra tms. kiinnitysjutut? (heh..nimim. uusavuton :LOL: !) Ja tarvitseeko silloin peittoa jos on unipussissa tai kapalossa ja alla kylliksi vaatetta?
 
hugoliina: meillä tyttö kapaloitiin ekat 5 viikkoa ainakin.
Mä en vaan sitä tuossakaan ajassa kunnolla oppinu kun tyttö onnistu potkimaan sen kapalon auki aika nopsaan. Mä en tajua miten ne kätilöt sen teki siellä sairaalassa kun sitä tyttö ei onnistunu saamaan auki.
Ja kapalon lisäksi ei muistaakseni käytetty enään peittoa.

Mä sain jo kelastakin lapun että se äippäpakkaus tulis kahdenviikon sisään =)
Mä sen siis sit kuitenkiin tilasin vaikka paljon pohdinkin että ottaakko sitä koska siinä oli niin paljon sellaista josta en kauheesti tykänny mut mun kaveri sai mut vakuutettua että ne näyttää luonnossa paljon kivemmilta kuin noissa kuvissa.
No mut innolla nyt odottelen sitä laatikkoa. siinä kun kuitenkin on se oma fiiliksensä kun sen paketin saa.

Äänestämässäkin kävin, parikyt minsaa ennenku paikat sulkeutu.

Eilen käytiin typyn kans puuhamaassa ja sinne ei meijän tarviikkaan mennä pariin vuoteen ja sit voidaan taas ehkä tuhlata se muutama kymppi sinne jos se pulju on vielä pystyssä.
Kelikin sattui olemaa tosi kurja mut eniten ärsytti se että iso osa kaikista sähköautoista ym. oli jo rikki vaikka koko paikan sesonki aika vasta edessä.
Siis tyttö niihin ei olis vielä päässykkään mutta kun oli noita isompia serkuksia mukana niin tuli niihinkin kiinnitettyä huomiota.
Jaq muutenkin tuntui että siellä ei oikeen ole noille melkein 3 vuotiaille oikeen mitään vaikka jotenkin ole aina kuvitellu että toi olis just se paikka noille perheen pienimmille toisin kuin ihan huvipuistot.

No mut joo... johan tässä oli taas marmatusta. =)

Riivinrauta & Nuppunen 23+1
 
Kovasti ootte taas asioita kerinny kirjotella.

Kastamisesta: me kastetaan vaavi ja uskontotunneille osallistuu. Kirkossa käydään vain rippijuhlissa ja häissä. Mutta riparille menosta saa sitten ite päättää että haluaako mennä.

Pinkkimieli: aika kattava lista teillä on. Peitto ja 1 pussilakana ja 1 aluslakana on äippäpakkauksessa. Meille riitti toi yks peitto. Jos se meni likaiseksi eikä kerinny illaksi kuivua laitoin sitten yöksi kuopukselle sellanen fleecepeiton joka muuten on ollu autossa matkassa. Tyynyä ei pienille suositella. Pesuaineena meillä on ollu Erisan, minirisk tai lv, välillä vaihdellen.
Kuopukselle ostettiin käytettynä sänky ja siihen ostin uuden Finlaysonin patjan ja petarin Prismasta, eivät olleet kovinkaan kalliiit. Nyt oon miettiny että jos veisi patjan anoppilaan ( siellä on miehen vanha sänky käytössä) ja ostais vauvalle uuden patjan. Petari on ihan kunnossa ja senhän voi helposti pestä.

Omaa napaa: ei ihmeitä. Liikkeitä tuntuu selvästi enempi kuin ennen. Ja masu kasvaa jo aika vauhdilla. Olin viime viikolla töissä aivan ihmeissäni kun porukka kyseli että oonko raskaana. Muutamalle olin asiasta sanonut mutta ei sitten ole juttu kulkenut. Ihan mukava huomata ettei heti kaikkea juoruta.

Peppi ja rinsessa 21+4
 
Kapaloinnista:
ITse en tykännyt sellaisesta valmiista liinasta, en saanut sitä yhtä jämäkästi paikalleen.
Muistaakseni äippäpakkauksen mukana tulee tähänkin konstiin ohje.
Itse olen oppinut äidiltäni tuon ja teen sen mielestäni jotenkin eritavalla kuin ohjekirjasessa ja kättärillä tehtiin. Voi olla että kuvittelen vain.
Mutta poika oli tosi vahva jalkainen ja ei kyllä enään 1,5kk pysynyt kapalon sisällä mitenkään, aina sai jalat vapaiksi ja sitä myötä sitten liina löystyi ja poika oli "vapaana" :LOL:
 
Hmm... Itse en lähtisi kyselemään kenenkään syitä että miksi joku haluaa kastaa lapsen kirkkoon. Miksi sitä toisinpäin heti kysellään? Mahdollisuus osallistua seurakunnan toimintaan on kaikilla halutessaan.

Tänään oli neuvola. Rautaa pitäis alkaa syömään. Neuvolantäti täytti sairaalan synnytyslähetteen, minun ei sitä tarvinut täyttää itse. Kysyi siihen nimiä, mutta en niitä osannut sanoa, kun tuli niin yllättäen se kysymys. Vaikka eipä kai sillä niin väliä ole mitkä nimet siihen olis tulleet...

Kysyin uimisesta, ja sanoi että järvessä uiminen on ok jos on hyvä olo, mutta uimahallia ei suositellut. Kunnan järjestämässä tulevien vanhempien fysioterapiaohjauksessa täti sanoi että suosittelee uimahallissa käyntiä hyvänä liikuntana. Onko muilla tästä jotain näkemyksiä? Kuvittelin että tässä vaiheessa voi uida ihan surutta missä vaan.

Tilasin viime viikolla kankaita kestovaippoja varten, odotan innolla että pääsen ompelemaan. Tein itselleni äitiyshousut, ja ne onnistui yli odotusten. Taidan tehdä toiset ellei kolmannetkin.

Hanikka ja Onni 22+2
 
Huh, onpas taas juttua tullut teiltä! :)

Tulee oikein huono omatunto, kun olette jo ehtineet tehdä kaikkia hankintoja vauvalle ym. Meillä ei ole vielä mitään muuta kuin muutama lahjaksi saatu vaate :ashamed: Vauvavakuutuksia sentään ollaan vertailtu ja varmaankin jo ihan lähipäivinä tehdään päätös, mistä yhtiöstä otetaan.

Meidän Papua ei tulla kastamaan, eikä sitten koulussa osallistu uskontotunneille. Mielestäni olisi melkoisen tekopyhää kastaa lapsi vain tavan vuoksi tai sukulaisten mieliksi, kun meistä kumpikaan ei ole uskovainen. Muuten olen sitä mieltä, että esim. joulujuhlien uskonnolliset jutut ja keväiset suvivirret eivät ketään vahingoita ja ne kuuluvat suomalaiseen perinteeseen. Ja rippileirille hän saa mennä sitten kun on sen aika, jos vain haluaa.

Omaan napaan kuuluu pelkkää hyvää - maha kasvaa ja Papu potkii päivä päivältä kovempaa =) Neuvolassa tänään mitattiin hemppa ja ohjeistettiin rautakuurille, muuten kaikki kunnossa.

Aurinkoista maanantaita!

Ulpu & Papu 19+6
 
Hanikka:
No minulle esikosta kun asiasta silloin kyselin, sanoi, että on ihan ok käydä uimassa hallissakin. Hän sanoi sen olevan jopa suotavaa, silloin kun ei enään jaksa koviin lenkkeihin mahan kanssa.
Ainoa minkä sanoi esteeksi oli, että jos avautumista alkaa tapahtua tai jotain muuta vuotoa kuin valkovuotoa alkaa tulla, ei saa mennä edes omaan järveen.
 
Heipähei! Ja heti omaa napaa, neuvolasta juuri kotiuduttu, kaikki ennallaan, rautaa ei taaskaan/vieläkään tarvita.
Painoa on nyt lähtöarvoon tullut jo 6 kiloa lisää :) terkka ei tuntunut kauhean huolestuneelta, olin kuitenkin ennen raskautta alipainoinen, joten ei kai niin hälyyttävää..
Mutta toki, kyllähän kaikki makia on uponnut, en kiellä :)
Kovasti vaavi liikkuu, sydänääniä kun yritti kuunnella niin meni hetki ennenkuin löytyi, kertoi niiden muiden äänien olevan vauvan liikkeitä :)
Ja kai se on se tukiliivi hommattava, tuli vähän semmonen tunne ettei enää uskalla selkäänsä valittaa ennenkun sitä on kokeiltu :)
Tuossa kun pyöräilin neuvolasta kotiin niin alkoi kauhea poltto/pisto tuolla vasemmassa kyljessä tai lantiossa??? sitä on ollut ennenkin, mutta onko muilla tämmöstä?
Sain nytten sitten ne kelan papruset.
Kuinka olette menetelleet, kun eikös tuo raskaustodistus pidä töihinkin viedä näytille ainakin??
Kelpaako niille kelassa sitten pelkkä kopio tuosta vai ottaako ne ton alkuperäsen? ymmärsiköhän tosta kukaan mitään :)
Jepulis, luin kyllä noita teitin tekstejä ja johonkin piti ottaa kantaa, mutta empä enää muista mitä se koski, no kirjottelen uudestaan..
Tänään saadaan uudet vaunut kotiin :) jippii.
Pikkumyyh ja masuvaavi 23+3 :heart:
 
Pikkumyyh85 minä vein alkuperäisen raskaustodistuksen töihin näytille, siellä ottivat kopion palkkatoimistolle tiedoksi. Sitten vein ap:n Kelaan. Tosin Kelakin olisi tainnut ottaa kopion.. Ja muistaakseni minulta jo neuvolassa kysyttiin, tarvitsisinko kahta kappaletta. Tämä siis esikoisen aikaan, nyt en vielä ole noita Kelan lappusia saanut.

Tukiliivistä minulle oli tosi paljon hyötyä esikoista odottaessani! Suosittelen kyllä jos vähänkään tuntuu että masua voisi "keventää".
 
Pikkumyy:
Kela, tai ainakin meidän alueen toimisto, vaatii alkuperäisen kappaleen itselleen. Voithan ensin näyttää sen töissä ja käskeä heidän ottaa itselleen kopio kappale ja sitten laittaa Kelaan alkuperäinen.

Ja tuo pistos voisi olla ihan lihas pisto. Minulle tulee niitä tosi helposti ihan yleensäkkin ja vielä herkemmin näin raskaana kun lihakset siirtyy niin se varmaan vaikuttaa ja kun hengästyy herkemmin, niin pikku kramppi on sitten taattu.
 
Niin, kiitoksia vastauksista :) elikkä siis itse sillä alkuperäisellä todistuksella ei sitten myöhemmin ole tarvetta? että sen voi ihan huoletta antaa sinne kelaan :)
Niin, ne oli ne kummit mistä olitte jutelleet, me ollaan aateltu ottavamme minun veljeni yhdeksi kummiksi, ehkäpä sylikummiksi..sitten kysytään miehen veljeä vielä ja yhtä kaveripariskuntaa myös..
Mutta olen aina halunnut tuon veljeni lapseni kummiksi, joten sen olen ainakin jo varmaksi päättänyt :) veljelle en ole vielä asiasta puhunut, mutta kyllähän hän suostuu :)

 
heips! vihdoinkin sain aikaiseksi tulla kirjoittmaan tänne ja ilmoittamaan että mukana kuvioissa ollaan edelleen vaikkakin taas tällaista hiljaiseloa on ollut.. :wave:

Oon nyt ollut saikulla parisen viikkoa mm.supistusten vuoksi. Lisäksi lepo sykkeeni huitelee ajoittain jossain tuolla yli 100 tienoilla ja neuvolassa käydessäni silloin pariviikkoa sitten oli leposyke 113. Päätti nyt lääkäri laittamaan hieman lepäämään. Nyt olis keskiviikkona taas lääkäri tuolla neuvolassa kun mieletön alavatsa kipu/vihlonta vaivaa entistä herkemmin. Tuntuu kuin joku repisi sisuskalujani.. :/ Myöskin viimeaikoin on ilmentyny mieletöntä kutinaa muunmuassa kämmeniin,vatsanseutuun ja jalkapohjiin. Välillä enemmän välillä vähemmän.. Siitäkin meinasin että kysäsen siltä lääkäriltä.. Niin tosiaan minullehan tehtiin hätäsektio ensimmäisen kanssa siksi siis varmaankin tuota alavatsa kipua ym..mutta toivottavasti selviää mistä tuo johtuu.
Muuten täällä masussa voidaan hyvin..toukka myllertää kovasti ja montakertaa päivässä :)

Nyt en kaikkea muista mitä piti kommentoida mutta joku kertoi asuvansa vantaalla Tammistossa!? Ollaan melkein naapureita sillä me asustelemme vantaalla Pakkalassa :) Missä neuvolassa käyt? Olisiko kartanokosken neuvola?

Nyt syömään jauhelihakastiketta ja muusia :p nam!

p.s.Joku puhui myös tuosta painosta ja mulle on nyt tullut painoa reilu 9kg lähtöpainosta! että näin :) mikähän mahtaa olla lopullinen lukema :whistle:

heinähattu & toukka rv 22+5
 
Kertaalleen vielä tästä kaste-asiasta, sitten mäkin lopetan:) Monille meille kirkkoon kuulumattomilla asia on hyvinkin tärkeä. Yksi ystäväni on moneen kertaan pohtinut että mitä ihmettä hän joskus tulevaisuudessa tekee, kun mies haluaa kastaa lapset ja hän itse ei. Sama pohdinta koskee kirkkohäitä. Ateistille kun se on aika vaikea ajatus osallistua noihin kirkon rituaaleihin. Yksi tuttu taas oli käynyt aika tiukasti puolisonsa kanssa asiasta kauppaa tyyliin että jos lapsi kastetaan niin kirkkohäitä ei sitten tule ja ET-tunneille mennään:)
Mä onneksi olen itse puolisoni kanssa aika lailla samanlaisilla linjoilla tässä ja asiaa ei tarvi sen kummemmin pohtia. Mutta täytyy kyllä sanoa että en suostuisi toisenlaiseen ratkaisuun, onneksi ei tarvikaan. Ja olen jo etukäteen vähän huolissani siitä, että eihän lapseni joudu osallistumaan mihinkään tunnustukselliseen uskonnonopetukseen, ruokarukouksiin tms.

Toivottavasti tämä purkaus ei nyt loukannut ketään. Mä tosiaan kunnioitan kyllä muiden valintoja, kukin tyylillään:) Mutta itselleni tää on siis varsin tärkeä kasvatuksellinen periaate.

Yritän täällä töiden lomassa hoitaa myös tätä äitiysloma-asiaa. Olen siis aikeissa jäädä vasta kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa pois töistä. Tutkijana työni on fyysisesti tosi kevyttä ja projekti on älyttömän mielenkiintoinen joten en mielelläni jää pois ennen kuin tarvii. Henkilöstöihminen ei ollut moisesta koskaan kuullutkaan :LOL: Mutta lupasi siis selvitellaä asiaa, toivottavasti mun työnantajalla ei ole mitään sitä vastaan. Täytyis saada nää kelan paprut kuntoon ennen kesälomia.
 
kampaajalta just tulin ja nyt onkin niin hehkee olo kun sai uutta väriä kuontaloon,kyllä se aina vaan piristää kummasti =)

uimisesta : mä kävin viime raskaudessa melkeinpä päivittäin vesijuoksemassa ja lopetin vasta noin 2 viikkoa ennen laskettua-aikaa,ja meillä neuvolassa nimenomaa suositeltiinkin uimista ja kun välillä kyselin että vieläköhän arvaa uida niin sanottiin että niin kauan on ihan turvallista jos ei oo paikat ruvenneet aukeemaan,silloin vasta on riski saada joku tulehdus.nyt on uiminen jäänyt kun aina täytyis saada tuo pikku-neiti hoitoon,joten ollaan sitten vaan lenkkeilty.niin ja meillä suositeltiin ennemminkin uimahallia kuin järveä
:whistle: eli aikalailla neuvot näköjään vaihtelee!!

mä oon työnantajalle antanut aina kopion raskaustodistuksesta ja vienyt kelaan alkuperäsen kappaleen.enkä oo sitä mihinkään muuhun koskaan tarvinnut kuin kelaan ja palkanlaskijalle.

nyt ruuanlaittoon ja sitten ulkoilemaan kun aurinko paistaa vihdoin =)

kaurisäiti ja bambi 21+5 :heart: :heart:
 
Hei!
Täällä olen ikkunoita pessyt, kovin kirkastuivat kyllä.Meinasin vielä imuroida,mutta en viittinyt kun alkoi toi pesuoperaatio jo tuntumaan alamahalla ilkeästi :| Ei näemmä liikaa saisi samalle päivälle.
Vauvan liikkeistä kysyttävää! Itse olen tosiaan herkkä huolestumaan,varsinkin nyt kun meidän tilanne on mikä on. Eli kun liikkeitä on tässä jo viikon ajan tuntunut oikeastaan joka päivä ja aika voimakkaitakin potkuja ja tänään on sitten ollut hiljaisempaa,muutama pikkupotkaisu tuntui äskettäin. Jos ajatellaan,ettei esim koko päivänä tuntuisi ainuttakaan liikettä,huolestuisitteko? Mies kysyi lääkäriltä viime vkolla tätä asiaa,koska olen aina todella huolissani,jos liikkeiden määrä vähenee ja lääkäri sanoi ettei tarvitse huolestua; välillä vauva liikkuu enemmän ja välillä vähemmän. Mutta silti sitä on niin hölmö, että asia huolettaa :ashamed:

Toisena asiana, onko kaikki jo täyttäneet kelan paperit? Kun me ei olla,ajattelin ylihuomenna neuvolassa kysyä asiasta,että pitäisikö jo..

nöpötin ja pikkuinen 22+0 :heart: :heart:
 
Heippa kaikille!!
Pikaseen neuvola kuulumiset tänne.
Kaikki oli hienosti, neitonen ei oikein tykännyt sydänäänien kuuntelusta, vaan paukutteli suoraan siihen laitteeseen, kun koitti painaa. Kotvan taistelun jälkeen sitten saatiin kuitenkin tasainen ja vahva syke.

Hb oli noussut :eek: Ilman rautaa siis pääsen vielä jatkamaan.
Verenpaine kuulema pikkusen alhainen, minun pituselle sais ilmeisesti olla enempi, ettei alkais huippailemaan. Eli varovaisuutta peliin.
Painoa oli tullu kilon verran lisää, +300g viikko vauhtia, ei kuulemma paha olleskaan.
Sf mittaa kovin kummasteli, mittasi monta kertaa... Tulos vaan oli sama 23,5 cm--
Menee siis omia polkujaan myös se :D

Kaikki siis hyvin, ja vko 26 on sitten sokerirasitus :$

Marsupilami & Nökkönen 22+6

Muoks.*
Kelan paperit sain mukaan, täytyy täytellä ja viedä kunhan kerkiää.
 
nöpötin:
On ihan normaalia kyllä, että ajoittain vaavi lepäilee enemmän ja toisinaan sitten vallan riemastuu ja sadattelee potkuja kovinkin tujakasti pitkin päivää.

tälläinen varsinkin ihan loppuraskaudessa käytetty kikka, jota suositellaan käytettävän, kun liikkeitä pitäisi ihan seuraillakkin, on, että jos on ollut hiljaista kokopäivän, juo tai syö jotain oikein makeaa ja käy pitkäkseen. Kotvan päästä voi vähän herätellä tönimällä mahaa ja sitten yleensä tuleekin eloa.
Tätä toteutan itsekkin jos alkaa tuntua, ettei oikein ole vaava "kuulolla". Vetäisen lasillisen tuoremehua tai syön pari karkkia ja kappas sieltä viimeistään vartin päästä tuleekin morotukset =)

Kelan laput meni juuri miehen viemänä suoraan toimistoon.
Juuri täytin loppuun.

Itse pakkauksen tuleminen ei kestä kauaa, mutta rahapäätösten tekeminen taasen kestää pidempään, joten kannattaa laittaa ennen rv28 kyllä.
Muistaakseni suosittelevat laittamaan ennemminkin, juurikin mahdollisten pitkien käsittelyaikojen takia.
Eli täyttäkää vain tälläviikolla ja vaikka ensiviikolla postitatte =)
 

Yhteistyössä