*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

päiviä :wave: huitshapeli kiitos tuosta linkistä. :)
jasmara niin sitäkin olen miettinyt mahtuisiko. sitten olisi vaan 2 isuinta eteenpäin ja yksi (vauvalle) selkä menosuuntaan.

mietin vaan että pysyyköhän se kuinka hyvin turvaistuin joka menosuuntaan keskellä kun erinlainen vyö? vai olisi järkevää vaihtaa tuolle vanhimmalle joka nyt kuitenkin on alle 3 sellanen koroke kun sen meidän turvaistuimen saa muutettua sellasseksi? onhan tossa miettimistä kuinka lapset autoon nostella ja saada pois. pelkkään turvavyöhön en likkaa laittaisi kun on niin eläväinen että ei pysy siinä 10min kun riuhtoo irti. :/ hankalaa kun 3 alle 3v ja vaan yksi kävelee.. poika nyt 1v2kk, ei kiinnostunu kävelystä et saas nähä lähteekö liikkumaan ennen ku vaavi tulee.
ARRRG :kieh: menee hermo prisman pihassa kun joutuu yli kauas jättämään auton vaan sen takia et joku haluaa jättää perhepaikalle autonsa et sais sipsutella käsilaukun kans kauppaan ku ite pitää rehata rattaat joissa poika, likka kädes ja hoitokassi. sitten kun ei aina katota miten peruutetaan kun yksi akka meinas rattaiden päälle peruutella talla pohjas ku niin kiire. tulipas äkki jarrutus ja räikkä vaikka me olimme menossa jo siinä vaiheessa sen ohi kun hyppäs autoon.. :kieh:

tuli tuosta vauvan potkimisesta mieleen että laitan tyynyn mahan alle ettei pääse venyyttämään ihoa tai miehen käden masun ympärille kun nukun niin ei tunnu niin voimakkaasti potkut.. meinaan on kyllä vaikea nukkua jos vauva pitää omia "jooga" harjotuksia yöllä. :D

triple ja tossutin 23+1
 
Sweetpearl: siskolleni, joka kävi 4D:ssä viime vuoden puolella, oli neuvottu, että 4D ultraan ideaalein ajankohta olisi viikoilla 24-26, koska silloin vauveli on jo aika lailla itsensä näköinen, mutta on kuitenkin vielä niin pikkuinen, että sen ei tarvitse olla niin lysyssä vaan mahtuu kunnolla olemaan kohdussa, niin saa parempia kuvia. Mutta varmaan mikä ajankohta vain on ihana nähdä oma pikkuinen!
 
FPI
Kiitos, tuo olikin ainoa kuva, missä pepe naamansa näytti ;)

Mä kysyin sekä Madam Mammalta, että Ennustaja Elliltä ja tuloksena Madam sanoi: tyttö 7.10.2008 ja poika 29.10.2009. Elli puolestaan: tyttö 19.10.2008 ja tyttö maaliskuussa 2010...että näin ;)

Mulle sanottiin kanssa kun varasin tuota 4D-ultraam ettö vkot 24-26 on parhaat, sen jälkeen on jo liian suuri, jotta vois tutkia tarkkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Kiitos, tuo olikin ainoa kuva, missä pepe naamansa näytti ;)

Mä kysyin sekä Madam Mammalta, että Ennustaja Elliltä ja tuloksena Madam sanoi: tyttö 7.10.2008 ja poika 29.10.2009. Elli puolestaan: tyttö 19.10.2008 ja tyttö maaliskuussa 2010...että näin ;)

Mulle sanottiin kanssa kun varasin tuota 4D-ultraam ettö vkot 24-26 on parhaat, sen jälkeen on jo liian suuri, jotta vois tutkia tarkkaan.
Aika luotettavat ennustukset.. :D
Mä oon noita ennustuksia 100% vastaan mutta onhan noita hauska kattella.
 
Tilailin sen ultra ajan ja niin mullekin sanottiin että ne viikot 24-26 otollisimmat, joten menen nyt sitten 30.6 suomenterveystalolle, sillon siis viikkoja 25+1. Ultraaja on sama kuin varhaisultrassakin vaikka tehtiin se koskiklinikkalla. Ainakin tietää et on mukava lääkäri.
 
Moi

pikainen moikkaus, tytön synttäreitä valmistelen jo ,ovat ensi su mutta kun lähdetään ke sinne kylpylään, pakatakin pitäisi ja vieraita tulee..eli kiirusta on...

FPI aivan ihana kuva :heart:

uusille tervetuloa...

nyt pitää laittaa ruokaa, masussa ei ihmeitä, potkitaan tiukasti välillä, ainut mikä vaivaa on unettomuus, eilen kukuin klo 4 aamulla, ei kiva, kaikki asiat pyörii päässä kun herää vessaan tms....


pw 24+2
mutta jos en ehdi huomenna enää koneelle niin kaikille kivaa juhannusta
 
Tervetuloa uusille!

FPI: Kiva kuva vaavista. =)

triple: ootko aatellu vaihtoehtoa, et laittaisit vauvan kaukalon keskelle ja isommat sivuille?? Silloin voisivat olla selkä meno- tai tulosuuntaan. Korokkeellahan voi olla, jos turvavyö ei mene kaulasta. Ilman sitä selkänojaosaa, joka ohjaa vyötä, saattaa pienemmällä lapsella vyö mennä liian ylhäältä. Meillä on vielä käytössä 5 vuotiaalla selkänoja ( korokkeessa ). :)

Mulle ennustettiin näin: mamma veikkaa, et tulis tyttö 28.9 ( la 10.10 ja poika tulossa ultran mukaan ) sekä tyttö ja poika vuonna 2013. Kaksoset siis ja noin pitkällä välillä, hmmm. Jos neljäs tulee, niin uskoisin, et jo muutaman vuoden sisään.
Elli ennusti et tulis myös tyttö jo 6.9. :D
Suurella todennäkösyydellä menee molemmat metsään. =)

Nimiä ollaan mietitty. Valmiina olis muutamia molemmille, vaikka niitä toisia nyt pitäis miettiä vielä paremmin ;) Sairaalatiedostoon ei laitettu mitään nimiä, et voi hyvin rauhassa miettiä vaihtoehtoja. Tytölle keksisin vaikka kuinka monta ihanaa yhdistelmää, mut tuolle pojalle onkin vaikeempi.
Nimen pitäis olla helposti ulkomaillakin äännettävä tai jopa käytössä.
Keksiskö kukaan vaihtoehtoja??? Meidän 5v poika on Jesse.

jasmara ja masuasukki 23+3
 
Onko teistä kukaan muu veriryhmältään rh- ja ensimmäinen lapsi ollut rh+? Mä jo kerkesin unohtaa, että mulla on näin.. mutta kyllä ne tuolla neuvolassa muistutti! rv26 alkaa verikokeet, joilla selvitetään ettei ala vereen kerääntymään vasta-aineita. Tämäkin siis vielä...
 
haniböö täällä yksi rh- mamma. aikaisempaa raskautta ei ole mutta ylimääräisiä verikokeita otetaan kyllä, jotta nähdään ettei varmasti ala niitä vasta-aineita tulemaan.

Nimet ovat täälläkin jo selvillä. Sairaalan paperiin saatiin lopulta pojallekkin se kolmas nimi mitä oltiin mietitty. :p Olen kyllä sanonut että jos vauva ei näytäkkään sen nimiseltä mitä ollaan ajateltu niin vaihdetaan sitten mutta onpa ainakin sitten nimet valmiina jos joutuu hätäkasteen antamaan. :D

Täällä vauva sai eilen illalla melkoisen jumppatuokion aikaiseksi. Joskus klo 21 aloitti ja välillä oli hiljaisempaa ja sitten taas mentiin. klo 23 heräsin torkuilta niin touhu siellä mahassa touhusi kovaa vauhtia. :p Melkoinen epeli. :D

Kipuja alkaa täälläkin tuntumaan. jotain venymis juttuja tuolla alhaalla. tuntuvat kyllä todella ilkeiltä. Huimaustakin on alkanut ilmenemään, liekkö johtuvat siitä kun on niska-hartia linja taas aivan jumissa. alaselkäkin on välillä tosi kipeä, varsinkin työpäivän jälkeen kun ekan kerran menee maate, niin tuntuu ettei pääse ylös ollenkaan. johonkin venytyspenkkiin pitäisi kai mennä. :D

rv 23+0
 
Moi vaan pitkästä aikaa.
On ollut parin viikon palstailu tauko.
Tervetuloa uusille odottajille! Kiva kun joukko kasvaa.
En kyllä vielä ole kauheesti keskusteluista perillä mutta ehkä pari päivän päästä.

Tauko sen takia, kun tuli rakenneultrasta huonoja uutisia...
Sitten piti lähtee lapsivesitutkimukseen ja nyt siitä hyvän tuloksen saaneena taas hyvillä mielin pientä odottelen. Hoitaja sanoi vain puhelimessa, että "normaalilta näyttää". Oli kyllä niin hirveä odottaa niitä sanoja siinä luurin päässä jokunen aika. Onneksi kuitenkin kaikki hyvin.
Ultrassa jo hoitaja lupaili meille pientä poikaa ja nyt lapsivedestä se varmistui. Oli outoa, kun koko ajan luulin odottavani tyttöä ja nyt tuleekin poika. No äkkiä siihen ajatukseen tottui :D . Nyt kävin jo tutteja ostamassa ja katselen niitä ja kuvittelen poitsun tutti suussa lutkuttamassa. Ihana ajatus =) Tuskin malttaa odottaakkaan :whistle: .
Tänään käytiin miehen kanssa Ikeassa ja sieltä tarttui mukaan myös kaikkea ihanaa hypisteltävää. Ne ehkä vähän helpottaa odotusta. Myöskin ostamat vaatteet on melkein joka ilta esillä :p . On ne vaan niin suloisia. Ja niin ihanaa nyt kun osaa ostella oikean värisiä ;) .

Kristiina ja Onni RV 20+4
 
Mun oli kans pakko laittaa viestiä madam mammalle ja ennustaja ellille. Toivottavasti laitoin oikeaa infoa sinne viestiin..
Kun en oikein tiennyt koko juttua vasta kun nyt, googletin vähän asiasta.
Hihhii pakko olla vähän leikkimielisen huuhaa..
Täytyy tulla kertoilee tuloksista.
 
Huomenia :wave: tervetuloa uusille :flower:

Nimistä Me ei päästä mihinkään yhteisymmärrykseen miehen kanssa :kieh: Tytön nimi olis mulla ihan valmiina mutta se ei kelpaa miehelle.Pojan etunimi on vielä hakusessa,kaksi toista nimeä selvillä.Ne tulee mun isän ja miehen isän mukaan,perinteitä jatkaen :heart:

Kristiina Onnea lapsivesipunktion hyvistä tuloksista :hug: Muistan kun ite hikoilin niitä tuolla alkupuoliskolla,se oli kyllä kauheeta aikaa :/

FPI Ihana kuva :heart: Olispa mullakin noin selviä.Viime ultrassa ei kerenny edes kysymään kun jo oli ultraus loppu :/

(.) Mulla on karmee hammassärky!!! |O |O |O Olis pakko saada aika ennen juhannusta,muuten menee ihan pipariks koko jussin vietto.Että ottaa päähän kun aina tuntuu tulevan takapakkia joka asiasta |O
Esikoinen lähti eilen mumminsa kanssa meiän mökille,sain minäkin vähän kesälomaa :D
Käydään sitten torstaina miehen kanssa hakemassa tyttö ja jatketaan siitä miehen mökille saareen.Siis jos tästä kivusta nyt päästään :kieh:

Onko muiden tissit kasvaneet? Mulla on ihan mielettömät meloonit :LOL: Mieskin eilen sano että ´voisit käyttää vähän peittävämpiä paitoja etkä esitellä noita tissejäs´ |O Mä sain tietysti raivarin kun ihan tavallinen kaula-aukko mulla oli mulla kun tissit nyt sattuu tursuamaan joka nurkasta kun en oo saanu uusia rintsikoitakaan ostettua |O Maitoakin jo tihkuu.

Mitähän mä nyt tekisin?Normaalisti sanoisin että esikon kanssa touhuumaan tai siivoomaan mutta nyt täällä on kyl ihan siistiä ja ihan sika hiljasta :D

-Laura ja MiniMatkustaja 24+4-
 
Tervetuloa taas kaikille uusille!

FPI, 4D:llä tosiaan saa ihania kuvia.

Kristiina81, onneksi sait hyviä uutisia lapsivesipunktiosta. Kyllä siinä ehtii jo miettiä kaikenlaista tuloksia odotellessa. Hyvin kävi!

Naurukohtaus, toivottavasti pääset pian hammaslääkäriin. Ei ole kivoja nuo hammassäryt. Ja tissit tursuilee täälläkin . Kaikista rintsikoista ainakin tulee ihan yli. Pakko olis pian lähteä liivikaupoille.

Omissa kuulumisissa ei mitään ihmeempiä. Niin no, sain käytyä kampaajalla. Nyt on kiva kesätukka!

Novelle 23+2
 
Tove-81
Huomentapäivää!

Rakenneultra on nyt ohi! Pienellä näyttäisi olevan kaikki kunnossa, päivällä laittoi viikkoja eteenpäin eli nyt olisikin ultran mukaan 20+6. Hänen painoarvio on 330 grammaa ja pää-perämitta 21 cm. :heart:

Vahvasti potki ja saikin liikkeistä ++, sydänäänet oli tasaiset ja kuuluvat +.
Saatiin myös 3,5 senttisestä jalkapohjasta kuva!
:saint: Aivan ihana räpylä, jossa mieheni mukaan isovarvas on korkeimmalla, eli ukkovalta kuten hänenkin jalassaan.

Sukupuolta ei itse havaittu eikä myöskään kysytty. Kunhan nyt on jompaa kumpaa sukupuolta niin sillä hyvä meille :LOL:

Eli näillä mennään ja kahden viikon päästä täytetään neuvolassa Kelan paperit!

Tove + Muuminen 20+6
 
Vihdoin ja viimein täälläkin alkanut liikkeet tuntua. Tai ainakin mä oletan että ne on pikkupotkuja, mahan päälle ne ei vielä tunnu. Yleensä iltaisin aloittaa tuo meidän pikku neiti liikuskelun.

Tove Meidän vauvoilla aika iso "paino ero", meidän vauvan painoarvio oli 20+1, 190g. =)

Mulla alkaa jo tylsyys iskeä lomalla, mut en mä kyllä vielä töihinkään halua palata. Pitäis vaan jotain tekemistä keksiä. Eilen käytiin kirpparilla, niin löysin vaikka mitä ihanaa punaista vaatetta, oli ihan pakko ostaa!! :D :heart:

memmy ja vaavi 20+5
 
Minä myös joskus alkuraskaudessa laitoin Madame Mammalle ja Ennustaja Ellille viestiä. Madamen kortit lupasivat tyttöä, joka syntyy 1.10.08 ja Elli poikaa syntyväksi 2.10.08 (LA 23.10.08) :LOL: Eli en näistä ennustuksistakaan yhtään viisastunut, vaikka leikkimielellä minäkin heille kirjoitin. Syntymäaika molemmilla oli aika sama, mutta epäilen, että syntyisi vielä noin "aikaisin". Saa nähdä kumman kortit pitivät paikkaansa, vai pitääkö kummankaan :kieh:

Nimet ollaan saatu päätökseen, tosin ne saattavat vaihtua vielä vauvan syntymän jälkeen jos vauva ei näytäkään samalta kun nimi joka ollaan keksitty :D Pojalle keksittiin heti kiva nimi, joka sopii myös tulevan isoveikan nimeen. Tytön etunimeksi oli usempikin vaihtoehto.

Naurukohtaus
Ei minulla tissit ole erityisesti kasvaneet, ehkä vähän "turpeammat" on kun normaalisti, mutta ihan samoja liivejä ja vaatteita pystyn käyttämään kun ennenkin, eikä tissit tursuile yli :) Poikaa odottaessa kasvoivat vasta synnytyksen jälkeen kun maitoa alkoi kunnolla tulemaan.

Kristiina81 Onneksi saitte lapsivesipunktiosta hyviä uutisia! Varmasti ollut pinaavat viikot odotella tuloksia.

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulimisista!

Kurja ilma ulkona, vettä tulee taivaan täydeltä :( Juhannukseksi kuulemma luvattu samanlaista ilmaa, tylsää! Kotona me ihan ollaan ajateltu juhannusta viettää, ystäväpariskunta tulee poikansa kanssa meille. Tarkoitus oli istua iltaa ulkona, grillailla yms. mutta taitaa ulkoilut jäädä melko vähäiselle jos ilma on tällainen. Kurjaa..

gibbon ja mytty 21+5
 
FPI - Ihana kuva vauvasta :)

Naurukohtaus- Mulla myös tissit jonkun verran kasvaneet. Kävin jo alkuraskaudessa ostamassa muutamat uudet liivit, mutta pakko vielä kerran lähteä kaupoille kattelemaan, kun kaikki alkaa olla hieman piukkoja. Nännipihat on myös tummuneet ja laajentuneet tosi paljon. Kattelin tossa yks aamu peilistä, että eihän mun tissit oo kohta kuin yhtä isoa nänniä :D

Nimistä - Ei todellakaan mitään hajuakaan. Ollaan yritetty miehen kanssa miettiä ja etsiä nimeä siitä asti kun saatiin tietää, että poika on tulossa. Mutta tosi vaikeeta tulee olemaan nimen keksiminen. Netistä ollaan selattu kaikenmaailman kielisiä nimiä, mutta jos minä jostain harvasta nimestä tykkään, niin mies taas ei. Ja toisinpäin.

rv 24+6
 
Nopeesti vaan rakenneultrakuulumiset päivitän eli kaikki oli ok ja näkyi kaikenlaista siellä kuvissa, muun muassa se että poika on tulossa =)
Oli kyllä ihana päästä katselemaan pientä pitkästä aikaa...

Mutta nyt takaisin hommiin,

Taralee ja Pätkä 21+4
 
Huomenta ja onnea rakenneultrakuulumisista kaikille jotka oli käyneet!
Erityisesti myös Kristiina81 onnea kun sait hyviä uutisia lapsivesipunktiosta! Saanko udella mitä ne epäili sielä? Ei tietenkään ole pakko vastata =) .

Naurukohtaus: Täällä on kyllä turvottu aikalailla, C/D kupit on tällä hetkellä H:ssa menossa :eek: :eek: . Tuskin ne tästä enää voi kovin kasvaa. Liivit ainaki loppuu kesken :D .

Taralee: Ehoteltiinko sinulle perhevalmennusta? Sinähän taisit käydä samassa neuvolassa? Me ajateltiin miehen kanssa osallistua. Ei siitä varmasti ainaskaan haittaa ole.

Ihanaa enää muutama päivä ja pääsee näkemään vanhempia ja siskoa perheineen. Ikävä on jo ehtiny tässä tullakki kun harvakseltaan enää tulee käytyä. Mökillä olis tarkotus viettää juhannus.

Nanna +poju 24+6
 
Moikka, mikä tämä isäkuukausi on? Mä en ole vielä perehtynyt noihin vapaisiin hirveesti ja esikoisen kanssa ei ollut mitään isäkuukautta normaali isyysvapaa vain..

Mulla on vointi ollut hyvä.. eilen vain pikkaisen supisteli kun joutuu nyt hakee tyttö vähän kauempaa tarhasta kun on näitä kesälomahässäköitä.. joutuu pyörällä hakemaan niin jotenkin otti vähän tiukille...

Mites te muut joilla on jo lapsia niin pidättekö te tarhassa lapset vai kotona vaavin kaa?
 
FPI
Moikka! :wave:


Kristiina, onnittelut hyvistä lapsivesipunktiotuloksista!
:heart:

Naurukohtaus, kysypä vaan kuinka paljon tissit on kasvanu, siis ihan todella paljon, ahistaa jo, että vieläkö ne tästä paisuu, huh huh.

Eilen sain kyllä parhaan huomion osoituksen mieheltäni :heart: olin koirien kanssa ulkona ja olin jättänyt kännykkäni latautumaan kotiin. Lenkillä olessani tapasin sattumalta yhden tutun, joka oli kanssa koiraansa ulkoiluttamassa ja lähdettiin sitten vähän pitemmälle lenkille...no aika vaan hujahti ja oltiin reissussa yli puoltoista tuntia, sitten kun melkein oltiin jo kotona (käveltiin pururadalla) niin metsästä ryntää mieheni ja minä aivan, että mitäs nyt? Ja hän, että olen ollut jo kamalan kauan lenkillä ja hän jo luuli, että jotain on sattunut, että olen kaatunut tai jotain, että hän oli metsässä mua jo etsimässä!! Ja vannotti, että en saa enää lähteä ilman puhelinta koirien kanssa metsään. Inhottavaa, että aiheutin hänelle huolta, mutta se, että mies oli mu etsimässä tuntui ihanalle, että joku tosiaan välittää musta niin kovasti :heart: ;)

FPI+pepe rv 25+1 :heart:
 

Yhteistyössä