Meilläkin mies hoitaa
pullojen ja tuttien steriloinnin sillä aikaa kun olen sairaalassa
En jaksa itse vaivata päätäni edes ajatuksella tuostakin hommasta.. Myös rintapumppu pitäisi työntää steriloijaan, luulen nimittäin että se ei ole ikinä sellaista käsittelyä nähnytkään :x Ainakin näyttää melko hirveältä.
Oon ehkä tässä sterilointi-/keittämisasiassakin vähän "hällä väliä"-asenteella. Esikoisen pullot ja tutit keitettiin n. kerran viikossa puoli vuotiaaksi saakka, sen jälkeen sanottiin neuvolassa ettei ole enää niin tarkkaa, jos aina huuhtelee kuumalla vedellä käytön jälkeen. Tutitkin tuli harvemmin keitettyä ennen käyttöönottoa, eli mentiin "paketista suuhun"-tyylillä. Mutta eipä ole meidän pikkumies ollut myöskään juuri koskaan kipeänä yhden illan kestäneitä lämpöilyjä lukuunottamatta!
Myös petivaatteiden laittamisen saa mies hoitaa lapsivuodeaikana. Tosin minä valitsen ne etukäteen
Taatu Mun korvaan nuo kivut kuulostaa lantion löystymiseltä
Itselläni on samanlaista ja välillä käy kipeää ihan sekin kun vähän vain jalkaa liikuttaa. Mutta tiedänpähän ainakin että lantio on valmis synnytykseen!
Jos siitä nyt toisen lapsen kohdalla epäilystä voisi ollakaan.
Minäkin onneksi innostuin
laittamaan kaiken valmiiksi, ainakin pääpiirteittäin, jo rv 30 aikoihin. Ei olisi enää puhettakaan mistään pinnasängyn kasaamisesta tai reunapehmusteiden väkertelystä paikoilleen (on kyllä niin vihoviimeistä hommaa). Tuntuu että kaikki energia menee vain siihen että onnistuu pysymään hereillä koko päivän. OYSista kotiutumisen jälkeen on ollut kyllä tosi voimaton olo ja tuntuu että kaikki vain särkee ja kolottaa ja aina olisi valmis nukkumaan. Toisaalta, olen muutenkin edelleen vuodelevossa, joten onni että kaikki on valmiina
Koko lauantain makasinkin sängyssä ja nousin vain sen verran ylös että kävin lähikaupassa ostamassa herkkuja. Tervetuloa vaan lisäkilot!
Ja
maitoa on tihkunut jo jostain rv15-20 asti, en muista tarkasti. Silloin kuitenkin tihkuminen oli semmoista että kun tissit puristui vaikka mun ja pöydän väliin, mutta nyt kyllä sotkee jo rintsikat kunnolla. Samoin oli esikoista odottaessakin, mutta silti imetys ei onnistunut. Maito ei ollut tarpeeksi täyttävää herralle, joka muutenkin painonsa vuoksi tarvitsi paljon enemmän maitoa kuin mulla oli itselläni tarjota :/ Niin toivon että onnistuisi tämän tulokkaan kanssa.
Mutta siis niin, se että maitoa tihkuu tai ei tihku, tai missä vaiheessa tihkuu, ei tosiaan ole merkityksellistä sen kannalta onnistuuko imettäminen. Siihen kuitenkin vaikuttaa aika moni asia senkin lisäksi nouseeko maito
Huomasin toissapäivänä että hiukset varmaan kannattaisi värjätä vielä ennen kuin vauva tulee, niin en kulje jouluna metrisen tyvikasvun kanssa ympäri kyliä
No voi luoja, olihan se hommaa seistä tönöttää kädet ylhäällä peilin edessä ja sen jälkeen pysyä vaikutusajan pystyssä, tai edes istualteen, ettei väriä ole joka paikassa. Oli todellakin viimeinen värjäys tälle raskaudelle.
Ja miten, ihan oikeasti miten, jaksan huomenna lähteä tunniksi pankkiin istumaan ja juttelemaan asuntolainasta. Siihen kylkeen vielä tilinavaushommia ja tadaa; illalla kärsin selkäsärystä. Tämä on näitä hetkiä kun raskaudessa ei tosiaan näe
mitään nautinnollista
IMN & Tuutikki 35+2