~ Lokakuun lapsoset helmikuussa ~

Tervetuloa uusille, lisäilin listaan :wave:

Mirage ja Dacapo Toivottavasti tuhruilut ovat harmittomia :hug: Olen ymmärtänyt, että jos kipuja ei ole ja vuoto on ruskehtavaa (=on ollut "matkalla" jo jonkin aikaa) niin huolta ei olisi. Esikoisesta vuoti keskiraskaudessa juuri tuollaista niukkaa ruskehtavaa, ja lääkäri piti hyvänä merkkinä sitä, ettei ollut kirkasta (tuoretta) verta. Dacapo sehän voi olla, että limakalvot on vähän herkkinä ja ovat harrastelusta ärtyneet pikkuisen tihkumaan... :confused:

Oi, Irlantiin :D Minä kans ;) Ensi kesälle olisi suunnitelmissa kiertoreissua sinnepäin, katsotaan, miten toteutuu. Vaikka lähtisin reissuun melkein mihin vaan, niin on kyllä kaunis paikka :)

Vielä ei ole sen kummemmin oloja ollut. Noista pahoinvointirannekkeista ei ole mitään tietoa, esikoisen aikana tosin auttoi jonkun akupisteen hierominen ranteessa. Pitäisikin kaivaa sen sijainti uudelleen...

Toivottavasti tuhruilijoilla vuoto on harmitonta :hug: Muistakaahan sitten, että usein lääkärit suosittelee useampaa tuhrutonta päivää ennen kuin uudestaan kannattaa ässää harrastella. Itselläni tuli kiinnittymisen jälkeen lähes viikon verran tuhrua, eli pientä paniikkia on täälläkin ollut ilmassa.

Huomenna ajattelin varata neuvolan ja varhaisraskauden ultran. En viitsi noita puheluita töistä soitella, niin pitää odottaa huomiseen. Melko oireetonta on edelleen, mitä nyt välillä etoo ja iltaisin oon käsittämättömän väsynyt. Mahaakaan ei ole pahemmin nippaillut viikkoon, eli hieman arveluttaa onko tuolla ketään : / Himotestaillut kyllä olen, ja viivat ovat vahvistuneet, eli sen perusteella pitäisi varmaan olla kaikki ihan ok...

sedna 5+0 (?)

Kiitos, mutta vuoto voimistuu selvästi ja mahaan ja selkään sattuu. Kyllä tämä taisi olla tässä : / :'( Toisaalta parempi, että jos oli kesken mennäkseen, niin sitten näin alussa... Onnellista odotuksen jatkoa teille muille ja kiitos seurasta, toivottavasti kaikki menee teillä hyvin :heart:

:wave: Mirage

Täälläpä uusi odottaja lokakuun pinoon. Neljättä odotan ja toista yhteistä. Testailin viime su viimeksi selkeän plussan, hieman oli oireita ennen sitä. La olisi 9.10.2011 jos nyt kaikki menee hyvin sinne asti, päivä kerrallaan. Ja sairaala on KYS. Neuvolan ja ultran varasin, loppukuulle sain ajat.

Rv 4+3

Branwenille kiitokset uudesta pinosta! :)

mirage: Pahoitteluni! Paljon voimia! :hug:

Dacapo: Seksin jälkeen voi tosiaan tulla tuhrua, ja se voi hyvinkin olla limakalvoilta tai aivan kohdunsuulta tulevaa. Kannattaa tarkkailla, ja ehkä pitää pari päivää taukoa petipuuhissa. Mulla tuli viime raskaudessa rv 12 pientä tuhrua, mutta se oli aika tarkalleen samoihin aikoihin kuin mulla olisi muuten ollut kuukautiset.

Uusille odottajille tervetulotoivotukset! :wave:

Sedna: Täällä myös yksi melko oireeton. Iltaisin väsyttää ja paleltaa, mutta päivisin olo on lähes normaali. Ei juurikaan mitään alavatsakipuja tai muita nippailuja, jaksan touhuta esikoisen kanssa ihan normaalisti. Välillä huolestuttaa, mutta toisaalta olen iloinen, että pääsen (ainakin vielä) vähällä.

Yksi inhottava raskausoire tuli eilen. Hiivatulehdus. Sama juttu oli esikoisestakin. Varmistin lääkäriltä vielä, ettei ohjeet ole muuttuneet ja paikallislääkkeitä saa käyttää. Onneksi ne auttavat nopeasti, se kutina oli aika sietämätöntä! :kieh:

-Pantsu rv 5+1

Mirage :hug: Jaksamista!

Tervetuloa Lumihiutale, lisäilen sinut listalle :) Laitoin tuon "lapsimäärän" tuollain 4./2. yhteinen? Voin muuttaa, jos haluat jotenkin muuten merkittävän, ei ole iso juttu :)

Mites te jotka olette menossa tuohon alkuraskauden ultraan, oletteko vielä soitelleet aikaa? Mille viikoille sen saitte? Minulla on ekan neuvolan yhteydessä rv 6+5, en nyt lähde siirtämään, vaikka vähän arveluttaakin, onko liian aikaisin...

:attn: Uudet tulijat ja tietoja muuttavat, pistättekö joko lihavalla tai vaikka punaisella tiedot, niin pystyn poimimaan :) Meitä alkaa olla niin paljon, ettei pieni pää pysy kärryillä :)

Viimeksi muokattu:
Moikka, minun iäkseni saa laittaa 21 :)

Kysymys Millä viikoilla teillä aiemmissa raskauksissa maha noussut esiin, tai milloin se noin yleensä nousee? Ja milloin kannattaa lopettaa tiukkojen housujen käyttö, ettei masukki lyttäänny? :ashamed: Viime raskaudessa, ekaa odottaessa, kuljin maha pystyssä ja raskaushousuissa jo alkuturvotusten aikaan :D

Mites te jotka olette menossa tuohon alkuraskauden ultraan, oletteko vielä soitelleet aikaa? Mille viikoille sen saitte? Minulla on ekan neuvolan yhteydessä rv 6+5, en nyt lähde siirtämään, vaikka vähän arveluttaakin, onko liian aikaisin...
Minä sain ajan vasta 2.3., eli viikkoja olisi kasassa jo 9 silloin. Täällä ei ole neuvolassa ultralaitteita, vaan varasin ajan muualta. Tosin soittelin tuossa gynelle siitä hiivalääkkeestä, ja hän kyllä lupaili, että järjestää mulle ultra-ajan jo aiemmin, jos siltä tuntuu. :D Saa nähdä, kestääkö pää odottelua vielä kuukauden verran, vai laitanko sähköpostia, ja pyydän päästä kurkkimaan jo helmikuun puolella. ;)

äitykkeliini: Mä taisin viime raskaudessa siirtyä käyttämään äitiyshousuja joskus rv 11-12. Sitä ennen kuljin pari viikkoa kuminauha farkkujen napinlävessä, kun ei farkut enää menneet kiinni. :LOL: Lähinnä mahan kasvu taisi olla turvotusta, koska eihän kohtukaan ole vielä noussut lantiomaljasta ylös alkuraskaudessa. Ei siis kannata pelätä, että sikiö kärsii kiristävistä housuista, enemmänkin ne ovat äidille epämukavat. Varsinainen raskausmaha mulla alkoi näkyä vasta lähempänä puolta väliä. Sekin on toki yksilöllistä, joillain näkyy jo aiemmin, toisilla vasta pitkälti yli puolen välin.

Tervetuloa kaikille uusille!

Mirage :hug: Voimia!

Muuta oiretta ei vielä ole tullut kuin väsynyt ja pahoinvointi. Tuntuu, että vaikka kuinka hyvin olisi yön nukkunut, niin silti väsyttää. Tänään on ollut huonompi päivä pahoinvoinnin suhteen. Koko ajan on etova olo. Ei pysty oikein kunnolla mitään syömään. Tästäkö se taas alkaa samalla tavalla kuin esikoisestakin. Ei jaksa tehdä oikein mitään.
Olen kans ajatellut, et pitäiskö kokeilla sitä pahoinvointiranneketta. Olisiko siitä jotain apua.

Meillä eka raskaus meni kesken, mutta mitään vuotoja ei koskaan tullut. Olin jo(?) rv. 11+6 kun menimme eka ultraan, jossa sitten todettiin sikiö kuolleeksi... Tämä oli koon perusteella tapahtunut jotain viikkoa tai kahta aiemmin. :( Mitään oireita ei siis ollut. Asia tutkittiin jostakin syystä ja mitään erikoista ei löytynyt. Siinä saimme tietää sukupuolenkin.

Tuon keskenmenon jälkeen rohkenimme antaa uudelle vauvalla mahdollisuuden tulla heti kun kroppani oli valmis. Raskauduinkin nopeasti, mutta minulla oli todella runsasta, osin ruskehtavaa vuotoa jotain viikoilla 7-9. Lääkäri ultrasi ja lähetti kotiin odottelemaan. Toinen ultra tehtiin jotain viikolla 9 ja silloinkin lekuri ehti sanoa poikaa tuulimunaksi. Kunnes korjasi näkevänsä sykkeen. Tuolla meidän "tuulimuna" nyt istuu läksyjensä äärellä, 9-vuotias reipas koululainen. Raskaus oli lopulta tasainen ja melko normaali.

Tässä raskaudessa ollaan niin alkumetreillä, että vielä en tiedä edes olevani raskaana... usein olen alkanut voimaan pahoin siinä 6 raskausviikon paikkeilla, muistaakseni. Sitten sitä onkin piisannut väsyä ja oksua iltaisin!! Nyt hiukka jännittää miten jaksan.... Meillä ei ole täällä tukiverkkoja ja miehellä on parina iltana viikossa iltatöitä päivätyön lisäksi. No, asioilla on tapana järjestyä. Mutta vatsan nipistelyä on. Se on selvää. Ja eka neuvola on parin viikon päästä. :))

TSEMPPIÄ kaikille odottajille, lapset ovat elämän suola ja sokeri.

Heips

Mulla oli viime viikolla kuus päivää kunnon veristä vuotoa, josta ei nyt tiietä onko valemenkat vai onko menny kesken. Mutta perjantainapa mulla o varhaisultra jossa näkee onko tuolla ketään. Sinne asti ku jaksaa sinnitellä. Tuun sit heti päivittelee, että miten on käyny.

Mirage ja Millimolli :hug:

Täällä alkoi etominen eilen. Aamupala jäi väliin eilen ja tänään, mutta en vielä tarvinnut lähtee pönttöä halailee... :( Ihmeen aikaisin tää pahoinvointi nostaa päätään, viikkoja kun mulla vasta 5+. Esikoisesta pahoinvointi alkoi muutaman viikon myöhemmin. Neuvolaan en ole vieläkään soittanut, tällä viikolla ei ehdi soittaa, kun haluan soittaa kotoa käsin rauhassa enkä missään hälinässä.

Me saatiin eilen hääkuvien koevedokset :) Ihania kuvia tuli esikoisestakin :)

Palailen paremmalla ajalla taas!

Tervetuloa Lumihiutale :wave:

Dacapo ja millimolli
Toivottavasti tuo vuoto olis ihan harmitonta... :hug:

Mirage
Eikä! :| Mä oon tosi pahoillani sun puolesta... Paljon jaksamisia sinne :hug:

Pahoinvoinnista...
Esikoisesta alko joskus 5+ viikoilla ja sitä jatku jonnekki 9+ viikoille. Nopeesti onneks meni ohi.
Nyt tais alkaa vähän aiemmin ja ehkä vähän pahempaa on ollu ku ei oo välissä voinu tehä muuta ku maata... Aamulla heräsin siihen ku oksetti :x Esikoista oottaessa en ikinä oksentanu enkä ainakaan vielä ole oksentanu ja toivottavasti en myös jatkossakaan *koputtaa puuta*

Salainen toive ja Torsti rv.6+5 (5+5) :heart:

Täällä ilmottautuisi mukaan yksi tuleva äiti!:wave:

Plussasin tänä aamuna ja kyllä tuntui niin epätodelliselta, mutta niin ihanalta!:) Ei tässä oikein tiedä miten päin olisi:D Nyt vain täytyy toivoa, että kaikki menee hyvin.

Vähän taustoja; Ollaan mieheni kanssa molemmat 22v. eli aika nuoria ehkä jonkun mielestä, mutta itse olen aina halunnut nuorena lapsen. Tämä oli vasta meidän toinen yrityskerta, joten tuntuu tosi ihmeelliseltä, että tärppäsi jo nyt. Tuntuu omalla tavallaan pahalta kun hyvä ystäväpariskunta on yrittäneet jo vuoden verran. Tulee olemaan aika kova paikka kertoa heille. Niin ja laskettu aika laskureiden mukaan olisi 7.10 <3 Hirmusesti ei oo mitään oireita.. tissit on ihan järkyttävän kipeet ja välillä ällöttää. Niin ja välillä tulee kovia menkkamaisia kipuja, mutta eikös se ole aika normaalia näin alussa?

Luen paremmalla ajalla koko ketjun läpi, nyt pitäisi raahautua nukkumaan että jaksaa huomenna taas töissä. Tääkin päivä meni ihan pilvilinnoissa:D

cala
Tervetuloa joukkoon :) Mulla esikoisesta oli noita menkkamaisia kipuja melko paljon mut nyt ei ole ollu läheskään niin paljon... Me ollaanki samanikäsiä, mä kans olen aina halunnu lapsen/lapsia nuorena ja nyt toinen tulossa :)

Viimeksi muokattu:
Iso voimahali Miragelle!!

Ja toivottavasti Dacapon ja Millimollin tuhruilut on vaarattomia.

Vahvempia oireita odotellaan täälläkin! Tänään heikotti taas jalkoja jonkin verran ja viime yönä oli joku ihme turvotusolo mahassa. Jospa ne ilmaantuisi parin viikon päästä..

Väsyttää ihan törkeästi. Mies lähti työmatkalle, tulee huomenna takaisin ja esikoinen heräsi tietenkin klo 6.19. Pitäis vielä mennä yövuoroon töihin. No onneksi yövuoron jälkeen saa nukkua rauhassa pitkään. Saa nähdä miten tulee jaksamaan vuorotyötä, teen enimmäkseen yövuoroja kolmen neljän putkissa ja iltavuoroja. No, jos ei tule kamalasti mitään vaivoja, niin eiköhän sen jaksa.

Tervetuloa Calalle:flower:

Lisse ja Viljami 5+3

Huomenia! Ja Calalle onnea plussasta!!

Myös täällä väsyttää ihan hirveesti, ja pientä etovaa oloa on, mutta pidän sen mukavasti kurissa pähkinöillä. :p
Eilen sain neuvolan varattua, 21.2 olisi ensimmäinen käynti. Jorviin pitäisi vielä ultra-aika soittaa, ja se meneekin sitten maaliskuun puolelle..

Hemmi 6+0

tervetuloa, cala :wave: Nuo kivut ovat tosiaan ihan asiaan kuuluvia, ja voivat olla tosi voimakkaitakin, ihan sellaisia, jotka pistävät pitkälleen ja kippuraan. Kohtu siellä vaan kasvaa ja kannattimet löystyvät :) Kerrotko vielä synnärisi niin lisäilen senkin listalle?

äitykkeliini En oikein osaa sanoa, koska maha nousi esiin esikoisesta. Aluksi oli turvotusta paljon, joka sitten laski kyllä… Sen verran tiedän, että kun sukulaisille kerrottiin rv 13, niin yksi totesi, että hän jo katsoikin, että olet lihonut. Varmaan jossain kympin jälkeen alkoi näkyä :) Mutta seuraavat lapset sitten näkyvät kuulemma esikoista helpommin. Siellä se tosiaan on pitkään luun suojassa, itsestä vaan tuntuu tiukat vaatteet epämukavilta :)

Pahoinvoinnissa taidan vetää pohjat :D Esikoisesta aloitin rv 3+3 eli pari päivää kiinnittymisestä… Nyt sitten ahdistaakin, kun on ”jo” rv 6 menossa, eikä vieläkään kun satunnaista pientä ällötystä… Lohdullista lukea, että monella teistäkin se alkoi vasta isommilla viikoilla. Koskaan en esikoisesta kuitenkaan oksentanut, pahinta oli rv 8 ja sitten helpotti vähitellen.

millimolli onneksi pääset pian ultraan. Toivottavasti vuoto oli harmitonta :hug:

Akupunktio ja akupainanta | Lopu Jo! Tuolta löytyy se akupiste, josta oli apua esikoisen pahoinvoinnissa :)

Lueskelin muuten, että pienen sydän alkaa lyödä tänään :heart:

Branwen ja beta 5+5

Ääääällöttää :x

lisse
Tsemppiä töissä jaksamiseen... Ite just tänä aamuna mietin et luojan kiitos onneks en ole töissä :ashamed: Tän olon kanssa paljastuisin taatusti aika pian ja työnteko kärsis...

Salainen toive ja Torsti rv.6+6 (5+6) :heart:

Onpa ollut tänään hiljaista :)

Töissäkäynnistä lähinnä tämän väsymyksen takia kiittelin juuri eilen, että olen vielä kotona esikoisen kanssa... saa rauhassa ottaa päikyt kun hän nukkuu. Ope kun ei voi tunnilla nukkua... :cool: Joskin toiveissa olisi jotain työtä tähän keväälle/kesälle löytää ennen kun taas pitemmät lomat toivottavasti alkavat.

Nyt kauppareissulle, kun satoi mukavasti yöllä luntakin tuohon jään päälle. Tällä kertaa ei onneksi tarvinne sitten loppuraskaudesta tasapainotella jäiden päällä...

Miragelle voimia :hug:

Tervetuloa cala ja muutkin uudet :wave: Mukavaa että joukkomme kasvaa!

Nyt on sitten neuvola ja varhaisultra varattuna, molemmat vajaan 2 viikon päästä. Pitkältä ajalta tuntuu odotella tuota ultraa, mutta niillä viikoilla pitäisi jo sykkeen näkyä jos on näkyäkseen. Ällövaroitus: Tänään iski aamulla oireeksi ripulin. Ei kovin kivaa. Korvensi alavatsaa niin, että olin jo varma että kesken tämä menee. Kipu helpotti kyllä välittömästi vessakäynnin jälkeen, eli jospa se oli kuitenkin vain pieru :LOL:

Sedna 5+1

Branwen: Minä taas oon ajatellut niin, että ennemmin minä istun töissä ja piirtelen, kun se että vipeltäisin tukkaputkella 3-vuotiaan ikiliikkujan perässä koko päivän. Saan ainakin leputettua hermoja jos en muuta :D

Yhteistyössä