*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Peppi:
Minulla on napa tavallaan pullahtanut esiin...napani on niin mahottoman syvä, ettei se varsinaisesti pullahda ulos, vaan lähinnä navasta tulee tasainen läpyskä :D
Ja tuosta navanalueen herkkyydestä...se tosiaan on kuulemma aika yleinen ensisynnyttäjillä varsinkin. Maha kun venyy niin joillain kudokset on niin timmit vielä, että kroppa joutuu tekemään töitä enemmän saadakseen tilaa kohdulle ja paikat venyy ja poksuu, seurauksena joillain ikävä kipuilu mahan alueella.
Menee kyllä ohi synnytyksen jälkeen, ainakin minulla esikosta meni, itseasiassa mitään herkkyyttä en muista enään seuraavana päivänä synnytyksestä vatstan alueella =)

Mies tulee tänään. He käyvät pikaisesti katsomassa vielä suurimmat laivat ja ottavat kurssin kohti Helsinkiä =)
Huomenna olisi tarkoitus mennä uudestaan mettään...unohdin kurkkia kanttarelleja...parisen viikkoa sitten nimittäin löytyi ihan pari vasta noussutta, joten jos niitä on tallella vielä, niin niitä pitäisi löytyä...saisi kanttarelli kastia :p

Tänään mennään varmaan tuohon toiseen lähimetsään, joka on n.200m päässä...se on pääsääntöisesti kyllä liikunta aluetta, mutta siellä on luolia, jossa lepakot asuvat jne.

Oikein kutkuttaa ajatus tulevaisuudesta.
Minun äitinihän vei minua pienenä joka viikko metsään tutkimaan luontoa ja eläimiä ja kertoipa että tuo metsä on keijujen metsä ja sitten synkkä metsä oli peikkometsä...vilkas kun mielikuvitus oli, näin tietenkin näitä olentoja :D
Nyt pääsee totetuttamaan perinnettä pojun ja tulokkaan kanssa =)

Eipä sen kummoisempaa...pojan kanssa katsomaan Alfred J Kwack...se oli pienenä mun lemppari :D

paapelo+poju+Deri 29+1
 
Muisku78 eipä tuo runsas painon nousu välttämättä tarkoita megavauvaa. Mullakin painoa tullut n. 13kg raskauden aikana ja silti torstaina mitattiin ihan normaali painoinen yksilö tuolla mahassa majailemassa.

Unohdinpa näköjän sitten ottaa perjantaina poksukuvan. Täytyy muistaa pyytää ukkoa ottamaan se tänään sitten serkun rippijuhlissa.

paapelo Alfred J Kwack oli myös mun yks lemppari =) Tietyy suosikkeihin kuului myös Maija Mehiläinen ja Smurffit, kunnes myöhemmin Turtles oli ihan ykkönen.


pinkkimieli ja pallopää 25+2
 
Heheh!

Ei voi olla todellista...sikiökalvot on alkaneet narista ja napsua :LOL:
Esikosta tätä tuli paljon myöhemmin...vähänkin kun Deri venyttää niin kuuluu napsahdus tai pieni hento ruts ääni :D

Pojan loppuraskaudessa nuo napsunnat oli enemmänkin paukahduksia, mies kuuli monasti pidemmältäkin kun se napsahdus tuli :D

Ei sen kummempaa raportoitavaa =)
 
Olipas taas juhlat. Muuten selvisin hyvin, mut kahvin kanssa kaikki tarjottava olikin sit sokerista, niin itkuhan siitä tuli. Mä en vaan voi sille mitään, ku vituttaa niin suunnattomasti, ku ei voi syyä normi ruokaa ( siis tässä tapauksessa täytekakkua, keksejä, viineriä yms. ) et itku tulee sit ja niitä kyyneleitä kun ei saa tyrehtyyn millään.
Tänään on ollut kaikki mittaus arvot ok ja nyt odottelen et illallisesta kuluu tunti nii pääsen mittaan vikan arvon. Jos se on hyvä, nii palkitsen itseäni hieman suklaarusinoilla :p Eilen oli muut arvot hyviä paitti tietenkin se viimenen menni sit yli :kieh: Saakeli kun piti mennä syömään se rullakebab.

paapelo Nyt en kyllä muista Tontut sarjaa, mut mieleen tuli Kippari Kalle ja Snorkkelit :D En tosin ole vieläkään vierottunut täysin pikkukakkosesta, vaan silloin jos olen TV:n ääressä sen alkaessa, niin katon sen :LOL: Kaapo onn nykyään ihan paras! Pikkukakkosen juontajat vaan puhuu mielestäni nykyään kuin vähä-älyiset tai vähä-älyiselle. Voihan olla et muksuna sitä ei vaan huomannut ja aika kuultaa muistot, tai sit vaan on nää uudet juontajat oikeesti huonompia kuin ne vanhat. Esim Olli sekä Jyrki ja Neponen ovat olleet suosikki juontajiani koska eivät puhu kameralle kuin vähä-älyiselle.
Olipas taas turha avautuminen, mut tulipahan tehtyä :LOL:
 
Sunnuntai-iltaa :)
Huh mikä viikonloppu takana, oon ihan poikki...Eilen oltiin koko päivä liikenteessä ja illalla huusi jalat hoosiannaa...Tänään ollaan otettu sitten vähän iisimmin kun mulla on tullu aika paljon noita kivuttomia harkkasuppareita. Ne kiristää kyllä vatsaa ikävästi...Vauva on ollu superaktiivinen taas ja perjantaina kaverin kanssa naurettiin että millanenhan ikiliikkuja siitä vielä tuleekaan. Hän on samoilla viikoilla raskaana kuin minäkin eikä hänenkään vauva mitenkään laiska liikkumaan ole :D
Perjantaina tuli äitiyspakkaus, jippii! Ihan kivoja ne on, nätimpiä kuin kuvissa. Tän päivän olen pessyt vaatteita kaappiin laitettavaksi. Jotain konkreettista saanu siis aikaan vihdoinkin :) Käytiin tänään myös taas lastenvaatekirppiksellä kun sain tehtyä ensin vähän kartoitusta siitä mitä vaatetta tarvitaan. Harmittavasti ei löydetty yhtään ihan new born-kokoa, joten piti sitten huuto.netistä huutaa ihana setti pientä kokoakin. Pääasiassa olen tähän asti hankkinut koosta 56cm ylöspäin, mutta varmuudeksi täytyy hankkia myös jotain pienempääkin kokoa. Harsoja olen haalinut hirveät määrät. Laskin tuossa koneeseen niitä tunkiessa että varmaan 40kpl on ainakin :ashamed: No, osa niistä menee vaippakäyttöön ja osa sitten tarkoitettu pulautteluun ja muuhun semmoiseen.

Nojuu, jos menis sohvalle hetkeks kattomaan telkkua ja sitten nukkumaan. Ens viikolla alkaa meidän talonmaalaus-urakka, jossa tosin minä olen mukana vain statistina ;)

Flora + L-poika rv 28+4
 
Heh, kyllä te ootte nuoria mammoja, kun mulle Smurffit ja Tao Tao ym. on lähinnä tuttuja pikkuveljen kautta :) Mä voisin varmaan olla teidän mutsi ikäni puolesta :D
pinkkimieli ei sun tarvi luopua Pikkukakkosesta vielä piiiiitkään aikaan. Kohta katsotte sitä joka aamu ja ilta...

Mut joo, täällä taas poden kauhukuvia sikainfluenssasta..eipä uutta. Viimeisin otsikko, jossa Britanniassa kehotetaan raskaana olevia välttämään väkijoukkoja eli lentokenttiä, julkisia liikennevälineitä ym. niin kohtahan se on meillä sama... voi apua! Ja sit mua järkyttää kun Britanniassa on kuollut kaksi juuri synnyttänyttä äitiä ja mitäs mä oon tekemässä juuri syksyllä, kun aalto iskee pahimmiten.. ei helvetti. Eihän tää panikointi mitään auta ja mies on jo ihan kypsä kuuntelee mua, joten puran sit tänne.. anteeksi :(

MB jokataasonhermoraunio 29+1 (VASTA!)
 
MB:
:hug: Anna tulla vaan...täällä me ollaan kaikki tekemässä samaa, purkamassa tuntojamme =)

Ja juu, nuoriahan tässä vielä ollaan, mutta elähän nyt, sanoisin vanhaksi naista...hmm en koskaan...naiset eivät vanhene koskaan, jos eivät anna sen tapahtua itselleen..ulkonäkö saattaa muuttua, mutta se miltä tuntuu sisimmässä, tekee ihmisestä nuoren tai vanhan :D

Nyt taidan paistaa itselleni vähän makkaraa...tekee ihan julmetusti mieli makkaraa :LOL:

paapelo+poju+Deri 29+1
 
Liikkeistä: Maha kyllä aaltoilee hauskan näkösesti, mutta mitään raajoja ei esiin työnny tai vauvan asentoo en osaa varmaks sanoo. Epäilen kanssa joskos etuseinämässä oleva istukka olis pehmentämässä siinä edessä =) Musta tuntuu että tää meiän vauveli saattaa olla ihan tuntejakin liikkumatta, tai sitten en vaan kaikessa touhussa huomaa? mutta sitten kun liikkuu niin liikkuu paljon.
Mustikoita jokunen oli poiminu, ne on kylllä mun lemppareita mutta tänään oli mansikoiden vuoro. Tein oikein urotyön ja ennen iltavuoron alkamista töissä sain esikoinen 1v2kk sylissä noukittua ämpärillisen mansikoita. nam! Muutama tunti siinä vierähti. Täytyy sanoo että siinä pellolla hikoillessa, supistusten vallassa, paarmojen syötävänä esikoisen perässä juosten ajattelin että jos tästä selviän hengissä en taatusti enää ikinä poimi yhtäkään mansikkaa :D
Tuntuuko muilla sellasta hmm, ehkä sitä vois kuvailla loiskahtelua tai molskahtelua mahasta? Joskus voisin vannoa kuulevani vesileikkien ääniä =)

Aurinkoisia päiviä! Empsu 28+5?
 
Empsu:

Minulta kuuluu pulpsahtelua ja sitten noita napsahduksia. Edelliset varmaan vain kuuluvat vatsalaukusta, jota vauva ajoitta humauttelee oikein urakalla, mutta nuo jälkimmäiset kuuluvat sikiö kalvoista...sanovat lääkäri ihmiset mitä lystäävät.
Moni lääkäri kun väittää, ettei niistä kalvoista voi kuulua mitään ääniä...kuitenkin hassua, että jos kalvot puhkeaa kunnolla, kuulee äiti monasti sellaisen poks, kruts tai naps äänen ja vedet norjuu :D :D
 
Huoh... mä en jaksa näitä sokeri mittauksia :/

Muutaman kerran arvo on jo mennyt yli, ja nyt sit se tietää sitä että jatkan mittauksia hamaan loppuun saakka ja mulla on jo nyt sormenpäät täys pikkusia reikiä ja sormet kipeenä.
Mä tossa toissa päivänä ilmoitin miehelle että jos meille se kolmonen vielä tulee niin mä en aio olla raskaana parhaana manikoidensato aikaan!! :ashamed:

Ärsytti perjantaina kun kävin yheltä tilalta hakemassa 5 kiloa mansikkaa niin mulla se tosiaan jäi ihan perkamiseks kun ei voinu syödä niitä kun johan taas piti kohta mittailla.

Musta olis kans ihanaa mennä keräilee mustikoita mun olen otenkin ajatellut että musta siihen enään ole kun jo kenkien jalkaan laittaminen on hankalaa...
Mut vähänkö olis ihanaa... mastikkapiirakkaa ihan tuoreista mustikoista.
Enkä mä täällä oikein tiedä mistä niitä nyt löytäis... vastahan mä kohta 11 vuotta sitten muutin tänne :D

Kävin perjantaina maksamassa taas osan vaunuista ja sovin että ne haetaan viimenen päivä.
Ja mun tarvis käydä ostaan vessaan semmonen pikkunen laatikosto vauvan vaatteita varten.

Riivinrauta & Nuppunen 29+1 (ja siis taas viikot poksunu... äkkiä tää aika hupenee)
 
riivinrauta :hug: sormenpäät on täälläkin kipeänä ja hyvin rei'itetyt, tää sokeri systeemi ei oo tosiaankaan mitään kivaa. Mulla onneks nyt ohjeistus, et mitattava 2 päivänä viikossa vaan, paitsi sit ennen seuraavaa käyntiä on oltava yks 4 päivän mittaus jakso. Mustikka on kuulemma hyvin siedetty, kun ei sisällä paljoa sokeria, tai siis ainakin huomattavasti vähemmän kuin mansikka.
Ite sain ohjeistuksen, et hedelmistä banaani, ananas, persikka, nektariini ja viinirypäleet olis pahimmat sokerien nostajat. Ja jos maitotuotteista pitää, niin rasvattomia ja happamia olis hyvä käyttää, eli esim piimä ja rahka on hyviä kalsiumin lähteitä, mut ei hirveettömiä määriä niitäkään tulis käyttää.
Olit muuten näköjään toisaalla kysellyt myös ruokailu välien ja ruoan määrän vaikutuksesta sokruihin. Tosta en osaa sanoa, et onko tolla välillä mitään merkitystä, mut sillä on merkitystä paljonko syö ja mitä. Ite oon nyt tutkinut aamupalan jälkeisiä sokereitani tarkemmin ja todennut, et jos syön yhden leivän, niin sokrut ei nouse, mut jos syön kaks leipää niin menee yli rajan huimasti.
Hyväksi havaitsemani aamupala: 3kpl kananmunan valkuainen paistettuna, 1 ruisleipä tai täysjyväsämpylä, margariinia, 1siivu kinkkuleikettä, 1 siivu juustoa, kurkkua, paprikaa, 1 kpl tomaatti, 1 kuppi maitokahvia. Tällä sokerit eivät ole nousseet yli 6,6.
Kuulin torstaina diabetes hoitajalta, et salaatilla ja proteiinilla ruoassa on suuri merkitys. Ne hidastavat sokerien nousua ja näin ollen sokrut ei nouse rajan yli niin helposti. Huomasin tämän kun kahtena päivänä söin samaa ruokaa muuten paitsi et toisella kerralla en syönyt salaattia. Tällöin sokerit nousivat 9,2 kun salaatin kanssa oli ollut 7,0.

Taidanpa painua katselemaan unia mansikkakakusta joka jäi tänään syömättä.

pinkkimieli ja pallopää 25+2
 
Huomenia...

Olo onkin kuin jyrän alle jääneellä näin maanantaiaamun kunniaksi. Viime yönä heräsin vatsakipuun ja nyt onkin koko mahan alue taas kuin rankan jumpan jäljiltä. En oikein saanut selvyyttä, olivatko yölliset tuntemukset kivuliaita supistuksia. Nytkin tuntuu välillä vähän kiristävän. Aloin sitten miettimään että mitä pitää tehdä, jos tulee kivuliaita supistuksia (siis ei vielä mitään synnytystä käynnistäviä mutta muuten hankalia)? Soittaa neuvolaan (jonne on joku tunnin päivystysaika ja silloinkin puhelin monesti varattu) vai suoraan äitiyspoliklinikalle sairaalaan? Jollain teistä kanssasisarista kipeitä supistuksia oli ollutkin - mistä saitte sairaslomaa tms.?

Apollo + Töppönen rv 25+2
 
ei käy kyllä yhtään kateeksi teitä ketkä joutuvat pistelemään itteensä ja mittaamaan sokereita,mulle olis varmaan tiukempaa toi ruuan kyttääminen ja laskeminen kuin se pistäminen.

meillä meni viikonloppu autotallia maalatessa,tai paremminkin nuoriso ja isäntä sitä maalaili ja ite olin kuopuksen kanssa työnjohtajina ja kannoin juotavaa ja syötävää duunareille :D
esikoistytär lähtikin eilen sitten rippileirille ja nyt tarttis ruveta pikkuhiljaa miettimään ja suunnittelemaan tarjottavia rippijuhliin jotka on sitten 2 viikon päästä =)

(.) mulla on huomenna ylimääräinen ultra..JÄNNITTÄÄ!! sain ajan silloin tähän ultraan kun kävin np-ultrassa kun oli niiiin loistava lääkäri sitä tekemässä että haluaakin näillä viikoilla vielä tarkistaa istukan virtaukset ja vauvelin kasvun kun mulla oli kahessa ekassa raskaudessa raskausmyrkytykset ja vauvat ei kunnolla kasvaneet,tosin näistäkin raskauksistakin on jo aikaa 14v ja 15v ja vaikka kolmannessa raskaudessa viime vuonna ei ollut mitään tämmösiä onkkelmia niin tohtori haluaa silti varmuuden vuoksi ultrata,noh sehän mulle passaa :D varsinkin kun meillä ei kuulu rakenneultraa ollenkaan neuvolan puolesta niin kiva päästä kurkkaamaan vauvelia :heart:

kaurisäiti ja bambi 27+5 :heart: :heart:
 
Tänään on sit vähä tällanen :'( päivä... Miut varmaan hirtetään ja roviolla poltetaan tästä hyvästä, vaan kauheet omantunnon ja syyllisyydentuskat on ollu tästä asiasta koko raskauden ajan... en meinaan pystyny lopettamaan tupakointia heti raskaaksi tultuani ja se on jatkunut näihin päiviin asti. Parhaani oon tehny ja vähentäny sen mitä voinu, vaan silti oon ihan varma että täältä tulee täysin elinkelvoton yksilö ja se on pelkästään mun syyni. Ja syyllisyydentunto on sen verran kauhea että en kyllä enää moralisointia kaipaa, mutta jos joku tuntee tarvetta kovasti asiasta mulle avautua niin minkäpä minä sille mahdan. Antaa tulla vaan kaikki samaan syssyyn sitten. Huokaus. Oikein kunnon huono äiti-syndrooma päällä, mikään ei kiinnosta ja kaikki menee päin... Onhan tämä tietysti itsemurha tunnustaa asia täällä, mutta piti vaan saada johonkin aiheesta avautua. Ja sitten kun on vielä sellanen olo että on oikeesti maailman paskin ihminen, ja kaikki muut on tasan täydellisiä ja virheettömiä, ettei kukaan koskaan ole oman odotuksensa aikana tehnyt mitään mitä olisi myöhemmin tarvinnut katua.

Ja sitten sitä jäädään odottelemaan vissiinkin haukkuryöppyä. :snotty:


 
Huomenta!

kaurisäiti:
Voi miten ihanaa...nauti meidänkin puolesta ultrasta...kiva saada vielä tässä vaiheessa ultra uutisia :D

apollo:
Ohjeistukseen taitaa kuulua, että ensin pitäisi ottaa panadolia kipuun ja yrittää käydä nukkumaan. Jos eivät tehoa, niin sitten jos on yö, niin soitto äitipolille.
Aamulla tai päivällä voi soittaa omaan neuvolaan, mutta varmimmin ja nopeimmin taitaa hoito onnistua äitipolilla.

Mitenkäs...eikö teillä ole sellaista käytäntöä, että voisit soittaa suoraan omalle neuvolatädillesi?
Meidän neuvola täti on antanut huoneensa puh.nro:n, jotta jos tulee jotain hälyttävää, voi soittaa ennen puhelinaikojakin.
Mutta kehottaisin sinun tapauksessa ottamaan yhteyttä kyllä suoraan ä-polille...toivotaan, ettei kuitenkaan tarvitsisi =)

ON:
Muljuu, hyppii...katso kengurun loikkaa...laaalaa :LOL:
Eli Derillä on meno letkeimmillään...huhhuijaa...olen ollut hereillä klo7.00 lähtien ja torkuin klo9.00 asti kunnes poika heräsi...ja yhä vain jatkaa myrskyntää :D

JA MINUN ÄITIYSPAKKAUS TULI...JEEEE!!!! :D :D
Mies käy hakemassa sen tänään, niin pääsen läräämään hoito tarvikkeet pois sieltä :D

Mustikassa käydään ehkä tänään, riippuu vain sataako päivemmällä, jos sataa, niin sitten mennään toisena päivänä =)

paapelo+poju+Deri 29+2
 
apollo80 Mulla oli noita kivuliaista supistuksia yhtenä iltana silloin aikasemmin, enkä siitä sit kummempaa kun menivät yön aikana ohi.
Seuraavassa lääkärineuvolassa (joka oli reilun viikon päästä) vasta sanoin asiasta, silloin lääkäri tarkisti paikat ja meinas että oli paikat pehmennyt sen verta että kirjoitti saikkua.
Tosin seuraava lääkäri kun tarkisti paika ei niissä hänen mukaansa ollut mitään merkkejä pehmenemisestä... ja tää toka lääkäri oli kokeneempi ainakin terkan mukaan. Mut sekin sitten kuitenkin kirjoitti saikkua koska mulla oli sen kaksi viikkoisen saikun aikana ollut vähän supistuksia, edellisen kerran juurikin edellisenä yönä olin valvonut yli tunnin supistusten takia.

Meillä tosiaan sanottiin että joskus muistaakseni viikolla 36 lkaen vois soitella sit synnytyssairaalaan.
Mut tottakai jos supistuksia alkaa tuleen ihan reippaasti ym. niin tokihan se sairaala on se osoite mihin mennään varsinkin jos neuvola ei ole enään auki. Jos neuvola on auki niin sit soitto sinne (oli soittoaika tai ei) ensin.

Mäkin niin toivoisin että pääsisin vielä kurkkaamaan tonne massuun mut mulla se toteutuu näillä näkymin vasta viikolla 36 kun on synnytystapa-arvion ultraus.
Meille ei kans kuulunu tota rakenneultraa ollenkaan :/

Riivinrauta & Nuppunen 29+2
 
skye:
:hug:
Eihän tuo ole hyvä asia, mutta kuten sanoit, olet yrittänyt kovasti ja se on se joka merkitsee.
Ystäväni (kaksikin itseasiassa) polttivat koko raskauden ajan, yrittivät laastarilla, purkalla, inhalaattorilla jne. mutta ei vain onnistunut ja aina repsahtivat...terveet tytöt on heillä molemmilla eikä mitään vaivoja ole ollut, ovat olleet tosi terveitä, mitä he itse surkuttelivat raskaana ollessaa, että kamalaa syyllisyyttä, että tämän takia varmasti on poloinen jatkuvasti kipeänä.

En tiedä mitä kaikkea olet yrittänyt, mutta oma ehdotukseni olisi, että jos ei pysty lopettamaan, niin vaihtaisi miedoinpaan mahdolliseen merkkiin mitä myynnistä löytyy...muutama tuttavani teki näin, eivät tosin raskaana olleet, ja lopulta heidän vain ei enään tehnyt mieli tupakkaa, kun kaikki määrät niissä kääryleissä olivat jo niin pieniä.

Tsemppiä tsemppiä...ja tuo syyllisyyden poteminen vain kertoo, että et todella haluaisi polttaa, vaan riippuvuus on petollinen, tiedän sen itsekkin kahdelta eri lopettamis kerralta...mutta jos ei nopeasti, niin hitaasti :hug:
 
Kiitos neuvoistanne supistusasiassa, ovat kullan arvoisia :flower:

Nyt tuntuu vatsa rauhoittuneen, mutta hyvä tietää vastaisuuden varalle, miten toimia.

paapelo: Mulla on tiedossani vain oman neuvolantädin puh.nro ja taitaa hänkin olla nyt lomalla. Mistään muusta soittoaika-mahdollisuudesta ei ole ollut puhetta kuin tunnista päivässä, ja kokemukseni mukaan on todella varattu tuokin tunti :| (eli näin siis Helsingissäkin käytännöt vaihtelevat...mutta pitää kysyä ensi kerralla voiko muulloinkin soittaa).

Neuvolalääkäriin on kaksi viikkoa, joten sitten ainakin saa tietoa, miten tuolla alakerrassa jaksellaan mahdollisen pehmenemisen suhteen. Tämä tukala kuumuus ja väsymys saattoivat aiheuttaa viime öisen...

skye: Ei ole mielestäni kenenkään toisen asia tuomita toista ihmistä - sitä varten on oikeuslaitos :) Mutta tsemppiä toki tuohon tupakoinnin vähentämiseen/ lopettamiseen. Oman satunnaisen sauhuttelun lopettaminen onnistui yhteisellä päätöksellä miehen kanssa - jos saa kaverin asiaan, on helpompi tsempata.

Terveisin Apollo + heiluvat Töppöset
 
skye82 olen samat ajatukset käynyt läpi moneen tuhanteen kertaan päässäni,
ja tiedän kyllä että lopettaminen ei ole helpoimmasta päästä kaikille...
Itse olen kokeillut laastarit ja purkat läpi ja purrut hammasta yhteen, mutta ei se vaan aina ole niin helppoa. Täytyy myöntää, että itsekkin tulee ratkettua päivällä sauhuttelemaan kun pinna niin kireellä muutenkin tuon uhmaikäisen kanssa.. :ashamed: Vähentänyt olen kyllä huimasti siitä aski_päivässä_linjasta mitä se joskus oli.
Olen edellisissäkin raskauksissa poltellut vaihtelevalla menestyksellä, välillä meni enemmän ja toisinaan vähemmän tai jopa ei yhtään...
Ihan elinkelpoisia yksilöitä on silti syntynyt, mutta en tiedä mitä olisin tehnyt itselleni jos jokin olisi ollutkin pielessä.
Kun tuo mun nuorin syntyi viime vuonna, niin mun tupakointihimo jäi kokonaan sairaalaan, ja olinkin polttamatta ½vuotta kunnes sitten tyhmänä menin antamaan periksi... :(

Mies lopetti viime kesänä pakon edestä jouduttuaan sairaalaan sydänkohtauksen, keuhko ja sydänveritulppien & sepelvaltimotauti-diagnoosin takia. Olin tuolloin viimesilläni raskaana ja silloin ei kyllä lopettamisesta tullut mitään kun stressikäyrä oli korkeimmillaan kun ei tiennyt mitä seuraava päivä tuo tullessaan.. Kun sain lopetettua niin mieheni jaksoi joka päivä mainita kuinka ylpeä on musta kun olen pystynyt lopettamaan.. mutta kun se kehuminen loppui niin ratkesin.. eka vaan ihan yksi päivässä hermosauhuiksi kun vien roskat ja sitten yksi lisää ja kolmas, ja tässä sitä taas ollaan, niin koukussa että hävettää.. Olen luvannut miehelleni lopettaa, mutta kun yksinkertaisesti ei tule onnistumaan kun tuo uhmaikä imee musta kaikki mehut että tekis mieli vaan kiljua ja huutaa itsekkin... :'(

Täs taas kaikki tältä erää, pitää varmaan mönkiä kauppaan vaikka kiinnostus nollassa :ashamed: chilitin ja possuressu 25+3

ja skyelle tsemppiä :flower:
 
Mukavaa viikonalkua mammat :wave:
Täällä mökillä vietetty aikaa, eilenkin saunottiin monta tuntia ja mies kävi uimassa, itse uskalsin vain varpaita kastella. Suklaa ja sipsit maistuneet.. Siitä tulikin mieleen että pitäisi varata aika sokerirasitukseenkin.. :a jäwhistle:
Koko eilisillan ja tämän aamun vauveli liikkunut ja potkinut tosi ahkerasti :heart: Ilkeästi nipistäviä supistuksia on tuntunut muutamia sen viime viikkoisen yhden kipeän jälkeen, pakko soitella neuvolaan tänään tai huomenna ja sanoa asiasta. Toisaalta meillä on kyllä ultra jälleen loppuviikosta, kurkataan vauvan tilanne. Silloin voisin asiasta mainita samalla.

skyelle tsemppiä tupakoinnin lopettamiseen! Jokainen tupakka vähemmän on parempi vauvallesi, joten tsemi määrän vähentämiseen, jos ei kokonaan lopettaminen onnistuisi.

Lomaa vielä 3 vkoa, ihanaa! Kohta tuonne merenrantaan tallusteleen.

nöpötin ja pikkuinen 28+0 :heart:
 
Tsemppiä skye tupakanpolton lopettamisen kanssa. Ei ole helppoa, tiedän kokemuksesta. Mulla "onneksi" astmaoireet, koko ajan pahenevat sellaiset, sai aikaan lopetuspäätöksen itseasiassa aika tasan kolme vuotta sitten :) Tarttin siis kunnon herätyksen ja sitten on päätös pitänyt.

Riivinrauta: Mansikat, mustikat, ananas, viinirypäleet jne ei mulla nosta sokereita ja olenkin noita mainitsemiani aika urakalla syönyt viime viikot :ashamed: Banaani on mulla se pahis ja sen jätin kokonaan pois. Olen lukenut useammankin rd-diagnoosin saaneen kertovan että syövät aika lailla samaa mitä ennenkin ja sokerit on pysynyneet aisoissa, vaikka sokerirasituskokeessa on tulokset sitten paukkuneet yli. On tää jännää kyllä miten oma kroppa käyttäytyy...
Tähän rd:n liittyen: en saanut Lähivakuutuksesta lapsivakuutusta. Arvasin kyllä että rd vaikuttaa niin paljon, mutta tulipahan kokeiltua. Katotaan nyt sitten kun lapsi on 2kk ikäinen otetaanko silloin vai mitä tehtäis...
 
skye ei oo helppoo joo tupakoinin lopettaminen, mut oon tosi ylpee itestäni kun nyt oon jo reilun 18viikkoa ollut polttamatta. Mies mua kannusti alkuun kovin ja tietty tuo joulukuun keskenmeno kannusti myös lopettamaan, ettei nyt kävis samalla lailla. Muutama viikko sitten kaverin tupakasta otin yhden imun kokeeksi ja oli muuten toooooosi pahaa, eli eipä himoita enää niin kuin aiemmin. Välillä tulee tietty sellanen tunne, et olis muka päästävä sauhuttelemaan, mut kummasti se vaan menee ohi.
Oon kuullut, et joillain toimii metodi, et ajattelee just polttaneensa. Siis eka alkaa tekeen mieli röökiä, niin kääntää ajatuksen vaan silleen, et "justhan mä poltin. ei mulla viä niksat oo." Ja myös se toimii kuulemma et ajattelee "mulla on vaan yks rööki ja kaupat on kiinni. pakko säästää se aamuun" vaikkei olisikaan yhtään tupakkia.
Nikotiini poistuu elimistöstä 8 tunnissa, eli sen jälkeen on pahimmat niksat ja seuraavat 3 päivää oli mulle pahimmat. Kuitenkin ku en saanut sitä aamun ekaa tupakkia, niin himo helpotti.
Eli vikki: painu vaikka jonnekin mökille vähintään 4 päiväksi ilman tupakkaa ja tupakoivia kanssa ihmisiä. Näin pääset yli pahimmasta himosta. Mut muista, ettet syyllistä itseäsi, vaikka lankeaisit välillä sauhuttelemaan yhden tupakan, vaan päätät, et nyt jatkuu savuton elämä. Ja mulle neuvolan terkka sanoi, et "jos on pakko polttaa, niin polta vaik vaan 3imua ja stumppaa sit. Se on parempi vauvalle kuin koko tupakin polttaminen".

Eipä tullut tänäänkään äippäpakkausta :( Plääh!


pinkkimieli ja pallopää 25+3
 
Voi että toi Kela on kanssa yksi.. argh.. Joutuu taas miljoonaan kertaan hakee kotioidontukea :headwall: Enkä mä muutenkaan tajuu noista niiden taulukoista hevonsitäkään...
Just pari kuukautta sitten hain pojasta tuota kotihoidontukea, ja se nyt lakkautetaan sitten kun oikeus äitiyspäivärahaan alkaan ja joudun taas hakee uudestaan... Ei yhtään vaikeammaksi voisi tehdä tätäkään elämää.. Nyt ei sitten ole minkäänlaista hajua minkälaisilla tuloilla tässä eletään loppuvuodesta ?, että saako sitä kotihoidontukea vai ei.. Sen näkee kai sit.

Välillä ottaa niin paljon päähän noi "miehen suuret tulot" joista kuitenkin vain murto-osa jää käteen, että ajoittain ehdotan erikseen muuttamista.. siis noin virallisesti, mutta epävirallisesti asuttais kuitenkin yhdessä...
 
chilitin:

Sanoppa muuta...minunkin pitää hakea hoitotuen kuntalisää uudestaan, kelan päätöksessä luki selkeästi, etten uusilla tuloillani ole oikeutettu kotihoidon tukeen, mutta voin hakea tuota lisää...en tajua, että jos he siellä kerta pystyivät laskemaan suoraan, etten ole tuohon tukeen oikeutettu, mikseivät samantien voineet laksea olenko oikeutettu saamaan kuitenkin tuon lisän :kieh: '
Potuttaa kaivella miljoonat tulolaput taas tuolta arkiston uumenista...

Ja mehän oltiin kanssa virallisesti eri osoitteissa miehen kanssa, kun poika syntyi, juurikin naurettavan pienien yhteistulojen kanssa, vuokran ym. jälkeen ei olisi jäänyt paljon kerrottavaa rahoista...sitten kun tilanne helpottui ja saatiin kolmio, niin siirryttiin samoille kirjoille, siihen mennessä oltiin saatu jo tauloutta hyvään kuntoon.
Pikku porsaan reijät kannattaa oottaa käyttöön jos vain voi ;)
 

Yhteistyössä