***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Dasale ja Julietta!! Se on niin väärin... Yrittäkää jaksaa!! :hug: :hug: Ei löydä sanoja...

Ja anteeksi sekoiluni, olihan se minunkin la oikein!?! Sekoitan välillä, kun kirjoittelen lapsettomuuspuolelta plussaneisiin myös...
 
Iltaa!
Pitäkää aamulla peukkuja, meen vihdoin sinne uuteen ultraan, jota oon 3 viikkoa joutunu odottaan sen takia, kun viimeks alkio oli lääkärin mukaan liian pieni. Jännittää ihan sairaasti, kun vielä on odotettavana vastaus myös siihen, että olisiko siellä toisessakin pussissa elämää...IIIIIIKKKK!!!
 
Lutumutunen ja Dasale: on se niin väärin ettei kaikki saa nauttia odotuksen onnesta. Voimia ja suuret :hug:

No niin, nyt olis lapsillekin kerrottu tulevasta vauvasta. Perjantaina olis anoppi vuorossa. Mielenkiintosta nähdä miten uutiseen suhtaudutaan... :D

Tuntuu aika menevän jotenkin hitaasti. Mullakin on seuraavaan neuvolaan aikaa reilu kaks viikkoo ja ultraan kolme. Miten sitä onkin niin innokas tässä vaiheessa, varmasti loppupuolella huomaa ettei oliskaan kannattanu hoppuilla. =)

Olo on mitä mainioin ton mahataudin jälkeen. Oireetonta. Outoo kun ei ole erityisiä merkkejä raskaudesta. Aina hetkittäin tulee jotain (vihlasu mahassa, rintojen arkuus tms) josta muistaa, et ai niin, mulla onkin matkustaja sisällä... :LOL:

Nyt nukkumaan.

jasmara ja masuasukki 10+4 (ultran mukaan 9+5)
 
Täällähän on paljon lokakuun odottajia. Sattumalta löysin tänne. Ja voi kuinka oli keskenmenojakin monella ollut .

Uusi ilmoittautuu joukkoon. Meillä odotellaan vaavia viikoilla 9+1 eli puoleen väliin lokakuuta 15.10 vauvalla olisi mukavaa kasvaa ja kehittyä masukolossaan. Raskausoireita ei suurelti ole ja sekin vähän huolettaa, onneksi kohta on neuvola ja pääsee kyseleen.

Saako täällä "mainostaa" tai onko jo tietoakin, mutta siis että lokakuun odottajille on perustettu kaksikin suljetumpaa ryhmää tässä ossut jos jollakin kiinnostaa.

http://groups.msn.com/Lokakuuntuhisijat2008

http://health.groups.yahoo.com/group/LokakuunPaivansateet/
 
Dasale ja Lutumutunen :hug: Kovasti voimia teille :heart:

Liina Onnea ihanista ultra kuulumisista!

Hobitti - Täällä pidetään peukkuja !!

Oma (.) - Ei ihmeitä! Olo on melko hyvä ja energinen. Välillä jopa meinaa unohtaa, että raskaana ollaan... Alkuviikosta oli niin ihanan keväisiä päiviä, että pesimpä jo ikkunatkin!! No nyt sataa sitten taas räntää.. Kurjaa.

Ultraan on vielä vajaa kaks viikkoa... Ei niin millään malttaisi odottaa... Samana päivänä on sitten lääkärineuvolakin.

Nyt pitää likalle sauraa! :wave:

Emppu & Papunen 10+5
 
keltsi
elämänperhonen mä olen myös kärsinyt ummetuksesta, mutta aamupuuro ja illalla syödyt pari luumua ovat auttaneet asiaa, kannattaa kokeilla! Ja muista syödä tarpeeksi kuituja muutenkin.

Mulla raskaudesta muistuttaa väsymys, kasvaneet rinnat, turvonnut vatsa ja ajoittainen nipistely vatsassa, muuten välillä jopa unohdan koko asian, kun pahoinvointi on kaikonnut...
Tsemppiä kovasti pahoinvoinnista vielä kärsiville, koittakaa kestää!!!

keltsi rv 10+4
 
keltsi
Emppo80 hauskaa, mäkin harkitsin ikkunoiden pesua tässä eräs päivä, kun oli energinen olo :) vaihdoin sen kyllä sitten jumppaan... Nyt tosiaan sataa jotain tosi märkää, joten siirrän pesua vielä pari päivää...

Mä olen menossa np-ultraan ensi viikolla, vähän jännittää! Uskon kyllä, että kaikki on hyvin...
 
Tulisin tosiaan mielelläni tähän joukkoon jos vain mahdollista.. :)
Meneillään rv 7+6 ja ensimmäinen lapsi.
Olin ultrassa keskenmenoepäilyn vuoksi rv 6+3 mutta ei mitään kamalaa näkynyt,kivut johtuivat muusta,ehkä jopa suolistoperäistä kipua.Vauva oli kohdussa,ei munajohtimissa niin kuin myös epäiltiin.
Ollaan melkein kaikille kavereille kerrottu mutta lopuille kerrotaan vasta huomenna tai lauantaina.Tuon keskenmenouhan takia kerrottiin että saataisiin vähän ehkä rukousapua.. :|
Laskettu aika on 24.10.
 
dasale :hug: sinullekin :'(

Tarkastin neuvolasta tänään, että mut viikot virallisesti hyppäsi viikolla eteenpäin ja laskettu aika taaksepäin. :attn: Eli minulle voisi päivittää lasketuksi ajaksi 15.10. :attn:

tapsu 9+1
 
Tervetuloa uudet! :flower:

Osas olla eilen kamala päivä töissä. Kauhee huono olo koko illan ja pönttöäkin piti käydä pari kertaa tervehtimässä :x Mitenköhän onnistuu työnteko jos pahoinvointi jatkuu koko päivän??

Kävin noita kotidopplereita katsomassa, mutta taitaa kyllä mun osalta jäädä haaveeksi, sen verran kallis on..pitää yrittää pärjäillä ilman.

Jagi saako noihin yhteisöihin liittyä sit kuka vaan?
 
FPI
Huomenta kaikille!

Dasale, voi ei, eihän sitä sanat paremmaksi tee, mutta olen todella pahoillani ja toivon, että tulevaisuudessa teillä on parempi onni!! :hug:

Tervetuloa uudet! :heart:

Liinallle onnittelut mukavista ultrakuulumisista ja hobitille ja Marzalle tsemppiä ultriin!

Tänne ei kummenpaa, ei ole kovin huono-olo enää, mutta väsyttää aika lailla ja tissit on todella turvonneet, huih!

Eiä sitten muuta kuin, että muistakaa, että torstai on toivoa täynnä! :D

FPI + pikku-pepe rv 10+3
 
Dasale :hug: :hug: :'( Ihan kamalaa.Kauheasti tänne tulee uusia mutta kyllä noita vanhoja sitten samalla lähteekin :/

dopplereista mulla ei tulis mieleenkään ostaa sellasta :eek: Siis en mitenkään pahalla sano niitä kohtaa kellä se jo on mutta mun mielestä se on kyllä aikamoista rahantuhlausta :snotty: Elekää nyt suuttuko,se on vaan mun mielipide
:saint:

Oloista mulla on nyt alkanut pahoinvointi jo hiukan helpottaa *koputetaan puuta* tosin tissit on ku keilapallot yhä :D Tänään on aamusta asti ollut alamaha ja alaselkä toooosi kipeet :/ Just pääsin eilen sanomasta miehelle että kun nyt on 10vkoa täys niin ollaan jo paremmalla puolella.Ettei nyt vaan kävis sitten huonosti :'( Neuvolasta sain lähetteen labraan kun epäilivät emätin tms.tulehdusta.Voi nää kivut johtua siitäkin,kai :/ Pitää tänään käydä.

Nyt makkarakeittoa tekemään :wave:
-Laura ja MiniMatkustaja 10+1-
 
Naurukohtaus - en mie ainakaan suuttunut,jokainen katsoo asiat aina eri tavalla.Mä sen olen ostanut enkä kadu asiaa kyllä olleskaan.Eikä mielestäni ole yhtään rahantuhlausta.

Marza1970 - Kiva juttu että pääsit ultraan,mä en päässyt eilen vaikka vuosin verta ja särkyjä on nytkin mutta en pääse.

Mimmali - Tervetuloa mukaan :) meillä on sama laskettu aika sitten :) Kylläkin ihan menkkakierronmukaan menevä tuo mulla vielä :)

Mä olen aika hiljasena täällä,en nyt tiedä enää mikä lohduttaisi,pelottaa kun alamaha särkee,kait sitä on vaan oltava ja katsottava että mitä käypi.

Annu & masu-asukki 7+6


 
Meillä olis tänään eka neuvola, toivottavasti siellä jotain näkyy! Ja jännittää kun tämä on pikku kaupunki, ettei siellä kovin montaa tuttua satu samaan aikaan olemaan. Ei olla vielä läheisille kerrottu, minä lörppä töissä vaan olen ehtinyt laulaa asiasta...

Väsymys ei ota hävitäkseen, kamalaa unitusta koko ajan.

Ja toinen murheeni on, ettemme ole lempeilleet aikoihin. Olen itse töissä paljon iltoja ja öitä, ja kotona ollessa nukun aina kun mahdollista ja iltaisin lähes heti kun esikko nukkuu. Tähän kai pitäis nyt ajatuksella suunnata energiaa kun huolettaa tämä läheisyyden puute. Miehelle tämä ei kuulosta olevan ongelma, sanoo että kyllä me vielä ehditään.

No nyt suihkuun ja puhtaana ultraan ja neuvolan tätiä moikkaamaan! saas nähdä...

t. Pompo ja ponteva 9+5 (omien laskujen mukaan)
 
No niin lääkärineuvolassa on käyty. Kaikki oli ok ja kohdun koko vastas viikkoja. Sydän äänet kuunneltiin ja sielä ne kuulu nyt jo ehkä vähän voimakkaampina kuin viime viikolla!

Hobitille ja Marzalle onnea ultriin mukaan ja tulkaahan kertomaan hyviä uutisia!

Mimmali tervetuloa! Mukavaa nähdä sinutki tällä puolen.


 
Ihan ensin Juliettalle, Lutumutuselle ja Dasalelle erityisesti lohtua, voimia ja toivoa tähän päivään ja tilanteeseenne! :heart:

Jagi ja Mimmali, tervetuloa mukaan! Meillä onkin Mimmali sama laskettu aika ja samat päivät menossa. =) Mulla on ensimmäinen lapsi kyseessä, entäs sulla?

Tänä aamuna oltiin miehen kanssa sillä NIIN hartaasti odotetulla ensimmäisellä neuvolakäynnillä, johon myös liittyi ultra ja sydänäänteen kuuntelu. Ja kuuluihan ne! 140 pientä sydämenlyöntiä minuutissa! :heart: Ultrakuvasta nyt ei juuri saanut selkoa muuta kuin että yksi pieni masuasukki siellä on ja asustaa. Tässä vaiheessa siis kaikki hyvin ja siitä kiitollinen olo. Kun vain osaisi nyt olla liikaa huolehtimatta huomisesta ja nauttia tästä hetkestä... =) Huojentavaa oli kyllä, kun neuvolan täti sanoi että aina jos huoli alkaa liikaa painaa, niin voi soittaa ja tulla kuunteluttamaan pienen sydänäänet. Se tuntui tosi hyvältä kuulla.

Vielä muutama aatos raskausoireista. Mites, ootteko minkä verran huomanneet tunteiden herkistymistä nyt raskaana ollessa? Minä tässä muutama ilta sitten katsoin yhtä tuttua tv-sarjaa ja kerta kaikkiaan liikutuin parissa kohtaa niin että suorastaan purskahdin itkuun. Liikuttuminen sinänsä on mulle ihan tyypillistä, mutta tällainen lähes hallitsemattomalta tuntunut itkuun pyrskähtäminen oli kyllä uutta ja melkein hämmentävääkin. Mutta silloin ekan kerran tosissani tuumasin, että kyllä raskaus todellakin tunteita herkistää!

Emilyn esitti mielestäni tosi hyvän idean noiden raskausviikkojen merkitsemisestä aina tekstin perään. Kannatetaan! =)

Annimaria ja Pikkarainen 7+6
 
Minulla oli tänään ensimmäinen neuvola lääkäri. Eipä siellä mitään erikoista tapahtunut. Vähän ronkki paikkoja ja se oli siinä :D Sydänääniä ei kuunnellut vielä näillä viikoilla. Valkuainen virtsassa oli yhdellä plussalla ja siitä pitää käydä vielä uusinta näyte antamassa tk-labrassa. Toivottavasti olis ollut vaan joku härö. Mulla ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys ja loppuaika kului sairaalassa just noiden valkuaisten takia. Sitä olikin sitten aika huikeat määrät koko loppuraskauden ja vielä aika kauan synnytyksen jälkeenkin.

Mulla on nyt pikkuhiljaa olokin alkanut olla tosi hyvä, kun väsymyskin on helpottanut. Uni maittaa kyllä yöllä, mutta enää en sammu viiden aikaan iltapäivästä tuohon sohvalle, vaan ihan hyvin jaksaa iltaan saakka.

Eilen ostin vauvalle ensimmäisen bodyn. Valkoisen, jossa edessä teksti "Äidin kulta". Oli niin söpö, ettei voinut vastustaa :D Ajattelin pikkuhiljaa alkaa kerätä noita vaatteita, kun eihän meillä ole mitään enää jäljellä.

Annimaria72: Mulla on kanssa ollut tunteet pinnassa jo monta viikkoa. Saatan liikuttua ihan älyttömistä asioista. Jonkun vauva/kaksplus-lehden lukeminen on ihan tuskaa, kun mä olen koko ajan tippalinssissä. Samoin saatan alkaa rähjätä ihan yhtäkkiä. Mies justiinsa yhdelle sukulaiselle valittelikin puhelimessa, että ei tuu mitään kun talossa on yksi puberteetti ikäinen ja yksi raskaana oleva :LOL:

rv 11+2
 
Noniii... nyt on pomolle ilmotettu LA :D Iloisesti otti asian. Töistä jään pois sit jo heinäkuun puolessa ku pidän kesäloman ekana ja sit elokuun 16. alkaa ä-loma :heart: Niin ainaki pomo ne laski. Vitsi ku oliski jo kesä B)

Sen eilisen nt-ultran jälkeen tänää on tehny mieli kertoo kaikille ja oon monelle kertonuki, ihana ilosia kaikki on olleet! Oon vieläki ihan fiiliksissä siitä ultrasta varsinki ku sitä niin lujaa jännitin ja sit kaikki oli noin hyvin :heart:
Koht töistä kotiin ja pakkailee viimosia kamoja. Ylihuomenna ollaan ekaa yötä omassa talossa, vitsi aika menee nopeeta!

Dasale ja lutumutunen :hug: ei oikein ole mitään sanoja varmaan lohduttamaan tarpeeks... Mut voimia kuitenkin!

Dopplereista mua kans vähän nauratti ku yks tuttu puhu sellasen hankkimista :D ... MUTTA jokaisen oma asia. Jos siitä jotain mielenrauhaa saa ni mitä sitä muita arvostelemaan. Itse en koe tarvetta sellasen hankintaan

:wave:
Liina ja pikku 12+5
 
Dasaleelle ja Lutumutuselle , eipä ole paljon sanoja, mutta :hug: . Mimmalille tervetuloa joukkoon! Jotenkin vaan yrittää itselleen tässä pahoinvoinnin aallokossa muistuttaa, että on syytä olla tosi kiitollinen, kun kaikki on ainakin vielä toistaiseksi ihan hyvin.

Täällä on ollut pikkasen puhetta noista kotidopplereista. En ole ajatellut hankkia, kun tosiaan neuvolaan voi pirauttaa ja mennä kuunteluttamaan sydänääniä, jos jostain syystä huoli herää. Mutta kukin tyylillään... Joku jossain nettisaitilla tai lehdessä totesi, että siinä vaiheessa, kun vauva alkoi liikkumaan niin sitten kotidoppler unohtui kaapin perälle.

Tunteet on täälläkin pinnassa aika pienestä... Jostain syystä kuuntelin eilen illalla vanhoja Tenavatähtikipaleita Youtubesta ja siellä joku pikkupoika lauloi Äideistä parhain :'( . Mä kyllä muutenkin olen sillä lailla aika herkkis, mutta en mä nyt yleensä ihan noin...

Huomenna olis eka neuvola ja joudun ottamaan sinne tuon parivuotiaani mukaan. Oletteko te muut joutuneet ottamaan lapsosia mukaan äitiysneuvolaan? Mitenköhän tuo sujuu? Meillä asuu kaikki tuttavat ja sukulaiset kaukana ja MLL:n hoitajaa en onnistunut saamaan. Miehellä niin kiire päivä töissä, ettei pääse jelppimään.

Muutenkin mua vähän ihmetyttää, että miksi tämä neuvola piti näin nopeasti tähän laittaa, kun toivoin loppukuusta aikaa... Täti jotain sanoi, että kun nyt pk-seudulla halutaan ultrata jo niin aikaisin, eli liittyy ilmeisesti siihen uuteen verikoeseulontajuttuun. Mä en edes halua mitään verikoeseulontoja.
 
Käytiin ultrassa tänään. Vauvan alulla ilmeisesti kehitys loppunut pari viikkoa sitten... Huomenna menen polille ja ultraavat ja sitten kai tyhjennetään jotenkin. On todella tyhjä olo. Jotenkin pistää vastaan mennä sinne polillekkin kun kuvittelen että jotain toivoa olisi. Mutta taisi olla tässä tämä odotus. En jaksanut lukea mitä olette kirjoitelleet. Pahoitteluni jos siellä oli nyt muitakin suru uutisen saaneita. Kyllä on surullinen olo.
 
:'( Sanoja en löydä toisten surulle.


kukkis2
"Huomenna olis eka neuvola ja joudun ottamaan sinne tuon parivuotiaani mukaan. Oletteko te muut joutuneet ottamaan lapsosia mukaan äitiysneuvolaan? Mitenköhän tuo sujuu? Meillä asuu kaikki tuttavat ja sukulaiset kaukana ja MLL:n hoitajaa en onnistunut saamaan. Miehellä niin kiire päivä töissä, ettei pääse jelppimään. "


Mulla oli kans nuorimmainen (1v8kk) mukana, kun poika sattui olemaan sairaana sinä päivänä eikä voinut viedä hoitoon. No kaiken kaikkiaan käynti sujui siedettävällä tavalla. Lapsi ei ollut parhaimmillaan kipeenä, mutta kyl se meni. Neuvolatäti taivasteli, kuinka taitavasti pidin sylissä kiemurtelevaa lasta, kun toisesta kädestä otettiin samaan aikaa verikoetta :LOL: Se on sitä äidin ammattitaitoa.
Toivon kylläkin, että ensi kerralla pääsen yksin neuvolaan. Saan keskittyä vain ja ainoastaan itseeni:)


Voi tätä olotilaa ja tunteiden aallokkoa. Mieli menee laidasta laitaan, tavallaan sanonta "Ota nyt naisesta selvää" pitää tällä hetkellä tosi hyvin paikkansa mun osalta. Ei todellakaan voi tietää millä tuulella olen minuutin päästä, no ne on ne kuuluisat hormoonit :)

Etova olotila ei vaan ota väistyäkseen, mut lohdutuksena olotilaan ajattelen, että viimeistään sit lokakuussa :D

Kuusis76 rv10+1
 
Vuosisadan jännitys takana!!!!
Kaikki oli hyvin! Mittaa pikkuisella oli 24,5mm ja vastasi viikkoja. L.a. pysyi samana. Viime kerralla vaan olin niin epävarmalla viikolla siellä, siksi näytti niin pieneltä. Niin, ja yksi vauva meille on tulossa.
Jestas, kun mua pelotti koko aamun, hyppäsin sata kertaa vessassa, mut ultran jälkeen olo huojentui huomattavasti! Kannatti vaan miehenkin pitää vapaapäivä tämän takia..
Hobitti ja 9+5 (neuvolakorttiin kyllä merkkasivat 9+2)
 

Yhteistyössä