***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

=)

Niin siinä sitten kävi, että maanantaina päätti meidän pikkuinen syntyä. :heart:
Eli Poika syntyi 17.9, klo 22.09. 3525g ja 50cm. Viikkoja oli tuolloin 37+4.

Maanantai aamuna äitipolilla lääkäri meinas, että ei synny vielä vähään aikaan ja määräs torstaiksi ajan käynnistykseen edellisten syöksysynnytysten takia. Sisätutkimus sai kuitenkin aikaan supistuksia ja koko päivän supisteli aika kovasti, välillä säännöllisesti ja välillä oli pieniä taukoja.
Mies kun tuli töistä niin päätettiin lähteä Ouluun miehen siskoille kylään, että jos synnytys alkaa tosissaan, niin on lyhyt matka sairaalaan ja jos supistukset hiipuu, niin kotiinhan aina pääsee. Oltiin oltu kylässä n. 1h, kun tuli muutama kunnon supistus ja päätettiin lähteä näytille ennenkuin vedet menee ja tulee kiire. Lapset jäi sitten kylään vielä..
Sairaalaan tullessa kohdunsuu oli auki 5cm ja parilla supistuksella aukes sentin lisää. Päästiin sitten heti saliin ja kätilö tilas spinaalin mulle heti, että ehditään antaa. Anestesialääkäri tulikin pian. Spinaalin laitto ei meinannu onnistua millään ja vasta 10 pisto tuotti toivotun tuloksen. Piti lopulta kokeilla istuvassa asennossa laittaa, kun ei muuten onnistunu. Kyllä ehti miettiä, et saanko ollenkaan koko spinaalia ja sanoikin, et enää yhden kerran kokeilee, mut onneksi sillä kertaa osui oikeaan kohtaan. Spinaali autto hyvin, tosin supistuksiakaan mulla ei kauheesti ollu. Meni tunti ja kohdunsuu oli auennu vain sentin lisää. Siinä vaiheessa pisti oksitosiinitipan, et vauva ehtis syntyä ennen puudutteen loppua.
Ooteltiin taas ja kivut alko pikkuhiljaa palaileen. Sain ilokaasumaskin viereen, kun sitä pyysin ja oksitosiinia lisättiin. Kätilö sanoi, et soittakaa, jos jotain asiaa tulee. Ei ehtiny kätilö olla kuin pari minuuttia pois, kun mulle tuli pari järkyttävän kovaa supistusta. Mies soitti kätilön takaisin ja yllätys, yllätys, enää yks supistus ja sain alkaa ponnistamaan. Spinaalin vaikutus oli ehtiny jo vähän hiipua, mutta ilokaasu autto mahtavasti! 4min ponnistin ja poju syntyi. :heart:
Enpä ennen oo nauranu ponnistusvaiheen aikana! :whistle: Niin hyvä yhistelmä oli tuo spinaali ja ilokaasu, et ne vei kivut kokonaan pois. Moni ei tykkää ilokaasusta ollenkaan, mutta mulle siitä on aivan älyttömän hyvä apu. =)
Synnytys kesti reilu 3h ja sanoinkin kätilölle, et olipa ihana kokea vielä tällainenkin synnytys, kahden syöksysynnytyksen jälkeen. Oli jotenkin niin rauhallinen ja ihana synnytys.

Nyt sitten päästiin kotiin. Ensin seurattiin pojulta sokereita, sitten painoa ja vielä keltaisuuttakin, niin jouduttiin olemaan sairaalassa vähän pitempään. Onneksi nyt on kaikki kunnossa.

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja muille mukavaa loppuodotusta! :hug:

Ninni ja poju 5vrk :heart:
 
Onnea pojasta NäkymätönNinni!! :heart:

Sori Henkka, taisin sekottaa sut johonkin toiseen palstalaiseen.. muisti tuppaa pätkimään :headwall: ja onhan meitä täällä aika liuta..
Niinukka, mä napsin nyt noita gefilus juttuja kapseleina.
Mulla kun on toi raskausdiabetes, nii koitan välttää "turhia" sokereita ja hiilareita. Kapseli siis mulle ystävällisempi. Terveellisestikkin tulee syötyä just ton rd:n takia. Juureksia ja vihanneksia menee, hedelmiä ei kun nekin tuppaa noita sokruja sit kuitenkin nosteleen.Liikuntaa siinämäärin kun vaan pystyy, tälläsinä sateisina päivinä jää pelkäks hyötyliikunnaksi..

Santti, aivan sairaan makee kehto teidän pikkuselle :heart:

On muuten jännä, että kun moni on luullut henkkaa tummatukkaseks, niin on sitä kyllä omassa mielessään luonut kuvan monestakin palstalaisesta, ja varmaan moni mun mielikuva ei oikeesti kohtaa ollenkaan sitä todellisuutta.

PuPu ja Pikkis
 
ONNEA LUCYVANPELT JA NÄKYMÄTÖN NINNI :flower: :flower: :flower:

Täytyy myöntää että hieman kadehtien täälläkin luetaan näitä poksahdus uutisia...niin toivois jo pääsevän itsekin tositoimiin!

Kun ei mitään harjoitussupistuksia ole ollut vielä, niin varmaan siinä käy niin että sit kun ne alkaa, se on menoa sit samantien :eek: Vähän jo pelottaa mutta toisaalta toivoo että synnytys ois jo ohi ja nyytti kainalossa :heart:

Ikinä ei ole aikaisemmin närästänyt, nyt on sitten sekin lysti tullut kuvioon mukaan....luulisin ainakin....inhottava polte jossain kurkussa/rinnassa ja muutenkin epämiellyttävä olo...tuntuu kuin oloa helpottais megaröyhtäisy, jota ei kuitenkaan tule :/

Hyvää viikonloppua ja vointeja kaikille!

Kiisumirri ja kirppu tasan 37 :wave:
 
santti Aivan ihana kehto teillä :) Ootko jo miettinyt millaiset lakanat ym. siihen laitat?

diipeli täytyy varmaan harkita sitä jos kysyis tilaako ne tänne sen pöllöpuvun ellei ole nyt sitten sinne tullut. Pitäis nää läskit raahata tuonne keskustaan ja mennä katsomaan. Mut kun ei jaksais :ashamed:

yksäiti on se nyt väärin että sinua piinataan koko ajan. Yritä jaksaa :hug:

Muutes mun kasvot alkaa vaan enemmän ja enemmän vihertämään kateudesta. Miäkin haluun sen pienen syliin jo :D

YOodottaja Pitäisköhän munkin harkita sitä sun s:ää (sauvaa meinaan) ei tuosta ukosta apua ollut :whistle:

tuutilulla rv 39+0
 
onnea näkymätön ninni ja koko poppoo :flower:

vielä minunkin pitäs kaheksan päivää kärvistellä täällä..sitten olisi meijän vunttusen syntymä päivä =)

tänään tossa jo kyllä ajattelin että näinköhän enempikin käy supistelemaan,kun tunnin sisällä tuli kuusi aika kipeääkin supistusta..mutta johonkin nekin vaan hiipu :/ alaselkä on kyllä tautisen kipee..
ja rinnat ovat yhtä arat kun silloin alku raskaudessa..mistähän lie johtuu,ja tuntuu että joku turvotus hyökkäs minulle nyt päälle..vettä olen täällä yrittänyt nyt kiskoa ihan urakalla..

pitää lähteä ulos happihyppelylle,kun lopetti tuon vesisateenkin.
 
:flower: Oikein isot onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! :flower:
Voi kumpa sitä itekkin jo pääsis eroon tästä mahasta... on tänään taas tullu törmäiltyä vaikka mihin mahan kanssa ja alkaa olla muutenkin kömpelöt oltavat :D
Mies ollu koko päivän töissä ja tyttö ollu erittäin energinen... Saanu juosta perässä kokoajan...Jos sauna rentouttas tos illalla ja jos istuis siäl monta tuntia :kieh: Eipä se kyl oo auttanu aikasemminkaan, mutta yrittänyttä ei laiteta! :D
Tehnyt tänään ihan hirveesti mieli pepsiä ja oli pakko lyllertää prismaan ostaan pullo... NAM :p
Nyt tuli mies kotiin...Ahh... mä painun sohvalle löhöömään ja odotteleen sitä saunaa!
Mukavaa lauantain jatkoa kaikille!

Lapanen ja sisilisko 38+1
 
ONNEA NÄKYMÄTÖN NINNI!!! :hug: ja koko perhe :flower:
Tuossapa mun riiviön yksiöö sivuprofiilista

http://www.aijaa.com/v.php?i=1008354.jpg
=)
Nyt ei taas jotenkin yhtään haittaa olla raskaana.Kyl on kaikki niin helppoo vielä kun on yks lapsi..ei tarvi kahen kans pakkautua kun uloskin lähtee,voi melkein vaan lähtee ;) mielialatko vaihtelee tai jotain :whistle:

yksäiti+ hippu rv 37+5
 
Lucylle ja Näkymättömälle Ninnille paljon onnea nyyttien johdosta! :flower:
Täällähän alkaa vauvoja tulemaan kun sieniä sateella! Ihanaa! =)
Mä odottelen myös kuumeisesti, kun miehen veljen vaimolla oli laskettu aika viime keskiviikkona, mutta mitään ei ole vielä kulunut. Me ollaan miehen kanssa päivystyksessä koko ajan, ollaan luvattu mennä heille pitämään huolta heidän esikoisesta kun tulee aika lähteä laitokselle. Oli sitten yö tai päivä.
Meidän arkeen kuuluu rauhallista, poika syö ja nukkuu, iltaisin on enemmän hereillä, silloin kaipaa jo hieman seurustelua, tykkää kovin olla sylissä. Tänään sitten siivosin oikein kunnolla ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun poika tullut kotiin. Oli kyllä ihana saada lattiat pestyä ja vessa tuoksumaan raikkaalle. Isovanhemmat on taas huomenna tulossa käymään, eivät osaa olla poissa, mutta ei se mua haittaa. Toinen kummisetäkin on tulossa huomenna käymään. Maanantaina tulee sitten lastenneuvolasta terkkari katsomaan poikaa, sitten saadaan taas kuulla kuinka paljon poika painaa.
Täytyy kyllä sanoa, että komiat on teidän masut. On varmaan jo aika raskasta liikua. Toisaalta on omasta mielestä harmi, etten päässyt kokemaan tuota ihan loppuvaihetta. Ehkä sitten seuraavalla kerralla...
Katsotaan saisinko laitettua tohon profiiliini pojan kuvan, en ole ennen yrittänyt laittaa mitään siihen...!

Elza ja Aron
 
Tuutilulla, oo ihan rauhassa. Kotona vielä kärvistellään :eek:
Yöllä sain parisen tuntia nukuttua supistusten välillä. Tänään supistukset tulleet vähän harvemmin, mutta kauheen paljon kivuliaampina. Saas nähdä kuin käy... :D






 
mileko ei voi olla totta :eek: Miä luulin että siä se sairaalassa oot jo pieni sylissä :) No toivottavasti supparit muuttuu oikein kunnolla kipeiksi ja säännöllisiksi. Yritä jaksaa :hug:

Toisaalta kamala toivoa toiselle kovia kipuja :LOL:
 
Oih, onnea kaikille pienen jo saaneille!!! Kylläpäs vauva-uutisia onkin viime aikoina tullut :)

Meillä ei pieni ole mitään merkkejä antanut, että haluasi syntyä. Ja ihan hyvä niin, LA on sentään vasta lokakuun loppupuolella. Miehen mielestä oltiin turhan aikasessa, kun laitettiin hoitopöytää tänään valmiiksi. Mutta mistäs sen tosiaan tietää...

Tää meitin masuasukki taitaa olla aika tosikko. Muutamia puistatuksia tuntenut vauvalla olevan, mutta kaikista voimakkain tuntui eilen. Samaan aikaan, kun BB:n tunnusmusiikki alkoi televisiossa. Ei taida tämä pienokainen tykätä turhanpäiväisestä hömpästä :D Ja tänään ihailin kaupassa unipukua, jossa oli hymyileviä pääkalloja. Pieni sitten päätti ilmoittaa mielipiteensä voimakkailla ja kipeillä potkuilla kylkiluihini. Ja saman teki, kun eläinkaupassa jäin ihmettelemään pääkallokuvilla koristeltua koiran talutushihnaa. Tosikko, mikä tosikko. (Niin kuin se vielä jotain tuollaisista ymmärtäisi :LOL: )

Hipkukka 35+4
 
:heart: :heart: :heart:

Hipkukka; minäkin laitoin tänään hoitopöydän ja meillä näyttää olevan tasan saman verran viikkoja kasassa :wave: Ei täälläkään tunnu yhtään siltä että vauva lähiaikoina ainakaan olisi tulollaan. Esikoinen syntyi kyllä viikolla 38 tasan enkä siltäkään olisi kyllä etukäteen tiennyt että niinkin aikaisin syntyi. No odotellaan ja katellaan rauhassa, kyllä tässä joku kaunis päivä vielä jakaannutaan. ;)
 
Täähän on mielenkiintosta,aina kun tulee lukemaan kuulumisia niin on taas lisää vauvauutisia =) Täytyy myöntää että pikkusen itsekkin olen kade,tahtois niin kovasti nyytin sylkkyyn :D Vaan hyvähän tuolla nyt vielä viikko ois pysytellä tuolla massun suojassa. Ja toisaalta sitten on myös vähän haikea mieli että viimisiä aikoja eletään ilman vastuuta toisesta ihmisestä ja tavallaan saa olla vielä "huoleton" :saint: heh tajuaakohan kukaan mitä ajan takaa.Tietenkihän sitä on koko raskauden ajan huolehtinu masukista mutta mä oon ainakin pystyny elämään ihan normaalisti vaikka raskaana olenkin.

Susa kyllä tuon fleecen pitäis olla ihan tän vuoden mallistoa,oli juuri kuulemma saapunut. Ja Santin kehtoa on pakko kommentoida kun oli niin nätin näköinen :heart: siinä sopii pikkuisella nukkua =) Nyt minä taidan raahautua pois koneelta,alkaa kylkeen painamaan tämä istuminen. Täällä on pitkä yö edessä,mies lähti kavereiden kanssa rilluttelemaan vielä "viimeisen kerran" ennen vaavin syntymää ja minä olen kuskina =)

Diipeli ja massu 36+0
 
Arvasinhan mä että taas on joku tuonu haikara uutisia päivän aikana.Eipä ole tarvinnut viime päivinä pettyä koneelle tullessa ;) Me käytiin siellä kummitytön synttäreillä ja mun vauvakuume nous tuhanteen.Heidän perheessä on 3 kuinen neiti ja aivan syötävän suloinen.Meinasin kidnapata vaunuista päiväunilta ja jättää lapun "palautetaan kun päästään synnyttämään".
Komeita masuja löytyy mammoilta,mun näyttää ainaki näin päältäpäin katsottuna melko pieneltä.Täytyy vielä ottaa sivuprofiili ennen synnytystä.Monesti on kauhistunu,kun nähny jälkeenpäin mahan koon.Ainakaa mä en mahdu äippähousuihin mutta johtuu siitä et tää roikkuu alempana koko pötkis.
Mä en oo viel kattonu yhtää vauvan kotiintulovaatteita enkä sen enempää omaakaan kassia oo pakkaillu.Kunhan kameran muistaa ni kaikki saadaan tallennetuks.Ainii,sen akku täytyy ladata.Aiemmin piti olla varaparistot jotka odotti kaapissa jo monta kuukautta etukäteen...Näin varma mä oon että yli hurahtaa jälleen kerran B)
Nyt koiruuden kimppuun!
 
Nyt on saunottu ja olo on ihan mielettömän hyvä.. B) Mitä nyt tuo perätila suoraan sanottuna v******* :kieh: mutta enpä usko että vauva olisi ees tulossa vielä,oireista huolimatta niin tuskin mitään hätää sen kanssa nyt.Maanantaina neuvolaan soittelen ja pyydän et pääsen sinne ultrattavaks ja sit jos(kun) mun epäilykseni pitää paikkansa niin saa varmaan äippäpolille heti lähetteen... :whistle:
Ainoo vaan et tuli mieleen, että onkos kellään tietoo(eikös muitakin perätiloja ollu) suostuuko ne yrittään kääntöö kun on istukka tossa etuseinämässä? kuitenkin vissiin on istukan irtoomis riski olemassa sillon..Ja mullahan se istukka on etuseinämässä(vai miten se sanotaan..)

No mut nyt iltapalaa mähkimään ja sit nukkuun kera kaameitten närästysten... :x

yksäiti+ hippu rv37+5

ps.viikko tästä niin esikoinen synty...rv 38+5 ja lääkäri nyt veikkas et tää tulis aiemmin...tuskimpa vaan... :saint:
 
Mulla alkoi ensin kutisemaan sisäreidet, ja sitten vatsa. Sen jälkeen otettiin sappi arvot parin viikon välein ja ne kohosivat koko ajan pikkuisen kerrallaan ja sain siihen Adursal lääkityksen joka ei kuitenkaan tehonnut. Sitten alkoi jalkojen turvotus joka ei laskenut edes yöllä. Menin äitipolille kontrolli käynnille ja verenpaineet olivat levossa 155/95 ja ne olivat olleet pari edellistä kertaakin koholla.
 

Yhteistyössä