~ Lokakuun lapsoset L O K A K U U! ~

Gin
Noh tyttö syntyis sitten klo 13.29
23.10.11

40+3
Mitat olivat 51 cm
4436
ja py 36
Sairaalaan mentäessä n.10.30? 6-7 cm auki.
altaassa sain olla mutten sinne synnyttää koska oli tiedossa pulskempi waawwa :)
Kakkinut hieman veteen ,tunnin olin melkeen 10 cm auki ja ooteltiin että kalvot itelleen puhkkeaa... mut jouduttiin puhkomaan ja vauva laskeutui alas ja syntyikin juur sit heti :)
Oisin ponnistanu kerralla mutta... imettiin hengitystiet ja sit loppukroppa ;)

Ai että mitkä karvakorvat ja tuuhea tumma tukka <3
Aivan ihanaa.... <3
 
On kyllä värikkäitä synnytyskertomuksia. Kiitos niistä kaikille, jotka tänne vielä jaksaa kirjoittaa.=)

Täällä käytiin tänään neuvolassa, kaikki taas ok ja ylimenoaikaa saatiin viikon päähän. Sitten olis jo aika tulla viimeistään. Vaan toivottavasti ennen sitä niin ei tarvitsis käynnistellä. Saattaa siis olla, että meille tulee marrasvauva lokavauvan sijaan, jos tää ei nyt itse ulos tajua tulla.
 
Onnea jälleen kaikille jo synnyttäneille. Meillä tänään täynnä 41 vkoa, eikä mitään kunnon merkkejä että tyyppi aikoisi maailmaan tulla. Maanantaina neuvolasta laittoivat käymään äitiyspoililla, kun terveydenhoitaja piti vauvan sykettä hieman matalana. Polilla käyrät ja ultra näytti että kaikki kunnossa. Kohdunkaulaakin vielä useampi sentti jäljellä, joten ei muuta kuin kotiin odottelemaan. Perjantaina sitten mennään seuraavan kerran polille näytille, jos ennen ei tapahdu mitäänn. Toiveissa on että silloin jo alettaisiin operaatio ajolähtö. Alkaa hiljalleen pää seota tähän kotona tassutteluun.
 
Zenita: Onpa teillä nopiaa toimintaa. Täällä on paikat ollut ns. kypsinä jo 2 viikkoa ja huomenna tulee se 41 viikkoa. Ylimenoaika kuitenkin vasta ensiviikolle ja sit miettivät sitä häätöä tuolta yksiöstä. Tiedän miltä susta tuntuu :D
 
Mulle tuli aika ya-kontrolliin vasta maanantaille, 41+3, ei kyllä pää kestä jos sinne asti mennään!
Sain tähän flunssan päälle kauheen yskän ja keuhkoputkia särkee, oiskohan keuhkoputkentulehdus.. Saa nähä käynnistääkö tää yskiminen synnytyksen.

Niiskuneiti 40+5
 
Onnea taas uusille vauvautuneille ja jaksamista loppusuoralla kärvisteleville! :flower:

Täällä poksuu rv 41+0 (toiveissa on, että vaavi syntyisi tänään...) Supistellut on jo puoli kuudesta lähtien, seitsemästä lähtien enemmän tai vähemmän säännöllisesti (kuitenkin alle 10min välein), kunpa nämä nyt vain ei loppuis!

Branwen Miten kerhoon liittyminen onnistuisi? Mielelläni kirjoittelisin enemmän, jos se ei olisi ihan näin julkista kuin nyt. Tosin sehän riippuu paljon vauvasta, miten koneelle sitten vauva-arjen keskellä ehtii...

Toiveikas Crispy ja vaavi 41+0
 
  • Tykkää
Reactions: niiskuneiti90
Onnea taas vauvan saaneille!

Mä ehdin myös käymään yhdessä ya-kontrollissa 41+3 viikoilla ja sen hemmetin kipeän sisätutkimuksen jälkeen synnytys käynnistyi itsestään seuraavana yönä. Jospa teillä viimeisillä ei enää pitkään menisi :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: niiskuneiti90
Täällä sitä myös edelleen odotellaan. Tosin viikot on kyllä paljon vähemmän kuin monella. Lauantaina olisi tuo parasta ennen päiväys. Itse vähän ajattelin että josko sunnuntaina olisi hyvä synnyttää 40+1 kun olisi tuon meidän Eilan nimipäiväkin....

Irmeli ja Eila 39+4
 
Jospa minäkin pientä synnytyskertomusta yrittäisin rustata, vähän on itsellä hämärän peitossa tuo eteneminen mutta luntataan papereista :D
Tosiaan 14.10. yöllä klo 03.00 alkoivat supistukset, ensin tunnin verran vartin välein, siitä sitten pari tuntia 10 minuutin välein. Puolen seitsemän aikaan tuntui että supistukset lakkasivat ja torkahdin hetkeksi kunnes heräsin tunnin päästä taasen supistuksiin. Kymmeneen saakka supistuksia tuli säännöllisesti 10 minuutin välein ja siitä pikku hiljaa alkoivat tihentyä.
Puolilta päivin soittelin synnärille että mitä mieltä ovat, pitäisikö jo lähteä näytille, supistuksia tuli 5-8 minuutin välein ja edellisenä päivänähän oli todettu että paikat ovat n. 2-3cm auki ja supistukset olivat todella kipeitä. Sanoivat vaan että ehkä tosiaan parempi että tulisit.
No, minä kuitenkin sitten menin vielä kotona suihkuun, siivosin makuuhuoneen ja olohuoneen, tyhjensin ja täytin astianpesukoneen ja asensin autoon turvakaukalon jalustan :D . 13.30 mies totesi että hän ei enää katso tätä äheltämistä, nyt lähdetään. Sairaalaanhan meiltä on matkaa 25 km ja matkalla tuli aikamoisia supistuksia. Sain kuitenkin vielä päähäni että mulla on nälkä ;) , ei muuta kun mies pakotettuna ajamaan ABC:lle ja mamma lounaan syöntiin - täytyy myöntää että aika kivulias lounas oli mutta maha tuli täyteen :D

Sairaalassa oltiin n. 14.30 ja ilmoittautumisen jälkeen menin käyrille ja käyriltä suoraan synnytyssaliin. Täällä vasta sitten katsottiin että miten paikat ovat auki - no eivät olleet kuin sen 2cm... ja supistukset olivat todella tuskaisen kipeitä.
Siinä sitten yritin kävellä pitkin synnärin käytäviä kunnes klo 16.20 olin jo niin kipeä etten pysynyt pystyssä ja siirryin sänkyyn kera ilokaasun. Sitä sitten epätoivoisesti yritin vedellä ilman sen kummempaa hyötyä ja 17.30 sanoinkin että olisi saatava epiduraali... Katsottiin että paikat olivat auki 5cm ja anestesialääkäri soitettiin paikalle - koskaan ei 25 minuutin odottelu ole tuntunut niin pitkältä... Tässä vaiheessa menivät myös vedet. Jokaisen supistuksen jälkeen tärisin sängyssä koko akka - pystymättä hillitsemään tärinää laisinkaan.
17.55 sain epiduraalin ja pienen hetken olikin taivaallinen olo. Mutta mutta... klo 18.45 epiduraalin vaikutus lakkasi kuin seinään ja kivut olivat aivan helvetilliset. Kätilö asensi kipupumpun mutta siitä ei myöskään ollut mitään hyötyä. Joten taas mentiin ilokaasun voimin viimeiset pari tuntia.
Klo 21.00 alkoivat paikat olla kokonaan auki mutta yritettiin vielä saada vauvaa laskeutumaan alemmas, paineen tunne oli valtava ja supistuskivut hirveät.
Klo 21.15 kätilö soitti sitten lääkärille että josko hän tulisi antamaan vielä pudendaalin. No, lääkäri tuli paikalle ja totesi ovelta että katos, täällähän tehdään lasta... Jos en olisi ollut piuhoihin sidottuna ja niin kipeä niin olisin varmaan potkaissut setää :D Lääkäri totesi kuitenkin että ei enää mitään puudutteita anneta, pää oli jo tulossa joten ei muuta kuin ponnistamaan. Oli hurjaa kun ei tiennyt että kumpaan keskittyisi, ponnistamiseen vai supistuskipuun.
No, ponnistusvaihe menikin sitten sujuvasti ja kun pää oli syntynyt, vauvaa imettiin puhtaaksi melkein 10 minuuttia koska lapsivesi oli todella hurjan väristä. Klo 21.30 oli sitten koko pikku-ukko pihalla :)

Eli loppu hyvin, kaikki hyvin, ei repeämiä, ei ommeltavaa. Nauroin vaan jälkikäteen että taisi tältä äidiltä päästä aika monta kirosanaa ja muutenkin taisi tulla juteltua vähän mitä sattuu :) Mies varmaan tarvii terapiaa tämän koettelemuksen jälkeen, oli sen verran järkyttyneen oloinen ;) Itselle ei traumoja synnytyksestä jäänyt vaikka olikin todella kipeä kokemus - esikoisen syntymä oli täysi vastakohta tälle.

Pikkubertta ja poika 1vko 4 päivää
 
Tullut niin paljon oleiltua vaan tuolla facebookin puolella, että nyt vasta huomasin etten ole tänne kirjoittanut moneen viikkoon!! Eli keskiviikkona 5.10 oli aika sairaalaan punktiota varten. Paikalla oli kuitenkin eri lääkäri kuin yleensä ja punktiota ei tehty. Vauvan painoarvioksi annettiin 4,2kg ja minut lähetettiin kotiin kypsymään lisää. Seuraavana päivänä kuitenkin nousi ihan yllättäin verenpaineet (korkeimmillaan noin 160/100) ja jouduin osastolle seurantaan. Muutama päivä seurailtiin paineita ja lääkittiin, kunnes sunnuntaina aloitettiin käynnistämään synnytystä cytoteceilla. Kolmena päivänä sain pillereitä kunnes sitten tiistaina illalla alkoi vihdoin tapahtua.

Yhdentoista aikaan olin vielä käymässä nukkumaan ja sain kipupiikin, mutta unta riitti vain pariksi tunniksi. Yhdeltä soitin kätilön paikalle ja olinkin parissa tunnissa auennut 7-8 senttiin! Äkkiä soittamaan miestä paikalle, minua siirtämään saliin ja sen B-Streptokokin takia antibioottitiputusta.. Niin kiire oli, että kätilö hädissään puhkoi kolme suonta ennenkuin neljäs tippa vasta oli paikoillaan (molemmat kädet on vieläkin mustina).

Melkolailla makasin vain paikallani ja yritin odotella, että antibiootti on tippunut ja mies tullut vierelle.. Kun molemmat oli "hoidettu", niin kätilö puhkaisi kalvot ja tuli lupa ponnistaa. Siinä pidätellessä oli supistukset laantuneet niin, että niistä ei ollut mitään apua. Hetken aikaa jouduttiin odottamaan niiden palautumista ennenkuin päästiin jatkamaan. Kun supistukset palasivat, niin ensimmäisellä supistuksella syntyi pää (ja siinä vaiheessa kätilö sanoi lastenhoitajalle että "täältä tulee iso lapsi") ja kahdella seuraavalla vartalo. Pojalla oli mittaa kuitenkin vain 4312g ja 51,5cm, päänympärys oli tosin 37cm, että kai se sitten hämäsi kätilöä??

Pari päivää seurailtiin sokereita, jotka pysyivät omalla maidolla hyvinä. Vain yhden kerran piti antaa 10ml lisämaitoa! Itse sain jättää insuliinit heti pois eikä omissa sokereissa ole ollut mitään vikaa enää synnytyksen jälkeen. Kotiinlähtöaamuna otettiin bilirubiiniarvo, joka oli 208. Sitä piti käydä seuraavana päivänä kontrolloimassa ja se olikin yllättäin noussut, ollen 348! Pari päivää jouduttiin olemaan valohoidossa kunnes saatiin arvo reilusti alle hoitotason ja jossa se sitten pysyi. Nyt ollaan oltu reilu viikko kotona. Mies aloitti kolmen viikon loman maanantaina ja minä olen nauttinut tästä kiireettömyydestä..

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tsempit loppumetreillä kärvisteleville!

Dreamer75 ja poikanen, synt. 12.10.11
 
  • Tykkää
Reactions: Branwen
Paljon onnea kaikille vauvatuneille!

Meillekin syntyi pikkuinen neiti 24.10.11 klo 5.55, painoa 3430 g, pituutta 49 cm ja pipo 35 cm. Laskettuaikahan meillä oli 26.10.

Minullahan koko raskaus sujui todella hyvin ilman mitään oireita ja olinkin varautunut, että menee yli lasketun ajan, mutta toisin kävi..

Tässä synnytystarinaa.. Pe yö meni valvoessa, kun alkoi tuntua menkkamaista kipua ja olo oli muutenkin pirteä. Lauantai päivä meni shoppailessa ja olo oli muutenkin hyvä, mutta illalla kuuden aikaan alkoivat säännölliset supistukset, mutta eivät kivuliaat väli oli n. 10- 15 min ja näitä sitten kestikin sunnuntaihin jolloin välillä väli oli n. 7 minuuttia. Ysin aikaan jo soiteltiin Kättärille, mutta käskivät odotella vielä kotona, että supistukset tiheentyisivät. Haikaranpesässä oli myös täyttä, joten iski jo paniikki, että mihin pääsen synnyttämään. Puolen yön aikaan supistukset muuttuivat todella kivuliaiksi ja väli oli n. 5 min, mutta päätin vielä kärvistellä kotona. Soitettiin Haikaranpesään ennen kolmea ja antoivat luvan lähteä matkaan. Perillä oltiin 3.30 ja sitten olin käyrillä, paikat auki 5 cm. Siirryttiin synnytyssaliin, jossa istuin keinutuolissa ja otin ilokaasua, joka helpotti mukavasti. 5.35 pyydän miestä soittamaan kelloa, koska ponnistuksen tarve on kova. Kätilö tulee ja katsoo tilanteen paikat auki 9 cm, halauan jakkaralle, joten se laitetaan valmiiksi, mutta siihen meneminen ei tunnu hyvältä. Palaan sängylle ja aloitan ponnistamisen, 9 pisteen tyttö syntyy 15 minuutin kuluttua. Selviän ilman repeämiä ja kokemus muutenkin oli todella positiivinen!

Minäkin voisin sinne kerhon puolelle tulla!

Venski ja Murmeli 3 vrk
 
ummelwaladille ja äiti88lle on viestiä :)

äiti88 tuonne fb:n puolella on ryhmä, samoin täällä kerhoopuolella suljettu ryhmä jo pitempään porukassa kirjoitelleille :) jos tahdot tuonne fb:n puolelle, niin laita yksärinä nimeä, lisään kaveriksi ja sitä kautta ryhmään :)
 
Viimeksi muokattu:
Epäilimme miehen kanssa la 8.10, että meni vedet ja kävimme synnärillä 5 h ajan seurannassa. Supistelut alkoivat myös livveäkipuisina tuolloin lauantaiaamuna. Kätilö olisi antanut mahdollisuuden jäädä myös saliin, mutta lähdimme kotiin odottelemaan supistusten voimistumista koska asumme sairaalan lähellä. Lauantaina iltapäivällä supistukset alkoivat uudestaan ja koko ajan voimistuen, mutta pysyivät kuitenkin epäsäännöllisinä. Lauantai-sunnuntai yö kärvisteltiin supistuskipujen kanssa kotona, mutta supistukset pysyivät koko yön ajan epäsäännöllisinä. Koko yö meni valvoessa ja mies hieroi jo selkää kun olivat sen verta kipeitä supparit. Sunnuntai aamuna soitin uudestaan synnäriin että ei meinaa enää kipujen kanssa kotona pärjätä joten lähdimme takaisin synnäriin. Edelleenkin supistukset olivat epäsäännöllisiä. Kätilö patisteli meidät kävelylle, että saataisiin supistuksia tiheämmäksi. Nukuin pari tuntia Oxynormin voimalla iltapäivällä, jonka jälkeen vasta varsinaiset kipeät supistukset alkoivatkin. Iltapäivän pärjäilin kuitenkin geelipussilla ja pallon päällä istumalla. Ammeessa olin tunnin verran sunnuntai-iltana. Avautuminen eteni hitaasti, mutta omilla suppareilla. Yökätilön tullessa tutkimaan olin 5 cm auki ja sen verta kipeä että halusin epiduraalin. Kivunlievityksenä toimi minulle erittäin hyvin ja sain sen heti kun vaan anestesialääkäri käveli päivystyspaikaltaan synnäriin. Puolituntia myöhemmin anestesialäkärin tulosta olin onnen autuas ilman kipuja. Ilokaasulla pärjäilin lyhyen hetken odotellessa epiduraalin vaikutusta. Kalvot puhkaistiin klo 1 yöllä, jotta saatiin supistukset tiheämmiksi ja samalla laitettiin oksitosiinitippa vauhdittamaan synnytyksen etenemistä. Lopulta klo 4 olin täysin auki ja pääsin ponnistamaan. Ponnistusvaihe kesti kokonaisuudessaan 57min ja eppari jouduttiin leikkaamaan ja lisäksi tuli vielä repeämääkin. Loppujen lopuksi kaikki sujui mallikkaasti ja mitään traumoja synnytyksestä ei missään nimessä jäänyt. Olihan lopputulos mitä parhain, kun syntyi herttainen terve pieni tytön tyllerö. Mutta nyt imettämään, tyttö kutsuu :)
 
Täällä nyt 40+3! Ja tuskastuttaa... supistuksia tulee ja menee mutta ei jäädäkseen :( oon kyl niin luopunu jo toivosta et muistaako tää mun elimistö ollenkaa et pitäs synnyttää oikeasti joskus :D Vaikka oon koko raskauden ite veikannu 2.11 eli rv 41+1 et syntyis... ku mulla ja mun isällä on silloi synttärit, ois niin hauska yhteensattuma viettää kolmessa polvessa synttäriä silloin.. siin ois synttärit sit viel lapsen tulevalla kummilla,miehen pikkusiskolla.. eli neljät juhlat :D saa nähä miten käy.. tällä hetkellä tuntuu kyllä että yliaikaiskontrollii mennää ens pe äitipolillej a käynnistellään... kuinka pitkiä nää päivät onkaan....
 
Laskuvirhe tuli antamiin tietoihin eli tyttö syntyi rv41+1, yksi päivä hävisi jonnekin kiireessä =)

Branwen Pääseekö myös tuonne kerhon puolelle? Tuntuu enemmän tapahtuvan nyt, kun tuo pieni on vatsan ulkopuolella ja tulisi varmasti enemmän kirjoteltua kun tänne raskauden aikana.
 
Meille syntyi viikko sitten perjantaina 21.10 ihan :heart: huippu pikkupoju (3340g ja 49cm)
Mulla oli aamulla yliaikakontrolli ja lääkäri päätti käynnistellä synnytystä, koska lapsivettä alkoi olemaan vähän liian vähän. (en kyllä tiedä mihin se häviää, kun en oo huomannu sen vuotaneenkaan? :D ) Olin myös tarkastukseen mennessä jo 3cm auki, eli jotain ne ennakoivat on aikaiseksi saaneet ;)

Oksitosiinia inhoan, kun se mun mielestä pilaa ne luonnon omat supistukset, joten laitettiin sitä tippumaan aivan vähäinen määrä. Käynnistys tehtiin sitten kalvojen puhkaisulla, kun se määrä oksitosiinia ei saanut juuri mitään aikaan. Sitten mentiinkin vauhdilla.

Avautumisvaihe kesti 3 tuntia ja ponnistusvaihe 3minuuttia, joista osan pidättelin ettei tule liian vauhdilla. Kivunlievityksenä oli vain ilokaasu ja kauratyynyt selän päällä. Synnytyksestä jäi tosi hyvä mieli ja miehestä oli suuri apu ja turva siellä. :) Mitään tikkejäkään ei tarvittu ollenkaan, joten olin jo melko heti ihan kunnossa senkin puolesta. :)

Nyt ollaan kotona ja ihastellaan ja ihmetellään ja isot sisarukset ovat haltioissaan myös <3

Paljon onnea myös muille vauvautuneille!

Terkuin, C'mon ja hanipöööö :D
 
Viimeksi muokattu:
Moi!

Mä olen jumittanut fb:n puolella, että olen ihan unohtanut tulla lukemaan synnytyskertomuksia. Kiitos kovasti kertomuksista!

Onnea kovasti kaikille vauvaantuneille! :heart:

Eipä taida meitä odottajia olla enää kovin montaa jäljellä...:)

Täällä odotellaan vielä, laskettu aika oli eilen, jolloin lähti limatulppakin. Mitään muita oireita ei kyllä ole, ei supistuksen supistusta. Kummasti sitä alkaa käydä levottomaksi tuon "parasta ennen päivän" jälkeen.

Luin venskin kertomusta ja muakin alkoi hermostuttaa, että mitäs jo h-hetkenä Kättärin Haikaranpesä onkin täynnä...Mä olen kuitenkin toivonut pääseväni sinne jo ihan plussasta lähtien.

Branwen Mä en ole vielä ilmoittautunut kerhoon, pääsisikö sinne, kiitos...? :9

Kvilla ja muru 40+1
 
Viimeksi muokattu:
Kerhosta helpoimmin hoituu, kun klikkaa tuolta sivun yläreunasta tuon keskustelu-tekstin alta kohtaa kerhot ja hakee sieltä lokakuun lapsoset 2011. jos ei löydy, niin hihkukaa minulle, niin laitan kutsun kerhoon :)
 
Joo eipä taida meitä yhdessä kasassa olevia enää kovin montaa olla.

Vihreänä kateudesta katselen täällä noita synnytyskertomuksia, tulis jo tääkin ulos. Mutta ei mitään. Toivotaan, että sitten viim. ensi viikolla käynnistelevät, kun on lähempänä se 42 vkoa jo silloin. Yöt kun alkaa olla jo tosi levottomia, päätä särkee kun ei saa nukutuksi ja sitten tää virtsankarkailu on jotain aivan jäätävää.. Ei siitä sen enempää. En kyllä tiedä, olisko vesien liruttelua, kun koko ajan on muutenkin "housut märkänä". Kovasti jo kaivattaisiin sitä omaa hugoa tai hugoliinaa tännekin päin.

Carriina ja jättipallero 41+1
 

Yhteistyössä