***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

moi kaikille!!:)
täällä mennyt päivä lepäillessä,on tullut luettua ja kateltua telkkaria.
ois kiva laitella vauva tarvikkeet jo valmiiksi...mutta kyllä nyt parasta vaan totella lääkäria ja makoilla!!
sellasta pitikin tulla teiltä kyselemään että onko ollu muilla sellasta "kipua"tai hassua tunnetta(en osaa nyt oikein selittää ) tuolla ihan alamahassa?!
mulla tänää monta tuntia oli semmonen kumma tunne,sitten jatkoin vaan makoilua niin onneksi helpotti!!
jospas se vaavi oli eri asennossa??
nyt täytyy painua taas makuu asentoon....
hauskat perjantait kaikille ja voikaa hyvin :wave:
-milla30+5
 
Voi kissa, kun en saa unta!

Aamukuudesta saakka olen sitten valvonut, ja nukkumaan menin vasta yhden aikaan. Ei vaan tule enää uni silmään... onkohan tämä luonnon omaa pehmeää laskua tuleviin valvomisiin? Sen nyt tietää kuinka paljon parin tunnin päästä väsyttää. Onneksi sentään masuasukki pitää mulle seuraa potkimalla ja taas nikottelemalla. Aika hauska tunne tuo nykiminen, ku toisella on hikka ;)

Ensi viikolla olisi neuvola. Olen varma, että hemppa huitelee jossain tosi alhaalla. Olen yrittänyt syödä rautatabletteja, obsidania, mut mun pakki menee totaalisesti sekaisin niistä. Pitäiskö vaihtaa merkkiä? Ruoasta rautaa en varmaan saa tarpeeksi, pinaatti ei maistu, eikä mitkään veriruoat ja sen parsakaalinkin kanssa on vähän niin ja näin (olen kyllästynyt).
Tiedän, että hemppa olisi hyvä saada ok lukemiin, kun synnärillä saattaa muutenkin mennä heikkoon kuntoon. Eli onko ideaa, mitä popsia ruisleivän ja lihan lisäksi kerryyttääkseen rautavarastoja?

Näyttää tulevan taas ihana päivä, nyt taidan siirtyä ulkoilmaan, jospa sitä siellä piristyisi.

Hyviä vointeja toivottelee teille uneton Ippuli
 
Hei,

Täällä on monella yöt menneet kukkuessa ja niin myös täällä :ashamed: Viime yönä ihme kyllä sain nukuttua hyvin, ehkä oli hieman viileämpi yö kuin muutamat aikaisemmat.... Tuo kuumuus ainakin minua valvottaa ja hikoilen kuin pieni porsas. :whistle: Tyyny ja peitto on ihan hiestä märkänä niin ei kai sellaisessa voi kukaan nukkua levollisesti.

Joku kyseli aikaisemmin H&M:n imetysliiveistä. Minulla on kaikki imetysliivit kyseisen merkkisiä ja itse ainakin olen ollut tyytyväinen ja toiseksi ovat vieläpä aika kestäviä.

Maanantaina loppu kesäloma ja pitäisi tässä jotenkin saada virtaa että jaksaa taas lomailun jälkeen tehdä töitä :whistle: Ei vain oikein tahdo ottaa tuulta purjeisiin kun on tottunut tähän völläilyyn. Viisi viikkoa menee kyllä ajassa nopeasti että eiköhän sitä jaksa vielä sen verran ottaa loppu kiriä. Sen jälkeen alkaakin sitten äippäloma =)

Pitää vissiin sitten siirtyä nauttimaan täysin rinnoin vielä näistä kahdesta viimeisestä lomapäivästä.

Mukavaa viikonloppua kaikille

Katja ja Einari 29+4
 
Mulla siis ongelmana tuo alhainen hemppari. Torstaina mitattiin 82. Kaikki tablettimuotoiset rautatabletit on kokeiltu, eikä mun maha yksinkertaisesti siedä niitä. On ripulia, pahoinvointia, närästystä ja lopulta ne tulee oksentamalla pois. Nestemäisiä valmisteita en saa menemään alas. Joudun syömään myös mahalääkkeitä refluksitaudin takia, joten lääkkeen ottamisajankohta pitäisi katsoa tarkkaan. Sappivaivojen takia taas esim. jonkun mainitsema parsakaali on pannassa. Sokereiden takia sitten ruisleipää pitää rajoittaa, kun jostain syystä se nostaa mulla sokerit huippuunsa. Neuvolassa tätä jo mietittiin ja nyt vaan odotellaan hempparin laskua alle 80. Sitten vasta äitipolilla alkavat miettiä, mitä tehdään. Aikaisemmissakin raskauksissa on ollut sama ongelma ja ainoana vaihtoehtona veritiputus. Olo on kieltämättä aikasen väsynyt. Hengästyttää ja huippailee.

Mileko + "riiviö"tyttö 30+5
 
Mulla on kanssa matalalla, mutta sentäs vielä 100 hujakoilla toi hemppari. Mulla onneksi vatsa on tähän asti sietänyt obsidanin vaikka tuplamäärää vedän. Eipä se hemppari ole tuplallakaan mihinkään noussut, mutta eipä ole laskenutkaan.

Teilläpäin on tosi matala tuo hempparin raja. Mulle sanoi jo nyt neuvolatäti, että jos labrassa otettu näyte on 100 tai alle niin tulee lähete äippäpolille. Jälleen erilaisia käytäntöjä...

Joku puhui alavatsakivuista. Mullakin on nyt helteiden aikaan ollut öisin alamaha tosi kipeä. Toisaalta kipu on kuin lihasten venymistä toisaalta pistelyä. Muilla samanlaista? Lisäksi välillä tuntuu todella voimakas pistävä kipu oikealla alavatsalla, melkein nivusessa. itse en keksi mikä sen voisi aiheuttaa paitsi tietenkin tuo vekara, jolla tuntuu muutenkin olevan tarvetta änkeä peppuaan kylkiluiden alle tai jalkaa kyljestä ulos... :LOL: Isäänsä tullut, kun on niin kovasti liikkeellä.

Mulle ei vaan äitiyspakkausta kuulu. Kesäkuun 20 on paperit menneet perille ja kun pari viikkoa sitten soitin oli kuulema päätös jo tehty. Noo, kohta siitä on vasta 8 viikkoa...

Nökö ja Vekara 31+3
 
Tosiaan - ei rautaa maitotuotteiden kans yhtäaikaa tai lähekkäin.
Lisäksi - mä kyllä vuorotellen kokeilin luontaistuotekaupan FerroForte B (raskautuneen kuva kyljessä) ja sillä tais nousta paremmin kuin Obsidanilla, siinäkin imeytymisessä voi olla eroja.
Tuota FFB:tä yks mun lapsen jo tehnyt kaveri suositteli...
Nyt oon otellut n joka kolmas päivä snapsin - kun mun hemppa oli 134 viimeksi.

- papu
 
Rautaa kuulemma saa persiljasta. Mulla oli 114 hb viimeks ja terkka neuvo laittaan leivänpäälle persiljaa ja siihen päälle juusto tai leikkele.
En oo vielä kokeillu, mutta tarttee kokeilla, ettei tarttis tabuja syödä. Masu meni niistä Onnin syntymän jälkeen ihan kovaks.

Tosta ruisleivästä. Mä kun nyt joudun noi sokrut mittaan ennen ja jälkeen syömisen, niin joka aamupalan jälkeen on lukemat ollu huimat, tänään 9.6 (7.8 alle pitäs olla)
Johtunee siis tuosta ruisleivästä. Mikä sitten olis hyvä vaihtoehto? Puuroja en mielellään söis ainakaan joka aamu.

Huh hellettä.. riittäis jo..

-Vilma rv31+0-
 
Mä luovutin töiden suhteen ja kävin vonkaamassa itselleni saikkua viikoksi :ashamed: En vaan jaksa/pysty lähteä itseäni kiusaamaan töihin kun jo muutaman tunnin töissäolon jälkeen olo on kuin piestyllä, joka paikkaa supistelee ja kolottaa. Lisäksi kävely alkaa olla jo verrattavissa lonkka -ja selkävaivaisen mummon kävelyyn. Hoitoalalla kun työskentelee niin joskus pitäisi ehkä olla ripeäkin ja sitä en todellakaan tällaisena muumina ole ollut enää moneen kuukauteen :kieh:

Yökukkujaksi ilmoitaudun myös minä :attn: Alusta asti kärsinyt jonkin sortin unettomuudesta, vähemmän kiva vaiva siis.

Täällä sataa vettä ja on ihanan vilpoisaa, ihanaa! Minun puolestani saisi tulla jo vaikka lumikin maahan, ei haittaisi yhtään :heart:
 
Pesänrakennusvietti taas pääsi iskemään. Hikipäässä olen jynssäillyt kaakelin saumoja ja kantanut tapettikirjoja kotia. Mies ei oikein ymmärrä (tapetoitu viimeksi alle vuosi sitten) Kummallisia nuo miehet :LOL: Sormet jo syyhyää että pääsis laittamaan lastenhuonetta. En vaan tiedä minne tuo tietsikkapöytä sit saadaan mahtumaan. Läppäri kun muutti jo ajatsitten olkkarin rahin päälle. Ei raaskis hävittääkkään kun se on suht uusi ja muutenkin mieluinen. Onpas mulla taas "mielenkiintoiset" ongelmat. Onneksi on aikaa suunnitella kun tuskin sille lastenhuoneelle ihan heti on käyttöä.

Huomasin juuri et meitä on täällä kaksi susaa lokamasuissa. Vuosiluku perässä vain eri. Anteeksi nimimerkkin pihistys... en huomannut aiemmin

:ashamed:


- Susa79
 
ippuli pähkäili miten hempparia sais nostettua..minä olen nyt ottanut tavaksi hipsiä joka ilta tuonne mustaviinimarja pensaaseen,ja sieltä muutaman kourallisen niitä marjoja syönyt,paitsi jos liikaa syön niin kyllä käy närästämään..mutta edellisellä kerralla oli hemppari noussu takas 124.oli muistaaksein 115 ed.käynnillä.
mutta kyllä olen muitakin marjoja syönyt,sekä luumuja ja nektariineja.

salaatin syönti on jotenkin alkukesästä jäänyt,tuli ihan totaali kyllästyminen..tomattia olen joka rualla laittanut lautaselle,sekä kukkakaalia.ja leivän päällekkin olen tomattia tunkenut..pitää niitä nyt syödä,kohta taas kotimaisen tomaatin hinta nousee taivaisiiin,niin ei oikein ulkolaiset tomaatit innosta.

eilen kävin kattomassa tuolla sairaalalla sitä ent.työkamun poitsua..voi että miten oli pieni,vaikka 4kg oli syntyissään painanut..eihän sellaista oikein osannut sylissä pitää,kun sylkkyyn sen otin..ja voi,ne suun mutristelut :) sanoinkin isännälle, kun sieltä tulin,että en jaksa odottaa enään sinne syyskuun loppuun..menis aika hujauksessa..mie haluun vauvan jo sylkkyyn..

sitten tosiaan isäntä oli eilen yllättänyt..oli käynyt ostamassa miulle kukan.. :) mie heti kysymään että mistäs hyvästä tää nyt oikein on..hää vaan sano että,pitää sitä joskus jotakin ostaa..olisinkohan viimeks jouluna saanut synttärilahjaksi kukkia...
on nyt oikeastaan rauhallisempaa,tuolla omalla tunnepuolella ollut,ei miunkaan pinna ole kärvistellyt pitkiin aikoihin..
ja muutenkin sellainen "seesteinen" vaihe nyt taas menossa..mitenköhän kauan mahtaa kestääkkään :/

huomenna alkas sitten koulutkin,miun "vauva" menee seiskaluokalle..kyllä aika vaan rientää..vastahan se lähti ekalle luokalle..
ja esikko menee jo ysille..ja meikä ei sitten oo vanhentunu yhtään... :D

mutta nyt lähen sunnuntain kunniaks laittamaan pyykkikoneen pyörimään.

niinukka ja vunttunen 32+1
 
Kiitän kovasti vinkeistä, hän yrittää täällä nyt yhdistellä paremmin ruoka-aineita yms. Mut verilätyt ei kyllä uppoa minuun, en ole koskaan välittänyt sisäelinruoista. Paitsi ala-asteella aikoinaan, ja joskus myöhemminkin, veripalttu on maistunut. Vieläköhän sitä saa kaupasta?

Mutta mutta, löytyi tälläiset sivut ja sieltä taulukko. Laitan linkin tähän, niin voitte käydä vilkaisemassa.

http://www.rautainfo.fi/index.php?k=6932

Edellisyön valvomisen jälkeen onneksi uni maistui hyvin viime yönä, ja voi pojat kun oli unet. Siinä jäi narnian tarinat, harry potterit ja taru sormusten herrasta- leffat toisiksi, kun minä viime yönä pelastin taas isolla joukolla maailmaa pahalta auringon kuningattarelta.... älkää kysykö mistä ideat uniin, ei voi tietää...

Nyt tuunaamaan taloa, kun esittely on taas iltapäivällä. Tuleekohan kukaan edes katsomaan, voi kun tulis ja ostais tän talon niin olis yksi stressin tekijä vähemmän.
Huomenna sitten alkaa työt...

Ippuli + junttapuli 30+2

 
pääsin silloin perjantaina pois sairaalasta ja eilen lääkäri soitti ja kertoi supistelujen syyn.mulla on streptokokkibakteeri kohdunkaulan suulla.
joka voi aiheuttaa ennenaikaisia supisteluja ja lapsiveden menoa..en ollut tälläisestä koskaan kuullutkaan.no sain siihen kymmenen päivän antibioottikuurin jos ei mene sillä ohi niin sitten pitää mua lääkitä uudestaan antibiooteilla synnytyksen yhteydessä.siinä on pieni mahdollisuus että se voi tarttua vauvaan synnytyksessä ja aiheuttaa sille joatin infektioita.
että kaiken maailman pöpöjä sitä sitten on.. :( en tiedä mistä tommosia oikeen tulee.
mut onneks se supistelujen syy selvis ja on nyt tätäkin asiaa viisaampi.

en kyllä keksi millä sais ajan menemään. vielä 10 :eek: viikkoa laskettuun aikaan ja kotona pitäis olla. pojankin otin pois päivähoidosta. en viitsi lähteä ajamaan sitä sinne kun tulee matkaa päivässä muuten 80km sen takia.
olen pyytänyt sille hoitopaikkaa täältä lähempää että pääsisi leikkimään parina päivänä viikossa toisten lasten kanssa ja saan minäkin sitten hengähtää kotona hetken.ens kuun alussa tulee päätös siitä.
oletteko muut äidit miettineet jo otatteko isommat lapsenne pois päivähoidosta äitiysloman ajaksi?

alotin rautalääkityksen eilen. hb oli 119. esikoisella olin alkanut syömään jo viikolla 15. nyt alkoi tippumaan tämän raskaudenaikana. liekkö nyt sitten sattunut syömään enemmän rautapitoista ruokaa..kohta on varmasti maha ihan sekasin kun joutuu popsimaan vaikka mitä pillereitä. kävin tänään mussuttamassa persiljaa anopin penkistä :) :) ei sitä kyllä hirveesti viitsi paljaaltaan syödä ja ei mulle ainakaan veriletut uppoa yök :x

synnytyskin pyörii aika paljon jo mielessä..yöllä varsinkin jos ei saa unta. esikoisella kun meni sitten kiireelliseksi sektioksi pysähtyneen synnytyksen vuoksi niin pelottaa että tämäkin menee siihen ja toisaalta pelottaa ajatella sitä ponnistusvaihetta kun en tiedä millainen se on..ja nyt kun ei sitten edes töissä käy niin on aikaa veivata näitä aisioita liikaakin päässään. täytyy varmaan vaan alkaa ahkerasti kyläilemään kaikkien mahdollisten ihmisten luona että saa päivät kulumaan.

tämmöistä tällä kertaa :wave: ens viikolla alkaa "jo" raskausviikko 30
 
Mistä hitosta tätä lämmintä riittää |O Miä en saa mitään aikaiseksi tämmösilä ilmoilla. Koko päivän oon yrittänyt aloittaa keskimmäisen vaatteiden nimikoinnin mutta yhteenkään ei ole kyllä vielä nimeä kirjoitettu :ashamed: Niin ja pitäis kolmet housutkin lyhentää... Kukahan käski jättää kaiken viime tippaan :headwall: Toisaalta huvittavaa että vauvan tavarat on valmiina vaikka la:n on vielä 7 viikkoa aikaa mutta sitten näiden toisten ei :D Niin ja huomenna ne koulut alkaa ja keskimmäisellä eskari.

Mitenhän sitä osaa muutes kotona olla kun lapset on poissa? Kotiin jää vain kuopus ja sitte tuota lorvikataria sairastava teini :kieh: Teinille odotellaan aikaa johonkin nuorten juttuun missä autetaan koulutuspaikan etsimisessä tai harjoittelupaikan löytymisessä. Kotiin laakereille EI anneta jäädä.

Supistelijat ottavat nyt tosi rauhallisesti ettei mitään käy :hug: Helppohan se on sanoa kun tuntuu itelläkin pelkästään tää kuumuus niitä lisäävän roppakaupalla :/

Pitää vissiin painua kahvin keittoon ja suihkuun JOS vaikka sais sen kynän kätösiin ja nimet Jesperin vaatteisiin tän illan aikana :)

Voikaahan paksusti kaikki :wave:

tuutilulla rv 33+1

tulipas taas ruikutusta, anteeksi :ashamed:
 
:x ei mene alas, viinimarjat laukaisee migreenin. Persilja närästää, vaikka on kyllä muuten mun suurta herkkua.Taidan olla ongelmatapaus.
Kieltämättä eri paikkakunnilla eroja. Vilma-Onnilla ruuan jälkeinen arvo pitää olla alle 7.8 ja meillä alle 6.5 :eek:

Mullakin on noita vatsakipuja. Välillä aivan selkeästi kiinnikekipua, välillä taas ylävatsa on tosi kipeä. Häpyliitoskin alkaa jo oikkuilemaan. Mutta iho ja hiukset on huippukunnossa! Vielä kun jaksais niitä jotenkin hoitaa ja laitella... :ashamed:

Mileko + "riiviö"tyttö 30+6
 
Hellurei,

Joo niin on hellettä pitänyt! Viime yö oli kyllä taas niin tukala kuin olla saattaa, eikä nukkumisesta tullut oikein mitään. :headwall: Saisi kyllä jo hieman viilentyä ilmasto....

Aeropuerto kyseli isompien lasten hoitoon viemisestä äippäloman aikaan. Me ollaan päätetty pitää hoitopaikka niin, että tyttö kävisi tarhassa sen minimi ajan jonka kuukaudessa saa käydä. Ihan siitä syystä että meillä esikko tykkää kovasti olla tarhassa ja itse en jaksaisi kyllä järjestääkään niin paljon ohjattua toimintaa mitä tarhassa on. Tyttö rakastaa askarrella ja touhuta kaikkea ja luulen, että jos jäisi minun kans joka viikon päiväksi kotiin niin se olisi sitten yhtä juonittelua. Saa nyt nähdä kuinka vaikealta se kuskaaminen aamuisin tuntuu. Jos on vaikeaa ja isotöistä niin sitten varmaan sanotaan koko paikka irti. Ajateltiin yhdessä hoitajan kans, että tyttöä ajatellen tarha paikka säilyisi vain ns. virikepaikkana. Pääseehään siinä sitten itsekin helpommin asioille tai saa levähtää kun on vauvan kans kahdestaan niinä päivinä kun tyttö on tarhassa. Toinen vaihtoehto olisi ollut virikkettä ajatellen nämä seurakunnan kerhot, mutta ne ei kestä kuin muutaman tunnin kerran viikossa. Saas nyt sitten nähdä miten nämä asiat sitten järjestää, mutta näin meillä ainakin alustavasti on ajateltu tehdä.

Pitää kai se vissiin alkaa pikku hiljaa valmistelemaan itseä töihin lähtöön ja alkaa katsella vaatteita ja eväitä valmiiksi aamuksi. Joten ei muuta kuin hyvää sunnuntai illan jatkoa.

Katja
 
Valitusvirttä täältäkin, olen taas tänään ollut pää pöntössä, tuntuu että mikään ei pysy sisällä. En tiedä tekeekö sen helle, vai nuo rautatabletit, vai molemmat yhdessä.
Olo on kyllä ihan kamala, alkuraskaudessa on viimeksi ollut näin kurja fiilis.
Noita alavatsakipuja on ollut minullakin, häpyliitos on tosi kipeä, ja nuo kohdun kannataja lihakset kipuilee tosissaan..nyt on kyllä se hehkeä olo ja seesteinen odotus kaukana..
KUNPA NÄMÄ HELTEET LAKKAISI!!!
 
Mulla myös tuo kyseinen streptokokki B joten sen takia supistelut herkässä.Joka synnytyksen alkaessa olen saanut antibiootin suonen sisäisesti.Pitäis varma keskiviikkona neuvolassa tahtoa lääke kuurin taas että ei vaivais supparit niin paljon.
Alapäässä tuntuu välillä aivan ko joku viiltelis puukkolla.En tiä sitte onko se poika joka tunkee päätä sinne vai mikä ihme se on.Välillä aivan huuto tulee.Mutta nyt lähen tästä laithaan tytöt nukkumaan että voi sitte ittekki rauoittua ennenko laitan nukkumaan.Väsyttää nämä helteet.
Mie ja poika 30+1
Sorri taas jos on kirjoitus virheitä :ashamed:
 
Sunnuntai-iltaa! :wave: Tässä odottelen että tyttö sais iltahommansa hoidettua, jotta voisi viedä nukkumaan... Mukava, vaikkakin helteinen viikonloppu takana. Käytiin tupareissa ja pihaa on myllerretty kovasti.

Aeropurto kyseli esikoisen tarhan jatkamisesta. Me irtisanotaan paikka, olen kotihoidon puolella ehdottomasti. Kovasti olen odottanut että pääsemme tarhasta eroon, en kyllä tekisi töitä päivääkään jos ei olisi välillä pakkokin... :/ Tykkään touhuta tuon tytön kanssa ja käydä kerhoissa jne, ja ollaan myös opetettu että kotona ei tarvitse aina olla ohjelmaa, vaan viikkosiivoukset ja muut kotityöt tehdään ihan normaalisti ja hän niihin myös osallistuu.

Ah, nyt mies lähti viemään tytön nukkumaan, pian teekannu tulelle ja leffa pyörimään, nyt alkaapi meidän aika :heart:

Topsy 29+5
 
Kesäloman jäljiltä tarvis tästä töihin lähteä.. Ahistaa..en oo lomalla saanu mitään tehtyä,pienemmästäkin rasituksesta ottaa häpyluuhun vasemmalle puolelle nii järkyttävästi. Noh.. Käyn koittaas ja..en aio itteeni kiusata jos en pärjää!

Muuten olo on ollu ok! Masu kasvaa ja viikot vähenee :)
 
mileko,kun sulla on ollut myös mahakipuja,niin onkos noi häpyliitos kivut sellasia niinku joku tökkäis esim.sukkapuikolla tonne alas...
mulla joskus vihlasee ihan kunnolla,ja tietenki säikähtää :eek:
se on alkanu täs parin päivän sisään.

juu lepäillyt oon edelleen...kyllä aika matelee!
lokakuuta ja vauvan tuloa odotellen :heart:
keskiviikkona mennään sydänkäyrään ja lääkäri taas tarkastaa tilanteen.
hui kun pelottaa että joutuu taas jäämään osastolle.
kyllä kotona on paljon ihanampi olla!!!!
mullakin oli tuossa kausi että olin pahalla tuulella...nyt onneksi taas iloisempana:)
ei varmaan miehellä ollut mukavaa kattella pirttihirmua...
viikon päästä meillä olis synnytysvalmennus.
jännittää sekin :D
mutta minäpä jatkan lepäilyä ja veden juontia!
voikaa oikein hyvin :wave:
-milla rv31tasan
 

Yhteistyössä