*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

kaurisäiti:

Itse soitin kelaan silloin kun täyttelin ja koska minulla ei ollut mitään ansiotuloja, siis uusia sellaisia, niin käski täytellä vain niitä tietokohtia, mitään todistuksia ei tarvinnut ja pyysi laittamaan vielä siihen Lisätieto kohtaan erikseen varulta, että esikoinen alle 3v haen hänen mukaansa laskettua etuutta tms. =)

Oon tosi aamuäree :headwall:
Taas meni yö ihan pyöriessä...
Supistelut loppui siihen kun huitaisin magnesium poretabletin kitusiini, mutta ajoittaiset alapään viillot jäi...loppuivat kyllä nekin ennen kuin nukahdin.

Sitten näin vielä unta, että taas oltiin saatu synnytys käynnistymään ihan kotona ja tuskailin maankaameiden supistusten kanssa ja mies vaan pelasi pleikkaria ja sanoi, että viimeksikin meni 6h, eihän tässä vielä kiire ole, vastahan ne 2h sitten alkoi supistella, ota ihan rauhassa...ja minä roikuin sohvan käsinojaa vasten ja haudoin murhan himoisia suunnitelmia päässäni :LOL:

Jos nyt vielä tänään tulee samalla tavalla noita supisteluja, vaikka kipeitä eivät olekkaan ja tulee noita viiltelyjä, niin pyydän sitten päästä näytille ensiviikolla.

Kun ei pojastakaan koskaan tullut silloin kahdella vikalla viikolla kipeitä supisteluja, vaan juuri tämmöisiä harkkari maratoneja ja viiltelyjä ja paikat kypsyi alle viikossa ihan kiitettävästi :whistle:

Mutta juu...nyt katsomaan onko keskipäivän kukka vielä avannut ekaa kukkaansa...ne kukkii sittenkin, vaikka epäilin itseäni :D :D

paapelo+poju+Deri 29+5
 
Hei pitkästä aikaa! Taas pitkä aika kulunut viime kirjoituksesta.. Lukemassa olen sentään joka pv käynyt. Nyt vaan niin järkky ahdistus päällänsä--anoppi tuli meille 2vko LOMALLE. Puolet on ajasta jo kulunut ja mun v-käyrä korkeammalla kuin koskaan!!! Lisäksi miehen veli, kolmekymppinen poikamiesuuno tulee meille vkl viettoon kun RAKAS ÄITIKIN on täällä.. Miehelleni jo sanoin että vois olla korkea aika lähteä lomalle, vaikka lasten kanssa.. Ottaa niin päähän!!!
Supistuksiakin on jo vko ajan ollut. Tiistaina kävin keskiraskauden lääkärineuvolassa. Onneksi paikat oli kiinni vielä ja verenpainekin ok. Hemppa pysyny samassa koko kk. Kesälomittajalääkäri kysyi sitten sisätutkimuksen jälkeen että saako katsoa ultralla.. Ihanaa, jotain positiivista!!! Ja siellä se pikkuihminen seisoi vatsassa. Virtsarakkoon on tuntunut jännää hippasua, varpaat, ja olenkin aavistanut että pää se ei ole. Pää poraa erilailla.. Siis stressiä tietty pukkaa, kääntyykö vauva ajoissa.. Isommat lapset ovat jo tässävaiheessa olleet pää alaspäin.. Ja sf-mitta oli yläkäyrällä joten sekin povaa isoa vauvaa. Terveydenhoitaja sanoikin lääkärille että meidän vauvat on olleet isoja, kaksi edellistä 4490g ja 4240g. Joten ei pieni tämäkään ole. Ja jostakin MINÄ ONNETON menin lukemaan ettei yli 4kg vauvan anneta syntyä perätilassa.. Siis murheet mullakin. Tiedän etten normaalissa olotilassa stressaa tuota, mutta nyt tuo anopin läsnäolo aiheuttaa kaikenlaista.
Ja lisää murhetta, tuttavaperheen äiti oli siirretty saattohoitoon. Pahanlaatuinen syöpä, pienin lapsi reilusti alle kouluikäinen. Elämä on niin epäreilua!! Ja tämän pv sanomalehdessä oli yhden koulukaverin kuolinilmoitus.. Ja me valitamme kun sukat on väärän väriset!!
 
Kiitoksia kaikille sympatiasta ja tsemppaamisesta! Ne lämmittää kovin mieltä ja jaksaa taas paremmin.

Viime yö meni jo paremmin. Supisteli vain harvakseltaan. Tulin kyllä illalla siihen tulokseen, että meijän Möykystä sitä tulee varmasti huono yönukkuja. Taas kovimmat potkuorkesterit oli siinä puolenyön jälkeen!! Se on tullu Möykylle siis ihan tavaksi äiti herättää puolenyön jälkeen hänen kanssaan leikkimään :kieh:

Paapelo ainakin kertoi siitä leikistä Derin kanssa, että vauva punkee jalkaansa masuun ja siitä pitää "ottaa kiinni" ja taas uudelleen... Meillä ei kyllä tuolleen leikitä, mutta tykätään kyllä pakoilla äitin kättä. Siis sinne minne äiti laittaa aina käden, niin sinnehän ei potkasta sitten vahingossakaan! Siis ihan selvä leikki. Isi taas kun laittaa käden masulle, niin kohdistaa kyllä liikkeitään selvästi siihen :D Niin ja jos joku vieras tunkee käsiään miun masuun, niin loppuu kyllä liikkeet Möykyltä kokonaan (ihan oikein!!! Mitäs tunkeevat niitä käsiä sinne...).

DsariaL ja Möykky *poksuu* 28+0!
 
Kiva kuulla Dsaria että supparit on laantuneet :)
Meidän vauva myös harrastaa jumppahetkiä yleensä sen jälkeen kun olen käynyt nukkumaan. Mahtaa olla aikamoinen yökyöpeli meille sitten tulossa :LOL: Nojuu, vielä se mua naurattaa ;)

Tänään on lääkärineuvola ja sittenpähän saan kuulla miten päin tuo lapsi tuolla vatsassa on. Veikkaan että perätilassa on :/ No, jospa se siitä vielä sitten kääntyisi...
Huh hellettä! Säälin mun miestä joka paraikaa maalaa tuolla ulkona eteläpäädyn seinää. Hiki näyttää lentävän iloisesti. Iltapäivällä pitää munkin siirtyä ulkohommiin kun tarkotus ois saada loppuun mun rikkaruohojenkitkemisprojekti. Tuntuu että kun yhden palstan on saanut puhtaaksi niin samassa tahdissa pukkaa lisää, argh :D

Flora + L-poika rv.29+1
 
Voi hyvää päivää mitkä liitoskivut iski! Mie oottelin niitä jo aikasemmin, mutta nyt vasta pamahtivat oikein päälle. Työ, jota teen, on istumatyötä, ja kun sitten nouset muutaman tunnin istumisen jälkeen seisaalleen, niin kipu meinaa tiputtaa polvilleen... Ei yhtään kiva kyllä. Jos ei tuolla perusteella ens viikon jälkeen (yritän vielä sinnitellä ) saikkua heru niin ei sitten millään...
Maanantaina ois neuvola, saa nähä mitä sanottavaa tällä kertaa. Jokohan ois paino lähteny nousuun, tähän asti kun oon vaan laihtunu... viimeksi ei ollu vielä edes lähtöpainossa.
Täälläpä tää nyt sit töissä kärvistellessä menee, työmotivaatio edelleen 0....
 
Juu täällä tosiaan on samat leikit kuin veljellään ollessaan masunasukki :D
Eilen hän oikein innostui, kun kuuli isin äänen illalla läheltä...alkoi semmoinen pomppiminen että käskin kotvan kuluttua miestä olemaan hiljempaa :D

Ja tosiaan voi ihan hyvinkin olla, että vauva pitää suht samaa rytmiä synnyttyään ekat pari viikkoa kuin mahassa ollessaan.

Poika ainakin.
Poika yleensä illalla heräsi potkimaan klo23.00 ja synnyttyään heräsi syömään täsmälleen samaan aikaan...syntyikin oikeastaan oman valveaikansa sisällä, kun syntyi klo23.19 :D
Täsmällistä vai? ;)

Omaa purinaa:

Tää mamma ei tosiaan nyt ala.
Oltiin kävelemässä äidilleni, joka asuu ihan lähistöllä ja matka on ihan normi rasittava kävellä, eli kroppa takuulla tottunut.

KÄveltiin kaupan kautta ensin ja sellainen pieni ylämäki sai minut puuskimaan kun maha kiristyi niin pinkeäksi ja kohta taas alkoi alapään viiltelyt.
Nyt kun tultiin takaisin reittiä, joka ei sisällä ainuttakaan ylämäkeä, niin ei...supistella alkoi taas ja nyt kivistää myös alamahasta aina supistuksen jälkeen ja alakertaa kolottaa....pakko kai se on sitten huomenna soittaa neuvolaan jos ei tämä lopu...ajattelin jo, että ei jatku, joten en aamulla neuvolaan soittanut ja nyt on jo liian myöhäistä...

No, onneksi tässä on vain 6vk niin voi lakata huolehtimasta näistä...sitten saa jo alkaa tapahtumaan jos on tapahtuakseen =)

paapelo+poju+Deri 29+5
 
Neuvolalääkärissä käyty ja eipä tuolla hullua hurskaammaksi tullu vauvan tänhetkisestä tarjonnasta...No, kysäsen äitiyspolilla sitten toisen lääkärin mielipidettä kun tämän päivänen oli joku harjottelija joka ei kauhean vakuuttava ollu, kaikki kunnia keltanokille kun jostainhan se pitää alottaa :) Anyways, kaikki arvot oli kumminkin ok ja hemppakin nyt jo 123 muistaakseni, eli rautakuuri on purrut hitaasti mutta varmasti. Kohdunsuu oli kiinni ja kiinteä, eli ei oo ne mun supparit onneksi saaneet mitään aikaseksi :)

 
Flora:
Niin, jostainhan se on aloitettava :D
Hyvä, että muuten kaikki ok.

Täytynee minunkin tosiaan soitella sinne neuvolaan huomenna aamulla. Nämä sävärit ei vaikuta kovin hyviltä...mies tuossa vähän ihmetteli, kun olen niin kärttyinen...
Kerroin sitten, että harjoitus supistukset on aika valloillaan ja säväreitä tulee alakertaan ja vähän luulen, että saavat jotain aikaan.
Torui sitten, että pitää lopettaa sen imurin kanssa riehuminen ja ottaa rauhallisemmin muutenkin...
Tuttu virsi juu, mutta kun himottaa siivota ja kun tuo poika poukkoilee maissinaksuineen pitkin poikin, niin ei ole kovin ihanaa kun varpaiden alla rutisee :whistle:

Magnesium kyllä auttaa jonnin verran...kahtellaan taas tilannetta eteenpäin.
Sormet ristiin, että mitään ei vielä ole tapahtunut alakerrassa...malttaisi tosiaan edes sen 6vk :snotty:
 
Mulla kanssa nipristää viiltää ja kipristää alakertaa usein ja harjotussupistuksia on alkanu tuleen toosi usein. On alkanu pelottaan ettei se vauva sieltä nyt vaan tupsahda ennen aikojaan, kun teen vielä raskasta työtä aistimonivammasten kanssa, ja siinä saa tosissaan nostella ja taistella, vaihtaa vaippaa ja pukee =) Viimeks lääkärissä oli jo paikat pehmeet, mutta ei se lääkäri mitään sanonu vaikka sanoin että mulla on sitten raskas työ. Taidan kysästä viikon päästä neuvolassa asiasta. Onneks kipeitä supistuksia ei oo vielä oikein tullu, lähinnä vaan epämukavia.
Kerrohan paapelo sitten mitä ne sulle sieltä neuvolasta sanoo :)

Empsu 29+2?
 
Mulla oli kans tänään neuvola ton sokerirasituksen takia ja käytiin läpi noita viimepäivien tuloksia.
No seurantaa jatketaan taas viikko.

Mut samalla katottiin noi muutkin jutut eli:

Paino sama kuin 2viikko sitten... ja 3 viikkoa sitten.. lähtöpainoon -500g
Hemppa hyvä... 138
Sf mitta 27
Pissa näytettä en pystyny antamaan kun olis tuntia aikasemmin joutunut käymään pissalla.

Riivinrauta & Nuppunen 29+5
 
Piiiiiiiiiitkästä aikaa täällä, pääsin vihdoikin kesälomalle niin en ole ehtinyt kirjoittelee.

Harjoitussuppareita tulee mullekkin aika paljon, esikon aikaan tiesin vasta synnärillä miltä suppari tuntuu mutta nyt on ollut kyllä aika paljon niitä. Olen yrittänyt nyt rentoutua kunnolla kun töissä oli niin kova hässäkkä ennen lomaa mutta välillä se on hankalaa tuollaisen kome vuotiaan kanssa, mutta en valita, sillä on se silti niin erilaista kuin ola töissä oleminen.

Ensi viikolla saamme varmaan yhistelmävaunut hommattua ja sitten olisikin kaikki suurimmat hankinnat tehty, tosin asunto pitäis vaihtaa ennen vauvan syntymää... kovasti etsitään ja toivotaan että se sopiva löytyisi piakkoin.
 
Voi ihana Kela! (kerrankin)

Äitiyspakkaus on tullut jo! Laitoin hakemuksen viime tiistaina, liitteet toimitin keskiviikkona ja nyt se on jo postissa :D Ennätysnopeaa toimintaa! Ei malttais odottaa, että pääsee duunista... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ulpu79:
Voi ihana Kela! (kerrankin)

Äitiyspakkaus on tullut jo! Laitoin hakemuksen viime tiistaina, liitteet toimitin keskiviikkona ja nyt se on jo postissa :D Ennätysnopeaa toimintaa! Ei malttais odottaa, että pääsee duunista... :D
Mulla kävi yhtä ripeästi :D Hakemuksen laitoin netistä maanantai iltana ja vein raskaustodistuksen sit tiistaina ja tänään tuli lappu että voi noutaa postista paketin :D
 
Miulla ei oo vieläkään tullu päätöstä siitä äitiyspäivärahasta, vaikka kun keskustelin tässä toissapäivänä toisen kunnan "kelatädin" (on mies) kanssa, niin se kyl vakuutteli miulle, et oon täyttäny sen ihan oikein ja mitään onkelmia ei kertomukseni mukaan pitäis olla. Eli miun pitäis varmaan soitella tuonne oman kunnan toimistoon, että missä päätös luuraa (varsinkin kun se ei oo ees käsittelyssä), mutta kun mie en tykkää noihin soitella!

Paapelo, ootko sie soitellu sinne neuvolaan?

 
Tänään aamulla oli mulla sokerirasituskoe, onneksi kaikki arvot normaaleja, Soittelin äsken ja kysyin tulokset =) Kelanpaperit olis tarkoitus vieä tänään tai viimeistään maanantaina, kunhan mies pääsis sen verran irtautumaan töistä että ehtisi hetken katsoa esikkoa kun käyn muutaman neuvon kysymässä kelan henkilökunnalta ennen kun jätän paperit.
 
tää mamma suunnittelee ihan jo tosimielellä sitä kahdenkeskistä lemmenlomaa ukkelin kaa :D
onko kellään kokemusta mimmonen paikka on se vantaa flamingo?? siis onko se vesipuisto ja kylpylä-osasto hyvät?? samalla reissulla vois sitten käydä ikeassa ostoksillakin.... :D
jotain tarjouspaketteja näky olevan ainaskin holiday innillä ja hiltonilla jotka sisältää majotuksen ja sisäänpääsyn noihin vesipuistoon ja kylpylään,semmonen rupes nyt kiinnosta meikäläistä =)

-kaurisäiti-
 
TErvehdys vain =)

Jep jep...yrittänyt olen soittaa neuvolaan koko aamun ja aamupäivän, mutta ei vastata ja en ala minkään vastaajan kanssa setvimään asiaani.
Rasittavaa...meidän neuvola toiminta on siirretty kesäksi toisaalle, joten tämä oli ihan arvattavissa...mutta toisaalta neukkatätini sijaienn sanoi, että jos jotain tulee, niin soita vain tähän numeroon...JA SITTEN KUKAAN EI VASTAA :headwall:

No joo...eipä voi mitään...painelen saakuta viikonloppuna äitipolille, jos nämä olot ja tuntemukset voimistuu.

Mutta nyt menen syömään ja sitten mennäänkin pihalle :D

Huomenna poksuu rv30...ihan mahtavaa :D

paapelo+poju+Deri 29+6
 
Kaurisäiti:

Itse tykkäsin Vantaan Flamingon kylpylästä, kun siellä keväällä kävin. Ja ehdottomasti kannattaa maksaa lisämaksu aikuisten (k-20 muistaakseni) wellness puolelle, kun olette kahdestaan miehen kanssa liikkeellä. Siellä on rauhallisempaa kuin vesipuiston puolella ja kivoja erilaisia saunoja ja altaita. Flamingossa on myös kauppoja ja ravintoloita (erityisesti kreikkalaista ravintolaa suosittelen!) sekä Jumbo ihan vieressä, joten shoppailumahdollisuuksia riittää!

Paapelo toivotaan kovasti, että helpottaa!
 
Äitiyspakkaus odottaa postissa hakijaa, kivaa! Täytyypä rientää heti, kun ukko kotiutuu töistänsä.

Otettiin ti paastosokeri. Soittelin tuloksia tänään: oli 5.1, eli ruokavaliohoito riittää tällä hetkellä. Hyvä niin. :)

Sopraano ja masupoju 28+1
 
Sainpas pinniksen kissasuojan valmiiksi =) Se pirulainen meni vaan ja repes heti yhestä kohtaa, kun joudun sen tiukalle pingottamaan ( valmistin siis hyttysverkosta tuon) :kieh:

Masuun ei mitään uutta.


pinkkimieli ja pallopää :heart: :heart: *POKS* 26+0 *POKS* :heart: :heart:
 
Heippa!

Me vietettiin eilen miehen kanssa rentoutumispäivää kahdestaan. Käytiin kylpylässä Edenissä ja ravintolassa syömässä. Joku kyseli Flamingosta. Käytiin siellä keväällä ja oli kyllä ihanaa. Ja ehdottomasti kannattaa mennä sinne K-20 puolelle, siellä oli ihanan rauhallista ja sai rentoutua kahden kesken. Meillä oli myös sellanen hoitopaketti, ja se se vasta ihanaa olikin.

Täälläkin pukama ärtyi uudelleen, eli se vaiva näköjään on ja pysyy. Myös närästys on lähes päivittäinen vaiva. Selkäkin kipeytyy melko helposti. Mutta silti nautin täysin rinnoin tästä raskaudesta. Ja Sisu on oppinut uusia "temppuja". Kantapäällä ilmeisesti Sisu alkanut vetelemään tuota mahaa. Tuntuu aika metkalle. :whistle:

Pinkkimieli kävin VauvaPOP:ssa ja sieltä sainkin opastusta noihin kestoihin. Ostinkin muutaman. Tosiaan Tampereella asustellaan mekin. Tänään myös ostin alesta pinnasängyn reunapehmusteen.

Sellasta täällä tänään. Mukavaa viikonloppua massuille ja niiden mammoille!

Barbapörrö ja potkuri-Sisu :heart: 26+4
 
Iltaa täältä nallekarkkipussin kahinan seasta :p

Kohtu on todella supistus herkkä...eivät ole kipeitä, eikä ole tullut nyt niitä alapään viiltelyjä kuten eilen.
Ei vain voi oikein mitään tehdä ilman, että maha menisi kivikovaksi ja tuntuisi siltä, että joku puristaa vannetta pallean ja navan ympärillä.
Siis supistuksen aiheuttaa reipas kävely tai vaunujen työntäminen, istumaan meno ja nouseminen, täysi rakko, massun painelu kun tunnustelee Deriä, kova nauraminen, kyykistely, kurottelu, pidempi seisominen, samassa asennossa oleminen....JNE :headwall: :headwall:

Olen ihan raihnainen |O

Ja kun eivät saakuta edes vastanneet siellä neuvolassakaan...heidän vuokseen toivon todella, ettei tässä tarvitse mennä mihinkään näytille...ÄRRINMURRIN :kieh:

Olen kyllä saanut tänään kovasti aikaankin.
Käytiin pojun kanssa ulkona ja kävin samalla keräämässä vadelmanlehtiä metsästä...kuivatan ne ja teen sitten teetä niistä kun olen päässyt rv35...aiemmin en viitsi nyt aloittaa, kun en ole sitä alusta saakka juonut.
Siivosin myös tuon keittön suuren kaapin ja laitoin sinne kaikki verhot ja liinat...sain vaattariin paljon tilaa.

Mutta nyt kölläämään taas hetkeksi sohvalle :wave:

paapelo+poju+Deri 29+6
 
Heippa!
Äitiyspakkaus tullut postiin täälläkin, menee kyllä maanantaille ku ehditääns se hakea, mut ihanaaa =)
paapelo nyt siivous-ym hommat seis ja pitää levätä. Vaikka ei malttaiskaan.Soo Soo ;)

Eilen käytiin kontrolliultrassa vauvamme kasvaimen vuoksi. Kasvain oli kasvanut vauvan mukana jonkin verran , vauva oli kasvanut myös hyvin ja keskikäyrillä mennään. Lääkäri oli ihana ja tutki pienen sydämen tosi tarkasti ettei ole vajaatoimintaa eikä nestettä, koska kuulemma saattaa kerryttää tässä tapauksessa. Sydän toimi hienosti ja reipas vauva masussa :heart: Seuraava ultra 4 vkon kuluttua, sitten paikalla myös lastenkirurgi ja arvioidaan jo mahdollista leikkauspäivää (eli sekä sektiota että vauvan leikkausta). Mieli helpottunut ja toiveikas että jospa tämä vesseli kuitenkin pysyisi masussa vielä useamman viikon!

Olikos täällä muuten muista joilla kissoja? Meidän kisu on alkanut oksentaa keskiviikkona ja eilenkin oksentanut, tänään vain nukkunut ja on apean oloinen.. Sisäkissa on, mutta ulos pääsi karkaamaan viikko sitten. Mietin vaan, että mikähän mahtaa olla ja toivottavasti ei ole haitallista sikiölle, voikohan kissojen pöpöt tarttua ihmiseen :| :|

nöpötin ja pikkuinen 28+4
 

Yhteistyössä