Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

Addoda, voin kuvitella sun huolen ja pelon, kun itsekin huolissani olen, vaikka se suositeltu vuosi ehtikin mennä. Itsekin toivuin tosi hyvin ja nopeasti ekasta sektiosta, mutta kyllä se silti huolettaa. Ei meidän auta mennä kuin päivä kerrallaan ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin :) itsekään en omaa terveyttäni halua riskeerata, mutta toivotaan ettei meille kummallekaan ole vielä liian aikaista venyä uudelleen :D sektion kuitenkin haluan tälläkin kertaa, jos meille vauva suodaan.
 
Miten meni ultra,Luckygirl? :)

Raskausarvista, mun maha on täynnä niitä! Vaikka esikoinen tuli just vuoden. Öljysin mahaani koko raskausajan päivittäin, ja pöh! Siitä mitään hyötyä ollut :D Mies aina kehuu kuinka hieno liekki-tatuointi mulla on masussa ;) Myös oon kokeillut sitä Bio Oilia jo tulleisiin arpiin, enkä kyllä huomannut, että se ois jotenkin auttanut. No mulla varmaan leviää samat arvet uudelleen :) Ajattelin kokeilla luontaistuotekaupasta saatavaa kookosöljyä, sitä on kovasti kehuttu. Ja sillä voi myös öljytä välilihaa :D Auttaa kuulemma siinä ettei niin helposti repeä paikat synnytyksessä.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hienoista ultrakuulumisista <3

Itse kävin tänään antamassa veri- ja pissanäytteet seulontoja varten POKS 10+0 kunniaksi :) Välillä tuntuu että aika matelee ja sitten taas laukkaa hurjaa vauhtia. Nyt on onneksi pysynyt kiireisenä harjoittelun kanssa, niin on ollut muutakin ajateltavaa.

Kauhujuttuja jostain syystä aina luen vaikka ei ehkä pitäisi.

Hankinnoista. Mies meni sitten vaihtamaan jo auton, sellaiseen kevyeen 8 paikkaiseen... Ja tämä siis vasta toinen lapsi. Toki lisää on jatkossa suunnitteilla, mutta mun mielestä oltais vähän pienemmälläkin vielä pärjätty. Vaunuja olen hiukan katsellut, mutta en osaa päättää. Täytynee tehdä kierros liikkeissä ja testailla vähän. Kriteerit on kyllä tiukat ja kaikissa vaihtoehdoissa tuntuu olevan jotain vikaa :) Veikkaan kyllä että paljon tulee vauvaa myös kannettua, se oli ainakin esikoisen kanssa usein paljon kätevämpää kaikin muun tavoin paitsi tavaroiden roudaamisen kannalta.

Jotain rasvaa masun rasvailuun aion hankkia. Ehkä sitä paljon kehuttua Bepancarea tai sitten sitä body shopin, mutta jostain luin että se olisi koko ajan loppu.

iisuli ja mytty 10+0
 
Meillä oli tänään ultra, piti saada jotenkin määritettyä sitä missä kohti ollaan menossa. Vaikka terkkari vakuutteli, että ei nyt tästä kannata huolestua, niin en osaa olla huolestumatta.

Oletettavasti viikkoja siis 7+2 tai 7+0, ultrassa ei näkynyt muutakuin vähän kasvanut kohtu, mutta ei muuta. Ultra tehtiin vatsan päältä ja terkkari selitteli että johtuisi siitä ettei näy, mutta silti vähän kalvaa mieltä, että onko siellä ketään. Hyvin varhaisessa vaiheessa ja meikä jo huolesta sekaisin. Sovittiin uusi aika kolmen viikon päähän, että jos jotain on näkyäkseen niin silloin sitten näkyy ja kuuluu..
 
Uusia lokakuisia on taastullut, tervetuloa!:)

Varhaisraskaudenultra oli tosiaan eilen ja hyvin meni! Yksi Vekara löytyi ja pieni sydän sykki! Pikkuinen vastaa aika hyvin viikkoja, oli päivän vanhempi, joten laskettu aika ultran perusteella nyt 16.10.;) Vaidetaan se nyt ja samalla tänään on jo 8+0!:) Saimme kuvia mukaan ja niitä onkin innolla ihasteltu, otin jopa niistä kännyyni kuvat... Ultrauksen lisäksi lääkäri tutki paikkani muutenkin ja kertoi, että vaikuttaa vahvasti siltä, että lantioni on oikeasti liian ahdas alatiesynnytykseen. Esikoinen syntyi sektiolla, kun kehoni pysäytti synnytyksen ja sektion jälkeen leikannut lääkäri totesi, että alle 3500g vauvalla olisi saattanut olla mahdollisuus, mutta ei 4505g tyttärelläni. Lantiotani ei kuvattu esikoisen kohdalla, mutta nyt aion sen vaatia.

Raskaus sektion jälkeen Kysyin jälkitarkastuksessa, että kuinka kauan kannattaisi odottaa ennen uutta raskautta. Lääkäri sanoi, että suositus on se vuosi, mutta kaikille naisille täysi toipuminen synnytystavasta riippumatta vie kahdesta kolmeen vuotta. Sektion kannalta hän sanoi, että se on yksilöllistä; vuotta suositteli, mutta sanoi, että nopeamminkin alkanut raskaus voi sujua aivan ongelmitta. Me odotimme hieman alle vuoden ennen kuin aloitimme yrityksen, ikäeroa pikkuisille tulee noin 2v2kk. Joten pientä ikäeroa pelkäävät, kaikki voi mennä hyvin!:)

Kauhujuttuja olen lukenut vain Vauva- lehdestä, muuten pyrin aktiivisesti skippaamaan kaikki ne. Maailmassa on ihan liikaa juttuja, joissa odottajille ja vauvoille käy huonosti, joten minä ajattelin käpertyä tässä suhteessa optimismin kuplaan odotuksen ajaksi. Streptokokkitestin ajattelin kuitenkin pyytää, olen käsittänyt, ettei pääkaupunkiseudulla sitä tehdä automaattisesti.

Rasvoista Esikoista odottaessa käytin Body Shopin ihan tavallista ihovoidetta, raskausarpia tuli ihan lopussa ja niitä näkyy yhä. Nyt olen pohtinut myös sen Bepancaren hankkimista, mutten ole vielä apteekkiin poikennut. Olen kuullut monen käyttävän juuri Body Shopin sitä voidetta ja aiemmin mainittua öljyä.

Kiitokset pissanäyteasiaa kommentoineille. Esikoisen kohdalla oli juuri niin, että sain purkin kotiin, aamulla heti herättyäni otin näytteen ja toimitin sen labraan. Se oli helppoa verrattuna tähän... Noh, katsotaan, että miten maanantaina käy!

Kertomisesta Sovimme ultran jälkeen, että kerromme kysyttäessä. Se kesti vain hetken, sillä mies ehti kertoa asian suoraan veljelleen puhelimessa! Ja hän oli se, joka ehdotti, että vain kysyttäessä kerrotaan.:D Veli oli kuulma onnitellut ja kommentoinut, ettei tämä mikään suuri yllätys ollut.

Luckygirl & Vekara 8+0 POKS! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
JoJoha: kuulostaapa omituiselta. Siis terkan toiminta, luulisi että tuollaisen jälkeen olisi sitten tehnyt ultran sisäkauttakin kun tilanne jäi noin epävarmaksi. Mua on ultrattu miljoona krt raskauksissa, kun melkein kaikissa ollut hematoomia. Ensimmäiset ultrat taidettu tehdä 5+0 ja aina kyllä näkynyt sikiöpussi ja ruskuaispussi, mutta tosiaan tehty sisäkautta kaikki ultrat rv 11 asti ja itseasiassa Np-ultratkin vielä vaikka ei ole vatsassa ylimääräistä rasvaa.
 
Addoda, 9.10 oli vanha LA joka tuossa varhaisultrassa tarkentui 10.10, vanha jäi vaan roikkumaan.
Pidetään vaan tuo toinen ja toivottavasti ihan loppuun asti :)

Willarose, hienot ultrakuulumiset, onnea :)

JoJoha mustakin kuulostaa oudolta, mulla oli sama esikkoa odottaessa kuin nytkin eli koko alkuraskaus enempi tai vähempi vuotoa jota seurataan ultrilla välillä aika tiheestikkin ja aina sisäkautta, masun päällä ei juurikaan ylimäärästä mutta silti. Taidettiin siirtyä masun päälle joskus rv 12-14..
Toivotaan että saat asiaan pian selkeyttä ja varmuutta.

ON Iltasin mahaa turvottaa niin kuin olis pidemmälläkin, vielä pitäis pari viikkoa sinnitellä ennen kuin kertoo töissä, mutta jos vähääkään ymmärtää, ei jää epäselväksi, kun normisti ei ole masua ollenkaan ja nyt on lähes futispallo.
Öisin saa rava kolmessa vuorossa veskissä, nälättää mutta mitään ei tee mieli.
Neuvolaa yritetty varata kaksi päivää, ehkä huomena onnistuu.
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Minä oon nyt jotenkin ihmeissäni kun kaikki muut niin kertoo kun heidän vuotoja ja tuhnutteluita seurataan viikoittain joillakin jopa tiuhempaankin. Meillä vaan kohautellaan olkapäitä ja voivoitellan.. niinkun monelle muullekin asialle.
 
Tähtitomu: mulla ei tässä raskauksissa ole ollut mitään vuotoa mutta esim kuopuksen raskauksessa pääsin sairaalaan suoraan varhaisultraan heti 6+0 että syke saatiin varmistettua, sitä ennen hematooma hulautti ekan kerran 5+0, otettiin pissanäytteet, ultrattiin, otettiin hcg. Sitten 6+0 se varhaisultra, jolloin taas muistaakseni hcg:n nousu tsekattiin ja ohjeeksi sain tulla joka krt näytille jos hematooma hulauttaa. Veri on aina elatusalusta bakteereille ja siksi riski. 8 raskautta ja 4 keskenmenoa, esikoisen ja kuopuksen raskaudet onnistuivat hematoomasta huolimatta. Keskimmäisessä ja tässä ei ole ollut vuotoa, muut menneet siis kesken. 1 sponttaanisti ja muut keskeytyneet keskenmenot.
 
Iik, Minulla on tänään varhaisultra iltapäivällä ja jännittää ihan älyttömästi että onko vatsassa ketään vai ei. Pari viikkoa sitten tuli tosiaankin pientä kirkasta vuotoa ja riekaleita ja tuolloin pelkäsin että kesken menee.

Omaa napaa: Oireita on onneksi vielä ollut, eli huono olo iski päälle tämän viikon maanantaina (tuolloin 6+6). Olen töissä asiakaspalvelussa ja hyvin puhelias ihminen luonteeltani, niin maanantaina olin melko hiljainen huonon olon takia ja työtoverit kyselivät että olenko tulossa kipeäksi. Kävin ostamassa Sea-Band rannekkeet apteekista ja nyt on taas normaali olo, eli rannekkeet auttoivat pahaan oloon. Onneksi auttoivat, sillä työnteosta ei olisi tullut mitään huonovointisena ja hiljaisena. :O

Rinnat eivät ole enää niin kipeät kuin aiemmin ja väsymyskin alkaa ehkä helpottaa. Muutaman kilon olen myös laihtunut, sillä aikaisemmin olin sokerihiiri ja nyt raskauden myötä kaikki makea ja herkut on jäänyt pois kun ei vaan tee mieli. Ylipainoa on ihan kiitettävästi jo ennestään, joten ihan kiva että paino ei vielä ole lähtenyt nousemaan :D

Mutta palaan iltapäivällä asiaan toivottavasti hyvien uutisten kera! (tänään pitäisi olla viikkoja 7+3) :heart:
 
Tähtitomu, me käydään osittain yksityisellä puolella, käytiin esikon kanssa ja käydään nyt, en jaksa tuota voivottelua julkisella puolella. Neuvola julkisella mutta kaikki ultrat ja seulat yksityisellä.
Meilläkin epäily vuodoista että ovat olleet hematoomia mitta varmuutta ei ole. Itse olen tyytyväinen että seurataan, saa mielenrauhan itselle :)
Täällä olot senkun paranee :/ Odotan niin sitä "pian helpottaa" Viimeksi tätä "krapulaa" kesti rv18.
Noh, vielä töihin pääsee, onhan sekin mittari.
Tänään alkoi kymmenes viikko, hurjaa kun aika kiitää :)
ChoholateBox+ masuasukki Hippunen 9+0
 
JoJoha Aika outoa oli minustakin, että ultrasi tehtiin vatsan päältä. Minun varhaisraskausultrani tehtiin nimenomaan sisäkautta. Esikoista odottaessani ensimmäinen ultra oli se np-ultra, joka tehtiin kyllä vatsan päältä, mutta tiedotteessa luki, että se voidaan tehdä kumpaa kautta vain ja ultrannut kätilö sanoi, että tehdään ensin vatsan päältä ja sitten sisäkautta, jos ei onnistu. Toivon todella, että kohdallasi on todella niin, että mitään ei näkynyt vain siitä syystä, että ultra tehtiin vatsan päältä.

Ankkurinappi Paljon tsemppiä ultraan! Pidän peukkuja, että kaikki menee hyvin.:)

Muuten, kun luin kokemuksianne miten vuotoihin suhtaudutaan, mieleeni tuli Ylen aamutv:n lähestys tältä viikolta, jossa oli pieni pätkä raskauksista. Siinä toimittaja kysyi haastatellulta lääkäriltä, että laittaako neuvoloiden ultraamiset odottajat eriarvoiseen asemaan, kun osassa neuvoloissa ultrataan jo ekalla tapaamisella, osassa ei koskaan ja kyllähän siinä kovasti vakuuteltiin, ettei se mihinkään vaikuta normaalisti etenevän raskauden kohdalla... Eroja on selvästi muutekin meidän odottajien kohtelussa, se on selvää.

Tänään onkin "omaa aikaa" ja tapaan hyvän ystäväni. Jos voin pahoin, voi olla, että pitää paljastaa uutiset...;)

Ihanaa viikonloppua kaikille! :)

Luckygirl & Vekara 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Heipparallaa kaikille!!

Eilen oli eka neuvola, viikkoja on tänään 8+5. Tuttuja juttuja käytiin siellä läpi, verikokeissa pitää käydä, nt-ultra varattiin. Sain myös lääkäri ajan, joudun tässä raskaudessa johonkin ns. erikoisseurantaan, koska minulla on edelliset synnytykset ollut 38+0 ja 35+2 viikoilla. Terveitä lapsia olen silti saanut. Ja ihan hyvä että huolehtiivat täällä odottajista ja vauvoista. Toivon sydämeni pohjasta että kaikki menisi hyvin.

Me on jo kerrottu kaikkein läheisimmille ihmisille, mutta ei yleisesti huudella todellakaan vielä. Mites muut?

Mulla alkoi tosi aikaisin tässä raskaudessa pahoinvointi, sellainen aamusta iltaan kestävä. Ja ihan hirveä väsymys ja joku alavireisyys olo. Nyt on muutamana päivänä ollut vähän helpompaa, pahoinvointi alkaa vasta joskus iltapäivällä ja pahenee iltaa kohti. Toivottavasti alkaa helpottamaan, on tosi raskasta, koko ajan yökkäillä ja oksentaa kun töissäkin on käytävä ja lapset hoitaa.

Tsemppiä meille kaikille odotukseen<3
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Moikkanen, Ihan nopsa kysymys: Miten olette varanneet aikaa varhaisultraan? Lueskelin tuossa paikallisen yksityisen sivustoja ja siinä oli ultrauksesta että pitää olla lääkärin lähete.. öh. Siis ensin gynelle ja se sitten lähettää? Paljonko olette varhaisultrasta maksaneet? Mies haluaisi tällä kertaa varhaisultraan..toki olisi se itellekin todella kiva:)
Meillä kunnalliseen pääsee muistaakseni viikolla 12 ja onhan sinne piiitkä aika.
Mustikka ja liikkis 6+3

Kommentti kertomisista: Me kerrotaan viikon 12 jälkeen jos sinne asti päästään. Voitais kertoa jo nytkin mutta ootetaan "varmistusta" kun tämä tulee olemaan aika iso juttu.. kukaan ei odota että me vielä..me ihanasti hullut :)
 
Viimeksi muokattu:
Mustikkasuu: mä kävin tästä ihan mehiläisessä varhaisultrassa naistentautien lääkärille varasin ajan ja se ultrasi, taisi maksaa 160€. Kannattaa soittaa ja kysäistä, ei mitään lähetettä tarvitse. Sykkeetkin pitäisi jo näkyä kivasti, mulla on kaikissa raskauksissa näkynyt 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Tsaukkis.

Ultra tsemppejä niihin meneville. :)

Kertomisesta, me ollaan kerrottu aina sopivan tilaisuuden tullen mut ei puhuta facebookissa koko hommasta ennen synnytystä. Ihmiset paheksuu tosi paljon tätä kun ollaan liian nopeitaja olis pitäny odottaa vielä mut ku ei nää kysele, aborttiaki joku ehdotti mulle ja siihen sanoin et sen jälkeen pistän röörit poikki ja lapsi luku jää yhteen. Surullista... tosin taitaa mun tutuilla ja kavereilla olla se lasten ja kodin hoito niin yks puolista et liekö kateellisia mulle kun mulla mies hoitaa kans muksua ja jos haluun omaa rauhaa niin saan sen. Muutenki me ollaan aina jaettu kaikki koirista koti töihin. En tiijä mut vähän tulee surullinen fiilis et eikö tämmösten pitäny olla hienoja uutisia.. mutta siinä syy miks ei julkisesti puhuta netissä mitään. Toki nää ryhmäthän voi kuka vaan käydä lukee mut kuitenki.

Olot on hyvät tai ookoot. Maanantaina labraan ipanan kans.. saa nähä mitä siitä tulee, sit pitäs ultraan saada hoitaja tuolle pirpanalle. Täytyyki alkaa suunnittelee.

Piti tohon sektion jälkeiseen raskaus juttuun laittaa et saa nähä mitä mulle tuleeeteen vielä kun nt-ultraa varasin nii tätihämmenty ku sanoin et ei oo menkkoja ollu vuoteen ja oon synnyttäny lokakuussa. Siin selviteltii vartin verran sit että mitkä viikot ja mikä laskettu vaikka sanoin ne jo mutku piti ite saada väsää.nyt pyykkejä kuivumaan!

Addoda &SnadiKakkonen 9+6 <3
 
Viimeksi muokattu:
Kauhujuttuja tosiaan osuu silmiin taas kaikkialla kuten eilisessä Hesarissa ja pari päivää aiemmin perhelehdessä. Toisaalta tämä aamusta iltaan jatkuva pahaolo vaikuttaa kyllä siltä, että kaikki on kunnossa. Tämä on jotain ihan hirveää kun en edes oksenna (kuten edellisellä kerralla) ja se sentään helpottaisi oloa hetkeksi.

Arvista viimeksi pääsin helpolla ja kenties vähäinen painonnousu ja pienikokoinen vauva auttoi asiaa. Nyt pitää kyllä rasvaa hankkia ajoissa kotiin.

Odotan kovasti ensi viikolla olevaa neuvolaa. Esikoinen syntyi ajallaan, mutta painoa oli alle 3kg ja syynä istukan kalkkeutuminen vaikka mitään ongelmia, jotka olisivat tähän voineet johtaa ei ollut raskauden aikana. Yritin jo synnytyksen jälkeen kysellä asiasta saamatta mitään vastauksia ja nyt asia oli unohtunut. Asia painaa mieltä ja haluaisin tätä jotenkin selvittää. Jos neuvola ei osaa asiaa selvittää minulle niin, että ymmärrän pitää etsiä yksityiseltä puolelta joku asiantuntija.

KoiruuZ
 
Mustikkasuu Varasin ajan yksityiselle varhaisultraan ihan vain soittamalla ko. paikkaan ja siellä ajanvaraaja kyseli kyllä asioita,mutta lähete ei ollut yksi niistä. Kannattaa soittaa ja kysellä, eri paikoissa voi toki olla eri käytännöt, mutta täällä ei kukaan lähetettä kysellyt. Hinta oli samaa luokkaa kuin malttamattomalla. Kysyin hinta-arviota etukäteen ja ko. paikassa se koostui toimistomaksusta, lääkärinpalkkiosta ja ultran hinnasta.

Kertomisesta Meillä siis molempien äidit ja miehen isoveli tietävät, kavereille ei ole vielä kerrottu ja jos/kun joku kysyy, niin kerrotaan, mutta emme erikseen ilmoittele, ellen tosiaan selvästi voi pahoin jonkun nähden. Varmaan sitten np-ultran jälkeen kerrotaan. Facebookissa en yleisesti aio odotusta mainita, vasta sitten pikkuisen syntymän kerron, joten FB-ryhmään uskalsin liittyä, koska se on salainen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Tuosta kertomisesta vielä.. Molempien äidit ovat vielä ilmeisesti täysin tietämättömiä asiasta. Itse kerroin saman tien läheisimmille kavereilleni.. ja eilen sitten olin puhelimessa erään kaverin kanssa, joka sitten siinä marathon-puhelun aikana keksi kysäistä "Onko teille suunnitteilla perheenlisäystä?" .. sanoin siihen ensi häkeltymisen perään, että en viitsi valehdella ja kerroin tilanteen. Kaveri sekosi (positiivisella tavalla) täysin uutisesta, ei kuulemma ollut ihan tätä odottanut kysyessään - eikä kuulemma edes tiennyt miten tulikaan kysymään asiaa..

Raskauspahoinvointi alkaa helpottamaan pikku hiljaa ja kutsu ekaan ultraan saapui tämän päivän postissa.
 
Jojoha Harmi kun et vielä saanut selkoa tuolta ultrasta. :/ Mä kävin kanssa terkkarissa ultrassa rv 6+0 ja näkyi pikkunen +syke vatsan päältä (tosin todella asiantunteva ja kokenut ultraaja oli), vaikka mullakin vatsanpeitteitä on aika kivasti.. :D
Voihan olla että sun viikot on vasta 5+ jotain, niin ei näy mitään. Hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin? Ja ihme kyllä, että antoivat seuraavan ajan vasta 3 viikon päähän? :eek: Jos olisin sinä, niin varmaan viikon päästä menisin jo ultraan yksityiselle.Pitäis kyllä jotain näkyä jo. En kyllä jaksaisi noin kauaa olla epätietoisuudessa olla.. Tsemppiä! :)

Tähtitomu Siis sullako on tullut vuotoja, etkä ole päässyt mihinkään ultrattavaksi? :eek:

Mustikkasuu Mä olen aina vaan soittanut yksityiselle ja varannut ajan. Ei tarvitse lähetteitä :)

Kertomisesta Meillä jo kaikki tietää :D Siis sukulaiset ja lähimmät ystävät. Ollaan aika avointa porukkaa, ja kaikki jaetaan yleensä yhdessä, niin eihän tällästä nyt voi salata, varsinkin kun ollaan miehen kanssa niiiin iloisia tästä :)

Ja onnea kaikille iloisista ultrakuulumisista! :heart:

Willarose 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikkasuu.
Ultrauksesta, mä siis luulin et kaikkialla tehdään VU mahan päältä. Tullu mieleenkää et jotku tkee sen sisäkautta. Tiety jos on kätilö nii sit mut ihan perus hoitsu. Nt-ultra tehtiin viimeksiki sisäkautta ja varmasti tehdään nytki.

Willarose, onkoha meillä ollu eri ultraaja. Paikka siis toi tk? Mietin ku mun ultraus täti ei osannu käyttää koko masiinaa ja viikotki katto jostain lirpakkeesta mikä sillä oli siellä. Ei saanu mitattuanees kunnolla koko tyyppii, sillo sano viikoiks 8+5 mut et voi heittää viikollaki!?!? Wtf?! :D paljastu toi neuvola puolen lääkärienki toiminta HYVIN erilaiseksi riippuen lääkäristä. Mun jälkitarkastuksen tehny lääkäri ei tainnu olla oikee pätevä ku neuvola tätsä meni vaikeeks ku näki kuka sen oli tehny, en siis ollukaan saanu kaikkia infoja siltä lekuriltä mitä ois pitäny.. ja oli jöttäny jotain tekemättöki. Mietinki miks mun jälkkäri oli erilainen ku muilla oli, ei tehny ees raskaustestii sillo mulle eikä muutakaan. Sisätutkimus oli tosi nopee ropellus vaan ja kaikki okei. o_O ei sulla oo samanlaisia kokemuksia?
Hiukan pisti miettii meniskö seuraavan jälkitarkastuksen tekee muualle..

Addoda & SnadiKakkonen
 
Addoda Ajattelin, että oiskohan sua mahtanut kiinnostaa kaveerata tuolla facebookissa, kun niin lähekkäin asutaankin ja samaan aikaan odotetaan, niin vois olla yhteistä juteltavaa myös :) jos siis vaan haluat niin laita vaikka yv:tä :)

Mutta siis se mun ultraaja oli kyllä tosi hyvä. Heti löys pikkusen, ja sanoi viikot päivälleen. Tosin kyllä tarkisti myös sieltä jostain lappusesta. Ja mitat sai myös heti otettua :D mutta mulleki sano kyllä että laitteissa on jotain vikaa. :D
 
Ankkurinappi, toivottavasti kaikki on hyvin :)

JoJoHa, mullakin tuli mieleen, että jos viikkoja onkin vähemmän. Aika outoa kuitenkin, että joudut niin pitkään odottamaan varmuutta asiaan. Ehkä kannattaisi kysyä sieltä yksityiseltä puolelta aikaa, jos on valmis maksamaan.

Ultrista, mulla on aina ultrattu mahan päältä ja aina näkynyt hyvin :) ekassa raskaudessa ekan kerran rv 7+ ja tässä tokassa rv 8+6. Nyt kyllä sektioarpi haittasi vähän näkyvyyttä, joten saa nähdä, miten nt-ultrassa.

Kertomisesta, mun sisko tietää, koska arvasi, enkä viitsinyt valehdella. Mies on kertonut yhdelle kaverilleen, joka myös saa syksyllä vauvan. Muuten aiotaan salata yli nt-ultran. Sittenkin kerrotaan vain lähimmille :)

Yksityisestä lääkäristä joku kyseli... Itse olen ainakin vaan soittanut ja varannut ajan. Sekä raskausajan lääkärikäynnit että jälkitarkastuksen :) mistään lähetteen tarvimisesta en ole kuullutkaan.
 

Yhteistyössä