*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

alisa kiitos viestistäsi. Juuri tuota tietoa kaipasin. Tuli vähän parempi mieli :)

Mun masu vaan vetelee ihan omissa sfääreissään eikä ainakaan pienene. Tänään taas pari kaveria kauhisteli sen kokoa. Mua alkaa ahdistaa onko sieltä joku jättiläinen tulossa vai miksi se on niin valtava. Vielä pitäis 10 viikkoa odotella. Olisin niin valmis jo nyt tähän uuteen tulokkaaseen, kun esikoisen kanssa ei oo tarpeeksi puuhaa. Se on kyllä totta kun monet sanoo että yhden lapsen kanssa on kuin lomalla olis :D

paapelo mulla on seuraava neuvola vasta elokuun puolessa välissä. Sittenköhän mullakin alkaa olla 2 vkon välein...varmaan? Eipä siinä ehdi montaa kertaa enää käymään, kun ajattelin synnyttää syyskuun lopussa mun epävirallisen LAn mukaisesti ;)

MB 29+3 (tai jopa 30+1..toivottavasti)
 
Hei kaikille :wave:

Neuvolassa oli todella mukavaa...kivaa oli jutella entisen neukkatädin kanssa, hän on myös, kuten muutkin meidän neukkatädit, ihan mahtava...

Kaikki oli oikein hyvin. Deri törrötti ketaroitaan oikein urakalla ja peppua tunkasi vähän väliä. Oli meillä naurussa pitelemistä :D
Vaikutti hänen käsiinsä varsin passelin kokoiselta näille viikoille...ei uskaltanut hirveästi spekuloida paino asiaa, mutta tähän mennessä vaikutti kuitenkin siltä, että parisen sataa grammaa suurempi voisi tulokas olla verrattuna veikkansa syntymäpainoon, vaikka sf-mitta onkin keskikäyrällä ja pojasta huideltiin yläkäyrällä...eli vähän kuten itsekkin olin ajatellut =)

Tässä repertuaari neuvolakortista:

29+3 (29+6 ultran mukaan )

Paino +300g/vk yht. +3,8kg lähtötilanteeseen
turvotus -
RR 116/68
Hemppa 126 -> 116 edellisellä kerralla
sf-mitta 24 -> 22 edellisellä kerralla

syke +154
liikkeet ++
tarjonta rt (tosin vaihtelee kyllä kovasti asentoa vielä ) :D

Seuraava käynti onkin tosiaan jo 2vk päästä. Sitten siitä seuraava on lääkäri käynti, vaan heillä on pieni tunne, että tämä mies lääkäri ei olisi tulossa enään takaisin elokuussa, sillä ei ole vieläkään antanut aikoja varattavaksi...en pistäisi pahaksi ollenkaan :whistle:

Näitä 2vk välein ehtii olla 3 käyntiä, joista yksi siis lääkäri käynti, jonka jälkeen sitten ravataankin kerran viikossa ja jos ei LA:na synny, niin sitten 2xviikossa...hiphei :D

MB:
Jep, sitten saat käydä sen parin viikon välein ja voi kyllä olla, että kun sinulla on vasta elokuun puolessavälissä neukka, niin heti viikon päästä saattaisi olla lääkäri =)

paapelo+poju+Deri 29+3
 
Barbapörrö säkin kerta asustelet, ilmeisesti Tampereella tai ainakin lähi alueella ( synnäristä päätellen ) niin suosittelen käymään Vauva Pop liikkeessä, mikä löytyy Prisma-aukiolta Kalevasta. Sieltä saa hyvin informaatioo erilaisista kestovaipoista ja heillä niitä onkin kattava valikoima verraten muihin lastentarvikeliikkeisiin. Tietty se vauvan ruumiinrakenne vaikuttaa paljon vaippa valintaan, kun jokainen vauva on kuitenkin eri mallinen. Kenellä on pallomaha ja kuka on hoikka, keneltä löytyy reisiä ja kenellä ne onn vain tikut.
Monen olen kuullut haukkuvan nuo äippäpakkauksen kestot niiden epäkäytännöllisyyden vuoksi ( joistakin kaksi erillistä osaa on liian vaikeaa ) . Mielestäni ne eivät kovin vaikeilta vaikuta ja kun niihin ostaa vielä hoitoliinoja, niin kakankin siivoaminen on helppoa, myös isille.

Kävin ostamassa sit tulpallisen ammeen pallopäälle. On muuten ensimmäinen esine jonka ostin pinkkinä :D Olishan tuolla citarissa ollut vihreäkin amme, mut siinä ei ollut tulppaa. Vaparista mun aluks piti amme hakea, mut siellä ei ollutkaan tulpallisia lainkaan. Citarin lastentarvike hyllyt ammotti melko tyhjinä ja suuri osa tuotteista oli loppunut, eli taitaa se syntyvyyspiikki tosiaan olla meneillään nyt kesällä :D
Ostos reissulta tarttui mukaan myös Pampersin new baby vaippapaketti, Natusan sinkkivoide ja Natusan kylpyöljy. Nyt siis kyselen tyhmiä. Jos lapsen kylvettää öljykylvyssä, niin tarviiko iho sen lisäksi myös öljytä / rasvata?
Tuo tuoteviidakko pelkissä lasten pesuaineissa on hirveetön. Yritän keskittää ostokseni nyt yhteen tuotemerkkiin, joka siis on Natusan, mut niitä tuotteita on jo yhden merkin sisällä pilvin pimein. Tarviiko olla siis kylpyöljyä, shampoota, pesunestettä kaikkia näitä erikseen, vai ajaako yksi tuote saman asian? Eihän vauvan iho eritä talia, niin et varsinaisesti pestä tarvitsee, kun eihän mikään noista sisällä peseviä aineita kuitenkaan.
Entäs sitten nämä kaiken maailman rasvat ja öljyt? Eikö se kylpyöljy riitä vaan tarviiko lisätä vielä erikseen?
Näissähän ihan sekoaa. Lastentarvikeliikkeestä en uskalla kysyä, kun hehän tietty myyvät kaiken mahdollisen, vaikkei kaikkea todellakaan tarvitsisi.


pinkkimieli ja pallopää
 
pinkkis:

Ei tarvitse öljy kylvyn jälkeen rasvata, ellei sitten pyyhi kovin ponnekkaasti ihoa kuivaksi :D

Ja meillä oli vain ja ainoastaan vauvan saippuaton shamppoo ja saippuaton kylpyvaahto (vaahtokin vain meidän iloksi ) sekä tietty kylpyöljy.

Joka toinen kylpykerta laitoin öljyä mukaan veteen.

Ja rasvatkin on oma lukunsa.
Periaattessa vauva ei tarvitse kosteutusta lainkaan, jos iho näyttää hyvältä, mutta aika ajoinhan heilläkin iho kuivuu.

ITse suosin Natusan baby kosteusemulsiota...se oli tarpeeksi kevyttä ja helposti levitettävää.
Tummelia laitettiin sitten peppuun, jos oli tarvis tai kesä kuumalla, kun vaippa ihottuma kävi kuumassa pahaksi, niin ostin sinkkivoiteen, joka auttoi heti hautumiin, mutta sitä sinkkivoidetta on edelleenkin jäljellä, joten pieni puteli riittää :D
 
paapelo mulle terkka sano että loppuraskauden lääkärintarkastuksen vois varata jonnekin viikolle 36. Pitäis varmaan jo varata ettei unohdu.. Onko kunnallisella puolella se sitten aikaisemmin, ei kai? Elokuun puolessa välissä saa alkaa varailemaan aikaa synnytyssuunnitteluunkin. Kivaa. :) Mä niin odotan jo synnytystä. En olis esikoisesta samaa kyllä sanonut! Päinvastoin ;) Tosin mun arvet on edelleen kipeät, joten tod.näk. joutuvat tekemään mulle taas episiotomian, kun arpikudos tunnetusti ei jousta tarpeeksi.. jee.. mutta parit sadat tikit sinne tänne, on jo totuttu :D

pinkkimieli meillä kylvettiin harvoin öljyn kanssa (koin sen niin vaikeaksi kun vauva oli liukas kuin saippua ja meinas liusua käsistä vaikka kuinka vähän laitoin kylpyöljyä) eikä juuri rasvailtukaan alkuviikkojen jälkeen, joten mä sanoisin, että riippuu ihan vauvan ihotyypistä. Me ollaan käytetty pääasiassa pelkästään sitä "top to toe"-pesunestettä (vaimikäsenyton) ja se iso pullo on nyt kestänyt yli vuoden. Sinkkivoidetta en käyttänyt ollenkaan, talkkia laitoin peppuun, jos punoitti. Sitäkin käytin ehkä vaan pari kuukautta ja putelista riittää tälle toisellekin. Eli todella riittoisia ovat eikä kannata etukäteen hirveästi ostella ainakaan montaa erilaista.



 
Joo siis nuo öljyt ja shampoot on TODELLA RIITTOISIA...rasvoja ei tosiaan tarvitse käyttää välttämättä lainkaan, on niin vauva kohtaista.

Ja vinkkinä tuon talkin tilalle, kun senkin käyttöaika on tosi lyhyt, eli PERUNAJAUHOA...se ajaa saman asian, on riittoista sekä sitten kun ei enään tarvitse vauva sitä, voi siitä tehdä vaikka kiisseliä :D :D
Minä ostin pojalle silloin pienen maustesirottimen, jossa oli pieniä reikiä ja siihen laitoin pottujauhoa...kaulalle ja kainaloon sitten siitä oli kätsy pölläyttää ilkeisiin hautumiin :D :D

Ja en kyllä tiedä tuosta onko kunnallisella aiemmin?? nyt seuraava neuvola käynti on rv31+4 ja sen jälkeen olisi se lääkäri...eli menisi sitten suunilleen rv34 tai 35 se taas vähän riippuu...tiedä näistä heidän sumplimisistaan loppujen lopuksi :D
 
Hei :wave:

Mä olen saanut nautiskella vapaa päivistä, lapset on muutaman päivän mummin ilona =) Tänään oli neuvola ja kaikki vaikutti hyvältä. Potkuista päätellen vauva on ollut välillä poikittain ja välillä istunut, mutta ainakin tänään neuvolatädin mukaan pää oli alaspäin. Painoa oli tullut 320g/vko (yhteensä nyt 12 kg :headwall: ). Sf mitta oli 31cm, kasvaa omalla käyrällään yläkäyrän yläpuolella. Seuraavaksi onkin sitten lääkäri naistenklinikalla elokuun alussa. Pääsee kurkkaamaan vauvaa ultralla ja jos saisi samalla jonkinlaista paino-arviota.. Tosin neuvolan mukaan suuri sf mitta ei välttämättä tarkoita että vauva olisi iso, mutta kai sitä on jostain pakko ottaa stressiä.. :/

Mansikkakakku+pikkuinen rv 28+5
 
mansikkakakku:

Minä olen elävä esimerkki yläkäyrän sf-mitasta ja normaali kokoisesta vauvasta. Sf-mitta tosiaan pojasta meni yläkäyrällä ja kaiken lisäksi meni yli ajalle 2vk :headwall:
No poika oli syntyessään 3484g ja 50cm :D
 
Paapelo: Toivotaan ettei vauvasta kasva jättiläistä ;) Sf-mitta/käyrä on tässä raskaudessa ollut ihan samanlainen kuin edellisessä ja silloin poika syntyi rv 36, 3040g ja 50cm. Mietityttää vaan, että jos tämä vauva on suht saman kokoinen kuin veljensä ja syntyisi laskettuna aikana, niin paino varmasti 4 kg kieppeillä :x Mulla lasten syntymä painot olleet 1995g, 3050g ja 3040g. Neljä kiloa tuntuu hieman pelottavalta.

Meillä tod näk olisi auton vaihto edessä, koska kun vauva syntyy ei tämä perhe enää mahdu nykyiseen 5 hlö autoon. Budjetissa ei vaan olisi tilaa tila-autolle :headwall:

Mansikkakakku ja pikkuinen 28+5
 
mansikkakakku meillä kanssa sama asia aiheuttaa päänvaivaa, kaiken lisäksi miehelle tulee työmatkoja päivässä sellainen reilu 160km, joten pitäis olla vielä vähän kuluttava ja diesel :headwall:

pinkkimieli kyseli noista rasvoista yms yms, olen tarpeellisimmiksi todennut seuraavat : kylpyöljy, vauvan shampoo ja joku hajusteeton perusrasva. Suosittelen miettimään noita sinkkivoiteita yms yms sitten vasta kun näyttää että olisi tarvetta, tosiaan kaikki ei niitä edes tarvitse :) Ja kosteuspyyhkeet on ihan käteviä yöllisille vaipanvaihdoille - jos tarvii tehdä :) Varsinkin jos ei hoitopöytä sijaitse vessassa hanan vieressä :)

Joku oli pohtinut lasten kokoja, sitä täälläkin on mietitty.
Perustuen oikeestaan vaan siihen kun nuo lapset joka kerta on ollut hieman edellistä isompia.. (3960g/48cm, 4250g/53.5cm ja 4295g ja 51,5cm). Esikoinen syntyi laskettunapäivänä ja 2 muuta mennyt yli viikon tai kaksi..
Mulla noi mitat tainnu mennä aina ihan siinä keskikäyrän tuntumassa ja viikon 36 jälkeen sitten ihan ylimmällä ilman minkäänlaista laskua..

Tuli postista lappu että meidän tuplat olis saapunut, aika nopeasti tuli kyllä, ei vaan tuolla salireissulla päässyt hakemaan kun jäi henkkarit kotiin.. Huomenna sitten hakemaan niin pääsee ihastelemaan :)

Lauantaina hakemaan pikkumiehen uusi sänky ja sitten olis maalausta yms yms tiedossa ens viikolle.. Ja huomenna olis varattuna pyykkitupa niin pääsee hinkkaamaan matot puhtaiksi.
 
Kiitti vinkeistä noiden pesuaineiden ja rasvojen suhteen. Eli en siis taida tarvita muuta kuin tuon kylpyöljyn näin alkuun ainakaan.
Talkin ostin jo alku kesästä kun miehellä hautoi reidet ekoilla lämpimillä ilmoilla. Itsekin joudun nyt aika ajoin sitä käyttämään jos unohdan laittaa pyöräilysortsit hameen alle ( kun on "hieman" tukevat reidet ), taikka jos lirahtaa housuun ja ei pääse pian vaihtamaan kalsareita, niin johan on arat häpärit hetken kuluttua ja tähän vaivaan auttaa ainoastaan talkki :ashamed:

Meil alkais nyt sit oleen kaikki valmista vauvan tuloon, tosin en alkanut vielä pyykkäämään noita äippäpakkauksen kamoja. Taidan tänään lajitella ne valkoiset, värilliset 40 ja 60 asteen pesukasoihin ja pestä sit huomenna :D

Täällä mä istun väri ( siis värinpoistoaine ) päässä koneella. Huomiseksi varasin ajan kulmien värjäykseen, eli yritän saada itestäni ihmisen näköistä ja samalla hieman hemmottelen itseäni. Josko tuo mieskin eksyisi joskus taas ajoissa lakanoiden väliin kun akka ei näytä ihan pyryharakalta joka on nielaissut koripallon :LOL:

pinkkimieli ja pallopää
 
Pinkkimieli uskon kyllä, että pärjäät tuolla pelkällä kylpyöljyllä. Meillä käytetään sitä edelleen joka kylvyssä tuon 1,5 veen neidin kanssa, kun hänellä on se atopia. Vauvashampoon ostin vasta pari kuukautta sitten, kun tukka alkoi ensimmäistä kertaa näyttää likaiselle. Tähän saakka ihan vesi pesu on riittänyt sillekkin. Nytkin tukkaa pestään vaan sillä shampoolla ja tavallisella hoitoaineella ehkä parin viikon välein... Talkkia tarvittiin muutaman kerran parin ekan kuukauden aikana ja sama purkki tosiaan riittää tälle toisellekkin ja jää varmaan lapsen lapsillekkin :p

Nyt vielä viimeiset mansikat pakastimeen tältä päivältä. Jos huomenna sitten taipuis vielä mustikka metsään. Vattujen kypsymistä odotan innolla, kun niiden poiimisasento on niin paljon mukavampi :)

Riinuska ja Mimmi 30+0 POKS

Jestas, tajusin just, et sehän on jo 3/4 raskaudesta takana ja kaikki vielä tekemäti... No ehkä sit kuukauden päästä kun mammaloma alkaa...
 
Niin niin mammat =)

Se alkaa kuulkaas olemaan kiirus yhdellä sun toisella...itsestä tuntuu, että aika ei riitä, ei se vaan voi mitenkään riittää...
pitäisi hakea se hoitopöytä, laittaa vihdoin ja viimein pojalle se sänky (miehen homma, jota hän ei saa hoidetuksi ), pitäisi tehdä kaappien rojukasa inventaario,
korjata pinnasängyn säleikköpohja (taas miehen homma, jota ei saa hoidetuksi ), vaatteita pitäisi alkaa pesemään, mahaa pitäisi kasvattaa, pojalle keksiä siinä sivussa tähdellistä puuhaa, miellyttää miestä ulkonäöllisesti, saada hikoilu kuriin,
keksiä keino saada sääret paremmin ajelluksi, kun ei ratkea mahan vuoksi jalka enään edes lavuaarille, tukalle pitäisi tehdä jotain ja missäs välissä sitä sitten synnyttäisi :LOL: :LOL:

No juu...ehkä vähän yliampuvasti, mutta oikeastaan suuri osa ihan paria hommaa lukuunottamatta on ihan pakollisia..huhhuijaa...pitänee tehdä aikataululista, ei tästä muuten tule taas mitään...
Olen niin aikataulu orientoitunut ihminen, että tuntuu melkein sekavalta yrittääkkään saada mitään tähdellistä aikaan, ilman toiminta suunitelmaa :D

paapelo+poju+Deri 29+3
 
Kyllä on Ulpu mahdollisuus mennä minulla myös työterveyslääkärille ja näin aattelinkin tehdä jos ei asiat kohta ala muuttumaan..
Jotenkin vaan ajattelin että neuvolassa osaisivat aatella/ymmärtäisivät nämä asiat paremmin mutta väärässä olin.
 
pikkumyyh: siun pitää vaan suoraan sanoa, että kirjoittakaa muutama päivä saikkua, että sie et jaksa ja tarttet lepoa. Ei ne voi hemmetti olla kirjoittamatta, varsinkin jos äitistä itsestä tuntuu jatkuvasti työ liian uuvuttavalta. Niinkuin Paapelokin sanoi, kenenkään etu ei oo siun olla töissä väsyneenä ja kipeänä (myöskään työnantajan...)!

Hih, muut tuskailee, kun aikaa tuntuu olevan liian vähän ja mie tässä just aattelin, että on vielä ihan liian pitkä aika ennen kuin tämän Möykkeröisen olisi määrä ulostautua!!! Odottavan aika on pitkä, enkä mie jaksa enää oottaa!!!!

Osaako kukaan sanoa, kuinka kova kipu harjoitussupistuksen yhteydessä on vielä normaalia? Kun tänään on taas koko päivän ihan aamusta alkaen supistellu, nyt iltaa kohden on tullu alavatsakipu mukaan ja supistukset tulee alle 10 min välein (ei kylläkään kestä kovin kauaa). Välillä supistuu ihan koko kohtu (tää on miulla harvinaista) niin, että ihan kylkiluihin painaa... Ärsyttää, kun ei neuvolassa kukaan oikein anna selviä ohjeita, vaikka kysyisikin asiaa ihan suoraan... Tuolla Paapelolta sainkin aikaisemmin hieman selvempää ohjetta kuinka toimia jos supistukset ei tunnu menevän ohi, kun joku muu sitä kysyi, kiitos siitä.

Huominen varmaan pitää ottaa ihan rauhallisesti ja levätä, tänään miehen synttäreiden takia kun on tullu siivottua, leivottua ja rehkittyä muutenkin enemmän kuin normaalisti.
 
DsariaL

Sanoisin, että jos kipu todella alkaa häiritä oloa, eli et voi sulkea sitä pois mielestä niin kipu on kunnon supistus kipua ei siis enään harjoitus supistuksiin liittyvää pientä kiristelyä ja satunnaista jomottelua.
Silloin kannattaa ottaa se särkylääke, juoda reilusti ja yrittää rentoutua. Jos ei auta tai jatkuvat taas aamulla tai päivällä, soittaisin itse äitipolille suoraan.

Toivotaan, että lakkaavat ja jäävät tulematta taas ennen kuin sitten h-hetken lähestyessä =)
 
Paapelo: Meillä kanssa se äippäpakkauksen ulompi laatikko on ollut kovassa käytössä tuolla 3v typyllä... se on sen piilo.
Ja mä en kans tykänny siitä marjabodysta mistä joku jo kommentoi.
Muutenhan tuo oli oikein ihana pakkaus, tosin tykkäsin viime vuotisesta makuupussista enempi mutta on tuokin ihan kiva.

Riivinrauta & Nuppunen 29+3
 
Kiitos taas paapelo. Vielä tää kipu on siis ihan normaalia, kun ei tuu ees joka supistuksella (oiskohan vauvan asennolla jotain merkitystä tuohon kipuun, kun myllää samalla niin hirveästi?). Nyt voinkin mennä sitten hyvällä mielellä ja taas himpun verran fiksumpana nukkumaan... Öitä!
 
Meillä tuo äippäpakkauksen pääly pahvilaatikko pääsi hyötykäyttöön heti. Pakkasin sinne kaikki mein verhot tuolta liinavaatekaapista, jotta sain tilaa vauvan kamoille. Tänään ukko saakin sit roudata sen laatikon kellariin odottamaan seuraavaa verhojen vaihto episodia, joka on aikasintaan joulun alla.

Tää masumamma lähtee lyllertämään kohti parturi-kampaamoa, jotta saa kulmat värjäytettyä pitkästä aikaa. Viimeks oon värjäyttänyt n.5 vuotta sitten, mut nyt on pakko kun hikoilen nykyään niin, et piirrewtyt kulmat ei oikein pysy.

pinkkimieli ja pallopää 25+5
 
pinkkimieli: Sitten kun olet saanut kulmat värjäytettyä ja hyvään muotoon niin suosittelen jatkossa RefectoCil -itsevärjäystä, siinä säästää pitkän pennin. Sokokselta ainakin saa sellaisen pakkauksen, missä on se hapetinaine ja väri samassa paketissa (maksaa joku 13 e ja riittää vuodeksi ainakin). Siitä vaan sekoittaa soossin ja laittaa 10 minuutiksi kulmiin.

Kieltämättä tuli lohdullinen olo kun alisa kirjoitit noista Britannian sikainfluenssatapauksista. Niinhän se vähän tahtoo olla, että uutisoidaan kuolleista ja kuolleista raskaana olleista, mutta taustat jäävät valottamatta. Jokainen ikävä tapaus on kuitenkin yksittäistapaus, eikä tauti suurimmalle osalle liene vaarallinen. En silti halua saada sitä...Onneksi meillä työssäkäyvilläkin lokamammoilla on se tilanne, että äitiyslomat häämöttävät ja riskit saada tauti jostain ruuhkaisista liikennevälineistä ainakin pienenevät.

DsariaL: Toivottavasti supistukset helpottavat. Täällä ne jäivät siihen yhteen yöhön toistaiseksi, kun aiemmin kyselinkin että mitä pitäisi tehdä jos kivut jäisivät päälle.

Kohta alkaa kesäloma, enää kaksi aamuherätystä :)

Apollo + Töppönen (poika ei muuten liikkeiden perusteella ole vielä kertaakaan ollut pää alaspäin, mutta ehtinee kääntyä vielä...) rv 25+4
 
DsariaL:
eipä kestä kiittää =)
Ja tuolla vauvan asennolla tosiaan voi olla paljonkin merkitystä, varsinkin tuossa vikoilla viikoilla.
Ajoittain iltaisin kun tulee täällä noita supistusmaratoneja, niin Deri kyllästyy puristukseen ja alkaa painaa vastaan ja se tekee ajoittain aika hellää ja jos hällä on pää ihan tuolla alhaalla supistuksen aikaan, niin alapäätä jomottaa aika keljusti.

pinkkimieli:
Hyvää hemmottelupäivää :wave:

Minä ajattelin järjestellä meidän liinavaate ja pyyhe hyllyn ihan toisin. Meillä on keittiössä naurettavan paljon säilytys tilaa ja suurinosa kaapeista onkin täyttynyt ihan tyhjänpäiväisellä rojulla. Joten siirrän nuo kaikki sitten keittiöön. Saa samalla taas lisää tilaa vaattariin :D

Puolilta päivin tulee ystävä pikku neitinsä kanssa, pian 3kk, käymään kylässä...pitää käydä kaupasta hakemassa jotain kahvihyvää...ei olisi pakko, vaan itseä himottaa :D

paapelo+poju+Deri 29+4
 
Kulmiin myös hyvä vinkki, jos ei jaksa värjäyttää/värjätä on kestopigmentointi :)

Meillä oli viime yönä aikamoinen rumba tytöllä. Potki niin kovasti mua kylkeen etten saanu yhdessä vaiheessa nukuttua. Asennon vaihtaminenkaan ei auttanut. Tyttö tullut vanhempiinsa -> yövirkku ;) Meillähän esikoinen söi 6kk ikään asti 2-3h välein yölläkin ja mä meinasin tulla hulluksi kun olin työtkin aloittamassa. Onneksi isi piti tytölle sitten unikoulua ja samantien alkoi nukkumaan yöt läpeensä ja on nukkunut siitä asti. Voi kun tää vauva tajuais ite aikasemmin ettei yöllä tartte aina syödä :D
 
Höpsis höpsis ja löyhyn löyhyn (esikon kanssa liikaa Rölliä)

Viikkoja 29+1 (herramunjee niitä tosiaan on jo niin paljon)... Masu tuntuu muttei mielestäni hirveesti näy, istuminen käy takamukselle ja alaselälle tosi kipeesti. Päivän kun istuu näytön ääressä niin tuntuu ettei pääse iltapäivästä enää liikkeelle ollenkaan. Työnteko ei vois vähempää kiinnostaa edelleenkään, olen jo harkinnut että saisikohan v*tutuksesta sairaslomaa. Tosin taitaisi pitää piilottaa se työuupumus-nimikkeen alle. Miettiny olen sitäkin että missä vaiheessa on "liian aikaista" jäädä saikulle- mulla meinaan alkaa ensin vuosiloma 17.8 ja sitten äitiysloma 1.9, arvelin että jos yrittäisi tän selkänsä kans sinnitellä tonne kuun loppuun asti ainakin. Kiinnosta ei kyllä yhtään, joten ei musta täällä kyllä mitään hyötyä kelleen ole.

Yöt on hirveetä pyörimistä, viime yön sain nukuttua hyvin varmaan ensimmäistä kertaa moneen viikkoon.

Kävin eilen meidän kaupungin lastenkirppiksellä, siellä ois ollu kestovaippoja 24kpl 50e, ilmeisesti sekä kuoret ja imut, jäi mietityttämään, että oisko pitäny ostaa. Manduca-villitys on nyt tältä erää menny, saa nähdä tuleeko toi kestoilu sitten tilalle, pelottaa jo valmiiksi :D

Sitten sellanen juttu, olen miettinyt että mihinkä me miehen kans karattaisiin yhdeksi yöksi ennen tämän muksun syntymää, pitäisi sitä ns. laatuaikaa kahdestaan saada. Olisiko jonkinlaisia ehdotuksia? Jotain hotelliyöpymistä oon aatellu, mutta se on jotenkin vaan niin klisee...
 
Skye: mä olen kans miettiny että pitäis vielä tässä ennen vauvan syntymään päästä käymään miehen kans kaksin jossakin... meille nuo hotelliyöpymisetkään ei kauheesti maksa kun s-ryhmällä saadaan yö 45?/75? /yö mut mihin sitä sitten haluis... Se Flamingo olis kiva käydä kattoon mutta ko sit tekis mieli sinne kylpyläänkin enkä tiedä että kuin myöhään sinne vielä uskaltaa...

Meijän on nyt sit lähettävä ostaan tolle likalle pikku autoja kun lupasin... ja jostain täytyis löytää semmoi hyppynaru missä se naru on oikeesti naru... tiettekö... nyt on tommonen muovinen hyppynaru ja se on ihan mutkalla ja jäkittää vaan.

Niin ja lanka kauppaan tarvis suunnistaa... on siellä poistomyynti lankoja... jos sais tässä syksyllä värkättyä läjän vauvan villasukkia ja sais niitä vaikka vähän myytyä niin jos yhtään helpottais sit tota raha tilannetta.
Ja maidonluovuttamista olen taas ajatellut.... mut jos kaikki menee niinku viimeksikin niin ei tarvii synnytyksen jälkeen edes miettiä kun ei sitä maitoa viimeks tullu edes omalle vauvalle.

Että tämmöttiissii mietteitä tänään.

Riivinrauta & Nuppunen 29+4
 
Kylpylästä:

Noissahan voi käydä niin pitkään, kunnes ei avautumista ole tapahtunut. Mutta mitään kovin massiivisia hieronta sessioita ei kannata ehkä ottaa jos semmoisia oli ajatellut, mutta kaikki kasvohoidot yms. tottakai :D

Meillä on vuosipäivä maanantaina...5v tulee täyteen...tuntuu paljon lyhyemmältä ajalta, vaikkei tuokaan luku tietty vielä monenkaan päätä huimaa :D
Voi niitä tapaamisen alkuaikoja :heart:
 

Yhteistyössä