Lokakuun lapsoset 2016

Se on muuten totta, et heti kun "lopettaa" yrittämisen ni sit tärppää, mut sit kun yrittämällä yrittää ni ei näy eikä kuulu. Se on tullut kyllä selväksi täs 1v 4kk aikana, kun kaks kertaa tärpännyt niin ja plussat tullut yllätyksenä kun sitä ei odottanut. :) Täällä tilanne on se, et oireet on aika tavalla vähentyny. Huomenna meen viel ottaa sen hcg:n, mut uskon todella et tää on myös tuulimuna niinkun edellinenkin. Paskaa tuuria todellakin. Kumpa vaan vuoto alkais pian itellään eikä tarvis taas keskeyttää, se kun meni vähän ketuiksi viimeks kun kohtuun oli jääny joku palanen. Toivotaan et seuraavaan tärppiin ei menis taas montaa kk ja raskaus vihdoin onnistuis.
 
Totta tuon yrittämisen kanssa! Esikoista tehtiin pitkään ja hartaasti. Sain ajan endoleikkaukseen ja viikkoa ennen leikkausta plussasin. Ajateltiin, että leikkauksen jälkeen tärppää.

Kakkosen kohdalla yritettiin myös pitkään ja sain jo tuomion, ettei luomusti tule. Viimeinen luomukierto ennen hoitojen aloittamista ja plussa. Nyt tämän kohdalla ei ehtinyt mennä liiaksi yrittämiseksi, ja plussa tuli suht helpolla aiempiin verrattuna.

Tämän päivän lepo teki hyvää. Mieli on parempi ja tällä hetkellä ei ole paha olokaan. Jaksoin jopa rakkaan harrastuksen, käsitöiden, pariin pitkästä aikaa, kun viikkoihin ei ole Jaksanut mitään.. Ehkä tämä tästä!
 
Kiitos kaikille vertaistuesta.
Tänään päivällä kävin tk:ssa lääkärillä ja ultralla vielä löysi pienen. Diagnoosiksi uhkaava km. Iltapäivällä sitten päivystykseen sairaalaan koska supisteli niin kipeästi. Sinne se meidän tyyppi sitten tulla tupsahti gynen pöydälle just ennen ultraa. Ultrassa kohtu näytti tyhjentyneen hyvin ja mun kivut loppui siihen.

Oikein lämpimästi toivon että saatte pitää nyyttinne ❤
Mä käperryn miehen kainaloon nuolee haavoja.
Theran
 
Kiitos kaikille vertaistuesta.
Tänään päivällä kävin tk:ssa lääkärillä ja ultralla vielä löysi pienen. Diagnoosiksi uhkaava km. Iltapäivällä sitten päivystykseen sairaalaan koska supisteli niin kipeästi. Sinne se meidän tyyppi sitten tulla tupsahti gynen pöydälle just ennen ultraa. Ultrassa kohtu näytti tyhjentyneen hyvin ja mun kivut loppui siihen.

Oikein lämpimästi toivon että saatte pitää nyyttinne ❤
Mä käperryn miehen kainaloon nuolee haavoja.
Theran
Pahoittelut Theran ❤ Kovasti jaksamisia sinne!
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Muistakaahan kaikkia olla varovaisia liikenteessä! Eilen illalla olin autolla liikenteessä, eikä muuta liikennettä ollut kovinkaan paljoa, silti taksi teki virheellisen kaistanvaihdon ja ajoi suoraan kylkeen..:unsure: Vauhdit oli onneks hiljaset, joten mulla kaikki onneksi hyvin, ja mahassakin olot normaalit eikä vuotojakaan vielä näkynyt. Kuulostelen vielä tämän päivän, josko kuitekin pitäis lähteä johonkin tarkastuttamaan. Silti säikäytti aivan hulluna tuollainen, ja pisti taas miettimään elämän asioita ihan uusiks! Vaikka kuinka ite ajais varovasti niin aina jostain voi löytyä tollasia törppöjä. Mun ensimmäinen paniikkireaktio oli ton jälkeen, että nousin autosta ulos ja aloin huutaa sille toiselle kuskille naama punasena "Miten sä voit tehä tän mulle, mä oon raskaanakin vielä!!!??" Oli siinä ohikulkijoilla varmaan ihmettelemistä :ninja:
Joo, eilen oli kyllä aivan hirmuinen ajokeli. Itsekin meinasin ajaa maantiellä 80 vauhdista edellä olevan perään kun koko letkan ensimmäinen yllättäen pysähtyi bussipysäkille. Oli pienestä kiinni ettei olisi jarrutusmatka riittänyt.
Onneksi oli suora tie ja ABS, mutta siinä kun auto vaan liukuu ja liukuu ja liukuu hätäjarrutuksesta huolimatta, niin ehtii ajatella jo vaikka mitä. Onneksi en luovuttanut ja ohjannut penkkaan vaikka mieli teki.
Onneksi nämä pienet on vielä hyvässä suojassa kehon sisällä, mutta kyllä eri lailla pelottaa ison mahan kanssa autoilla. Kävitkö näytillä? Saattaa pienikin tupsaus mennä vaikka niskoihin jonka huomaa vasta seuraavina päivinä.
 
Kiitos kaikille vertaistuesta.
Tänään päivällä kävin tk:ssa lääkärillä ja ultralla vielä löysi pienen. Diagnoosiksi uhkaava km. Iltapäivällä sitten päivystykseen sairaalaan koska supisteli niin kipeästi. Sinne se meidän tyyppi sitten tulla tupsahti gynen pöydälle just ennen ultraa. Ultrassa kohtu näytti tyhjentyneen hyvin ja mun kivut loppui siihen.

Oikein lämpimästi toivon että saatte pitää nyyttinne ❤
Mä käperryn miehen kainaloon nuolee haavoja.
Theran
Niin pahoillani teidän puolesta. Kovasti voimia tuleviin päiviin ja viikkoihin. Toivottavasti saat purkaa tunteitasi. <3

Paljon on jo surua ja murhetta osunut tämän meidän kuukauden kohdalle. :(
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
♥
Itselläni viikot n 5+! Jännällä liityin viestiketjuun ja toivon pääseväni myös fb ryhmään! Mulla siis toinen vauveli tuloillaan lokakuussa. Ei vielä mitään oireita joten hurjalta tuntuu! Vilkas ja ehtiväinen esikko 9 kk pitää tosin kiireisenä
Eli viviankakkonen/23/2 lapsi/ la 23.10/oys
 
Voi ei, otan osaa kaikille menetyksen kohdanneille, eihän näistä voi kuivin silmin lukea </3 Olen niin pahoillani :(

Mulla tökkii tämä forumi taas pahasti, en jaksa edes yrittää kirjoittaa kun ei meinaa onnistua, luen kyllä. Fb-ryhmässä juttelen enemmän, mutta lapsenkengissä sekin ryhmä on, joten hyvin ehtii vielä myöhemminkin kaikki halukkaat mukaan :)

Mulla on hyvin oireeton olo, nälkää lukuunottamatta. En stressaa sitä, koska olen vasta 4+ viikoilla, eiköhän olit kohta pahene jos on pahentuakseen.

Joku tuolla kyseli vatsan rasvaamisesta, niin mulla ei ainakaan toiminut vaikka ostin kolmea kallista rasvaa, aika lopussa tuli ekat arvet ja lisää vaan tuli vielä synnytyksen jälkeenkin. Sellainen ihotyyppi mulla :(

Ihania ultrauutisia niillä, joilla kaikki on hyvin! Miten voikaan vieraiden ihmisten uutiset niin hymyilyttää :) Itse en vielä tiedä päädynkö varhaisultraan, mutta eipä siitä vielä muutamaan viikkoon iloa olisikaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Paitsi, unohdin että onhan mulla vielä yksi oire Nimittäin finnit! Mun iho on vihdoin ollut pitemmän aikaa hyvänä, mutta nyt naama kukkii taas kuin perunapelto ja pitää varmaan leikata otsis takaisin, yhyy..
 
Hei! Varovasti kurkistelen tähän ryhmään :unsure: en uskalla vielä "virallisesti" liittyä. Meillä kesällä 2015 takana tuulimuna raskaus ja nyt sitten tärppäs uudelleen. Huoli on kuitenkin kova että onko siellä ketään edes, raskaus oireita löytyy enemmän kuin viimeksi mutta ei oikeen vielä uskallaa olleen antaa itselle "lupaa olla raskaana"
Meillä siis LA (kk mukaan) 13.10. Nyt rv 7. Maanantaina olisi varhaisultra eli olisiko siellä ketään mukana :love:
 
Voi ei Theran :cry: Oon tosi pahoillani että teän piti taas kokea tämmöstä. Voimia teille :(

Paljon on menetyksiä ollu tässä ketjussa ja toivotaan että se loppuu nyt. On niin kamalaa lukea nuita uutisia.

Tervetuloa kuitenki uusille!

Minun oli pakko kertoa pomolle ko en kerta kaikkiaan jaksa tällä hetkellä lyhhyitä vuoronvaihtoja enkä pysty kovin lyhyellä varotusajalla ylitöihin. Väsy on siis aivan kamala. Pahoinvointia on kans melekein koko ajan. Velloo ja on tosi huono olla, mutta oksennuksia ei ole näkyny. Tosin hampaita pestessä on ollu lähellä.. Vatta pullottaa jo samalla tavalla ko viimeksi ehkä joskus viikolla 12-13, nyt aamulla näky niin hyvin ko ei ollu muita turvotuksia vielä.

Mies on ottanu aika suojelevan asenteen. Pikkukakkosta oottaessa minun piti aina välillä muistuttaa sillon pitemmällä että en jaksa kanniskella isoja juttuja tai kovin raskaita hommia, tällä kertaa se nyt jo meinaa että minun pittää ottaa iisisti ja suojella vattaa :LOL:

Pupe ja Pikku 7+5
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Me käytiin eilen ultrassa. Syke löytyi ja pikkuinen vastasi viikkoja. :) Jotenkin on silti varovaisempi olo kuin esikoisen aikaan varhaisultran jälkeen. Ehkä tässä on nyt saanut niin paljon lukea näitä surullisia tapauksia. :(

Joku kysyi imetyksestä. Imetän vielä kohta 2-vuotiasta esikoista. Vähän kipeää tekee, mutta ei vielä niin paljon että tarvis sen takia lopetella. :)

Pahoinvointi on kamalaa! :sick:
 
Pahoittelut Theran. :(

Minkälaista liikuntaa te muut harrastatte? Mulla on aikaisemmissa raskauksissa alussa ollu niin kova väsy, että liikunta on jääny aika vähiin. Nyt ainakin vielä on sellainen olo, että jaksan liikkua ja eilen lapsia vedin pulkassa ja vein potkukelkalla kun koiraa lenkitettiin. Illalla tein pientä punttitreeniä ja poljin vähän kuntopyörää. Sillon kyllä vähän alkoi mahaa jomotella niin jäi aika lyhyeksi. Kerran viikos oon käyny pelaamas jalkapalloa ja nyt mietityttää voiko sitä vielä jatkaa... vauva varmaan vielä on suojassa iskuilta mutta haittaakohan äkkinäiset liikkeet, kaatumiset tms? Sykekin siinä nousee varmasti aika korkealle mutta haittaako se jo näin aikaisessa vaiheessa? Mukava olisi liikkua nyt kun jaksan mutta en haluaisi missään nimessä vaarantaa vauvaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Theran
Varovaisesti mukaan täältäkin:)
2 viikkoa sitten tehty ylläriplussa ja asiaa tässä kypsytelty että lokakuussa voisi seitsemäs pieni meille syntyä
Ensiviikolle on varattuna varhaisUÄ.
Viikkoja ajattelisin olevan nyt 6+4. Kiertoni on pitkähköjä mutta mahdollisia tärppipäiviä ei voi olla kuin kaksi tälläkertaa.
Lapsia siis ennestään 6. Ikää 36v. Synnytyssairaala olisi Tays.
Alkuraskaus on ollut aika oireeton,erilainen. Fyysisiä oireita on tosi vähän. Merkittävin oire on ehkä se että pinna on tosi kireellä ja saankin pieniä hermoromahduksia joka päivä. Ihan kamalaao_O
Aina sitä miettii onko tuolla masussa mitään elollista,varsinkin jos ei ole oireita. Odotan kyllä ultraa kovasti!

Pahoittelut menetyksen kokeneille❤
 
Lisää verta tullu tänään ja soitin neuvolaan niin nuiva akka siellä kylmästi selitti että jos on keskenmeno niin on ja jos vuotaa ni ei tartte edes lääkäriin mennä. Ois sitä voinu olla sympaattisempi eikä niin kylmä ja kuiva
 

Yhteistyössä