Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

hupiaelämään Juu eihän nuihin eläimiin tosiaan koskaan saa luottaa 100 prosenttisesti.Kyllä meilläkin vahitaan koiraa ja lapsia kun yhdessä ovat vaikken uskoisikaan että koskaan lapsille mitään tekee=) Ja lapsille on tehty selväksi ettei koiraa saa koskaan kiusata eikä satuttaa,mutta ihan pienethän ei sitä ymmärrä niin niiden kanssa saa olla vielä tarkempana.
Pikaiset paranemiset sinulle:hug:
Itse olin esikoista odottaessa paria päivää ennen laskettua niin kipeenä että ihan pelotti että vauva sillon syntyy.Kova kuume ja aina kun yskin kävi järkyttävän kipeetä.Seuraavana aamuna sitten meni lapsiveet ja tyttö synty laskettuna päivänä jolloin olin jo paremmassa kunnossa mutta sen verran kuitenkin kipeä että pääkipua jouduttiin lääkitteen heti sairaalaan mentäessä.
Tänään meillä kahella lapsella alko nokka vuotaan ja mulla itelläkin vähän joten pikkasen harmittaa jos oon kipeä taas vauvan syntyessä.Ja vielä enempi harmittaa jos lapset ei pääse vauvaa ja mua sairaalaan kattoon jos ovat vielä vauvan syntyessä kipeinä.

Marlin Onhan se tosi jännää kun laskettuun enään 6yötä :D mutta samalla masentaa ajatella että ihan varmaan joudun oottaan kaks viikkoa lasketun yli kun muut synnyttää tyylikkäästi lasketun ajan tietämillä:whistle:
Mulla ei ekaa oottaessa tullu supistuksia kuin vasta synnytyksen lähtiessä käyntiin ja esikoinen synty laskettuna päivänä.Muilta on sitten tullut suppareita jonkin verran lasketun lähestyessä(nyt eniten)mutta kaikki muut ovat menneet yli lasketun vaikka supistuksista ois voinut muuta kuvitella.Eli vaikkei tuu ennakoivia supistuksia niin voi olla että vauva syntyy vaikka ennen laskettuakin=)

Olo alkaa olla kyllä ihan sekava tuntemusten suhteen.Välillä itkettää ja huolettaa joka asia.Välillä taas niin positiivinen olo ja tuntuu että akikki selviää ja menee hienosti.
Välillä pelottaa että apua oliko tuo supistus nyt merkki siitä että nyt se synnytys alkaa ja välillä taas toivoo että toivottavasti oli ja tahon heti synnnyttämään tämän pienen.
Jokatapauksessa on olo että haluaisin jo palavasti nähdä oman pikkuiseni.

Tänään ajattelin myös että pitäs yrittää nauttia näistä viimesistä raskauspäivistä kun eihän sitä oikeesti tiedä että vaikka vauva syntys huomenna ja sitten tää mun elämäni viimeinen raskaus on ohi.Miksen siis nyt nauttis yhä näistä viimesistä raskauspäivistä.
Välillä vaan tuntuu ettei kykene niin kauheena nautiin kun väsyttää nuo yö heräilyt vessaan ja yölliset supistukset.Ja yöllä tulee myös aina seurattua vauvan liikeitä niin sekin vähän stressaa.Ois niin paljon helpompaa ku vauva ois mahan ulkopuolella ja näkis että sillä on kaikki hyvin.
Painonnousukin stressaa vaikken oo sellasia aijemmin stressannutkaan kun oon aina ollut alipainoinen.Nyt kuitenkin painoa tullut ihan kauheesti ja nyt tässä lopussa ihan kilo viikossa joten oon alkanut miettiin että mistä ihmeestä johtuu.... En oo huomannut että ihmeemmin mitään turvotuksiakaan ois ja vauva se ei ainakaan voi kasvaa kilon viikkovauhdilla,mutta silti välillä mietin että mikähän jättiläinen täältä syntyy:LOL:
Maha ei tunnu hankalalle eikä vauva tunnu isolle kun vertaan viimeraskauden tuntemuksiin jolloin tunsin jo puolivälin paikkeilla että nyt tulee iso vauva ja niin tulikin aijempiin verrattuna.Ja mun mahaa on ihailtu niin pieneksi viimesillään olevan mahaksi joten ihmettelen mihin paino kertyy.Ehkä takapuoleen:LOL:

..jospa se taas laskis sitten synnytyksen jälkeen kun ahkerasti imettää ja jatkan kävelylenkkejäni.Aijemmin laskenut lähes heti synnytyksen jälkeen lähtöpainoon.

Mutta nyt kerään kaikki voimani että saan sairaalakassin pakattua.En tiiä miksi sitä vaan siirrän.Ehkä se tuntuu vaan inhottavalle jos se melkeen kolme viikkoa lojuu pakattuna enkä silti pääse lähteen synnyttämään vaikka laukkukin valmiina....

Rakkaudesta äiti rv.39+1 & lokakuun prinsessa :heart:
 
eväät tulee lähinnä miehelle. Jos se on nälkäinen niin ei kykene muuta kuin valittamaan omaa surkeuttaan ja sehän ei synnytyksessä sovi !

viiltävästä tunteesta niin mulla ollut viime päivinä alamahalla välillä. Aluksi säikähdin sitä mut onneks helpottavat ja ovat hetkellisiä.

Kovasti vaan odotan et pääsisin synnyttämään, nyt iski peräpukamatkin! Lueskelen täällä päivittäin mutten jaksa oikein kirjoitella, alkaa turhauttaa...

Tänään poks 38+0!!!!!!

Luna ja mysteeriotus.
 
Meille syntyi tyttö 20.9. rv 38+2, 3790g ja 48cm

Kävi sitten niin, että hepatoosikontrollissa pe-aamuna suht kipeitä supistuksia piirtyi käyrälle viiden minuutin välein, ja kun olin lähdössä bussipysäkille ja kotiin, ne voimistui huomattavasti. Soitin sitten synnärille (melkein pihalta :D) ja mut pyydettiin näytille. Eipä ollut paljoa tapahtunut mut kävin sitten hakemassa lenkiltä vauhtia ja roikkumassa lyhtypylväissä kun supparit vaan voimistui. Takaisin tultua pääsinkin suoraan saliin ja tositoimiin.

Epiduraalin ehdin tällä kertaa saamaan ja tuntui tosi helpolta, kunnes sen vaikutus lakkasi juuri ennen ponnistusvaihetta. Viimeiset sentit menivät siis ilokaasun voimalla ja ponnistus ilman mitään. Huh kun oli kokemus mutta lopputulos kaiken sen arvoinen :)

Nyt ollaan jo kotona ja ihastellaan uutta pikku tuhisijaa, joka melko isosta syntymäkoostaan huolimatta tuntuu niiiiiin pieneltä :heart:

Tsemppiä teille mahakkaille loppuodotukseen!

taco + pikkunen 2vrk
 
Taco hirmuisesti onnea tyttövauvan syntymän johdosta!! :heart: Teillä oli sitten sellainen yllätyssynnytys kun se noin äkillisesti alkoi. :) Vauvahan oli mun mielestä ihannemittainen, toki viikkoihin nähden ehkä suurehko, laskettuna aikana olisi voinut olla yli nelikiloinen, mutta noin muuten hänhän on ihan mallimitoissa. :)

Täällän poksuu tänään 37+0! :) Nyt ollaan sitten täysiaikaisia ja saisi meidänkin pikku epeli ulkoistaa itsensä jo kohtapuoliin, en yhtään enää jaksaisi tätä tukalaa oloa. Iltaisin tekisi mieli vain huutaa ja itkeä kun itsensä asetteleminen sänkyyn on niin vaivalloista ja vaatii monta kertaa ylös nousemisen ja tyynyjen uudelleen järjestelyn. Ja kun ei se ylös nouseminenkaan kovin helppoa ole...

No, ei auta valittaa, pääasia että vauvalla on kaikki hyvin. Huomenna neuvolaan.

Leijonamama 37+0
 
Paljon onnea Taco!! Ihanaa kun täällä alkaa vihdoinkin tapahtua :) Itsellä viikot vasta 35+5, joten vielä vaan odottelua tiedossa..

Painosta.. Muakin ahdistaa tosi paljon tää painonnousu, en oo ikinä (kolmas raskaus siis) painanut näin paljon. Ja läskiä ja selluliittiä on reidet täynnä! Haluisin kans päästä jo mahasta eroon et pääsisin liikkumaan.

Mä kävin noin viikko sitten käyrillä, kun vauva ei juurikaan liikkunut, mutta kaikki oli ok. Suunniteltu sektio siis tulossa ja tosiaan vasta 39+ suostuvat tekee sen. En vaan jaksas odottaa..

Kyljellään nukkuminen aiheuttaa kipua reisiin ja lonkkiin, sata kertaa yössä vaihdan asentoa puolelta toiselle. Muuten olo ihan ok, pahoinvointia on taas ollut jonkun verran.

Järjetöntä (ehkä), mut oon ruvennut jo miettimään seuravaa vauvaa.. Meillehän tää on jo kolmas ja piti olla viimeinen, mut nyt on jotenkin ruvennut tuntumaan et entä jos joskus muutaman vuoden päästä vielä neljäs.. En tiiä mistä se ajatus tulee kun tääkin on vielä mahassa..

Ihana tulla tänne nyt aina lukemaan kun vauvoja alkaa putkahdella :)

Viola rv 35+5
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea taco!!!! Hyvän syntymäpäivän neiti sai, olen itse syntynyt 20.9 :D.

Itse kävin ultrassa lauantaina, ku alko vähän ressaan neuvolan tätin sanomiset torstain neuvolassa... Tuumas ettei ole varma tarjonnasta mutta katotaan joku kerta vaikka ultralla... ÖÖÖÖÖÖ.... hetihän se ois pitänyt kattoa, että tietää miten toimia kääntämisen kanssa. Mulla on etuseinässä istukka joten potkuja en paljon tunne, ylös ja alas vaan puskee päällä ja pyllyllä, mutta ku terkkari oli nyt epävarma kumpi on kumpi, voi kiesus!!! 2 yötä mietin asiaa ja soitin lauantai aamuna yksityiseen neuvolaan joka oli aivan ihmeissään mun terkkarin toiminnasta, pyysi heti ultraan. Oli kyllä 55€ arvoinen käynti! Syynäs vauvan tosi tarkkaan, teki paino arvion ja tutki rakenteet. Pullukka poskinen vauveli tulossa PÄÄ ALASPÄIN (ei kuulemma mitään epäselvää asennosta ku eka kokeili käsin), koko arvio oli 3340g (36+4), mutta meinas että todellisuudessa olis n. 3kg ja LA aikana n. 3800g. Ja tuskin syntyy ennen aikojaan, niin ylläällä on. Sukupuolikin näkyi tosiselvästi mutta olkoon se edelleen salaisuus:D.

Sinnuli 36+6 Huomenna täysaikainen:O, kauhia alkaa synnytys hirvittää, mihin tää odotusaika katos????!!
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Oi, onnea taco prinsessasta :heart:

Kohta niitä vauvoja rupeaa tupsahteleen useampi per viikko :)

Täällä kans yks joka tuskailee painon takia. Lähtöpaino oli sama mitä kuopuksesta, ja nyt jo painan enempi. Ei nyt onneks oo ku pari kiloa enempi, mutta silti. Muutenkin kun tuota ylipainoa on ennestään, niin enään ei tarvis kyllä tulla yhtään. Mutta itestähän sekin on kiinni. Pitäs vaan pysyä tiukkana, ja kattoo mitä suuhun laittaa : /

Viola Mulla ihan samat tuntemukset neljännen suhteen. Tai siis minä kyllä miehelle sanoin kun toinen lapsi oli noin kuukauden, että haluan vielä kaks lasta. Ja kyllä me se neljäs vielä jossain vaiheessa tehdään. Mun vaan pitää nyt käydä koulu loppuun, ja hommata työpaikka, ennen ku vauvaa ruvetaan taas yrittää. Mutta siis mulla yks päivä tuli mieleen että ei käytetä ehkäsyä tän synnytyksen jälkeen, mutta kun ei se oikein onnistu kun on tosiaan koulu kesken, ja haluaisin sen käydä loppuun. Miehelläkin oli kyllä näkemisen arvonen ilme kun sille sanoin :D

Omaan napaan ei kummempia. Kahvia tekee ihan järettömästi mieli koko ajan :p Hui kun tää aika menee vauhilla. Ens viikolla vauva on jo täysaikanen :heart:

Marlin ja Vimma 35+4
 
Tänään oli vauvan koko ja synnytystapa-arvio ja kaikki on tosi hienosti :) Lääkäri kehui sokeriarvot ja liikunnan, vauva näytti olevan tällä hetkellä juuri keskikokoa, eli tämänhetkinen painoarvio oli 2770g. Kovasti epäili, ettei niin kookasta tule, kuin aiemmat lapset :)
Syntymäpäivä tulee olemaan 14.10, eli tuolloin sitten sektio ja sterilisaatiopaperit näyttivät olevan kunnossa.

Zumbaamaan ehtii vielä 3 viikkoa, jos nivuset kestää :D Aivan mahtavaa :)

Nyt meneekin sulatellessa muutama päivä, täytyy alkaa järjestellä lastenhoitoasioita tuolle leikkauspäivälle :)

kääkkis ja sisu 36+2
 
Onnea taco!

Täälä olis kans yks hyvin valamis synnytykseen. Puhun siis ittestäni, ei taia mukula vielä ulos haluta.. Olen niin kyllästyny tähän yht'äkkiä alaksnneeseen järkyttävvään turvotukseen!! Kohta ei mahu pääle mitkään muut housut ku verkkarit. Iliman tätä turvotusta painon nousu olis ollu hyvin minimaalinen.
Tännään neuvolasta lähtiesä tuntu koko kävelymatkan, että kohdunsuuta venytettään aivan älyttömästi. Tuntu välilä vähän kipiältäki. Mutta muutenhan ei sitten olekkaan mittään tuntemuksia, supistukset jää ihan täysin kivuttommiin harkkareihin, ne ei ole ennään ees tukalia, mitä ne siis aikasemmin oli. Joten alakaa tuntummaan, että tämä poika ei tuolta vappaaehtosesti ulos tule.. Huoh..

Olipa valitusta, anteeksi :ashamed:

o873060 ja haba 37+4
 
Onnea kovasti Tacon perheelle tyttövauvasta!:heart:
Mukavaa tosiaan alkaa saamaan tänne näitä vauvauutisia, meidän ketjussa niitä onkin odoteltu aika loppumetreille saakka, ja toki hyvä niin.:)

Meillä oli lauantaina polttarit missä olin kaasona. Kova järjestely palkittiin ja päivä sekä ilta oli kertakaikkiaan aivan upeasti onnistunut ja juhlakalu oli erittäin onnellinen ja kiitollinen ystäviensä panostuksesta.:) Juhlien järjestely sekä itse juhlinta aamu neljään asti (mökkillä) vei kyllä multa kaikki energiat. Sunnuntaina olin aivan puhki poikki, ja illalla kotona ajattelin viimesiä siivoiluita, tavaroitten järjestelyitä sekä lapsen tulevia syntymäpäiväjuhlia tuntui että koko homma kaatuu päälle ja sitä sitten väsyneenä itkin koko illan. Onneksi mies sitten kuunteli sitä miten en enää jaksa kaikkea hoitaa itse ja tarvitsen hänen apuaan näissä viimesissä hommissa. Hän kyllä olisi auttanut esim siivouksessa, mutta miesmäiseen tyyliin "sitten kun kerkeää, onhan tässä vielä aikaa..." Mutta minä kun en pysty rentoutumaan enkä keskittymään vauvan tuloon jos nurkissa lojuu vielä tavaraa mitä on kaapeista tyhjennetty. Tänään mies sitten teki normi tapaan työpäivän tässä kotona, mutta ei mennyt raksalle illaksi kuten yleensä. Enimmät tuossa ollaan siivoiltu, toki on vielä jotain jälelläkin mutta niistä taidan selvitä sitten ihan itse tai pyytää vaikka mun äitiä tänne joku päivä auttelemaan.

Nyt illalla tilattiin mulle ihana hoitolaukku: Babymel Amanda Quilted Black. Toivottavasti ei menis toimitukseen ihan hirveästi aikaa, ajattelin että ottaisin tuon myös sairaalakassiksi itselleni. Nyt taitaakin olla kaikki muut hankinnat tehtyinä paitsi hoitoalusta. Haluan yhden tietyn alustan ja sitä olikin jokin aika sitten myytävänä paikallisessa lastentarvikeliikkeessä, mutta nyt se on loppu ja sitä ei ole saatu uudelleen myyntiin. Olen tässä joitan päiviä odotellut soittoa kyseisestä liikkeestä, lupasivat ilmoittaa kun selviää milloin saavat tuotetta lisää. Netistä sitä onneksi löytyy jos ei täältä kaupasta enää saa.

Mulla on vointi ihan hyvä eikä vielä mitään kiirettä vauvanhakumatkalle. Yöt menee onneksi samaa rataa kuin aiemminkin, 1-2 vessareissua ja muuten nukun hyvin. Toivottavasti tämä nyt vielä jatkuisi! Päivisin joudun tosin torkahtelemaan enemmän kuin aiemmin ja kotihommia ei jaksa enää kovin hirveästi, mutta ihan hyvin muuten voin ja jakselen. Huomenna on ylimääränen neuvolakäynti missä tarkistetaan vauvan asento, mutta kyllähän tuo tuntuu pää alaspäin olevan. Torstaina olis tarkotus mennä synnärille tutustumaan, kolmas lapsi tulossa mutta aiemmin olen synnyttänyt eri kaupungissa ja eri sairaalassa. Musta on tärkeää valmistautumisen kannalta käydä katsomassa paikat, voi sitten paremmin valmistautua synnytykseen kun on mielessä kuva salista sekä osastosta. Viikonpäästä on painoarvioultra missä pääsen näkemään vauvaa :heart:

Voimia kaikille jotka sitä kaipaavat! :hug:

dita rv36+2
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Täällä on bongattu limatulppaa, tai ainakin luulen tuota limaista vuotoa sellaiseksi. Ei se nimittäin valkovuotoakaan ole. Ehkä jotain alkaa jo pikkuhiljaa tapahtumaan...

Väsy on ollut hirmuinen, tekisi mieli vain nukkua. Ihan kuin alkuraskaus taas. Tuntuu että tässä parin viimeisen viikon aikana olen palannut ihan alkuraskauteen väsymyksen, näppyjen yms. muodossa :stick: Väsy selittynee sillä, että nukkuminen on tosi vaikeaa kipeiden lonkkien ja liitoskipujen kanssa. Tai sitten hemppa on laskenut tosi alas, en osaa sanoa, kun sitä ei ole mitattu ainakaan kuukauteen neuvolassa.

Tacolle vielä onnea rinsessasta!

Huomenna on neuvola. Sieltä sitten tarkemmin kuulumisia.

clearbrook 38+4
 
Terveyhdys pitkästä aikaa! :)

Huomenna alkaisi 35 raskausviikko. Pikkuhiljaa loppua kohti mennään!

kovin vaivaavat liitoskivut :/ Öisin ei pysty nukkumaan,niin kovin vihloo. Neuvolassa valitin kurjaaoloa sanoivat vaan,ne kuuluvat raskauteen ja koita levätä päivällä.
Millä sitä lepää,kun on niin paljon puuhattavaa? :D Enkä osaa päivisin nukkua.

Viimeinen neuvolalääkäri oli tänään :) Kaikki oli ok ja kuulemma ei ole vauva vielä vähään aikaan syntymässä,paikat sen verran vielä kiinni ja kaulaa täysimitta jäljellä,huoh olisin valmis jo synnyttämään. Jos ei nyt ala lapsivedet menemään,mut tuurillani ei, niin saan odotella vielä vauvaa vähän aikaa.
Vauvalla oli syke 130 <3
Hb oli noussut 108 viimeksi nyt 140! aika hurja nousu :)
Painoa +500g viikossa. Nyt yhteensä 10 kg tullut lähtöpainoon verrattuna.
paineetkin olivat ihan hyvät 108/71 kaikki siis hyvällä mallilla,paitsi nää kivut kyllä vievät voimia.

Onnea kaikille vauvan jo saaneille! :)

Malinelle24+rv 34+6
 
Clearbrook siellähän alkaa jotain tapahtua! Jos hyvin käy ( mun mielestä) niin voi nopeastikin edetä tuosta...

Joku sanoi että tuntuu samalta un alkuraskaudessa väsymyksen jne suhteen ja alleirjoitan! Väsyttää, pahaa oloa ja mulla alkanut mielialat kanssa heittelemään koko rahan edestä, pinna siis tosi kireellä hetkittäin.

Tänä aamuna heräsin kovaan selkäkipuun ja mahakin on ihan hellänä. Kävin tuossa koiran kanssa vaappumassa pienen kävelyn ja kävely on mennyt kyllä tosi vaikeasi, josko tämä jotain ennakoisi!? Yöllä heräsin kun vauva möyri mahassa, onneksi pian kyllä nukahdettiin siitä molemmat. Nyt saunaan ja suihkuun lievittämään oloa. Mies nauraa että minulla on uusi harrastus, nimittäin peseytyminen :D Jotenkin vaan lämmin vesi tuntuu tosi hyvältä ja parhaimmillaan käyn pari kolme kertaa päivässä vähän suihkuttelemassa :D

Huomenna neuvola ja saan hermoromahduksen jos täti kertoo ettei vauva ole vieläkään a) kiinnittynyt tai b) laskeutunut.

Luna ja mysteeriotus 38+2.
 
Clearbrookille peukut pystyssä että tulppa alkaisi irtoamaan, minä ainakin muistan että esikoinen syntyi muutama päivä tulpan irtoamisen jälkeen. :)

Tänään oli neuvola, siellä kaikki oli mitä parhaimmin, paineet ja hb hyvät, paino toki noussut taas liikaa kuten koko raskauden ajan, mutta se ei enää ollut yllätys ja onneksi tässä ei enää kauhean pitkään tarvitse tätä läskistymistä katsella, kuukausi korkeintaan. Vauva oli pää alaspäin mutta ei tainnut olla vielä kiinnittynyt, kätilö sanoi vain että "pää on ihan täällä alhaalla, jokos sä oot sairaalakassin pakannut". :D

Minä muuten en millään saa tuota sairaalakassia pakattua, jotenkin en halua että se odottelee ovenpielessä viikkotolkulla valmiina, mieluummin lähden sitten yllättäen ja hirveällä kiireellä pakkaan. Samoin vauvan kaikki tavarat on vielä aika levällään, sänky ollaan tuotu varastosta, petivaatteet pitäisi siihen vielä pesaista, tuttipullot ja tutit sekä rintapumppu on esillä mutta ne pitäisi vielä pestä ja keittää kunnolla.. En vaan halua laittaa kaikkea valmiiksi muistuttamaan siitä, että vauva olisi kovin tervetullut mutta kun ei näy eikä kuulu..

Vaikka eihän tässä ole viikkoja vasta kuin 37+1 joten aikaa on rutkasti.
 
Clearbrookille peukut pystyyn, että pääsisit tosi toimiin.

(.) Eilen polikäynti hepatoosin ja sokereiden takia. Labroja ei tietenkään ollut tullu vielä eilen ja näyttää venyvän ettei tule vastauksia tänäänkään. Lääkäri lupasi soittaa pääseekö tänään käynnistykseen vai meneekö ensi viikolle :/ ei ole kuulunut mitään. Paino-arvio oli lähemmäs 3,8kg nyt, joten hyvän kokoinen pieni jo. Ropeloi oikein kunnolla jotta alkaisi käynnistymään itsestään, ja kyllä on ollu paikat kipeinä sen jälkeen. Jatkuvia harjoitus suppareita, jotka tuntuu kovin tuolla ala-osastossa ikäviltä. Auki oli jo 2 sormelle ja kanavaakaan ei ollu kuin 1,5cm jäljellä, joten käynnistys olisi mahdollinen jos ei nyt tule itsestään. Ja kaiken lisäks alko limatulppa täälläkin irtoamaan, joten jännäks menee...

Tacolle onnittelut prinsessasta!

muumimamma-81 38+5
 
Johan olet dita jaksanut :O Mä olen parhaimmillaan valvonut viikonloppuna puoleen yöhön ja en kyllä jaksaisi yhtään pidempään. Nostan hattua kyllä :) Koskas ne häät sitten ovat? Ehditkö synnyttää jo ennen niitä?

Leijonamama: Mäkin teen kaikkea muuta, kuin laittelen vauvan tavaroita :whistle: Aika ihme olisi, jos ennen sektiopäivää lähtisi syntymään, joten sen mukaan mennään. Laittelen vauvan kamat varmaan edellisenä viikonloppuna vasta kuntoon, ellen tässä nyt innostu :D Kaikkea muuta olen kyllä tehnyt, katselin lasten talvikenkätilanteet valmiiksi ja nyt on projektina vaatekaappien läpikäyminen. Aika rutkasti myös vaan ihan pötköttelen, kunnon yöunien lisäksi kaipaa myös päivälepoa paljon :) Ihan hyvällä omalla tunnolla löhöilen, kuitenkin sitä tulee liikuttuakin paljon :)

kääkkis ja sisu 36+3
 
Kääkkis ne häät on päivä ennen mun laskettua-aikaa!:LOL: Mutta onneksi kyseessä on maistraattihäät ja itse juhlassa ei ole lainkaan ohjelmaa, joten sen puoleen ei haittaa vaikka en pääsisi osallistumaan. Toivon kuitenkin että rakaus menisi sen verran yliajalle että voisin käydä hääjuhlassa syömässä ja seurustelemassa, sekä toki todistamassa hääparin onnea. Meiltä on vain kilsan verran hääpaikalle, joten nopeasti ajan sinne autolla ja tulen tällä kertaa ajoissa kotiin nukkumaan ;) Tuossa aiemmin jo pähkäilin että mitä ihmettä laitan päälleni... Ostin H&M:lta perus mustan trikoisen äitiyspaidan sekä Anttilasta nätin neuleliivin. Tuohon sitten haen vielä mustat äitiyshousut mikäli näyttää siltä että häihin osalliseksi pääsen. Tuo neuleliivi on tosi kiva, ja sitä voin tulevaisuudessakin käyttää esim ristiäisissä, jouluna ja vaikka ihan töissä palavereissa yms. En ole vielä kokeillut että mahtuvatko mun korolliset nahkasaappaat veilä jalkaan, mutta toivossa on hyvä elää. Varsinainen näky taidan kyllä tuossa vaiheessa olla, mutta pitää laittaa nätit meikit ja käydä vaikka kampaajalla kampauksessa niin eiköhän sitä kehtaa sitten paikalle ilmaantua :)

Oi mahtavaa, täällä alkaa odottajilla jo limatulppaa irtoilemaan!!! Jännät on teillä ajat kun ilmaantuu selvää merkkiä tulevasta synnytyksestä! Esikoiselta en nähnyt limatulppaa ollenkaan, mutta tokaa odottaessa sitä alkoi lähtemään yhtenä aamuna ja yöllä sitten vauva syntyikin :heart:

Mulla oli tänään neuvola kaikki ok, vauva pääalaspäin mutta edelleen tosi ylhäällä. Toivoisin että alkais hiljalleen mennä alaspäin, niin ei tarvis ainakaan pelätä että heittää kuperkeikan istualleen.. Mutta toisaalta sitten alkaa lantiokipuja ja painetta tulemaan tuonne alakertaan mikä osaltaan vaikeuttaa liikkumista. Toki tämäkin meinaa oksettavaa oloa tehdä kun peppu on tuossa kylkiluissa kiinni, mutta muuten kai ok olo..

Voi vitsit, enää vikko tätä kuuta jälellä, iik!!!:D

dita rv36+3
 
Eilen jo kuvittelin, että päästään lähtemään synnärille, mutta supistuksen loppuivat taas parin tunnin jälkeen. Toivottavasti oli kenraaliharjoitus, ja tällä viikolla jotain oikeasti jo tapahtuisi.

Neuvolakuulumisia:
Painoa oli tullut 400 grammaa viikon aikana. Verenpaine oli nousussa. SF-mitta oli sama kuin viime viikolla, joten vauva lienee jo hieman laskeutunut. Mitta huitelee edelleen jossain reippaasti yli yläkäyrän. Pissa oli puhdas ja hemppa 126, eli ei selitä tätä jatkuvaa väsymystä. Neuvolantäti epäili, että keho vaan yrittää levätä ennen synnytystä. Sykkeet kuului hienosti ja kaveri liikkuu hyvin.

dita:
Toivottavasti pääset osallistumaan häihin. Mulla oli esikoisen laskettuna päivänä kaveripariskunnan häät. Sain erikoisluvan morsiammelta, että voin tulla crocseissa juhliin, kun mitkään juhlakengät ei mahtunut jalkaan :) Ja aina kun kävin vaikka ulkona tuulettumassa, niin kaikki kenet ohitin kysyi, että joko tuli lähtö :D Tuosta meni vielä kaksi viikkoa synnytykseen.

clearbrook 38+5
 
Itsestäni tuntuu, että vointi vaan parantunut aikaisempaan oloon. Ehkä korkea hb antaa vireyttä ja sen myötä kaikki muukin tuntuu paremmalta. Hb oli tänään 157. Sitten kyllä hieman huolenaihettakin, kun streptococci kolmella plussalla. Suomessa siihen suhtaudutaan hieman vähätellen, mutta jossakin jenkkiohjelmassa on ollut, että jos vauva saa sen, se voi jopa aiheuttaa aivovauriota ym. Suomessakin kyllä annetaan lääkitys synnytystä ennen äidille kuulemma.
Meillä lapsilla yrjötautia. Kiva. Eli oma mahakipu viime yönnä on nyt ratkaistu:). Eli taitaa olla vaan merkki itselle tulevasta mahataudista.
 
Kovasti tsemppiä kaikille joita supparit kiusaa, ja jo malttamattomina ootatte että sais lähtä tositoimiin. Ja kovasti tsemppiä myös kaikille joilla enempi tai vähempi kipuja syystä tai toisesta.

Täällä kans yks joka ei oo saanu aikaseks laittaa vauvan tavaroita valmiiksi. Pienet vaatteet pitäs siis vielä pestä, ja samoten loput petivaatteet. Sairaalakassiakaan en oo pakannu, enkä etes listaa tehny. Ootan painoarvio ultraan ennen ku alan etes kassia pakkaan, koska oon asennoitunu niin että vauva tulee joko sektiolla tai sitten käynnistetään. Joten turha etes pakata mitään valmiiksi :)

muumimamma Oi, sulla onkin sitten jännät hetket. Huomenna teillä on jo vauva sylissä :heart:

(.) Neuvoloimassa tänään taas käyty ja kaikki edelleen kunnossa. Nyt oli paino viime viikosta puonnu 600g, en pistä yhtään pahakseni ;) Sf oli kasvanu sentin, eli on nyt 34, mutta menee just siellä yläkäyrän alapuolella. Meidän neuvolaan on saatu ultra, ja siellä on nyt tapana sitten näillä viikoilla tarkistaa vauvan tarjonta. Pääsin siis kurkkiin vauvan päätä ultran kautta tänään. Muuta siellä ei katottu. Mutta olihan se ihana nähä jo pelkkä pääkin. Reilun viikon päästä on jo painoarvio ultrakin, eli enään ei tarvi sitäkään kauaa ootella. Tajusin tuossa yhtäkkiä, että jos tää vauva nyt sektiolla tulee, niin siihen ei oo enään ku kolme viikkoa! Mihin ihmeeseen tää aikaa juoksee :O Mieskin sano ihanasti että vähänkö hän jo oottaa vauvan syntymää :heart:

Marlin ja Vimma 35+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä