No niin, eli
neuvolakuulumisia: Painoo oli tullut melkein puoltoista kiloa viikossa. En ihmettele, koska nyt vasta tullut turvotuksia. Verenpaine oli hyvä, sf-mitta 38 cm, vauvan sykkeet huiteli yli 160 koko ajan ja liikkeet oli ++. Jopa niin hyvät, että ei meinattu saada sykettä kuuluviin ollenkaan, kun kaveri pakoili doppleria ja mylläsi muutenkin ihan järjettömästi. Pari kertaa teki mieli kiroilla, kun vauva käänsi kylkeä kovan myllerryksen kanssa ja se alkaa jo sattua. Raivotarjonnassa on kuitenkin vielä
Nuo liikkeet on ollut parin hiljaisen päivän jälkeen siis ERITTÄIN runsaita. Tähän asti ollut muutenkin vilkas vauva, niin nyt menee jo ihan yli. Eilisen sairaalareissun jälkeen ei tarvii ees viittä minuuttia liikelaskentaa suoritaa, kun jo tulee se kymmenen liikettä. Onneksi ei tarvii tuosta enää sterssata.
Sairaalakassi: En ole pakannut kuin vauvan kotiintulovaatteet. Samaan muovipussiin olen laittanut tutin ja harson vauvalle sekä pari liivinsuojusta mulle. Mies saa tuoda sen sitten sairaalaan jossain vaiheessa. Imetysliivit pitäisi varmaan lisätä siihen samaan kassiin vielä, että ovat varmasti valmiina. Muuten omat kamat pakkaan sit kun tulee lähtö. Mukaan tulee ainakin puhelimen laturi, hammasharja ja tahna, dödö, lääkerasvat ja perusvoide sekä silmänympärysvoide (olen tosi pahasti atooppinen, joten en voi käyttää edes kaikkia sairaalan rasvoja, kun iho ei tykkää muutoksista), shampoo ja saippua ja hoitoaine jos muistan (samasta syystä kuin omat rasvat), villasukat jos vaikuttaa viileältä. Käsilaukussa kulkee sitten mukana muutenkin äitiyskortti ja kirja. Eiköhän noilla sen pari päivää pärjää. Niin, joo korvatulpat voisi laittaa mukaan, kun en osaa sairaalassa nukkua ollenkaan...
Harsot: NameIt -kaupasta miekin esikoiselle harsot hommasin, tulevat jo parin pesun ja kuivurikäynnin jälkeen erittäin pehmoisiksi. Olen niitä käyttänyt nyt raskausaikana itsellänikin "hikirätteinä", kun on ollut niitä suurempia hormonihikikohtauksia tuossa raskauden puolivälin jälkeen.
PulpWriter: Mie en oo koskaan kuullut, että tasainen syke olisi huono juttu, mutta kannattaa ehdottamasti neuvolassa jutella asiasta. Yleensä sieltä selviää onko tarpeen huolestua vai ei.
Kaksi viikkoa ja päivä olisi vielä laskettuun aikaan. Toivottavasti täällä tapahtuisi kohta jotain, alkaa omat voimat olemaan aikas loppu tän raskauden kanssa, enkä jaksa enää kavereillekaan valittaa, ovat saaneet varmaan jo yliannostuksen.
clearbrook 37+6