*Lokamassut 2009 Heinäkuussa*

Joo sitä tosiaan on mietitty kovasti, mies vaan kovasti tuntuu olevan sitä vastaan - vaikka eihän se siis mitään muuttaisi, jotenkin kuvittelee että koitan savustaa sitä pikku hiljaa ulos täältä? :eek: Mistä lie tuollaista päähänsä saanut.
Yksi ilta taas itkeskelin laskuja maksellessa ja aloin laskemaan miten tulot muuttuisi jos asuisin vain lasten kanssa tässä meidän kämpässä ja mies ottaisi jonkun halvan yksiön nimiinsä.

Esikoinen katselee tossa sohvalla telkkaria ja kommentoi sieltä että 'toi zumba on varmaan aika tehokasta, sunkin pitäis varmaan kokeilla' :LOL: 'saisit unelmies vartalon' :LOL:
Että tuo on alkanut heittää sellaisia letkautuksia, ei voi kun nauraa...
Yksi päivä meidän hella oli aika räjähtäneen näköinen kun olin just tehnyt jotain kastiketta mikä sit roiski ympäriinsä niin likka tuli keittiöön ja totes 'äiti mä en kyllä tykkää tuosta meidän hellasta yhtään kun se on aina noin likainen' :LOL: aah, niin mieltä ylentävää :)
 
Huh, täällä on ostettu nyt sit tuplarattaat... hurjaa! Meinattiin aluksi että ostetaan vasta syksymmällä... olin miettiny Emma twin joggereiden ja Carena Double Swingin välillä, mutta kun paikalliseen lastentarvikeliikkeeseen tuli noi Emman tuplarattaat tarjoukseen niin hain pois, 199? maksoi! En viitsi enempää sijoittaa kun toi esikoinen on jo kuitenkin niin iso, että käyttöikä on aika lyhyt ja sitten taas käytettyjä perustuplia esim. Emmaljungia en voi ostaa ku meidän esikko on niin pitkä että pää ottaa kuomuun :) Tonne Emman rattaisiin mahtui ainakin ihan hyvin istuskelemaan :D

-Miekkavalas-
 
chilitin:
:LOL: meinas pissit tulla housuun noista esikkosi letkautuksista :LOL:

Ja meillä oli mies myös ihan naama norsun veellä, kun päätin ottaa itseni kirjoilta pois ja siirryin toisaalle kirjoille...kuvitteli ensin, että suunnittelen jotain pakoa ja hänen asemansa lapseen jotenkin huonontuu tms.
Kun sitten homma oli käynnissä, sai hän täyden asumistuen ja minä sitten lisäksi pojan synnyttyä yh-korotuksen...joo, kamalaa pissitystä ja tukien hyväksi käyttöä, mutta sittenpähän oli...velka ahdingossa toimi enemmän kuin hyvin ja nyt ollaan kuivilla...joskin toki vieläkin on velkaa, mutta ei sellaista, jota ei pystyisi hoitamaan joka kuukausi pois...ja nuo velat nyt on siis hobbyhallin ja netAnttilan laskuja rattaista ja huonekaluista =)


Huomenna olisi neuvola....
minua jotenkin ahdistaa, kun paino ei vain nouse...
Tiedän, että osalla taas on ihan toisinpäin ja stressaavat siitä, mutta minua hiukan huolettaa, että kasvaahan vaavi normaalisti...tuntuu kyllä isolta tai siis varmaan ihan normaalikokoiselta, mutta silti olen ihan ymmälläni, kun esikosta tuli yhteensä se 14kg ja nyt tähän mennessä ei ole tullut kuin 2kg :ashamed:
Taidan vähän kysyä neukkatädin mielipidettä asiaan...todennäköisesti pähkäilen ihan suotta koko asiaa ja voihan olla, että kulutan nyt pojan kanssa paljon enemmän kaloreita ja paino pysyy kurissa, vaikka miten mässäisin...kaikkea sitä :kieh:

paapelo+poju+Deri 29+2
 
No voihan hitto! Ihan asiasta kukkaruukkuun ja omaan napaankin pelkästään, mutta oli pakko tulla avautumaan tänne, sillä nyt kyllä harmittaa: leivoin niin sytän täynnä rakkautta :heart: miehelle mansikkakakun odottamaan väsynyttä töistä palaajaa, ja voin kertoa, että meillä päin kohta ukkostaa: kerma"vaahto" lähestulkoon valuu pois kakun päältä vaikka tosiaankin vatkasin sen melkein "voiksi" :headwall: :headwall: ja kaiken tämän lisäksi en kyennyt pitämään näppejäni erossa kakusta edes sitä aikaa, että mies ehtii kotiin, vaan söin siitä ihan hirmuisen palan jo nyt :ashamed: :ashamed: :p :ashamed:
 
Tänään oli ylimääräinen neuvolalääkäri

vko 30+0
painonmuutos vko 200g (yht. 5kg)
rr 122/66
Pissa puhdas
sf 28
syke 140-150
tarjonta: perätila:/

Sain saikkua 2vko lonkka,liitos ja selkäkipujen takia sekä supisteluiden. Mitään ei onneksi ollut vielä kohdunsuulla tapahtunut. Jos kivut jatkuu niin parin vkon päästä uudestaan lääkäriin.

Aika synnytystapa-arvioon on 3.9 jolloin vko 36+3. Jos vaavi edelleen perätilassa niin yritetään varmaan kääntää..


Mää kävin ostaa tänään 5kg mansikoita Vitsi että on makeita :p Nyt pitäis vielä perkaa ja pakastaa..

Eipä tänne kai muuta, oikein mukavaa viikon alkua kaikille:)

Inka & Maisa 30+0 :heart: :heart: :heart:
 
Riivinrauta jep! Vaikka omakehu haisis kuin kauas, niin pakko myöntää, että hyvää oli :p

inka85 Toivottavasti Maisa kääntyy ihan omin neuvoin, ettei tarvitse kääntämään alkaa: jospa pikkuisesta nyt vaan tuntui mukavammalta olla pää ylöspäin tällä kertaa :D . Vielähän tässä on aikaa Maisan pyöriä siellä vaikka kuin päin. Meillä ollut Papu rt:ssa jokaisessa ultrassa, mutta tunnen itse kuinka välillä potkii myös tuonne alas eli kovasti vielä vauvaeli pyörii eestaas...

paapelo :hug: Jospa laitan sulle muutamia kiloja postissa tuleen näistä omistani- joita muuten on vaikka teille muillekkin jakaa ;) :LOL: - okei- oli huono läppä! Kuitenkin lohdutuksena se, että tunnen sellaisiakin äitejä, joille ei ole tullut koko raskauden aikana kuin n. 5-6kg painoa ja ovat silti synnyttäneet normaalikokoisia lapsosia...nääkin on niin yksilöllisiä asioita. Ja olethan kuitenkin jo pidempään miettinyt, että uskot Derin olevan melko kookas? Tai muistelisin, että näin juttelit kun tunsit jalkoja, peppua ja päätä jo hyvän aikaa sitten? Vai muistanko nyt ihan hitoilleen? Tuolla siis meinaan sitä, että eloisa vauveli masussa ja ilmeisesti kokoakin löytyy ihan kivasti kun olet jo niin hyvin saanut tunnusteltua kuinka päin Deri milloinkin on. Ja ihan pakko kysyä nyt tähän saumaan: yritin epätoivon vimmalla selata noita vanhoja pinoja läpi, jotta löytäisin kertomuksen mistä keksitte työnimen 'Deri', mutta ei löytynyt :ashamed: ...siis muistaisin, että sen joskus kerroit ja en nyt ymmärrä mikä pakkomielle muhun iski saada tämä asia tietooni juurikin tänään vaikka olen jo pidempään asiaa mielessä pyöritellyt, mutta jos ei ole salaisuus, niin kertoisitko vielä mulle mistä Deri sai nimensä =) ? Kaikkea minäkin täällä mietin, mutta vaihtoehtona olisi tyhjentää tuo pyykkikone, niin tuntuu paljon kivemmalta vaan hengata palstalla :LOL:

Hugis & Papu 27+3
 
Hugis: Juu toivotaan että kääntyy. Maisa on aina ollut perätilassa kun on ultrattu,ainakin vkolta 17 :ashamed:
Mutta mahtuuhan tuo toki vielä kääntymään.. Koko ajan on liikkeet tuntuneet samalla lailla joten luulen että ei ole edes ollut "oikein päin" kertaakaan..
 
Hugis:

Kiitos lohduista. Tosiaan varsin eloisa pieni ihmistaimi tämä Deri on ja hyvän aikaan olen erottanut raajoja ja ruumin osia mahan lävitse tunnustelemalla ja nyt entistä paremmin.

Ja Deri on saanut nimensä vauhdistaan...Deri on vain lyhenne Speederistä, eli vauhti hirmusta näin suomalaisittain :D

Käytiin juuri hakemassa postista äippäpakkaus ja todentotta, on paljon kivemman näköisiä kaikki vermeet, kuin mitä netistä voisi olettaa.
Ne petivaatteet on varsinkin kovin hellyyttävät etanakuoseineen :heart:
Poika sitten halusi itselleen sen pahvilootan, jossa pakkaus oli suojassa...siellä nyt mutustaa pikkusuolaista ja lipittää nokkiksesta vettä ja lukee vauvakirjaa :D

Ja minulla odottaisi myös tuo koneen tyhjennys...taidan tehdä sen vasta pojan mentyä nukkumaan, muuten pyykit katoaa narulta yhtä nopeasti kuin niitä siihen laitan...pojan lempi kolttonen :LOL:

Sitten mennäänkin miehen kanssa suihkuun ;)

paapelo+poju+Deri 29+2
 
Kävin tänään ostaan turvakaukalon :D Vihreä / mustan tietysti, kun vaunutkin ovat vihreä / mustat.
Yritti vauvapopin myyjä tupata mulle jos jonkinlaista vauva kamaa, mut en langennut ostamaan kun on nyt tämä melko tiukka pudjetti ainakin vielä. Siellä tavara paljouden keskellä ihmettelin, et miten ihmeessä me olemme elossa, kun kaikkia noita systeemejä kuten vaik silikoni tutteja tai liesisuojia ei ollut mein vauva aikana :eek:

pinkkimieli ja pallopää
 
Hellou!
Tulimpas minäkin taas kirjotteleen. Huomasin tuossa, että tuolta etusivun listasta puuttuu multa synnäri, elikkäs se on siis K-HKS jos niitä joku sinne lisäilee =) vaikka eipä tuolla nyt niin merkitystä ole..
Luin juuri tuosta, että inka85 oli saanut parin viikon sairaslomaa, mua jotenkin ketuttaa tuo meidän neuvolalääkäri, kun jotain valitat niin hän vain hymyilee ja käskee menemään päivä kerrallaan ja minäkin kun olen 2 kertaa käynyt selkääni valittamassa niin on hän kirjottanut paratabsista reseptin ja käskenyt mennä päivän kerrallaan :|
Jotenkin tekee pahaa olla töissä ja nostella montaa satakilosta halvaantunutta potilasta ja tehä samalla hallaa itselleen ja etenkin vauvalle..kuka siitä ottaa vastuun...
Nyt olen huomannut harkkasuppareita useasti ja jotenkin ehkä tekee kipeetä entistä enemmän. Jotenkin on niin vaikeeta tunnistaa mikä on normaalia ja mikä ei kun ei ole tätä ennen kokenut...
No mutta tulipas taas kirjotettua, älkää välittäkö =)
Nyt teeveen ääreen =)
 
skye82 Et sä oo ainut kuka polttaa. Ei onnistunut munkaan lopettaminen...

pikkumyyh85 Täällä ihan samallainen neuvolalääkäri.. Kysyi kyllä, miten mä voin ja kerroin et aika hankalaa on elämä, kun jalkoihin, lonkkiin ja selkään sattuu. Hymyili vaan. Ei puhettakaan saikusta. Itku silmässä viime viikon töitä tein loppu päivät, kipu vaan on niin sietämätöntä :|

Missah ja Mölli 27+2
 
Tuosta saikusta:
Jos todella ihmisen tekee kipeää tehdä työtään on hänelle annettava lyhyt sairasloma edes, jotta voidaan nähdä helpottuuko tila.
Varsinkin raskaana olevan tulee tulla kuulluksi kipujensa kanssa eikä tulla vähätellyksi. Varsinkin tässä vaiheessa, kun kohtu alkaa luonnostaan olemaan entistä supistus herkempi ei todellakaan ole lääkärinkään edun mukaista alkaa pelleilemään.

Ja jos tosiaan pikkumyyhkin joutuu noin raskasta työtä tekemään :headwall:

Sanoisin, että VAATIKAA...jos hymyä tulee, niin VAATIKAA VIELÄ PONNEKKAAMMIN ja jos ei vieläkään, niin ilmoitus lääkäristä ja pyytäkää toisen lääkärin mielipide.

Eihän herranen aika normaali tilassa olevaa ihmistä, joka valittaa kovaa selkä tms. kipua ja kaipaisi raskaasta työstä sairaslomalle, ei heille vain sanota, että otappa päivä kerrallaan :/

Sori...ärsyttää nyo tuommoiset lääkärit ihan julmetusti :ashamed:

Mutta kaunista päivän alkua siis kaikille :D
Puolen tunnin päästä pitää lähteä valumaan neuvolaan päin...onneksi tuo yksi aika on vain toisaalla nyt kun terveysasema on meillä kiinni elokuun 1pv asti.

Se on kuulkaa virstan pylväs saavutettu...tästä lähin käynnit onkin meikä mammalla 2vk välein :D :D

Mutta nyt on saatava selvitettyä tämä takkutukka...olen taas kuin nukkuneen rukous...yö oli ihan syvältä, mutta ei haittaa :LOL:

paapelo+poju+Deri 29+3
 
Ihanaa paapelo, juuri noin asia on =) Kyllä ne pistää ärsyttämään!!
Soitin juuri neuvolaan noista lisääntyneistä kivuista ja kerroin supistuksista mitä mulle tulee kun töissä nostan ja kyykistelen noin kertaa sata yhden vuoron aikana. Hän ehkä otti minut hieman vakavemmin kun lääkäri mutta noin puhelimen välityksellä kertoi että oireet ovat hänen mielestään ihan tavallisia ja asiaan kuuluvia. Että silleeen...
Anteeksi nyt taas tämä paasaaminen, nyt syömään, jotta kerkiää taas ajoissa töihin raatamaan oman ja vauvan hengen edestä :( Palaillaan!
Pikkumyyh ja masuvaavi 29+4 :heart: :heart: :heart:
 
Täälläkin ihastellaan äippäpakkausta. Ihania juttuja oli. Noi kestovaipat heti piti tutkia, kun nyt olen niitä ainakin osittain suunnitellut käyttäväni. Mutta kun noissa on niin paljon vaihtoehtoja ja eri malleja. Paljon on vielä opittavaa.

Pinkkimieli ei toi marjabody nyt munkaan susikkilistalle mennyt. Mut muuten kivoja pikkuvaatteita. Ihanaa, kohta meillä on joku, joka niitä käyttää! :heart:

Barbapörrö ja Sisu :heart: 26+1
 
Voi kun saisi jo äippäpakkauksen... haluaisin sen jo niin kovasti hyppysiini! Hakemuksen laitoin viime viikon alussa, joten kai tässä pitää vielä ainakin pari viikkoa odotella. Hakemus vähän venyi, kun piti sumplia nuo työkuviot ensin kuntoon ennen hakemusten tekoa. Mutta kai mä kestän pienen odotuksen...

Pikkumyyh kuulostaa todella siltä, että sairasloma olisi tarpeen! Jos sitä ei neuvolasta heru, niin voitko mennä työterveyslääkärille?

Chilitin onko mahdollista että mahan pienentyminen johtuu siitä, että vauva on vaihtanut asentoa? Mulla ainakin muoto muuttuu vauvan vaihtaessa asentoaan: joskus se on litteämpi ja leveämpi ja joskus taas suippo ja pystympi, kun Papu pyllistelee (?) navan kohdilla. Eilen oli muuten hupaisaa taas nukkumaan mennessä katsella mahaa, kun siellä oli ilmeisesti jonkinlainen kuperkeikkahetki menossa ja maha teki kunnon aaltoliikettä. Iltajumpan katselusta onkin viime aikoina tullut jokailtaista viihdettä ennen nukkumaan menoa :)

Ulpu & Papu 26 tasan tänään :heart:
 
Hei,

Täällä kaikki hyvin. Töissä tosin kiireistä, kun pitää sekä hoitaa omat tehtät että briiffata tulevia "lomittajia".

MB - kirjoitit tuosta, kun englannissa kaksi raskaana ollutta kuollut sikainfluenssaan. En tiedä, onko kyse samoista tapauksista, mutta dailymailin sivuilta olen lukenut kahdesta eri tapauksesta ja molemmissä raskaanaolleen peruskunto normaalia heikompi. Muistelisin, että toinen oli toipilas auto-onnettomuudesta ja olikohan toisella jokin huumeriippuvuus tms. Eli ainakin niistä jäi käsitys, että ei ihan perusodottajista ollut kyse. Eli ei varmaan ainakaan niiden tapausten perusteella kannata omaa tilannetta peilata ja huolestua.
 
Ulpu79 se voi olla että vauva on hakeutunut oikeeseen asentoon,
koska nyt liikkeet tuntuu siltä että saattais olla ihan niinkuin siellä pitäis ollakkin :D
eli pää alaspäin :D

Hyh, nyt kyllä tuli pyörii yksi hajuhaitta jalkoihin, pakko lähtee vaipanvaihto puuhiin o/ ->
 
Heips!
chilitin mustakin tuntu eilen, että masu ois pienentynyt..! Se kyllä voi olla että vauva on vaihtanut asentoa, nyt kyllä tuntuukin ettei enää paina tuonne kylkiluiden alle niin pahasti kuin aiemmin.
Mutta nyt on ilmaantunut karmea vaiva mullekin, peräpukama :/ Olikos täällä muita samasta asiasta kärsiviä?? Yksi kappale pukamaa löytyy ja niiin kipeä että! Mies haki apteekista voidetta jota olen laittanut, mutta tuntuu ettei auta ainakaan vielä. Istuminen, makaaminen ja käveleminen tekee kipeää. :'( Ja ummetusta mulla ei ole,pikemminkin päinvastoin! Onneksi ei tarvi töissä olla,ei onnistuisi ei.

Mutta pitääpä kokeilla tästä kauppalistaa alkaa laatimaan,pizzapäivä tiedossa

nöpötin ja pikkuinen 28+1 :heart:
 
terkkuja äitipolilta :wave:

vauva kasvanut hyvin,painoa oli tällähetkellä noin 1270g , menee kuulema nätisti keskikäyrällä, mun alhasesta hemoglobiinista on lähtenyt lähete/konsultaatiopyyntö sisätautilääkärille joka sitten päättää mitä tehdään.vauveli kökötti siellä perätilassa tällähetkellä,mutta ehtii vielä kääntymään ittekseenkin ellei sitten ole kauheen ittepäinen tapaus ja päätä jäädä noin päin :D
4 viikon päästä olis sitten seuraava käynti taas äitipolilla,vähän kyllä yllätyin kun antoi sen ajan mutta kuulema haluavat kattoo että vauva jatkaa kasvuaan hyvin kun matala hemoglobiini saattaa hidastaa kasvua,no sehän mulle passaa,mielelläänhän siellä käy kun pääsee kurkkaamaan taas vauvaa :heart:

kaurisäiti ja bambi 27+6 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä