***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Käytiin aamupäivällä miehen kans uimassa. Nyt se lähti tienaamaan perheelle leipää ja minä jäin pönöttämään yksin kotia. Tarttis keksiä jotain. Rasvoista ollut puhetta. Minä olen lotrannut jo yhden pullon Weledan raskausajanöljyä (luontaistuotekaupat) ja Vichyn anti-strech mark cream tuubikin (apteekit) alkaa vedellä viimeisiään... Mitähän sitä kokeilis seuraavaksi. Molemmat on ihan hyvän tuntoisia. Molemmissa on vaan hieman ärsyttävä tuoksu.

YOdottaja: Käytännössä isättä kasvaneena voin sanoa että parempi ilman isää kuin huono isä. Stressaavampaa on jos isän rakkauteen ei voi luottaa. Sitä mitä ei ole koskaan ollutkaan, ei osaa kaivata. Tämä tietysti vain minun mielipide. Jaksuja sinne.

Ai niin ja tervetuloa Inana!

Nyt tää lähtee ulos nauttimaan auringosta.

-Susa ja Ukko rv 31

Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Tuisku77: Minä taas vielä sinua 10cm lyhempi :wave: :D No aika näyttää miten tämä tulokas nyt kasvaa.

Oliko sinulla jokin erityinen syy kun kävit painoarviossa?

Mulla otetaan vauvasta painoarvio vasta rv36. Ja itse taas haluaisin aikaisemmin jo ja uudestaan sitten vielä 36 viikolla. Jotenkin mieltä rauhottaisi jos vaikka rv 30-31 katsastettaisiin vaan miltä koko silloin näyttää?
Kävin polilla, koska masukki oli ollut kolme päivää potkimatta. Mutta onneksi kaikki oli hyvin :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Tinakenkätyttö:
Neuvolassa käyty..
Sinne synnytystapa arviointiin pääsen viikolla 36
ja noista viime lääkärikäynnin mitoista arvioi sen verran että jos samaan tahtiin kasvaa, olis 4 kilonen tulossa! mikä painajainen.. kuulema mun tapauksessa laskettuna päivänä käynnistelevät mut mix ihmeessä ei vois käynnistää paria viikkoa etukäteen ettei ihan niin iso olis |O Pelottaa jo nyt ihan sikana!!!
Eihän tuo nyt vielä iso ole ;)

Tänään neuvolassa alapaine koholla ja valkuaista. Esikoisesta oli paha raskausmyrkytys ihan pari päivää ennen laskettuaikaa. Kuopuksesta vain oireita. Toivottavasti tämä ei nyt kehkeydy myrkytykseksi... Sain tikkuja kotiin ja onneksi ostin alesta verenpainemittarin niin voin kotona tarkkailla. Terveydenhoitaja käski kyllä herkästi soittamaan jos jotain tulee.

Painoa tullut +100g/vko, rr 132/92, u-prot. +, u-gluk -, sf 29, tarjonta rt, sydämen syke 150 kuten aina (paitsi kerran oli 155). Painoa tullut ekasta neuvolakäynnistä 2,6kg. Plussauksesta -200g :D

tuisku + "tyttö" 31+6

Ei sais valittaa, mutta kyllä tämä helle käy jo voimille! |O Meillä on sisällä lämmintä 33astetta, joten voitte kuvitella, mikä pätsi tämä on! Eilen oli kyllä tosi tuskainen olo ja koko illan supisteli tiheään. Kaikki on pahalla päällä ja mitään ei jaksais.. Huoh..
Nauroinkin tuossa äidille, et voisin koko päivän ajella autolla ees taas, ku siinä on ilmastointi ja kaupat on ihania myös! :D
No ei auta.. Jospa tämä helle vähän hellittäis muutaman päivän sisään.
Huomenna esikoisella eskariin tutustuminen ja ens viikolla sitten sekin alkaa. Ei tässäkään porukassa enää nukuta sitten aamulla pitkään. Onneksi alkaa vasta ysiltä, niin ei niiiiin kauhean aikaisin tarvi herätä. Ja onneksi on taksikuljetus, niin ei tarvi joka aamu ja iltapäivä raahautua koko sakin kanssa viemään ja hakemaan.
Synnytys miettyttää, mutta jospa siihen sais jotakin selvyyttä tämän kuun loppupuolella, kun mulla on aika pelkopolille. Oon syöksysynnyttäjä ja en missään nimessä haluais kotona tätä synnyttää. Jospa ne suostuis käynnistämään jossakin vaiheessa sairaalassa. Mut siinäkin on se ongelma, et mulla on nuo muut syntyneet kaikki kaks-kolme viikkoa aikasemmin, niin millon sitten olis se käynnistys.. :/
Onko kenelläkään muulla ollu nopeat synnytykset? Mulla kesti viimeisin vain 56min.
Pyykit huutelee tuolla, ni pitää mennä laittaan ne narulle..
-Ninni rv31+6-

P.S. Siskolle synty eilen tyttövauva ja onhan se suloinen! :heart: Tuli itellekin sellainen olo, et menis äkkiä nämä loppu viikot!

käytiin tossa miehen kanssa kaupungissa,ja lähtiessä kun jotenkin satuin peilin eteen niin tuumasin vaan että apua miten miun masu on kasvanut..jos tätä vauhtia kasvaa niin varmaan syyskuun lopulla saan pyörimällä mennä eteenpäin :|
ja yleensäkin miten isoksi vaavi kasvaakaan..aikasemmat tytöt ovat olleet 3980g ja 4050g,mutta nyt on eri isä niin uskon että sieltä ei taija ihan nelikilosta tulla..miehen tytöt kumpikin ovat syntyissään painaneet alle 2,5kg.
ite epäilen että vaavi vois painaa jotain 3,5kg..

eilen illalla en kyllä taipunut sohvalta rasvaamaan jalkojani,vaan piti nousta seisomaan ja nostaa jalka sohvan käsinojalle ja sitten jalat rasvata..saankohan mie kenkiä edes kohta ite jalkaan..ja mahtuuvatkohan miun syksykengät edes jalkaan..nyt kun on tullut käveltyä noissa pistokkaissa ja sandaaleissa..voi apua,eikä mikään takkikaan taida mahtua päälle :'(
eikä kyllä paljon innostas missään tuulitakissa tonne kaupungille lähtee,no jospas se olis sitten vielä sen verran lämmintä että vois villatakissa sinne synnytyssairaalaan mennä..

tuisku77 mullakin oli viimeks neuvolassa alapaine koholla 128/94 mutta ei terkkari mitään sen kummempia siitä sanonut,tuumas vaan että ohan tuo vähän korkea..tietysti kun pissi oli puhdas eikä oikeastaan rr ole kuin kerran aikasemmin alapaine ollut yli 90.siinä se on alapaine keikkunut 78-86 välillä.

vettä ja vissyä on kyllä tällä ilmalla kulunut,ja pissillä on saanut juosta,nauroinkin että kyllä on niin laimeeta pissiä että vesi taitaa tulla läpite..mutta eipä noita turvotuksia ole kamalasti ollutkaan.lenkille ei kyllä uskalla lähtee,sinne voi läkähtyy niin tämä mamma kun koirakin..ei sekään jaksa liiemmin riehkasta.kissatkin retkottaa tuolla varjossa pitkin pituuttaan,ei paljon eväkään värähdä.

mutta nyt taijan lähtee isännälle eväät tekemään,menee yövuoroon tänä iltana.

niinukka ja vunttunen.

Ei meillä mitään neuvolassa. Verenpaine on ihan normaalilla tasolla 123/69 ja hb myös 102. Eli ihan normaalia meininkiä. Painoa tullut lisää noin 100g/vko. Että nyt on tullut jotain 10 kg.
Eipä siellä sen enempää mitään erikoista. Sain uuden dvd:n katteltavaksi. Siinä on jotain raskaudesta, synnytyksestä ja sellaisesta. Neuvolasta kuulema antaavat, jos antaavat sellaisen. Tarvii varmaan mennä katteleen sitä.

LillaStina ja Nyytti 32+1

Pikaseen vaan laitan merkin, että reissussa oltiin ja kotona taas, IHANAA!
Soittelin eilen sokruarvot lääkärille ja maanantaina saan sitten opastuksen insuliiniin.. Ei riittänyt ruokavalio sitten. Onneks enää vajaa 10 viikkoa jäljellä...

-Vilma ja Lahja rv 30+4-

inana tervetuloa minunki puolesta!
En käsitä onko nämä liitoskipuja vai mitä net on?Häpyluu on tajuttoman kipeä.Sellainen kirventelevä kipu ja asenton muuttaminen on tuskaa samoin käveleminen.Kävelenki ku ois paskat housuissa :ashamed: Eikä tämä helle tuo yhtään helpotusta minulle.Väsynyt sitä on ko päivän on ulkona lasten kans.
Mutta nyt kylmään suihkuun.
Mie ja poika 29+4

Kiitos, unipussi kysymykseeni vastanneille. Ehkä sitä voisi kokeilla. Muistaisin yhdessä nettiputiikissa nähneeni vastasyntyneestä asti käytettäväksi tarkoitetun. Täytyy etsiä mikä liike se oli...

Helle ottaa tosiaan voimille. Itse olen koko päivän ulkona auringossa fyysistä työta tehden, kahden aikaan alkaa olemaan hiukan huono olo. Sairaslomaa en silti ole hakenut :ashamed: olen ehkä liian vahvasti sitä mieltä, että töissä pitää jaksaa (syytän kasvatusta ;) ). Kamalan korkea kynnys soittaa neuvolaan ja pyytää saikkua. Ja vielähän olen jaksanut, kun hissukseen tekee. Mutta kun yöt nukkuu huonosti ja illat menee torkkuessa, niin ei sekään kiva ole. Jos helteet vielä ensi viikolla jatkuu, niin sitten on pakko "nöyrtyä" ja haettava edes pari päivää sairaslomaa. Mitä turhia itseänsä kiusaamaan.

Parina viime päivänä on osa pienen liikkeistä tehnyt suorastaan kipeää. Eilen illalla katselin miten maha aaltoilee ja tajusin, että pienihän on poikittain :eek: Nuo kipeää tekevät liikkeet ovat ilmeisesti potkuja, jotka osuvat alimpien kylkiluiden päähän.
Mieskin totesi, että sydänääniä kuuluu vain vasemmalta puolelta ja siellä arvelenkin olevan pään. Meillä on mies kuunnellut masua jo rv22 asti ja välillä yrittänyt laskea pulssiakin. Eilen kuuli myös pienen hikottelua, ainakin väitti, että jotain hassua kuului (ja itse tunsin hikan samaan aikaan).
Nyt olen yrittänyt töniä pientä toiseen asentoon, varsinkin silloin kun potkii ilkeästi. Mutta ilmeisesti hän nyt on päättänyt olla näin ja siihen ei kellään ole mitään sanomista. Eiköhän tuo vielä oikeaan asentoon pyörähdä, mutta nuo potkut tosiaan on ilkeän tuntuisia :x

Innostuttiin kokeilemaan reagoiko pieni taskulamppuun. Nythän sen pitäisi havaita valon ja pimeän ero. Ja kyllä vaikutti siltä, että tietyssä kohtaa, kun lamppua piti mahaa vasten, tuli potku.

Tälläistä tällä kertaa
Hipkukka 29+2

Alkuperäinen kirjoittaja PuPu 10-07:
millasia ne sun soruarvot on sitten ollut kun insuliinille laittavat?
Osittain ulkopuoleisena kyselen..
Jos meinaat nyt viikon mittauksia, niin kovin on vaihdellut. Paastoarvo aamusin on aina ollut alle 5.5. Mutta aamupalan jälkeen on eniten ollut koholla, eli yli 7.8. Muuten arvot ollut pääasiasssa ihan ok, joitain arvoja ollut koholla aterioiden jälkeen.
Saan nyt alkuun ateria-insuliinin ja jos sekään ei riitä, niin pitkäkestoinen lisäks.
Ei mua se pistäminen onneks hirvitä, vaan se hiilareiden vahtaaminen ja oikee annostus insuliinia. Töissä olen joutunut tätä jo reenaamaan..
Huomenna on neuvola ja hirvittää taas vaa'alle meno.

kirjoitan muutamia ainakin mulle uudempia juttuja tiedoksi teillekin...
Eli tapasin sen meidän valmennushommelin tiimoilta 2 kätilöä Oulussa kahvilassa, juteltiin 1,5 tuntia ja suunniteltiin tota valmennusta.
Hyvä sessio.
Tiedoksi - vissiin OYsiin pääseen osastolle tututumaan ainakin 28.8, lomat on syynä ollet nyt noroviruksen jälkeen, ettei käyntejä ole osastolle asti ollut.
Ja jos haluaa synnytykseen ammehommeleita, niin saa kuulema tuoda vaikka bshopin vadelmantuoksuista kylpyöljyä, ei tartte olla niin steriiliä. Mä kaipaan aromaterapiaakin välillä...
Ja synnäriltä lähteissä tehtävät 'pärjäätkö varmasti' keskustelut on kaikille , ei vaikka vaan yodottajille ...
Nooo, nyt mulla kumminkin ssyrttää - pitää muistella huomenna lisää ja raapustella lisää, paljon tuli asiaa. Kivoja naisia:)
Vauva potkii ja mötkii , kohta alkais ehkä saada siitä kantapäästä kiinni, näkyy niin selvästi jo...
Ja kuumuus on rasittavaa , puuuuh ja uuuuh ...
Mulla kans painaa jotenkin hengitysteitä tms - ja jotenkin tuo 'käsilaukun' raahaaminen - mulla aika täynnä kamaa oleva iso pussukka - ei tunnu hyvältä...
Mulla neuvola vasta ensi tiistaina - tuli hiukka pidempi väli tässä...
Ajattelin vielä huomenna kokeilla golfia, on kyllä vähän haasteellinen keli...

Unosia,
- papu & potkupalloilija RV 31

moi kaikille!!
nyt olen sitten sairaslomalla äitiysloman alkuun saakka.
toissayönä alkoi tulemaan tosi tiuhaan tahtiin supistuksia.
ja aamulla onneksi olikin neuvolalääkäri.
tutki mut ja teki lähetteen äippäpolille ja pääsin heti sinne.
lääkäri ultras ja paikat edelleen kiinni mutta pehmenneet.
ihanaa oli nähdä meidän pikku poika ultrassa :heart: painoakin oli jo 1,5kg.
vuorokauden ne halus seurailla tilannetta ja makoilin sit sairaalassa.
oli ihana päästä kotiin sieltä!
siis vaikka yhden yön vaan oli pois,mutta kyllä oli koti ikävä :)
nyt kotona täytyy jatkaa lepäilyä ja juoda vettä paljon!!
viikon päästä lääkäri taas tarkastaa tilanteen.
yo-odottaja tuossa kirjottelikin ammeesta synnytyksessä,
itsekkin kuulin tänään kaverilta tuosta hommasta ja alkoi kiinnostamaan!!
se vesihän vois kivasti rentouttaa...
niin raskausarvista,vielä ei ole yhtään ilmaantunut.
oon rasvaillut mahaa erisanilla ja muilla perusvoiteilla.
oon kyllä muutaman kerran erehtyny luulemaan jotain painaumaa arveksi... :)
nyt toivottelen hyvät yöt kaikille

:wave:
-milla30+3

No onpas täällä tullut paljon asiaa sitten viime lukemisten... Kaikkea en ehtinyt edes lukemaan, mut laitanpa omia kuulumisia kanssa.

Täällä on puhuttu vauvan liikkeistä kylkiasennossa. tuttu meininki, selällään alkaa oikein potkushow.
Eilen illalla kun aloin nukkumaan, vatsassa alkoi tasaisella sykkeellä ihme nykiminen. Eli ekaa kertaa tunsin vauvan hikan! Huvitti valtavasti, ja sitä kesti jonkin aikaa. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Viimeiset lomapäivät menossa, ensi viikolla taas neuvola ja perhevalmennuskin alkaa. siis töiden lisäksi. Tänään on tuntunut siltä, että olisin aivan valmis jo töihin, kun aika ei meinaa kulua millään. Pihahommia ei tällä kuumuudella jaksa tehdä, kun alkaa supistelemaan ja sisällä ei aika kulu. Voin jopa sanoa että siivoustakaan ei ihmeemmin ole, meillä on asunto myynnissä ja sitä varten on kaikki siivottuna kaappeja myöten. Vauvan vaatteita en ole vielä pessyt, säästän ne äitiysloman alkuun.

Pientä stressiä, tai oikeastaan aika isoakin vaan pukkaa. Ensinnäkin tämä asunnon myynti on aika rankkaa. Olemme löytäneet elämämme kodin, ja käsirahakauppa tehdään maanantaina. Kuitenkin vasta lokakuun lopussa nykyisen asunnon kaupoista tulee kaksi vuotta, joten asuntokauppa jää sinne (emme halua maksaa ylimääräisiä myyntveroja) tästä uudesta kodista. Mua stressaa ihan kamalasti, meneekö meidän nykyinen koti kaupaksi ennen lokakuun loppua ja mihin hintaan. Pelkään niin paljon, että asiat eivät mene niinkuin nyt kerrankin tosissamme toivotaan...

Toinen murheenkryyni on mulle ollut kelan papereiden täyttö, inhoan niiden täyttöä. Ei siinä mitään jos olisi yhdessä paikassa töissä, kaikki olisi todella yksinkertaista, mutta olen freelancer, ja tälläkin hetkellä työnantajia on kahdeksan... Keräile siinä sit palkkatodistuksia todistaaksesi kelalle tulojen nousseen ne kakskyt pinnaa...

Sori tää vuodatus, ei taida olla mitään muiden rinnalla. Mut ihan pakko lainata vanhaa tv-sarjaa Ally McBealia: minun ongelmani ovat maailman suurimmat, koska ne ovat minun ongelmiani...

Ippuli

Täällä sitä valvotaan |O . Kuten monella muullakin, minullakin näitä uniongelmia. Ei tosin sentään joka yö. Melkein tunnin jos olen sängyssä hereillä pyörinyt, nousen sitten ylös ainakin tunniksi jotakin tekemään. Toisaalta ihana rauha näin yöllä itsekseen :LOL: .

Vilma-Onni, harmi, kun jouduit insuliinille, toivotaan, että tuo ruokapiikki auttaa. Ei kuitenkaan kovin hurjilta kuulostaneet nuo sinun arvosi? Tosin en osaa sanoa, miten pieni heilahtelu on jo kuinka vaikuttavaa... Itse selvisin kuin selvisinkin sokerirasituksesta puhtain paperein. Arvot oli 4.6, 8.1 ja 4.7. Joskus aiemmin joku kirjoitti paastoarvon rajasta. Täällä se oli 4.8. Helpotti mukavasti, kun kaikki olikin ok. Olen silti yrittänyt pitää ruokavaliota, tosin en ihan niin tarkkana :snotty: .

Omaan napaan ei kummempia. Viime aikoina olen ajatellut, että asukki on tainnut hiukan rauhoittua. Liekö jo tilaa vähemmän vai mitä. Jotenkin olen pitänyt tätä rauhoittumista positiivisena merkkinä ;) , jos vielä olisikin toivetta, ettei ihan rasavilli tulisi :whistle: . Kivoja masuja täällä ihmisillä ja olipa hieno nähdä noita 4Dkuvia! Olisi ihana omata noin tarkat kuvat omastakin :heart: .

Toisilla miehet kuuntelee sydänääniä, taskulamppuleikkejäkin on ja muuta. Tulee huono-omatunto. Tämä raskaus jotenkin etenee tässä niin sivussa, että mies ei ole tainnut vielä edes vatsan liikkeitä katsoa :ashamed: . Johtuu omastakin aloitteen puutteestani. Saati sitten että olisin vatsalle laulellut, tai sen enempiä silitellytkään. Soittorasiaakin tulee soiteltua harvakseltaan. Joo-o, on huono-omatunto, kun alkaa oikein ajattelemaan. Mutta miksi kaikesta pitää ottaa huono-omatunto? Toisaalta, ehkä tämä vauva tottuu jo vatsassa siihen, mitä on varmaan kotonakin sitten luvassa... Hoidetaan hyvin, mutta siinä kaiken muun arjen keskellä. Onko tuo nyt sitten hyvä juttu, enpä tiedä, mutta luulen, että tosiasia kuitenkin.

Ärtymyksestä, minulla välillä kanssa hermo piukalla. Että se on inhottava tunne :headwall: ! Toiset, yleensä lapset ja mieskin kyllä, joutuvat kärsimään. Mutta eniten se tunne taitaa jyllätä onneksi? vain oman pään sisällä. Se on jännä miten päivät ovat erilaisia. Toisina olen elämäni kunnossa melkeinpä ja toisina onkin sitten yllättävän väsynyt ja hermoheikko.

Jaaha, taidan täällä vielä muuten hiukan surffata ja sitten yrittämään takaisin Nukkumatin luo! Keäsisiä elokuun päiviä kaikille, minä olen muuten nauttinut näistä keleistä B) . Auringossa en jaksa olla, mutta muuten on ihanaa, kun on lämmin ja kunnolla kesäistä. Lämpimät illat on parhaita. :)

Huomenia kaikille äideille ja pienokaisille!

Täällä ei mitään ihmeempiä kuulu muuta kuin helle meinaa tappaa ja hermot poksuu päässä :kieh: Muutenkin jotenkin hurjan levoton olo :/

Oma heikotus joutuu pakosta jäämään taka-alalle kun meillä tuo nuorinkin kärsii kuumuudesta. Kuumat ilmat kun alkoi Daniel lopetti syömisen ja alkoi ripuloimaan. Juomista onneksi menee ja sitä koko ajan tuputankin lisää. Eilisen poju eli yhdellä banaanilla :( Mies haki illalla kaupasta kaikkea mitä voitiin vain kuvitella pojulle maistuvan... Eipä oikein mikään kelvannut. Viileässä ollessaan on kyllä ihan pirteä :) Myö täällä kökitäänkin sisällä enemmäkseen (poju itekin hakeutuu sisään) ja isäntä ulkona 6v:n kanssa.

Sinkkipastaa ja vaippoja kuluu urakalla. Pojun pylly palaa hetkessä rikki, siis ihan verille. Voitte vain kuvitella mitä itkua kakan pesut on. Täällä itkee poika ja äiti. Täytyy toivoa että pikkuisen masu rauhottuis nopeasti. Maitohapot aloitin heti ripulin alettua ja illalla joukossa oli jo jotain kiinteämpääkin. Onneks pojalla on vielä vaipat, muuten tuota kakkaa olis koko huusholli täynnä....

Täytyy taas mennä vaipantarkastukseen :wave:

tuutilulla rv 32+5

tuutilulla ookkos kokeillu talkkia pojan pyllyn hoitoon? tuli täs vaan mieleen,et ku tyttö oli pieni ja pylly rikki,niin kaikki maailman rasvat kokeilin eikä mikään auttanu...kunnes neuvolasta sanottiin,et laita talkkia(perunajauhokin käy) no eipä ollu sen jälkeen enää pylly rikki :LOL:

Rontti ei tatte mitään huonoo omatuntoo ottaa siitä,ettei mies oo mukana odotukses tai jotain......ei meilläkään oo...oonkohan sen kerran saanu kokeileen,et kuulisko sydänäänet vatsanpäältä,mut ei se sie kauan viihtyny,ku ei kuulemma kuulunu mitään...välillä ku istutaan vierekkäin sohvalla ja otan sen käden mahan päälle,et kokeilis ny tätä möyrintää....ei se oikein osaa olla mukana näis asioissa....ja itekkin oon ollu sen verran laiska,et on jääny laulamiset ja musiikin soitto vauvalle kokonaan :| .....no tyttö välillä laulaa sentään jotain :D

oma napaa ei mitään sen kummempia...neuvolakin vasta 24.päivä. lantionseutu ny vaivaa vieläkin...välillä ei pääse sohvalta ylös......turvotustakin ollu näin helteillä...sais jo loppua,kyl se 22 astettakin riittää.....
vauvan vaatteita en oo vieläkään pessy...eilen ny pesin turvakaukalon pehmusteet ja vaunukopan,mut muut saa odottaa,kunnes se hemmetin makuuhuone valmistuu.....

hermot täälläki ollu aika kireellä viimeaikoina....huomannu,et isäntäkin ku meni lomilta töihin,niin ei oo se oma rauhallinen ittensä....ku olis sitä projektia niin paljon vie ennen syksyä ja auton ostokin olis,ku vanhan myin....huh huh.....ei jaksa.........

mut yritetään ny kestää näit helteitä...meil tänää tytöllä eskariin tutustuminen...jänskää :D

henkka ja veeti 29+5

henkka ei auta talkki eikä muutes se perunajauhokaan :| Nää kaks nuorimpaa menee samalla kaavalla eteenpäin. Keskimmäinen oli ja ihostaan herkkä pyllyn alueelta. Jos kakat tuli pöksyyn ja sitä ei heti huomattu, tuloksena vesikellot. Ja maitoaltistus on tehty kun sitä epäilivät syyksi.

Kuopus noudattaa samaa kaavaa. Ainut että hänen pylly ei reagoi niin rajusti muuhun kun löysään kakkaan. Ja AINUT mikä siihen helpotusta tuo on apteekin sinkkipasta. Kaupan omasta ei ole mitään apua. Onneks oma nenä haistaa nyt kaiken tosi hyvin, eipä kakat ehdi kauan vaipassa muhia. ja siltikin käyn vähän väliä vaippaan kurkkimassa. Mutta tuo on niin tyjyä ainetta mikä ulos pojasta tulee että se polttaa heti rakkulat :'(

Tänään ei muutes ole vielä satsia tullut :) Alkaiskohan tuo masu rauhoittumaan? Sitte ollaankin ilman vaippaa ja otetaan ilmaa kankkuihin.

Moi

Neuvola kuulumisia täältäkin:
Rr oli nyt hyvä 112/68, mullahan on ollut koko ajan noi paineet tosi alhaalla.
Painoa oli LÄHTENYT -117G/vko, onkos kellään muulla vielä näillä viikoilla paino tippunut? Mua se jotenkin alkoi huolettaa, vaikka täti vakuuttelikin kaiken olevan ok.
Sydänäänet kuului hyvin, ja oli tasaiset, sellaiset 140-150 lyöntiä minuutissa.
Sf-mitta oli sama kuin 2 vkoa sitten, 27. Täti meinasi tuon saman mitan johtuvan siitä, etä vauva oli nyt eri asennossa, nyt oli poju kääntynyt pää alaspäin.
Viikon päästä menen uudelleen, mitataan tuo kohdun korkeus, ja tuota minun painoani tarkkaillaan.

Tänään on ollut riesana pahoinvointi, oksettaa koko ajan. Tämä kuumuus ottaa kai jo koville. Pitää koittaa nyt paljon juoda, mutta se ei ole kovinkaan helppoa kun koko ajan on pala kurkussa.
Kiva viimeinen loma viikko lapsille kun äiti vaan hikoilee ja lepäilee..

huh hellettä! Alkaa jo riittämään. Olen alkanut vakavasti suunnitella muuttoa lähikaupan pakastealtaaseen. :p

Meillä mies on tullut vasta nyt viime viikkoina mukaan odotukseen. Nyt hän suukottelee vatsaa ja komentaa vekaraa olemaan potikmatta jos vekara aloittaa joka päiväisen kikcboxing ottelunsa. Aika suloista.

Olenkohan ainut, jolle tämä raskaanaolo ei oikein kolahda? Lapsi on ehdottomasti kauan kaivattu ja keskenmenon jälkeen suorastaan tuntuu ihmeeltä, mutta tämä raskausaika. Jotenkin tämä on tuntunut pelottavalta ja tuskaiselta. ei minua haittaa rintojen turpoaminen vaikka seuraavaksi mun täytyykin varmaan mennä utareliivi kauppaan kun siirrytään kokoon 75H... eikä pyöristyvä vatsakaan haittaa. Eniten ärsyttää se, ettei pysty mitään tekemään. Siivoamiseen menee kaksi päivää, kun on pakko levätä välillä kun supistelee niin herkästi. Kavreien tapaamisiakin täytyy rajoittaa, kun kahden tunnin kahvittelun jälkeen on aivan kuin jyrän alle jäänyt.

Ehkä tämä on siksi niin rankaa kun on tottunut huseeraamaan vaikka mitä ja nyt päivät lähinnä kuluvat netissä ja sohvalla. Koirienkaan kanssa ei uskalla enään lähteä lenkille, kun pari kertaa on joutunut jäämään puistonpenkille huohottamaan.

Jossain vauva -lehdessä sanottiin hyvin: Lapsi on tervetullut ja haluttu, mutta miksi pitää olla raskaana?

Tulipas valitus. Ehkä tähän voimatomuuteen vaikuttaa myös hb 102, joka ei millään tunnu nousevan. Ensi viikolla on lääkäri ja saan kuulla onko lähtenyt pehmeneään. On tuota painon tunnetta ollut tuolla alapäässä aikas tiuhaan tahtiin, että saapa nähdä saanko viettää viimeiset viikot sairaalassa. Toivottavasti en. Saikulla olen ollut heinäkuunlopusta ja sitä ennen kolme viikkoaa kesälomalla, eli en ole enään töihinkään menossa. Saa nautiskella(?) oloneuvoksena.

No vähän helpotti tämä avautuminen...

Raskausarvista ollut puhetta. Mulle on tullut niitä vain rintoihin jo heti alusta. Mahaa olen kovasti rasvaillut kosteusvoiteilla, milloin milläkin, eikä siinä vielä ainakan näy mitään.

ehkä ensikerralla on aurinkoisempi fiilis...

:)

Nökö ja Vekara 31+1

jälleen.
Verenpaine 116/61, pissa puhdas, hb82, raivotarjonta ja masun kanssa mennään jo koossa 33!
Sokerit heittelee miten sattuu, vaikka yritän syödä säännöllisesti ja terveellisesti. 24 pv on äitipoli ja diabeteshoitajan luona käynti, jolloin mietitään mahdollista insuliinia. Paastot on ihan hyviä, mutta ruuan jälkeiset arvot heittelee. Ihan huvikseen mittailtiin vanhemmilta tytöiltäkin paastoja ja yksi tytöistä on nyt useana aamuna antanut arvoja 5,7-6. Saa nähdä, miten tilanne kehittyy.

Nuorimmainen on kuumeessa ja karmean kärttyinen. Lääkäri katsoi korvat, jotka oli kunnossa, pissakin oli puhdas, mutta tulehdusarvo 23. Saa nähdä millaista tautia kehittelee.

Teidän kirjoituksia lukiessani iski paniikki ja 2 päivää on nyt mennyt vauvan vaatteita pestessä ja sänkyä kasatessa. Lisäksi piti tehdä lista puuttuvista tavaroista ja vaatteista, koota verhokatosteline ja mobile, hommata uusi patja ja sijauspatja ym, ym. Mies jo kysyikin, että meinaanko synnyttää jo kun alkoi tuo touhotus. Yöllä ei sitten unesta tietoakaan kun on kuuma, ei löydy asentoa, pitää juosta vessassa, supistaa, on yliväsynyt ja mieleen tulee koko ajan uusia hankintoja...

Kai tässä kohta kuuppa leviää...

Mileko + "riiviö"tyttö 30+3

Ginnifer
Raskausarvista: mulla tuli teininä vähän arpea reisiin. Nyt olen rasvannut aina suihkun jälkeen navan seutua (se kun tuntuu kireältä ) Weledan raskausöljyllä eikä siihen ole vielä ainakaan mitään tullut. Sensijaan toissapäivänä huomasin toisessa rinnassa punaisia viiruja, jotka kai sitten ovat arpia eivätkä liivin painaumaa, sillä ovat näkyvillä edelleen... oudolta vaan tuntuu siinä mielessä, että eihän ne rinnat ole kasvaneet moneen kuukauteen, siis sen jälkeen kun alussa suurenivat 1-1½ kuppia. No, eipä tuo ajatus raskausarvista mitenkään erityisemmin vaivaa. Ikävämpiä ovat suonikohjut, joiden ilmestymistä kyttään melkein vainoharhaisesti. Onneksi niiltä vielä välttynyt.

Oon ollut muutamaan kertaan pari päivää saikulla, mutta nyt taas töissä. Ajatus pidemmästä saikusta kyllä ottaa luonnon päälle... Kai se on tää suomalainen kasvatus että ei sais valittaa... Ja varsinkin kun mulla on fyysisesti helppo työ (vaikka istuminen kyllä jo alkaa selälle ottaakin) niin syyllisyyttä kokee jos ei sitä kestä. Toisaalta vauvan hyvinvointi tässä kuitenkin on tärkeintä, ja jos lääkäri tai th sairaslomaa ehdottaa niin en siitä aio kieltäytyä. Sitäpaitsi vauvan kannalta on samantekevää tuoleeko huono olo aidoista fyysisistä syistä vai stressin takia: huono mikä huono! Työnantajasta tai työkavereistakaan en niin välitä - ihan omaa pään- ja kehonsisäistä kamppailua tässä käydään.

Jaksamista Yodottajalle. Samantyyppisessä tilanteessa olevia odottajia on yllättävänkin monia, ja mulla ainakin on luja usko naisen voimaan ja pystymiseen. On selvitty ennenkin ja pahemmistakin paikoista ja miksi meidän sukupolvi olisi tässä jotenkin erilainen?

Vähän samalla asenteella en osaa synnytystäkään vielä pelätä. Jotenkin se sieltä ulos tulee ja jotenkin siitä selvitään.

Yhteistyössä