***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Vai löytyi täältä niitäkin jotka raskausajasta tykkää. Ja niinhän se kyllä on, että pitäis olla vaan tyytyväinen että saa olla raskaana eikä valittaa koko ajan :ashamed:

Putsku, mielellään tekisin treffit sun kans tällä viikolla! Mutta luulen et meen taas yli ja kunnolla. Ku ei viikko sitte ollu mitää tapahtunu ja ei mua supistele, ikävä kyllä. Hyvä, ettei oo isoja huoneita. Montako niissä oli yhessä aina? Mä viimeks olin sellasessa 3 hengen huoneessa ja se oli ihan ok mut kivempaa olis vielä pienemmässä tietenki. Ei kauheasti tullu nukuttua sairaalassa olo aikana ku koko ajan joku lapsi itki. Mutta eipä tuolla kauaa tarvinnut olla ja ei toivottavasti nytkään.

 
Paljon kiitoksia vastauksista ja kannanotoista koskien tuota vuotojuttua. Soittelin aamusella neuvolaan, ja siellä sanoivat että kuuluu ihan asiaan. Epäili jopa että olisiko limatulppa irronnut... tiedä sitten.

Heräsin taas aamu puoliviideltä, kävin lukees lehden ja takaisin nukkumaan. Päivällä tuli kauan odotetut rakkaat ystävät käymään, mukana 8-viikkoinen kummityttömme Selma ja voi kun hän oli ihana. Ajatella, kohta itselläkin on sellainen pieni nyytti... baa!

Nyt sitten iltapäivän kahvittelut närästää, rennie on siis ystävämme tämän illan.

Vielä turvotuksesta, kyllä oli järkyttävän näköinen oikea jalka tänä aamuna. Kuin halko, johon oli tungettu viisi baby-porkkanaa varpaiksi :LOL:

Aamupäivällä taisin kokea ensimmäiset kivuliaat supistukset, piti ihan keittiöhommatkin keskeyttää siksi kunnes "kohtaus" meni ohi. Näin sitä sit kai edetään loppua kohti.

Ihanaa, tänään tulee taas täykkärit, jee!


Ippuli -norsunjalka taas vaihteeksi- 36+3
 
RouvaRäpylä: Se huone, missä käytiin on kuulemma alunperin ollu sellanen perhehuone, ja kun synnyttäjiä on nykyään niin paljon, ni monista perhehuoneista on tehty kahden hengen huoneita. Ja siellä on sitten sänky,vauvansänky,verho, vauvansänky ja sänky ihan vieri vieressä. Et tosi ahdas! Mut sit oli sellanen eteinen mis oli oma wc ja suihku. Keskiviikko olis musta hyvä päivä synnyttää ;)
 
Tervehdys!
Ensinnäkin oikein suuret onnittelut jo synnyttäneille :flower: !
...ja onhan täällä niitä jotka kovasti lähtöä tekee parhaillaankin...

Taas alkoi arkipäivät.. mulle ne on nyt olleet tosi tylsiä kun mies töissä ja sen päälle vielä maahommissa. Eli pahimmillaan nähty vasta joskus ysin aikaan illalla... tympii todella, mutta eipä miehelläkään iisiä oo kun töistä "töihin" sukkana siirtyy. Toivottavasti noi puintihommat ois kohta ohi... eihän tässä jouda nyt ees ajattelemaan synnytykseen lähtöä :ashamed:

No eipä kauheena oo onneksi oireillutkaan... mitä nyt kaupassa ensin meni maha kovaksi ja sitten sen hellittäessä alas nipisteli ja tuikki, piti muka katsella terävänä ostostarjontaa ennen kuin jatkoi matkaa. Sen jälkeen tänään ei samaa sitten tullut, joten jotain harjoittelua kai..keskiviikkona neuvolalääkäri tarkistaakin sitten tilanteen.

Lauantaina tuli sitten ostettua yksi pikkuruinen haalari, se onkin ainut oma vaateostos. :p 56cm kokoinen se on, että aattelin sen ottaa laitokselle päälle pantavaksi. Muutakin pikkutarvetta ostelin samalla: rintakumit(oletan anatomiani vuoksi niitä tarvitsevani), talkkia, punkan...

Iines-ankka ja mykkyrä 35+6
 
Ai nin, täällä juteltiin unista.
Mulla ei oo nyt näkynyt miekkosia mutta pari pivää sitten näin unta synnäristä. Tosin olin siellä oottelemassa omaa miestä, mutta synnytyksen alusta ei ollut tietoakaan. Useita tuttuja siellä vaan oli lähes ponnistusvaiheessa :whistle:

..nyt sitten viime yönä itsekin pääsin ihan saliin saakka, mutta unessa näin lähinnä avautumisvaiheeseen viittaavia asioita..
...kai tässä jotenkin asialle on vähitellen itse sisäiseti kypsymässä, saa nähä joko se ensiyönä sitten unessa pääsee lopulliseen vaiheeseen! =)
 
Voi että onnea kotiäidille jos lähtö nyt sitten tuli.
Tänään neuvola, sf 35, rr 114/66, painoa +600g/vko (yht.13kg :ashamed: ), vauvan sydän +135.
Eilen yöllä supisteli parin tunnin ajan todella kivuliaita supistuksia. Poltti oikeastaan koko lantiota ja sattui alaselästä ja alavatsasta. Kuitenkin jälleen kerran ne loppuivat yhtäkkiä kuin seinään. Neuvolassa kuitenkin sanoi että koska tuntuivat jo tuollaisilta luulisi niiden hieman jo kohdunsuuta avaavankin. Toivotaan tosiaan että näin olisi. Sunnuntaina sitten tosissaan jo tulee vastaan tuo odotettu 40+0, jännittävää. Siitä enää max 2viikkoa niin on oma nyytti sylissä.

Sain vauvan kotiintulo vaatteetkin jo laitettua valmiiksi. Tossa kuvaa. Mahtavatkohan riittää, ettei siis vauvalle tule liian kylmä? Vaikka eihän me ulkona mennä kuin sen verran että autoon siirrytään.


Täytyy sanoa että kaiken kaikkiaan olen minäkin raskaudesta pitänyt. Olo on välillä ollut parempi kuin normaalisti ikinä ja jotenkin sitä on niin ylpeä tuosta omasta masusta että se jo pelkästään tuo hyvää mieltä. On se jännä miten tuota masuasukkia voikin rakastaaa jo näin paljon vaikkei ole edes pientä vielä nähnyt. Silti tuntuu että sydän ihan pakahtuu kun miettii sitä omaa vauvaa. Voi että kun ei enää malttaisi odottaa että sen murusen saa syliinsä :heart:

Huomasinpa tässä eilen järkyttävän jutun. Oikeassa kainalokuopassani on pikkurillin pään kokoinen pahkura. Minä tietysti rauhallisena luonteena heti päädyin siihen että syöpä se nyt on, imusolmukkeet turvonneet ja joku koko kehon kattava syöpä. Sitä sitten koko eilisen stressaamaan. No neuvolassa mainitsin niin sanoi että on luultavasti ihan joku rasvapatti tai sitten koska minulla jo hieman maitoa tihkuu niin voi olla maitorauhasen pää tai vastaava. Sanoi ettei kuulemma kannata asiaa panikoida että jos se ei ole lähtenyt ennen jälkitarkastusta niin sitten kannattaa silloin siitä mainita lääkärille. Toivotaan nyt sitten että se tosiaan on joku vaaraton ja lähtisi nopeasti pois.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kotiäiti-1981:
Jestas että vetää mahaa kovaksi.Sitte alapäässä on aivan ku puukko pojalla kädessä.Taitaa kohta tulla lähtö synnärille.Ihan sellainen olo.
Streptokokki B+ myös mulla ollu joka raskauden yhdeydessä.Lääkkeet menny suonen sisäisesti ko menny synnärille.
Mutta nyt mahassa ei tunnu kovin hyvälle joten täytyy yrittää levätä.Toki nyt eilen iski vanhimmalle ja nuorimalle tytölle vesirokko :ashamed: Ei tämä helppoa ole.Mutta nyt lähen valittamasta :wave:
Mie ja poika 36+2
Jumalauta ko nippailee alapäässä :x

Onnea matkaan, jos nyt tuleekin lähtö sulla synnärille!

 
yritin päivällä palstalle mut en päässyt. jotenkin on nyt muka niin hektistä etten ehdi kuin juuri ja juuri selata viestit läpi. tästä kännykästä jotain sit aina kommentoin ettette vallan minua unohda :ashamed:
yodottaja ikävää luettavaa oli siskostasi. harmittaa kun itseksesi olet ja muita tuet ja sitten tulee märkää rättiä läheisiltä. itsekin asun oulussa ja seurankipeää sorttia kun tytön kanssa olemme, mielellään voimme treffata ja jakaa tätä kokemusta. uusille ihmisille on aina tilaa meikäläisen elämässä :) ja itse olen tykännyt tavata äitien kanssa joilla on samanikäiset lapset kuin esikoiseni, on kiva seurata lasten kehitystä ja eroja.

kotiäidille hyvää matkaa jos lähtö tuli! Muista sitten heti kommentoida miten kävi! Ja yksäiti toivotaan että vauva kääntyy, inhottavaahan tämä epätietoisuus on. mulla on äoppäpolille aika vasta ens viikolla, sitten selviää miten päin on ja voiko synnyttää alakautta.

nyt laittamaan tyttöä yöunille, voikaahan hyvin! :hug:

topsy 35+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Putsku:
RouvaRäpylä: Se huone, missä käytiin on kuulemma alunperin ollu sellanen perhehuone, ja kun synnyttäjiä on nykyään niin paljon, ni monista perhehuoneista on tehty kahden hengen huoneita. Ja siellä on sitten sänky,vauvansänky,verho, vauvansänky ja sänky ihan vieri vieressä. Et tosi ahdas! Mut sit oli sellanen eteinen mis oli oma wc ja suihku. Keskiviikko olis musta hyvä päivä synnyttää ;)
Kuulostaa kivalle. Varsinki se oma suihku ja vessa! Ihanaa haluan semmoseen huoneeseen. Ja keskiviikko käy oikeen hyvin. Mun mies sai gradun tänään valmiiksi ja anto luvan et saan synnyttää nyt sit millon haluan :D Ihanaa, lupa saatu, vielä ku sais päättää sen synnytys päivänki. Taidan mennä tänäänkin saunaan...

Kotiäidille peukkuja!
 
äääähhhhhh.....miten voiki pinna olla välil näin kireellä???? tuli äsken likalle huudettua :( hermot menee joka pikkuasiasta....vihaan tätä....toinen ny itkee keittiössä :/ miks pitää huutaa jos ittelle tulee kuitenki paha olo sen jälkeen????miks????????
mhm....kai se on pakko ny rauhoittua ja viedä se iltapesulle.....
....pakko oli käydä purkautumassa...kiitti ku ootte täällä!!!!
 
lhs
Iltaa taas..Ei täältä näköjään voi poissa pysyä jos aamulla jo erehtyy kirjoittamaan :LOL:

Henkka81, äläs muuta viserrä, mä täällä välillä mietin, kumpi meistä on pahempi, minä vai tuo 2v uhmis..Ihan yhtä joutavasta vetäistään kumpikin herne nenään, ja sitten kiukutellaan molemmat *huoh*. Musta tuntuu, että meidän kohta 5v ei onneksi ota mua enää ihan tosissaan, jos vetäisen herneen nenään, se näyttää huomanneen, että äiti tosiaan on vähän väsynyt.. :whistle:

Täällähän on taas lähdön tunnelmaa vaikka kuinka monella, ja monta tuntuu olevan sellaista jotka ei aikoihin ole käynyt, taitaa synnärillä olla jo useampikin..Minä odottelen sitä joulua edelleen näiden suppareideni kanssa :kieh:

Yodottajalle tsemppiä, toivottavasti sisko hoksaa, mitä tuli sanottua..Ei kuulostanut kyllä yhtään kivalle :(

Juu, pitänee mennä lukemaan iltasatua..sitten lösähdän sohvalle, odottamaan täydellisiä naisia..Oletteko muut katsoneet sitä uutta sarjaa Sydänjää? Mä en oikein osaa sanoa, jaksaako sitä katsoa vai ei..

Niin..Sitähän minun piti vielä, että periaatteessa minäkin kyllä tykkään raskaana olosta, ja varsinkin esikoisen aikaan oli ihanaa, tokan aikaankin vielä osasin nauttia (kun alun yökötyksistä pääsin), tällä kertaa alku oli ihanaa, kun ei ollut ollenkaan huonoa oloa, mutta sieltä keskivaiheilta asti tämä onkin sitten ollut niin tappista niiden suppareisen takia, ettei oikein ole osannut nauttia, ja sekin suututtaa, kun haluaisi nauttia, tämä kun on suurella todennäköisyydellä minun viimeinen raskaus :'(
Vauva ajasta aion kyllä nauttia vaikka mikä olisi :p

No, mä en sitten osaa lopettaa, nyt menen.. :ashamed:
 
Hei vaan lokamammoille täältä vauvatohinan keskeltä :wave:

Meidän pikku Matias otti varaslähdön ja päättikin tulla tähän maailmaan aikaisemmin kuin oli suuniteltu. Meillähän oli suunniteltu sectio tälle päivälle (24.9), mutta pikkuinen tulikin maailmaan jo 20.9 rv 37+3. Tapahtuma käynnistyi vähemmän mukavasti istukan repeämisellä (minullahan oli etinen istukka) ja poika syntyi kiireellisellä sectiolla. Kaikki kuitenkin tällä hetkellä paremmin kuin hyvin pienten alkuvaikeuksien jälkeen. Synnytystarinaa myöhemmin. Tässä vielä pikku Matiaksen komeita mittoja:

pituus:49,5cm
paino:3255g
pipo:34cm

Jaahas, pikkuinen se siellä huutelee tissiä :heart: , tsemppiä mammoille odotukseen ja tietysti onnea muille nyytin saaneille! Palailen myöhemmin ruudun ääreen!

Terveisin HemuliP ja Matias
 
pitihän minunkin vielä tänne kurkkia,kävin nuoremman tytön kanssa vanhemman tytön kummin luona..ja hitto että autolla ajo oli hankalaa,supisteli koko matkan.. :eek:

ansku87 minulla on joskus ollut kainalossa kipeitä n.peukalon pään kokosia patteja..ja joskus lääkäri sanoi että saatta olla ihan karvatupen tulehdus jos vaikka kainalokarvoja on ajellu.ja muistan vanhemman tytön synnärillä olosta sen verran että huonekaverilla turpos jotkut rauhaset kainalossa kun maito rupes nousemaan..niin aika metkan näköstä oli kun kumpaisessakin kainalossa oli kananmunan kokoiset pahkurat.
mutta tuskin se nyt mitään syöpää on..joku rauhanen vaan vähän tulehtunut.

minä olen kattonut tuota sydänjäätä mutta jotenkin minusta tuntuu että siinä ei ole päätä ei häntää,ei oikein kärryille ole päässyt koko ojelmasta..pitäshän sen olla hyvä kun niin paljon mainostettu..mut empä tiedä.

mutta nyt taidan mennä jotakin iltapalaa ettimään..vielä pitää saunakin laittaa,kun mies kympiltä tule töistä.
 
Täällä vapauduttu nettipimennosta vihdoinkin... huh kun oli rankkaa.

milla-maria: Itsellä vasta esikoinen tulossa, mutta täällä valmennuksessa suosittelivat olemaan sairaalassa 3-4 päivää. Varmistaavat sillä kai että imetys lähtee kunnolla käyntiin.

Ippuliko se kyseli verisestä vuodosta. Siitä oli myös valmennuksessa puhetta. Kuulema jos veri on kirkasta niin kannattaa tarkistuttaa. Jos taas tummaa tuhruilua, niin kuuluu asiaan.

Mitäs muuta. Asiaa tullut taas niin paljon, että ei muista mihin piti kommentoida. Täällä menee hermot naapurin mummon kanssa. Talonyhtiön hallituksen jäsenenä kuvittelee, että voi päättää asioista ihan ilman mitään kokouksia. Ei haluis riitautua naapureiden kanssa, mutta ärsyttää tollaset omavaltaiset päällepäsmärit, joille oma mielipide on ainoo oikee!!! Sitä paitsi mä vihaan niiden muovista puutarha aasia, jonka selässä on kori täynnä muovikukkia! Se jos mikä on ympäristörikos!!! |O No niin, pitää taas hengittää syvään...
 
Onnea HemuliP!

Olinpas mä hitaalla kun en huomannut että Ippuli oli jo saanut vastauksen kysymykseensä.

Putsku: Minäkin olen kokoillut isyyspakkausta. Kiitos vinkistä. Tuttipullo ja korvike puuttuu. Toi body juttukin ois kiva kun ois hoksannu ajoissa painattaa esim. miehen Off Road kerhon logolla. Ajattelin kuitenkin antaa ton pakkauksen keskiviikkona kun miehellä on synttärit. Tällä hetkellä isyyspakkaus sisältää sairaalalukemista, jos sattuu kestämään toi synnytys ( Rakkaudella Hynynen ), Bokserit tekstillä great balls of fire ( onpahan raasulla puhtaat kalsarit kun olen laitoksella ), Sikari varpajaisiin ja korvatulpat. Pitääkin heti huomenna käydä kysymässä vieläkö sen bodyn ehtis painattaa.

 
Onnea HemuliP :flower: :hug: :hug:

Pikkasen alkaa TAAS pinna kiristyyn näitten supistusten kans..Muutama oikein kunnolla kipeekin tullu mutta väliä edelleen 10min molemmin puolin eikä siis säännöllisyyttä näy. Ja vauva taitaa edelleen olla väärin päin, että ei ainakaan vielä toivottua tulosta näillä supistuksilla.
Aika tympäsevää kun tietää ettei tää täältä mihinkään oo tulossa,mut kuitenkin hirvittää ton perätilan takia et mitä tekis... :( PLAAH...Kai mä meen sohvalle ihmetteleen mun mahan menoo...

epätoivonen mamma kera supistusten...
 
Loppu hyvin kaikki hyvin.Onneks ollaan Suomessa ja terveydenhoito pelaa.Itse haluan mahdollisimman aikasin lähteä sairaalaan synnytyksen alettua just sen takia että apu on lähellä jos tarvitaan hätäsektioo.Nuorimmalla oli napanuora kaulan ja mahan ympäri ja sydänäänistä sen näki.Pään ku oli saanu ponnistettua ni ei saanukaa ponnistaa jotta kätilö sai pujoteltua nuoran.Kerkes jo elämä vilahtaa silmissä siinä hetkessä vaikkei se todellakaa kestäny kun sekuntteja.Hiukan pelästytti mutta tässä sitä taas ollaan maha pystyssä synnytystä odottamassa.
Pinnan kireyttä on täälläki ollu ilmassa ja pistää itteensä ärsyttämään totaalisesti kun en normaalisti rähjää.Sille ei vaan voi mitään,vaikka kuinka laskis sataan tai tuhanteen.Onneks tää ei kauaa enää kestä ja oon kyllä selittäny lapsilleki että aina ei oo äitin päivä.Känkkäränkkä iskee toisinaan meihin äiteihinki. :kieh:
Nyt on sitte alkanu ihmisten "no etkö vieläkää oo lähteny" utelu.Tekis mieli sanoo:-Helkkari,etkö sä nää että yhtä paksu oon vieläki kuten viime viikollaki.Toisten ilme kertoo kaiken ja ne jättää kysymättä.Toki on ihanaa että muutkin odottaa mun kanssa mutta kun sen odotuksen haluis unohtaa ja keskittyä vaan nauttimaan masusta. :headwall:
Max 3 viikkoa ja tää on sylissä.Ajatelkaa sitä taakse jäänyttä odotusaikaa ja miten vähän on siihen verrattuna jäljellä.(Tosi paljon lohduttaa :LOL: )
Tulihan taas pulputettua vaikka piti vaan pari sanaa kirjottaa.
 
:flower: Onnea HemuliP prinssin johdosta! :D

Kylppärin kaakelit kiiltää ja sauna on raikas, kun kesäntuulahdus... Mutta olo edelleen normaali, ehkä yks suppari tuli tosta urakasta! :(
Nyt illal on ehkä taas pari kovempaa supparia tullu, mutta mutta!
Taidan liittyä tuohon joulukuunkerhoon... :whistle:

lhs Meillä myös 2 vee uhmis ja paha sellainen! Mies aina nauraa mulle, et no niin lapset lopettakaa, kun tuntuu et otetaan kokoajan yhteen tytön kanssa... Mut kai se helpottaa kohta...tai sit ei... toivottavasti ei kauheita mustasukkaisuuskohtauksia saa! :/

No mutta illanjatkoja, mä meen kattoon bb:tä! :wave:

Lapanen ja sisilisko 38+3
 
hemulille ja pikkuiselle prinssille paljon onnea
olipas taas niiin ihana ylläri etusivulla että hemulillakin jo nyytti :flower:
saispas jo itekki:saint:

kiitos paljon ku vastailitte mulle lun kysyin sitä sairaalassa olo aikaa:)

voi että tää meidän muru on ollut tänää tosi hiljanen.
eilen sillä oli vilkas päivä:heart:
ja illalla hikotteli!!:)
huomenna on tosiaa neuvola heti aamusta.
tuun sit kertomaan neuvola-kuulumiset!

tänää oli kyllä hyvä päivä,kävin koirulin kanssa pitkällä kävelyllä metsässä.
oli muuten ihanan rauhottavaa!!
sit tein lihakeiton ja imuroin+moppasin.
tuli hyvä mieli että jaksoi ja pystyi tekeen ilman "kipristelyjä"
päikkäritki tuli otettua,vetäsin taas monen tunnin unet...
eli nyt sitte valvottaa,mutta tuleehan tuolta töllöstä viel kylmä rinki.
voikaahan hyvin :wave:
-milla 37+2




 
Täällä alkaa pikku hiljaan olla esikko ehkä kuitenkin paranemaan päin :) valoa näkyy vihdoin tunnelin päässä. Tänään putosi iso kivi sydämeltä. Asiat hoituu aina kalliilla tavalla...yksityisellä käydään tästä lähtien niin saadaan sentään asianmukaista hoitoa!

Omaa oloa en oo ehtinyt oikeen ees kuuntelemaan..supistuksia tulee ja menee, mutta tuskin tämä lähtö tässä kovin äkkiä koittaa. ei ainakaan tunnu siltä!

Onnea Hemulille!



Tinakenkätyttö ja typy rv 35+2
 

Yhteistyössä