Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

voimia menetyksen kohdanneille :hug:

mua kanssa arveluttaa tuo auto, kertokaas mitä menopelejä kolmi lapsiselta perheeltä löytyy? mihin autoon mahtuu kolme istuinta takapenkille? =)

täälä yks sairaslomalainen,olo on kamala..
ruoka pysyy sisällä kun menee makaan heti syömisen jälkeen, heti kun on vähänkin aika ylhäällä alkaa sydän hakkaan ja oksettaan.. jääkaapin oven avaaminenkin saa yököttään,jotain pahoja hajuja sieltä mukamas tulee vaikka mitään sielä ole mikä haisis :D

vaunuja alan ihastelemaan sitten ekan ultran jälkeen ja sillon saa hommata jo vähä pienenpieniä vaatteitakin :heart: eiks ni? =)
 
kathii Voimia, jaksamisia ja ihan hirmusesti tsemppiä tulevaan! :hug:

willarose Mä olen ihan varma, että sulla ja minityypillä on kaikki hyvin. :heart:

nt-ultrista Mulle on ihan sama näkyykö päivämäärät tuolla. Voisi toisaalta olla kiva seurailla, milloin kenelläkin on jännä päivä tulossa =)

Mä kävin tänään terkkarilla viemässä pissanäytteen ja antamassa verinäytteen seulontaa varten. Nyt mua alko jännää, et jos niistä otetaanki jotkut raskaushormoonit ja kohta puhelin soi ja sieltä hoitsu soittaa, että "eheeii sä mitään raskaana ainakaan enää ole, kun arvot ihan normaalit" :headwall: Että pitääkö sitä kaikesta kehitellä jotain kauhukuvia..

Odottelen nt-ultran kutsua kotiin tulevaksi, toivottavasti tulisi jo tällä viikolla. Sitä sitten seuraavaksi jännäämään ja odottamaan. Johan sitä neuvolaakin odoteltiin jo kuukauden päivät, kun kuuta nousevaa.. Tää on vaan yhtä odottelua ja päivien laskemista :kieh:

Mä olen kyllä päättänyt, JOS se eka ultra klaarataan kunnialla, niin sitten mä rupeen ihan oikeesti nauttimaan tästä kaikesta ja lopetan tän hötkyilyn. Elän päivä kerrallaan, nautin jokaisesta raskauspäivästä, enkä stressaa tai jo elä tulevaa. (Yeah right, uskoo ken tahtoo :LOL:)

Ja hei, tänään POKSuu 10+0!! :heart: "kaksoisluvut" täällä ollaan ;)
 
  • Tykkää
Reactions: willarose
Tervetuloa mukaan uusille lokakuisille! :)

kathii Paljon voimia toipumiseen, olen hyvin pahoillani...:hug:

verikokeista Esikoista odottaessa kävin np-ultran jälkeen verikokeissa ja kirje tosiaan tuli kotiin. En valitettavasti enää muista, että kuinka kauan siinä meni, mutta muistelisin, että aika nopsasti olisi tullut. Jonkin arvion taisi verikoetta ottanut hoitaja antaa...

halli Olimme miehen kanssa sopineet esikoista odottaessa, että saan ostaa pikkuiselle vaatteita seuraavan kerran juuri sen np-ultran jälkeen. Olin siis yritysaikana ostanut pari bodya motivoimaan projektissa. Ja rakenneultran jälkeen ryntäsin heti ostamaan vauvan ensimmäisen mekon, koska kuulimme saavamme tytön! Toki se mekko oli reilua kokoa, mutta oli neidin juhlamekko 1v-synttäreillä. Silloin olikin kiva kertoa, että koska mekko on hankittu.:)

Dolly04 Minäkin sanon ihan samaa itselleni np-ultrasta! Mutta sitä en taida uskoa edes minä itse...:LOL: Mies vain ottaa kaiken niin rennosti ja tyynesti, että jonkun on PAKKO jännittää, pohtia liikaa & huolehtia.;)

Neuvola/virtsanäyte Onko muuten muilla neuvolavisiittiin kuulunut virtsanäytteen antaminen? En siis tarkoita sitä, jossa tsekataan tikulla arvoja... Sain ihan ohjeet, että pitää olla vähintään 4h seissyttä, joten en todellakaan odota sitä vierailua; aika on klo 14, eli en saa klo 10 jälkeen käydä vessassa! Se on ihan mahdoton yhtälö, koska juon paljon vettä ja käyn muutenkin usein vessassa, nyt vieläkin useammin.

Pari tuntia vielä varhaisraskaudenultraan. Onneksi mies tulee hakemaan ja mennään yhdessä. Olisi ihan hirveää mennä sinne yksin, kun jännitän näitä juttuja muutenkin. Tulen sitten kertomaan uutiset, kun kotiudumme.

Luckygirl & Vekara 7+5
 
Addoda, me alettiin antaa velliä 3kk iässä ja soseita karvan alle 4kk iässä ja niin, että joku tukevampi annos osui aina iltaan. Nyt tuo taapero saattaa syödä viimeisen kerran 18 maissa ja pärjäilee sillä aamuun :) jätti siis itse pois myöhäisemmän iltapalan käyttäytymällä kuin riivattu, kun olisi pitänyt syödä... Nyt helpompi näin. Kai tämän ikäinen jo itsekin tietää, milloin on nälkäinen :)

Neuvolalääkäriä mulle tyrkytettiin n. rv 13-14... Olin aika yllättynyt, että niin nopsaan. Oli kyllä sijainen neuvolassa silloin, enkä ole vielä saanut omaa terkkaa kiinni. Aion varmistaa sen lääkärin ajankohdan, kun se sijainen oli vähän outo... Mun on vaan saatava aika yksityiselle, kun meillä on vaan yksi neuvolalääkäri ja se on järkyttävän kovakourainen. Edellisessä raskaudessa kävin sillä tasan sen yhden kerran, jolloin totesin tuon :D ei kiitos uudelleen. Harmittaa vaan maksaa reilu satanen lääkärikäynneistä, jotka voisi saada ilmaiseksikin...

Pissanäytteistä, multa on pyydetty vain ne vakiot. Eikä toivottavasti muuta pyydetäkkään, ettei tarvi pakolla pidättää jalat ristissä neljää tuntia :D
 
tärkein asia tälle päivälle 10+0 POKS! :LOL:
kahteen viikkoon en ole päässyt poksumaan täällä.
seulonnoista päätettiin että ei osallistuta, koska mun pää ei kestä jos saadaan tietoon että jotain olisi pienellä epävarmuudella pielessä. otetaan vastaan se mitä sieltä tulee. eli ultra on nyt 18.3
seuraava neuvola on 31.3 jonne meidän pitää täyttää joku parisuhteen voimavara kysely.
onnistuin välttämään dm jutut sillä kun sanoin että se on vain suositus ja sitä ei ole kirjoitettu potilaslakiin joten en tule osallistumaan sokerirasitukseen, ja kun se olisi tehty vain iän perusteella niin en varmasti siihen lähde.
 
Mä sain ekalla neuvolakäynnillä mukaan purkin ja putket virtsanäytettä varten ja ne piti sitten kahden viikon kuluessa käydä viemässä labraan. Jos et luckygirl pysty olemaan 4h pissaamatta niin oliskohan sun mahdollista hakea labrasta purkki mihin saisit aamupissan ja kiikuttaisit sit sen mukanasi neuvolaan?
 
Jännä eri käytäntö noissa pissanäytteissä, koska meillä neuvolaan on uutena käytäntönä tullut tuo pitkään pidätetty näyte joka olisi pitänyt 1. neuvolan jälkeen pitänyt viedä mahd pian labraan. No, en muistanut koko asiaa, joten tänään verinäytteitä antaessa labratäti antoi purkit mukaan ja pitäisi huomenna viedä.
 
Tänään käyty varhaisultrassa ja siellä se pieni oli. Juuri oikean kokoisena ja sydän löi hurjasti. Lääkärin mukaan todennäköisyydet keskenmenolle on hyvin alhaiset, vai 1:200. Luvut ei kuulemma tuosta juurikaan parane koko raskausaikana joten annan itselleni luvan alkaa nauttimaan tästä ajasta. Ensi viikolla sitten neuvolaan.

Lasketuksi ajaksi lääkäri povasi 20.10, eli päivän myöhemmäksi. Saas nähä mitä nt-ultrassa taas sanotaan...

Anteeksi vähän oma napainen juttu. Palaan paremmalla aikaa keskusteluihin :) Olot täällä jatkuu hyvinä. Ainoa mistä tiedän olevani raskaana on jatkuva pissahätä, helppo hengästyminen ja kasvavat rinnat. Toivottavasti menee jatkossakin näin kevyesti :D

Beanna & Hessu 7+2
 
Ruumää puki myös mun ajatukset sanoiksi, mitä seulontoihin tulee :) pitkälti tuosta syystä jää verikokeet välistä. Ihan niinkuin viimeksikin.

Beannalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

Itsekin haluaisi luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Meitä on jo tämän alkuvuoden aikana koeteltu melko rankalla kädellä, enkä ole itse siitäkään vielä kunnolla päässyt yli, ja vielä jos tämän raskauden suhteen käy huonosti, niin kyllä on ihmistä koeteltu oikein urakalla... Ensi viikon perjantaita odotellessa. Nähdään koetellaanko meitä lisää, vai saadaanko pilkahdus iloa elämään :)
 
Moikka kaikille. Vielä tulisin mukaan :) Olo on hyvin yllättynyt ja pöllämistinyt vielä. Toivottavasti pikkuinen pysyy mukana! Emme yrittäneet vauvaa vaan käytin ovulaatiotestejä ja sitten kondomia tarpeen mukaan. Itselläni oli iso haave että kumpa kuitenkin vielä yksi tulisi..ja nyt näyttää siltä. Mieskin tuntuu oikein iloiselta. Kotona on vaavi 8kk. :). Huomasin raskauden vasta kadonneista menkoista :p vaikka kaikenlaista raskauteen viitaavaa oli kyllä ilmassa. Maitoa nousi ihan huikeasti enemmän kuin yleensä (imetän vielä yöllä ja illalla) nenä pari viikkoa ihan tukossa..mut en jotenkin yhdistänyt lainkaan. Menkat olleet useamman kuukauden tosi säännölliset ja runsaat..niiden katoamisen kyllä huomasi! Ja siitä alkoi n. viikon mittainen pähkäily: -testaisko vai ei..kohta ne alkaa kuitenkin..
Nyt en muista mitä kaikkea piti laittaa mutta koitetaan:
3.raskaus/la 28.10/PS/ikä 38/6+1
Lämmin kiitos päivittäjälle ja halauksia kaikille
Mustikka ja pieni ihme 6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Moikka kaikille! Minäkin taidan uskaltautua mukaan ketjuun.

Ensimmäistä odottelen, luultavasti 6+1, ja olo on ollut varsin hyvä. Oikeastaan vain kipuilevista rinnoista ja vähän ähkystä olosta huomaa eron aiempaan.

Kertomisesta suunnitelmat meni toissapäivänä ihan uusiksi, kun töissä omalla oppilaallani todettiin parvorokko. Pientä paniikkia meinasi tulla, kun en tiennyt aiheesta muuta kuin että voi aiheuttaa keskenmenon. Kerroin sitten hätäpäissäni raskaudesta työparilleni, rehtorille ja koulun terkkarille. Neuvolasta sain onneksi nopeasti lisätietoa ja lähetteen verikokeisiin vasta-aineiden sevittämiseksi. Nyt nökötän kotona odottamassa tuloksia. 60% on sen sairastanut ja iso osa tietämättään, joten voi hyvinkin olla, että selvitään säikähdyksellä.
Jännä alku tähän muutenkin uuteen tilanteeseen :)

Jebatu/la 29.10./ikä33/1/K-HKS
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Jee, eilen oli varhaisultra ja siellä se pieni tyyppi hengailee :heart: Kovasti sydän paukutti.

Viikkoja on virallisesti ultran mukaan 7 +2 tänään ja laskettu aika 21.10 :)

Oli aika hyvä käydä tuolla, sain varmuutta että kaikki on tuolla niinkun tässä vaiheessa pitää ollakkin. Voisin pikkuhiljaa lopettaa turhan stressaamisen ja olla vaan raskaana. :p

Jee, aika ihanaa, ei ees väsytä yhtään niin törkeesti miten tossa pari viimeistä viikkoa väsytti.

Mulla alkaa olemaan vaan etenkin aamupäivisin niin karsee turvotus vatsassa että näyttää kun olisin pidemmälläkin. Oon ihan normaalipainoinen ja jopa lihaksikas ja vitsi toi vatsa pömpöttää. Joudun tässä ennen töihin lähtöä arpomaan laittaakko löysä paita kuitenkin päälle kun jotenkin hämärää olisi saada vielä raskausvatsakommentteja vaikka ne töissä kyllä asiakkaita myöten tietävät asiasta, työn luonteen (päihde- ja mielenterveysongelmaisten kuntouttava asuntola) vuoksi piti kertoa heti kun sain tietää että työnkuvaani hieman muutetaan sillä tässä työssä on ihan oikea väkivallan sekä veritautien uhka enkä meinaa ottaa mitään riskejä kohdata kumpaakaan.

Ihanaa on!

Motherzone 26v ja tyyppi, 7+2 ja laskettu aika 21.10, TAYS :)
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Neuvolassa eilen käyty, sen piti olla pikanen mut se kestiki yli tunnin ku alettiin lärpättää ja muistelee edellistä odotusta. :)

Kuulumiset siis: rv 9+4

paino noussu sen pari kiloo eikä tarttis lisää tulla. ei mustakaan. :D

RR 126/81 ekan kerran elämässä tää näyttää niiiiiin hyvälle. Verenpaine ongelmia ollu tupakoinnin takia mut nyt ne näyttäis kaikonneen neki <3

Hb 130 eli hyvä. :)

Sydän ääniä yritettiin kuunnella mut ei saatu kalastettuu, liukas kaveri ja paljon tilaa. Ens kerralla sit pitäs jo kuulua. :)

Seuraava neuvola onki sit ens kuun puoli välillä yhessä ipanan puolivuotis neuvolan kanssa. Tuolta neuvolasta sain mukaan labra lähetteen tai jonku lipareen et pääsen sinne ja pissa näytepurkin ja putket, sinne maanantaina. Np-ultran varausta tänään ohjelmassa ja sokerirasitukseen täytyy joutuu kans ennen seuraavaa neuvolaa. Ällötys. :S toivottavasti ne olis sen litkun vaihtanu toiseen viimeks meinasin (rv30) yrjöö kaikki ulos ja nyt oon lähes varma et se tulee ylös. :(

La 4.10 se muuttu taas kerran ja muuttuu varmaan vielä np-ultrassa ja RU:ssa kans.

Jos haluutte noita ultria näkyviin nii laittakaa selvästi esille et tajuan laittaa kun osa ei halua niitä sinne näkyville. Samoin tyttöolot ja poikaolot jos haluatte näkyviin nii laitan. Poikaolot sinisellä ja tyttöolo punaisella, laitetaan RU:n lupaukset vielä sit erivärillä perään, nähdään kellä pitää olot paikkaansa. ;)

neuvolasta viel tai äippäkortista, kauhistuin ku siellä lukee että tää on neljäs raskaus jo. :eek: yks keskeytetty, yks keskenmeno ja yks syntyny ja toivottavasti tämäki tulee meille asti. :heart: huikee lukema vaan se neljä.... :whistle:

(.) ei mitää kummempia, hyvä päivä tntuis olevan taas tulossa. Ehkä se "kultainen keskiraskaus" alkaa mulla aikasemmin ku oli ton toisen kanssa. Naureskelin miehelle et ei taida ehtiä noi edelliset arvet hävitä mihinkää ennenku ne saa kavereita.. aattelin kokeilla jotain öljyy niihin tällä kertaa, olikohan bio oil tai joku tämmönen raskaus arville tarkotettu öljy. Välillä muuten ota sektio arpee jomottaa, tai kutittaa. nyt esim kutittaa ja tekis mieli raapii nii perskeleesti. Synnytystapa arviointiin joudun kuulemma vaikka väkisin ja sinne haluanki ja vaadin sitä kautta sektion. sukuvika ettei alakautta onnistu synnyttää ainaki oon kolmatta polvee jolla se ei oo onnistunu samasta syystä.. :/ mut mielummin näin. =)

nyt varmaan jotain kotihommia pitäs ennenku alan soittelee aikoja. Plääh, puhelinki on rikki ja sim kortti tabletissa nii kiva sit sillä soitella mut eipä auta. Pitäs uus kalikka varmaan jaksaa hankkia mut ei täs mitää miljonääreijä olla vieläkää. :(

Addoda & SnadiKakkonen 9+5 :kiss: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Adoda, bepanthenilla on nyt joku rasva raskausarville. Ite ostin tuplien aikaan body shopista tommosen cocoa butter rasvan. On tommonen stick tyyppinen purtilo. Tuota on tosi paljon kehuttu, itellä ei nyt kerenny sillai tarvetta olla. Tosin kerjes maha kyllä venyä ihan kivasti eikä arpia ilmaantunu. Liekö sit tuon rasvan ansiota.
 
Heippa!
Pahoinvoinnista ostin apteekista pitkävaikutteista b-vitamiinia, kun luin, että b6 voi auttaa pahoinvointiin. Tuntuu tepsivän ainakin hitusen!!! Ihanaa, kun ei yökötä ihan koko aikaa.
Vaunuista on puhuttu. Jos lapsi syntyy, ajateltiin ostaa Emman tuplat. Esikoinen on sitten 2 v ja jos olisi kesää vasten hommattaisiin vaan seisomalauta ja varmasti kantaisinkin vauvaa paljon. Talvea vasten koen vaunut kuitenkin tarpellisiksi. Onko täällä ketään, joka olisi kantanut vauvaa läpi talven? Itse pelkään, että liukastun ja kaadun vauvan kanssa...

Hesarissakin on juttu perheestä, jossa kuoli kaksi lasta kohtuun. Mitä mieltä te olette näistä jutuista? Itse koen ne ahdistavina, surulla mässäilynä. Esikoista odottaessa koko raskaus meni pelätessä. Loppuvaiheessa kohtukuolemista tuntui olevan puhetta kaikkialla ja aloinkin jo kokea, että on todennäköisempää synnyttää kuollut kuin elävä lapsi! En tiedä, ketä nämä jutut loppujenlopuksi palvelevat.


Uusiäippä ja öttiäinen 8+5
 
Addoda: mä pistin paremmaksi, mulla tämä 8. raskaus. Meillähän on ollut 4 keskenmenoa...Hurjan näköinen neuvolakortti.

willarose: oikein paljon onnea ultrakuulumista!!

raskausarvista: mulla on kauneusalan koulutus, jonka perusteella tietty aina suosittelisin ihon kosteutusta, joka sitä kautta voisi auttaa ihoa venymään ja kestämään rasituksen, sitä kautta välttää raskausarvet, mutta...henkilökohtainen mielipide on, että on kyse ihan ihmisen omasta kudostyypistä tuleeko niitä vai ei. Esim itsellä ei ole yhen yhtä raskausarpea koko mahassa vaikka maha ja vauvat olleet kunnon kokoisia: 4035g, 3655g ja 4360g, kudokset vaan joustaa hyvin. Ihon palautumiseen mielestäni taas sitten kosteusvoiteet auttaa eli kun maha häviää, niin iho palautuu paremmin hyvin kosteutettuna ja tähän riittää peruskosteusvoide. Saa nähdä miten kroppa palautuu tästä raskaudesta, kun ikää kuitenkin alkaa olemaan ja 4. raskaus. Joka kerta on tullut raskauskiloja sama 13kg ja ne on hävinneet aina jälkitarkastukseen mennessä kokonaan, kuulun niihin onnellisiin jolla imetys polttaa eli herkutellut olen valtavasti kaikki imetysajat ilman kilojen kertymistä.

(.) selvä muutos olossa tapahtunut olossa tällä viikolla, krapula olo kadonnut eli ei tee mieli koko ajan jotain korjaamaan oloa miten aikaisemmin vaan joutuu ennemmin miettiä mitä tekisi mieli. Esim suklaata ei pysty edes miettimään, raikasta tekee vaan mieli, illalla oli pakko tehdä vispipuuroa, kun se oli ainoa mitä saattoi ajatella syövänsä.

uusiäippä78: meillä ei ole kukaan vauva välittänt kantelusta eli tuplien osto täälläkin edessä. Mä menin hölmönä lukemaan eilen ilmestyneestä Meidän Perhe-lehdestä kanssa tarinan kun vauva kuollut 2 päivän ikäisenä, kun äidillä ollut streptokokki eikä lääkitystä aloitettu tarpeeksi ajoissa vaikka äiti oli sairaalassa. Ihan kauheeta, nyt koko ajan miettii, että entä jos itsellekin tulee ja mistä sen huomaa ym. Meillä oli pojalla napanuorassa ihan kunnon umpisolmu. Ei siis huomattu missään vaiheessa raskautta ja jäbä oli 4360g eli kunnon kokoinen, mutta istukkaa ja napanuoraa tutkiessa kyllä kauhukuva nousi silmiin, JOS se olisikin kiristynyt, niin se olisi luultavasti ollut vauvan menoa.
 
Addoda, ymmärsinkö oikein, että sulle on tehty sektio vasta 5kk sitten? Onko neuvolassa tai missään sanottu mitään nopeasta uudelleen raskautumisesta? Mulla ehti sentäs olla vuosi ja joitain viikkoja välissä ja silti ihan paniikissa neuvolasta ja äippäpolilta kyselin, ettei vaan ole liian aikaista :D

Raskausarvista, edellisessä ei tullut yhtään ja nyt meinasin ostaa sen Bepancare -rasvan, jos sen avulla välttyisin arvilta tälläkin kertaa. Viimeksi vauva olikin tosi pieni, meillä on vaatteita alkaen koosta 44cm... Tällä kertaa siitä syystä seuranta tuleekin olemaan tiheämpää.

Willarose, ihanaa, että kaikki on hyvin :)

Kauhutarinoihin en halua ottaa mitään kantaa, kun en halua lietsoa itselleni paniikkia.
 
*Pihla* ei mulle kukaan oo mitään sanonu, oon kyl palautunu tosi hyvin siitä, kävelinki jo seuraavana päivänä leikkelystä ku rupes ketuttaa makaaminen ja oli pakko vaan päästä liikkeelle. :) Liikutaan koko perhe ulkona paljon ja käydää retkeilemässä joten lienee edesauttaneen. Mutta ei tosiaan kukaan oo sanonu mitään, neuvola tätsä katteli arpee ja totes et täähä näyttää jo tosi vanhalle eli parantunu hienosti. Oon iteki kyselly et miten tää kun se edellinen on ollu niin vähän aikaa sitten että voiko olla vaarallinen mulle itelleni, en kuitenkaan halua riskeeraa omaa elämääni. Mulla on ultraus 21.3 niin ajattelin et kyselen siellä sitten, ainaki se arpi on vaikeuttanu ultraamista paljon kun estää näkyvyyttä.. Ei oo ikinä pelottanu ittensä takia näin paljon mut nyt pelottaa ihan hitosti jos tää käyki riskiksi... Vastaavaa kokemusta en oo keltään löytäny vielä... :/

Raskausarvista mulla on atooppinen iho joten rasvaan monesti päivässä maha aluetta varsinkin. Tuo malttamattoman mainitsema kudos juttu vois mun järjellä myöskin pitää paikkaansa. Mun äidillä on arpia kans ihan tajuttomasti, nyt ajattelin että jos se öljy auttais sitten näiden kanssa. Sais enää vaan aikaseksi lähtee liikuskelee sinne päin apteekkiin siis.. :eek: :headwall:

nt-ultra siis 21.3 ja sokerirasitus 9.4 :ashamed: :'( :headwall: :confused: onks pakko.... yöh. :x
 
Kiitos teille kaikille, jotka olette kirjoitelleet hyviä vinkkejä ja laittaneet linkkejä raskauspahoinvoinnista. Pahimmillaan oksennan pari kertaa päivässä ja tämä pahoinvointi on saanut välillä jopa koomisia piirteitä, kun niin yllättävissä paikoissa mitä yllättävimmät hajut saavat pahoinvoimaan. On ollut pakko vähän pitää taukoa "sosiaalisesta elämästä." Tässä on saanut ihmetellä, kun esikoista odottaessa pahoinvointi yllättti ehkä kerran viikossa... Tsemppiä siis teille, jotka kärvistelette myös pönttöjen ääressä, empatiaa ;)

niin ja ensimmäinen neuvolakäynti myös täällä takana. Nyt odotellaan ultraa.

Raskausarvista Komppaan myös mahan, miksei myös tissien rasvausta! Käytin edellisessä raskaudessa ahkeraan, seuraa mainospätkä: Body Shopin chocomania body lotionia ja myös Weledan öljyä. Jälkimmäinen oli mahdottoman rasvainen, joten sitä tuli harvemmin käytettyä. En tiedä oliko näistä mitään apua oikeasti, mutta en saanut raskausarpia mahaan... toisaalta maha oli suht pieni koko ajan (pieni lapsi kasvoi mahassa). Imetys sitten kulutti tissejä, joten olisihan niitäkin voinut rasvailla....

Lehtien yms. huonoista uutisista Skipataan jutut yli ja keskitytään myönteisiin ajatuksiin. =) Kaikkihan voikin mennä ihan hyvin,

ikuinen opitimisti,
Emma ja 9+2
 

Yhteistyössä