Uusia lokakuisia on taastullut, tervetuloa!
Varhaisraskaudenultra oli tosiaan eilen ja hyvin meni! Yksi Vekara löytyi ja pieni sydän sykki! Pikkuinen vastaa aika hyvin viikkoja, oli päivän vanhempi, joten
laskettu aika ultran perusteella nyt 16.10.
Vaidetaan se nyt ja samalla tänään on jo 8+0!
Saimme kuvia mukaan ja niitä onkin innolla ihasteltu, otin jopa niistä kännyyni kuvat... Ultrauksen lisäksi lääkäri tutki paikkani muutenkin ja kertoi, että vaikuttaa vahvasti siltä, että lantioni on oikeasti liian ahdas alatiesynnytykseen. Esikoinen syntyi sektiolla, kun kehoni pysäytti synnytyksen ja sektion jälkeen leikannut lääkäri totesi, että alle 3500g vauvalla olisi saattanut olla mahdollisuus, mutta ei 4505g tyttärelläni. Lantiotani ei kuvattu esikoisen kohdalla, mutta nyt aion sen vaatia.
Raskaus sektion jälkeen Kysyin jälkitarkastuksessa, että kuinka kauan kannattaisi odottaa ennen uutta raskautta. Lääkäri sanoi, että suositus on se vuosi, mutta kaikille naisille täysi toipuminen synnytystavasta riippumatta vie kahdesta kolmeen vuotta. Sektion kannalta hän sanoi, että se on yksilöllistä; vuotta suositteli, mutta sanoi, että nopeamminkin alkanut raskaus voi sujua aivan ongelmitta. Me odotimme hieman alle vuoden ennen kuin aloitimme yrityksen, ikäeroa pikkuisille tulee noin 2v2kk. Joten pientä ikäeroa pelkäävät, kaikki voi mennä hyvin!
Kauhujuttuja olen lukenut vain Vauva- lehdestä, muuten pyrin aktiivisesti skippaamaan kaikki ne. Maailmassa on ihan liikaa juttuja, joissa odottajille ja vauvoille käy huonosti, joten minä ajattelin käpertyä tässä suhteessa optimismin kuplaan odotuksen ajaksi. Streptokokkitestin ajattelin kuitenkin pyytää, olen käsittänyt, ettei pääkaupunkiseudulla sitä tehdä automaattisesti.
Rasvoista Esikoista odottaessa käytin Body Shopin ihan tavallista ihovoidetta, raskausarpia tuli ihan lopussa ja niitä näkyy yhä. Nyt olen pohtinut myös sen Bepancaren hankkimista, mutten ole vielä apteekkiin poikennut. Olen kuullut monen käyttävän juuri Body Shopin sitä voidetta ja aiemmin mainittua öljyä.
Kiitokset
pissanäyteasiaa kommentoineille. Esikoisen kohdalla oli juuri niin, että sain purkin kotiin, aamulla heti herättyäni otin näytteen ja toimitin sen labraan. Se oli helppoa verrattuna tähän... Noh, katsotaan, että miten maanantaina käy!
Kertomisesta Sovimme ultran jälkeen, että kerromme kysyttäessä. Se kesti vain hetken, sillä mies ehti kertoa asian suoraan veljelleen puhelimessa! Ja hän oli se, joka ehdotti, että vain kysyttäessä kerrotaan.
Veli oli kuulma onnitellut ja kommentoinut, ettei tämä mikään suuri yllätys ollut.
Luckygirl & Vekara 8+0 POKS!