*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Kävin ultrassa ja kaikki on loistavasti,hih.Sieltä löyty TYTTÖ,joka 22cm pitkä ja erittäin hyvin kehittynyt ja päänmuoto kehuttiin ja muutenkin rakennetta,sanoivat että taitaa olla mammaansa tullut.Niin ja painoarvio on 300g tällähetkellä.
Saatiin tosi monta kuvaakin ja ultraus kesti 45min hih kun halusin että kaikki mahollinen tutkitaan ;)

Pöppiäinen & touhustiina 19+5
 
Poppari Meillä vähän sama juttu. Oon jotenkin pettynyt siihen, että mies ei ole niin innostunut tästä raskaudesta kuin minä. Mäkin oon monta kertaa huuellut että nyt se taas potkii...mutta ei sillä oma-aloitteisesti tule mieleen, että tulisinko koskettelemaan. ja sitten kun se on pari kertaa kokeillut niin jaksaa tosiaan joitakin minuutteja - ja eihän se silloin potki. Eilen se sanoi, että kun olen kerran nähnyt sen potkun vatsan päältä! juupa juu, sehän riittää. Musta tuntuu, että kukaan ei ole riittävän kiinnostunut asiasta, haluaisin itse puhua tästä koko ajan.
 
Nyt on rakenneultrassa käyty, ja kaikki oli todella hyvin. Pikkuisella oli kauhea meno päällä, onneksi kaikki tärkeät mittaukset otettiin heti alkuun, koska sit pikkuinen meni sellaiseen asentoon että mittaukset olisi ollut vaikea tehdä.
Laittoi sit naaman piiloon, just kun hoitaja yritti ottaa kuvaa meille, niin ei saatu sit naamakuvaa, mutta käsiään pikkuinen esitteli innokkaasti.
Sukupuolikin selvisi, meille on tulossa pieni prinsessa :heart: alapäätään kyllä esitteli innokkaana, mut naaman piti piilossa :D Painoarvio oli 290g, kuulemma siro tyttö vielä ainakin.

Laskettuaika muuttui 30.10, jos tuonne etusivulle sen voisi muuttaa!

Nyt pitää lähtee anoppilaan kertomaan uutisia!

memmy ja tyttövaavi 20+1
 
:wave: Emilyn tuohan on loistava idea miehelle! :D pitäis varmaan itsekkin kehitellä jtn tuollaista miekkoselle!

itsekkään en tiedä paljonko tuo hinta katto on mut eipä auta nurista, vauvasta tässä on kyse kuitenkin.. :) kiva kuulla hyviä neuvola kuulumisia ja nähdä että niin erin tyyppisiä vaaveja jo nyt! :)

se mitä tulin tänne varsinaisesti kysymään uudelleen synnyttäneitä kuulolla?? ongelma olis tämä. supisteluita on ollut jonkin verran ja huomasin tunti sitten että housuihin ilmestyi limainen ruskea klimppi. onkos tämä nyt sitten limatulppa ja voiko se enteillä jotain pahaa?? :( nyt supistuksia ei illasta ole ollut.. muistan kyllä että tytön kohdalla lähti rv35 ja syntyi kuitenkin rv40+4 kun synnytystä jarrutettiin. pojan kohdalla lähti vähän aikaisenmin ja syntyi 6 viikkoa myöhenmin supisteluiden pohjalta joita jatkui.
mietin nyt sitten että voiko mennä täysaikaseksi vaikka limatulppa pois vai voiko nyt vain odottaa pahinta tai että pääsisi edes turvaviikoille??

triple ja rakas rv22+5 :heart:
 
Tove-81
Emilyn vai että sitä ollaan Kotkasta? Sama juttu :D Et kyllä profiilinkuvan perusteella ole tutun näköinen, kun joskus tuntuu että täällä pikkukaupungissa kaikki on tutun näköisiä ja kaikki "tuntee toisensa"

Taikapaita niminen firma Hovinsaarella voisi varmaan tehdä tarvitsemasi painatukset...kysäse!

Voi Pöppiäinen ihanaa!
 
Mä sitten jouduin lähtemään kotiin kesken työpäivän :ashamed: Rupes huimaamaan niin että oksetti ja silmissä sumeni. Sen verran helpotti huilaamisella, että uskalsin kotia lähtee ajamaan, mutta kokonaan ei ohi mennyt ja vieläkin on vähän heikko olo :/
Toivottavasti nyt huomiseen mennessä helpottais, kun on koko viikonloppu töitä.
Vauva ainakin ilmoitti olevansa kunnossa, kun aloitti jytäämisen heti kun pääsin pitkäkseen :)
Kovasti se vielä pyörii ja hyörii masussa. Välillä potkii ylös, välillä alas ja välillä kylkiin. Silloin tiistaina ultrassa oli poikittain. :)
Onko jollain tietoa, että millä viikoilla alkaa tila käydä niin vähiin, että vauva asettuu aloilleen?

rv 24+2
 
Ihan toisenlaiseen aiheeseen taasen... Turvakaukaloita olen katsellut. Onko kellään kokemusta Graco Logico S tai Graco Autobaby turvakaukaloista? Sellaiset olisi käytettynä tarjolla, 2006 ja 2007 vuosimallia. Alkaa olemaan kohta lähellä noiden tarvikkeiden hankkiminen ettei mene sitten viime tippaan... Vaunuista en edelleenkään osaa sanoa, mitkä olisi sitten ne hyvät :/ Tää on niin vaikeaa! :kieh:
 
Olipas taas tullut paljon tekstiä, miten sitä ehtii kaikki lukea!:)

Kiitos kaikille avusta KELAn papereiden suhteen, auttoi paljon, siinä 10 kohdassa tosiaan tarkotetaan sitä aikaa kun on äippä-ja vanhempainvapailla. Enää epäselvää, mitä laitan siihen kohtaan että saan työssäpoissaolosta palkkaa ajalla se ja se.....pitää varmaan kysyä palkkatoimistosta miten se 3 kk palkka maksetaan.....:)

Memmy
meilläkin ultrassa piti naamaa hyvin piilossa, mutta lopussa sitten nähtiin nassuakin ja saatiin kivoja kasvokuvia mukaan...:) Meidän vauva oli sillon 20+3 kokoa 437g, mutta vastasikin viikkoa 21+3 gynen mukaan.

Voisi ehkä nyt mennä kannustamaan tota Hollantia...... :wave:

Kirppiina + Ruu 22+0
 
Tove 81

Varsinaisesti en asu ihan Kotkassa, tässä kulmilla kuitenkin. Ja täälläkin olen asunut vasta puolisen vuotta, niin olenkin vallan aivan uusi kasvo B) Enpä kyllä juuri ketään täältä tunnekaan.. muita kun miehen kautta hänen kavereitaan joista nyt yksi sattuu olemaan naispuolinen. Pöh. Mulle iski just hirveä kuntoiluinto, ahdistaaaaa niin kun ei ole päässyt treenaamaan salille. Olin ennen ladylinen jäsen Kouvolassa, mutta Kotkan ladylinelle mulla on ihan liian pitkä ajomatka (näillä bensanhinnoilla..) Kattelin just muita lähempiä kuntosaleja ja ajattelin josko lähtis kumminkin nyt vielä tässä vaiheessa jotakin treeniä sinne vetämään. Pitää soitella ja kysyä, vois kai sitä käydä vaikka punttia nostelemassa

rv24
 
kirppiina me yritettiin pitkään saada niitä kasvoja näkymään, mutta pikkuinen päätti pitää ne piilossa.

Hoitaja sanoi jotain että mulla on tosi syvä lantio, että luultavasti kauhean isoa mahaa en tule saamaan. Kuulemma lähipäivinä varmaan alan tuntemaan liikkeet, niin se ainakin arveli. :heart:
Mies alkaa vähitellen uskoa ettei sieltä poikaa ole tulossa, mua se ei oo uskonut, mut hoitajaa se tais uskoa :D
Käytiin tänään ostamassa ultran kunniaksi pikkuiselle vaaleanpunaset vaatteet, oli pakko vähän tuhlata:)

memmy ja tyttövaavi 20+1
 
Triple88, tuo voi olla muutakin kuin limatulppa. Mulla irronneet limatulpat ovat olleet limainen hiukan kiinteämpi klöntti jossa veriviiruja. Nyt kun oli reilumpaa valkovuotoa ja hiivatulehdus niin tuli myös vanhan veren värinen klimppi. Itse ajattelin sen olevan limakalvoilta. Limakalvot on herkät ja verisuonia katkeilee helpommin. Seuraile tilannetta ja ota yhteyttä neuvolaan jos supistukset lisääntyy.
 
Adett e Meillä oli esikoisella Gracon Autobaby turvakaukalo lainassa kaverilta ja en muuta voi kun kehua!! Ostin joku aika sitten käytettynä tulevallekin vauvalle samanlaisen kaukalon (vm 2006). On tosi kätevä, kun ei jokavälissä tarvitse vöiden kanssa kaukaloa kiinnittää autoon. Jalusta vain autoon kiinni ja kaukalon saa helposti siihen lukittua. Graco Logico S on Autobabystä uudempi versio, siitä ei kokemusta ole, mutta eiköhän se periaatteessa melko samanlainen ole, jotain uudistuksia vain tehty. Sen olisin itse ehkä ostanut, jos uutena olisin kaukalon hankkinut, mutta satuin löytämään edullisesti todella siistin ja hyväkuntoisen autobabyn ja siihen kuuluvat matkarattaat (yht. 90?).

Emilynin
isyyspakkausidea on hauska. Esikoista odottaessa meinasin miehelle sellaisen tehdä, mutta keksin sen niin viime tippaan, etten kerennyt ostelemaan oikein mitään ennen vauvan syntymää ja sitten se jäi. Pitäisiköhän nyt tehdä sellainen, jos aloittaisi hankinnat jo hyvissä ajoin..!? Hmm, täytyy miettiä ja katsella jos löytyisi kivoja tavaroita/vaatteita pakkaukseen.. Voisihan sen antaa vasta vauvan syntymänkin jälkeen, esim. isänpäivälahjaksi.

Mukavia ultakuulumisia Pöppiäisellä, memmyllä Naurukohtauksella ja Tiihulla! Olen niin kade kun osalle on kerrottu sukupuoli. Olisin itsekin niin kovin halunnut tietää, vaikka toisaalta onhan se ihan kivakin olla syksyyn asti jännityksessä ja nähdä sitten onko oma tyttöolo pitänyt paikkansa..

Minun niin kovasti piti pysytellä täältä pois viikonlopun ajan kun ollaan vanhemmillani kylässä, mutta enhän minä malttanut :) Kaikki omassa navassa ennallaan, potkuja tuntuu kovasti etenkin näin ilta-aikaan. Varsinainen ilta- ja yökukkuja ilmeisesti tulossa.. :whistle:

gibbon ja mytty 21+1

muoks. Uusia oli taas muutama ainakin tullut lisää, Tervetuloa! Joukko sen kun vain kasvaa kasvamistaan ja sehän on vain mukavaa :D
 
Tervetuloa Jasmins!

Mukavia kuulumisia ultrista: Naurukohtaus, Tiihu, Pöppiäinen ja memmy. :)
Ja Angel Eyes: hyvä, et kaikki ok neuvolassa. :)

Pöppiäinen: Teidän perheessä onkin melkonen naisylivoima tän uuden tulokkaan myötä :D

Meillä mies ei juttele masuasukille eikä muutenkaan "tunkeile" potkuja kokeileen. Kommentoi kyllä jotain, ku mainitten et liikkuu. Luulen, et ei ole enää mitään ihmeellistä koko touhussa ku on jo kaks komemusta takana.... ;) Oikeestaan en koe mitenkään pahana ettei se ole juttelemassa jne. vois tuntua vaan hössöttämiseltä. :)

Isyyspakkaus on kiva idea, mut en kuitenkaan sellasta meidän isille antais. Ei varmaan "ymmärtäis" ideaa sen kummemmin. ;)

zizilisko: Yleensähän vauva liikkuu loppuun asti ja pitääkin liikkua, mut sanotaan et jo viikosta 25 tilaa on vähemmän ku ennen. Viikkoilla 26-32 liikkuminen on vilkkainta, mut jo tietenkin hankalampaa. Tuosta eteenpäin vauvat yleensä kääntyy pää alaspäin, mut voi vielä kääntyillä. :)

Täällä masuasukki liikkuu jo useita kertoja päivässä tai siis tunnen ne liikkeet. Usein aamupäivällä, iltapäivällä ja illalla. Aika metkan tuntusia noi liikkeet ;)

jasmara ja masuasukki 23+0 ( taas viikko täynnä )
 
On tosiaa nais valtaista,hih kulta tykkää,se kun on aina viihtynyt kauniimman sukupuolen ympäröimänä ;)
Mulla on tää beibi sellanen heiluri täällä ettei ole toista hih.Kuvia tosiaan saatiin selkäpuolelta,kasvot,sivu profiilista kaksi upeaa kuvaa ja yksi missä peukku oli suussa... sööttii hih.

Nyt tutimaan,kauniita unia!
 
Mä en pysy enää kärryillä, kun täällä on niin vilkasta!

Me vähän mietittiin että jos mies 2 viikkoa pitäs isyyslomaa vauvan synnyttyä ja sit äitiyslomasta viimesen viikon, niin sais sen ylimääräsen viikonkin. Tulis kivasti just kesälle kesäloman jatkoksi ne pari viikkoa.
Tai sitten pitää viikon vauvan synnyttyä ja viikon joulun pyhiä pidentämään ja sen 2 vkoa kesällä.. Kai sen saa niin osissakin pitää? Millon miehen pitää ilmottaa isyysloman ajankohta työnantajalle?? Tai siis millon pitää tietää, onko viikon vai kaksi heti ja että koska pitää lopun?

Meillä oli esikoisella sellanen tavallinen kaukalo ja toiselta gracon autobaby ja mä tykkäsin siitä autobabysta NIIN paljon, kun sitä ei tarvi joka kerta viritellä uudestaan. Hommattiin nyt tällekin samanlainen, kun menin sen edellisen myymään.
Kokeilin ja meillä mahtuu just ja just kolme lastenistuinta takapenkille, mutta vyöt on jo vähän ahdasta laittaa. Taidan tehdä sit syksyllä niin, että laitan sen kaukalon reunaan, esikoisen keskelle ilman penkkiä ja keskimmäisen korokkeella reunaan, niin mahtuu parhaiten. Kaikkea sitä pitää miettiä valmiiks:) Mä muuten kans niitä ristiäisiäkin pohdin pienessä mielessäni:D

huitshapeli ja lilliputti 20+4?

 
huitshapeli:Eikös isyysloman ajankohta pidä ilmoittaa samoin perustein ku äitiyslomankin eli 2kk ennen. Tarkkaa aikaa kun ei voi tietää niin kannattaa sanoa laskettu aika ja heti kun tietää tarkemmin niin sit se. Jos lomaa pitää alle 12 päivää niin 1kk ennen riittää. =)
Meinaatko uskaltaa laittaa esikoisen istuun ilman koroketta?? Onko hän pitkä?
Meillä jos ei autoa saada vaihdettua tulee tilan ahtaus ongelmaks. En kyllä uskaltais isointa ilman koroketta laittaa, vaikka onkin jo melko pitkä ( 132cm ) . Saa nähdä mitä tehdään, jätetäänkö matkustelu kokonaan....

Tiesittekö muuten, et turvallisin paikka kaukalolle takapenkillä olis tutkimusten mukaan keskellä?!!!! ;)

jasmara ja masuasukki 23+1
 
Moi

olipas tullut paljon tekstiä ja ihania ultrakuulumisia kaikilla =) ...mulla ultra juhannuksen jälkeen (keskiraskaus) ja meinasin kysellä et suostuisko vauva nyt vilauttamaan jalkojen väliä =) ..vaatteita oon ostellut vähän molemmille, kun olen kirpparilta hyviä löytöjä tehnyt etten ole raaskinut niitä sinnekään jättää...

masussa ei uutta, eilen oltiin retkellä ja kyllä huomaa et vähän kun liikkuu enemmän niin supistelut alkaa heti..kun ei malttais vaan OLLA...

huitshapeli mietin ihan samaa tosta isyysloman ilmoittamisesta ja musta tuntuu et se on kai 2 kk ennen...

pw 24 :heart:
 
Onkos teillä nimet mietitty valmiiksi? =)
Meillä ennestään kaksi poikaa, ja lempparit on annettu heille.
Ja toisina niminä seurannut mun ja miehen isien toiset nimet.
Nyt jos tää Touhutippa on jätkä kans, niin *glumb* kyllä saadaan päätä vaivata. :whistle:
Tytölle meillä on ollut nimi valmiina jo ekasta raskaudesta. Pitäiskö mun delegoida koko nimen miettiminen suoraan miehelle? :saint:
 
Kiitti vastauksista!

jasmara; kyllä mä vähän näin suunnittelin, mutta saa nyt nähdä miltä sitten tuntuu. Tyttö oli joku aika sit 123cm pitkä. Tiesin, että keskipaikka on turvallisin, mutta niitä kun ei ole kolmea.. Tai sit kytketetään airbag edesta pois ja laitetaan kaukalo siihen. Toinen vaihtoehto, mut mun mielestä turvallisempi silti lasten olla takana.
Tosin miehellä on autokuume ja mä sille sanoin, että sen pitää olla sit vähintään 7- paikkanen, että mahtuu ne seuraavatkin lapset. Muuten mä en suostu vaihtoon :D Toi meidän auto on kyllä henkilöautoks tosi tilava, mut silti kolmella penkillä tulee aikasta ahdasta..

salsai; tytölle on pari nimee, mut pojalle ei sellasta ihan ehdotonta. Joka päivä niitä pitää kuitenkin miettiä, et jos tulis vielä mieleen jotain muuta..
 
Iltaa, pitää nostella ettei kokonaan tiputa toiselle sivulle :)

Eilen oli neuvola ja siellä oli kaikki kunnossa. :) Seuraavaks onkin kolmen viikon päästä lääkärineuvola ja ultra :D Pääsee taas katsomaan masuun. :heart:

salsai meillä (tai siis mulla :LOL: ) on nimet valmiina, onneks on vielä aikaa puhua isäntä samalle kannalle :saint:

veetis+pikkuinen 22+2
 

Yhteistyössä