***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Huomenta vaan täältäkin!

Oli tullut taas asiaa niin paljon, että millähän sitä kaikkea muistaa kommentaoida..

Mamma3 on mun mielikuvissa tumma, ehkä jotain raitoja saattaa olla joukossa =)

Sukupuolesta , meille Bruno C. sanoi 4D:ssä vkolla 20, että poika on. Kun vkolla 34 kävin kätilöopistolla, ja siellä ultrattiin, puhui lääkäri tytöstä, eli tällä hetkellä en kyllä uskalla luottaa kumpaankaan arvaukseen.

LillaStinalle pahoittelut koirasta, surullista!

Noista supisteluista, mulla ne on nyt kokonaan loppuneet, höh! Eilen tuli 1 mokoma koko iltana. Toissayönä kun ne jo niin lupaavasti alkoi.
Mutta toisaalta, on paljon parempi että ei vielä synnykään.
 
huomenta vaan kaikille!
ny rupes muaki toi steptokokki juttu kiinnostaan,ku mua supistellu jo viikosta 13 alkaen....mut eipä oo neuvolassa kukaan siitä puhunu....pitäisköhän ottaa puheeks???
Dirlittanil näyttäis olevan tyttö masu...mut no mielipiteet jokaisella :D
Mamma3 mä en oo pahemmin saanu kenestäkään minkäänlaista kuvaa täällä,mut veikkaan,et tukkas on sellanen maantien värinen, suora ja lyhyt :D
kaikilla tääl näköjään kipeitä suppareita....muaki supistelee vähän väliä,mut ei ne silleen satu...tulee vaan jotenki tyhmä olo :LOL:

mut joo huomenna on sit se viimenen lääkäri ja kokoarvio...sitä odotellessaan....

henkka ja veeti 36+1
 
Rouva Räpylä Minulla jotkin vauvan liikkeet tai oikeammin potkut ja muksaukset tekee kipeää. Ihan sillain, että hätkähdän tai jopa kumarrun pikaisesti (ihan kuin niitä liikkeitä voisi väistää...) ja monesti taidan irvistääkin. Ainakin mies arvaa noista, että pieni on taas väkivaltaisella päällä :| Tosin monet noista kipeistä osumista tuntuu tuossa kylkiluun päässä, kai siinä osuu luiseva kantapää miun luuta vasten. Viime yönäkin heräsin siihen, että pieni yritti potkia kylkiluita irti. Auh. Onneksi kuitenkin suurin osa liikkeistä on tavallista mylläystä, joka ei tunnu yhtä inhalta.

Hipkukka 35+6
Eihän siitä niin kauaa ole, kun jokaista liikettä kuulosteli suurella innolla ja toivoi pienen vielä lisää liikkuvan ja nyt myllerryksen kokee välillä hiukan häiritsevänä :whistle:
 
tuutilulla meikäläinen on suht vaalea,mutta jos ei olis tullu värjättyy tukkaa niin se olis tosiaankin vaalea.mut nyt sellanen haalistunut suklaanruskea,jossa muutamia valeita raitoja..pitäs kai värii siihen ottaa,kuhan vaavi syntyy..nyt suht lyhyet taas nämä hiukset..viimeks pitkä tukka on tainut 8-9v sitten olla.

mamma3 kuvitelmissa olet tummahko,tummat lyhyet hiukset jossa joitain raitoja..aika vaikee kuitenkin arvioida,kun ei ikinä nähnyt. :)

piti tuossa tarttua imuriin..kun tuleva kummitäti ja mies ilmottivat tulevansa iltakahville..sitten pesin myös lattiat ja pyyhin pölyt ja ovien pielet..ja kivasti supistaa nyt :D

ruoka onneksi uunissa,joten kohta pääsee syömään..pitäs vaan porkkana raaste raastaa.
 
En tainnut eilen laittaa uusia kuvia tänne...? en ainakaan muista. :ashamed:

Tässäpä masua, jossa tatuointi on hiukka venähtänyt :D



Tässä edestä ja meidän lapset nauraa tälle kuvalle ratketakseen :ashamed:

http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/rv345003.jpg

Tässä vielä vauvan sängystä, roinaa on vielä laatikossa, mutta en nyt viitsinyt kuvausta varten tyhjentää =)

http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/rv345001.jpg

Siinäpä niitä. =)
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :flower:
Heti kun on muutaman päivän koneelta pois niin johan täällä on mammat poksuneet =)

Itellä ei taas niin hyvin oo mennykkään yhtään mikään :( Täällä vaan on itketty koko viikonloppu :'(
Tuntuu vaan että kaikki kaatuu päälle, mikään ei vaan mee hyvin. Esikon sairastelut on vieny kaikki voimat..Luultiin ja huokastiin helpotuksesta että taitaa olla paranemaan päin..takaiskuahan sieltä tuli! yöt valvon ja silittelen tyttöä ja isä ei kelpaa lohduttajaksi..oon niin poikki etten jaksa muuta kun itkee vaan. ja mies taas lähtee huomen aamuna ja palaa perjantaina (opiskelee siis toisella paikkakunnalla), yksin pyöritän kodin, lapsen ja koiran...Mä en jaksa |O
Kiitos että sain johonkin purkautua..tuntuu että kukaan ei ymmärrä :(

Tinakenkätyttö ja typy rv 35+1
 
Yksäiti84:
Eipä oo mulle neuvolassa puhuttukaan tuosta ettei käännettäisi jos istukka edessä, KÄÄK!! :eek: Mulla kun se taitaa olla tuossa juuri niin edessä kuin olla saattaa. Täytynee kait tosissaan alkaa asennoitumaan siihen sectioon... No, eipä se haittaa sinänsä, jotenkin oli vaan ehkä asennoitunut alatiesynnytykseen. Ja tiistainahan mulla on jo aika sinne äitipolille, joten sittenhän tuo viimestään kait selviää. :/
 
Mulle tuli vaan itelle mieleen toi istukan sijainti..en tiä mistä enkä tiä pitääkö sit paikkansa mun kuvitelmat.
Ai että mä tykkään kyl syksystä :D niin ihana ilma tuola ulkona ettei ois malttanu pojan kans sisään tulla..ainoo vaan et itellä alko nivusia niin kolottaan ja supisteleen et päätin tulla ottaan kotiin vähän lepoo ettei vaan ylly ennen kun saan varmuuden vauvan suuntaan ja muuhun...
Nyt sit päikkäreille ja sitten suunnataan ex-anopille...jos taas lähtis ulkoileen sinne päin =) ois kyl niin kivaa kun ois tämmösiä ilmoja sit kun vaavikin on syntyny, odotan niitä kävely lenkkejä ilman kipuja,vaivoja ja tuskia... :whistle:

yksäiti+ hippu rv 37+6
 
Onnistuiskohan jo...Ku mulla on kauhea kutina alapäässä,ollu koko vkl,niin pitääkö jo huomenna soittaa nla vai riittääkö ku ke on aika?Siis et tekeekö ne siel asialle mitää ja voiko olla jotain vaarallista tää?En osaa verrata esim.Hiivaan ku ikinä ole semmoista ollut.Inhottava vaiva kyllä on tuommoinen kutina! T:tyhmä rr rv37+4
 
Jätti suuret onnittelut kaikille vauvautuneille!!! :flower: :flower: :flower:

Itselläkin alkaa olla tukalat paikat ja selkä alkaa sanomaan sopimustaan irti. Aattelin tässä alkavalla viikolla tehdä suursiivouksen, pestä ikkunat, käydä saunassa, ehdottaa miehelle läheisempää kanssakäymistä, (mikäli muistaa mitä se on :saint: ) ja torstaina sitten lääkäriin, sillä viimeksi kun alapäätä kopeloitiin niin supisteli kovasti kaksi päivää...

Katsotaan miten suunnitelmien käy.

Saapa tosissaan nähdä tuleeko lakko. En muista ovatko synnärien kätilöt ns. suojatyöpaikassa, eli eivät saa lakkoilla? Muuten tuleekin sitten mielenkiintoista... Liekö siellä sitten lääkärit töissä? Tuskinpa.

Omasta navasta vielä sen verran, että on alkanut Vekaran liikkeet vähentymään. Mistähän voisi olle merkkinä? pitäiskös huolestua?

Nökö ja vekara 37+4
 
Voi että kotiäiti, toivotaan että olo paranee!!

Henkka, tosi monet sanoneet että tyttömasulta näyttää, saa nähdä niinkö se sitten on:)

Noista liikkeistä, kylä mulla ainakin välillä ottaa ihan kipeää kun vauva liikkuu enempi, sillä on tuo takamus tuolla kylkikaaren alla, ja joskus tuntuu että sieltäkö se koittaakin tulla läpi.

Nyt nauttimaan raikkaasta syyssäästä, mies oli eilen kavereidensa kanssa illan vapaalla, nyt taitaa sitten olla kaljareissut hetkeksi tehty, enää ei uskalla mennä kun ei voi tietää koska sitten on se h-hetki.
 
Pikasesti onnea LUCYLLE ja NÄKYMÄTTÖMÄLLE NINNILLE perheineen!!

Mulla on niiiiin huono olo, tuntuu ettei tästä tuu mitään.. oksettaa, pyörryttää tuntuu ettei sais henkee kunnolla, närästää ja joku kamala paineen tunne toisella puolella mahassakin välillä. tuntuu etten olis tässä maailmassa ollenkaan..PLAAH!!
 
Kotiäidille jaksamisia :hug:
toivottavasti olo paranee!!
millillä ihana masu:)
ja tosi hienot verhoilut vauvan sängyssä!!

mulla myös tuota oksetusoloa vähän väliä.
vähäksi aikaa välillä helpottaa,mutta sitten taas!
no porkkanoita oon sit mutustellu(niiin ihania!!)
mehujäätä ja jukurttia menee kans...
välillä saa maata sängyssä tuntitolkulla,tuo mikeron olotila kuulosti tutulta.

illalla laitoin kirjan mahan päälle,vauva rupesi rymyään masussa ja oli kuulkaa hassun näköstä kun kirja siinä pomppi :LOL:
ja silittelin pieniä kantapäitä mahan läpi :heart:
äh,nyt taas olo huononee...täytyy painuu vähäks aikaa maate.
ulkona on tosi ihana ilma,täytyy käydä pikku kävelyllä kun olo tästä paranee.
-milla

 
Jaksamisia kaikille huonovointisille :hug: mulle erittäin tuttua tuo,vielä kun on toinen mukula jaloissa. Kerrankin itellä hyvä olo päikkäreiden jälkeen,tulihan vedettyäkin tossa 1,5tuntia.. |O nyt tekis mieli jotain hyvää...ja kamala jano...jääkaapille siis :D

 
Keiju07
Täältäkin onnittelut Lucylle ja Ninnille, joita en ole vielä kerennyt onnitella!

Tinakenkätyttö, kovasti kuulostaa siltä, että olet kunnon unien tarpeessa. Saatko ketään apuun, niin pääset itse nukkumaan? Maailma näyttää heti valoisammalta nukutun yön jälkeen! Toivottavasti esikoisesi voi pian paremmin!

Rouva Räpylä, kovasti kuulostaa hiivalta. Ja jos on kunnon hiivatulehdus, niin et kyllä jaksa sen kanssa olla hoitamatta keskiviikkoon (kutina nimittäin pahenee ja voi äityä sietämättömäksi). Joten soita vaan heti huomenissa neuvolaan tai sitten hae apteekista käsitavarana myytävää Canestenia (emätinpuikot, pitää laittaa raskaana ollessa ilman asetinta). Eivät ainakaan haitaksi voi olla.

Nökö, käsittääkseni lakonuhka ei koske tällä kertaa lääkäreitä, joten heitä ainakin on paikalla. Toivotaan, että kätilötkin "joutuvat" pysymään töissä, jos terveydenhoitoalan lakko tulisi.

Minullakin muuten nuo liikkeet jonkin verran vähentyneet. Välillä olen hieman huolissani, mutta liikelaskennalla saan kyllä aina liikkeet "kuuluviin" ja öisin saattaa sitten tulla pitkiäkin potkusessioita. Välillä sanotaan, että liikkeet vähenevät loppua kohden (tilanpuutteen takia), toisaalta taas olen kuullut, että liikkeet eivät saisi mitenkään hiljetä loppua kohden... Sanopa sitten, mikä on totta. Pitää vaan luottaa omaan vaistoon tässä asiassa.

Lopuksi tsemppiä kotiäidille ja kaikille muillekin, jotka ovat olleet huonotuulisia tai -vointisia. Eiköhän se elämä taas kohta meille kaikille hymyile, kun hormonit hiukan tasaantuvat :hug: .

Keiju 35+5
 
Onnea hirmuisesti kaikille vauvan saaneille.
Voi kunpa jo itsekkin pääsisi tositoimiin. tänä aamulla heräsin kun supisteli erittäin inhottavasti, sattui selkään ja alamahaan, mutta nekin sitten päivää kohden loppuivat. Olen nyt onnellisesti saanut flunssankin jostain napattua ja olo on kuin junan alle jääneellä. Toivottavasti tämä flunssa tästä menisi nopeasti ohi koska en usko synnytyksen olevan erityisen mukavaa flunssaisena.
Tsemppiä hirmuisesti kotiäidille, toivottavasti olo helpottuu.

 
Morjensta! Alle kuukausi laskettuun aikaan! Mahtavaa!

Arvatkaapas kenenkä kaapit pursuaa herkkuja? :D Tytön 3 vuotissynttäreitten jäljiltä meillä on älyttömästi, anopin tekemää loistavaa kakkua, keksejä, suklaalevyjä, jäätelöä, puolivalmisteisia pasteijoita, pullia ym.

Hirveesti viime ajat tehnyt mieli herkkuja, mutta nyt kun niitä on, ei tee mieli yhtään mitään :| Voisitte tulla auttamaan :kieh:

Gwendolyne ja vaavi RV 36+1

Ja onnea jo vauvan saaneille!
 
Mä voisin tulla kyl herkkujen kanssa auttamaan :p koko ajan tekis jotain hyvää mieli...Nyt vaan oon yrittäny keskittää noi himot ja halut tohon veteen et jos jotenkin sais turvotusta laskettua..alkaa oleen aika pullataikina olo kun turpoo vaan.
Nyt on taas supistellu vähän enemmän..toivon et se johtus siitä et vauva yrittäs kääntyä takas oikein päin. Ei kyl ainakaan vielä oo kääntyny :(

No huomena aamulla soitto neuvolaan jos ei satu kääntymään yön aikana niinkun toivon ylikaiken!!!

yksäiti+ hippu rv 37+6
 
Jaahas. Kirjottelin tossa pitkät pätkät kommentteja teidän kirjoituksiin ja niin vaan painoin jotain nappia vahingossa ja sinne meni tekstit |O Ärsyttävää.

Mutta kiitos nyt kaikille jotka mulle vastaili liikkeisiin ja kutinaan.

Keijulle piti sanoa et mä sain semmosen ohjeen et liikkeiden ei kuulu vähetä loppua kohti vaikka joskus niin onkin luultu. Siis liikelaskentaohjeessa luki noin.

Ja kotiäidille :hug: Toivottavasti vauva syntyy joko ennen vkl tai sen jälkeen. En kyllä tajua miten sun mies uskaltaa lähteä noin kauas! Siis tämmöisellä hetkellä. Mutta en kommentoi enempää ku en asiasta mitään tiedä.

Mäki suutun tosi helposti nykyään. Ei tässä jaksa iloinen olla ku kolottaa jostaki koko ajan. huoh. Tulis ees niitä SUPISTUKSIA jos pitää jotan kipuja olla |O |O |O Vaikka ei sekään tilanne kovin ihanalta kuulostanu mikä jollakin oli (en nyt muista kellä ) et kipeää supistaa muttei paikkoja ees pehmennä, tosi inhottavaa semmoinen. Miks ihmisiä pitää näin kiusata? Ja miten jotku voi rakastaa raskausaikaa???!?!? Onko täällä semmosia ihmeitä? :D

Gwendolyne: onko pakko kehuskella herkuilla :kieh: Katoin tossa just koneelta kuvia ja yhdessä olin tietenki mä (istuin sohvalla) ja voi jee mikä läskiposki!!! Ja siitäki oon vielä lihonu ku se kuva otettiin. Ja ku vaan herkkuja tekee mieli koko ajan :'(

Suostuiskohan ne käynnistään synnytystä uhkaavan masennuksen takia? Mulle varmaan tulee kohta semmonen...
 
Mä en ainakaan rakasta tätä raskausaikaa... Ei millään pahalla nyyttiä kohtaan. Voisin kyllä ottaa pikku vauvoja paljonkin, mutta jos joku vaikka kantais tänn mun puolesta :kieh:

Sain tänään vähän haravoitua ja muutenkin tuli tuossa ulkona oltua. Anopin kotiuduttua tyky-reissultaan käytiinkin sitten eläinlääkärin luona. Nyt on naapurin vanha matami haudattu ja kynttilä palaa haudalla :'(

Mulla alkoi mahaa polttamaan ihan älyttömänä tossa viiden aikoihin. Kummitäti kävi aiemmin piipahtamassa ja sille valitin tota selkäkipua. Hän totes, että nyt olis oikeasti lähellä tuo lähtö. Hänellä alkoi selkäkipu kaks päivää ennen synnytystä. Mulla on nyt toista päivää alaselkä ihan jumissa ja särkee. Kaurapussia käytän mikrossa ihan koko ajan. Supisteluja on nyt tullut pari tuntia, mutta ei vieläkään oikein säännöllisesti.

Kokeiltiin tuossa päivällä isännän kanssa autoon tuota turvaistuinta... Piti sitten sekin jättää vähän viime tippaan :ashamed:
Ei nimittäin mene mun autoon etupenkille... :$
No nyt yritetään selvittää miten se pitäis laittaa, että se vois mennä tai oliskohan siihen joku lisäjuttu saatavana jostain. Hän on huomenna menossa johonkin auton ja istuimen kanssa.
Vaikka ei se oikeastaan mitään maksanut, niin ei sitä silti viittis millään myydä pois ja yrittää ostaa uutta sopivaa... Kun ei se mene anopin tai isännänkään autoon... On vissiin ihan fiksua valmistaa tollast mallia, joka ei käy mihinkään... :headwall:

Mä jatkan jännittämistä täällä. Kohta alkaa tuo maajussikin, niin josko sais muuta ajateltavaa ja nää meniskin ohi... Voi tietty olla toiveajattelua, kun alkaa tulla aika usein ja aika kipeitäkin.... Tulis vaan kovempia tai säännöllisesti...
 

Yhteistyössä