*LOKAMASSUT -08 Kesäkuussa*

Tuota Gracon Logico S turvakaukaloa olen nyt miettinyt ostavani. Uskon että se on todella hyvä, mutta mutta... nyt taas on mieli toisaalla. Oltiin äsken miehen kanssa pikavisiitillä kaverini luona, joka on saanut kolme viikkoa sitten tytön. Oli muuten btw ehkä maailman suloisin tyttö ja miten pieni!! :heart: :heart: Ihana tuhisija! No, kuitenkin, itse asiaan... Niin he olivat ostaneet sellaisen turvakaukalon, josta saa lisäosia lisäämällä turvaistuimen, joka menee jopa kolme vuotiaalle saakka. On tietenkin kalliimpi, mutta olisiko silti järkevämpi sijoitus? Mietin kuitenkin myös sitä, että entäs jos tulee toinen vauva siinä kolmen vuoden aikana - sitten täytyy joko ostaa uusi turvakaukalo tai turvaistuin. Tämä on taas vähän hankalaa :/ Ehkä kuitenkin päädyn tuohon Gracon turvakaukaloon siinä toivossa, että meille siunaantuu perheenlisäystä aiemmin kuin kolmen vuoden kuluttua :whistle:

Allu potkii masussa jo ihan tosi kovasti - vähäsen tuntui jo isinkin käteen vatsan päältä. Niitä kovempia potkuja odotellessa kuitenkin. Ihme vaivoja alapäähän on kuitenkin tullut, jotka vaivaavat. Tuntuu että noita alapään luita ihan koskee kävellessä. Viikko sitten minulla oli aivan sietämätöntä nivuskipua. Olisiko lantion löystymisestä kyse? Onko kukaan kuullut kyseisestä raskausajan vaivasta? Siitä oli juttua siinä Äidille/Isälle kirjassa, jonka äitiysneuvolasta on saanut... Kävin asiasta lääkärilläkin, mutta eihän se tk-lääkäri osannu mitään sanoa. Sanoi vain että jos pahenee niin tuu hakemaan saikkua :/ Kai näitä kaikenmaailman vaivoja alkaa pikkuhiljaa tulemaan, eikä sitä ihan joka naksauksesta viitsi olla heti saikkua hakemassa - koitan kestää nämä kuin nainen :D

Kelan lappuja pitäisi myös alkaa täyttelemään - voi mitähän siitäkin tulee :whistle:

Adette & Allu 24+3 (ehkä)
 
iltaa :wave: taas yksi päivä purkissa ja ei vaasan päässä ota selvää haluaako ukkostaa,sataa vettä vai paistaa kun ilmat vaihtuu monesti päiväs. :D ilmeisesti eilen lähti osittain limatulppa mut sille nyt ei voi tehä mitään eikä ole tarve kun ei supistuksia tai lapsiveden tihkumista. 23 päivä kontrolli ja siellä katsotaan mihinkä edetään..

tuosta vauvan turvaistuimesta en osaa sanoa kun en muista merkejä mitä meillä on :D 3 taitaa löytyä, 2 uutta ja yks kellaris. nimet ollaan suunilleen miettittynä mut voipi että muuttuu jos vauva näyttää "erinlaiselta" kuin nimensä. :)

kääk! tietäisipä mitä tuon autonkin kanssa tehdä. :/ kun on vain 5 paikkanen, varaa nyt ei ole uuteen. saako minkä ikästä edessä kuljettaa? siis saako laittaa turvaistuimen etupenkille menosuuntaan päin? meinaan jos laitan tuon likan (2v6kk) eteen istumaan isukin viereen ja ahtaudun taakse kahden turvaistuimen kanssa :LOL: onnistuukohan..
kuullostaakin jo niin vaikeelta :LOL:

mies haluaa nyt hemmotella mua kuulemma jollain yllätys puffetilla. :p ostanut ainakin hedelmiä,jätskiä,suklaa kastiketta taisin nähdä ja kermavaahtoa.. taitaa olla että pötkötetään ja katsotaan herkkujen kera telkkua ja kuulemma hierontaa. ;)

triple ja tossutin 22+6
 
adette; mä mietin kans sitä istuinta mikä menee 0-3v, mutta siinä tuli sellasia ongelmia, että sitä ei saa kuin selkä menosuuntaan ja toisekseen se tulee hirveen lähelle istuimen selkänojaa. Eli vauvan jaloille ei ole siinä paljoa tilaa. Katoin sitä myymälässä kun oli asennettu ja myyjäkin sano että se on penkin huono puoli (oli siinä vieläpä ääriasennossa). Edes meidän (tele)tapit ei todellakaan olis mennyt siihen kovin kauaa.
Ja sit mietin vielä sitä, että saiko siitä sitä istuinosaa mukaan? Tai ainakin kuvittelis, että se olis raskas kantaa iso kun oli. Silloinhan vauva pitäisi sitoa siihen aina autossa (ahtaus ja jos satut kantamaan vauvaa ja esim. kauppakassia, niin helpommin käy kaukalon kanssa) ja jos se vaikka matkalla nukahtaa, niin repiä sitten irti vöistä..
Siksi itse päädyin autobabyyn, vaikka tuon olisin halunnut sen pitkän käyttöiän takia:)

triple: täällä oli lasten kuljettamisesta juttua
http://www.finlex.fi/fi/laki/kokoelma/2006/20060040.pdf
eli mä ymmärsin niin että turvaistuimessa saa olla yli 3v, mutta turvatyynyn kanssa ei (ja se ei riitä, että sen itse kytkee pois päältä, vaan pitää käydä liikkeessä laitattamassa toimintakyvyttömäks).

*muoks* adette: eiku sai sen penkin mukaansa. Nyt kun katsoin kuvaa niin muistin että nuo kahvat nousee tuolta sivuilta. Mutta silti luulen että raskaampi kuin kaukalo. Mene ja tiedä.. mut sähän voit hankkia sen kaukalon ja sanoo miehelle, että voitte laittaa toisen lapsen heti alulle, kun on kaukalokin valmiina eikä sitä tarvi enää miettiä;)
 
huitshaipeli: Joo, se on nyt sillä lailla että kun tämä ensimmäinen saadaan pihalle niin toista aletaan tekemään ihan vaan turvakaukalon vuoksi :LOL: Menisiköhän miehelle läpi :whistle: Se siinä istuimessa minuakin mietitytti että on tosiaan selkä menosuuntaan siihen kolme vuotiaaseen saakka. Ja jos lapsi yhtään meihin vanhempiinsa tulee niin jalkojen pituutta kyllä riittää... Eli sitten jää nopeammin pieneksi. Ostamme siis sen Gracon Logico S:n. Sain mieheltäni valtuudet tehdä kaikki päätökset liittyen kaukaloon ja vaunuihin :D Uskomaton luottamus siis (tai suuri viisaus pysyä poissa tieltä kun alan päästä vauhtiin :LOL: )

Tässä olen koko päivän seilaillut vauvahankintoja. Tuo turvakaukalo on nyt siis hankinnan päällä ja sitten vaunut. Mitäs olette mieltä Emmaljunga Cerox vm. 2006? Onko kokemusta tuon vuoden mallista? Olisi käytettynä saatavilla sellaiset työkaverin kautta.
 
Adett e: kuulostais sun vaiva nivusissa liitoskivuilta eli juuri siltä lantion löystymiseltä. =)

triple: ootteko kokeillu mahtuuko kaikki istuimet takapenkille??
Meillä molemmat lapset oli alle 3v ( taisivat olla lähempänä 2v ) ku istuivat naama menosuuntaan päin, tosin takapenkillä. Suositushan olis, et alle 3v matkustais selkä menosuuntaan. :) Ite kuitenkin otettiin riski ja pistettiin lapset oikein päin, sujui matkakin paremmin, ku näkivät mihin mennään. ;)

huitshapeli: meillä mieskin sano harkinnensa jos tytön pistäis ilman koroketta istuun keskipaikalle. Tän hetkisessä autossa on vaan kaks-pistevyöt eli pituudella ei olis niin väliä. Reunassa korokkeella istuessa turvavyö menee reilusti alle kaulan. Pitäis varmaaan testata miten käy jos koroketta ei ole.
Teillä varmaan menee vyö liian läheltä kaulaa, ku tyttökin on lyhempi....
Tarkotinkin, et vauvan kaukalolle turvallisin paikka on keskellä ja eihän teidän kai kolmea kaukaloa tarvi kuljettaa ( ku sanoit ettei ole kolmea keskipaikkaa ) :D

Tuosta ilman koroketta matkustamisestakin on säännöt olemassa. Lapsen pitäis olla 140cm tai 10v. Tuota nuoremman luut ei ole tarpeeksi vahvat ( et kestää mahdollisen turvavyön paineen kolarissa ).
Meidän neiti taitaa tuon pituuden saavuttaa jopa kuluvan vuoden aikana, mut muistaakseni tuo ikä oli se tärkeempi kriteeri. Luut oletettavasti vahvistuu iän karttuessa. :)
 
Huh, me ollaan siivottu koko aamu ja nyt voiskin lähtee jo päiväunille :whistle: Tuo meidän koira tuo ihan kauheasti havuja ja hiekkaa sisälle, tulis jo se talvi :D

Miten on muuten ötökkämyrkkyjen kans(esim. off, ym..), että voiko niitä käyttää raskauden aikana?? Oltais juhannukseksi menossa mökille, ja siellä ei kyllä pysty olemaan ilman myrkkyjä |O
Mitäs muut meinasitte juhannuksena?

memmy ja tyttövaavi 20+3
 
tulin yhtä työhakemusta väsäämään, niin eksyin sit samalla tänne :ashamed:

jasmara; niin siis turvallisin se keskipaikka on, oli kaukaloa tai ei :)
Löysin tällasen tiedon tuolta aikasemmin linkitetyltä sivulta:135cm on lain mukaan mitta korokkeen käyttämiselle ja lain mukaan yli 3v saa olla ilman istuinta, jos autossa ei ole tilaa asentaa istuinta kahden tai useamman asennetun turvalaitteen vuoksi.

Samasta syystä (luiden heikkoudet; niskat) ei lasta saisi myös kääntää kasvot menosuuntaan ennen 3v:n ikää. Luulen, että harva pystyy lasta sinne asti pitämään selkä menosuuntaan jo pelkästään lapsen koon takia.

Hölmöä, vaikka on viidelle rekisteröity auto (ja kolme meistä pieniä! ) , niin periaatteessa tarvis olla jo isompi, että olis turvallisempi! Miehellä on kuulema joku bussi tiedossa (se vaihtaa autoa kuin kalsareita), olis ainaki tilaa turvapenkeille:) Tsih, sit se ei ainakaan pysty rajottaa lasten hankkimista siihen, että pitäs vaihtaa auto;)

Näkee muuten vielä nykypäivänäkin ihan ihme virityksiä lasten kuljetuksessa. Moni hyppii autossa ilman vöitä (saatika penkkiä ) jo ihan pienenä. Sit saattaa olla vanhemman sylissä istujia..jne. :/ On mm. koulutuksessa tullu nähtyä kaikennäkösiä kauhuhuvia..:(

memmy; meillä on niitä kaksjalkasia hiekankantajia :) emmä silti nopeesti talvee toivo. Vasta on päästy siitä vaatekerrosten pukemisesta. Ja tänä talvenakin sai olla työntämässä kurapukua toppavaatteiden päälle :whistle: Pystysköhän niitä ötökkämyrkkyjä laittaan ainakin vaatteille, jos ei iholle uskalla ruikata? Haiseehan ne kyllä kuitenkin.. Tai sit sitä lasten offia. Tänä kesänä on muuten itikatkin hirven kokosia! Ja ennen ne on pelänny hyttyssavua, niin nykyään ne saa siitä vaan kivat kännit:/ siltä se ainaki vaikuttaa. Hirveitä otuksia jokatapauksessa!

Me ei lähetä juhannuksena kotoa mihinkään kauemmas. Käydään ehkä ongella, paistetaan makkaraa ja muurinpohjalettuja, käydään tekeen vasta, saunotaan, uidaan ja jos sää sallii niin nukutaan yö teltassa.

Mulla rupee meneen hermo siihen, kun välillä lisäilee tekstiä tonne ylös, niin kaikki hymiöt pomppaa tänne alas |O

Mulla on ollu vähän tylsää, kun en nää paljoa aikuisia ihmisiä. Ei voi puhua aikuisten juttuja ja juoruta:D
Jahas, mä taidan jatkaa sitä hakemuksen tekoa.

Hyvää sunnuntagin jatkoa:)
 
Juhannus menee ensin töissä isossa tapahtumassa, mutta pääsen sieltä jo karkaamaan perjantai-illan aikana. Ukkokulta oli sit lupautunut töihin koko jussiksi, joten menee puihin tämä juhannus! :kieh: En sitten tiedä karkaanko koiran kanssa vanhempieni luokse, jos en nyt muuta keksi.

Tuosta Offin käytöstä en kyllä osaa sanoa ollenkaan... Uskon ainakin omalla kohdallani, kun olen hieman allerginen hyttysten pistoille ja pistosjäljet ovat aina ihan hervottoman kokoisia, että parempi sitten ehkäistä näitä pistoksia kuin olla ilman myrkkyjä ja antaa tulla vaan. Ehkä se offi on kuitenkin se pienempi paha kuin allergiakohtaus. Mene ja tiedä... :wave:

Adette & Allu 24+4
 
huitshapeli: siis jo yli 3v sais olla ilman istuinta. Mistähän kohtaa se turvavyö sit meniskään, kyllä olis melko moinen riski ajaa kolari jos turvavyö on kurkussa kiinni.... :|
No, onneks omat on jo sen verran isoja ettei ihan ajankohtasta pienten kuljettaminen ( paitsi tietenkin syksyllä ) :)
Tosiaan näkee milloin mitäkin kuljetustapoja pienillä lapsilla. Kauhulla aattelen aina jos nään lapsen aikuisen sylissä, mitä jos rysähtää... Ite en uskaltais :)

Ötökkämyrkyistä: Off:in netisivuilla sanottiin, et nuo on yhtä "vaarallisia" ku kemikaalit yleensäkin. Eli voi käyttää maltilla, eikä kannata hengitellä. :)

Juhannuksena ollaan joko kotona ihan normi päiviä viettäen tai sit mennään mun vanhemmille maalle. Meillä ei ole mitään perinteitä tai muutakaan mitä pitäis tehdä jussina. =)

jasmara ja masuasukki 23+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmara:
huitshapeli: siis jo yli 3v sais olla ilman istuinta. Mistähän kohtaa se turvavyö sit meniskään, kyllä olis melko moinen riski ajaa kolari jos turvavyö on kurkussa kiinni.... :|
No, onneks omat on jo sen verran isoja ettei ihan ajankohtasta pienten kuljettaminen ( paitsi tietenkin syksyllä ) :)
niinpä! onneksi siis on jo noinkin "iso"!

 
Heippa kaikille!!!

Jospa nyt jo uskaltaisin minäkin hypätä joukkoonne :) Olen käynyt lukemassa juttujanne paljon mutten ole "uskaltanut" kirjoitella mitään :)

Eli odottelen kolmatta syntyväksi lokakuussa. LA on 29.10 ja poika olisi tulossa :heart:

"Isommat" lapset on poika -04 ja tyttö -06.

Nokkis ja kolmonen 20+4
 
Täällä taas tullut tekstiä niin paljon etten ihan samaan syssyyn jaksanut kaikea lukea.

Käytiin vähän ostoksilla miehen kans. tajuttiin että tuo "vaunula" on aivan tässä meidän lähellä (joku 50km) niin mentiin siellä sitten pyörähtämään eilen ja lähdettiin vaunujen ja turvakaukalon kanssa pois. :D ostettiin F7 vaunut joita olin jo miettinytkin. sellainen beige-oranssi-musta värinen. Siihen iskin heti silmäni ja sen kanssa pois lähdettiin. Sitten siellä sattui olemaan käytetty Gracon autobaby kaukalo jalustalla (hinta 90?), hyväkuntoinen, naarmuja toki pohjassa kun ollut yhdellä lapsella käytössä mutta kankaat ja kaikki tosi siistit. Aivan ihana keksintö. Asensin sen jo autoonkin pariin kertaan :D En mä koskaan ennakoi. :D Minun ymmärtääkseni Logico S:n kanssa on eroa tuohon autobabyy se että Logicossa on alusta, jossa on kaltevuuden säätö että sopii kaikkiin penkkeihin melkein. Se istuin on mielestäni ihan sama molemmissa.

Hassua oli kun sinne liikkeeseen tuli meidän jälkeen heti toinen pariskunta, joilla laskettu aika 4viikon päästä. kattelin omaa mahaani ja ajattelin että ei kai me ajoissa olla. :LOL:

Nyt tekisi mieli koko ajan vain näperrellä vaunuja ja mennä niitten kanssa kävelemään. Pitää nyt kuitenkin tyytyä vain ihailemaan niitä olohuoneessa.

Masu asukaskin on vilkkaalla tuulella. Ihanaa :heart: Pikku hiljaa alkaa erottaa jo aikoja joilloin liikkuu ja koska on hiljaa/nukkuu. Menisi vain aika vielä vähän nopeammin.

rv 22+6
 

Hei! Teratologisen tietopalvelun mukaan pitäs välttää iholle levitettäviä hyttyskarkotteita, koska ainakin osa voi imeytyä huomattavissakin määrin iholta. Tuossa linkissä vastauksia moniin muihinkin kysymyksiin!

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,6169

Meilläkin kovasti mietitty turvakaukaloita, ei haluttais pistää kauheasti rahaa, mutta kyllä noi halvat mietityttää. Onko kellään kokemusta Oran Lux kaukalosta? kaiketi peruskaukalo vissiin?

Irene & pikku veijarit 22+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Irene81:
Meilläkin kovasti mietitty turvakaukaloita, ei haluttais pistää kauheasti rahaa, mutta kyllä noi halvat mietityttää. Onko kellään kokemusta Oran Lux kaukalosta? kaiketi peruskaukalo vissiin?

Irene & pikku veijarit 22+1
Ei oo vielä kokemusta, mutta olen jo ostanut tuon ora lux kaukalon meidän vauvalle. Kai se asiansa ajaa :)

 
Huomenta!
NeitiNokkonen tervetuloa ja onnea pienestä pojasta!

Adette: En tiedä onko se nivuskipu liitoskipuja vai mitä on, mutta itse kärsin siitä kans. Viikonloppuna oli jo niin pahana etten kävelemään päässyt. Mies sitten jonku aikaa hieroi nivusalueita/reisiä ja se näytti ainaki toistaiseksi helpottavan tilannetta!

Nanna + poju 24+5
 
Huomenta !

Liitoskipuja varmaan täälläkin. Nivusten kohdalla välillä sellaisia lihaskrampilta tuntuvia.Enempi vielä oikealla puolella.
Liikkeitäkin on alkanut tuntua enemmän, heiveröisiä vielä mutta kyllä siellä joku on :)

Saatiin lauantaina vaunut.Huuto.netistä löysin todella siistissä kunnossa olevat Emmaljungan Smart Duo Combit vm.2005 väriltään musta-hopeat. Mukaan tuli kaikki sadesuoja,se verkko, duo-pussi. Ja pinnasänky,pehmusteella ja verholla. Kärsin 400? johon kuului vielä kuljetus pohjanmaalta Helsinkiin. Loistokauppa. Nyt onkin vaan tehnyt koko ajan mieli hiplailla niitä.
Pinnasänky meinataan maalata/lakata.Nyt se on tylsä männynvärinen, ehkä vähän tummenpaa puunväriä pintaan.

Seuraava hankinta onkin sitten se turvakaukalo. Ollaan käyty niitä pariin otteeseen katsomassa ja mietintämyssy on päässä. Ja tietty hoitopöytä tarvitaan.

Sinkkuelämää leffasta piti mainita, että TYKKÄSIN! Kävin sen viime viikolla katsastaa.

Nimistä, tytölle on ollut alusta asti mietittynä. Poika on vielä auki, jos sieltä sittenkin sellainen tupsahtaa ja jotainhan niihin sairaalanpapereihinkin pitäisi laittaa.

Juhannussuunnitelmat on vielä auki. Helsinki ei oikein viihdytä Jussina. Mahdollisesti mennään vaan Jyväskylään tulevien appivanhempien luo saunomaan ja grillaamaan.

Ainiin joku mietti KELAn paperijuttuja. Jos työnantaja maksaa palkan ja päivärahan erotusta esim sen 3kk. Niin KELAn vinkkelistä työnantaja EI maksa palkkaa.. Kertoi juuri työkaverini, kun niitä lappuja täytti,ei ei rastita sitä kohtaa.
Itse en ole vielä täyttänyt hakemuksia. Mun ei kannata täyttää niitä ennen heinäkuun palkkaa, kun mulla katsotaan se 6kk taaksepäin, niin työsuhteeni on vielä niin tuore että toi palkka kannattaa vielä odottaa, niin saa parhaan hyödyn.

Huhhei nyt täytyy rientää töihin.

maisis & nti kupu 23+3
 
minäkin tääl lukenu näitä juttuja ja tulen mukaan. Pienen pojan(?) laskettu aika ois 23.10.2008
Noista tavara keskusteluista tuli mieleen,et ku meil on jo nuo kaikki tarpeelliset,ni mä tietty haluisin paremmat ja mies on sitä mieltä e nuo vanhatki käy ihan hyvin. Meillä siis 2006 ostettuja kamoja. No vaatteita nyt ainaki täytyy hommata, ei poikaa vaaleanpunaiseen pueta... :heart:
 
FPI
Heippa kaikille! :flower:

Kovasti on tullut taas viikonloppuna juttua! =)

Tervetuloa uudet ja onnea mukavista ultrakuulumisista ultrassa käyneille! :heart:

Hyttyskartotteista sen verran, että ainakaan niitä poltettavia kierukoita ei suositella käytettävän, kun on raskaana.

Niin ja aamulla oltiin 4D-ultrassa! Siellä pieni prinsessamme pyöri, kaikki oli hyvin ja tosi tarkkaan lääkäri mittaili ja katsoi! Tosiaan tuo sukupuoli varmistui tytöksi, vaikka ei millään meinannut näyttää jalkoväliään, eikä kasvojaan, vaan oli kädet koko ajan edessä, ujo piimä näköjään ;)

Tässä vielä kuva, en tiedä kuinka hyvä tulee...



Eli oli siis syke oli 150 ja paino 797 g ja pituutta oli vaikea arvioida, mutta n. 28-30 cm :heart:

Hankinnoista oli puhetta...vielä ois paljon hankintoja tekemättä...vaunut ja turvaistuin on, mutta ei oikeen muuta.

Nimistä, pojalle oli jo nimi ja nyt viikonloppuna saatiin tytönkin nimi sovittua...kolme etunimeä tulee, toinen ja kolmas nimi oli helppoja päättää, mutta etunimi vaikeampi, mutta nyt on siis sekin sovittu!
Jeps, nyt taas töihin!

Mukavaa Juhannusviikon alkua! B)

FPI+pepe rv 25+0 *poks* :heart:
 
Tove-81
Mahtava kuva FPI !

Huomenna minulla rakenneultra, jännittää! Mutta periaatteessa ihan iloisella jännityksellä mennään, eipä tässä asioille minkään mahda niin yritän välttää turhaa panikointia. Ilmoittelen sitten iltapäivällä viimeistään kuulumisia.

Papu potkii masussa ainakin aina iltaisin kun menen nukkumaan.

Tove + Muuminen rv 20+4
 
Hyttyskarkotteista ja muistakin maalaamisesta tms. raskauden aikana minä olen katsonut netistä HUS:in ohjeita: http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,3437,6169#9 Sähköisen hyttyskarkotteen osalta Raid kommentoi että ei saisi käyttää raskaana olevien ollessa huoneessa http://www.raid.fi/index.phtml?s=12

Minä taisin tehdä sukulaiset hiukan ärtyneeksi pari viikkoa sitten mökillä, kun pidin kyllä tästä kiinni myös... Muut ei oikein tykänneet kun toivoin ettei Raid tyyny sähköisiä karkoittimia jätettäisi päälle yöksi.

Tällä viikolla meillä onkin sekä neuvola että 4D ultra torstaina, aika ihanaa jos näkisi vauvan naaman! Ihana kuva tuo FPI:n, kiitos! Tuskin maltan itse enää odottaa torstaita toivottavasti mekin nähtäisiin vauveli noin hyvin!

Maha on aika jätti jo - toivottavasti ei tule neuvolassa kauheasti kritiikkiä siitä, tuntuu että on niin kokoajan nälkä ja jano ja sitten vessahätä - jäätelöä varsinkin menee aika luvattoman paljon...
B)

T. Jäpyn Mami 23+6
 
Turvakaukaloista oli puhetta, meillä on joku tollanen brion musta-harmaa-punainen kaukalo. En yhtään muista mitä maksoi, kun anoppi antoi siihen rahat. Heinä-elokuussa ollaan aateltu vaunut mennä ostamaan, mun vanhemmat ovat luvanneet ne maksaa. Mutta jotkut ihan perusyhdistelmät ollaan aateltu.

Nimistä...tytön nmi on ollut jo pitkään selvillä, pojan nimen kanssa vielä hakemista mutta aikalailla sekin selvillä on, kun piti kuitenkin tohon sairaalan esitietolomakkeeseen jotain laittaa.

Onko kukaan muuten lähettänyt ikinään madame mammalle postia? mä lähetin tossa viikko sitten ja nyt sain vastauksen. Meidän esikoinen kuulemma syntyy 7.10(LA on 12.10) ja on poika, seuraavakin lapsi kuulemma poika ja se syntyy lokakuussa 2010, sitten tulee tyttö tammikuussa 2015 ja yksi poika vielä kesäkuussa 2018. Oon kyl aatellut et maksimissaan 3 lasta :D No joo ehken mä ainakaan vielä usko tohon, ehkä sitten jos se lapsi oikeasti syntyy 7.10 ja on poika.

Me saatiin myytyä yksi lahjakortti, minkä anoppi antoi, se oli 500e matkalahjakortti aurinkomatkoille, saatiin myytä se 450e :9jee mekin siis päästään 4d-ultraan <3 muuten ei varmaan olisi ollut varaa. Mennään joskus varmaan kuukaudn päästä niin on vaavelikin sit jo hyvänkokonen ja saadaan se sukupuolikin toivottavasti sitten selville :)

23+1
 

Yhteistyössä