***LOKAMASSUJEN ELOKUU***

Innostuin myös laittamaan kuvan rv 26+1 Pötkylän omakotitalosta profiiliin :D Parissa viikossa on kyllä taas laajennettu taloa.

Tässä myös (jos saan näkymään) 4D:stä 4viikkoa sitten.

http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/ptk2001.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v700/memmuli/ptk2002.jpg

Milli & Pötkylä rv28
 
Ehkä nämä painajaiset sitten kuuluvat osaksi tätä raskautta, kun niitä jollain muullakin oli ollut :( Mieluummin näkisin kyllä niitä kauniita unia.

mikero: aika erilaisia ohjeita neuvolat sitten antavat, koska minulle ei sanottu mitään yhdynnöistä pidättäytymisestä. En kyllä älynnyt kysyäkään, kun tuli sen verran yllättäen koko asia. Täytyy vaan toivoa, että pieni vielä pysyisi masussa viikkoja, koska sehän hänelle parasta olisi vielä tässä vaiheessa.

katjanna: Huomasin, että olemme saman kunnan asukkaita =) Aikas jännä sattuma. Mekin olemme viihtyneet hyvin täällä syrjemmällä (Oulussa asuimme ennen) ja ihanasti ehtii aivot nollautua työpäivän päätteeksi kotimatkan aikana. En koe matkaa lainkaan liian pitkäksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja milli78:
Dirlittan: Onneksi on joku muu myös täällä joka pohtii samoja asioita. =) Jotenkin vaan tuntuu ihan hölmölle pelätä synnytystä kun siitä on jo kokemusta aiemmin 3kertaa :ashamed: Ehkä mun kohdalla on myös tuo 6vuoden tauko edellisestä?

:

Mulla tosiaan tulee myös 7 vuotta edellisestä synnytyksestä, siksi kai tuntuu taas kai kuin olisi ekaa kertaa asialla..Mutta hyvin me pärjätään ;)
 
milli78 aivan uskomattomia nuo teidän kuvat! :heart: meillä itsellä takana vain tavalliset ultrat viikoilta 7 ja 18, joten niistä ei oikeen mitään selvää saa, mutta jännä että tossa 4D-ultrassa näkyy ihan kasvonpiirteet ja kaikki...miten oletteko yrittäneet löytää omia piirteitänne vauvan kasvoilta?

topsy ihanaa että täälä on joku jolla on jo ennestään kokemusta kestoilusta! oon hommaillu joitain kuoria, imuja ym huuto.netistä, mutta lisää kyllä vielä tarttee! vaikee vaan tietää mitä kaikkia ostella, mutta sais nyt edes sellasen "kokeilusatsin" kerättyä. onneks tuolla kestovaippainfossa on ihmisten kommentteja eri tuotteista joten se on kyllä ollut suurena apuna!
oon kans ajatellu hommata satsin noita MaM:in tai Popolinin harsoja, mutta mistä kannattais ostaa, onko jossain oulussa myynnissä vai pitääkö tilata ja mistä? entä kumpi tulee halvemmaks? merinovilliksiä aion kans muutaman huutaa, miten jos eivät ole valmiiksi lanoliinitetyt, niin miten se tapahtuu ja kuinka usein pitää tuo käsittely uusia... tosi paljon on epäselviä asioita tähän kestoiluun liittyen ja välillä tuntuu menevän häntä koipien väliin, mutta seuraavana päivänä taas odotan innolla että niitä pääsee testailemaan tositoimissa :D niin ja kuinka paljon luulet että noita NBsisätäyttiksiä tarttee? laitatko niihin esim. harsoja sisään ja villikset päälle? ite en aio ostaa oikeen mitään uutena, kun sitten harmittaa jos tuote ei olekaan käytössä mieluinen, harsoja tietenkin ostan jonkun paketin, kun niitähän ei oikeen käytettynä mistään saa. mun miehen täti anto meille ISON kasan 80-luvun vauvanvaatteita ja sielä on oisko 4 kpl vanhoja vaippaharsoja, oon ainakin kuullut että juuri nuo vanhat ja tuhanteenkertaan pestyt ois tosi hyviä.

tänään oli neuvola, kaikki oli hyvin, painoa oli tullut tasan kilo kolmen viikon aikana, joten alkaa näköjään pikkuhiljaa tasottumaan tämä meitin pulskistuminen :$

oululaisilta kysyisin vielä neuvoja mistä ostaa imetysliivit ja monetko suosittelette hommaamaan? joku sellanen liike ois hyvä missä laaja valikoima kuppikokoja, mulla itselläni F75 jo ennen raskautta nyt en tiedä mikä on, mutta ainakin tuo ympärys on tainnu kasvaa. normaali oloissa mulla aina vaikea löytää liivejä (alan liikkeistä ostan kaikki ja käytän vain tiettyä merkkiä )joten nyt ongelmana että mistä löydän kunnon imetysliivit... pitäis ilmeisesti olla ne jo synnärillä mukana, joten ajattelin että pitäis varmaan sitten tässä lähiviikkoina käydä kaappiin ostamassa jotta olisivat sitten valmiina kun lähtö tulee...jos tulee, norsun odotushan kestää monta vuotta :LOL:

heido! t.tiipii ja "väiski" rv29+6 :heart:
 
yodottaja olet vahva nainen ja iso tsemppi :hug: sulle.
Onko muitten vauvat rauhallisia?Mulla tuntuu että poika ei muuta tehe ku nukkuu.Välillä toki potkii lujaa mutta hiljaista on suurin osa ajasta.Ihan pelottaa välillä että onko kaikki hyvin.
Hellettä sitte taas.Onhaan se ihanaa että on kesä mutta kyllä sitä on niin paljon väsyneempi.Nyt mulla tullu kiloja 20.Hirvittää että paljonko vielä tulee.Mahan ympärys on 104cm.Ja minun bmi ennen raskautta oli vain 19.Käveleminen on jo tosi vaikeaa ja pitempiä kävely matkoja en voi tehä.Painaa alle niin kamalasti.
Mutta ihania helle päiviä kaikille.Nyt lähen kylmään suihkuun.
Mie ja poika 29+2
 
raskausarvista olisin tehny vähän galluppia eli joko monelle on niitä ilmaantunu ja millä viikolla? tai miten on ollu aiemmissa raskauksissa?

mulle ei ole vielä tullut ollenkaan, mutta odottelen kyllä, koska mulle murrosikäsenä tuli jonkin verran niin kai ne ilmaantuvat myös nyt raskausaikanakin :/ kuulin yheltä tutulta että joillekkin ne tulisivat vasta synnytyksen jälkeen?!?

tummelilla olen yrittäny tuota vatsaa iltasin rasvailla, en sitten tiiä onko siitä suurtakaan apua. kai se on niin että tulevat jos ovat tullakseen. anoppi nauro kun menin apteekkiin ostaan tota rasvaa, että eihän sitä sielä myydä vaan maatalouskaupassa! jep, jep, apteekkari vaan tokas että tottakai meiltä tummelia löytyy...pisteet meitsille! ;)

niin ja anoppi vielä luuli että olin ostamassa sellasta kauheeta pönttöä mitä lehmille ostetaan ja hämmästeli sielä sitten että "ai sitä myydään noinki pienissä tuubeissa?" ei tässä nyt ihan vielä mitään maataloustarvikkeita tartte hankkia :LOL:
 
huh hellettä tosiaan!

meikä aikas pehmeessä kunnossa,soppailu reissun jäliltä.rupes tosiaan jossakin vaiheessa tuntumaan että jalkoja ei jaksa enää nostaa,eikä kyllä kävelläkkään.ja ajoakin oli kotiin reilu tunti :whistle:
kaikki likat makas,ja meikäläistäkin kävi kivasti nukuttamaan..mutta onneksi en nukahtanut :eek:

kyllä yllättävän paljon rahaa kuluu noihin murkkuikästen vaatteisiin,onneksi isompi tyttö omilla rahoillaan jotakin osti.mutta reput joduin kummallekin ostamaan kun lupasin..hitto kun eto reppu maksaa 40e..ja ostat niitä sit kaks kappaletta..ei muunlainen reppu kelvannu kun tietyn merkkinen..
no tietysti jos oikein olisin sanonut että niiin kallista en osta,mutta nyt annoin periksi..sitten nuoremmalle vielä farkut,pari t-paitaa :whistle:

vaaville ostin pari marimekon tuttipulloa,ja niihin tuttipulloihin tuttiosat,ja sitten myös marimekon tutin ja tuttinauhan :heart:
meinas kyllä city-marketissa iskee epäusko että minkalainen tuttiosa niihin pulloihin nyt pitäs olla.(vaikka oli niissä pulloissa tuttiosa).oli sen sataa sorttia..ei kyllä silloin 13v sitten ollut mitään kolikkitutteja,eikä pulloja..tavallisia silikoonisia ja luonnonkumisia..eikä liiemmin mitään kokoja niihin..huh huh sanon minä.

sitten etin prismasta ja cittarista niitä flanelisia rättejä,mutta ei siellä ainakaan niitä ollut.ajattelin käydä sitten ihan kangaskaupasta kattomassa josko siellä myytäs ihan kankaana sitä.

nyt pikkusen pakottaa päätä,juominen jäi reissussa pikkusen huononlaiseksi..olen tässä tankannut nyt sitten oikein kunnolla,toinen puolen litran limppapullo on vettä menossa :p

ja aamuinen alamahan juiliminen katos johonkin..ei ainakaan enää tunnu missään.

no nyt jotain iltapalaa ettimään,tyttökin tuossa jo kytiksellä millo pääsee koneelle.

niinukka ja vunttunen
 
Rähinää äideille, kun en viitsi miehelle aloittaa :kieh: MÄ KUOLEN tähän kuumuuteen! Hikiviikset ollu ylähuulen päällä koko päivän, ja aamupäivän auringossa käytiin hoitamassa kahden lapsen plus mahan kanssa asioita keskustassa, jessus! Ei auta paljon vesipullot tähän janoon.

Mulla on nyt ainakin kolmena viime kesänä tullut ihan uutena kokemuksena tämä lamaantuminen, keho ei millään tunnu kestävän tämmöstä paahdetta. Mulla vielä lisäharrastuksena epi(lepsia), senkään takia ei oikein uskalla rentoutua, pelkää koko ajan että tulee liikaa rasitusta ja kanttuvei.

Onneksi vielä jaloillani:) Pääsin ultraan 28 vkon kunniaksi viime perjantaina (epi-kontrolli), kaikki mahassa hienosti ja virkeä, vauhdikas vauva siellä muhii. Kokoarviota (senhetkistä) hiukan ihmettelin - 1,3 kg? - pitää keskustella keskiviikkona neuvolassa, olenko kasvattanut vauvaa liian huolella, eli onko ns. "iso" näille viikoille... Mitäs mieltä muut?

Koitetaan kestää, muistakaa juoda - JA SYÖDÄ SUOLAISTA!!! :heart:

:heart:

T. Kylähullu ja maha 28+3
 
yhtä rauhallinen se meijenki poitsu on...ihan erilainen ku siskonsa :D mut pitää vaan toivoo,et on sit vauvanakin tosi rauhallinen....
kiloja mulle tullu ny reilu 10kg,mut mahanympärys on jo 107cm...joten kävely tosiaankin tuottaa jo ongelmia ja pari kk pitäis vie kärvistellä....mut pitää ny ainaki valittaa näist lantiokivuista ens neuvolassa...

henkka ja veeti 29+2
 
No nyt mä sitten sorruin ja söin maksamakkaravoileivän! :p Vannotin miestä että ei enää maksamakkaraa tähän taloon ennen kuin mullakin on lupa syödä sitä. Nyt on sitten tullut synnit tunnustettua, eli asiaan.

Ihania 4D kuvia teillä! Melkein harmittaa kun ei tullut itse käytyä. Täällä meilläpäin vaan ultrataan muutenkin niin usein ( 5 krt.+ pari kertaa sairasloman vuoksi ) että en raskinut enää maksaa 4D:sta.

Imetysliiveistä: Onko kellään kokemusta H&M:n imetysliiveistä? Näytti olevan aika edullisia. Paikallisessa liikkeessä ei vaan ole äitiysosastoa joten pitäis tilata netistä.

Kylähullu: Täällä oli painoarvio 1230g rv 28+1.

Raskausarvista: Mulla sama tilanne raskausarpien suhteen kuin Tiipiillä eli vielä ei ole tullut, mutta jännityksellä odotellaan kun murkkuiässäkin tuo nahka vähän repeili. Viimeksi tänään luulin jo löytäneeni ensimmäisen, mutta taiskin olla vain joku painauma kun hävisi päivän mittaan. Ei ollut nääs ensimmäinen väärähälytys. Edellisen kerran kun esittelin miehelle tuotuneena arpiani niin paljastui että mammaleggarithan ne vaan olikin painaneet urat mahaan :LOL: Eihän sille mitään voi jos niitä tulee mutta ilmankin voisin elää...

Sain vihdoin masun kuvattua eli profiilissa nyt kuva rv 30+5


- Susa ja Ukko
 
susa mulla kans sama homma että monta kertaa olen "löytänyt" raskausarpiviiruja mahasta, mutta ovatkin olleet sitten jotain sohvanpainaumia ym. sulla oli kyllä aivan ihana vatsa ja muutenkin näytit olevan säästyny liioilta kiloilta =) mulla on kans tuo maha pinkeä, mutta selkäpuolelle on kyllä ylimäärästä alkanu kertyä...no jospa se olis vaan nestettä- yea right! :LOL:
 
Kuninkuusraveista selvitty kotio!
Siellä oli siis niin järkyttävän kuuma.. Kotimatka Satakuntaan oli yhtä tuskaa..voin huonosti ja oksennus lensi. Viime yö+ tää päivä on viä menny huonosti voiden. Onneksi oon kesälomalla ni saa levätä!
Muuten oli mukava reissu.. Vauveli potkii masussa..

Oon niin ylpee itestäni! Oon saanu pestyä+silitettyä jo melkeen kaikki alle 62cm vaatteet,tähän mennessä 3koneellista. Silittäminen on siis mitä kauheinta puuhaa :headwall:

Koitetaan jaksaa näillä helteillä..
L-ouisa 31+4
 
Mietin että jaanko tämänkin kanssanne.
Säästytte nyt tekin saippuaoopperoiden katselulta kun jaan :)
On ollut potutuskäyrä tänään huipussaan ja nyt tulee lopullinen piste isyysvonkailuille.
Toivotan samalla onnea 25.8 Hesaan häitään viettävälle minua vanhemmalle morsmaikulle.., joka ei tiedä tästä tulevan aviomiehensä tulevasta vauvasta ! Hyvinkin paljon onnea, sitä taidetaan tarvita ... :heart:
Ilmeisesti romanssi alkoi tän mun raskautumisen jälkeen. Ihan vahingossa sain tän tietää tutun tutuilta tänään - ja vahvistuksen sitten muuta kautta.
Kalpenee espanjalaiset telenovelat...

Muuta : vauva voi ihan hyvin yhä , kumma kyllä... pinnasängyn kasailin ja puhkuin eilen... Kivalta näyttää koetan napata kuvan jahka tästä. Lampaat ja pehmopuput sieltä kurkistaa. Pinnissuojia ei vielä ole - mutta hoksasin että vähän käytetyt istuintyynyt käy pitkille sivuille ensisuojista, hätätilassa.
Tietääkö kukaan mistä löytäisi esim turkoosinvärisiä pinnissuojia ?

Onko kellään muuten kokemuksia aupaireista ? Mietin jo noita äitiysloman jälkeisiä vaihtoehtojakin ...

Kasailen täs itseäni , voikaa muut paksusti ja hyvin ...

papu & viola auroora RV 30+5



 
Minulle ne tulivat ekassa raskaudessa ja niitä riitti. Koko maha oli täynnä ruskeita viivoja, edes miehen isoilla käsillä ei saanut niitä kaikkia kerralla peitettyä, mutta ovat siitä tietty vuosien mittaan vaalenneet ja myöhemmissä raskauksissa niitä ei sitten ole tullutkaan. Minulla oli jätti maha silloin ekassa raskaudessa ja ihonalaiskudostakin reilusti (sitä on kyllä vieläkin), joten olisko niillä osuutta asiaan.

Ja lisättäköön vielä, että olen tavallaan ylpeä niistä. Taidan olla vähän outo tapaus :D
 
Aurinkoista ja lämmintä huomenta kaikille!

Piru että täällä ollaan pahalla päällä :kieh: Kaikki potuttaa ja tökkii, siis kaikki. Mitään ei jaksa tehdä ja kaikesta tekisi vaan mieli ruikuttaa ja räpättää. Siis ihan sama tunnelma kuin aikoinaan ennen menkkoja. Kukaan ei uskalla edes tikulla tökkästä tai maailmansota on irti.
Ukolle pidin eilen mykkäkoulua vaikka hurjasti ei syytä ollukkaan ja isommille lapsille vaan räpätin joka ainoasta mahdollisesta asiasta :ashamed: Pienemmät siltä onneksi säästyi.

Yöllä en saa nukuttua kun on kuuma ja päivät sitten nuokun väsyneenä :/ Ja vauvaa varten kun on kaikki valmiina niin niiden tavaroiden laittoonkaan ei turhautumista voi enää upottaa. Tulee pitkät kaksi kuukautta :D

Uhkasin illalla laittaa ton minun nukkiksenkin päreiksi tai ainakin pari seinää poistaa jne. Ja miä oon niin pönttö että sen saatan toteuttaakin tänään :whistle: No se siitä ruikutuksesta.

Raskausarpia en ole edes seuraillut. Masu ja tissit ovat jo edellisten odotusten jäljiltä kuin pakanamaan kartat :D Mitä nyt siellä enää muutama arpi merkkaa...

YOodottaja Siähän sait kuulla oikean jymyuutisen! :eek: Kyllä ompi nopea mies liikkeissään! Piti oikein lukea pariin otteeseen ennenkuin tajusin. Kyllä nousis munkin v..tuskäyrä tuosta ja itse asiassa nousikin :D Yritähän jaksaa :hug:

Tänään ois edessä keskimmäisen eskariin tutustuminen. Mitähän siitä ja tulee tuon Tuli ja leimaus-herran kanssa? Ihan hermostuttaa etukäteen eskarin alku.

äkänen tuutilulla rv 32+3
 
Täällä on suru puserossa ja muutenkin jotenkin epäuskoinen olo. Ystävälleni ei sitten tulekaan vauvaa alkuvuodesta. Np-ultrassa paljastui tuulimuna. Hurjan vaikea olo itsellä kun oma odotus on vahinkoraskaus ja toisten toivottu :'( :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
oon kans ajatellu hommata satsin noita MaM:in tai Popolinin harsoja, mutta mistä kannattais ostaa, onko jossain oulussa myynnissä vai pitääkö tilata ja mistä? entä kumpi tulee halvemmaks?
Itse olen tilannut käytettynä. Aluksi esikoisella ajattelin että yök, toisten käyttämiä vaippoja, mutta minulla meni hermot kun uusia vaippoja pitää niin kauan käyttöönpestä että ovat imukykyisiä. Käytettyjä on pesty jo niin usein että ovat yleensä juuri hyvässä imussaan. MAM:n harsoja saa mielestäni Taikapilvestä, joka löytyy keskustasta Oulusta. Käytettynä olen tilannut Kestovaippainfon myydään vaippoja palstalta ja Babyidean kirppikseltä. Käytetyt tulee toki halvemmaksi.

merinovilliksiä aion kans muutaman huutaa, miten jos eivät ole valmiiksi lanoliinitetyt, niin miten se tapahtuu ja kuinka usein pitää tuo käsittely uusia...
Itse en ole koittanut kuin hahtuvavilliksiä, kun niihin niin alussa ihastuin. Meillä esikoisella ne on yöllä käytössä ja ovat kyllä pomminvarmat! Olen kuullut että merinovillikset eivät olisi niin pitäviä, mutta tosiaan kokemusta minulla ei ole. Suosittelen näissäkin ostamaan käytettynä, sillä ovat silloin jo yleensä useasti pestyt ja mukavasti huopuneet. Jos ostat uudet, joudut pesemään ja lanoliinittamaan useita kertoja ennenkuin pitävät.

Lanoliinitus on helppoa. Kun tuntuu että villikset eivät enää pidä, eli pissa tulee läpi, on aika lanoliinittaa. Ehkä kerran kuussa? En osaa sanoa tarkkaan. Peset ensin villanpesuaineella (itse pesen käsin, pelkään että pesukoneen villaohjelma huovuttaa liikaa) ja sitten laitat veteen lanoliinia, johon laitat villahousut likoamaan pariksi tunniksi, mielellään yön yli. Sitten käärit housut pyyhkeeseen, puristelet ylimääräiset vedet pois ja annat kuivaa tasokuivatuksella, ei narulla. Villanpesuainetta ja lanoliinia saa myös Taikapilvestä, mistä olen itsekin ostanut.

niin ja kuinka paljon luulet että noita NBsisätäyttiksiä tarttee? laitatko niihin esim. harsoja sisään ja villikset päälle?
Minulla taitaa olla parikymmentä sisätäyttistä tai sisävaippaa nyt kaapissa, lisäksi n. 10 harsoa, yksi AIO vaippa ja ehkä kuudet kuoret ja yhdet villikset. Aion siis täyskestoilla.

NB sisävaippoja on periaatteessa kahdenlaisia, sellaisia joissa on tasku johon voit laittaa lisää imuja ja sit sellaisia joissa ei ole taskua. Minulla on molempia. NB koon vaipat ovat niiiin pieniä, että sinne ei harso mahdu. Lisäimuina voi käyttää:

a) valmiita, kaupallisia tai TSI imuja. Itse olen ostanut pieniä TSI-imuja jotka juuri menevät noihin taskuihin, ovat vähän halvempiakin kun ovat toisen tekemiä ja yleensä käytettyjä. Kaupalliset ovat sitten kalliita mutta toki hienompia ja uusia.

b)Voit ihan ottaa itseltäsi tai äidiltäsi kaapista kaikki vanhat frotee ja flanellipyyhkeet ja niistä leikellä sopivankokoisia imuja. Esim. sen kokoisia, että voit taitella ne kolmeen kertaan ja sujauttaa sisään. Tai jos raskit, leikata haluamiasi harsoja sopivan kokoisiksi.

c) Ostaa valmista imukangasta (esim taikapilvestä) ja tehdä itse sopivia imuja.

Materiaalina Hamppu tai Bambu ovat todella imukykyisiä imuissa! Mutta nämä ovat myös hitaita imemään, joten päälle kannattaa laittaa harsoa tai flanellia, jotka imaisevat nopeasti ja sitten levittävät pissan hamppuun tai bambuun. Jos sisävaipassa ei ole taskua, imut laitetaan vaan pyllyn ja sisävaipan väliin ja siihen pyllyä vasten kuivaliina tai fleece, että tuntuu mukavalta.

[/quote]

Toivottavasti tästä on apua :) Kysy vaan jos on kysyttävää, ja voit laittaa vaikka sähköpostillakin. Mielellään autan! Ja kun kerran Oulussa asut, voit tulla vaikka meille vaippoja hypistelemään, niin voin näyttää millaisia kokonaisuuksia käytän esikoisella ja mitä aion vauvalla käyttää. Kahvitkin voin keittää :)

Topsy 29+0
 
Piti vielä kommentoida muutakin kuin noista kestoista kirjoittaa romaania... YOdottaja, vai että häät meinaavat oikein järjestää? Siis käsitinkö oikein? Ja tuleva vaimo ei tiedä olevansa periaatteessa äitipuoli? Voi helvetti noi miehet on joskus niin.... |O

Dirlittan, äläs yhtään nolostele pelkosi kanssa! Sama ongelma minulla, esikoisen ponnistus kesti 2 tuntia ja tuloksena 4 pisteen vauva. Pelkään siis että tälle toiselle tapahtuu jotain pitkän ponnistuksen aikana. Ensi viikolla on onneksi aika pelkopolille ja rakennetutkimuksiin.

Raskausarvista. Ovat kuulemma perinnöllisiä. Eli kurkatkaapa äitinne massuun, jos siellä on, yleisesti tulee myös teille :) Meillä ei äidillä eikä siskoilla ole, eikä minullekaan tullut esikoisesta. Ei ole myös tästä toisestakaan tullut. *Kop kop*.

Tuutilulla,voi että :'( Minä taas sain sunnuntaina tietää että hyvä ystäväni odottaa toista, esikoisillamme on ikäeroa vuosi. Nyt saamme olla äippälomallakin vähän aikaa yhdessä. Olen niin onnellinen :)

Omassa mahassa on maratoonihikottelija :heart: Nykii kokoajan, varsinkin kun syön jotain. Äsken tuossa työkaveri kysyi että tuntuuko ne nykimiset alhaalla? No siellähän ne, ja hän meinasi että sittenhän pään täytyy olla alhaalla eli vauva on kääntynyt! Tosiaan, enpä ajatellutkaan! Olisipa niin =)

Jaksamista kaikille! :wave:

Topsy 29+0
 
Paino tippunut -200g eli siis 10kg tullut. RR 123/71, Hb123 (toisella mittauksella) Sf 31. Raivotarjonta, sykkeet 140 ja liikkeet ++. Kaikki siis hyvin täällä... parin viikon päästä lääkärineuvola. Neuvolan täti sano et sit nähäänkin jo melkein viikon välein... =) Kyllä aika menee nopskaan....

Santti ja Ilppi 32+2
 
Heips

Kyllä osaa olla kuuma. On ihan tuskaisa olo.Pitäisi koittaa paljon juoda, mutta tuntuu taas että ei mene mikään alas..ei ole helppoa.
Poika mahassa potkii kovasti, ja on tosi viliskantti tapaus. Edelleen tuntuu että ei ole poju tajunnut kääntyä pää alaspäin, saa nähdä koska senkin tekee, tai tekeekö ollenkaan.
Olen kuullut, että enää ei mielellään perätilassa olevia vauvoja koiteta kääntää, onko tämä totta?

Susa79: kyselit onko kokemusta H&M:n imetysliiveistä. Minä ostin sellaiset viime viikolla, ja olen niitä kokeillut ja testaillut ja oikein hyviksi havainnut. Eli voin suositella. Sain vinkin niistä eräältä ystävältäni, jolla nyt pikkuinen vauva, hän on niistä kovasti pitänyt.

Topsy2 : Harmi että sinuakin se synnytys pelottaa, mutta toisaalta kivaa tietää että en ole yksin näiden ajatusteni kanssa.

Yodottaja : No jopa sait kuulla uutisen!! Jos ajattelen itseäni tuon tulevan morsion asemaan, niin kyllä minua harmittaisi etten tuollaista "pikku seikkaa" tulevasta miehestäni tiedä. Lapsesi isä on kyllä aika roisto jos ei aio lapsesta morsiammelleen kertoa.
Ymmärrän hyvin tuon sinun ärtymyksesi, olisin itse varmaan ihan raivona moisista uutisista! Koita jaksella, kyllä sinua nyt koetellaan!
 
iso kiitos topsylle neuvoista! pitääpä ottaa tuo sun kirjotus johonkin säilöön, että siitä voin sitten kattoo neuvoa kun menee sormi suuhun. sitä vaan tuntuu että on ite aivan pihalla kaikesta kun esikoinen tulossa eikä kaveripiirissä kellään vielä vauvoja, ja ainut kestoilija jonka tunnen on mun anoppi...mutta sillon 80-luvun alussa ei muuta käytettykään ku harsoja joten eihän sekään kovin paljoa tiedä nykyajan mahollisuuksista. juu käytettynä aion hankkia kyllä kaikki vaipat ja imutkin. harsot myös jos löydän, mutta jos ei osu mitään ilmotusta vastaan niin sitten ostan uutena. ja saatanpa vaikka tullakin kyläilemään ja oppimaan lisää kestoilusta, kiitos vaan kutsusta! =)

YOdottaja onpas kyllä aikamoista tuon miehen toiminta! joillain sitä vaan on pokkaa... yleensä miehet on aika hitaita tekemään isoja ratkasuja elämässään, mutta tämä yksilö kyllä näyttää menevän ihan omia polkujaan!
kovasti voimia sulle ja toivottavasti omaat jonkun hyvän keinon päästellä höyryjä pihalle - nyt sitä keinoa kyllä varmasti tarvitaan! :headwall:

tuutilullalle kans jaksuja! :hug: mullakin välillä ollu noita kausia menossa että kaikki tympäsee... en tiiä johtuko se hormoneista vai mistä, mutta aina en edes ollu ihan varma että onko vika nyt mussa itessä vai kenties miehessä... nyt onneks mennyt hyvin ja rauha palautu tähän taloon =)

juuri tuli ilmotus postin mukana että äitiyspakkauksen sais käydä noutaan tosta lähipostista! ajattelin kyllä mennä nyt ensin uimaan ja katsoa jos vaikka haetaan se illalla miehen kanssa yhdessä vai jätetäänkö huomiselle. ei tohon postille ois matkaa ku 200m että ei se niin iso homma ole :LOL:

jep jep, lähen tästä polskuttelemaan uimahallille!
t.tiipii ja "väiski" rv30+0 :heart:
 
Saippuaoopperaa pukkaa edelleen ...

Aamulla nyt soitti eka kertaa miehen isä- eli mahd vauvelin ukki. Jaaritteli, niinkuin vanhat miehet jaarittelee - mutta oli silti 100* lämpimämpi kuin poikansa, toivotti jaksuja ja oli huolissaan ettei raskauden aika pitäisi olla näitä turbulensseja.
Olipa vissiin ollut aika kiihkeä isä-poika puhelu eilen :)
Ja ukki tuumaili mun kommentiin häistä, että 'Jaaa, onhan se ennenkin ollut naimisiin menossa ...' aika sarkastiseen tyyliin . Ettei laisinkaan alkanut sitäpuolta asiasta ajamaan. Tuntui ukkikin ollen huolissaan että voiko poika ees lasta saada, ja nyt harmissaan siitä kun iloinen asia on tapahtumassa näin kummallisissa olosuhteissa.
No ihan hyvä juttu.
Sentään joitain melkein selkärankaisia siinäkin suvussa...

Nyt paan tän Pandoran lippaan kiinni ja taidan hukuttaa järveen...
Sille Helsingin Annelille vaan paljon onnea edelleen ..

ja Millille kiitos symppiksistä... ja hyvä tietää että moisten kokemusten jälkee voi kunnon mieheenkin törmätä...

Topsy2 & muut: osaakohan sitä synnytystä paremmin pelätä, jos on jotain kokemusta ? Mä taidan olla liian laiska kestiovaippailuun .. Tosin , onko kukaan aikonut opettaa vauvaa heti alkupuolelta siihen vaipattomuuteen - lavuaarile ja pssssssss - mun yhdellä kamulla toimii , ja tästähän oli juttua Vauva lehdessä ?

Dirlittan: kuuma on juu , hikoilen kun pieni eläin, onneksi on tuuletin täs töissä.

Tiipii , mä oon rasvaillut bodyshopin suihkutusöljyillä, sitten yks kamu on tolannut sillä bshopin kaakovoipuikolla. En ole kyllä kauheasti ehtinyt zoomaileen, luulen ettei mullakaan ole raskausarpia , vielä. Oisko tuo kii ihotyypistä myös - mulla on aika isot ihohuokoset. Tosin rinnat on eri oloiset ja raskaat ...Taitaa ne rupsahtaa ja venähtää, D-kuppi menossa nyt ...


Vauva potkii ja nyt on nälkä , meen syömään. Hiton hankalaa tämmöiset episodit, kun pitäisi lapsen takia olla seesteinen ja vaikkamitä. Mutta en mä osaa tätä elämää muuten elää kuin läpielämällä.
Huomenna on tapaaminen 2 kätilön kans , valmistellaan sitä yo svalmennusta - koetan utsia muitakin tietoja samalla - oma lehmä kun on niin vahvasti ojassa :)

jaksuja ja viileämpiä kelejä toivon mukaan , puuuuh,

t papu & viola auroora RV 30+6



 
YOdottaja, Mä oon tosi ylpee susta, ja siitä miten hoidat tämän asian, vaikka vauvan isä vaikuttaakin selkärangattomalta lierolta. En tiedä voiko sanoa olevansa toisesta ylpeä, mutta minusta on upeaa että on sinunlaisia naisia! Ja miehen käytöksestä tulee se kuva, että tämä voi olla miehen vanhemmille ainoa mahdollisuus tulla isovanhemmiksi, joten on hienoa että annat heille sen mahdollisuuden. Se tuleva morsmaikku vain vähän säälittää; ei tiedä millaisen miehen on ottamassa. Laitahan muuten vinkkiä millon sitä juttua kannattais Kalevasta bongailla, ettei mene vahingossa ohi :)

Ärtymystä on toiset huomanneet itsessään, niin myös täällä! Ihan ihmetyttää, että mikä on kun ei mitään kestä. Kai tää sitten liittyy raskauteen. Ihan harmittaa miehen puolesta, kun tiuskin sille koko ajan.

Raskausarvista: esikoista odottaessa ei mitään ennen kuin kuukautta ennen laskettua aikaa. Nyt ei vielä uusia, toivottavasti ei tulekaan.

Onkos muilla ollut sitten sellaista raskausoiretta, kuin muistamattomuus? Eilen ja tänään olen ajellut ihan mihin sattuu autolla, kun olis pitänyt ihan pieni erilainen poikkeama tehdä työmatkalla. Muutenkin on tosi vaikeeta muistaa kaikkia asioita mitä pitäis tehdä...

RV 31+5
 
Olipas taas tekstiä tullut!
Olipa Ihania masukuvia ja ultrakuvia!!

Ei sais valittaa kun kerran lämmin on mutta on niiiin tuskastuttavan kuuma |O

Huomenna olis neuvola ja aijon kyllä ottaa puheeksi ton synnytyksen.. meilläkin on aika erikoinen tilanne siinä. Joka tapauksessa 37 viikolla tehdään synnytystapa arviointi mutta...meillä siis mies lähtee syyskuun alussa opiskelemaan vuodeksi toiselle paikkakunnalle ja on viikot poissa ja viikonloput kotona. vuoden vaihteessa jatkaa taas opiskelua omalla paikkakunnalla. Mut käytännössä meille siis syntyy vauva sillä aikaa kun mies on muualla ja tosiaan niin pitkän matkan päässä ettei sieltä hetkessä tänne tulla! Onkohan mitään mahollisuuksia saada käynnistelyaikaa sovittua..pelkään vaan että synnytys käynnistyy ja en saa esikoista mihinkään ja millä meen sairaalaan ym. Ensimmäinen leikattiin ison kokonsa vuoksi..ja en todellakaan halua sektiota nyt kun joudun hoitamaan lapset yksin kun mies ei pysty pitämään isyyslomaa ollenkaan (paitsi joulukuussa 3 viikon loma!!)

Tinakenkätyttö rv 28+3
 

Yhteistyössä