***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Ginnifer: Mulla vähän sama juttu ton sairasloman kanssa. Tämän viikon olen ollut kokonaan sairaslomalla (paitsi maanantaina kävin tekemässä ehkä 3 tuntia). Sitä ennen olin puolitoista viikkoa sairaslomalla, niin että olin muutaman päivän kokonaan poissa ja loput tein noin puolta päivää (joka sekin oli siis ehkä liikaa, kun piti saikkua jatkaa). Ja nyt mietin että kun maanantaina pitäis mennä vielä 3 viikoksi töihin, että haenko suosiolla sairaslomaa vai menenkö kokeilemaan... Toisaalta kun niitä supistuksia on ollut näin kotioloissakin, niin tiedän että kyllä varmaan töissäkin tulee (vaikka minullakin pääasiassa istumatyö, kiirehetkinä myös asiakaspalvelua seisten). Mutta toisaalta en kehtaisi yrittämättä jatkaa taas tätä sairaslomaa.... Ja kuitenkin sitä vauvaahan tässä pitää ajatella... Jotenkin ei vain osaa antaa periksi...Mutta en tiedä... "Pelkään" myös sitä, että jos joudun jäämään jo kokonaan kotiin, että hajoaako pää, kun vaan odotetaan...

Huh tulipas purkaus, sorry. :ashamed:

Ja voiteista on ollut keskustelua. Täällä käytössä Vichyn raskausarpivoide (apteekista) ja olen tykännyt. Toisaalta uskon myös että mikä tahansa perusvoide yms voi hiukan auttaa, ainakin jos on kuiva iho, koska uskoisin että se kuiva nahka myös helpommin repeää.. Ja toisaalta uskon myös siihen että jos niiitä arpia on tullakseen, niin sitten niitä tulee voiteista viis :/

Alkaa tuo vatsa tuntua jo melkoisen isolta ja vielä kaks kk =) . Maha näyttää muuten hassulta kun vauva puskee pyllyä toiselle sivulle, mahan puoliskat on ihan eri paria :LOL:

Putsku ja vaavi 31+0
 
lämpöä riittää =)

terveisiä päiväunilta..suoritin niitä liikelaskentoja,ja en kyllä edes muista montako liikettä kerkesin tuntea,kun jo nukuin..mies tossa ennen neljää sitten herätteli,ja kyseli että mitä aijon ensyönä tehä kun nyt nukuttaa :saint:
mutta ei mahtanut mitään,sekun käy painostamaan niin sitten kanssa nukutaan.

dirlittan mulla oli nyt edellisellä neuvola kerralla painoo pudonnut kahdessa viikossa 500g..onhan tuota tietysti mistä pudota,eikä terkkari sanonut oikeastaan mitään,kun kuitenkin masukin oli kasvanut 1,5cm kahteen viikkoon.
ite epäilen sen tähden pudonneen,kun rupesin kattomaan ihan että mitä laitan suuhuni..en syö kun aamupalan,lounaan,päivällisen(silloin yleensä puuroa) ja iltapalan..marjoja ja hedelmiä joka-aterialla,jos lounaan ja päivällisen välissä oikein kova nälkä niin saatan ottaa jugurttia tai jotakin hedelmää.
tulee kyllä kieltämättä nyt helteillä syötyy jäätelöä lähestulkoon joka päivä..mutta sen oon sallinut itelleni.

kävin tänään imetysliivi ostoksilla,sain triumpin liivit tosi edullisesti..ja oli jopa minun rintavarustukseeni oikean malliset,yleensä saan sovittaa sen satoja liivejä ennenkuin löytyy oikean malliset..mulla kun toinen rinta pienempi ja erimallinen kuin toinen..muuten tosi ärsyttävää..
ja sitten noissa ei ollut edes kaaritukia..mietin että osaanko pitää kaarituettomia liivejä kun niihin kaaritukiin on tottunut.mutta nuo oli tosi hyvät päällä,joten uskon että oli ihan hyvä ostos. :)

mutta nyt lähen nuo ulkokukat kastelemaan..taitaa kuivaa tosiaan ne.

niinukka ja vunttunen 31+5
 
heippa taas! :wave:
kävin taas uimahallissa virkistäytymässä, alkaa hiljalleen tuntua raskaalta tuo uinti vaikka kilsa menee vielä rikki. toivottavasti nyt ainakin muutaman viikon pystyis uimaan, siitä tulee niin mukava ja virkistyny olo.

YOdottaja hyvä kun olit saanut selville tuon että OYS:aan pääsis tutustumaan tän kuun lopulla. kuinkahan usein noita esittelykertoja järjestetään ja voiko sinne mennä kuka vaan ilman mitään ennakkoilmottautumista ym. kehotusta neuvolasta? mulla kyllä on sinä päivänä neuvola että voin kysyä vielä tarkemmin, niin ja onhan sitä yks käynti vielä ennen sitäkin. mukava olis kyllä käydä katsastamassa paikat tän kuun lopulla tai ens kuun alussa. pelkään että jos alkaiskin syntymään ennen aikojaan, etten ois ehtiny käydä tutustumassa. mulle nuo tommoset on ainakin näin ensisynnyttäjänä tosi tärkeitä.

äitiyspakkauksen haimme eilen, illalla oli kiva lukea niitä opuksia. pakkasin kuitenkin vielä kaikki takas laatikkoon ja laitoin vaatehuoneeseen odottelemaan. alan tossa kuun lopulla sitten pesemään vaatteita ja petivaatteita, vielä en viitsi. muutenkaan en aio laittaa sänkyä ym valmiiks ennen vauvan syntymää kun meillä koira, niin sitä karvaa on sitten jokapaikassa. ajattelin et katottais miehen kanssa valmiiks et mitkä lakanat laitetaan ja mies voi ne sitten laittaa sänkyyn ku ollaan laitoksella.

oululaiset, mistä olette ostaneet patjan pinnikseen? meillä on tollanen 50-luvun sänky ja siihen sitten pitäis patja löytää. tuon sängynhän saa vedettyä pituussuunnassa ihan aikuisten kokoon asti, joten ihan mikään stanrardikoko sen patjan ei välttämättä tarvi olla. hassun näkönen se sänky kyllä on kun oikein pitkäks venyyttää, nukkuukohan muka joku iso ihminen oikeesti tommosessa kalterisängyssä :LOL:

palataan!
t.tiipii ja "väiski" rv30+3 :heart:
 
niinukka meillä kyseinen rasva käytössä sitten kun pahin on voitettu :D Mutta tuohon pahimpaan vaiheeseen ei bepanthenkaan auta. Pojalle saattaa tulla peukalon pään (siis aikuisen) kokoiset verta tihkuvat alueet kankkuihin pyllyreijän ympäreille :/ Ei nimittäin lääkäritkään ole osanneet muuta rasvaa/voidetta neuvoa kuin sen sinkipastan.

Pitää kyllä hehkuttaa onnellisena. Tänään ei ole ripulin ripulia tullut :) Ei poju kyllä oikein syö muuta kuin banaania mutta hyvä että edes jotain suuhunsa juomisen lisäksi laittaa. Taidetaan olla voiton puolella :D

Onkos muutes kellään mitään vinkkiä hyvästä suojaavasta voiteesta pojun pyllyyn? Apteekista kyselemällä en ole kyllä mitään toimivaa vielä löytänyt. Ei sitä muuten kaivata mutta noiden ripulien ajaksi jos vaikka joku suojais niin hyvin ettei "palamisia" pääsis tapahtumaan
 
Helleterkkuja!

Neuvolassa tuli käytyä eilen ja kaikki oli ok! Painoa oli tippunut viikossa 200g, pissa puhdas (ei edes sitä pirun sokeria), verenpaineet 122/85 (alhaisin koko aikana) ja sydänäänet kuului hyvin. Kohdunpohjan korkeus 30 cm.

Illalla vielä oltiin siellä valmennuksessa jossa katsottiin video synnytyksestä. Ajattelin että just joo! Videolla rouva ei juuri inahtanutkaan ja vauvakin putkahti sieltä muutaman ponnistuksen jälkeen. Jotenkin epäilen ettei se noi helposti ja hiljaisesti suju! Taisivat näyttää kaikkein pehmoimman version, ettei paniikki iskisi :LOL:

No, sittenhän sen näkee kuinka helposti tai vaikeesti se sieltä ulos tulee. Kieltämättä asiaa on jo ruvennut huolestuneesti ajattelemaan...

Hyvät voinnit kaikille!

Kiisumirri ja kirppu 30+5 :wave:
 
täältäkin. Tänään aamulla kävin ja kaikki oli ok. Itseä vain huolettaa, kun sf-mitta paljon pienempi kuin aiemmissa raskauksissa. Lisäksi sanottakoon, että se on tipahtanut yläkäyrältä keskikäyrälle. Vauva kyllä liikkuu paljon, että sen puolesta vaikuttaisi olevan kunnossa. Terkka sanoi vauvan olevan jo laskeutunut ja kun kohdunsuukin on ollut pehmeä, veti kyllä mietteliääksi.

Huomenna alkaa tytöillä koulu, joten pian aletaan iltapesuille. Mahtaakohan heillä tulla uni.
 
Tuutilulla! Oletko koittanut Ceridalia? Sellaista suihketta. Sen pitäis (jos nyt ihan oikein muistan..) tehdä iholle vähän niinkuin suojaava kalvo. Ainakin tuolla vanhuspuolella sitä käytettiin mummojen pyllyihin ettei niin menis iho rikki... Kannattaa kokeilla! :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Onkos muutes kellään mitään vinkkiä hyvästä suojaavasta voiteesta pojun pyllyyn? Apteekista kyselemällä en ole kyllä mitään toimivaa vielä löytänyt. Ei sitä muuten kaivata mutta noiden ripulien ajaksi jos vaikka joku suojais niin hyvin ettei "palamisia" pääsis tapahtumaan
Meillä töissä (vanhainkodissa) laitettiin aina valkovaseliinia oikein reilu kerros takamukseen jos oli vaarassa rikkoontua..se on niin jöötiä tavaraa ettei siitä helpolla mee ripaskat läpi iholle!!
 
minukin piti vielä tohon tutilullan rasva-asiaan mainita että meillä kanssa (vanhainkodissa) laitettiin decubalia vanhusten pyllypuoliin,se on kanssa hyvä rasva,ite olen joskus sillä rasvaillut kantapäitä..eikä kyllä ole päässyt kuivumaan.. :) ja onhan sitten helosan aika paksu rasva myös.

 
eilen yritin raapustaa mutta virtuaaliavaruuden tuulet vei sen viestin , nyyyh.
Niinukka, Tuutilulla jne ... kaikki rasvat itse atoopikkona oon kokeillut itseeni - mutten vauvanpyllyistä tiedä . Muistan että talkin sijaan joku käytti perunajauhoakin.

Kiisumirri : juu, minustakin svalmennuksen video oli tosi pliisu, ei verenpisaraa eikä mitään hässäkkää. kaunisteletua ? Silti yks iskä meidän valmennuserässä painui sängylle makaamaan videon aikana , en tiedä kalpeniko jo :)


Muuten on oma fyysinen olo suht' hyvä , paitsi liiiiiiian kuuma on ollut, puuuuh. Voisin töissäkin olla suunnilleen alasti, mutta sehän ei käy se . Eikä ole aikaansaannokset suurensuuria - aikalailla sama ois olla vaikka saikulla . Hidasta ja löysää - meilläkin ja mulla varsinkin on normaalielämässä aika rapsakka tahti.
Eilen sitten vielä tän mineablomqvist masun kans golffattiin , meni aika hyvin. Nosti itsetuntoa, muiden turbulenssien jälkeen. Peliseurueen pari heppua peittosin 3 rei'ällä, lopun smalltalkissa vitsailtiin, että miehillä meni peli sekaisin , kun uumoilivat josko alan synnyttämän :)
Piti sanoa että , pitäähän sitä osata hallita hermonsa ja keskittyä eri tilanteissa, miestenkin ...
Mutta puuskuttaa piti väliin , vauva on ehkä poikittain masussa.
Tais olla turha haave se RT:ssa pysymyinen loppuun saakka .
No ens tiistaina neuvola, sit näkee, mulla olikin nyt pidempi väli. Samalla sokrurasitus.

Olikos tiipii: OYS synnärikäynneistä yleisesti en tiedä, kysäise neuvolasta. Tuo 28.8 on sille meidän yodotottaja valmennnus ryhmälle sovittu ko happeningin yhteydessä.

Ginnifer , kiitos tsemppauksista .. en mä selviämistä epäile, huolehdin kyllä , oon aika neuvokas, luulen että löydän keinot - ja on tää ihana vauva niin suuri lahja ja onni ja autuus , että eikähän häneltäkin saa uskoa ja voimaa.
Viime yönä näin muuten vauvasta unia - hitsi kun en muista oliko tyttö vai poika :) Näettekö te jo unia pienestä ? Aiemminkin jo imetin , ja ei meinannut onnistua jne jne ...

Jaksuja ja voimia - tänään vapaata ja kampaaja , jeeeeee.
Tekis mieli jotain hemmottelua , vaikka jalkahoitoa ...

t
papu & viola auroora RV 31+2 ? Niinkö jo ?

 
Huomenta!
Tultiin juuri neuvolasta ja puolen tunnin päästä jatkuu matka lääkärille saikkaria hakemaan. Tuuriilla sain vielä täksi päiväksi lääkäriajan. Töissä alkaa olemaan niin raskasta. Suppareita on iltaisin tullut ihan kiitettävästi. Muutenkin työni on aika fyysistä ja vaativaa (psyykkisesti oireilevia lapsia), niin on jo korkea aika jäädä pois. Neuvolan terkkari oli todella kannustava, tuntui hyvältä saada purkaa hänelle omia huolia.
Jermulla kaikki kunnossa, vahvat sydän äänet kuuluivat, löi noin 150/min. Raivotarjonnassa hän siellä köllii, selkeästi on vallannut kohdun oikean puolen, vasemmalla tuntiu tyhjempää. Painoa oli tullut vain 156g/viikko. Sf mitta 28. Verenpaine normi, Hb laskenut taas, oli 110. Lisää rautaa vaan.
Valmennukseen pääsemme syyskuun alussa alkavalle kurssille.

Nyt jos pääsen saikkarille, niin yöunetkin voisi parantua. Olen huomannut yöllä kelaavani aivan liikaa työasioita ja se stressaa.

Nyt täytyy taas mennä! Jaksamista kaikille helteiden keskellä! B)
 
Kiitoksia kaikille rasva vinkeistä :flower: Täytyy kirjoittaa nuo muistiin ja ostaa kokeiltaviksi. Jotain oon varmaan kokeillutkin mutten en muista ennen kuin näen purkit :ashamed: Ja ihan hävettää tää muisti, oonhan itekin ollut vanhainkodissa töissä ja vanhustyöhön suuntautunut. Tätä tää monen vuoden kotiäitiys mulle tekee, kaiken unohtaa tai ei muista ainakaan soveltaa omassa elämässä :ashamed: Onneksi on netti käytössä ja ihanat immeiset auttamassa
:D

Muutes, äitini ihanasti totesi toissapäivänä minua kateltuaan: Oot siä kyllä tällä kertaa lihonut muualtakin :kieh: Tosihan tuo on mut pitääks se ääneen sanoa |O :D Näiden nuorimpien aikaan kun tuli vaan masun seudulle lisää ulottuvuutta. Nyt tuntuu tuo lantio kera persuksen levinneen oikein "somasti" :whistle:

Eilen muutes huomattiin ihan vahingossa et meillä on tänään 5 vuotis hääpäivä :eek: Yhtä kelloa korjailtiin ja takana oli päivämäärä. Eipä tuota muuten ois huomattukaan.

tuutilulla rv 32+6
 
Tuutilulla: Mulla kans mummo on ottanut asiakseen kommentoida melko suoraan. Taivastelin sille lehdessä ollutta Venla Saartamon kuvaa jossa toitotettiin että masu näkyy jo! (LA joskus elo-syyskuussa.) Naureskelin lehtijutulle ja vertasin omaan kumpuuni. Tähän mummo totesi että sinä nyt oletkin aina ollut tollanen pyöreä!!! 174 cm/58 kg ennen raskautta :LOL:
 
kirjoittelen täältä synnytysosastolta kun joutavaa aikaa on. jouduin eilen tulemaan tänne supistuksien takia. ambulanssilla piti tulla kun mies on reissutöissä. onneksi sain anopin vahtimaan esikoista.
eilen illalla alkoi kipeät supistelut. ja niitä tuli paljon ja tiheästi käskivät sitten lähteä tulemaan tänne. paikat on onneksi kiinni =)
toiveissa on että pääsen tänään kotiin, ei täällä ihan huvikseen kyllä viitsi olla.
laskettuun aikaankin on vielä reilut 2kk.
palasin töihin alkuviikosta ja nyt sen takia varmaan supistelee ja kai nämä helteetkin tekevät osansa.eli sairaslomalle ainakin joudun koko loppuajaksi. vähän on huono omatunto siitä ettei pysty töitään hoitamaan,mutta pakko nyt ottaa rauhallisesti että vauva kestäisi masussa loppuun asti.
täällä on muutamia ihania pieniä vastasyntyneitä.joita olen ihaillut ei malttas odottaa että sen oman sais jo viereen nuuhkittavaksi. odottavan aika on pitkä :)
ootan nyt että pääsis lääkärin luo ja se antas luvan lähtee kotiin.on ikävä esikoistakin jo.
tämä meidän pieni on tainnut päättää pitää visusti salassa sukupuolensa.ei näytä jalkoväliään vaikka monesti on yritetty katsoa. eikä kyllä ole mitään aavistusta kumpi se voisi olla.

jaksamisia näillä kauan odotetuilla helteillä

rv 29+2 =) :wave:
 
susa aika hassu kommentti sun mummolta, ainakaan sun profiilikuvassa ei ole pyöreyttä havaittavissa muuaalla kuin juuri masussa...no nuo mummot nyt on aina vähän semmosia :D

tulin vain toivottamaan kaikille hyvät viikonloput! lähdetään tänään kun mies tulee töistä kotiin tuonne kokkolan suunnalle meidän molempien vanhempia kattomaan. pitäis samalla saada sitä häkkisängyn laittoa valmiiks, niin sais vihdoin tuotua sen tänne omaan kotiin. maanantaina sitten tullaan takasin joten siihen asti voikaa hyvin ja nauttikaa masuistanne! =)

t.tiipii ja "väiski" rv30+4 :heart:
 
Täällä myös yksi sairaslomalainen, ei kyllä enää tunnu siltä :) Tänään ois voinut jo mennä töihin, mutta otetaan nyt rennosti kun kerran on ihan lupa. Maanantaina sitten taas. Johan tuo riittääkin, aika käy kyllä pitkäksi kotona... ¨

Mutta tulin tosiaan toivottelemaan viikonloput, yritän pysyä taas koneen luota pois viikonlopun ajan. :)

Topsy rv30
 
Niistä pyllyn suojavoiteista. Apteekista saa sellasta kun Cavilon (tai Gavilon) (muistaakseni 3M:n tuote), joka tekee sellaisen suojaavan kalvon ihon pintaan. Erinomainen tuote juuri ulosteiden ärsytystä estämään. Ei välttämättä lyödy hyllystä ihan joka apteekista, mutta kyllä ne tilaa sen kun pyytää. Eikä oo ehkä ihan halpa, mutta toisaalta jos toimii.....

Yöllä kun käännyin niin vihlas mahan sivusta niin ....leesti että ajattelin että nyt irtoaa varmaan koko kohtu.:LOL: Mutta se hirveä kipu kesti ehkä vaan minuutin ja meni ohi, että varmaan sitten taas niitä kannatinjuttuja. Mut kyllä pelästyin :'(

Putsku ja maha rv 31+1
 
Oonpa ollu laiska kirjottelemaan, aina välillä käyn kyllä vilasemassa teidän kirjotteluja täällä. Helle on armoton! Mäki vannoutuneena auringonpalvojana oon kyllä pysytelly visusti sisätiloissa kun maanantaina istuin hetken kirjaston portailla lukemassa ja odottamassa että mies tulee hakemaan, ni kyllä oli ennen pitkää varjoon hakeuduttava, huh! Häpyliitoskipuja tulee helposti jos rehkii, maanantaina koitettiin pikku lenkki tehdä, käveltiin vähä yli 20min ja seuraavana yönä sit tunsiki nivusissa ja häpyluussa, et on tullu käveltyä! Ei taida pitkälle lenkille viittiä mennä! Viime yönä koitin nukkua tyyny polvien välissä ja se on ihan miellyttävä asento kyllä häpyluun tilannetta ajatellen:)

Onko muilla närästystä ja palleavaivoja öiseen aikaan? Mä nappasin eilen illalla Rennien mut silti heräsin yöllä kun palleassa oli aika ikävä tunne. Ehkä se närästyslääkkeen teho oli jo häipyny, mut toisaalta oireet meni ohi ku kävi pissalla, et sekin on tietty ongelma ku ei viiti pistää kelloa herättämään parin tunnin välein vessahädän takia, ni aina ei tajua ennen ku on jo tullu pidätettyä unen seassa vähä turhan pitkään. Nää on onneks aika pieniä vaivoja kuitenki vielä, et oon tyytyväinen näinkin hyvään vointiin!

Ippuliyritä ottaa rennosti kaiken muuttohomman keskellä! Muistan kyllä viime kesästä itsekin, että muutto on rankkaa hommaa ja toki siinä on aina tuo oman asunnon myynnin jännitys. Onneks teillä on aikaa vielä, joten eiköhän hommat lutviudu! Yritä vaan keskittyä hemmottelemaan itseäskin, ettet oo ihan väsyksissä sit kun muutto ja vauvan tulo on käsillä. Ehkä ihan hyvä sulle sit et pääset viel töihin vähäks aikaa, niin saat ajatukset muualle. Mä sain toissa pvänä 6vkoa sairaslomaa, joten ei tarvitse enää mennä töihin alkukiireisiin, mikä on kyllä hyvä mun kannalta:) Nyt ehdin lueskella kirjoja ja ottaa relaa, kun hommat ja ostokset alkaa olla pulkassa jo, heh!

Hyviä vointeja kaikille ja tsemppiä helteessä jakasemiseen! Älkää rehkikö liikaa!

LaSposa & Nyytti rv 28+4 :heart:
 
Kyllä on sairaslomalaisen aika pitkä... :headwall: Parisuhde kukoistaa mut saa nähdä kuin kauan. Taidan olla vähän rasittava kun roikun kokoajan miehen lahkeessa. Vuorokaudessa on yllättävän paljon tunteja kun jättää työn ja harrastukset pois.

Nökö: En minäkään osannut alkuun nauttia raskaudesta vaikka vauva onkin toivottu. Väsytti ja kiukutti vaan kokoajan. Nyt taas tuntuu että en taida synnyttää ollenkaan. Ihanaa kun toi isäntä on nyt niin huolehtivainen ja herttanen =)

Tiipii: Meilläkin on sellanen jatkettava pinnis. Ovat vissiin olleet yleisiä sillon 50-luvulla. Me leikkautettiin siihen patja. Ajateltiin ensin leikata paksusta aikuisten patjasta mutta myyjä neuvoi että se on liian kova kevyelle vauvalle. Leikkuutettiin sit ohkasemmasta ja lyhyt jatkopätkä lisäksi. Tuli maksaa yhteensä 18 euroa. En vaan tiedä onko Oulussa vastaavia liikkeitä mut voi kai sen leikata itsekkin tavallisesta pinniksen patjasta. Hyvää reissua teille!

Dirlittan: Kiitos vinkistä niiden imetysliivien suhteen. Taidankin laittaa heti tilaukseen.

aeropuerto: Mulla ainakin supistelut loppu kuin seinään kun jäin saikulle. Tuntuuhan se vähän hassulta olla jouten kun olo on nyt ihan hyvä. En kuitenkaan halua riskeeratakkaan mitään. Saikku oli kuitenkin lääkärin suositus, ei oma pyyntö. Tuntuu olevan tuo huono omatunto meillä suomalaisilla verissä. Yritähän malttaa levätä. Meillä vauva ei ainakaan ujostellut jalkoväliään. Vaihdankin tohon profiiliin ultrakuvan josta pitäis näkyä sukupuoli. Arvaa kumpi? =)

- Susa ja Ukko 31+2
 
Pitäsköhän se mullakin pitkästä aikaa jotain kirjotella,päivittäin oon kyllä käyny lukemassa mutta tuntuu vaan ettei itellä oo tapahtunu yhtään mitään =) :/ Vielä pitäs pari kuukautta jaksaa oottaa!!! |O onko muilla samaa ongelmaa että toisenpuolen kylkiluu tuolta ihan ylhäältä tulee järkyttävän kipeeksi joka ikinen päivä? Ja siihen ei auta istuminen,sillon oikeestaan vielä enemmän painaa vaan pitää nimen omaan maata selällään mahollisimman suorana.. :| ja sit siinä asennossa taas selkä menee jotenki ikävästi lukkoon tuolta alhaalta ettei taho päästä ylös :| :ashamed:

heh tämmönen valitusvirsi :D mulla vaan tosiaan muutoin ollu tosi helppo raskaus mutta nyt tää kylkiluu ja selkäkipu on tosi ikävää,jos en pääse klo16 jälkeen kotiin lepäämään ni kipu yltyy aivan järkyksi :eek: Niin ja siis oonhan mä tosiaan saikulla elokuun loppuun asti mutta silti tälläkin hetkellä töissä :( ku on niin vaikee saaha kunnon työntekijöitä ja nyt koululaisilla alko jo koulut...mulla siis on tää jäätelökoju...Muuta hyvää tässä kiskassa ei oo ollu ku se että saan tosi hyvää äippärahaa.. =)

14.päivä olis neuvola seuraavan kerran,joku sanoki että tuntuu että vauva on rauhottunu,mulla ihan sama tunne,ei varmaan tosiaan mahu enää niin pyöriskelemään siellä...mulla jänskättää että pysyykö poju loppuun asti RT:ssä..

Joku mietti noita pinnasänkyjen patjoja Oulussa,ainaki lastentarvikkeessa ja Jyskissä on myytävänä,samoin uskoisin ainaki että BabyStylestä saa ostettua..Mä ostin muuten tuolta Jyskistä tosi käytännöllisen hoitolaukun,nallepuh aiheisen,sellanen tummanharmaa väritykseltään mutta joku NallePuh printti eessä,oli vaan25? ja siinä oli hoitoalustat ja kaikki =) Tokihan tuota varmaan normilaukullaki pärjäis mutta tulipahan nyt ostettua ku oon muutenki keränny kaikkee NallePuh krääsää pojulle :D

keskiviikkona olis synttäritki,ihanaa ku saa hyvän syyn leipoa täytekakun :p Mutta pitää varmaan tehdä tilaa muidenkin kirjotuksille :wave:

Diipeli ja Jesperi 29+6

hei tosta hb:stä pitiki sanoa teille jotka kärsitte alhasesta, ostakaa verilättypaketti ja syökää kaks verilättyä päivässä,siinä on niin paljon rautaa että jo kaks lättyä riittää,ja se imeytyy paremmin ku pillereinä otettavat rautatabut :attn: samaten parsakaalta kans kehiin ja jos omistatte rautasen paistinpannun tai jotain ni sillä sitten vaan kokkaamaan,siitä irtoaa kans vähäsen ihmisellekkin hyväksi olevaa rautaa =) Tässä muutama niksi jos ei taho popsia pillereitä niinku mä en halua ja nämä konstit auttaa :wave:
 
rautatablettien yms kanssa - itse taisin tehdä sen virheen aluksi, että vetelin viiliä alle vartti Obsidanin tai muun raudan jälkeen. Het kun ajastin eri tavalla alkoi HB nousta. En tiedä onko muuta mikä hidastaa imeytymistä.

Mä ostin vauvalle nallen ... aika pehmeetä, ja kuuntelen autossa lastenlauluja - ja yhden kohdalla itken kuin vesiputous.

Viikonloppuja,

terkuin
papu & viola Rv 31+2
 
ukkosta ilmassa..

tosiaankin on niin seisahtunut ilmatila ettei oikein tuolla ulkona voi olla..
päikkäritkin tossa taas vetäsin..melkein puolitoistatuntia |O
saapi taas nähdä että heräänkö neljältä taas kukkumaan tänne,niinkuin viime yönä..tuli sitten pissillä käytyy ja juomassa sekä terassilla kattelemassa ulos..siellä olikin ihanan viileetä. :)

tänään ilmotteli ent.työkamu että viimeyönä synty pien poika..olihan tuolla kokoa 4kg =)
huomenissa lupauduin menemään piipahtamaan sairaalalle kahtomaan,miltä mahtaa näyttää tuleva sulhasehdokas..vunttusta ajateltuna :D
ja kiva käydä osastolla minne itekkin sitten toivottavasti 7vkon kuluttua menen..eipä tuolla ole tullut sitten käytyäkään kun viimeksi lokakuussa 94..


susa taitaa tosiaan pieni poitsu olla tulossa,hyvä ihme miten selvästi näkyy "värkit" =)

hyvää perjantai iltaa kaikille.

niinukka ja vunttunen 31+6
 

Yhteistyössä