***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

mamma3 mulla oli sf-mitta 32+5 30cm :)

täällä taas taitaa tulla uneton yö :/

pitäis soitella piakkoin synnärille sitä tutustumis käyntiä,neuvolantäti oli sinne jo soitellut että millonka passais tulla,olivat pyytäneet meitä soitteleen.
onhan se kiva tietää minne menee...
meillä tosiaan matkaa aika paljon,yli tunti menee automatkaan.
saisipa perhehuoneen,helpottais paljon...

jaa,jos sitä painus lukemaan(kuorsaa tuo kulta tuolla,kuinkahan voi keskittyy kirjaan)
makoisia unia kaikille!!!tää vielä valvoo....
-milla
 
Huomenta

Mulla siis toi Sf-mitta oli rv 32+3 30 cm.

Tässä sitä kotona ollaan, nyt siis saikulla, ja sitten se ä-loma jo alkaakin.
Vein juuri tytön kouluun, ja poika on kotona veilä kipeenä, Tuntuu oudolta että ei ole töissä, mutta kaipa tähänkin tottuu.
 
Huomenta!

mamma3: Muistelen että tätä samaa on ollut kahdessa aiemmassakin raskaudessa, mutta tosiaan satunnaisesti, niinkuin sinullakin. Ihmetyttää kun kestää ja kestää eikä tunnu menevän ohi :/

Täällä yö tosiaan meni unettomaksi..
Askartelin meidän tulevien talvihäiden kutsuja ja kun olin menossa nukkumaan, niin alaselkää jomotti ihan kauheasti. Ajattelin sen johtuneen istumisesta. No vauveli alkoi puskea päätään alaspäin ihan todenteolla ja tuntui jo että nyt hän tulee ulos! :eek: :D Siitäpä sitten tuntui ensimmäinen tuttu kipeä supistus ja ajattelin että ei voi olla totta! Ja kymmenen minuutin välein kipeitä supistuksia 50min ajan jonka jälkeen ei enää kuulunut ja nukahdin. Joten pitäisi kai alkaa kohta tosissaan kaivamaan sitä äippäpolin numeroa...?

Sf-mittoja kyseltiin ja mulla on rv31+1 mitattu 33cm ja vauva raivotarjonnassa. Sama mitta kolmen edellisen kanssa on ollut vasta rv 37-38 :ashamed: En tiedä mistä johtuu tuollainen mitta, lapsiveden määrä ok, ehkä tämä keikkuu vielä korkeammalla kuin edelliset? :D

milli& tyttö rv 31+3
 
huomenia!

kyllä ottaa taas pattiin,isännän kannettava ei taaskaan toimi,taijan heittää kohta jotain veslintua sillä persiiseen..kyllä ihme värkkejä kun aina jotakin vikaa :( piti tulla tälle vanhalle koneelle kirjoittamaan..mutta kun tämä on niin tautisen hidas.

milli78 mulla kuuluu aina välillä kun otan tuota rautavalmistetta(obsidania) niin ihme lorinoita ja ääniä mahassa..ja kyllä se mahan löysemmälle heittää..et ei kyllä ummetusta oo,hyvä kuitenkin niin.

eilen sitten saatiin nämä huonejärjästelyt tehtyä..oli kyllä aikamoinen souvi,ja sitten kun illalla käytiin nukkumaan,niin meikäläinenhän ei saanutkaan unenpäästä kiinni,kattelin vielä kahen aikaan kelloa |O
ja kyllä suututti..sitten ihme ääniä kuulu-toden näkösesti just räystäs tuolla nurkalla,niin sellanen napsutus kuulu..meijän entinen huone oli etupihan puolelle,ja tollanen terassi just tossa ikkunan alla,niin eihän silläpuolella mitään tipekkeitä ole..ja ääniä kuulunu.
kissat ja koirakin tosi levottomia viime yönä..ka nekin meni sekasin kun mylläytettiin kaikki ylösalasin. :D
mamma3 minäkin olen ollut alusta asti ihan samaa mieltä että kyllä etätytöt voivat nukkua vaikka patjoilla lattialla kun niin harvoin täällä käyvät..mutta en vaatinut että meijän likat olis omat huoneet saaneet..isäntä sitten ite ehotti tätä järjästystä,kun tuskailin ettei meijän makkariin mahdu yhtikäs mitään,hyvä jos ite sinne mahtuu..ja siivouskin oli yhtä tuskaa,kun et kunnolla mahtunut imurin kanssa perimmäiseen nurkkaan.joten tuumasta sitten vaan toimeen,et meijän likat sai omat huoneet.
ni saapi nähdä mikä on etätyttöjen reaktio kun tuleevat :whistle:
mutta tyhmäähän sitä on yhtä huonetta tyhjillään pitää..

sf-mitasta mulla oli rv 32+6 30cm
kuulemma ei mikään isokokonen vaavi ole tulossa,ja edelleen vaavi köllöttelee siellä istuma asennossa.
perjantaina neuvola,saa nähdä miten on kasvanut.

sitten asumismuodoista oli ollut puhetta..
asutaan n.5000 asukkaan kunnassa.
omakotitalossa,4h+k+khh+sauna..ei kuitenkaan mikään isokokonen tää mökki..oliskohan 105 neliöö.
makkarit aika pieniä,olkkari ja keittiö isot.
lähimpään kaupunkiin 20km,kirkolle 12km.jossa neuvola ym palvelut.
täällä kylällä kyläkoulu n.3.5km+yks kurppanen kauppa.
lähimmässä kaupungissa tulee yleensä asioitua ruoka ym ostokset.
naapurit kummallakin puolella taloa n.100 säteellä.

oli ollut puhetta kissaverkoista vaunuihin..
tuossa yhtenä päivänä just isännälle puhelin että pitäskö sellanen ostaa,kuitenkin omasta takaa kolme kissaa,jotka ovat kyllä innokkaina menossa vauvan sänkyynkin,joten uskon että tekeevät myös tuttavuutta vaunujen kanssa :eek:

mutta nyt täytyy kai päästää isäntä käymään koneella..
iltapäivällä olis tarkoitus vähän käydä maakuntamatkailua..tuolla pohjois-karjalan puolella..siellä olis marimekon tehtaanmyymälä..ja meikä havitellut yhtä laukkua,josko sieltä sais pikkusen halvemmalla,mitä normaalista myymälästä :D

niinukka ja vunttunen 34+5
 
Niinukka: Just tuota obsidania olen ottanut, eikä aiemmin mitään ole ollut. Nyt eilisestä asti ilman ja toivon tän mahan rauhoittuvan. :| Hb onneksi kuitenkin 120 toissapäivänä.

Asumisjutuista..
Asutaan Vihdissä. Omakotitalo rauhallisella alueella. Keskustaan n.4km. 4h+k+khh+2xwc+vh+s ja neliöitä 135. Välillä tuntuu että tila ei riitä, mutta saa kyllä riittää vielä joksikin aikaa. Reilun vuoden ollaan täällä asuttu, mies kauemmin. Kaupunkilaiselle ihana muutos, täällä "maalla" on mukavaa ja rauhallista. Mielummin kasvatan lapseni täällä. Haluaisin vielä syrjempäänkin.
=)

Soitin äippäpolille eikä mulla ole mitään hätää. Täytyy vaan soittaa neuvolaan ja siirtää lääkäriä aiemmaksi, niinkuin ajattelinkin. Ja jos vielä tulee samanlainen tilanne kuin viime yönä eikä meinaa hellittää niin soitto synnytysvastaanottoon. :) Mulla on kuitenkin mennyt hyvin kaikki edelliset, niin tuskin edes toimenpiteestä huolimatta tämä tulisi kovin ennenaikaisena oli kätilön mielipide.

Nyt on tosiaan hyvä olo eikä kipuja missään saatikka minkäänlaista supistelua. Kyllä Pötkylä nyt viime yönä äitinsä pelästytti ;)
Tuli sellainen olo että tätähän tämä onkin, mä en halua synnyttää!! :eek: :p
 
Sf-mitta oli minulla viime neuvolassa (33+6) 29 cm. Eli alakäyrillä mennään ja vauveli on rt:ssä ja laskeutunutkin jo =)

Kokeilenpas minäkin tuota lihavointia, saa nähdä onnistuuko se :p

Minulla myös pahoinvointi alkanut taas. Todella herkästi tulee huono ja etova olo, silloin saa kyllä lyödä maate kun tuntuu että ulos tulee milloin vain :x Oksentaa ei ole onneksi tarvinnut, kiitos siitä.
Ja obsidanista sen verran, että minä olen sitä syönyt 12 viikosta asti ja tasaisin väliajoin heittää se minullakin vatsan löysäksi :/

Inana ja masukki 34+2
 
Sf-mitta rv:llä 34+2 oli 30cm. neuvolan tädin mielestä ei ole tälläkään kertaa mikään kovin kookas vauva tulossa. Varmaan samanlainen "ripakinttu rääpäle" kuin nää kaksi nuorempaakin :D Heiltä puuttui kokonaan se vauvamainen pyöreys. No nopeasti pojat pyöristyivät.

Täytyykin katsella noita vaatteita uudelleen kun näin kylmää ilmaa pukkaa päälle...

tuutilulla rv 35+5 Ja ihan oon mittaa myöten täynnä tätä masua :/
 
Toi sf-mitta oli mulla rv 33+4 29,5cm ja nyt viime käynnillä rv 35+2 muka oli 34cm..eri mittaaja.
Mä en oikein luota/usko tohon viime mittaukseen kun se lääkäri oli muutenkin ihan pihalla.Ei se raasu löytäny edes vauvaa tuolta, siis sillä ei ollu hajuakaan että miten päin vauveli on..terkka tuli sit näyttämään :whistle:
Että on ihanaa kun noita lääkärinplanttuja tulee harjoittelemaan meillä synnyttäjillä..
Että harmitti koko perhanan käynti :kieh:
 
joten surffailen ...
Mullahan on SF mitta 31 cm ja viikkoja 34+1.
Keksikäyrällä, ymmärtääkseni 3,5 - 3,7 kg mukulainen tulossa .
Jollei ota loppupyrähdyksiä :)

Johonkin mun piti vastailla...
Kai OYS:iin synnäri tuttumisiin pikkuhiljaa alkaa pääsemään - meidän sille ryhmälle oli puhetta erikoistarjouskäynnin järjestämisestä , mutta kysykää neuvolasta tai ä-polilta suoraan onko jotain yleiskäyntejä ? Jäin siihen uskoon, että on ollut vielä tähän asti sulki kiinni.

Saako niitä kissaverkkoja alle 40e mistään ? Hinta tais olla tuo webissä, sama babystylessä ?
Onkos lämpöpussin/unipussin käyttäjiä ? Aattelin sellaista vielä hankkia, varmaan ensin vaunuun lämpöpussin - kai sama pussukka käy turvakaukaloonkin.
Hain eilen ne mun vaavin turkoosit Brio Happy vaunut - on kyllä ihanan näköiset. samoin vaalianpunaisen Britaxin turvakaukalon, sekin on söpö ! :)

Ja taas tyhmä kysymys - pitääkö niihin vaunuihin vielä erikseen hommata joku patja ? Vaiko eikö ? Kun ohjeessa luki, ettei saa patja olla yli 3cm , tai en muista mitä ?

Mulla taas Obsidan kovetti vatsan ....

Nyt lähden syömään ja apteekkiin ostamaan sitä välilihaöljyä, Panadolia (sitä soi kuulema alkusuppareihin ottaa 2 tabua, jotta jaksaa paremmin kotona kikkiä), ja katson paljon se Lan .. jotain maksaa , siis tissivoide - josko ostais sitäkin.
Vauvan kuumemittareista - kävisikö sama otsainfrapunavekotin , mitä Anttila kauppaa uudessa tarjousvihossa myös vauvalle ? Vai pitääkö ottaa aina korvasta ?


menoa kaikille , aurinkokin paistelee ...
- papu & viola auroora Rv 34+1, ja maha on iiiiso

 
heipparallaa!!! tavallaan en oo uus, joka päivä luen teiän viestejä =). vihdoin sain ny sit itsekkin rekisteröityä. laskettuaika on 21.10 ja poikaa luultavasti odotan. itselläkin on ollu koko ajan poika olo. raskaus on edenny vallan mainiosti, paitsi nyt o alkanu univaikeudet...ei vaan väsytä. vaiks pitäs levätä...alaselkä ollu tosi kipee muutaman päivän. huomen meen hermorata hierojalle, jos se pystyis jotain tekeen. olis niin mukavaa vielä harrastaa jotain..

sazka ja poitsu Rv 32+4

p.s nii ja esikoista odotan ja synnytys tapahtuu keski-suomen keskussairaalassa.:)
 
sf-mitasta:
rv 30+4 32cm, ja maanantaina rv33+1 edelleen 32cm, eli vaakaviivan teki meillekkin, tosin yläkäyrän yläpuolella menty koko ajan,nyt sitten oltais sillä yläkäyrällä just :D ! sain uuden ajan viikon päähän,ja katotaan mitta uudelleen. en ole kovin huolissani silä tuntuu jätkä ylettyvän liiankin kanssa kylkiluihin, jotenkin on vielä liikkeet reipastunu ja lisääntyny viimeaikoina, tuntuu että eikö se nuku koskaan....
aamupäivät tuntuu menevän vähän heikolla hapella, pyörryttää ja on "tunkkanen" olo, mistälie johtuu...katottiin hb ja seoli 132, joten en taida tarvita rautaa popsia koko raskausaikana! meillä hb mitataan vain tarvittaessa, multa on otettu nyt kolmesti koko aikana, että näin on eri tavat neuvoloissa!
asumisesta:
meillä uudehko ok-talo maalla, kun mulla noita omia heppoja tuossa majailee pari kappaletta :heart: . kauhea kaipuu on jo hevosen selkään, jospa sitä tuossa joulun aikaan jo antais paikat myöten elvytellä ratsastusharrastusta, on kuulemma hyvää treeniä lantionpohjanlihaksille, mutta ei suositella ihan heti ensimmäiseksi liikuntamuodoksi synnytyksen jälkeen, joten malttia vaatii...
kohdunkaulan kanavasta:
mullakin ultralla 5cm, ja käsin mitattuna 3cm. saas nähdä onko asiaan vaikuttanu voimistuneet harj.supparit, on aika topakoita jo välillä ja tulee tosi tiuhaan. otettiin taas tulehdusnäytteet, tuloksia odottelen...myös sellaista kirvelevää vihlontaa on ruennut ilmenemään tuolla alapään suunnalla, tekee mieli pistää jalat ristiin ja kumartua niin helpottaa vähän...pitäis varmaan tarkistaa tuo kohdunsuun tilanne vielä ennen lääkärineuvolaa rv36, niin ei tulis yllätyksiä..

mutta nyt syömään, onkin karsea nälkä! taas kerran...
:D
tilda+tiitiäinen33+4 :heart:
 
Onkos lämpöpussin/unipussin käyttäjiä ? Aattelin sellaista vielä hankkia, varmaan ensin vaunuun lämpöpussin - kai sama pussukka käy turvakaukaloonkin.
ite oon hankkinu rattaisiin sellasen lämpöpussin,mut on tosiaan kuitenkin sen verran iso,et ei käy turvakaukaloon...joten hommasin siihenkin oman =)
tommonen lämpöpussi meillä http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/1328

ja tollanen kaukalo pussi http://www.lastenvaatteet.com/product_info.php?cPath=1103_30&products_id=1760

henkka ja veeti 32+5
 
Heips,

Kovastipa täällä tarvikkeita hommataan :) Malttakaahan hieman, kunnes vauva syntyy, sanon minä yhden lapsen äitinä ;) Turvakaukalopussit ja muut lämpöpussit jäi meillä ainakin nurkkaan, äippäpakkauksessahan tulee makuupussi jota käyttää vaunussa ja turvakaukalossa pussi olisi ollut liian kuuma. Kuitenkin aina kuljettiin ulkona esim parkkipaikalta kauppaan ja kaupoissa on aika kylmä, niin pitihän se toppapuku olla päällä. Mutta on joku toki niitä minulle kehunutkin, eli riippuu aina käyttäjästä ja käyttötarpeesta.

Unipussiakin ollaan käytetty, tosin sellaiset topatut kaupalliset olisi ollut meille liikaa. Ja tosi kalliita! :eek: Yöpuvun helmaan kun ompelee kiristysnarun niin siinä on hyvä unipussi :) Meni meillä 1½ vuotiaaksi asti, välillä vähän pidennettiin lisäkangaskappaleella.

Lansinohia suosittelen!! Ei olisi meillä tullut imetyksestä ilman sitä mitään! Ihan järkyttävä kipu alussa nännihaavoista, eikä Bebanthen auttanut. Mutta Lansinoh auttoi! Nytkin sitä on jo tuubi odottamassa, suosittelen ottamaan jo sairaalaan mukaan, siellä minulle annettiin vain bebanthenia.

Kissaverkko hommattiin etukäteen pinnikseen, eikä kertaakaan käytetty. meillä on kaksi kissaa niin ajattelin että jos... no joo, eihän sitä koskaan jaksanut siihen päälle virittää. Laitoin aina makkarin oven eteen esteen niin että jäi vähän raolleen eikä kissat saaneet ovea vedettyä auki. Ulkona vaunuissa mun mielestä kissaverkoksi riittää hyttysverkko, ja talvella tulee melkein joka kerta laitettua sadesuoja tuuli/lumisuojaksi, joten eipä ne kissat siitä läpi pääse. Tai varsinkaan oravat! Ja kyllä mä olin sen verran neuro, että jos en kokoajan nähnyt vaavia ikkunasta niin jokaista risausta itkarista kävin kyllä tarkistaan. Että jos päälle ois kissa hypännyt, ei ois siinä kauaa ehtinyt olla. Kertaakaan ei mikään elukka vaunuihin hypännyt.

YOdottaja, taidan olla vähän kade sun Brion Happyistä... :whistle: Olisin ehdottomasti sellaiset halunnut, en vaan uskaltanut ehdottakaan miehelle. Sen verran on menoja että päädyimme edullisempiin käytettyihiin. Mutta ai että ne on hienot! Mä luulen että kun niitä varmaan kuitenkin aika vähän Oulussa pyörii varsinkin turkoosin värisenä, niin jos sellaiset tulee vastaan niin taidan huikata ollaanko palstatuttuja :D

Mitäs muuta... Sazka tervetuloa! Vielä ehtii mukaan. :)

Obsidan veti minulla niin ruikulille mahan että jätin suosiolla syömättä! Esikoisen aikaan ei tullut mitään.

Yksäiti hienoa että olet vielä yhdessä kasassa :) Hieman jännittää tuo sun tilanne ja tulee sitä mietittyä.

Sf-mitta minulla viikoilla 32+0 29 cm, ja vauva vielä perätilassa, eli meinasi ettei ole kovin iso tulossa kun yleensä näillä viikoilla on isompi mitta jos toinen ei ole vielä oikein päin.

Omaa oloa: Työnteko ei maita yhtään!! Mitenkäs te muut määräaikaisella sopimuksella olleet ja sairaslomalle jääneet, oliko tiukkapaikka jäädä pois? Sujuiko ongelmitta? Mulla alkaa istuminen tehdä jo tiukkaa (ensin kuljetan esikoisen autolla tarhaan ja ajan töihin: 30 min, sitten teen töitä 7-8 tuntia ja taas autossa 30 min. Ja työ on istumista, joten melkoisesti tulee istuttua päivän aikana!) Alkaa hieman ottaa jo selkään ja mietin kehtaisiko hakea saikkua? Vaan samperi kun tuntuu että on maailman suurin luuseri kun ei määräaikaista työsuhdetta saa vedettyä loppuun (työsopimus loppuu äippälomaan). Tässä nyt kaipaisin vertaistukea, mitä ihmettä tehdä?

Topsy 32+2

 
Neuvolakuulumisia:
Paineet 119/61, pissassa valkuaista ja näyte aamuksi, sf mitta 34(!!!), rt, turvotus+++, painoa tullu kilo viikossa lisää ( |O ), hemppari 75 (jokohan äippäpolilla aletaan heräillä...), Calmettea ei meidänkään typylle kuulema laiteta ja hyvä niin, kun kolmosella rokotuskohta märki vielä 3 vuotiaanakin ja joutu siihen useemman antibioottikuurin syömään.

Meillä hommattiin nelosen synnyttyä kans tuo kissaverkko oravien, lintujen, kissojen ja muiden petoeläinten takia (pihassa liikkuu mm lumikoita, supia, kärppiä ym). Vaunut sitten sattu olemaan sen malliset, että sivuun jäi isot aukot eli verkko ei mitään hyödyttäny. Jäi sitten käyttämättä.

Tuota kuumemittaria kommentoin sen verran, että otsamittari mittaa ainakin meillä mitä sattuu ja korvamittari ei mahdu kunnolla pienen korvaan. Ihan tavan digitaalinen mittari ja pepusta mittaaminen antaa parhaimman tuloksen.

Obsidan veti myös mulla mahan sekaisin ja on lisäks karseen makunen ja hajunen.






Ai niin ja Lansinohia suosittelen lämpimästi myös minä!!



 
Juu kuumemittarista vielä kommentti, että vastasyntyneelle suosin minäkin ihan joustavaa pyllymittaria ja isommalle sit käy noi korva/otsamittarit. Infrapunaotsamittarista on mulla kokemusta, ja hyvä on tollaselle 3 vuotiaalle. Ainoa vaan että näyttää n. asteen vähemmän kuin normaalit mittarit, mutta kun terveenä mittaa sillä normaalilämmön niin sit aina kun on kuumetta niin voi verrata siihen normaalilämpöön että onko noussut vai sama.

Topsy taas
 
Mulla sf-mitta oli rv 34+1 ton 29cm...eli alakäyrillä vedellään. Samaa kokoo ollu esikoisenkin kanssa. Ja niinkun ne sano kokoarviostakin että siro vaavi tulossa =) niinkun oli veljensäkkin.

yksäiti+ hippu rv 34+3
 
Oliphan Milekolla alhainen hemoglobiini! On varmaan aika ajoin aika heikko olo??

Noista hankinnoista, mä en ollut koskaan ennen tätä kuullutkaan turvaistuimen lämpöpussista, vaikka jo kolmas on tulossa..Kaikkea uutta sitä oppii:)
Ja meillä taas tuo bebanthen oli aivan loistava tuote edellisillä kerroilla, saa nähdä miten on nyt.
Korvakuumemittari hankittiin kakkosen aikana, ja se ei tosiaan kunnolla mahtunut pienen korvaan, ja antoi näin ollen mitä sattuu lukemia.
Ostettiin sitten digitaalinen mittari, jossa oli sellainen taipuisa se pää, sillä oli helppo ja nopea pepusta mittailla, ja tulos oli aina varmasti oikea.
Nyt ei sellaista ole, pitää ostaa sitten kun tarvetta taas tulee. Nythän noilla isomilla on jo helppo mittailla kainalosta kuume.
Meillä se hyvä että apteekki kävelymatkan päässä, ja auki 08-22, eli ei niin paniikkia jos ei kaikkea kaapissa koko ajan valmiina olekaan.
Obsidania minä myös koitin hetken syödä, mutta mulla se kaikki tuli oksenteluna ulos. Sen lopetin , ja onneksi toi hemoglobiini nousi ilman rautaakin. En olisi pystynyt niitä tabletteja enää syömäänkään.

Miten muuten toi sf-mitta, mikä kaikki siihen vaikuttaa? Vauvan koko nyt ainakin, ja asento, ja selvästi mittaajakin välilä. Mutta vaikuttaako esim. äidin koko, pituus, paino tms?? Koska ainahan suuri sf-mitta ei kerro suuresta vauvasta, lapsiveden määräkin siihen vaikuttaa.




 
Sf-mitasta oli ollut puhetta,minulla se oli rv 32+2 31cm ja rt

Asumuksista myös keskustelua,me asutaan siis Oulussa 3huonetta,keittiö,wc,pesuhuone ja sauna,neliöitä tais olla 69 :whistle: parveketilaa on kivasti ku on sekä lasitettu osa että semmonen avonainen =)

ihan kivasti ollaan mahuttu,tällähetkellä toi ylimääränen makkari on tietokonehuone ja makuuhuoneeseen saatiin hyvin mahtumaan vauvan tavarat. Oletteko nähneet kaupoissa mitään kivoja kevyttoppapukuja tai toppiksia vastasyntyneen kokoa,56-62cm? Kun itse olen yrittänyt katsella mutta ei ole pistänyt silmään. Kauan aikaahan tuo ei päälle mahtuisi mutta ois se kiva että olis suht sopivan kokonen,ja mahollisesti tulevaisuudessa jos lapsia ilmaantuu lisää niin voihan sitä niilläkin käyttää :)

diipeli rv 32+5 :heart:
 
niin tuo sf-mitta,vaikka minulla se huiteleekin yläkäyrillä,silti mahani ei ole kovinkaan iso,olen aika lyhyt ja vauva painaa todella ikävästi kylkeen ja pikkusen hengittäminenki on raskasta :/ sekihän varmasti vaikuttaa kuinka alhaalla vauva jo on,eikös se voi jopa laskeakin loppuaikana? :whistle:
 
Topsy olisin vielä kysellyt tosta mikrofleecen pesusta. eli mulla on kangaskaupasta sitä ostettuna, mutta vielä en ole siitä mitään leikellyt. mun ilmeisesti kannattaa pestä se nyt kokonaisena ennen kun saksin siitä niitä liinoja (kutistuu varmaan vähän?)? olen ostanu pesuaineeks daily sensitive- jauhetta, oon ymmärtäny et se ois hyvä merkki kestoille ja muutenkin vauvanvaatteille. missä lämpötilassa peset nuo fleeceliinat? yleensähän niille suositeltais varmaan hienopesua 30asteessa, mut ei kait niitä nyt yksistään kukaan ala koneessa pyörittään, vai pesetkö käsin? niin ja ite oon ymmärtäny ettei tuo kangas päästäis väriä muuhun pyykkiin, onko näin? mulla tuo on ihanan ruskeeta ja ajattelin et leikkaan aluks ihan muutamia liinoja kokeeks, osan säilytän kaapissa ja sitten siitä jäis vielä sopiva pala vaikka vaunuihin "lakanaks" tai peitoks (olis just sävysävyynkin). senhän voi kans sitten joskus pistää osiin kun tarvetta tulee lisää.
 
Näin jossain mainoksen tutti-kuumemitarista. Onko jollakulla kokemuksia?

Sf-mitta: Mulla oli rv 32 tasan 32 cm kun läääkäri mittas ja nyt kun rv 33+5 neuvolassa mitattiin se oli 30cm. Käsiala näköjään vaikuttaa aika paljon.
 

Yhteistyössä