*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Voi että Pikku myy ja nuorityttö, paljon voimia :hug:

Tulee tuota tekstiä kyllä päivittäin niiin paljon ettei mukana meinaa pysyä =)

Eilen polkasin pitkän tauon jälkeen crosstrainerilla ja tein muitaki lihasliikkeitä ja nyt kyl huomaa sen ;) Mut pitää taas tavas koittaa ottaa muutaman kerran viikos et kunnos pysyy. Varmistaa neuvolasta vain et on tuo punttien nosteluki ihan luvallista, jos pienillä painoilla vain tekis ja pitkää sarjaa.

Ei kyllä kuulosta tosiaan kivoilta nuo kauheet pahoinvoinnit, mut voimia teillekin ketkä siitä kärsitte :hug: Mulla ei tosiaan noin pahana ollu viimeskään ja nyt puhettakaan ja voisin vaik vannoo et ny on sit poika tulos, jos erilaisiin raskauksiin on uskomista :)

Äitiyspakkausta ollaa mietitty puolesta ja vastaan, eikä viel päätetty mitään mut onhan tuos viel aikaa.

Ja vitamiineja itsekin syön nuita Multatabsin Raskaus-vitamiineja. Ja uskon yhen tabun voimaan per päivä :D

Kyllähän tuo maha on alkanu jo vähäsen pömpöttää ja tuntu et äitee sitä eilen tos vilkuili vaan ei mitään sanonu.. aateltiin kertoo sit neuvolan jälkeen. Kun vain jaksas oottaa.. Jännä et viimes ku kävin esikosta ekan kerran neuvolassa nii viikkoja oli jo 10+3, mut nyt laitto mulle ajan ku vasta 8+6 ja kovasti vakuutteli et siellä kyllä jo näkyy nähtävissä oleva, kun oikei ultraavat ja sydänäänet kuuntelevat. No toivotaan =)

 
No niin, aattelin nyt tännekin kertoa kun odottavaksikin jo ilmottauduin...eli käytiin äsken alkuraskauden UÄ:ssä (kuukautisista 7+4), itsellä oli jotenkin koko ajan pelko takaraivossa että kaikki ei ole masussa hyvin, ei oikeestaan muuta syytä kuin vaan semmonen tunne, ja se,ettei oikein mitään raskausoireita ole viime viikon jölkeen ollut, lievä pahoinvointikin loppunut kokonaan. No, eihän siellä sikiöö ollut, tuulimuna, ja huomenna naistenpolille käymään.....Gynekologi oli sitä mieltä, että lääkkeellinen keskeytys ei näissä tuulimuniassa auttais, mutta itse vastustan kaavintaa loppuun asti. EN halua riskiä mistään kiinnikkeistä jotka voisi jatkossa vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Pisteenä iin päälle: gynekologi näki molemmissa ovarioissa pieniä rakkuloita reunanmyötäisesti, väläytti että kaiken kivan lisäksi olisi myös PCO.....en ole ylipainoinen, kuukautiset ennen pillereitä vuosia sitten oli epäsäännölliset, iho tuppaa rasvoittumaan mutta ylimääräistä karvankasvua ei ole. Todella hyvillä fiiliksillä täällä siis.....Itkusta ei meinannut tulla loppua, nyt on vaan tyhjä olo. Poistun nyt tästä loka-pinosta.
 
pikku-myy ja nuorityttö :hug:

Ohoh tännehän on tullu juttua, ite oon ollu niin väsyny viime päivät ettei oikeen jaksa koneella istua. Ja liikuntakin on jäänyt vähäiseksi ku ei yksinkertasesti jaksa

Äitiyspakkauksen ajattelin ottaa.

Voi tätä pahoinvoinnin kurjuutta. Pönttöä halataan niin kotona ku töissäki.


 
Muistankohan kaiken... :D
Nush81 kyselit siitä vuodosta. Minullakin tuli tuossa eräs päivä juurikin sanomasi kaltaista ruskeaa vuotoa. Yöllä oli ollu kovia kipuja ja sitten aamulla alkoi tuo vuoto, mutta sanoivat neuvolassa että on ihan normaalia. Jos muuttuu veriseksi ja hyytymäiseksi niin sitten kannattaa huolestua. Tällä ajatuksella itse ainakin menen eteenpäin.
nuorityttö toivotaan että vuoto ei ole sitä pahinta. Tsemppiä ja voimia kovasti :hug:
äitiyspakkaus itse olen ainakin ajatellut että sen otan. Kun tuntuu että raha määrä jota sitä vastaan voi saada on niin pieni. Toivotaan vain että tämän vuoden pakkaus olisi yhtä ihana kuin 2007 eikä niinkuin 2006 pakkaus. Se ei ollut minun mieleen...
vitamiineista itse en ole ainakaan vielä alkanut niitä popsia. Harkinnut kyllä olen mutta vielä jaksaa yrittää syödä terveellistä ja monipuolista ruokaa josta saisi paljon kaikkea tarpeellista.
oireet pahoinvointi on lisääntynyt. Ei ole onneksi vielä tarvinnut käydä tutustumassa lähemmin tuohon pönttöön vaikka mieli on tehnyt kun välillä tulee sellaisia pahoinvointi "aaltoja" klup :x pahaan pistelee taas kovasti. heti huomaa että kun on ollut "liikkuvainen" päivä, paljon pitänyt mennä paikasta toiseen, niin heti tulee paljon enemmän näitä mahakipuja. Pitäisi yrittää ottaa rauhallisesti. Maha alkaa kovasti tuntua siltä että se alkaa paisua. Vanhat omat löllöt on kyllä paikallaan että ei sitä onneksi vielä huomaa että raskaana on. Ja paisuminenkin johtuu varmaan siitä että tulee syötyä ja varsinkin juotua tosi paljon. :LOL: Mutta ihanaa silti. :heart:

nyt jälleen tutustumaan jääkaapin juomatarjontaan.. kauhea jano jatkuvasti. :LOL:

kirppu rv 6+2
 
Voi että,harmittavan useilla odotus onkin jo päättynyt :/ Paljon voimia teille :hug:

vitamiineista täällä syödään 1kpl multitabseja(?) päivässä.se on siis se töstkä jossa on raskaana olevan naisen kuva.
äitiyspakkauksesta meinaan ottaa,koska en ole kauheesti tuon esikon kamoja säästellyt ja mielestäni pakkauksesta saa mielettömästi kaikkea tarpeellista.
pumppernikkeli mä olen kans miettiny tota seisomalauta/tuplat juttua kun munkin esikoinen on 2v7kk kun tämä pikkunen syntyy niin mietin että taidan kuitenkin kallistua sinne tupliin koska tuo tytteli on ensinnäkin niin rasavilli ja joudutaan julkisilla kulkemaan aika paljon niin tuplat olisi varmasti paremmat.Ja voiko sillä seisomalaudalla talvella kulkea??Huutiksesta olen jo vilkaissut tuplia koska meillä ei tod.näkösesti ole varaa uusiin tupliin eikä se mielestäni ole edes kannattavaa.Ihania on sieltä kyllä löytynyt ja ihan pilkkahintaan melkein uusia :eek:
kuvotus senkun kasvaa :x jauheliha ja ylipäänsä kaikki punanen liha saa voimaan toooodella huonosti.sanoinkin miehelle että ei jauhelihakastiketta enää 9 kuukauteen :D kalaa ja kanaa tekee mieli ja tänään söin kermaperunoita.mandariineja menee myös tavaton määrä :whistle:

Itkuherkkyys on meikäläisellä ihan maksimissaan,ei tarvi syytäkään olla niin meikä jo vollottaa :snotty: Ja samaten huonotuulisuus.Tuolle esikoisellekin tulee huudettua ihan pienestä :ashamed:

Nyt suihkuun :wave:
-Laura ja MiniPannari 6+5-
 
TE ETTE VOI KÄSITTÄÄ KUINKA ONNELLINEN IHMINEN VOI OLLA :heart: *hyppii katon ja lattian väliä* Käytiin ultrassa ja KAIKKI ON HYVIN!! Siellä sykki terhakka pieni sydän ja kokoa sillä oli hurjat 8mm mikä vastaa viikkoja loistavasti. Laskettuaika siirty 10.10 eli päivällä eteenpäin :) Itkettää vieläki,onnesta tällä kertaa!! :heart:
Se vuoto kuulemma johtuu istukasta ja se on normaalia niin kauan ku ei tuu mitään klönttejä. AAAAAAAAAWWW, ISO HALI TEILLE KAIKILLE!!! :hug:
 
Millä viikoilla ootte käyneet tuolla alkuraskauden ultrassa ? ja taisin yhden yksityisen neuvolan sivuilta lukea että maksaisi 45 e ultra.. meri oulun neuvola oli kyseessä. onkos kukaan sattunut siellä käymään ja millaista ollut?
 
Ihania uutisia nuorityttö! Taisi teidän pieni haluta nähdä äitin ja isin vain kun noin kovasti säikytteli! On kyllä ihana että kaikki on kunnossa. Kyllä se varmistaminen on aina paikallaan kun jotain on hullusti, nyt voitte taas rauhoittua ja keskittyä olennaiseen. Minä olisin sanonut siellä terveyskeskuksessa varmasti pari valittua sanaa, uskomatonta käytöstä heiltä. Minulla on myös niin paljon huonoja kokemuksia tk:sta että.


Siis ei ole totta näiden sivujen kanssa! Eka laitto viestini sataan otteeseen sitten poistin ylimääräsen niin lähti kaikki! Ja mullakin muuten yleensä pitkän viestinä jälkeen tämä heittää muutaman sivun taakse päin ja pitää kaikki kirjotukset uudestaan.... aargh! Ei näillä hormoneilla kestä tämmöstä :kieh:

muoks. lisäys... alkuraskauden ultra on minulla nyt rv8+jotain ja viimeksi taisi olla vähän myöhemmin. Ja paikkakuntana ei ole oulu. Olen muuten unohtanut oman synnärini mainita tuonne alussa olevaan listaan. Se on KAKS voisiko sen lisätä se joka sitä päivittää? :heart: kiitos

Nyt huilimaan kun mies tuli töistä, inhottavia nämä sen ylityöpäivät.... liian pitkiä kun meinaa melkein ikävä tulla :LOL:
 
Onpas tänne tullut tekstiä eilisen jälkeen. Meillä on pientä remonttia tehty, joten en ole juuri koneella kerennyt olemaan. Nyt on maalustouhut onneksi ohi, joten on enemmän aikaa keskittyä koneella olemiseen, riippuen kauan tuo poika antaa äitin tässä rauhassa istua :LOL:

pikku myylle ja kirppiinalle kovasti jaksamisia! Itsekin km kokeneena tiedän tuon tunteen kun niin kovasti toivottu ja odotettu raskaus ei etenekään toivotulla tavalla :'( Kirppiinalle haluan vielä sanoa, vaikka nyt varmasti PCO diagnoosi kaiken tuon kurjuuden lisäksi tuntuu pahalta, niin ei se automaattisesti tarkoita että tulisi jatkossa kärsimään lapsettomuudesta. Minulla sama vaiva ollut jo usean vuoden, ja silti kolmesti ollut jo raskaana (tosin yksi km). Voimia! :hug:

Voimia myös nuorelle tytölle, toivottavasti ultrassa näkyy kaiken olevan hyvin. Itsekin tiedän monta äitiä, jotka raskausaikana vuosi paljon koko raskausajan ja kaikesta huolimatta synnyttivät terveet ja täysiaikaiset vauvat. Pidän peukkuja!

Nush81 kyseli vuodoista. Itselläni ensimmäisessä raskaudessa oli kolme päivää kestävää rusehtavaa vuotoa. Syytä siihen ei ikinä löytynyt, toisilla kuulemma raskausaikana tulee vuotoa. Niin kauan kun ei ole sietämättömiä kipuja ja hyytymiä, voi olla huoletta.. kuulemma.

Ammatista joku kyseli. Minä olen lähihoitaja, mutta nyt ollut reilun puolitoista vuotta kotona. Vakkarityöpaikkaa ei vielä ole, mutta kerkesin valmistumisen ja äitiysloman välissä olemaan parisen vuotta pitkäaikaissijaisena vanhainkodilla. Samassa paikassa olen jonkun verran tehnyt keikkahommia viikonloppuisin, kun mies on ollut pojan kanssa kotona. Ensi viikollakin pitäisi mennä kolmeksi yöksi töihin. En ymmärrä miten jaksan valvoa kolme yötä peräkkäin kun päivälläkin valvominen tekee tiukkaa :eek:

Äitiyspakkausta en todennäköisesti ota, riiippuu kyllä vähän millainen tuo uusi pakkaus on. 2006 vuoden pakkauskin jäi lähes käyttämättä, tuolla ne kaapissa vielä on. Meillä on muutenkin kaikki pojan vaatteet säilössä, joten jos uusi tulokas on poika, niin vaatetta löytyy jo omasta takaa liikaakin. Tytöllekin on jonkun verran vaatetta, kun poikaa odottaessa ultrassa veikattiin tyttöä, niin tuli ostettua sitten mekkojakin. Jospa niille nyt tulisi käyttöä..!? Uusia vauvan vaatteita en uskalla vielä ostaa, vaikka mieli tekisi. En voi mennä edes lähelle vauvanvaatteita ettei jotain tartu matkaan :LOL:

Nimiasiaa ei olla vielä juurikaan keretty miettimään, onhan tässä aikaa :) Jotain ollaan jo ennen raskautta mietitty, mikä sopisi pojan sisaruksen nimeksi, mutta mitään ei olla päätetty. Lopullisen päätöksen varmaan pystyy tekemään vasta kun vauva on syntynyt, riippuu minkä nimiseltä näyttää =)

Vaunuista Meillä tosiaan on ennestään jo vaunut, mutta meille on todennäköisesti hankittava lisäksi tuplat. Epäilen ettei rasavilla poikamme 2,2vuotiaana pitkiä matkoja kävele. Meiltä kun on joka paikkaan aika pitkä matka, ja tosiaan nuo seisomalaudat ei vaikuta meidän tarpeisiin sopivilta. Poikahan karkaisi siitä joka mutkassa :D Käytettyjä minäkin olen vähän jo katsellut, uudet tuntuu maksavan omaisuuden, ja käyttöaika niillä ei kuitenkaan kauhe ole. Kaverinikin kyllä saattaisi meille myydä, heidän lapset kun silloin ovat jo sen verran isoja, ettei varmaan enää tarvitse.

Vitaamiineja kävin tänään juuri ostamassa, Multitabs raskaus, 2kpl vrk otan. Samoja söin poikaakin odottaessa. Lisäksi syön normaalistikin kalkkitabletteja, koska en maitoa juo.

Oletteko te jo uskaltaneet kertoa raskaudesta? Itse olen muutamille kavereille kertonut, mutta joulukuinen km kummittelee mielessä, joten vielä en asiasta kauheasti uskalla puhua. Vaikka en halua koko alkuraskautta pelossakaan olla! Kaikille kuitenkin haluaisin huutaa, että raskaana ollaan! :D

Monet ovat tuntuneet jo käyneen ultrassa. Itsekin mietin, pitäisikö yksityiselle varata aikaa, niin saisi vähän varmuutta että siellä mahassa tosiaan jotain kasvaa. Kuinkakohan paljon suunnilleen maksaa ja mitä siellä tehdään? Millä viikolla kannattaa mennä, että sykkeet ysm. näkyy varmasti? Jotain ultrakuulimisia luinkin jo, mutta kaikkea en kerennyt, kun niin paljon oli uutta tekstiä tullut..

Nyt salkkareita katsomaan.. :LOL:
 
Vaunuista, esikoinen on syksyllä sen vähän reilu 2v kun vauva syntyy. Mulla olisi tarkoituksena koettaa pärjätä vauvan tykö kantoliinalla/repulla, jolloin rattaat on tarvittaessa esikoisen käytössä. Nykyäänkin se kyllä tykkää jo 1,5veenä kävellä matkalla, mutta koska suunta ei vielä pysy suorassa ja tien laidassa, voi neiti kävellä vain osittain jalkakäytävillä :D Ajattelin, että reilu puoli vuotta varmasti onnistuu liinan ja repun tykö, kun esikoistakin aloin kantaa repussa vasta joskus 4kk iässä ja vielä vuosikkaana siinä kulki. Niin ei tarttis tuplia hankkia lyhyen ajan takia..

Meela Mun täytyy huomenna lähteä rintsikka ostoksille, ei nämä niinkään ole ehkä muuten vielä kasvaneet, mutta kiesus mitkä puristukset ja jäljet jää ympärysmitasta..! Siis mä olen sen pari kiloa paisunut näköjään tasaisesti ympäriinsä! Ei mitta 80 enää riitä, sama juttu ole viime raskauden alussa, 85 ostin ja sillä mentiinkin loppuun asti. Noh, tuleepahan nyt vähän uusittua sitten rintsikka valikoimaakin ;)
 
Nuorityttö Onnea!! :D Mäkin oon ajatellu sua koko päivän ..ukollekin jo kiehuin taas terveyskeskuspalvelua. :snotty: Liian hyvin tuli omatkin kokemukset mieleen. :| (vaikkakaan ei raskauden vuoksi)

Ja kirppiinalle puolestaan IIIIISO :hug: :hug: :hug: :(

(.)
Onko teillä kellään muilla enää alavatsajuilimisia? Tai oliko kuinka pitkään teillä, jotka ootte jo pidemmällä? Mulla vasta 4+3 about, mutta vieläkin välillä tulee semmoisia menkkajuilimisia. Ei yleensä kestä kauaa, mut kyl niitä vielä tulee. Ja painontunnetta on kanssa. ...öö... onks tää ok? :snotty:

Muuten menen aika oireettomasti. Tissit on vielä hiukka turvoksissa, vaikka pikkasen on turvotus laskenut. Lämpöä on ...reippaasti päälle 37. Mun normaalisti mitään tuntemattomat nännit on edelleen arat ja kosketusherkät. Mutta huoli on... ja varmaan pysyy vielä monen monta kuukautta (toivottavasti kuukautta..).. :ashamed:
 
Nuorityttöhyvä että kaikki on kunnossa. mullekin gyne sano että verenvuotoa voi esiintyä kun istukka kasvaa että kyllä sieltä selviä hyytymiä tulee jos on mennyt kesken.

:hug: niille joilla on raskaus keseytynyt ja kovasti voimia...ei oikein osaa mitään viisasta sanoa kun osaa vaan kuvitella kuinka kipeetä tekee :heart:

Onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!! :heart:

Huomenna alkaiakin sitten rv9...huomasin tänään töissä kun siinä itseni peilistä näin että on tuohon mahaan hieman tullut sellaista ala pömppää...ei kovin pitkään meidän vauvelia salassa pidetäkkään :D
 
Kärppänä heinälatoonmulla on voieläkin alavatsan vihlontaa varsinkin kun joutuu töissä seisoon paljon ja mulla on kuitenkin rv7+6 ja sitä juilimista on ollut ihan alusta saakka. johtuu varmaankin kohdun kasvusta :heart:
 
Nuorityttö ompa mahtava kuulla, et kaikki on hyvin, mun mieles kans oot pyöriny ja oon jännänny koko päivän et miten kävi =)

Kirppiina olen tosi pahoillani, voi muuta kuin :hug: ja toivottaa onnea seuraavaan kertaan.

Mut nytpä tästä joutaakin nukkuun, kauniita unia kaikille ja omien vauvojen kuvia :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cristiina:
Kärppänä heinälatoonmulla on voieläkin alavatsan vihlontaa varsinkin kun joutuu töissä seisoon paljon ja mulla on kuitenkin rv7+6 ja sitä juilimista on ollut ihan alusta saakka. johtuu varmaankin kohdun kasvusta :heart:
Ok, hyvä :D ...tai siis ei hyvä, mutta rauhoittavaa.

Mulla on aina ollut gynen mukaan tosi pieni kohtu, joten sinänsä voi kyllä hyvinkin kipuilla kasvaessaan, mut silti sitä meinaa hätäillä... :ashamed:
 
Nuorityttö: ehkä tästä sivujen tsempistä oli apua :heart:

Kirppiina: voimia ja jaksamista :hug:

Mulla oli pahimmat alavatsakivut jotain rv4 - rv6, nyt enää satunnaisesti nipistelee ja viikkothan on 7+5. Varmasti kovin yksilöllistä miten kroppa suhtautuu "uuteen asiaan". Ja veikkaisin, et raskauden jo kokeneilla kivut ei olis niin pitkäkestoisia. Toi on vaan mun käsitys kun itteäni tutkailen... ;)

Vitamiineista vielä, et itse syön niitä siks, että haluan varmistaa saavani kaikki vitamiinit ja hivenaineet. Syön kyllä monipuolisesti, terkkarikin sano, et kaikki on kunnossa siltä osin =) Kalsiumia en saa tarpeeks, ku en juo maitoo, mut senkin saa sit noista tableteista.

Vaikutan varmaan melko tietämättömältä, mut voisko joku tarkentaa mitä PCO tarkottaa?? En ole mielestäni törmänny tohon lyhenteeseen aikasemmin. :ashamed:
 
Isot pahoittelut Pikku-Myylle ja kirppiinalle :hug: Mulla jäytää keskenmenon pelko takaraivossa...

Ihanaa, että nuorellatytöllä oli sitenkin kaikki kunnossa! Uskomattoman törkeää kohtelua terveysasemalla, kauheaa! Onneksi menitte yksityiselle. Mulla oli esikosesta tosiaan runsasta vuotoa, menin kätilöopiston päivystykseen silloin, siellä pääsi ultraan.

Äitiyspakkausta ei varmaan oteta, koska meillä on melkein kaikki tarvittava esikoisen jäljiltä. Meillä on juuri tuo 2006 pakkaus, ei kyllä ollut ihan minun makuun, 2007 oli miljoona kertaa kivempi! Peitto on oikeastaan ainoa asia, mikä pakkauksessa olisi välttämätön, ja sellaisen saa melko edullisesti muualtakin. Mä ostan suuren osan vauvanvaatteista kirppikseltä, ja niitä onkin kertynyt ihan kiitettävä määrä. Jos tulokas on poika, niin pitää sitten vähän lisää hamstrata...

Vitamiineista, ostin niitä raskausvitamiineja, pitää yrittää muistaa syödä. Yhden olen ottanut/päivä, en tiedä pitäisikö ottaa jo 2.

Vaunuista, meillä lojuu kellarissa yhdistelmävaunut, joista pitäisi päästä eroon, ja tytöllä on nyt vähän kevyemmät istumarattaat. Tyttö on vasta n. 1v 7kk silloin lokakuussa, joten kai se on tuplat hankittava. Alunperin olin ajatellut pärjätä rattailla ja liinalla/kantorepulla (liinoja löytyy aika monta, ja myös Yamo-kantoreppu), mutta vuodenaika on sellainen, että se tuo vähän haasteita kantamiseen. Katselin vähän eri merkkisiä tuplia, Herquleksen vaikutti parhaimmilta hinta/ominaisuudet-suhteeltaan. Mulle on tärkeää, että ratasosa on selkä menosuuntaan (eli naperot työntäjään päin), ja halvimmissa malleissa ei tätä mahdollisuutta ollut. Emmaljungan ja Teutonian tuplat taas olivat poskettoman kalliita. Ja nyt kun olen päässyt kääntyvien etupyörien makuun, niin haluan sellaiset tupliinkin... Keväämmällä siten varmaan liikutaan "yksöisrattailla" ja liinalla.

Emilyn puhuikin jo kestovaipoista, onko täällä muita, jotka aikovat käyttää kestovaippoja? Meillä on esikoisella kestot käytössä, ja toki sitten tulevalla vauvallakin. Me aloitettiin kestovaippojen käyttö vasta kun tyttö oli parin kuukauden ikäinen, lähinnä itse tehdyillä vaipoilla, ja ekat ompelukset on sitä luokkaa, että pitää kyllä uusia tehdä tai hankkia tulevalle vauvalle. Harsoja ajattelin jonkun verran hommata, pitäisi vaan löytää sellaisia, jotka pysyvät mahdollisimman pehmeinä narukuivatuksessa...
 

Yhteistyössä