*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Pikku-myy :hug: .

Niin eilen käytiin varhaisultrassa ja sydämmen syke näkyi, joten hieman helpotti pelkoani keskenmenosta joka on aikas voimakas. En tiedä, 2 lasta saaneena ne kylläkin suht nuorena äitinä, niin silloin ei osannut tälläisiä murehtia, nyt vaan jotenkin se on tuolla takaraivossa. Ensi viikolla olisi aika neuvolaan. Täytyypi sanoa että te olette kovin ahkeria kirjottamaan ja kun näitä täs eilen illalla lueskelin niin mies piti mua ihan pöljänä :LOL: . Niin laskettu aika ultran mukaan 8.10.08.
 
Pikku-myylle :hug:

Onko muilla vielä tuo lämpö koholla? Kauankohan tämä vaiva jatkuu. Minulla on ollut siitä ovulaatiosta asti (muistaakseni) 37,5-37,8. Minulla on normaalisti lämpö alle 3,7 ja tuo ei tunnu kovin hyvältä, kun koko ajan on pikkuisen kipeä olo. Ja tämä tukoinen olo, kohta on jo maha kipeä kun yöt ja aamut saa niistellä. No kyllä sitä pikkuisen takia vaikka vähän niisteleekin

Joko täällä muita yhtä malttamattomia äitiysvaatteiden suhteen? Minä olen kiertänyt noita nettipuljuja läpi ja etsinyt jotain mieleistä. Sitten olen näitä nettikirpputoreja etsinyt kun kamalan hintaisia nuo vaatteet on joissain paikoissa. En halua mitään kamalia farkkuja mitkä tulee kainaloon asti. Tässä raskaudessa haluan panostaa itseni vaatteisiin ja ulkonäköön paljon enemmän kun viimeksi. Kauhea kun miettiikin niitä muutamia ryysyjä mitä pystyi viimeksi vaan pitämään kun ei mikään mahtunut tai istunut päälle. En ala siihen enää. Onko kellään mitään ihanaa nettikauppaa mielessä?

Tämä viikko on kyllä vierähtänyt ennätys nopeaa. Huomenna on jo perjantai... onneksi aika kuluu näin äkkiä, tulee se ultrakin sitten joskus sieltä (13.3 vasta)

Niin tervetuloa taas uudet ja onnea utranneille!

Tuosta tupakasta vielä. Täällä painitaan ihan saman asian kanssa
:ashamed: En ihan vielä ole saanut pois sitä, vaikeaa tulee olemaankin sen tiedän. Minäkin olen jo 12v polttanut typeryyksissäni. Olen tehnyt niin että kun menen parvekkeelle, pitelen tupakkaa kädessä surimman osan ajasta ja otan vain joitain savuja. Käyn siellä myös normaalia paljon harvemmin. En kyllä kauheana ole polttanut aikaisemminkaan. Joku siellä nyt varmasti miettii että miksi sitten en ole saanut pois sitä... Minulle tuo tupakka on aina ollut semmoinen oma hengähdystauko ja semmoinen oma juttunsa, en osaa selittää. Mutta kovasti pinnistelen sen eteen, että keksisin jotain muuta tilalle. Luulen että olen mieleltäni siihen eniten riippuvainen. En tupakointia odotus aikana puolustele mitenkään, mutta olen todella kyllästynyt noihin ihmisiin jotka haukkuvat ja saarnaavat tästä asiasta toisia varsinkin netissä näillä palstoilla. Se haukkuminen ja moraalinen saarnaminen ei kyllä kannusta riippuvaista ihmistä mihinkään. Itse olen sitä mieltä että nuiden asioiden pitää iskostua ihan itse jokaisen päähän, ei lopettaminen muuten onnis.tu. Toivottavasti tästä ei tule mitään suurta aihetta tähän nyt... melkein jätin jo kirjoittamatta koko asiasta sen pelossa.
Kovasti toivon että onnistun nyt tässä asiassa, pitää ottaa itseä tiukasti niskasta kiinni.


Niin vitamiineista, taitaa minullakin olla nuita raskausajan multitabseja. Otan kaksi niitä päivässä. Olen muuten kuullut että tuo foolihappo parantaa vauvan hapenottokykyä. Ystävälleni suositeltiin sitä kun hän poltti odotus aikana. En sano että ottakaa foolihappoa niin voitte polttaa... mutta itse kun kamppailen vielä tuon asian kanssa niin katson että saan sitä varalta tarpeeksi päivässä. Ei siitä haittaa ainakaan ole.


 
pikku-myy: Mä olen niin pahoillani!!! Voima :hug:


mua ihmetyttää ihan sikana, että mikä ihme mulle on tullu. Ylensä nukun niiin pitkään ku mahollista mut nykyään herään automaattisesti klo 8 ja sit ei enää uni tuu...
Eilen oli ihan kauhea päivä! Iski semmonen epätoivoisuus masis. Semmonen että kaikki ei mee kuitenkaan hyvin taaskaan... Syyskuussa keskeytynyt km... Kun plussasin niin ajattelin että nyt iloitaan ja jätetään murehtimiset, mutta nyt on pelko ottanut otteen. Jaksais nyt sen 2-3 viikkoa, niin pääsis ultraan katsastamaan tilannetta.
Ehkä tuo ajattelu johtuu oireettomuudesta... Mulla ei oo oikeastaan mitään muuta ku kauhee näppyläarmeija otsalla ja pientä vihlomista masulla.... No, eiköhän se tästä. Huomenna alkaa talviloma, niin saa vähän muuta puuhaa kun miettiä tätä kroppaa!

Onko kellään muulla loma alkamassa?

Hauskaa torstaita!!!! Ja tsemppiä kovasti!!!
 
Niin noista vitamiineista... :)

Mulla on noita multitabsin raskausvitamiineja ja otan niitä sen 2 päivässä. Mun kaveri tietää vähän enemmänkin noista vitamiineista kun on alalla niin hän sanoi että kun ottaa sen 2 niin silloin saa kaiken mitä tarttee ja että 1 on liian vähän.

Sitten ostin myös sitä multitabsin raskaus- omega-3 kalaöljyvalmistetta. Tulee kuulemma fiksuja lapsia kun tota popsii. ;)


Lämmöstä: Oviksen jälkeen mulla heitteli lämmöt ihan ihmeellisesti. Välillä oli 34.8 ja välillä taas yli 37. Nykyään en ole mittaillut kun iltasin ku oon tullu töistä kun on niin voimaton olo ja aina on ollu päälle 37.

Nyt tilaa muillekin... tsau!
 
Herranjee miten paljon juttua teillä riittää!! :eek:

pikku-myy: Voi ei :'( :'( Paljon voimia sinulle :hug:

Minäkin kuuluin tupakoiviin mutta nyt tiistaista asti ollu ihan ilman.Ja ei mitään oireita ole tullut.Se tapariippuvuus vaan vaivaa :/ Samalla tavalla tein esikoisen kanssa ja olin koko raskauden ilman kun tuo pahoinvointi piti röökin poissa :x Samaten kun nyt.Mieskin yrittää edes vähentää mutta se haju kun se tulee tuolta partsilta on niin :x :x :x :x
Iltasin on niin öklö olo että huhhhuh.Aamusin ei niinkään mutta puolen päivän aikaan se alkaa ja vielä nukkumaan mennessä öklöttää.No hyvän asian puolesta :heart:
Kätilö soitti eilen Naistenklinikalta ja mulla on eka ultra 3.3 ja sillon viikkoja kiekon mukaan n.8 mutta kätilö sanoi että tod.näkösesti enemmän jos laskee mun kierron mukaan.Siellä ultrassahan se selviää.Ei meinaaa jaksaa oottaa :heart: Kätilön mukaan viikkoja voi olla kaksi enemmän mitä nyt luullaan ja jos niin on niin mulle tehdään se niskapoimu-ultra ja se verikoehomma samalla.

Mä näin viime yönä unta että sain toisen tytön jolla oli mielettömän isot korvat :LOL: Ja lapsi oli muutenkin n.puolivuotiaan kokoinen :eek: KAuhiaa,toivottavasti ei enneuni,en viittis sellasta 8 kilosta rupee puskemaan :LOL: Tosin hyvin suurella tod.näkösyydellä synnytyän sektiolla.Yritän tällä kertaa kyllä kaikkeni että saisin alatiesynnytyksen,mutta harva diabeetikko siihen pystyy :/

Nyt pyykkiä ripustamaan :wave:
-Laura ja MiniPannari 6+jotain-
 
taidampa poistua joukostanne,näin unta että käytiin ultrassa mut siellei ollukkaa mitään..no,sitte heräsin ja menin vessaan..kauheasti verta :'(
itku ei ota heltyäkseen,en voi käsittää!!!! Ei jaksa ajatella mitään positiivista!!!!!!!!
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
 
Voi pikku-myy :'( Koita jaksaa, päivä kerrallaan.

Ite oon ollu vähän kiireinen ja aika harvoin täällä käynyt mutta tosi paljon tekstiä on tullu... Yritin lueskella viesteistä että olisko kukaan puhellut mitään epämääräisistä vuodoista...(?) Mulla on itellä ollut parina päivänä sellasta ruskeeta (ihan vähän limaista) vuotoa, mutta eilen ja tänään ei ole ollut mitään enää. Olin jo hieman huolissaan mutta terveydenhoitaja sanoi kun asiasta kysyin että kun on ruskeeta ja niukasti, ei ole hätää. =)
Julietta Mulla sama juttu noiden iltalämpöjen kanssa.. Töiden jälkeen vaan peiton alla viluisena makaan ku ei väsymykseltä muuta voi :LOL: Aamulla sitte herään pirteenä jo ennen ku kello soi.. tosi outoo mulle
Reipasta päivää kaikille!!
 
noista vitamiineista. Sitä foolihappoa kai suositellaan syötäväks jo ennen kun raskautuu ja raskauden ekat 12 viikkoo ainakin. Muita mä en nyt syökään, alotan sit myöhemmin.

Tsemppiä kaikille, jotka kamppailee tupakan kanssa. Lopetin aikanaan kun esikoista odotin, alotin tossa välissä uudestaan, ja lopetin ennen, kun alotettiin vauvayritys. Nyt olen ollut ilman tupakkaa 7kk 3vk ja 6 pv (kuka laskee... :D ). Helppoa se ei ole ja ketään en ketään voi tuomita, jos ei hetkessä onnistu, mutta hattua nostan kaikille, jotka parhaansa tekevät.

Joitain nikotiinituotteitahan voi käyttää (kannattaa tarkistaa lääkäriltä/terkkarilta). Niillä voi päästä alkuun, jos menee ulos nassuttamaan niksapurkkaa :D Siinä savussa on niitä muitakin myrkkyjä ja siksi kuulemma ne korvaustuotteet parempia.
 
Pikky-myylle paljon voimia. Olen tosi pahoillani, voin vain kuvitella miltä tuntuu kokea tuo pettymys toistuvasti. Parempaa onnea jatkoon.

Vitamiineista: Kun varasin neuvola-aikaa, sieltä suositeltiin käyttämään LadyVitaa ja Beroccaa. Sanottiin, että berocca voi auttaa myös pahoinvointiin.

Lämmöt on mulla edelleen vähän päälle 37. Mittailin aamulämpöjä pari kuukautta ovista bongatakseni. Nyt se tapa on vähän jäänyt, mutta pari kertaa viikossa olen mittaillut, missä mennään. Normaali lämpö ennen ovista oli mulla siellä alle 36,5:n yleensä.

Mulla lomaa on vasta pääsiäisen jälkeinen viikko. Vielä muutama viikko siihen olis. Mutta sitä ennen on vielä eka neuvola ja ultrakin. Mut huominen on lomaa kuitenkin! Kivaa!
 
mari-75: Mitä muuta näkyi ultrassa, kuin syke?

Nimittäin ultra-kuulumisia...
Olin äsken siellä, ja sekavin ajatuksin tulin pois. Lääkäri totesi, että alkio oli viikkoihin nähden liian pieni, eli noin 3mm, kun olis pitänyt olla noin 7mm.
Syke toki näkyi, mutta jotenkin antoi ymmärtää, että ei ole varmaa, meneekö kaikki hyvin.
3 viikon piinallinen odotus kontrolli-ultraan...
Onko vastaavanlaisia kokemuksia?
 
Voi ei nuorityttö :hug: . Käyhän kuitenki lekurissa tarkistamassa asia? Voihan niitä jonkulaisia vuotoja ollakki??

Minulla on kans talviloma pääsiäisen jälkeisellä viikolla... Vielä muutama viikko siis pitäis jaksaa. Saas nähdä kuin töissä käy. Äsken nimittäin olin jo halailemassa pönttöä ja yökkäilemässä vessassa. Pitäisköhän sitä oksennustaudista jotain selittää jos sattuu työkaveri kuulemaan :whistle: ...
 
pitänee käydä päivällä lääkärissä..:( niin voi,joillaki on kuulemma melkein koko rakausajan pientä vuotoa mutta sitä tuli niin paljo ettei jaksa yhtään usko mihinkää hyvään enää!!
hetken jo luulin että elämä hymyilee!!!
 
Julietta: Mulla on myös lämmöt jääneet ylös. En ole mitannut enää viikkoon, kun kyllästyin siihen mittailuun, mutta tunnen sen kyllä itsessäni, että olen edeleen selvästi kuumempi kuin ennen... Tunnen oman kroppani aika hyvin ja väittäisin, että ollaan selkesti päälle 37. Mutta mulla ei ole kipeä olo ja siksi lähdin eilenkin liikkumaan, vaikka olikin lämpöä. ...meinasin, et ehkä toi hormoneista johtuva ei ois haitallista sydämelle... :/ Jaksan kuitenkin ihan hyvin.

Mutta muuten mäkin olen aika oireeton. Mut neuvolasta sanoivat, kun aikaa sinne varasin, et ei tässä vaiheessa vielä oikein "kuulukaan" olla paljoa oireita, että en silleen ole ollut huolissani. Mitään vuotoja mulla ei onneksi ole ollut. (niin ja rinnat on kyllä edelleen turvoksissa ja kipeet. Kauankohan tämä kestää?? Pitänee alkaa nukkua rintsikat päällä, koska kipeetä tekee, kun asentoa vaihtaa...)

Yöunet ei ole maittaneet mulle näin hyvin vuosiin. :D Nukahdan välittömästi, kun sänkyyn vaan pääsen ja nukun kuin tukki, MUTTA aamulla herään jo tuntia normaalia aikaisemmin. :eek: Ihan automaattisesti. Tosin mun nukkumaanmenoaikakin on aikaistunut tunnilla, ei vaan jaksa ja pakko päästä nukkumaan. Mut toistaiseks tuo väsymys on mulla rajoittunut onneksi tuonne yöaikaan eli päivisin olen ihan pirteällä tuulella.

Sen verran taikauskonen olen ..ja kai pessimistinenkin ehkä... että mitään vauvantarvikkeita tai äitiysvaatteita en ole vielä edes uskaltanut kattella... :snotty:

Nuorityttö ISO :hug: sullekin. Toivotaan silti vielä parasta. Joillakinhan noita vuotoja voi tulla. :/ (oisko sulla muuten normaalisti ollut nyt menkkojen aika?)
 
nuorityttö :hug: Onko kipuja? entä hyytymiä?

Noista äitiysvaatteista, mä olen tosiaan ihastunut missy momin vaatteisiin, niillä on verkkokauppa ja bebesin verkkokaupasta löytyy kans ihania, farkkuja varsinkin. Siihen menee kuitenkin pitkä aika, että mitään uskallan ostaa. Viimeks maha turpos niin aikasin, että oli pakko ostaa jotain, mikä mahtu päälle. Tilasin housut ja pari toppia. Kesken meni, ennen kun vaatteet sain ja itkuisena sitten viikkasin pussista suoraan kaapin perälle! Joten juu taikauskoa on ilmassa. Eilen oli pakko laittaa äitiyshousut jalkaan kauppaan, kun tavalliset puristaa tosi kurjasti, niin oikeen ahdisti pitää niitä :/
 
Voi ei Nuorityttö :hug: Parasta mennä heti lääkäriin :/ Mä kyllä tiedän sellaisia raskauksia joissa tuleva äiti on vuotanut kuin seula mutta kaikki on mennyt hyvin.

Nenä on tukossa täälläkin..Ja mulla se kestää läpi raskauden :/ Kohta mä oon taas nasolin-tippa koukussa.

Ja tupakoinnista..Täälläkin poltetaan.Yritän kovasti vähentää ja olen onnistunutkin siinä :) Jospa pikkuhiljaa saisi lopetettua.Minusta ei ole kerralla lopettajaksi,olen yrittänyt mutta fyysiset oireet on hirvittävät :( Ja kun olen kahden uhmaikäisen kanssa kotona niin parempi lopetella pikkuhiljaa.Ja tosiaan,netissä tuomitseminen ei taatusti auta ketään lopettamaan kyllä sen täytyy lähteä itsestä.

Hei oletteko jo miettineet että otatteko äitiyspakkauksen? Me taidetaan tällä kertaa ottaa :) Esikoisesta otettiin ja kuopuksesta ei.Ne on nykyään paljon paremman näköisiäkin kuin ennen.

satu ja möykky :heart: 7+2?
 
kiitos teille kaikille :hug: Kaveri tuli tänne ettei tarvi olla yksin..Mies ois kyllä tullu töistä mutta sanoin että kyllä pärjään ku se kaveri tulee niin ei tarvi lähteä töistä pois..
Ei oo mitään kipuja eikä oo tullu mitään hyytymiä..ihan niinku ois normaali menkat(runsaat)
Eikä pitäs olla nyt oikeastikkaan menkat niin siksi se lähinnä säikäyttiki niin paljo..
Voihan se olla oikeasti ettei siellä oo mitään hätää (oon oksentanu tämänki aamun) mutta ei nyt just jaksa uskoa.. :'( Tuntuu niin helvetin turhauttavalle ajatella, että me tosissaan haluttiin tätä lasta ja jotku tappaa oman lapsensa sen takia että haluaa mennä ja bilettää..
*syvä huokaus* Pitänee käydä siellä lääkärissä päivällä,kerron sitte poistunko tästä vai mikä on tilanne..
 
Olen pahoillani pikku-myy ja nuorityttö :hug: Toivotaan nuorityttö vielä kuitenkin, että saisit lääkäristä rauhoittavia uutisia.

Mie syön Multitabsin raskaus monivitamiinia (sisältää mm. tuota foolihappoa) ja E-EPA kalaöljyvalmistetta, molempia 1 kipaleen päivässä. En sitten tiedä onko toi yksi tabletti monivitamiinia riittävä, mutten ole kahta uskaltanut ottaa kun noi molemmat sisältää D-vitamiinia - onko liiasta D-vitamiinista haittaa..?
 
FPI
Moikka! ja onnea ultrakuulumisista!

Nuorityttö, toivotaan, että kaikki olis kuitenkin vielä hyvin, kovasti kovasti voimia!!

Äitiysvaatteista, vähitellen tekisi mieli, kun tuntuu tuo housun vyötärö etenkin iltaisin jo vähän ahdistavan, huh.

Vitamiineista, en syö tällä hetkellä mitään, olisiko siis syytä aloittaa?

Lomasta, juu huomenna vielä töitä ja sit viikko plus kaksi päivää lomaa ja maanantaina siis suunnataan Venezuelaan, pitkä lento edessä, se vähän ahdistaa, mutta toivottavasti jaksan hyvin, eikä mitään ongelmia ole! Olisin halunnut ostaa lomaa varten jotain uusia vaatteita, mutta tyydyin sit vaan T-paitaan, kun ajattelin, että esim housut niin ei ne sit kohta kuitenkaan mahdu, jos nyt ostan...

Huomenna tosiaan eka neuvola...

Hobitti, mikä viikko sulla onkaan menossa?

Mukavaa torstaita!




 
FPI
Hobitti, katsoin tuolta www.tekay.fi sivuilta ja tälläistä tietoa löytyi:

7. RASKAUSVIIKKO
Viikon tärkeimmät asiat
Tämän viikon alussa yläraajojen ensimmäiset aiheet tulevat näkyviin. Raajasilmut saavat melan muodon. Niiden ulommatosat litistyvät (kämmenet - jalkaterät) ja sisemmät pysyvät liereinä (reisi - sääri - olkavarsi ja kyynärpää). Kolmesta alkiokerroksesta (ektodermi, entodermi ja mesodermi) muodostuu kudoksia ja elimiä. Ektodermi on keskushermoston perusta (lisäksi hiukset, kynnet, maitorauhaset ja hampaiden kiille). Mesodermista syntyvät rusto, luusto, sidekudokset, lihas, sydän ja verisuonet. Entodermista kehittyvät mm. ruonsulatuskanavan, hengitysteiden ja vitrsarakon epiteeli, haimaa, maksa, kilpirauhanen.
Organogeneesi jatkuu. Alkiokausi päättyy viikolla 10.

Löydökset kaikututkimuksessa
Raskauspussi
Ruskuaispussi ja sikiö
Sydämen lyönti
Pääperämitta: 5mm (4-7mm)

Että onhan se 1mm pienempi, kun tossa on 4-7 mm, mutta en uskois, että on paha, kun sykekin löytyi. Oliko varmasti 6+5 tai siis mitä siinä ultrakuvan alareunassa luki? Mulla esim 6.10.2008 siis laskettuaika, että oliko sulla muutosta tohon 11.10.2008? Ymmärsitkä mitä tarkoitin?


 
Voi Nuorityttö, voimia ja halauksia sinulle, tiedän että aivan kamala tilanne....Menehän pian sinne lääkäriin, niin saat varmistuksen, suuntaan tai toiseen...:hug:
Vitamiineista, voiko syödä sellaista monivitamiinivalmistetta, jossa A-vitamiinia? Eikös A-vitamiini aiheuta sikiön epämuodostumia, vai olenko väärässä? Siksi en ole mitään valmisteita uskaltanut syödä, pitäisikö aloittaa?
 
FPI: Joo, ymmärsin, kiitos. Se lääkäri oli tosi rauhallinen tapaus, se ei näyttänyt sitä kuvaa ollenkaan, ei puhunut mitään lasketusta ajasta, ja laski viioktkin sen mukaan, kun kysyi, milloin testi oli positiivinen. Mä olin jotenkin hoo moilasena, enkä osannut kysyä mitään, ja se lääkäri ei kyllä mitenkään lohdutellu tai tsempannu tms. Eikä se mun mielestä kauheen yritteliäästi sitä mittaillut. HOitajan kanssa vaan totesivat, että syke näkyy.
MItä noihin päiviin tulee, nin tää raskaus on lääkkeillä avustettu, joten luulis, että aika lailla päivät pitää paikkansa, ku kierrot on ollu suht tasaset lääkkeiden kanssa.

Ihmettelin myös, kun aikaa varatessani sanoivat, että neuvolakortti täytetään samalla, niin ei ne sitä tehny, eikä puhunu eikä kyselly yhtään mitään muutakaan. Jäi vähän tyhjä olo, enkä tiedä, olisinko sykkeestä onnellinen vai alkion koosta huolissani. Pitää vaan jaksaa odottaa....aargh
 

Yhteistyössä