*Lokamassut 2009 Kesäkuussa*

Luomet ja bigmentti muutokset on aika yleisiä raskauden aikana...kannattaa näyttää lääkärille, kun sellainen on, jos jokin niistä huolestuttaa, parempi katosa kuin katua =)

Ja tuosta vauvan hikasta ei todellakaan voi erehtyä...ehkä esikoistaan odottavien on hankala vielä tässä vaiheessa sitä erottaa liikkeiden seasta, mutta voisin vannoa ja vakuuttaa, että rv30 jälkeen sen tuntee joka ikinen, jonka vauvalla hikka massussa on ja käsittääkseni se kuuluu joka vaavan normaaliin mahakehitykseenkin, vahvistaa hengitys lihaksia tms. :D

Nuudelit on kiehumassa...alkoi tehdä mieli nuudelia ja vokkivihanneksia :p :wave:
 
Taisin kokea ekan harjoitus supparin tänään kävelyllä ollessa. Eka tuntu kummallinen pisto/kramppi oikealla puolen mahaa, sattui niin et oli pakko pysähtyä. No se kun helpotti ja jatkettiin matkaa niin tuli varmaan neljä samanlaista kramppia ja joka kerta oli pakko pysähtyä. Seuraavaksi tuntui koko alamahassa joku krampin oloinen ja melkein menin kaksin kerroin kivusta. Oliko se siis supistus?
En oikein osannut verrata km:n supistuksiin, mut kivuliaampia ne silloin kuitenkin olivat.
Taitaa tämän mamman lenkit olla jatkossa huomattavasti lyhyempiä, sillä tänäänkin oltiin vasta hieman yli puolen välin lenkkiä.


Pinkkimieli ja pallopää
 
pinkkis:

No tuo ei kuulostanut harjoitus supistukselta, niiden ei kuulu sattua tai aiheuttaa tarvetta pysähtyä täysin. Sanoisin, että tuo oli ihan rasituksen aiheuttama supistus...ei välttämättä mikään mikä aiheuttaisi mitään kypsymistä, mutta muistutuksena kroppa saattaa vihoitella, eli joko vain hiukan hidastat vauhtia tai lyhennät lenkkiä niin, ettet hengästy enään niin kovin tms.

Siis juuri luin yhdeltä englannin kieliseltä sivulta näitä liikuntaan liittyviä juttuja vikalla kolmanneksella ja siinäpä sitten juurikin mainittiin, että enään tässä vaiheessa tavoitteena ei saisi pitää pitkäaikaista hengästymistä tai itsensä väsyttämistä/ sydämen sykkeen liiallista nostamista, vaan yksinkertaisesti ylläpitää jo olemassa olevaa kuntoa ja pitää itsensä vetreänä...
olikohan tuossa minun omassa nopeassa käännöksessä nyt mitään johdonmukaisuutta? :ashamed:
Toivottavasti tulin jokseenkin edes ymmärretyksi =)
 
Juhannus meni mukavasti täällä maapallon toisellakin puolella, syötiin perunoita ja silliä ja makkaraa, löysin nimittäin lähikaupasta oikein ruotsalaista silliä ja "eurooppalaistyylistä" makkaraa! Kyllä oli hyvää! Ja pääsin myös saunaan, se rentoutti todella.

Hope: täällä samanlainen minimaha! :) Eiköhän se ala meilläkin kasvamaan.
Hugoliina: Kuulostipa mahtavalta tuo 4 D-ultra. Onnea hyvistä kuulumisista!

Tuntuu jotenkin hassulta, kun monet puhuvat supistuksista ja liitoskivuista ja jopa vauvan hikasta! Meikäläinen ei vieläkään tunne liikkeitä, tosin jonkinmoisia "muljahduksia" on tuntunut. Tiedä sitten, onko se vauva vai ruuansulatus. =) En kumminkaan ole huolissani, odottelen vaan kärsivällisesti. Eniten huomaan olevani raskaana sen takia, että on jatkuva nälkä ja rinnat vuotaa nyt joka päivä. Ja tulee ihan valkoista maitoa... Eli luulisi imetyksen onnistuvan kun sen aika on!

Sitten taas yksi outo kysymys, mutta onko muilla tullut ihoon sellaista nukkaa tai nöyhtää? Mun maha on rinnoista alaspäin ihan sellaisen hienon nukan peittämä. Näyttää aika rumalta kirkkaassa valossa, joten taidan pysytellä pimeässä! :D

heketsi + vaavi 21+4
 
äkkiseltään vaan kommentoin Muisku78:lle ettei sua voi irtisanoa kun raskaana olet. Jos olet tullut raskaaksi ennen ilmoitusta yt.den alkamista niin sulla on ns. Suoja päällä ellei ne koko firmaa ole lopettamassa. Toiseksi nuorinta odottaessani meillä alkoi yt:t ja pomo sanoi ettei mua voida irtisanoa. Justiinsa ennen tätä raskautta meillä sattuiki yt:t alkamaan ja kenkää tuli mutta niin tulee kaikille muillekkin kohta kun koko firma loppuu..

Sade-74 ja Nuppu 21+2
 
Heketsilläkin ollut suomijussi, mukavaa! Mahan kasvusta kerronpa, että minulla se pompsahti koripalloksi juuri noina aikoina.. Siis rv 20+5 käytin tavallisia farkkujani eikä raskaus näkynyt, ja nyt sylissäni on kohta rantapalloksi muuttuva koripallo :D Masunympärys minullakin jo yli 90cm, mittasin viime viikon lopulla. Tuli tosi äkkiä esiin!

Minulla on jo lähtökohtaisesti paljon pintaluomia iholla, ja molemmat raskaudet ovat lisänneet niitä. Tässä raskaudessa myös ihokarvojen kasvu on lisinyt: vatsassa on myös oikein hentoa, pehmyttä ja läpinäkyvää nukkaa! Saa näkyä minun puolestani, nautin kesästä ja valosta ja vauvamasusta täysillä :heart: .

Muiskulle toivottavasti ei-niin-huonoja uutisia töistä tänään. :hug:

~Tiila 22+6.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sade-74:
äkkiseltään vaan kommentoin Muisku78:lle ettei sua voi irtisanoa kun raskaana olet.
.. siis raskauden perusteella. Tuotannollisista ja taloudellisista syistä esim. voi irtisanoa raskaanaolevankin: pakkohan se on jos esim. joku tuotantolinja lakkaa kokonaan. Toki moni työnantaja välttää tätä tekemästä, koska mahdollisessa oikeudenkäynnissä pitää olla todella vakuuttavat perustelut, ettei raskaus vaikuttanut irtisanomiseen (ja päätös kääntyy monesti työntekijän hyväksi). Hyvä että näin on, on naisia ja varsinkin lisääntymisikäisiä riistettykin kautta aikain aivan tarpeeksi.
 
Kyllä vaan:

Eilen huomasin, että linea negra on ilmestynyt :D
Ja on tuota nukkaakin, varsinkin tuossa pallean kohdilla rintojen alla...niin oli esikostakin ja väheni sitten kun imetyskin loppui.

ON:
Deri taas jaksaa....hällä on aika selkeät rytmit jo nyt...aina aamusta herää klo 8.00 aikaan melskaamaan ja kun sitten nousen pojan kanssa, alkaa armoton venyttely.

Poika raukka oli ihan kummissaan tänään, kun kapusi syliini istumaan ja katsomaan lempi lasten ohjelmansa aamulla...no Deri tietty huomasi, että joku painaa mahaa ja alkoi potkia ihan vimmatusti...poika katsoi minua aika epäluuloisesti, että miksi minua tökit siinä :LOL:

Eipä muuta nyt...jee huomenna se lekuri :D

paaepelo+poju+Deri 25+2
 
Sokerirasitus tulokset oli 4,7 10,0 ja 8,5 Raja-arvot on 5,3 10,0 ja 8,6.
Eli meikäläisellä käry kävi :kieh: 10,0 takia joudun alkaan tarkkaileen sokeritani.
Neukku on klo 12.15 jotta saan ne sokeritestaus jutut ja pääsen keskustelemaan ruokavaliosta. PLÄÄH! Taas kyllä vituttaa elämän epäreiluus.
Maalanpa nyt sit piruja seinille...Mulla varmaan on sit raskausmyrkytyskin loppuvaiheessa, kun tuntuu taas kaikki paska osuvan mulle.

pinkkimieli ja pallopää 21+3
 
Terve pitkästä aikaa!!!

Lomat on lomittu ja työt alkoivat jo viikko sitten. Mies on nyt vaihteeksi pojan kanssa kotona.

Pinkkimieli Kyllä nuo supistuksilta kuulostaa, mutta tässä vaiheessa ne ei saisi olla kivuliaita. Jos tuollaisia suppareita alkaa kävelylenkeillä tulla enemmänkin, kannattaa lyhentää lenkkejä ja rauhoittaa tahtia. Harjoitussupistukset tuntuu vaan kohtulihaksen jännittymisenä, pientä jomotusta saattavat aiheuttaa mutta eivät kipua. Lääkäriin kannattaa kivuliaiden supistusten takia mennä aika herkästi, jos niitä alkaa tulla enemmän. On kuitenkin hyvä tarkastaa ettei supistukset ole aiheuttaneet muutoksia kohdunsuulla/lyhentäneet kohdunkaulan kanavaa.

4D:ssä käytiin tuossa reilu viikko sitten. Lääkäri sanoi, että vauva on iso, koko vastasi jopa paria viikkoa isompaa. :eek: Todennäköisin LA hänen mielestään tällä hetkellä olis 1.10. (äitiyskortissa LA siis 12.10.) Lääkäri kehotti varautumaan siihen, että joko syntyy etuajassa tai sitten vauvan syntymäpaino on yli 4kg. Itse toivoisin tuota ensimmäista vaihtoehtoa. :D Ultrassa kaikki oli kunnossa, kovasti vauva näytti isoveljeltään. Myös sukupuoli varmistui nyt ihan täysin, eli toista poikaa meille odotellaan. :heart:

Kovia liitoskipuja ja iskiashermon kiristystä on alkanut tulla enenevissä määrin. Terkka vähän ihmetteli, että miten jo tässä vaiheessa, mutta mulla oli lantion löystymistä myös esikoisen aikaan. Kivut tulee ja menee vaihtelevasti, urheileminen on vielä toistaiseksi onnistunut. Spinningin olen kokenut hyväksi liikuntalajiksi tällä hetkellä, ei aiheuta niin suurta painetta lantion seudulle. Nyt on ollut muutama parempi päivä noiden kipujen suhteen, joten tänään ajattelin uskaltautua ihan jumppaankin. :)

En ehtinyt hirveän pitkälle lukea viestejä taaksepäin, joten en vielä enempää pystynyt keskusteluaiheita kommentoimaan. :) Yritän nyt käydä lueskelemassa päivittäin jotta pääsee taas juttuun mukaan.

Pikki 24+0
 
Pikki:
Onnea toisesta pojan vesselistä :D
Ja aika hassu, että neukkatäti ihmetteli noita kipuiluja...meidän neuvolatäti kyseli viimekäynnillä itse onkos kipuja tullut ja kun sanoin, että kyllä vain, niin pisti uudelleen synnyttäjänä olon piikkiin...eli jos on edellisessä raskaudessa jo niitä ollut, niin alkavat löystyä nopeammin ja helpommin :D
 
heketsi: minulle ei ole vielä tullut nukkaa, mutta olen havainnut, että kaikki mahdolliset oireet minulle tulee jollakin aikavälillä ja vielä normaalia voimakkaampana, joten oletettavasti pian olen untuvapuvussa.

pinkkimieli: hyvä, että tuo havaittiin. kerro sitten, miten meni neuvolassa
 
Ihania uutisia kerrankin sain minäkin töistä! Eli eivät irtisanoneet sitten mua, jee!!! =)
Olin mä kysellyt asiaa meidän liitosta ja työehtosopimuksesta, mut sieläkin sanottiin et periaatteessa mut voidaan irtisanoo kunhan syy tosiaan on joku muu kuin raskaus (mikä nyt oli ihan mahdollista sillä meillä kuitenkin yli puolet sai nyt kenkää) mutta lisäsivät myös että varsinkin isot firmat ovat kuitenkin varovaisia tämän suhteen eivätkä lähde leikkimään tulella niin helposti vaan antavat suosilla raskaana olevien jäädä. No, toivotaan että sielä myös arvostettaisiin meikäläisen työpanosta enkä vaan raskauden takia saanut jäädä. Vaik samapa tuo, pääasia että mulla on työpaikka mihin palata äippäloman jälkeen!!! :)

pinkkimieli Voi äh, inhottavaa kun nut joudut sokeriseurantaan :( Mut onhan se toki hyvä että asia tuli ilmi. Tsemppiä!!
Niin ja mustakaan noi sun krampit eivät ihan ainakaan tavallisilta harkkasuppareilta kuulostaneet. Niiden ei pitäs sattua yhtään. Itelläkin ainoostaan on sellanen pinkee olo ja menkkamaista jomotusta supparin aikana, ja kun mahaa koittaa niin tuntee kuinka kohtu on ihan kivikova pallo.
Luomia on meikäläiselläkin runsaasti! Ollut aina ja tuntuu et raskaudet lisänneet niiden määrää. Samoin karvoitusta alamahalla. Ekan odotuksen aikana varsinkin sitä ilmesty ja sen jälkeen on ollu koko ajan. Ihan sellasta tummaakin karvantynkää kasvaa muutama sielä täälä aina napaan asti. Niitä kyllä joutuu höylään pois vaik eivän sinänsä näy, mutta itteeni hieman häiristevät! Mikä lie hormonihäiriöinen minäkin! :D
 
Hei!

Pitkästä aikaa jaksan kirjoitella. Kirjoitukset sain luettua, mutta kommentointi voi olla aika puutteellista... =)

Joku muukin oli ollut Kreikan lämmössä (anteeksi, etten muista nikkiäsi). Meidänkin perhe oli Rhodoksella nauttimassa lämmöstä. Olipa kylmää täällä, kun palattiin. Tyttö nautti matkasta ja varsinkin hotellin uima-allasalueesta! Kyllä oli kiva kölliä auringossa ja syödä hyvin. Tsatsiki ja fetajuusto maistuivat. :D Siltikään paino ei noussut kaiken sen mässäilyn ansiosta... :eek: Oli nimittäin neuvola pian matkan jälkeen, jossa painoa ei ollut tullut edellisestä kerrasta... No, hyvä näin, sillä bmi oli 30 raskauden alkaessa. Eiköhän se loppua kohden kiihdy tuo painontulo. Nyt on ekasta neuvolasta tullut vissiin 4kg...

Päivät tuntuvat pitkiltä lomalla ollessa... :eek: Elokuussa sitten tulee säpinää, kun työt alkavat taas ja kylpyhuone- ja saunaremontti alkaa... :kieh: Hyvähän se on nuo rempata, mutta miten kestää pää... Missäköhän sitä majailisi sen kamalimman vaiheen eli purkuvaiheen? Anopinko luona? :/ Remonttia varten pitää kiertää laattoja sun muita katselemassa ja hankkimassa. Vauvan huonekin pitäisi saada kuntoon. Nykyinen työhuone muuttuu lastenhuoneeksi ja työhuone yhdistyy olohuoneeseen. No, eipähän täältä ole muuta sirrettävää kuin tietokone pöytineen ja kirjahylly. Energistä loppukesää toivoessa... :LOL:

Vauvaa käytiin kurkkaamassa. Sileätä näytti olevan, joten tyttö taitaisi olla tulossa. Se siitä poikaolosta. Istukka on tosi alhaalla, joten sitä kurkataan ultralla tossa elokuun alussa. Maha on kasvanut pyöreämmäksi, mutta vieläkin söpön vauvamahan päällä pursuaa iso vararengas... :$ Toivottavasti tämä maha pyöristyisi nätiksi tasaiseksi kummuksi... :)

Juhannus vietettiin kotosalla. Kissat( poika ja tyttö ) pääsivät eilen ekaa kertaa takapihalle ulkoilemaan. Ovat siis valjaissa ja narun päässä ulkona. Mies ruuvasi ulkoilutuskoukut maahan ja kissojen narut niihin koukkuihin kiinni. Nauttivat olostaan ulkona. Tänään on kolli sitten mourunnut oikein urakalla ulospääsyn edistämiseksi... :D

Jaahas, jospa vielä surffailisi tiedon valtaväylällä hetken ennen kampaajaa. Aurinkoisia päiviä!
 
Hei!
Töistä kotiuduttu,kohta pihalle nauttimaan helteestä =)

Käytiin lääkärillä tänään, viime viikollahan vauvan pää oli ollut alempana kuin yleensä, nyt oli kuulemma taas aivan "hyvällä paikalla", ei liian alhaalla tms. Kohdunkaula kiinni, vaikka supistuksia tuntuu samalla tavalla kuin aiemmin.
Ultralla kurkattiin,siellä se vaavi jalkojaan oiristeli ja varpaatkin näkyi söpösti :heart:

pinkkimielelle tsemppihali sokereiden vuoksi :hug:

ihokarvoja täälläkin masulla lisääntynyt,aina siinä vähän hentoista karvaa ollut mutta nyt näkyy oikein kunnolla.
Kohta pitää mennä kyllä taas rintaliiviostoksille, alkaa tämä kuppi olla liian pieni. 2 kuppikokoa ilmeisesti mulla nyt tissit kasvanut :eek: =) Eipä se hirveesti harmia kyllä tee miehenkään mielestä. :D

nöpötin ja pikkuinen 24+0 :heart: :heart:
 
Moikka taas!

Juhannuksestakin sit tuli selvittyä, ihan rauhallisestihan se tuli otettua. Mut eipä tämä äityli päässy nukkumaan. Ja väsyttää vieläkin ihan hirmusesti. Juhannusjuhlien lisäks tuli tuossa 18.6 4.vuotishääpäivää juhlittua. Ihanaa hemmottelua mieheltä, ja tein mansikkakakkua. Lisäksi samaan syssyyn osui 10. vuotispäivä. Siis mitä ollaan yhdessä oltu. Että onhan se jo aikakin hommata lapsia. ;) Ja eilen oli vielä miehen 36-vuotissynttärit. Että melkoista juhlintaa.

Tyllerökin pitää jo sellosta elämöintiä, että isukkikin tuntee jo potkut. Oli varmaan se paras lahja synttäreiden suhteen. Masukin tuntuu kasvavan nyt erityisen vauhdikkaasti, ei tää näin iso ollut mun mielestä vielä viime viikolla. Nyt 21+4. :) Viime viikon neuvolakäynnillä sf-mitta oli 17,5 cm ja kaikki kunnossa. Paitsi mitä nyt määräs sokerirasitustestiin.

Tämmöistä tänne. :)
 
Hui hai!
Kivat kelit onneksi taas, kunpa jatkuisi loppukesän ;)

Pigmenttihäiriöitä mulla on kasvoissa. Sellasia ruskeita läiskiä, jotka vaan suurenee.. En oo kesäisin tarvinnu juurikaan meikkipuuteria, mutta nyt ei voi mennä pihalle ilman rasvoja ja meikkiä. Mulla on vielä helposti ruskettuva iho niin pitäis varmaan kulkea joku huivi naamassa ettei noi tummu enempää. Nukkaa mulla on ollu vartalossa aina, tietty masu kun on nyt tossa silmien edessä niin nukka siinä näkyy vielä selvemmin. Mut joo ehkä se vähän aina vielä lisääntyy raskauden myötä.

Muiskulle onnittelut hyvistä uutisista. Itsekin sain samanlaisia uutisia alkuvuodesta, kun olin hoitovapaalla. Tai prosessi alkoi jo ennen kuin jäin hoitovapaalle, mutta eivät potkineet pois. Kuulemma hullua olisi potkia joku hoitovapaalle jäävä pois, oli luottamusmiehen kommentti silloin.

Hikkaa en oo vielä havainnu tytöllä. Muistan esikoisesta, että se tykytys oli epämiellyttävää, vaikka tiesin mistä on kyse. Varmaan johtuu siitä, että mulle tuli siitä aina mieleen pulssi ja mähän en voi esim. mitata itseltäni pulssia ranteesta tms. kun en kestä sitä tykytystä..mulla on joku ihme ongelma kaiken tuollaisen kanssa :ashamed:

pinkkimieli harmillista sun sokerirasituksen tulos, mutta toivottavasti ruokavalio auttaa pitämään arvot kohdillaan. Mullakin oli viikonloppuna pari sellasta inhottavaa kramppia vatsassa, tossa oikealla puolella myöskin. Meni masun pinnalta yksi kohta kosketusaraksi, mutta meni onneksi ohi melko nopeasti.

paapelo miten muuten sun äippävapaa alkaa 1.9., kun mulla se alkaa Kelan laskurin mukaan 29.8.? Eikös meillä ollu sama LA, 3.10.?

Reissaajia ollu täällä jonkin verran ja olis itsekin kiva ollu käydä jossain, mutta en enää uskalla ajatellakaan mitään reissua ton sikainfluenssan takia. En tiedä miksi siitä niin stressaan, mutta kun joka päivä tuntuu noita tapauksia tulevan lisää ja lisää ja yllättäen meidän tuttavapiirissä ja miehen töissä on useita jenkkeihin matkaavia kesän aikana ni pitääkö niitä sitten vältellä sen jälkeen..voi hitsi. Ja sit ne vielä ennustaa, että neljännes suomalaisista sairastuis siihen viimeistään syksyllä..voi apua.

Mutta mä tästä kohta häivyn bodypumppiin, kunhan mies tulee töistä. Sit vois pyörähtää alessa, ainakin Kampin Name It:ssä pitää käydä, kun siellä on aina niin ihania vaatteita. Tosin taitaa muut mammat jo olla ostanu kaikki sieltä, kun oon näin myöhässä..

Neuroottinen MB 25+2
 
Heipparallaa, käytiin tänään rakenneultrassa ja meidän akkavalta muuttuu tasalukemiin. Toinen Poika olisi tulossa meille :heart:


Paapelolla alkaa olemaan jo valtava rantapallo edessään, niin suloinen <3
Vaikka ei tätä omaakaan raskautta kyllä enää pysty millään salaamaan

Isosiskoista vanhempi ainakin oli innoissaan ja totesikin, että mähän sanoin että se on poika :) Mulla itsellä oli jotenkin vaan tyttö olo kun hän on niin rauhallinen masussa. Nyt ei sitten tarvitse ostella vaatteita eikä edes maalata pinnasänkyä kun se on jo valmiiksi vaaleansininen.

Harjoitusupistuksista kärsin viikonloppuna kun käveltiin lasten kanssa uimarantaan tuolla Kokkolassa missä oltiin juhannusta viettämässä.
6 tunnin autossa istumisen jälkeen käveleminen tuntui todella tuskallisselta kun vihloi lonkat ja lantio ja tuntui että joku koittaisi puskea ulos jalkojen välistä :'( Nyt vasta alkaa helpottamaan ja eilen illalla palattiin siis reissusta.

chilitin ja ukko-pekka 21+3
 
MB:
Ahaa...laskin vain sunnuntait poijes omassa laskelmassa...mites onkos joitain arkipyhiä sitten tulossa...tätä päätä...ja tosiaan aloitin tasan 30pv ennen ja sunnuntaita eivät laske...tuleehan tuo päätös taas...ei niin suurta pähkäilyä, kun lomailen jo ennestäänkin :LOL:


Ja nyt sitten totaalista raivoa, kiukkua aaaaarrrrrrrrrrrrggg
:headwall:

Tultiin siis juuri ulkoota.
Mentiin tähän meitä lähinnä olevalle leikkipihalle, kun missään muualla ei lapsia ollut ja leikkipuistoon en olisi jaksanut lähteä tarpomaan.
Ehdin ottaa pojalta kengät poijes ja antamaan pallon ja lähetin lasten kanssa leikkimään...pian sieltä pusikon takaa laahusti mummo, joka kovaan ääneen kailotti, että KAI TIEDÄT TÄMÄN PIHAN OLEVAN YKSITYISALUETTA!!??

Jäin ihan monttuauki, en vastannut ja poika leikki lasten kanssa onneissaan.
Mummo sitten jatkoi sättimistä, että meidän pitää poistua alueelta...sitten napsahti ja painoin mummon naaman eteen, yrittäen hillitä itseäni edes jonkin verran...kysyin ensin, että millähän tavalla me poikani kanssa aiheutamme häirötä tällä kyseisellä pihalla ja olemmeko häirinneet kyseistä rouvaa jollain tavalla???

Ei vastausta, mutta sanoi edelleen pihan olevan yksityisaluetta...
Jatkoin vastaamalla, että niin jokaikinen alueemme leikkipiha on yksityisaluetta, mutta ei niistä koskaan muiden pihojen lapsia aleta pois häätämään.

Kiista jatkui....mummo tiuski, ettei HÄN ainakaan mene oleilemaan muille pihoille...kiva hänelle...sitten meni pinna ja käytin ehkä asiatonta kieltäkin kun sanoin: Nyt v***n mummo...painu takasin sinne pusikkoon mistä tulitkin kyttäämästä ja soita poliisit jos tahdot poikani pois leikkimästä alueelta tai tee valitus isännöitsijälle. JA se on muuten sellainen juttu, että jos meidät todella täältä käsketään pois leikkimästä, se olet sinä joka sitten selittää tuolle minun 1v pojalle, miksi ei saa jatkaa kivaa leikkiään muiden lasten kanssa.............SÄHINÄÄÄÄ!!!!

Siis mikä hemmetti näitä mummoja ihan oikeasti vaivaa...ymmärtäisin jos oltaisiin tultu rouvan ihan omalle maatasanneparvekkeeleen hääräämään tai jos tultaisiin rikkomaan lasipulloja ja roskaamaan paikkoja...ok, mutta että lapset ei saisi tehdä tuttavuutta muiden pihojen lasten kanssa muutoin kuin leikkipuistossa...aivan naurettavaa...URGH!

No joo..en aio antaa piiruakaan periksi :D

Nyt tekemään ruokaa..ihan karsea nälkä :p

paapelo+poju+Deri 25+2
 
^joo no noita VALITETTAVASTI riittää noita mummoja! :( En mäkään ymmärrä tollasta, en sitten yhtään ja varsinkin kun teidän poika tuskin mitään harmia saa leikkimällä sielä aikaan tai muuta häiriötä. Tosi inhottavaa! Mutta ihan oikeen sanoit mumpalle :LOL: ois vissiin omatkin kommentit ollu tota luokkaa tuossa tilanteessa :D
 
Joo niinhän näitä elämässään hiukkasen tylsistyneitä mummelita löytyy...ei mahda mitään..mutta on se vain sääli. aina vain tuntuu, että omalle kohdalle osuu nuo katkerat mummot...tiedän että heitä on aivan ihaniakin tapauksia olemassa, mutta missä...ainakin silloin, kun olin pieni, kaikki mummot ja vaarit (ne kärttyisimmätkin ) oli aina tosi kilttejä ja leppoisia meille pienille, vaikka oltaisi käyty kirsikkavarkaissakin, toruivat toki, mutta sen jälkeen kysyttiin lupa...ja nämä pikku tihutyöt tehtiin tosiaan OIKEASTI yksityisalueella, eli omakotitalon pihan houkuttelevaan kirsikkapuuhun :D

Ai juu...poika oppi eilen mitenkäs potkuautolla oikein hurjastellaan...hyppäsi autonsa selkään kuin varsinainen prätkäilijä, tööttäsi ja sanoi bfffrrrrmmmmm :LOL: Ja sitten potkutteli menemään :D

Pakko muuten laittaa varulta herätys aamuksi, tuntuu vähän siltä, että jos poika nukkuu taas pitkään kuten tänään, niin nukun tyytyväisenä lääkäriajan ohi.
 
Mä kävin tänään vähän pyörimässä alennusmyynneissä ja muutamia vauvanvaatteita tarttui mukaan... Pääosin olen kyllä ostellut vaatteita kirpparilta. Nyt jo kauhea kasa niitä vaatteita, pitäis varmaan tehdä joku lista että tietäis mitä kaikkea löytyy ja missä koossa =)

Mullakin on joku tosi viehättävä maksaläikkä ilmestynyt naamaan. Mitään nukkaa en ole kyllä havainnut.

Joo minäkin tota sikainfluenssaa pohdin. En muuten olis huolissani, mutta jossain luki että vaikutukset sikiöön raskauden aikana eivät ole tiedossa. Ja eikös se iske herkemmin ja/tai rajummin nimenomaan raskaana oleviin?

Nyt kävelylle kun aurinko kerrankin paistaa =)
 

Yhteistyössä