*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

:hug: nuorityttö ja pikku-myy

Kirppiina Tuo A-vitamiini taisi olla kiellettyjen listalla. Ainakaan Multitabsissa ei oo tuota A-vitamiinia, eikä LadyVita Plussassa. Kyllähän sitä taidetaan suositella että jotain vitamiinia söisi raskauden aikana, näin miulle ainakin edellisessä raskaudessa neuvolassa sanottiin.

Äitiyspakkauksesta, just tuossa aamulla pyykkiä ripustaessani mietin tuota ja ajattelin että jos tää kerran on viimeinen lapsukainen niin kyllä mie voisin sen pakkauksen ottaa. Esikosta otettiin ja muista ei. Viime vuoden pakkauksessakin oli tosi kivoja vaatteita.

(.) Täällä on tosi inhottava olo mahassa, vähän kuin ois vatsataudin poikasta. Mitään ei tee mieli syödä ja koko ajan on sellanen halju olo. Kiva lähtee illalla töihin sinne rasvankäryyn. :(

 
FPI
Hobitti, olipas erikoinen ultrakäynti sulla! meinaan, että mä sain 3 ultrakuvaa ja niissä näkyi laskettuaika ja mitta tyyliin 7,3mm, 7,6mm, 7,7mm (riippuen miten mittas) ja täytti sen neuvolakortin. Inhottavaa, kun oli välinpitämätön! Toivotaan, että kaikki ok kumminkin!

Äitiyspakkauksen aion ottaa.
 
Olen pahoillani pikku-myy ja nuorityttö :hug: Toivotaan nuorityttö, että vauva olisi kuitenkin masussa pysynyt. Mulla oli myös kuopusta odottaessa ihan alussa kirkasta ja runsasta vuotoa. Ei tosin kestänyt kuin sen muutaman päivän. Onko sulla vielä vuoto jatkunut?

Kiva kuulla että täällä on muitakin tupakan kanssa kamppailevia. Mulla oli jo varattuna lääkärille aika niitä tupakanlopetuslääkkeitä varten. Mutta jouduin sen ajan perumaan, kun vauva ilmoitti tulostaan. Pikkasen siinä vaiheessa harmitti, etten kerennyt lääkkeillä lopettamaan, kun tiedän miten vaikeaa tää lopettaminen mulle on.
En kyllä ennen raskauttakaan polttanut kuin pikkuaskin päivässä ja nyt olen vähentänyt 3 tupakkaan päivässä. Joka ilta päätän, että huomenna olen ilman, mutta helpommin sanottu kuin tehty :ashamed: Mutta jos tästä nyt pikkuhiljaa onnistuisi vielä vähentämään lisää ja lopulta lopettamaan kokonaan.

Minä viime yönä untakin tuosta äitiyspakkauksesta. Unessa olin juuri saanut tuon nykyisen pakkauksen ja heti seuraavana päivänä tuli jakoon uusi, joka oli paljon hienompi kuin tuo nykyinen. :LOL:
 
Niin kirjotan nyt sulle ton sanelun minkä lääkäri laittoi mukaan neuvolaan vietäväksi. Kohdussa näkyy yksi normaalin näköinen sikiöpussi jonka sisällä elävä sikiö. CRL 9,7mm eli vastaa 7+0rsv. Ruskuaispussi 4-5mm. Kohtuontelossa näkyy myös pieni litistynyt n.1cm pituinen muodostelma, joka voisi olla toisen sikiöpussin alku, jonka kehitys on pysähtynyt.
Näin oli lappuun sanellut ja epäili kun 2 kertaa pientä vuotoa on ollut että se on juuri tullut tuosta toisesta sikiöpussin alusta.
Nuorityttö voimia sinulle :hug:
 
Tämä väsy on kurjaa... aamusta iltaan väsyttää. Kun esikko menee illalla nukkumaan kahdeksan jälkeen olen itse ihan valmis pehkuihin myös. Ukko-kullan kans ei kerta kaikkiaan jaksa olla ollenkaan vaikka tahtois. On kyllä lemmiskelyt jääny vähiin, vitsailinkin illalla että taitaa olla viimeks kun tätä vauvaa tehtiin :LOL: , melkeinpä niin :ashamed: ...

Mä poltin 15-vuotiaasta 25-vuotiaaksi. Sillon päätin että nyt pitää kokeilla että pystyykö sitä lopettamaan jos joskus tulee raskaaksi. Ja niin pystyin, olin 2,5v polttamatta. Ratkesin polttamaan viime kesänä kun esikon imetys oli lopullaan. Ja nyt taas ehdin polttaa puolisen vuotta. Mutta niin se oli onneks helppoa taas, plussaa edeltävänä päivänä, kun oli niin raskaana olo, päätettiin ukon kans että se on loppu, ja niin lopetettiin. Nyt on jo reilut 3vk oltu polttamatta ja näin mennään. Tsemppiä kaikille lopettamiseen. Ite aattelen että kärsinkö itse ne vieroitusoireet vai laitanko viattoman vauvan sitten niitä kärsimään syntymän jälkeen. Ja sitä happeahan se ei siellä masussa saa lähellekään niin kuin pitäis saada.

Nyt pyykkien pariin :)!

t. Pompo ja maha 6plus 5
 
Olipas Hobitilla erikoinen lääkärireissu...

Äitiyspakkauksesta minä ainakin aion ihan ehdottomasti ottaa sen. Musta se tämän vuotinen pakkaus oli todella kiva ja ihan minun makuuni. Saas nähdä millanen 2008 pakkaus on.. Mitään nuttuja en ole ostanut, mutta katsellut olen. Kapphallissa oli aivan ihania vanhanaikaisia kuoseja ja värejä. Siellä oli myös aivan ihania ruiskeita pikkuruisia "karhu-pukuja".

Joku kyseli nukkumisesta. Omalta kohdaltani voin sanoa, että iltapäivällä alkaa väsyttään ihan törkeästi ja olen sortunut monena päivänä tunnin päikkäreille. Aamulla herään nykyään normaalia paljon aikaisemmin ja sillon olen aivan pirteä.

Mies kävi tänään apteekissa ja pyysin häntä tuomaan multitabsin raskaus vitamiineja, mutta hän olikin kuullut vähän omiaan ja toi normaaleja multivita tabletteja ;) Vähän taisi olla kuulossa vikaa....

 
Kiitos teille kaikille,ootte kyllä ihania ku ootte niin hengessä mukana! :heart:
Elikkäs,soitin nuortenneuvolaan että mitä tehdä,neuvoivat menemään omalle terveysasemalle välittömästi tutkimuksiin! No,menin sinne enkä päässy lääkärille,koska oma lääkärini ei ollut paikalla,eikä muilla ollu aikaa ottaa TURHIA tapauksia! :headwall:
Pääsin kuitenki (ihme kyllä ) avustajalle, joka sano että "onha se aina harmi mutta minkä me sille voidaan.Soita miehelle että tulee töistä,pötkötelkää vierekkäin ja syökää vaikka suklaata.Kyllä se siitä" Meinasi mennä hermot!! Lähin vaan kävelee ku rupes niin tosissaan vituttamaan!! :'( Eipä ois voinu paljo pahemmin sanoa ku että lääkärillä ei oo aikaa ottaa turhia tapauksia! Soitin äsken yksityiselle lääkäriasemalle ja päästään sinne jo tänä iltana!
Ihmetteli kovasti puhelimessa se nainen että ku ei oo minkäänlaisia kipuja ja kuitenkin on jo niinkin pitkällä..no,jospa sitä sais illalla varmuuden suntaan tai toiseen..Verta tulee koko ajan ihan niinku ois normaalisti kuukautiset(jotka ei siis oikeastikkaan pitäis alkaa vasta ku ens viikolla) mutta ilmottelen sitte illalla taas lisää ku tiiän jotain!!
 
Itse ajattelin ottaa äp-pakkauksen rahana ja ostaa sillä kestovaippoja. Lähinnä paaaljon harsoja ja s-kuoria, kun esikoisen kanssa aloitin kestoilun vasta m-kokoisena. Vaatetta ja sellasta on jo ennestään että se äp-pakkaus tarvikkeineen olisi meille ihan turha.

Vitamiineja ei tule popsittua, olen joiltain osin luomuhenkinen ja luotan että monipuolisella ruokavaliolla saa kaiken tarvittavan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Olipa sulla Nuorityttö kurja reissu. Vähän voisivat miettiä mitä suustaan päästelevät! Kovasti tsemppiä illan lääkärireissuun sinulle. Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä! :hug:
Mä oon sitä mieltä, että niillä on siellä liika kiire eikä ne aina ehdi/muista ajatella, mitä suustaan päästävät. Siksi kammoksunkin terveyskeskuksia... Pari kertaa sieltä itku kurkussa lähtenyt pois, kun olen erehtynyt (jo ehkä muutenkin huolesta herkässä mielentilassa) käydä kysymässä, että mikähän mun kropassa saattaisi olla vikana (lähinnä tarkistamassa, että ei ole).

Jotenkin tuntuu, että sinne ei saa mennä kuin sitten, jos on itsekin jo varma, mikä on vikana ...pää roiku kainalossa ja käsi selkeästi poikki. Mutta mitäs tarvetta sitä sitten lääkärille on, jos kerran itsekin tietää... :/

Mutta toivotaan nuorityttö edelleen, että kaikki on kunnossa ja toinen lääkäri on fiksumpi. :hug:
 
FPI
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja meela:
Olipa sulla Nuorityttö kurja reissu. Vähän voisivat miettiä mitä suustaan päästelevät! Kovasti tsemppiä illan lääkärireissuun sinulle. Pidän peukkuja ja varpaita pystyssä! :hug:
Mä oon sitä mieltä, että niillä on siellä liika kiire eikä ne aina ehdi/muista ajatella, mitä suustaan päästävät. Siksi kammoksunkin terveyskeskuksia... Pari kertaa sieltä itku kurkussa lähtenyt pois, kun olen erehtynyt (jo ehkä muutenkin huolesta herkässä mielentilassa) käydä kysymässä, että mikähän mun kropassa saattaisi olla vikana (lähinnä tarkistamassa, että ei ole).

Jotenkin tuntuu, että sinne ei saa mennä kuin sitten, jos on itsekin jo varma, mikä on vikana ...pää roiku kainalossa ja käsi selkeästi poikki. Mutta mitäs tarvetta sitä sitten lääkärille on, jos kerran itsekin tietää... :/

Mutta toivotaan nuorityttö edelleen, että kaikki on kunnossa ja toinen lääkäri on fiksumpi. :hug:
Aivan samaa mieltä, tosi kurjaa, että suhtautuivat noin ja tsemppiä lääkäriin illalla, tosiaan ollaan hengessä mukana! :hug:

 
Niin ja äitiyspakkauksen otan, jos vaan sinne asti päästään. Odotan jo innolla, että millainenhan siitä seuraavasta tulee... Kyllähän me varmaan se uusi saadaan lokakuussa (mulla vielä lokakuun lopussa)? Vaikka ei sillä, mulle kelpais hyvin tuo tämän hetkinenkin. Just mun mieleiset värit. :D

Onko kukaan uskaltanu alkaa miettiä vaunuja?... :whistle: Mä oon hiljaa mielessäni miettiny, että mitäköhän niissä kannattaa ottaa huomioon ja mitä ei. Ei me siis niitä olla vielä paukkaamassa hankkimaan, mutta saahan sitä haaveilla.. :saint:
 
Voi miten ikäviä uutisia PikkuMyy ja nuorityttö :hug:

Meen huomenna viemään pissanäytteen labraan ku virtsisoireet on tämmöset melko vahvat. Neuvolan täti oli oikein ymmärtäväinen ja mukava puhelimessa, jotensakin tuli semmonen turvallinen olo, kun joku huolehtii tolla lailla. Oon niin samaa mieltä Kärppiksen (saako sut lyhentää tollain?) ja FPI:n kanssa noista arvauskeskuksista, et yleensä ne tuottaa vaan pahempaa mieltä, mikä on ennen siellä käyntiä. :/

Pahoinvointi on vaan pahentunu ja musta tuntuu, että pitää peruuttaa viikonlopun iso työsarka. :ashamed: Vieläkään en oo oksentanu, mut tää on tämmöstä jatkuvaa kuvotusta ja ällötystä. Helpottaa aina jonkun verran kun menee vaakatasoon.
 
Voimia pikku-myy :hug: ja nuorityttö: toivotaan, et kaikki olis kunnossa :hug:

Nush81: kyselit vuodosta. Pieni rusehtava vuoto on normaalia. Itsellänikin sitä tuli yhtenä päivänä viime perjantaina ja taas uudestaan viime yönä. Tuo vuoto on uutta mullekin kun aikasemmissa raskauksissa sitä ei ole ollut, mut kaikki siis kunnossa.

Äitiyspakkauksesta: aion ottaa. Ollaan "hävitetty" kaikki mahdollinen vauvanvaatteista lähtien turvakaukaloon jne (kun edelliseen sisarukseen tulee ikäeroa 5,5vuotta) eli kaikki pitää hankkia ja pakkaus auttaa siinä osaltaan kummasti. =)

Vitamiineista: käytän Ladyvita plussaa (ostin heti kun olin tehnyt plussatestin). Vertailin muuten Multitabsin vastaavaan ja huomasin erona, et Ladyvitassa on E- ja K-vitamiinia, magnesiumia reilusti enemmän ja kalsiumiakin hieman enemmän. Jonkin verran oli eroja myös muissa vitamiinien ja hivenaineiden määrissä.
Multivitassakaan ei ole A-vitamiinia.
 
Pikku-myy ja nuorityttö :hug: Voimia kummallekin..

Itse olen nyt joutunut (yllätys yllätys) sairaslomalle. Ei tässä kunnossa voi töihin mennä kun ei selviä normaaleista kotipuuhistakaan. Inhottaa niin kun en ois halunnut vielä kertoa töissä. Miten te muut jotka kärsitte pahoinvoinnista ja huimauksesta, käyttekö silti töissä? Olo on niin kamala etten jaksa ees suihkuun mennä. Oksettaa ja yököttää ja huimaa.. Ulos ei jaksa tytön kanssa lähteä, kaupassa ei jaksa käydä, ei voi kyyristellä eikä tehdä ruokaa. Vitsit oon kade kun toiset jaksaa jumpatakin. Meilläkin on CrossTrainer, mut tuossa taittaa pölyttyä vaan. :(

Mua niin harmittaa toi inkivääri -juttu. Se oli ainoa mikä mua autto. Ja nyt en pääse sängystä ylös.

Rinnat on kasvanu tai turvonnu niin paljon et rintaliivit puristaa. Alushousut puristaa, farkut puristaa enkä voi sietää kenenkään (siis mieheni) koskettelua. Mikään ei tunnu hyvältä.

Ja mitä mäkin kehtaan valittaa, pitäis olla vaan onnellinen kun on raskaana ja kaikki vauvalla hyvin. :headwall:

Äitiyspakkausta en ajatellut ottaa, se on muuten ihan jees, mutta me ei tarvita muuta ku vaatteita et loppu ois aika turhaa.

Vaunuja käytiin jo kattomassa :ashamed: Ja olis niin ihana saada jotain vauvaa varten jo kotiin..

Vitamiineista käytän kans multitabsin raskausmonivitamiinia. Vertailin kans siihen LadyVitaan, mutta tuo tuli oman laskupääni mukaan halvemmaksi kun LadyVitaa pitää ottaa kolme päivässä...

Tää viesti oli kyllä nyt niin itsekeskeinen että pitäis laittaa otsikoks "älä lue"

Muoks: ja siis 8 + 0
 
Katiapatia, minulla sama tilanne, jouduin tänään antamaan periksi ja kävin lääkärillä. Kirjoitti sairaslomaa ensiviikon perjantaihin asti. Mulla on myös niin hirveä olo erityisesti aamulla, että aivan karseeta. Tosin kyllä kokopäivän yököttää ja mikään ei maistu mutta aamulla saa tosiaan kamppailla oksennusta vastaan kunnolla. Pomo tosiaan ei ilahtunut kun soitin asiasta, vastasi vaan "ai jaa"!

Kuinka pitkä sairasloma sinulle määrättiin?

Paljon tsemppiä kaikille ja yritetään silti nauttia raskaudesta vaikka huonovointisuutta ja *oksua* yms. onkin! :)

 
Mä olen niin otettu kun mun mies sano/ihmetteli tänään mulle, että onpas sulla isot tissit :heart:
Aika aikaisin näkyy alkavan maha (jota ei ole ollut) pömpöttämään ja tisut kasvamaan kun mä olen aika "pienikokoinen" (160 cm ja 55 kg). Mitenkäs muilla? Mä en haluaisi kertoa kaikille näin aikasin tai oikeastaan kelleen, mutta jos mä narahdan...
Olipas oma-napaista...
 
Kaneli ja Katiapatia Aika rankalta kuulostaa teillä noi pahoinvoinnit. Ite oon töissä istunut sinnikkäästi kyllä vaikka välillä on pitäny käydä haukkailemassa raitista ilmaa ulkona. Työkaverit tietää kyllä tästä raskaudesta joten ei tarvi selitellä mitään :D
Mulla onneksi (?) iltaisin on enemmän oireita, ni voi päivällä olla töissä, kunhan muistaa syyä, mutta ei liikaa... :LOL:
 
Silleri
Kääk jo 2 kertaa kirjoittanut pitkän sepustuksen ja kone heittää edelliselle sivulle ennen kuin ehdin lähettää! :headwall: Hermot mänöö.

Niin että moi kaikki, en ole kirjoitellut, mutta seurailen palstaa lähes päivittäin.

nuorityttö, voimia ja jaksamista, onneksi tänään selviää jo asia. Itsellä oli varhainen km marraskuussa, niin jotain tiedän siitä, miten pahalta tuntuu kun toivottu raskaus ei etenekään toivotulla tavalla. Koita sinnitellä! :hug:

(.) Paha olo on, mutta onneksi ei vielä jatkuva tympeyskuvotus, kuten viimeksi. Ellen paremmin tietäisi, luulisin oksennustaudiksi. Väsyttää 24h. Mutta kestetään, kestetään... Töissä on välillä vaikeaa, kun ajatus katkeilee kesken lauseen, eikä muista mitään, mitä on suunnitellut sanovansa. :D

Äitiyspakkausta ei tarvita, kaikki on edellisiltä varta vasten säästetty. Otan rahana ja käytän sen tuplarattaiden hankintaan, 1,5v. poika ei vielä ainakaan kävele pitempiä matkoja ulkona.

Erilaisista raskausoireista sen verran, että tyttären odotus oli helpompaa ja vähän eri tuntuista kuin pojan. Tämä alkuaika muistuttaa enemmän tyttären odotusaikaa, niin että katsotaan sitten lopputuloksesta, pitääkö oireet paikkansa. Olen tavannut kahdenlaisia ihmisiä: niitä, joilla oireet vaihtelee satunnaisesti riippumatta sukupuolesta ja niitä, joilla pojan ja tyttären oireet ovat erilaiset. Ilmeisesti enemmän kiinni odottajasta kuin odotettavasta?

Nimiä ei olla vielä mietitty oikeastaan. Tyttärelle oli aikanaan valmiina, pojalle päätettiin pari päivää ennen nimiäisiä. Vaihtoehtolista valmiiksi varmaankin ja sitten katsellaan pientä naamaa, mikä näyttäisi sopivalta.

Ja neuvolaan en ole edes soittanut! Mikä lie rv, 9+1 ehkä jo... Se soittoaika on vain niin lyhyt, että joka päivä unohdan vaan. Pistän sen raskauden piikkiin. :LOL: Jos huomenna muistaisi? Taidanpa laittaa puhelimeen hälytyksen...
 
pikkumyy ja nuorityttö :hug:
Äitiyspakkauksesta Tuskin otetaan vaikka ei voi vielä sanoa varmaksi kun ei ole uutta pakettia vielä nähtävissä, mutta sillä rahalla saa kuitenkin aika paljon oman maun mukaisia vaatteita kun ostaa alesta tai kirppikseltä. Ja kun paketissa on niin paljon turhaa esim. toppapuku johon meidän vauva varmasti lokakuussa hukkuis ( Mulla ollut tapana synnyttää 2,5-3 kg lapsia ;) )
Vitamiineista En syö mitään. Luotan monipuoliseen rukavalioon enkä ole muissakaan raskauksissa syönyt mitään edes. Ei ole itseasiassa käynyt edes mielessä :whistle:
Vaunu asiaa olen pohtinut sen verran että pitääkö hommata tuplat vai yritetäänkö pärjätä ilman. Nykyinen kuopus on vauvan syntymän aikoihin kuitenkin jo n. 2,5 vuotta, mutta toisaalta meillä on esim. kaupoille ja kerhoon n. 2km yhteen suuntaan ja neuvolaan 3km yhteen suuntaan. Joten voi olla melkoista taistelua nuo seisomalaudat ei myöskään näytä kovin kivoilta työntäjän kannalta. No onneksi on aikaa miettiä ja tottutta kuopusta jo nyt kävelemään omin jaloin pitempiäkin matkoja. Tahtoo vaan tulla aina välillä erimielisyyttä siitä minne ollaan menossa :LOL:
Oma olotila on ihan hyvä mitä nyt väsyttää, ruoka ei maistu milltään ja housut kiristää, mutta ei mitään valittamisen aihetta
 

Yhteistyössä