Lokakuun Lutuset 2014

Tähtitomu: minun varhaisultra oli 6+3 ja ultran mukaan pieni oli vasta 6+1 ja kyllä siellä näkyi syke ja kaikki jo! Minusta on törkeää, että et saa apua asiaan ja varmistusta, kun on tuollainen tausta. Jos mitenkään mahdollista, niin ota ensimmäinen mahdollinen aika nyt YKSITYISELLE ja käy siellä ultrassa. Kaikilla ei vielä näy syke seitsemännellä viikolla (6+0-6+6), mutta kyllä ainakin täällä hyvin monella on näkynyt. Ja tuo bakteerijuttuhan pitäisi heti tutkia, eikä vain odotella. Tsemppiä!
 
Mä voisin kans ilmoittautua tähän pinoon. Oon yrittänyt lukea noita teidän juttuja, mutta tekstiä tulee niin vauhdilla ettei meinaa perässä pysyä.

Eli vähän taustaa itsestäni. Ikää on huomenna 39 vuotta, eli taidan olla porukan vanhin ja 4. ja viimeinen lapsi olis tulossa. Ennestään on 3 tyttöä vuosimallia -04, -07 ja 10. Perheeseen kuuluu myös mies ja pari koiraa. Yritystä takana puolisen vuotta, se on kyllä aina yhtä ärsyttävää aikaa, varsinkin se loppukierto, kun joka kerta kun käy vessassa, niin jännityksellä oottaa, et alkaako vuotaa vai eikö. Mutta nyt ei oo alkanu ja positiivinen testi tehty. =) Lasketusta ajasta en oo vielä varma, kun mulla on noi kierron pituudet aika lailla heitelly, niin nettilaskurien mukaan la on 20.-24.10.14 välillä. Että pitänee kattoa, mitä neuvolassa sanovat. Aikaa en oo vielä tilannu, mutta ens viikolla sinne varmasti soittelen.

Listaan saa laittaa
Tipi75 / 39 / 4. / SEKS, la en vielä tiedä


Kielletyistä ruoista olitte keskustelleet. Mulla on lähinnä sellanen asenne, että maalaisjärjellä mennään, että vähä tarkemmin katon mitä suuhuni laitan, mutta en ala hysterisoimaan. Alkoholin käyttö raskausaikana on ehdoton ei. Tupakkaa en polta muutenkaan.
Matkustelusta… ulkomaan reissuja ei ole tiedossa, syksyllä oltiin just koko perhe Turkissa. Kesällä olis tarkoitus tehä viikon kesälomareissu Suomessa koko perheen voimin. Tai ollaan vuokrattu mökki ja siitä sit tehdään päiväseltään pieniä reissuja lähinnä noihin lasten huvituspaikkoihin.

Synnytyksistä… Mä voisin kyllä ihan skipata koko homman ja melki tän odotuksenki, kun vaan sais sen vauvan. Mulla oon vielä viittäkään raskausviikkoa kasassa ja tuntuu, että mä oon jo niin vaivanen. Pää meinaa olla aika lailla jatkuvasti kipeä ja työkseni kun istun toimistossa, niin tuntuu että mä en jaksa yhtään seisoa. Eilenkin kun yritin kotihommia tehdä ruoanlaittoa/silitystä, niin kyllä mun niin jo otti selkään ja mahaan. Kyllä tulee pitkä odotus…

Ite synnytykset sitte. Eka neiti syntyi lapsivesien mentyä kotona sektiolla. Sektio sen takia, koska mun raskaus ei ollut ihan ongelmaton (neidillä oli gastroskiisi). Ite synnytyshän oli kivuton, mutta kyllä sitä sen jälkeen oli aika kipeä kun puudutukset lakkasi. Mutta suht äkkiä siitä toipui. Sairaalassa lapsi joutui olla pari kuukautta, mutta nykyään kaikki ok. Toisen lapsen kohdalla lähdettiin sairaalaan illalla myöhään kun oli riittävästi supistellu. Yö meni sairaalassa, mutta epiduraalin voimalla sain kyllä ihan hyvin nututtua joitakin tunteja. Aamulla hoitaja meinas laittaa epiduraalin kolmannen ja viimeisen kerran, mutta sillä välin kun lähti hakemaan ainetta olin auennut 10 cm, että neiti synty sitten ilman kivunlievityksiä. Mutta synnytyksen aikana neidin sykkeet alkoi nousta liikaa, eikä olis kestäny kauaa ponnistusvaihetta, niin auttoivat vauvan sitten imukupilla ulos. Se ei montaa minuuttia kestänyt. Vauva sai kuitenkin jonkin tulehduksen synnytyksessä, joten joutui keskolaan (vaikkei kooltansa ollut todellakaan mikään keskonen) 5 päiväksi ja sai antibioottikuurin. Sitten päästiin kotia. Tästä synnytyksestä olin kyllä kaikkein kipein, mutta oli kyllä isoin lapsikin (4250 g) ja jouduin kyllä joitakin viikkoja istumaan renkaan päällä, muuten ei pystynyt. Viimeisin synnytys on kyllä ollut kivuliain, se käynnistettiin, koska veikkasivat lapsen olevan 4,5 kg painoinen (todellisuudessa oli 3985 g). Yritettiin ballonki käynnistystä (en tiiä kirjotetaanko se noin), mut sillä ei lähtenyt ja otettiin käyttöön pillerit ja 3. pillerin puolikkaan jälkeen alko sit tapahtua, mutta ne kivut oli kyllä ihan kauheita, ennen kun sain spinaalin. Eikä sekään vieny kipuja kokonaan pois, mut pahimman. Ite ponnistusvaihe oli suht helppo. Neiti huusi jo kun pää oli vasta ulkona. Napanuora oli kyllä kaulan ympärillä, mutta oli ihan virkeä neiti. Tää vipa synnytys oli eka, kun kaikki meni ns. normaalisti ja sain vauvan osastolle viereen. Sellanen pieni pelko mulla tuohon tulevaan synnytykseen on.

Jokohan mä olisin kirjottanu riittävästi, tuli kyllä tosi pitkä selostus, toivottavasti jaksatte lukea.
 
Mullaki on Pampersin Hello Baby-sovellus. Oon kyllä tykänny! Sinne saa syötettyä mitat yms, kertoo viikoittain tapahtumat ja näyttää kuvana. Ainaki appleen saa, Lumiasta en tiedä.

Tervetuloa uusille, onnea plussasta :heart:

Omaanapaa, paha olo on hiukan helpannu tässä parina päivänä. Ajoittain tulee välillä, lähinnä jos ei syöny tai sit syömisen jälkeen :D ens viikon tiistaina ultrataan et näkyykö elämää, en jaksa oottaa! :D sitte voi hiukan huokaista.. Taidan oottaa kumminki sit sinne asti ennen kun tuun Facebook-porukkaan! :)

Jotain muutaki piti kirjotella mut ei millään voi muistaa... :p
 
Tervetuloa uudet! :) lisäsin teidät listaan.

Olipas ärsyttävää toimintaa sieltä polilta, tähtitomu! Kyllä mut on aina heti otettu näytille kun on edes pientä tuhrua tullut. :/
Kehottaisin myös saamaan mahd. pian yksityiselle ajan! Ei näköjään muu auta :/

Mäkin taidan ladata ton sovelluksen puhelimeen, kunhan vaan viikot selviäis! En malta oottaa et pääsen perjantaina ultraan! :)

Mä häippäsin tuolta facebook-ryhmästä. Juttua tuli niin paljon, ja kovin sekavaa oli kun oli niin monta aloitusta ja keskustelua, ettei tällänen hitaampi yksilö pysyny perässä :D ja kun en kovin usein facebookissa kerkeä istuskelemaan, niin tää kaksplussa sopii mulle paremmin :)

Mulla on nyt sitten alkanut niinkin ihana asia, kun ripuli. Sama oli viimeksikin, viikot 7-12 oli maha löysällä monta kertaa päivässä, ja se rajoittikin normaalia elämää niin, ettei voinut lähteä mihinkään, missä tietää ettei ole vessaa lähettyvillä. No nyt se sitten alkoi taas. Viimeksi kävin lääkärissä monta kertaa ottamassa vaikka mitä näytteitä, ettei vaan ollut mitään salmonellaa tai muuta vastaavaa, mutta tultiin sitten siihen tulokseen, että sen oli pakko liittyä pahoinvointiin, sillä se alkoi samaan aikaan kuin pahoinvointi ka loppuikin samaan aikaan. Toivoin vain, ettei olis tullut tota vaivaa tällä kertaa, mutta kuinkas kävikään :D
 
Itse olen ainakin aivan ehdottomasti äitiyspakkauksen kannalla ja hankin sellaisen kun on ajankohtaisempaa :). Viimeyö oli melkoinen.. ensinnäkin heräsin aivan kamalaan pahoinvointiin ja olin aivan varma että nyt tulee oksennus, no ei onneksi tullutkaan (huh). Mies oli tullu unissaan mua halaamaan ja silitteli mun massua :heart: on se ihana!
Näin myös viimeyönä aivan kamalan painajaisen keskenmenosta ja että olin lääkärissä tarkistamassa lapsen sydänääni ja lääkäri vain totesii mulle että, ei täällä ole sydänääniä.. hrr peloista siis näin unta.
 
Voi ei Tähtitomu.. :hug: ..Tsemppiä kovasti, tosi kurjaa tollanen!! :heart:

Mua tääl jännittää kovasti kun tällä raskausviikolla suunnilleen on muutamissa raskauksissa vauvanalun kasvu lakannut hiljalleen.. :/ Täytyy toivoa vaan parasta, että kaikki sujuu hienosti tällä kertaa!

Ultran mukaan mun tyttöolo vaihtui poikaoloksi.. :D Ovulaatio on ollut vissiin aiemmin niin nopeat poikasiittiöt ovat voineet viedä pidemmän korren.. :p No eipä sillä väliä lopulta kumpi tulee, mutta onpa niitä tyttöjä sitten vaikea saada alulle hehehe..

Minä häärään nyt tuolla facessa kun siellä voi kertoa itsestäni henkilökohtaisempia asioitakin ja julkaista kuvia elämästämme ym.. Ja kun meidän lokakuisten määrä kasvaa niin jokaisen ajatus omana aloituksena on minulle helpompi lukea kun muutenkin olen tottunut facebookin käyttöön.. Mutta yritän yhä häärätä täällä myös!!
Kyllä meitä riittää uskokaa tänne kaksplussalle kuin faceen, älkää huoliko! :) Pikku kakkosen raikaan meitä oli iso porukka facessa ympäri Suomea..järkättiin treffejä ym....ja täällä kaksplussalla riitti kyllä kuhinaa myös.

Voi että kuluispa aika nopeasti...oltaispa jo kesän kynnyksellä ja menossa mukava keskiraskaus.. ;) :D
 
Höh, tää ei näyttäny noita yhdentoista aikaan tulleita viestejä ku viimeks kirjotin :eek: Tähtitomu, onpa ikävä tilanne! Tosi outoa ettei ne tee tutkimuksia!? Mun pää ei varmaan kestäis kyllä, menisin kans yksityiselle jos vaan ois mitenkään mahdollista..

äitiyspakkauksen aion todellaki ottaa, eka lapsi niin tulee tarpeeseen kun pitäis ne kumminki ottaa, ja odotan jo et pääsen hiplaamaan niitä vaatteita :heart:
 
Lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! :)

Olen 33 ja pääkaupunkiseudulta minäkin. :)

Tähtitomulle paljon voimia...:hug: Todella ärsyttävää tuollainen kohtelu...Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

anni00 Paljon voimia myös sinulle. Toivottavasti aihetta pelkoon ei ole.:hug:

Willarose Hyvä, etteivät ihan kaikki heti Facebookiin livahda. Olen kyllä itsekin liittymistä pohtinut.

Äitiyspakkaus Esikoisesta otimme äitiyspakkauksen ja käytimme vaatteita. Olen myös säilyttänyt kaikki äitiyspakkauksen vaatteet ja aion antaa ne neidille sitten joskus. Emme ole miehen kanssa keskustelleet, että otammeko pakkauksen myös nyt vai emme, mutta minä olen aivan varma, että haluaisin ottaa pakkauksen myös nyt ja säilyttää sen sisällön Vekaralle aivan samalla tavalla. Onneksi uusi pakkaus julkaistaan jo ensi viikolla, tuskin maltan odottaa! On aina kivaa nähdä, että mitä kaikkea pakkauksesta löytyy.:)

Varhaisraskauden ultraäänitutkimus on nyt varattu. Menemme 5. maaliskuuta katsomaan, että onhan kohdussa kaikki hyvin. Olen nyt parina yönä valvonut, kun on kummankin puolen munasarjaan sattuu, tällaista kipua en ensimmäisessä raskaudessa tuntenut. Muutenkin tämä alkuraskaus on ollut kivuliaampi, niin haluan tietää, että kaikki on kunnossa.

Luckygirl & Vekara 5+5
 
Viimeksi muokattu:
Äitiyspakkaus otetaan myös, odotan innolla että näen millanen uus pakkaus on! Jos olis samanlainen ku viime vuoden nii jättäisin ottamatta kun ei tuo 2013 ihan just silmää miellyttäny, oranssi ei vaan jotenki sovi pojalle. :D mietin tänään jo ettähaluan kyllänapsia syksyllä ipanoiden varpaista kuvia ja teettää taulut niistä seinälle,mitään niin suloista ole ku vauvan varpaat <3

(.) Ei juurikaan mitään kummallista, mielialat hyppii ylhäältäalas kokoajan ja välillä itken välillä raivoon. Perus settiä, nostan hattua taas miehelle kun koittaa jaksaa. :D riepu! Tänää pirpanan neuvolassa mun tuleva äitiysnvla täti tuli kyseleen miten jakselen ku pirpana ei edes ryömi vieläja on paljolti riippuvainen mun tekemisestä ja olemisesta mut sanoin että pysyypähän olot loitolla kun joku vie kaiken huomion, mitään parempaa apua en keksiskään näille raskausoloille kun tiedät et on pakko jaksaa joka päivä vähän edes. Koirat toimii kans kaverina ja jos en jaksa niin ne jaksaa, kutittaa pirpanaa jalkapohjista tai nuoleskelee käsistä samalla ku toinen koittaa nappaa kielestä kiinni. :) <3 laatuaikaa lapsien kans, kyl meillä koiratki kuuluu lapsiin kun nuorii ovat.:)

Addoda &SnadiKakkonen <3
 
  • Tykkää
Reactions: koruharakka
Taas on tullut keskustelua ja lisää lokakuisia :) kiva juttu.

Äitiyspakkaus otetaan tällä tietoa. Esikoisen pakkauksesta en montaa vaatetta käyttänyt, mutta olihan siellä paljon muutakin hyödyllistä. Ja syntymävuoden makuupussi on ehdottomasti saatava :)

Täällä odotellaan kovasti poikaa :) toki molemmat on enemmän kuin tervetulleita, mutta jotenkin poikaolo nyt vaivaa, katsotaan, miten käy :). Kaikki kivoimmat tytön vaatteet kyllä olen säästänyt, joten pientä shoppailua tarvii harrastaa, jos poika tulee.

Kirppareilta netistä ja livenä pääasiassa vaatteet ostan. Viikonloppuna olis ollut paljon kaikkea ihanaa, mutta vielä pystyin pidättelemään ;). Katsotaan, milloin ratkean... Äitiysvaatteetkin jäi vielä kirpparille, yhden halvan takin ostin kevääksi, jos maha tästä alkaa kovaa vauhtia kasvaa.

Kuten joku muukin kommentoi, täälläkin on jo mahaa/turvotusta näkyvissä. Omat housut ahdistaa ja leggarit tuntuu parhaimmilta. Onneks on ollut leudot säät ;). Ekassakin raskaudessa maha alkoi tuntua tosi aralta jo alussa, enkä yhtään sietänyt puristusta.

Muuten olo on edelleen ok, välillä saan kummallisia huimauskohtauksia, onko muilla ollut? Yhtäkkiä alkaa huimata kovaa, se menee kyllä nopeasti ohi, kun kohdistaa katseen johonkin pisteeseen, Jotkut hajut vähän ällöttää ja varsinkin pyllyn pyyhkimisessä täytyy keskittyä muutun, että se onnistuu yökkimättä...
 
efi
Mäki kyllä mielelläni ottaisin äitiyspakkauksen, mutta mä en sitä tällä kerta saa. Esikolle sen aikoinanaan vielä sain ja samat vaatteet menee seuraavalleki käyttöön. Vähän harmittaa kun on se kuitenki niin hieno.


Mulla oli muutama päivä sitten ihan sellasta vaaleen ruskeeta valkovuotoa. Sitä kesti päivän ja sitte ei taas ollu mitään. Nyt eilen illalla alko ruskee vuoto. Ei mikään runsas, mutta sillee, että pitää pikkuhousunsuojaa käyttää. Asia on vähän mielessä, mutta oon kyllä yllättävän rauhallinen. Näillä viikoilla vuoto on niin yleistä. Joko on menny kesken tai sitte ei. Eihän sille nyt mitään voi. Perjantaina on ultra. Siellä sitte näkee, että mikä on tilanne. Varmaan mua alkaa just ennen ultraa jännittää, mutta nyt oon vielä ihan rauhallinen. Mukava silti nähä, että onko kaikki kunnossa.

efi ja vauva 7+0 (poks!)
 
Kovasti on ryhmä kasvanut, hienoa!

Maanantaina kävimme yksityisellä VU:ssa ja siellä pikkuinen sykkeineen löytyi oikeasta paikasta :heart: Meillä ultraan meno perustui siihen, että halusin tehdä alkuraskautta miehelle hieman konkreettisemmaksi, että siellä vatsassa oikeasti asustetaan ;)

LA muuttui myös hieman pidemmälle, mitä osasin etukäteen ennustellakin. Listoille voisi vaihtaa LA 3.10.

Neuvola oli myös eilen ja mukavasti tultiin juttuun terkkarin kanssa. Meiltä löytyy kissoja, useampi kappale, joten sain lähetteen toksoplasmoosi-vasta-ainekokeisiin. Todennäköisestihän ko. tauti on jossai vaiheessa elämää sairastettu, kun kissoja on aina ollut elämässä, mutta kiva asia on varmistaa.

Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti! Odotankin innolla, että uusi pakkaus julkistettaisiin :D
 
Äitiyspakkauksen aion kyllä ehdottomasti ottaa, tää on kuitenkin ensimmäinen lapsi ja voi olla että ottaisin muutenkin. Innolla kyllä odottelen, että pääsee näkemään sen uuden pakkauksen sisällön.

Kehuskelin vähän aikaa sitten, ettei ole mitään turvotusta. No nyt turvottaa alavatsaa ihan kellon ympäri. Ei se nyt millään voi vielä vauvasta johtua, en mielestäni ole syönytkään normaalista poikkeavasti määrällisesti tai laadullisesti, joten mitä lie nesteitä sitten kerääntynyt. :D Huvittaa vaan. Onneksi ei töissä tarvitse salailla, kun paljastuin jo heti kättelyssä.

Voiko neuvolaan mennä, vaikka on flunssa? :/ En millään tahtoisi perua perjantaista neuvolaa, mutta en tiedä olenko täysin tervehtynytkään silloin. Hankala vaan saada aikoja, jotka sopisi työn puolestakin.

Hurjaa, huomenna taas poksuu!

senya 7+6
 
Huhhuh kun on paljon tapahtunut sillä välin kun olen itse ollut pois tästä pinosta! Tervetuloa uusille ja tosiaan kiitoksia tästä uudesta hienosta keskustelupinosta! :)

Olette keskustelleet ruokavaliosta, tällä hetkellä itsellä vähän rajalliselta tuntuu tämä syöminen, himoan riisimuroja! :D

Matkustelusta, olen itse lähdössä viikonloppumatkalle Eurooppaan 3 viikon päästä, en usko että sen pitäisi juurikaan vaikuttaa tähän :) toivotaan tietysti, ettei olisi kovat pahoinvoinnit silloin päällänsä....

Äitylipakkaus otetaan, riippumatta mallistosta :heart: sitä onkin sitten hauska hypistellä!

Omanapailua myös hieman, käytiin tänään miehen kanssa varhaisultrassa ja siellä se pikkuinen oli oikeassa paikassa ja sykekin oli. Rupeaa tämä asia nyt vasta iskostumaan päähän, että tosiaan vauva on tulossa... hyvänen aika! :D äklötystä edelleen, kauheimmillaan se tuntuu olevan bussissa ollessa, voimakkaat hajut saavat aikaan kamalaa yökötystä :x suurin osa ihmisistä tuntuu laittavan IHAN liikaa hajuvettä/partavettä tms....
 
Alokas: tuo hajuste juttu tuli mulleki viime raskaudessa, sen jälkeen sit itte piti tunkee nii palljon hajua et sai iha rauhassa istuu bussis. ;) nykyää mullon toi puklun ominaishaju, ei lähe ikinä pois ja mitää hajuu ei voi käyttää ku ei tuo pirpana tunne mua enää sit. :D
 
Ooo julkaistaankohan se äitiyspakkaus oikeesti ens viikolla vai lupaillaanko vaan taas? Aina välillä oon käyny kurkkimassa et jokojoko.. Noh, jos nyt sit vihdoin oikeesti tulis! Ai miten niin kärsimätön? :D

Just kun pääsin kehumasta et huonot olot helpannu no eikös nyt oo sit niin paha olo ettei toivoakaan nukkumisesta, noh onneks ei oo aikasta herätystä.. :X
 
Voitteko uskoo, tänään ollu melkeen jopa hyvä päivä. Ehkä jo liiankin hyvä :D
Tuhnua ei oo tullu kun hitunen jotain ruskeeta. Ja päätin että toi vuoto on hematoomasta. Lueskelin, että hematooma vuotaa sillai että tulee hulaus sit voi mennä vuorokausikin ettei vuoda ja taas hulahtaa. Se kerää veren jotenkin rakkulaan ja kun se täyttyy niin tulee hulaus kun rakkula puhkee. Ja mulla on vuotanu just tuollai. Mutta miks hel* hups siis ihmeessä se ei siellä polilla voinu moista sanoo :stick:
 
Äitiyspakkauksen minäkin olen ajatellut ottavani. Ihana päästä hypistelemään ja uskon vaatteilla olevan käyttöä, etenkin kun meillä ei ole miehen poikien muutamia vanhoja vauvavaatteita lukuunottamatta mitään valmiina. Suunnittelin myös, että olisin halunut sen uinua ensikehdon, johon tuo äitiyspakkauksen laatikko menisi vaavin nukkumapaikaksi... Tosin epäilen ettei tämä ratkaisu toimisi meillä, koira saattaisi uteliaisuuttaan antaa vähän turhan kovat vauhdit...
Niin, ja joku mainitsi ettei oranssi sovi pojalle, tämä lienee kanssa asia josta ei voine kiistellä. Miehen vanhemman pojan (9-v) ehdoton suosikkiväri on oranssi ja mikäli kaapissa on tuon värisiä vaatteita puhtaina, niin hän valitsee aina ne :)

Ja voi odottavan aika sentäs! Viime yö meni ihan pyöriessä ja unissa vilisi kehittymättömiä alkioita ja tuskan hikeä. Huomenna tähän aikaan olen jo naistenklinikan penkillä ultrattavana. Kestää, kestää, jaksaa, jaksaa... Ja toivoo, toivoo niin niitä hyviä uutisia!!! Kyyneliltä ei varmasti voi huomenna välttyä - kävi miten kävi!

(7+5)
 
Pahoinvointi on rantautunut tännekin... Ajattelin jo, että ehkä selviäisi ilman tätä, mutta ei...
Lii Minäkin toivon että toi imetysasia ratkeasi jotenkin itsekseen :D. Tuntuu niin pahalta viedä toiselta rakas juttu pois.
Luckygirl Mä olen miettinyt kivuista ihan samaa. Ekan raskauden alku oli tosi kivutonta, nyt on ollut jos jonkinmoista särkyä ja jomotusta vatsassa, häpyluussa, munasarjoissa, selässä... Samantyylisiä kipuja kuin sukkapuikkokivut, jopa. Mietin, että ehkä (toivottavasti) kivut johtuvat siitä, että nyt on tosi paljon huonommassa fyysisessä kunnossa kuin esikoista odottaessa. Meillä varhaisultraan vielä reilut pari viikkoa. Tosi tuskallista odotusta.
SannaMarko Sulla oli tuolla neuvolakysymyslistassa paljon kysymyksiä liikunnasta. Esimerkiksi laskettelu on sellainen juttu, että voit varmasti lasketella vielä, mutta on eri asia haluatko: siinä kun on se loukkaantumisriski jonkinmoinen. Uida voit varmasti huoletta. Moni raskaana olevahan ui mielellään. Ainoastaan kun synnytys lähestyy, ei uimista enää suositella jonkinmoisen infektiovaaran vuoksi vissiin.
Tulehduksista Mulla edellisessä raskaudessa tutkittiin virtsatietulehdustesti kahden viikon välein. Tiedän tapauksen, jossa lapsi syntyi rv 27 virtsatietulehduksen takia ja on nyt cp-vammainen. Kerran minulla oli bakteerivaginoosi ja kävin heti yksityisellä hoitamassa asian. Mun mielestä noiden tulehdusten kanssa ei voi olla liian tarkka. Mäkin suosittelen ykstyisellä käymistä jos julkisella ei oteta tosissaan. Ne meinaan ovat ihan todellinen km-riski.

Uusiäippä ja öttiäinen 6+5
 
Täälläpä on ollut kuhinaa :)

Tähtitomulle virtuaali hali ( kirjottelen kännyllä ja en saa merkkejä tehtyä)
Tiedän niin sun tuntee, meillä kun mentiin viime raskaus melkein puoleen väliin tollai :( Mä kävin varmaan kymmenen kertaa yksityisellä ultrassa, aina kun vuoto yltyi. Pää ei kestänyt sitä huolta :(

Huomenna näyttäisi olevan monella ultra tai neuvola, toivotaan kaikille hyviä uutisia <3 Meillä siis myös tuo varhaisultra, viikot ja LA vahvistuu.
Jännittää niin että kaikki vaan olis Hippusella hyvin <3

Äitiyspakkauksen varmaan otan jos sisältö vaan osuu omaan makuun. Meillä ei hirmusti mitää ole jäljellä, jotain mitä olen pojalle halunnut säästää. Myös vaunut, pinnis ja muut menee hankintaan kun kaikki on myyty tai lahjoitettu eteenpäin.

Täällä on oireita ollut ja samaa mietin et nyt jo jos on näin, mitä puolen vuoden päästä... :0
Päänsärky on onneksi helpottanut, väsy on aivan järkkyä, paineet tuntuu heittävän häränpyllyä, nopeasti noustaessa taju meinaa lähteä ja vähänkin jos rehkii ( tarkotan vaatimattomasti esim rappujen nousemista) sydän hakkaa ja silmissä sumenee. Aavistuksen ällöttää, ei paljoa ja rintoja aristaa.
Turvotuksesta ei voi puhuakaan... Iltaa kohden maha on ihan pallona. Käytössä siis löysät mekot ja tunikat kun vielä en halua asiaa töissä kertoa.

Syömisessä täälläkin mennään maalaisjärjellä :) Kahvi on mun pahe ja sitä olen yrittänyt vahentää.
Juustojen ystävänä on ihana huomata että nykyään lähes kaikki tehdään pastoroidusta maidosta eli voi syödä :) Poikaa kun odotin pehmeissä juustoissa ei ollut kun muutama vaihtoehto.

Huomenna siis ultraan ja 8 viikko alkaa :)
Jaksamista kaikille ja huomiseen <3
 
Tähtitomu, olipa tylyä toimintaa. Pienet vuodot on kai aika tavallisia, jostain luin että olisko ollut 25% loppuun asti kestävistä raskauksista jotain vuotoja tulee jossain vaiheessa. Mulla oli myös esikoisen kanssa rv7 ihan veristä vuotoa, mutta sen syy ei ikinä selvinnyt.

Monella onkin tosiaan huomenna ultra tiedossa, tsemppiä kovasti ja tulkaahan sitten kertomaan hyvät uutiset :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka ovat jo käyneet :heart:

Äitiyspakkaus otetaan hyvin todennäköisesti. Siellä on niin paljon tarpeellisia juttuja, vaikka joitain on vielä esikoisen ajalta tallessakin. Mutta ihana niitä kaikkia tavaroita on hypistellä ja tutkailla. Onpa kiva jos se julkaistaan jo piakkoin, mehän varmaan saadaan jo uusi "oikean vuoden" pakkaus kun loppuvuodesta syntyy.

Oma olo alkaa ehkä hiukan olla jo helpottamaan päin (*kop kop). Ympärivuorokautinen pahoinvointi on selvästi hellittänyt ja siirtynyt klassiseen aamupahoinvointiin. Päivisin olo pysyy kurissa kun muistaa syödä säännöllisesti ja on jotain tekemistä. Huimausta esiintyy täälläkin ajoittain, saunaan en ole enää sen yhden pahan huimauskerran jälkeen uskaltanut mennä ja aika hissuksiin saa lähteä aina liikkeelle. Vatsa on ihan järkyttävä jo, hain jo mamasukkiksia ja -legginsejä, mutta pakko hankkia myös jotkut housut kun tuntuu että paleltuu. Täällä kerätään jo merkitseviä ja kysyviä katseita masun suunnalle, mutta kukaan ei ole vielä suoraan tullut kysymään enkä ole huomaavinani katseita. Ollaan varmaan juuri siinä vaiheessa "onko tuo hirveästi lihonut vai raskaana?" :D

iisuli ja mytty 8+0 (poks!)
 
Kiitokset kaikille jotka on jaksanu aina vaan komentoida narinoita. Toivottavasti ne loppuu nyt :)
Vuotoa ei eilisen jälkeen oo tullu ja toivottavasti ei tulekaan.

Olen nyt onnellisesti raskaan kunnes joku mulle jotain muuta intoutuu väittämään. Toivottavasti menee sinne lokakuulle ennenken joku on noin rohkee :)

Äippäpakkaus täälläkin otetaan. Minä oikeestaan toivon että tänäkin vuonna ois oransseja vaatteita ja sellasia vihreitä jotka käy molemmille. Kaikki vihree ei käy kummallekin. Toisaalta taas värit voi olla mitä vaan kunhan ois oikeesti värejä eikä niitä hailakoita harmaita, keltasia ja valkosia niinkun joskus.
Jotain vaatetta mulla onkin tuolla mitä kerettiin kaksosille ostaa mutta ne on kyllä ihan aan muutamat pökät ja bodyt.

oli puhetta niist syömisistä ja sitä jo kommentoinkin, muistaakseni :D No nyt kuitenkin törmäsin yhteen juttuun kun miellähän on suolankäyttö vähentyny tosi paljon ja ruokiin laitetaan yleensä muita mausteita ja suolaa ihan nimeks. No onneks nyt maitoo ja juustoo menee PALJON mutta pitää kai alkaa taas suolaa jodisuolaa pupttamaan että lapsesta tulee viksu ja vilmaattinen :D
 
Viimeksi muokattu:
Onnea huomisille ultra reissuille, jänskäillään! :)

Oranssi on vaan musta ei poikaväri, mun mielipide :D ei väitellä! Joilleki toki sopii paremmin ku toisille ja jotku tykkää muuten vaan.

Tyttö ja poikaoloista, oon jotenki asennoitunu ettei meille tuu tyttöjä ollenkaan kun molemmilla vaan veljiä. Toivon tietysti ettäyks edes tulis mut jotenki mahdottomalle tuntuu.. tulokaskin siis luultavasti poika. Mutta jos tyttö niin nimi on päätettynä jo ollu tovin. :)

Mulle ei mitään ihmeitä, lihapullia himoan hulluna ja perunasalaattia. Nam nam! Kahvia en oo juonu pariin viikkoon, tee maistuu senki edestä. :)
Ultraa oltelles ku ei oo muutakaa mietittävää..

Tsemppii teille muille oloihin!

Addoda ja SnadiKakkonen
 

Yhteistyössä