***LOKAMASSUT 2008 Huhtikuussa***

Sateisia terveisiä =)

Taas oli monella mukavia ultrakuulumisia, kiva juttu :)

pumppernikkeli: kerroit tytön mielipiteen sukupuolesta... Meillä tuo lähes 7v neiti ei oikein osaa päättää kumpi sieltä tulee. Ensin toivoi ilman muuta tyttöä, mut sit olikin pikkuveljen kanssa samoilla linjoilla, et kyllä se on poika :D Mieli muuttunee vielä tässä odotuksen myötä ja varmasti innoissaan ovat kummastakin.

FPI: mahan vihlomisesta... Mulla myös vihloi eilen mahaa, tosin vasemmalta puolelta. Päättelin, et liittyy kohdun kasvamiseen ja liitosten periks antamiseen eli on täysin normaalia. Tulishan vauvelin olot tukalaks jos koti ei kasva :D

gibbon: kuulostaa hyvin normaalilta, et siivoominen ei kiinnosta ja mielikin heittelee. Eikös tuo luonto ole määränny niin, et tuleva äiti keskittyy olennaiseen eli vauvan ja omaan hyvinvointiin. Luonnollisesti vähemmän tärkeet asiat kuten siivoominen ei innosta. ;)

Adette: kuten Annu82 sanoi on ihan normaalia, et pahoinvointi on sun viikoilla jo ohi. Itselläni on ollu monta viikkoa jo ns. normaali olo ja siksi välillä käykin mielessä, et onko kaikki hyvin. Viime viikon nt-ultran jälkeen olo on huomattavasti huojentuneempi kun näki, et siellä se pikkunen liikkuu ja kasvaa. Pitää vaan luottaa siihen, et kaikki on kunnossa :hug:

Hankinnoista: Mulle on jäänyt ihan muutama vaate jotka oon hankkinu, kun ystävät on saanu vauvoja enkä ole sit niitä antanutkaan kaikkia. Pinnasänky ja syöttötuoli oottaa vanhempien luona, niissä nuo kaksi edellistäkin oli (kuten myös minä itse, ovat siis peräisin 70-luvulta). Hoitopöydän ja turvakaukalon saan/ostan kaiketi ystävältä kun hänen vauvansa on syksyllä vuoden vanha. Vaatteitakin saan, varsinkin jos tulokas on tyttö ;)
Eilen viimeistelin toppahaalarin vauvalle. Alotin sen tekemisen jo n. vuosi sitten, tarkoitus oli antaa se tälle ystävälle, mut en sit antanutkaan ja aattelin, et nyt on korkee aika tehä se valmiiks. Päällinen on fleeceä ja vuori collegeneulosta ja välissä vanu. Näytti muhkeen lämpöseltä ja kokokin on 56/62cm eli sopinee hyvin vauvalle ensipuvuks. =)
Kaikkee muuta sit pitääkin vielä hankkia, mut ehtiihän sitä sit kesällä ja alkusyksystä ;)

jasmara ja masuasukki 13+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu82:
Pumppernikkeli - Mulla on ihan sama juttu ei pysty / jaksa syödä isoja annoksia,tulee pahaolo ainakin mulle jos syön liikaa,niin saa jakaa sellasia pikkuruokailuja pitkin päivää.
Kuin sulla neuvolassa " paapatetaan " siitä että jos paino laskee,eikös ne enemmänkin paapata siitä että se nousee liikaa yms ainakin mitä olen kuullut.Ja ainahan raskauden alussa se paino laskee ensin,ja kaikilla se menee niin eritavalla kuitenkin.
No meillä vähän ihme neuvolan täti. Edellisessä raskaudessakin kyttäs kokoajan mun painoa ja kyseli että vieläkö oksennat vaikka olin sanonut joka kerta että ei ole pahoinvointia.
Koko raskaus aikana tuli silloin n.5 kiloa painoa lisää lähtöpainoon ja oli kuulemma aivan liian vähän. Mutta minkäs teet kun ei paino normaalilla ruoalla nouse
Eli kyllä siitä painosta tai sen puutteestakin jotkut osaa tehdä ongelman.


 
Kauheesti on tullu tekstiä tänne, enkä oikein osannu poimia niiden joukosta semmosia kommentoitavia. :ashamed:

Pahoinvoinnista: Täällä on vielä havaittavissa ympärivuorokautista pahoinvointia, vaikka viikkoja onkin jo jonkun verran. Iltaisin on ehdottomasti pahin olo, vielä ei oo iltaoksua tulllu mut lähellä on käyny.

Sukupuoliarvailuista: Meille on veikattu ainoastaan tyttöä, kukaan ei oo maininnutkaan pojasta. Kauhee shokki sit varmaan jos se onkin poika :LOL: Itselleni on aivan sama kumpi tulee, mut mies toivoo tyttöä.

Mahan kasvu: Vielä ei oikeastaan kauheesti muuta näy, kuin oma vararavinto, mut kaveri arvas raskauden viikonloppuna ja se sano et sun maha taittuu väärästä kohasta.

Hankinnoista: Ei olla hankittu vauvalle yhtään mitään vielä. Äiti tosin on etsinyt jo kaikki mahdolliset ja mahdottomat vauvanvaatteet esille. Lisäksi sain tädiltäni kotihousuiks kelpaavat lökärit ja trikookankaita kesämekkoja ja tunikoita varten.

Neuvolalääkäri on huomenna ja vähän jänskättää, että onko kaikki hyvin. Onkin paljon kysyttävää taas. Mun mielestä näitä neuvolakäyntejä on alkuvaiheessa liian vähän. Tai ainakin näin esikoista odottaessa tuntuu siltä...

Miltäs ne liitoskivut tuntuu? Ja millon niitä ilmenee?
 
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu82:
Pumppernikkeli - Mulla on ihan sama juttu ei pysty / jaksa syödä isoja annoksia,tulee pahaolo ainakin mulle jos syön liikaa,niin saa jakaa sellasia pikkuruokailuja pitkin päivää.
Kuin sulla neuvolassa " paapatetaan " siitä että jos paino laskee,eikös ne enemmänkin paapata siitä että se nousee liikaa yms ainakin mitä olen kuullut.Ja ainahan raskauden alussa se paino laskee ensin,ja kaikilla se menee niin eritavalla kuitenkin.
No meillä vähän ihme neuvolan täti. Edellisessä raskaudessakin kyttäs kokoajan mun painoa ja kyseli että vieläkö oksennat vaikka olin sanonut joka kerta että ei ole pahoinvointia.
Koko raskaus aikana tuli silloin n.5 kiloa painoa lisää lähtöpainoon ja oli kuulemma aivan liian vähän. Mutta minkäs teet kun ei paino normaalilla ruoalla nouse
Eli kyllä siitä painosta tai sen puutteestakin jotkut osaa tehdä ongelman.
Älä välitä koko tapauksesta mitään,lasket vaan suoraan toisesta korvasta ulos tuollaset jutut mitä se suustaan päästelee.Kyllähän sinä parhaiten tunnet milloin sulla on hyvä olla,laskee se paino tai vaikka tulisi just taasen koko raskauden aikana se n. 5kg lisää. Hyvin ärsyttävä tapaus on kyllä,mä varmasti oisin kilahtanut jos mun neuvolatapaus olisi tuollanen,en kestäisi hetkeekään hih,oonkin ihan liian tulinen tapaus,varsinkin raskaus aikana hih.Hyvin kaikkee menee usko vaan :)


 
FPI - Ootko muuten saannut jo sen kotidopplerin,piti ihan kysyy kun tuli mieleen,ja eikös se pidä heti maksaa ennen kö ne lähettää,ainakin jotkut on sanonnut mulle niin.
Ihmettelen vaan ko se sulla kestää,luin että muillakin kestää se....
 
Onerva - Mulla oli neuvola viikolla 6 ja sitten viikolla 10 ja nyt ihan äitipolilla lääkäri ylihuomenna sekä np-ultra ja sitten mulla on taas neuvola parin viikonpäästä uudestaan.
Kuinkas usein teillä on nää neuvola jutut yms ?. Neuvolalääkäriä mulle on tarjottu mutta en ole mennyt toistaseksi koska pääsen äitipolille ihan kunnon lääkärille niin tuntui turhalta mennä sinne sitten.

Ihan nolottaa,mähän ihan kirjoittelen kokoajan taas,no kun tuli mieleen asioita hih ;)

annu & mussukka 11+4 :heart:
 
FPI
Annu, en oo edelleenkään saanu sitä kotidoppleria!! Tilasin sen 12.3!! Neuvolassa viimeks kuunneltiin sydänäänet kylläkin, mutta ois se kiva sitä omaa laitetta päästä käyttämään. Mä valitsin maksutavaksi postiennakon eli et maksan postissa kun haen paketin, mutta silti tuollakin maksutavalla toimitusaika on 1-3 työpäivää ja kohta on mennyt kuukausi!! Olen laittanut kaksi emailia ja täyttänyt yhden yhteydenottopyyntö-kaavakkeen ja ei mitään, argh! Sori vuodatus! :whistle:

Neuvola on aika harvoin oli 22.2 ja 2.4 seuraava 8.5...että silleen nt-ultra oli Jorvissa 26.3 ja rakenneultra on 15.5...näin mulla. Neuvolalääkärillä ei tarttenu käydä kun kävin yksityisellä varhaisultrassa niin teki siellä sisätutkimuksen.
 
Neuvola käyneistä niin ekan kerran kävin viikolla 9+1, lääkärineuvola oli 11+2 ja np ultra 13+1 seuraava neuvola 21.4 silloin on viikkoja 16+5 jos oikein osaan laskea
Ja nyt pitää lähteä tekeen jotain järkevää muuten notkun koko kuopuksen päikkäreitten ajan netissä :ashamed:
 
Meillä käydään n. kerran kuussa neuvolassa, kolme kertaa raskausaikana lääkärillä ja ultrat päälle, (osalle kaks, jotkut saa vaan yhden ultran). Taitaa olla jostain "oppikirjasta" noi käyntien määrät :D
Ite kävin 6+4 (aluks luultiin 7+3), varhaisultra 8+4 (siis ylimääränen käynti), lääkärineuvola 12+0, np-ultra 12+5. Seuraava neuvola on 16+5 ja rakenneultra 20+0. Neuvolakäynti ajoittuu todennäkösesti tuo jälkeen eli 4-5 viikkoa on väliä normaali terveydenhoitajakäyntien välissä. Kahden viikon välein käydään jostain 28 viikolta ja 36 viikolta kerran viikossa (muistaakseni) ;)
Meillä kun ultraukset tehdään keskitetysti samassa paikassa, niin neuvola- ja ultrauskäyntien välillä ei aina ole paljoa väliä.

pumppernikkeli: olisit onnellinen ettei paino nouse paljoa, itse olisin tuohon todella tyytyväinen. Tosin hieman kookkaampana luulen, et hätyyttelen vähintään kymmentä kiloa (nyt vielä miinuksella 2kg alkupainosta) =)
Saattavat neuvolassa olla huolissaan vauvan kehityksestä kun sun paino ei nouse. Sehän saattaa siis saattaa viitata siihen ettei sikiö saa tarpeeks ravintoa ja jää pieneks. Mutta jokainenhan on yksilö tuo painonnousunkin suhteen.

Onerva: liitoskivuista kyselit. Niitä voi tulla missä raskauden vaiheessa vaan, usein alussa kun kohtu kasvaa ja liitokset (nivelsiteet) venyy ja muokkautuu uusiks. Lisäks myös loppuvaiheessa kun vauva on jo isompi niin kipuja voi olla. Ne on esim. vihlasuja nivusissa kun kävelee, nostaa jotain "raskasta", nousee ylös äkkiä jne. Myös mahassa voi tuntua vihlasuja/pistoja samoista syistä =)

13+4
 
Tervetuloa uusille :flower: Meitä on tosiaan huisin suuri porukka!

Hankinnoista oli puhetta... Meillä on oikeestaan vauvalle lähes kaikki valmiina esikoiselta. Muutamia juttuja kuten hoitopöytä ja rintapumppu on hankittava mutta ne kerkeää. Harkinnassa on vielä tarvitaanko tuplarattaat vai pärjätäänkö seisomalaudalla, todennäköisesti jälkimmäinen on parempi ratkaisu. Esikoinen on syntynyt elokuun lopulla ja tämä toinen syntyy nyt lähes samaan vuodenaikaan eli jos tyttö on tulossa niin kaikki vaatteetkin löytyy valmiina :heart: Jos rakenneultrassa selviää että poika on tulossa niin sitten pitää vaatevarastot laittaa uusiksi...

Unista - Täälläkin nähdään mitä villimpiä unia... :eek: Siis kamalia painajaisia! illoin olen räjähtävässä helikopterissa ja milloin jo örrimöykky ajaa takaa.. Todella rasittavaa!! Vielä en onneksi joudu yöllä vessassa käymään....

Omaa napaa.... Vointi on hyvä! Välillä hikoiluttaa kovasti tai pierettää vietävästi, mutta ne on pikkuvaivoja siihen kamalaan pahoinvointiin verrattuna! Viime viikolla oli kovia vatsakipuja muutamaan otteeseen, mutta ne taisivat johtua kohdun arvesta joka venyy... Sektio arpikin on ruvennut taas kutisemaan ihan kamalasti samoin kuin rinnat :kieh:

No nyt perunoita kuuorimaan :wave:

Emppu & Papunen 14+3
 
Moi

onpa sateista ulkona.... :/ ...ei ihme etunet oli äsken taas otettava..nukutteko te muut päikkäreitä? =)

onerva kyseli liitoskivuista ja mulle ne tuntuu siltä kun joku puukolla vililtäis tuolla nivusissa..auts...

Annu meillä on neuvola täälläpäin kerran kuukaudessa, mikä musta tuntuu nyt ihan liian pitkältä ajalta odottaa :)

Hankinnoista: en ole hankkinut muuta kun äitiysvaatetta itselleni, muuten vauvan tarvikkeet (tuplat, sitterit,sängyt )on ennestää...vaatteita pitää hommailla sitten lähempänä..tuplat ostin kun edellinen syntyi ja oli kätevä kun keskimmäinen ei vielä jaksanut kävellä pitkiä matkoja..nyt siis varmaan tarvetta kans kun tyttö silloin n. 2v

ei muuten ihmeitä, odottelen sitä energistä keskiraskautta, näinköhän se tänne edes rantautuu
 
Meillä neuvola on myös kerran kuussa näin alkuun, loppuvaiheessa useammin.. Minä olin ekaa kertaa neuvolassa rv 8+5. Samalla kävin myös neuvolalääkärillä, kun tarvitsin lääkärin lähetteen keskussairaalaan verenhyytymishäiriön takia, samalla teki myös sisätutkimuksen. Minulla aloitetaan taas jossain vaiheessa raskautta Klexane-napapiikit.. :/ Ensimmäinen ultra on rv 12+4, eli ensi maanantaina. Sitä odotan jo kovasti! =) Seuraava neuvolakäynti on 22.4 rv13+5, silloin on samalla myös sokerirasituskoe. Polykystisten munasarjojen takia se tehdään minulle jo näinkin aikaisessa vaiheessa, joskus loppuraskaudessa on sitten taas tämäkin "mukavuus" uudestaan.

Minä myös kärsin nyt paljon enemmän ja useammin liitoskivuista kun ekassa raskaudessa, ei ole ollenkaan kivoja vihlaisuja, tuntuu kun puukolla joku alavatsaa ja "kylkiä" välillä viiltäisi. :(

Minä olen paljon miettinyt tarvitaanko me tulparattaat, kun ikäeroa tulee lapsille 2v2kk. Tavallaan olisi paljon helpompaa laittaa poikakin kyytiin, kun alkaa seisomalaudan kanssa pelaamaan. Poika kun on aika vilkasta sorttia niin luulen, ettei paikallaan laudalla pysy. Kotioloissa varmaan pelkällä laudalla pärjättäisiinkin ja talvella pulkalla, mutta sitten en ikinä voi lasten kanssa keskenään mihinkään kaupoille lähteä.. Vaikeaa! Suurin ongelma tässä on se, että meillä ei varmaan autoon mahdu tuplat mitenkään päin, eikä uuden auton osto tähän rahatilanteeseen oikein sovi.. Onneksi tässä on aikaa vielä miettiä eri vaihtoehtoja :)



 
Alkuperäinen kirjoittaja gibbon:
Minä olen paljon miettinyt tarvitaanko me tulparattaat, kun ikäeroa tulee lapsille 2v2kk. Tavallaan olisi paljon helpompaa laittaa poikakin kyytiin, kun alkaa seisomalaudan kanssa pelaamaan. Poika kun on aika vilkasta sorttia niin luulen, ettei paikallaan laudalla pysy. Kotioloissa varmaan pelkällä laudalla pärjättäisiinkin ja talvella pulkalla, mutta sitten en ikinä voi lasten kanssa keskenään mihinkään kaupoille lähteä.. Vaikeaa! Suurin ongelma tässä on se, että meillä ei varmaan autoon mahdu tuplat mitenkään päin, eikä uuden auton osto tähän rahatilanteeseen oikein sovi.. Onneksi tässä on aikaa vielä miettiä eri vaihtoehtoja :)
Meillä on Ihan sama tilanne :D Eli esikoinen on 2v 2kk kun tämä toinen syntyy... Meillä tuplat mahtuu kyllä autoon, mutta ei kotiin... Eli jos tuplat ostetaan niin tulevat olemaan varmaa matkamalliset ja juuri kauppa ym reissuille että saa esikoisen niihin "kahlittua"....
 
FPI
Heips taas :wave:

Sellaista olisin vielä kysellyt, että oletteko tilannet netistä äitiysvaatteita? Ovatko olleet hyviä/sopivan kokoisia?

Itse katselin esim www.lemonkids.fi sivuja ja kivoilta ja ihan ok hintaisilta vaatteet näyttivät!
 
Ehkäpä se on sitten vaan mun pääkopassa se vika, että jos ei ole huono olo niin jotain on vialla... :| Uskon että se huominen neuvola tosiaan rauhoittaa mieltä sitten vielä tulevaisuudessakin, jos mietityttää tämä normaali olo :)

Näkyykös teillä muilla jo massut kunnolla? Joillakin ilmeisesti on jo ihan vauvakumpu näkyvissä ja toisille mahtuu vielä omat farkut jalkaan. Mä jouduin ottamaan mammahousut käyttöön jo neljä viikkoa sitten. Oli kyllä helpotus :saint: Ottaa vain päähän, kun olen sellainen "vaatefriikki" jollain lailla eli yritän ainakin aina panostaa pukeutumiseen. Nyt ei paljo aamulla tarvitse pukeutumiselle uhrata ajatuksia kun ei ole paljon vaatteita joitka mahtuis... :( En viitsi kuitenkaan omaisuutta laittaa mammavaatteisiin... Noh, josko kesä tois sitten taas jotain vapautta pukemiseen =) Tilasin muuten hennesiltä sellaisen ihanan mammafarkkumekon ja mammauikkarit. Uikkarit oli ainakin suosittuja koska toimitus oli vasta viikolle 23 eli kesäkuun alkuun! :eek: Menny mammavaatteet kaupaksi :D
 
FPI Miekin katselin tuolta Lemonkidsin sivuilta noita vaatteita, ja nuo Funmum-vaatteet näytti kyllä aivan ihanilta. Aattelinkin että jos ois suoraan tilannu tuolta funmum.comista noita. Lisään siis vielä tuohon FPI:n kysymykseen että onko kukaan koskaan noilta ulkomaisilta sivuilta tilannu vaatteita?

AngelEyes ja masukki 13+0
 
Hieno homma, kun joukkomme kasvaa. Juu, ja tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille! Paljon on juteltu eri aiheista. Tässä vastauksia muutamiin.

VAUVASTA KERTOMINEN: Töissä oli parvorokkoa, kun kuukautiset oli myöhässä. Olin hieman paniikissa ko.työpäivän ja illalla teinkin positiivisen raskaustestin. En voinut töihin mennä, vaan kävin lääkärissä ja labrassa otettiin verikoe vasta-aineiden selvittämiseksi. Pakko oli töihin kertoa, kun en tienny, kuinka kauan tulisin olemaan poissa. Ja koska työskentelen monen sukulaisen kanssa samassa talossa, ni piti tietty kertoa kaikille lähisukulaisille ensimmäiseksi. Ilolla otettiin uutiset vastaan! :heart:
HANKINTOJA: Pidempiä T-paitoja/tunikoita. Mammahousujen osto edessä, kuljen nimittäin housujen napit auki. Vauvalle haluaisin kovasti ostaa jo kaikenlaista, mutta mies jarruttelee. Ei siis vielä yhtään vauvan tavaraa. :'(

Tänään käytiin neuvolalääkärillä. Kuultiin sydänäänet, ihanaa! Muuta ihanaa siinä ei sit ollutkaan. En tahdo pelotella, mutta minua se vähän kyllä sattui. Lääkäri epäili tulehduksia, joten huomenna menen labraan antamaan näytteitä. Olen myöskin kuumeessa, niin nyt on vähän kurjaa. Muille jaksamisia!
 
Oltiin tänään nt-ultrassa..!
Kaikki vaikutti olevan ok.Sikiö 4 päivää pienempi kun mitä luultiin mut nou hätä.Lääkäri kuitenkin sanoi pitävänsä lasketun ajan samana,jostain syystä mitä en nyt muista.Niskapoimu oli jotain 0,4cm.Pituutta vauvalla oli 4,12cm.. :heart:
Siellä se hyppi kauheesti ja sydän löi vaikkei 2 vkoa sitten ääniä kuultukaan. :)
Itku pääsi terveyskeskuksen ulkopuolella ja mies halas..

Mimmali ja pikkuruinen rv 11+0 nyt uusimman ultran mukaan
 
Hei vaan!

Tänään oli meillä nt-ultra. Alunperin ajattelin, että en tuota niskaturvotusta mittauttaisi ollenkaan, kun joka tapauksessa on halua lapsivesipunktiota tai raskaudenkeskeytystä, vaikka jotain häikkää löytyisikin. En myöskään halua osallistua veriseuloihin. Matkan varrella ajatus nt-ultrasta kuitenkin muuttui ja lopulta ajattelin, että haluan sen mittauttaa. Tuumasin, että todennäköisesti kaikki kuitenkin on hyvin ja se tietysti olisi huojentavaa kuulla ja osaisin ottaa rennommin jatkossa. Ja jos taas olisi liikaa turvotusta, osaisi henkisesti varautua myös mahdollisesti jollakin tapaa vammaiseen lapseen (vaikka voihan jokin vamma olla, vaikkei turvotusta olisikaan).

Aamulla sitten mentiin miehen kanssa yhdeksän aikaan äitiyspolille. Vaikka vähän jännitti, niin oli kuitenkin rauhallinen ja levollinen mieli. Saatiin ultraajaksi mukava ja kokenut kätilö. Ihana oli kuulla, että kaikki on hyvin ja sillä mallilla kuin tässä vaiheessa pitääkin olla. =) Niskaturvotuskin oli normaali, 0,36 mm. =) Pääperämitta oli 49 mm. Pieni sydän sykki, kaikki aivojen osat löytyivät, kaksi kättä ja kaksi jalkaa, selkäranka, munuaiset ja virtsarakko. Kyllä siinä liikuttui kun katseli pientä siinä monitoriruudulla. Antoi uutta pontta tämän pahoinvoinnin kanssa kärvistelemiseenkin!

Laskettu aika hieman muuttui - ultran mukaan tänään on rv 11+6 (riskiviikot siis takana!!!) ja LA 22.10. Synnytyssairaalaksi olemme päätyneet valitsemaan Lohjan sairaalaan Jorvin sijaan. Ainakin näillä näkymin. Rakenneultra meillä on 29.5. ja eka lääkärineuvola ylihuomenna.

Odotan, että pian pääsisi nauttimaan tästä raskaudesta oikein kunnolla vauvamassuineen ja energisine oloineen. Tällä hetkellä voisin yhtyä täysin gibbonin kuvailemiin fiiliksiin pahoinvoinnin, ajoittaisen alavireisyyden, saamattomuuden ja innottomuuden suhteen. Mutta ei tätä enää pitäisi kovin kauaa kestää! =)

Vauvamasua mulla ei vielä näy, mutta omat farkut on kyllä käyneet liian ahtaiksi ja tukaliksi. Hennesistä ostin sellaiset matalaresoriset mammafarkut, jotka palvelee hyvin tässä vaiheessa. Joitakin vauvanvaatteita ollaan saatu, mutta itse en ole vielä hankkinut mitään. Ehtiihän tässä vielä. Ehkä nyt uskaltaa ruveta vähän enemmän katselemaan ja hypläilemään, kun alkaa riskiviikot olla takana. =)

Hyviä ultria ja vointeja jokaiselle lokamassulle ja vielä kaikille uusille tervetuloa mukaan jännäilemään ja masua kasvattamaan!

Annimaria ja Kunto 11+6
 
Hei kaikille! Olen käynyt lukemassa täällä lähes päivittäin, mutta nyt joudan hetken kirjoittaa.. Mukavaa kuulla miten muilla samanaikaisilla sujuu.
Mutta, pahoinvoinnista ja petipuuhista, meillä viikon oli pahoinvointi poissa ja aloin taas itse heräilemään, mies sitten on jotenkin niin varovainen ettei voi ajatella mitään seksiin liittyvää, ainakaan hetkellisesti.. Toivottavasti nyt edes vähän lämpenee ennen syksyä :LOL: Menin perjantaina sanomaan ystävälleni että pahoinvointi on hellittänyt - sen jälkeen on joka aamu menty taas pöntölle ennen tai jälkeen aamupalan ja välillä päivälläkin. Eli ei lopullisesti eroon vielä. :(
Huomenna olis aika kuunnella uudelleen sydänääniä, kaksi viikkoa sitten oli niin varaista ettei vielä saatu kontaktia masuasukkiin. Toivon että huomenna kuuluisi jo! Eka kertaa olin silloin kaksi viikkoa sitten neuvolassa ja oli aivan ihana käynti. Herttainen "neuvolatäti", jonka luona saan käydä. Kuunteli ja antoi neuvoja, eikä moittimalla moittinut mistään turhasta.
Mitään suurta en ole vielä hankkinut varalle, ainoastaan yhdet ihanat limevihreät caprit kesäksi, kasvunvaralla tietysti. Ne tuli ostettua pari viikkoa positiivisen testin jälkeen. Ehkä tässä on pientä taikauskoakin mukana kun ei uskalla varhain hankkia hirveästi tarvikkeita.
Tulipas paljon tekstiä taas.. Huh! Ilmoittelen huomenna mitä masusta kuului..

Terveisin Sanna ja masuasukki rv 11
 
No on teillä neuvolakäyntejä!! :eek:
Mulla on eka virallinen ultra huomenna (rv 11+2 ehkä ) ja eka neuvola rv 13+0 näitten laskuoppien mukaan. Eli ilman sitä vuotoa pääsisin huomenna vasta kurkkaamaan mahaan (mutta siltikään en niitä olisi osakseni toivonut).

Jaahas, nyt tulikin mies ja on mentävä. Täytyy ajan kanssa kirjotella enemmän.
 
Huitshapeli - Hui kuin sulla vasta eka neuvola on viikoilla 13 ?

Mulla näitä neuvoloita on,nytkin tulee vajaa 3 viikkoa väliin edelliseen,jos nyt oikein muistan niin seuraava on 23.4.On kiva seurailla just omaa verenpainettaan ja sitten pääsee siellä kuunteleen sydänääniä.Niin ja hempan seuraaminen ja pissan testin otto on mulle hurjan tärkee,olen noista sanonutkin,jos siksi saan sitten aikaa niin usein,ja huom. en ees käy neuvolalääkäreillä.Jos ei ihan pakko tilannetta tule,kyllä yleensä äitipolille otan siinä vaiheessa yhteyttä että pystyn luottamaankin,jostain syystä en luota näihin neuvolalääkäreihin.

mutta nyt taidan mennä tutimaan ;) kauniita unia kaikille :)

annu & mussukka 11+4
 

Yhteistyössä