***LOKAMASSUJEN SYYSKUU***

Supistukset nyt kuitenkin sit palas...Kunhan nyt sit vaan sais jatkua eikä vaan kiusailla...tuskimpa kuitenkaan jatkumassa on.

No mut tarkotus oli vaan merkkailla mihin lukenu ja mennä päikkäreille...Viime yönä kun en TAASKAAN saanu jostain syystä nukuttua... :kieh: raivostuttaa tää yö valvominen kun päivällä on sit niin väsyny et oikein huono olo koko ajan.
:(

no mut siis unille... yksäiti+ hippu :heart: rv 36+6 :heart:
 
Heipä taas! Eilen ei tullu mitään kirjoteltua kun kävästiin vähän shoppailemassa. Kovin tuo tuntui voimille ottavan, mutta kun saatiin tilaisuus lähtee kahestaan ja ehkä kohta ei jaksa pahemmin kaupoilla rampata niin lähettiin sitten. Mukavasti meni päivä. =)
Uusi viikko taas edessä. Jaksamisia kaikille! :flower:
milla-magia 35+3
 
En olekaan tänne aikaisemmin kirjoitellut, käynyt vain lueskelemassa... eli heippa vaan kaikille :wave: Laskettu aika on meidän perheessä 20.10., mutta olen jo useamman kuukauden ollut saikulla nuiden suppareiden ja kohdunkaulan muutosten takia. Mutta nytpä ollaankin jo turvallisilla vesillä jos näin voi sanoa! Oulussa asustellaan joten OYS on synnytyspaikkana, ja siellä onkin turvallisempaa synnyttää ennen aikojaan kuin pikkukaupungissa josta tänne muutin.

Eli tänään 35+1, ja aamulla alkoikin tapahtua; limatulppaa on lähtenyt irtoilemaan isoina köntteinä, joten täytyy huomenna soitella neuvolaan että tahtovatko tarkistella asiaa vai miten. Vaikka enäähän eivät kyllä toppuuttele lääkityksellä jos synnytys alkaa, joten varmaan vaan käskevät tarkkailla tilannetta ja kohtahan mulla on muutenkin tuo viimeinen lääkärikäynti ennen laskettua aikaa. Ja eikös tuo limatulppa voi irrota paljonkin ennen synnytystä vai onko jollain tietoa...?

Joka tapauksessa, jännittäviä aikojahan tässä eletään! Ihana rauhallinen sunnuntai, ajattelin houkutella miehen kaupungille, tekee niiiiiiiin mieli Coffee Housen moccachinoa!! =)
 
mamma3
Rontti: Eipä satuttu enää koneelle samaan aikaan :LOL: Oishan toi jo liian huimaks mennytkin :whistle: :D
Ja tosta lasten vaatetuksesta kun sitä pohdiselit...samaa olen mäkin pohtinut :D Pelkään että joissain kauheissa rääsyissä mies tuo lapset sairaalavisiitille, siksipä ajattelin nekin valmiiksi johonkin viikata :LOL: Kaikenlasista asioista sitä ottaakin stressiä :whistle: Mut sitä on vaan tällanen, ei mahda mitään luonteelleen =)

Mulla ei nyt taas supistuksista ole ollut harmia, vaan ihan kivasti täällä taas jaksellaan ja paljon taas saatu aikaan. Ainut vaan et ku enempi tekee, niin mahaa alkaa kivistää(ei supistele, muutoin vaan tukalan tuntuinen) ja tutut liitoskivut, närästys y.m. sit kiusana :/ Kaipa se on ihan normaalia näin lopuilla kun ollaan =)

Mutta nyt meen kattomaan kuinka ruoka uunissa jakselee ja teen jälkkäriks mustikkasoppaa :p Kamala himo marjoihin =) Illalla sitten kyläilemään...

Leppoisaa sunnuntain jatkoa ja voikaa hyvin :wave:
 
Heh rontti ja mamma3, mä oon kanssa vakavissani jo pohtinu että laitan jotku nätit ja yhteensopivat vaatteet tytöille valmiiksi kun tulevat mua sairaalaan katsomaan..muuten toi isäntä voi pukea niille ihan mitä tahansa ja hormoonien huuruissa juuri synnyttäneenä en vastaa kyllä sitten sanoistani :LOL: heh, mutta kaikkea sitä turhamaisuudessaan miettiikin :ashamed:
Joo, kun mun pikkusisko aikoinaan syntyi niin minä olin mennyt iskän kanssa vauvaa katsomaan yöpaidassa..ei ollu vissiin meidänkään isukki kovinkaan "terävä" noissa vaate asioissa :whistle:

Tää on nyt se sunnuntai kun isäntä etukäteen povas vauvan syntyväksi, no eipä syntyny.Anoppikin ihan hermostuneena soitteli aamupäivällä, että onkos yhtään SEMMONEN olo?
Tosin mulla on muutamana päivänä ollu taas aika ikävä olo..vatsa jatkuvasti kovana ja jotain lorahtelee välillä aika reippaastikin housuihin.
Mulla on kyllä tota lorahtelua ollu pitkin raskautta, että en jaksa sitä kyllä pahemmin miettiä..
Ja liitoskivut on kanssa ihan hirveitä, ei meinaa mistään pystyä nousemaan ylös ja käveleminenkin sattuu..
Josko tuo vauveli nyt vihdoin alkais tonne alaspäin itseään sitte ängetä ihan tosissaan..toisaalta mulla on semmonen olo, että "mä en ole vielä valmis" synnyttämään mutta toisaalta kyllä tästä mahasta ja näistä vaivoista eroonkin on jossain vaiheessa päästävä!!

Tuplamamma+"poitsu" tasan 38 :heart:
 
Hei,

Tervetuloa Annukaiju lokamassuihin mukaan :wave: Meitä on aika monta tässä pinossa joilla synntyssairaalana Oys ja näytti nuo meidän lasketut ajatkin olevan aika lähekkäin. Meillä la 23.10, tiedä vaikka yhtä aikaa oltaisiiin synnyttämässä.

Tänne ei edelleenkään kuulu mitään ihmeellistä. Väsy vaivaa yhä edelleen, mutta sain sentään itseäni sen verran liikkeelle, että käytiin siskon luona kyläilemässä.

Mukavaa sunnuntai-iltaa



 
nonni.... nyt on kaikki vauvalle valmiina... saa tulla :D
pinnasänky käytiin tänään hakemassa ja samalla sitteri. Pitihän se sit laittaa valmiiks. Tosin pariviikkoa jos pysyis sisässä kun isännän exä muuttaa kuun vaihteessa ja lapset on meillä sen aikaa niin sais sekin kämpän kuntoon kun olen vaatinut ja päättänyt (olen itsekäs) että miehen lapset ei tule meille kahteen viikkoon minkä ukko pitää isyysvapaata... haluun olla ja tutustua tähän tulokkaaseen ihan rauhassa miehen kanssa. kun tää on mulle kuitenkin ensimmäinen.
Kiukku alkaa laantua täälläkin aamusta... vaikka siltikin ärsyttää kun toiset jo synnyttää ja ite on vattapystyssä... serkun tytöllä mittoja 2990g ja 51cm...pieni mutta pitkä... synnytys oli kuulema ollut helppo... huomenna katsomaan pientä...
Mut nyt oottelemaan josko kohta miehen lapset tulis.

-Santti ja Ilppi 38-
 
Ruoan laiton lomassa vain pikainen välihuomautus; annukaiju, ymmärtääkseni se tulpan lähteminen tietää yleensä nopeaa toimintaa, MUTTA mulla meni esikoisen kanssa tulpan lähdöstä melkein kaks viikkoa kunnes KÄYNNISTETTIIN. Eli täällä ei ainakaan tulpan irtoaminen enää paljoa hetkauta... :D Niin tervetuloa tällekin puolelle! Olen sinut tuolta oululaisista ajoittain pongannut.
 
Nyt tulee taas tyhmää kysymystä.. :ashamed: Olen kovin ihmetellyt että itselläni ei niitä ole lainkaan vaikka lääkäri sanoi pään olevan jo todella alhaalla ja viikkojakin on tosiaan jo täydet 38+0. Eli onko jollain tietoa että voiko se vauva sieltä silti lähteä syntymään vaikka ei noita liitoskipuja olisikaan ollut? Kuitenkin ensisynnyttäjä olen joten luulisi niitä nyt olevan reilustikin. Jos vaan joku osaisi jotain tuohon vastata, kun mietityttää kovin. :)
 
Tosta limatulpasta..... kyllä sitä voipi kauanki tulla, mutta useinmiten ennakoi kyl lähestyvää synnytystä.
Mulla ed.raskaudessa alko irtoilemaan jo kuukautta enne synnytystä ja lopullisesti tulppaklöntti 8päivää ennen synnytystä. että voipi näinki mennä..
 
Moi

Aamulla se sitten alkoi. Ensimmäisenä kun silmät sain auki... itkun tihruttaminen siitä kuinka ikävä poikia tulee kun huomenna menen sinne osastolle käynnistykseen :ashamed:
Mitäs isäntä siihen... yritti silittää ja lohduttaa ja sekös sai aikaan vielä hirveämmän itkun :'( Jossain vaiheessa se jo sitten kysyi saanko enää edes henkeä kun nenäkin meni niin tukkoon :ashamed: Se sai jo sitten nauramaan. Koko päivän pitänyt yrittää touhuta jotain. Pojissa olen ollut kiinni kuin iilimato... kyllä äiti auttaa, kyllä äiti antaa... Namiakin piti vartavasten käydä kaupasta minun niille hakemassa ja meillä kun tuo lähin kauppakin 5 km päässä :D

Huominen pelottaa ja jännittää. Saattaa olla unet hivenen vähissä ensi yönä. Aamuakin itken jo valmiiksi kun pojat pitää viedä mummolle hoitoon.. kuinka voin ne jättää??? Tätä nämä hormoonit teettää! Yleensä ei ole ongelmia jättää poikia hoitoon varsinkaan mummolaan kun isovanhempiaan pojat palvovat yli kaiken :saint:

Aamulla klo 08.00-09.00 pitäisi olla osastolla 40km päässä. Siis 06.30 herätys, pojat mummilaan. Mummo ihana lupasi puuron pojille keittää, joten käymme pojat vain viemässä.

Mutta meillä voi vauva olla vaikka jo vuorokauden tai viikon kuluttua :whistle:

T: jännittynyt viinika
 
Onnea Viinika matkaan!!!

Itse olen nyt surrut tässä että miten mies muistaa/osaa laittaa lapset kouluun ja harrastuksiin tms. kun minä laitoksella..mies siihen tokaisi että eihän hänkään nyt nyt ihan typerä olo..varmaan kivaa kun vaimo niin luottaa..
Meillä kun ei tuo mies tule tällä kertaa mukaan, vaan jää noista isommista huolehtimaan.

Tänään on pitkin päivää supistellut, ja mahaa kipuillut, ekaa kertaa alkoi tosiaan jännittämään että se synnytyshän tosiaan on jo tosi lähellä. Aika hurjaa!!
Muistan kun näitä Lokakuisia käynnisteltiin, ja ainakin itsellä oli niin epävarma ja epäileväinen olo. Ja nyt jo oikeasti pitää alkaa valmistautumaan tämän pienen syntymään!!

Ja tosiaan nuo tulevan isosiskon nimiehdotukset on vähintäänkin hellyttäviä! Kysyin juuri että entäs jos tämä onkin pikkuveli, kun vaan siskolle hän nimiä miettii..Hän sanoi että no, sitten se on Onni, kun me ollaan siitä niin onnellisia..ja arvatkaa pitikö tämän äidin taas itkeä..:)

Siitä limatulpasta, esikoisen aikaan en sellaista edes bongannut, ja tytön aikaan se irtosi 2 vrk ennen synnystystä. Mulla nuo molemmat syntyneet laskettuna päivänä. Saa nähdä onko tämäkin kaveri yhtä säntillinen kuin sisaruksensa:)
 
Voe tejän kanssa :D Kyllä ne ukot niiden lasten kanssa pärjää :hug: Itse lähinnä odotan että pääsen sairaalaan, esikoisen kanssakin niin nautin siitä ajasta, hermolomaksi sitä kutsun. Ja nyt on myös kiva mennä lepäilemään, musta on ihana jättää esikoinen isin kanssa kahdestaan, saavat nauttia toisistaan ja touhuta kahdestaan. Ovat kyllä aina viihtyneet yhdessä tosi hyvin, silloin kun tyttö oli 8 kk, minä lähdin töihin ja isi jäi hoitovapaalle :) Kyllähän se ikävä tulee, voi että! Mutta mies sanoi että he ovat ainakin sairaalassa koko illan aina kun pääsee töistä, sanoivat hoitajat mitä sanoivat! Ja niin minäkin olin suunnitellut. Niin oli esikoisenkin aikana eikä koskaan kysytty lupaa, kun ei mielestämme ketään häirittykään.

Vaatteet minusta ovat vain sitä hellyttävämpiä, mitä "rötkömpiä". Siis ehjää ja puhdasta pitää olla, mutta meinaa tippa tulla silmään kun mies on pukenut tytön ja vaatteet on kun maatalon iitalla :heart: Mies on kyllä myös vanhanaikainen, ei tykätä merkkikuteista tms.

Mä täällä vietän laatuaikaa, mies ja tyttö lähtivät mummolaan. Aamupäivällä kävin kirppiksellä ja löysin toki taas kaikkee kivaa. Nyt on pitänyt löydöksiä pestä ja lanoliinittaa (kestovaippakamaa yllättäin taas). No tarttui mukaan vaatettakin, potkaria ja ruskovillan bodya. Pitäis kyl tehdä kouluhommiakin, joten taidanpa ryhtyä siihen.

Ensi viikkoon! :wave:

Topsy 34+5
 
Mä nykyään asun täällä... :whistle: . Onpas Dirlittanilla ollut tosiaan säntilliset vauvat!

Tervetuloa Annukaijulle! Minulla limatulppa lähti esikosta noin viikkoa ennen synnytystä ja toisesta en limatulppaa bongannutkaan. Jänniä aikoja sinulla, kuten tietty meillä kaikilla :snotty: . Voi Viinikka, onaps sulla nyt jännää!!!!!!!!!!!!! Oikein sun puolesta rupes meneen kylmät väreet. Toivottavasti saat yöllä hiukan edes unta ja sitten vaan oikein paljon tsemppiä ja voimia!! Me odotellaan täällä malttamattomina uutisia!

Mä päätin kanssa tänään silittäessäni, että laitankin ne lasten sairaalaan tulo vaatteet valmiiksi. Toisaalta itseähän tässä juuri tekee miestä entistä uusavuttomammaks ;) , mutta mä en halua nyt lastani yöpaidassa sairallaaan, kuten viime kerralla kävi :LOL: .

Vointi ollut hyvä täällä, kävelylenkitkin menneet varsin mukavasti. Vaikka se synnytys pelottaa ja aina vaan voisin sitä varmasti siirtää, mutta kyllä tässä kohta rupeaa sekin mietityttämään, ettei vaan yli menisi |O .
 
Topsylta olikin juuri tullut viesti. Siellä niin luottavaisena mieheen, osaisinpa itsekin :ashamed: . Ja kyllähän nuo pärjää, eikä pitäisi ajatella, että molempien on toimittava kuin minun, mutta se on joskus helpommin sanottu kuin tehty :ashamed: .

Mulle kans tuo lasten jättäminen sinänsä ei tuota vaikeuksia (kunhan sitten synnytkyksen ajaksi saadaan joku helpolla lapsia katsomaan), oikeestaan ihana vaan mennä hetkeksi rauhottuun ja oleen vaan vauvan kanssa, saamaan ruuat valmiina nenän alle jne. Luulenpa, etten jaksa lapsia sairaalassa kovin kauan kerralla katsella. Viimeksi vauhti oli ainakin siinä pienessä kopperossa sellaista, että sitä parempi, mitä pikemmin lähtivät... Oon mäkin äiti! Vaan esikoisen näkemistä sairaalassa odotin kyllä suurella innolla ja rakkaudella, itkinkin kun tulivat. Oli ihana nähdä, mutta jotenkin vaan ei sitten kauan jaksanut ja kai toinenkin jännityksessään oli ylikierroksilla.
 
Noista olemassa olevien lasten vaatteista :) Tuo meijen isäntä toi pojat keskimmäistä (6v takaperin) katsomaan suoraan hiekkalaatikolta tai ainakin olivat sen näköisiä :ashamed: Meinasin ottaa pienet laakit :kieh:

Kuopus kun syntyi muistutin häntä että kattookin pojilla olevan puhtaat ja ehjät vaatteet. Joo olihan ne molempia, ainut että nuorimmalla oli 5cm liian pitkät vihreät collegehousut ja paita. Mistä ihmeestä se nekin oli kaivanut kun kaapissa oli ihan sopivan kokoisiakin vaatteita.

Nyt täytyy varmaan lisätä listaan: Puhtaat, ehjät ja SOPIVAT vaatteet :D Että näin meillä :)

viinika onnea huomiselle :hug: Ajattele että kohta teillä on jo pieni sylissä :heart:

Annukaijulle tervetuloa munkin puolesta :wave: Mulla noita limatulpan osia on tupsahdellut jo pari viikkoa mutta lähtöä ei kyllä näy eikä kuulu :/

Ja nyt miä ruikutan |O (taas vaihteeksi) :ashamed: Samperi että meinasin mennä nurin äsken. Pieni muljahtelee tuolla masussa ja kamala muljunta tuntuu haarojen välissä. Samalla vihlasee vasemmalta selästä ja reiden takaosasta oikein kunnolla ja jalka menee alta. Onneksi oli seinä vieressä mistä nappasin kiinni. Nytkin tuikkii selkään makeasti kun istun tässä tuolilla :/ Tääkö riesa vielä loppuajaksi :kieh:

tuutilulla rv 38+1
 
Viinika, onnea matkaan! Mä olen ihan kade sulle :ashamed:

Mä ajattelin luottaa mieheen, että tuo vauvalle vaatteet sairaalaan kunhan on kotiintulon aika. En mä ite tiiä yhtään paremmin mitä silloin pitää olla päällä :D ja voihan se soittaa mulle jos hätä tulee. Itsellekään en ole mitään pakannut. Ei jotenki osaa ku viimeks menin tarkastukseen sairaalaan ja se käynnistettiinki sit samalla eikä ollu mitään mukana. Harja ja hoitoaine oli ne, mitä ekana kerkesin kaivata että ne ja hammasharja pitää vissiin ottaa mukaan kunhan lähden. Loput saa mies sit tuua mitä tuntuu et tarttis.

Mulle tuli yhtäkkiä tässä tosi huono olo. Inhottavaa ku oksettaa :x Ja hoksasin tänään, että mä olen vissiin helpolla päässy ku mulla ei mitää kipeitä supistuksia ole ollut ollenkaan enkä oo joutunu kärvistelemään. Silti valitan koko ajan :ashamed: Oon vaan NIIIIIIIIIIIIIIIN KYLLÄSTYNYT ja haluan vauvan jo pois mahasta!!!!

Sainpa laitettua vaatteetki tossa tänään hoitopöydän laatikoihin. Siellä ne pienimmät vaatteet olis ihan valmiina käyttäjää odottamassa... :whistle:

RR 36+3 muistaakseni
 
Nooh, meitä on niin monenlaisia Rontti :D Ja kyllä meinaa itselläkin usein tulla neuvottua tai ainakin meinattua, kun haluaisi että toinen toimisi juuri niinkuin minäkin. Tähän asti olen saanut suuni pidettyä kiinni... Anopin kanssa on sitten vähän eri juttu :whistle:

Annukaijulle tervetulotoivotukset ja Viinikalle :hug: Tsemppiä! Ja Ansku87, esikoisesta en tuntenut supistuksia, liitoskipuja, en mitään. Synnärille lähdin kun ekat supistukset tuli. Ja 7 tuntia niin tyttö syntyi. Eli ole huolettomin mielin vain. Enemmänkin olen kuullut että esikoisesta niitä vaivoja ei ole, toisella ja siitä eteenpäin niit sit tulee...

joo joo, meen tekeen niitä kouluhommia... ;)

Topsy taas
 
Isin pärjäämisestä lasten kanssa
Täälläkin ihan luottavaisin mielin lähden synnyttämään, mies tulee kyllä kanssani, mutta muuten ollaan ajateltu asiat kuten ennenkin - että jään sitten laitokselle uuden vauvan kanssa, ja mies käy meitä lasten kanssa siellä katsomassa, aloittaa isyysloman kun vauva syntyy. Mummu meitä on jelpannut tuon esikoisen kanssa, on hälytysvalmiudessa kymmenen kilometrin päässä kun sitten joskus käsky käy.

Nyt eilen, kun kävimme mummun ja ukin luona hakemassa puolukoita, alkoi tuo mummu (siis minun äiti) yhtäkkiä kahvipöydässä puhumaan , että hän sitten pitää lapsia täällä tai mummulassa, ettei miehen tartte isyyslomapäiviä vielä mun sairaalassaoloaikana aloittaa... Ihan hyvä ajatus sinänsä, mutta aloin heti kovaan ääneen torjumaan ja kieltämään tuota. Jotenkin meni ihan sekasin mun ajatukset, en missään tapauksessa kaipaa tähän sitten enempää härdelliä kun vauva syntyy. Miehen kanssa ollaan ajateltu niin, että helpommalla menee, kun sentään isi on sitten kotona kahden lapsen kanssa, kun minä yhtäkkiä katoan kuvioista. Ja palaan parin päivän päästä UUDEN VAUVAN KANSSA! Taisi tulla liiankin kovaäänisesti tuo äitin/mummun suunnittelu keskeytettyä, en vaan missään tapauksessa halua nyt enää mitään muuta ihmeellistä siihen. Näistä kahdesta kahelista ei koskaan tiedä, miten reagoivat, kuinka mustasukkaisia ovat ja kuinka paljon ihmettelevät, kun minä tästä katoan vähäksi aikaa. Mummu on kyllä tuttu ja tosi läheinen lapsille, voisi mennä helpostikin tuo...

Että jospa sille mummulle riittäisi nyt se hälytysvalmiudessa oleminen, viimeksi tuli tänne keskellä yötä esikoisen kanssa nukkumaan, kun lähtö kävi puolen yön jälkeen. Miten te muut olette vauvan syntymän jälkeiset päivät ajatelleet järjestää? Lähinnä siis ne, joilla lapsia jo ennestään?


 
Kylähullu meillä mies aloittaa isyysloman samantien ja on kotona noiden muiden lasten kanssa. Ei oikeastaan muuta vaihtoehtoa olekkaan. Saattaa isyysloma siirtyä kun mies on saitsulla selästä nyt ja huomenna on uudelleen lääkäri. Kuinka pitkän saitsun saakaan.

Isovanhemmista ainoastaan mun äiti on elossa ja hän on vielä työelämässä. Tosin äiti jätti osan kesälomasta tähän syksyyn jotta voisi olla ukon apuna. No loma alkaa 19 päivä mutta vauvasta ei kyllä ole tietoakaan :D

Onkos muutes teillä muilla alkaneet puhelimet jo pärisemään? Täällä on. Yks sun toinen tiedustelee harvase päivä: Jokos lähtö lähestyy? Vieläkös oot kokonainen? :D Ei paljoa ole auttanut kun oon sanonut kyllä sitten ilmoittelen..

Ansku87 Ei mullakaan ollut mitään liitoskipuja tms. esikoisesta eikä muuten ainuttakaan supparia ennen kuin sinä päivänä kun synnytys alkoi.
 
Nyt on kyllä pakko valittaa, että mistä ihmeestä tuota nestettä tuonne jalkoihin oikien tuleepi! Eipä ole mukava tunne kun joka askeleella jalkapöytä "hyllyy" :( Myös paineet on olleet pikkaisen koholla, viimeksi viikko sitten 118/186, eihä tuo tietysti muuten huoleta, mutta kun alapaine on ollut alussa siinä 60-70 välissä. No onneksi neuvola taas huomenna, niin saahaan turvotukset kontroloitua!

Meillä lähtee viimeinen viikko "vauvattomina" käyntiin, kun ensi maanantaina (24.9) on sektioaika. Kyllä jo jännittää kovasti. Olikos täällä muita lokamammoja, joilla on suunniteltu sektio edessä?

Tänään pohdittiin miehekkeen kanssa nimiä oikein kunnolla ja päästiinkin yhteisymmärrykseen, ainakin pojan nimen suhteen. Voi kun tuntuu, että pojan nimi olisi niin paljon helpompi keksiä kuin tytön. Mitenkäs muut, onkos teillä nimet jo valmiina pikkuisille? Ai niin ja Viinikalle oikein paljon tsemppiä tulevaan koitokseen! Nyt täytyy lähteä astianpesukoneen tyhjennykseen ennen kuin BB alkaa. Ai kuinka niin koukussa :LOL:

HemuliP rv 36+6
 
mamma3
Annukaiju: Tervetuloa!!! :wave:

Viinika: Onnea hurjan paljon matkaan :hug: Tuu sit heti ilmottamaan kun jaksat ja mahdollisuus siihen tulee, että kuinkas kävikään :)

Ansku: Liitoskipuja ei välttämättä ole laisinkaan. Se on normaalia!!! Ja ole vaan onnellinen kun olet niiltä säästynyt =)

Ja vielä tuosta miehen pärjäämisestä lasten kaa synnärillä olo aikana...Pitäis luottaa enemmän että hyvin niil menee :) Sanoi itekkin et ole huoleti, pärjätään me. Mutta kun huoli vain on, niin minkäs teet :) Ja itehän mä olen miehen liian helpolle "opettanut", juuri esim toi pukeminen... (muoks. siis yleensä varaan vaatteet valmiiks jne) En mäkään vaadi mitään kalliita hienoja merkkivaatteita tms. mutta et ois ees puhdasta ja ehjää, heh =)

En tiedä, olenko mä jotenkin outo kun oikeestaan tykkään siel synnärillä olosta?? Siellä saa hetken rauhan, saa levätä kun siltä tuntuu, tutustuu vauvaan, ei tartte passata ketään, saa käydä suihkussa rauhassa, ruoka tulee valmiina jne jne jne. Tietty kiva palata sit kotiinkin, mut kyllä siellä mieluusti mä ne muutamat päivät vietän =) :ashamed: Ja toi lasten vierailu sairaalassa...aluks oli tarkoitus et lapset tulee aina miehen kaa sit sairaalalle,mut nyt päätettiin niin et käyvät luultavasti vain kerran kattomassa pikkusisarusta. Mies kyllä käy päivittäin, mut jättää lapset mummilaan siksi aikaa. Ajateltiin niin että näin saadaan kolmen keskistä aikaa hetki(se ei sit kotona mahdollista) ja toiseks se et mä alan ikävöimään kahta kauheemmin isompia lapsia sit jos näen heidät... :ashamed: OUTOKO??? :whistle: Mut nyt tuntuu et näin meille paras ratkaisu :)

Tuplamamma: Kuulosti tuo sun olosi aika lailla samalta kun omani. Ei todellakaan meinaa päästä mistään pystyyn ilman kipuja. Sängystä nousemiseenkin mulla on nyt ihan oma tyylini, heh, mieskin jo alkaa hymyilemään näille mun vippaskonsteille =) Todellisuudessa nää ei kyl ole yhtään hauskoja...vaan olo alkaa olla aika kurja :( Maha on kokoajan sellases puristuksessa ja selkäkin alkaa oireilla :/

tuutilulla: :wave: puhelimet soi tääläkin...JO :kieh: aika raivostuttavaa...... |O Mä olen kyl luvannut ilmoittaa kun vauva syntyy mut miks kukaan ei voi uskoo vaan kyselevät silti :headwall: Eikä täs olla viel ees lasketussa ajassa :whistle:
 

Yhteistyössä