Lokakuun lapset 2013 <3 *syyskuussa*

Mulle saa päivittää iäksi 30v. :) Tai no en nyt tiiä onko niin ilonen asia :D Tänä aamuna tajusin että mun ikä tosiaan alkaa nyt kolmosella eikä kakkosella, pientä järkytystä ehkä havaittavissa. Vaan eiköhän tää tästä ;)

Varmaan kaikki eri keinot synnytyksen käynnistämiseen kotikonstein tuli kuopuksen aikaan kokeiltua, eikä mikään toiminu! Joten tässä raskaudessa en etes jaksa alkaa niitä kokeileen. Vauva syntyy sitten kun on valmis. Ei siihen mitkään poppaskonstit auta.
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea Marlin pyöreiden täyttämisestä! Päivitin tiedot etusivulle. Muistan itsekin päivän, jona täytin 30 vuotta. Muuten en kokenut suurempaa kriisiä, mutta sen päivän aikana tuli kelattua edellistä kymmentä vuotta väistämättäkin taaksepäin, missä sitä oli kun täytti 20, mitä kaikkea oli tapahtunut sen jälkeen. Tuli vähän sellainen haikea fiilis kun uusi kymmenluku pyörähti käyntiin.. Nyt mittariin tulee parin viikon päästä jo 35 joten seuraavaksi meikäläinen sitten kriiseilee neljääkymppiä. :)

Kotikonsteja synnytyksen vauhdittamiseksi en ole ajatellut nyt kauheasti yrittää, ensinnäkin siksi että olen niin pirun huolissani vauvan voinnista näiden vuotojen vuoksi. Mulla on kauhea pelko kohtukuolemasta, koska niin paljon vastoinkäymisiä on vuosien varrella ollut että jotenkin pakonomaisesti ajattelen että kyllä tähän vastoinkäymisten jatkoksi vielä yksi kohtukuolema mahtuu... Toiseksi yritän välttää väsymystä, joka esikoisen synnytyksessä ja sen jälkeen iski. En halua uuvuttaa itseäni etukäteen tekemällä hirmu urheilusuorituksia ja siivoamalla hullun lailla jne, mieluummin lepään ja nukun, niin että voin sitten vauvan synnyttyä ajatella, että ainakin olen nyt nukkunut ja nyt pitää jaksa. Koska nukkuminen on ollut se, mitä olen tässä esikoisen varttuessa eniten kaivannut. Omasta ajasta ja harrasteista viis, kunhan saisi nukkua. Joten nyt nukun, kun vihdoin pystyn. :)

Huomenna tulee täyteen 36 viikkoa ja samalla on kontrolli äitiyspolilla lapsen viimekertaisen poikkitilan vuoksi. Niin kauan kuin on vuotoa, niin kääntöä ei yritetä jos lapsi on väärinpäin, joten hieman jännittää että mikä vauvan asento nyt on, kun en itse saa siitä mitään selkoa. Tuntuu vain että maha on aivan täynnä vauvaa. :) Ja että koituuko meidän kohtaloksi sektio vai voinko synnyttää alakautta. Oikeastaan sillä ei ole mitään väliä, haluan vain että kaikki sujuu hyvin ja turvallisesti.
 
Vaikka minulla on mennyt hyvin raskaus, ilman ongelmia, olen paljon nähnyt painajaisia. Monet olleet semmoisia, että alan vuotamaan verta. Viime yönnä näin unta, että vauva oli kuollut kohtuun. Toivottavasti käynnistetään synnytys rv 39 ja risat, niin ei olisi enää kuin reilu 5viikkoa. Enemmän kärsin pelosta, kun noi unet ovat niin kamalia.
 
Moikkamoi kaikille piiitkästä aikaa!
Onnea vauvautuneille <3 Olisi niiiiiin ihana itsekin olla siinä tilanteessa. Nyt alkanut lähestyvä synnytys hirvittämään.
Onnea Marlinille synttäreistä. Voimia teille joilla on epäselvät kuviot parisuhteessa.
Täällä äitiysloma myös alkanut. Töissä pystyin olemaan loppuun asti. Sain raskaus diabetes diagnoosin kaksi viikkoa sitten ja joutunut insuliinia pistämään iltaisin. Vauvan kokoarvio oli 2760 34+1, toivottavasti kasvu nyt asettuu noilla insuliineilla. Tuntuu niin isolta tuo lapsi, kun esikoinen oli 3 kiloinen syntyessään 40+1. Onneksi tuota nyt seurataan. Olo on ajoittain tukala ja tuntuu että hermot kireällä. Väsymys vaivaa ihan hurjasti. Hb oli 107, toivottavasti tuo rautakuurin aloittaminen helpottaaa väsymykseen.
Heinis 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Marlin
Täällä taas. Paljon onnea vauvansa jo syliin saaneille!

Mulla supistelee edelleen ja kypsymistäkin on tapahtunu. Supisteluja lukuunottamatta vointi hyvä. Toivon että vauva pysyy mahassa suunniteltuun sektiopäivään saakka raskausviikolle 39 ja risat eikä ota varaslähtöä. Mitä pidempään pysyy mukana, sitä todennäköisempää ettei joutuis sektion jälkeen kaappiin seurattavaksi ja saisin vauvan vierelle <3 Oon varmaan ainoita, jolla ei ole kiire saada vauvaa maailmaan. Nautin myös vauvan liikkeistä kohdussa <3 Eihän sitä tiedä saanko enää koskaan kokea tätä uudestaan... Tai sitten mulla vain jäi levy päälle, kun jouduin jo niin aikuisilla viikoilla pelkäämään että kaveri ottaa varaslähdön synnytykseen ;)

Paljon oli kommentoitavaa, mutten taas oikein muista mitä. nykyään unohtaisin varmaan päänikin johonkin, jos se ei olisi kiinni...

Ai niin, oliko se Luna joka mietti synnytystapa-arviota? Siinä sun lääkärissäkäynnin yhteydessä se lääkäri varmastikin arvioi myös synnytystapaa tehdessään sisätutkimuksen. Harmittavan huonosti vain sen on sulle ilmaissu... Koko arviota on tosi hankala tehdä käsikopelolla siten että sanois jotain grammamääriä, etenkään jos ei oo vuosikymmenten kokemusta. Mulla on 2vkon välein UÄ:llä arvioitu koko ensin normaalia pienemmäksi, sitten normaalikokoiseksi ja lopulta suureksi viikkoihin nähden (ja ihan yliopistosairaalan kokeneiden erikoislääkäreiden toimesta) joten ei se ole kummakaan jos käsikopelolla ei halua kokoa arvuutella...

Joku kyseli eläimistä. Meillä on lähes 50kg painava iso koira. Kova suojelemaan omaa laumaa, mutta omalle laumalle pehmeä vässykkä. Toivottavasti ottaa uuden tulokkaan nopeasti omaan laumaansa... Toki aina näin isojen eläinten kanssa täytyy olla tietyllä tavalla varuillaan, eläin on lopulta aina eläin.

Vauvan vaatteet vieläkin pesemättä... En vain saa aikaiseksi ja lisäksi odotellaan edelleen hoitopöydän viralliselle osalle korvaajaa maahantuojalta että saadaan se koottua. Ehkä se, etten saa tavaroita kuitenkaan paikalleen, vähentää intoa pestä vaatteita. Kaikki tarvittava on kuitenkin hankittu, joten äkkiähän mieskin ne vaatteet tarv pesee jos yhtäkkinen lähtö tulee :)

Oon nyt innostunut tekemään käsitöitä pitkästä aikaa, kn on ollut paljon joutilasta aikaa. Peitto, villapuku, tumput ja muutamat sukat on tullu vauvalle neulottua. Lisäksi joululahjoja perheelle. Onko muut innostuneet tekemään vauvalle vaatteita tms?

Vihervaara & nappula 36+5
 
Hei kaikille!

En ole tänne juuri raskauden puolivälin jälkeen kirjoitellut, vaikka olenkin ryhmän kirjoittelua seurannut.

Meidän pieni poika syntyi 07.09. rv 36+3. 3115g 49cm. Synnytys meni hienosti kaikenkaikkiaan, vaikka lapsivesien menon jälkeen pitikin odotella avaavia supistuksia yli vuorokausi. Akupisteitä painelemalla supistukset alkoivat sitten "tehota" :) Synnytys kesti 11 h, josta puolituntia meni ponnistellessa. Ja ilman kivunlievitystä selvittiin, kuten jo aikaisemmin olin suunnitellutkin. Lopputuloksena ihana poika, suloinen kuin mikä <3 Eli olen nyt äiti, jo kahdeksatta päivää <3 Ja vaikka vauva olikin syntymässään hätäinen, hän voi mainiosti. Kova poika syömään, rakastaa syliä ja nukkuu parhaiten melussa.

Huikea tunne!

Nanneli82 Oys
 
Nanneli kovasti onnea uudelle äidille!!! Menikö sulla ihan yhtäkkiä vain lapsivedet? Nopeaan olet kuitenkin avautunut esikoisen synnyttäjäksi! Hurjaa kun itse koko ajan ajattelen että tässä ollaan vielä ainakin 5 viikkoa raskaana, pitäis alkaa kuitenkin varalta asennoitumaan siihen että vauva saattaakin tulla jo aiemmin :)

Leijonamama :hug:

Kotikonsteja käynnistykseen Mulla molemmat aiemmat synnytykset menneet yliajalle ja kaikki mahdolliset ässät on olleet käytössä, eivät toimi..niin kuin Leijonamama totesikin, vauva tulee kun on valmis ja parasta vaan itse yrittää levätä ja säästellä energiaa synnytykseen ja aikaan vastasyntyneen kanssa :heart: Itse ajattelen että ne joilla ässät on toimineet, olis synnytys alkanut jokatapauksessa, eli sattumankauppaa? Vaikka mistäs minä sitä varmaksi tiedän. Toki jos paikat on jo valmiiksi auki ja supistelee mukavasti niin ainahan seksi voi nopeuttaa tilannetta, jos ei muuta niin ainakin vauva saa söpöt hymykuopat...:LOL:
 
Paljon Onnea Nanneli pienestä pojasta :heart::heart::heart:

Nyt niitä pieniä alkaa tupsahdella :)

Meillä on myös koira, nelikiloinen ja uskon, että sopeutuu uuteen vauvaan aivan kuten on ennenkin sopeutunut ja koko ikänsä on lasten kanssa elellyt :) Tosi tiukkaa kuria on sen kanssa muutenkin pidetty, kun on pienestä koostaan huolimatta aika iso egoinen äijä :D

Eilen poksahti 35+0 ja vauva oli kääntynyt ilmeisesti sen kunniaksi perätilaan. Liikkeet tuntuivat kivuliaasti tuolla alaosaston puolella, mutta tänään on naputellut taas ylempänä. Hyvin ketterältä vaikuttaa :)

Mullakaan ei kyllä sen syntymisen puoleen ole muuta "kiirettä", tuskastuttaa vain tämä kömpelö olo kun on noita lapsia tuossa paimennettavana : / Mitään ei pysty tekemään reippaasti, kaikki on hidasta ähellystä. Tytöt ovat sen verran isoja, että auttavat kyllä pyydettäessä, mutta tuo poika hyödyntää oikein näppärästi äidin avuttomuuden. Nyt myös nukuttaa enemmän, voisin nukkua melkein jatkuvasti. Tänään olin taas zumbassa, oli aivan mahtavaa kun pystyin tekemään, eikä nyt ollut sen jälkeen kipujakaan :)

kääkkis ja sisu 35+1
 
Heipsan!

Onnea Nanneli82 vauvautumisesta!

Synnytystapa-arvioo ei tosiaan Tampereellakaan (tai ainakaan meidän neuvolassa) tehdä muuten kuin käsikopelolla. Ja tosiaan samassa kokoarvioo kysellessäni lääkäri vaan totesi, että laskettuna aikana syntyessään tuskin on yli nelikiloinen. Tosin jatkoi, että mulla on pitkä selkä, joten vauveli saattaa majailla osin piilossakin. Toivottavasti ei käy kuten mun siskolle, että 3400g kokoista veikattiin ja 42+0 viikolla syntyessään olikin poika jo 4700g (ja 56cm). Ja mun sisko ite on suht pienikokoinen.

Tänään taas neuvolaan. Pitää kysyä, että mitä lääkärin merkintä RT+- tarkoittaa, kun äitiyskorttiin oli niin merkannut. Ennen on aina ollut pelkkä RT.

Vihervaara: Mä kaivoin tosiaan ompelukoneen esille (edellisestä ompelukoneen käyttökerrasta olikin useampi vuosi) ja ompelin vauvalle äitiyspakkauslaatikossa nukkumisen ajaksi pienen peiton ja siihen sopivia alu- ja pussilakanoita.

Onko muille järkätty babyshowereita? Mun sisko ja ystävä oli järkänneet mulle sellaiset lauantaille ja oli todellakin yllätys! Ihana päivä, mukavaa yhdessäoloa ja niin moni ystävä oli saapunut kaukaakin paikalle. <3

Salmiakki13 ja 37+1
 
Onnea Nanneli!

Elukoista oli jottain puhetta. Mulla on semmonen 45kilonen hurtta, jonka suhtautumista tulokkaaseen ootan mielenkiinnola. Herra on kovapäinen ja kovasti reviiritietonen sekä mustasukkanen emännästään. Mutta silti mulla on jotenki semmonen olo, että hyvin se ottaa pojan osaksi perhettä kuhan en sule sitä ulos vauvajutuista. Mutta saattaahan tuo olla, että haasteitaki asian suhteen tullee vielä etteen.

Ristiäisiä on mietitty jonku verran. Paikka on tiedosa, kummit on, nimi on ja jopa vähän ruokapuoltaki mietitty. Ainut asia mitä arponu on se, että onko ne ristiäiset vai pelekkä nimenilimotustilaisuus. Vaikka ei olis siis ristiäiset, niin haluan ihimiset toimittammaan kumminvirkaa kuiten. Pojan sylikummiksi tullee siis minun sisko, joka on sitten se ihiminen, joka on vastuusa pojasta jos meile jottain sattuu..

Käsitöitä on tääläki tullu tehtyä. Lapsele kylläki vain villapuku ja muutamat villasukat, mutta tarkotus olis vielä tehhä villahousut ja paita. Ittelekki on pitäny vähän kutoa, ku kaikki ostokset on aina suuntautunu lapseen. Olen siis ehkä koko tämän vuen aikana ostanu ittele vain yhen paian..

(.) Nyt on parina viime yönä tullu herättyä supisteluihin. En tiä miksi ku ei ne kippeitä ole ollu, jokseenki vain tukalia. Ja ku näitä viikkoja alakaa olla kasasa hyvin, niin nyt mietin, että alakasin taas vähän liikkua. Pakkolepo siis pitäs päättyä. Ja se on hyvä niin, sillä nyt on ollu aivan liian palion aikaa miettiä asioita ja sitä myötä stressitasot on varmaan ihan katosa.. Olis hyvä saaha niitä tasoja vähän alaspäin ja päästä rentoutummaan ennen mukulan syntymmää. Muuten asiat on kyllä kunnosa, mutta se ah niin ihana "parisuhe".. Eikä nyt helepota yhtään se, että tuo auto tuntuu just nyt tähän saumaan nielevän rahhaa ihan urakala.
Huomena olis taas neuvola ja uus sisätutkimus. Viime vkon lääkäri ku ei ollu merkannu neuvolakorttiin edistymistä.

o873060 ja haba 36+4
 
Onnea vauvan saaneille :heart:

Painoarviosta voisin sen verran sanoa, että itse luotan melkein ennemmin kokeneen kätilön/lääkärin tunnusteluun kuin ultraääneen. Toki tulokset riippuvat paljon siitä, missä asennossa kohtu on yms. eikä käsin tunnustelemalla tosiaan "tarkkoja" grammamääriä saada :) Itsellä kävi esikoisen kanssa niin, että ultralla painoarvio oli 3,2kg rv 37 ja viikon päästä syntyi 3,9kg painava tenava :D kätilö arvioi salissa vatsan päältä noin nelikiloiseksi, ja paljon lähemmäs pääsi arviossaan! Tää vauva arvioitiin tänään 3,6kg painoiseksi ja vähän hirvittää miten iso tää oikeesti on jos tälläkin kerralla heittää niin kovasti...

Tänään siis taas hepatoosikontrolli, arvot kai ihan ok kun ei ole perästä kuulunut. Kohdunsuu 3cm auki (!!!) ja kaulaa jäljellä 1 cm, olis kyllä ihan kiva jos pikku hiljaa lähtis synnytys käyntiin tosissaan. Kätilö vaan meinas etten sitten turhan kauaks aikaa jää kotiin jahkailemaan, voipi muuten olla et syntyy kotiin tai matkalle :D

Babyshowereita ei ole kyllä kuulunut, kelpais mullekin!

taco + pikkunen 37+5
 
Onnea Nanneli pojan syntymästä! :flower: Ihanaa kun alkaa vauveleita putkahtelemaan maailmaan! :)

Tänään poksuu 36+0! :) Lääkärissä myös käyty kontrollissa tarjonnan vuoksi ja vauva oli kääntynyt oikein päin eli pää alaspäin. Siltä se on tuntunutkin kun virtsarakkoa painaa niin ettei paljon uskalla liikkua kun tekee niin kipeää ja tuntuu että pissattaa taukoamatta. :) Vuoto on laantunut myös hyvin, vähäsen ruskeaa enää tulee ja lääkärin mielestä se on normaalia eikä aiheuta toimenpiteitä. Painoarvio oli 3 kg ultralla mitattuna ja keskikäyrällä mennään. Verenpaine oli normaaliin nähden koholla, mutta lääkärin mielestä ei huolestuttavasti, sanoi vain että ensin koitetaan levolla hoitaa paineita ja jos nousevat vielä reippaasti niin sitten mietitään asiaa. Normaalisti mulla paineet n. 115/75, nyt yläpaine oli 145, joka musta tuntuu hurjan korkealta koska mulla ei koskaan ole noin korkeaa ollut. Mutta lääkäri sanoi että heidän asiakkaillaan tuollainen paine on vielä ihan normaalia. Joten kai se sitten on..

Joten nyt sitten vain odotellaan, odotellaan ja odotellaan. Hyvä mieli kuitenkin että vauvalla oli kaikki kunnossa. :)

Käsitöitä en juurikaan tee. Esikoista odottaessa olin paljon energisempi ja jaksoin neuloa vauvanpeittoja ja pipoja jne, mutta nyt ei kyllä yhtään tee mieli askarrella mitään. Kun en muutenkaan juurikaan tee käsitöitä, joskus kerran kahdessa vuodessa voin innostua jostain verhojen neulomisesta mutta siinäpä se.. :)

Babyshowerit mulle järjestettiin yllättäen tässä joku aika sitten! En ollut osannut yhtään ajatella että joku sellaiset jaksaisi ja viitsisi järkätä enkä ollut edes pienesti toivonut mitään omassa mielessänikään, joten yllätys oli täydellinen. :)

Leijonamama ja Jytä-Jamppa rv 36+0
 
Babyshowerit on varmasti olleet ihana ylläri niille joille sellaiset on järkätty! En ole koskaan itse ollut sellasissa osallisena mutta varmasti ihana juhla ystävien kesken! =)
Tacollahan kuulostaa jo lupaavalta että pääset pian tositoimiin! Hurjaa, 3cm auki, varmasti tulossa nopea synnytys :)

Tänään käyty neuvolassa kaikki hyvin, oma olokin on nyt paljon parempi kun oon ollut joitain viikkoja poissa töistä. Tuntuu että väsymys on hellittänyt ja muutenkin melko vaivaton olo tällä hetkellä. Verenpaineet on toki alhaset niinkuin mulla aina joten se nyt vähän meinaa huipata. Vauva on yhä pää alaspäin mutta todella ylhäällä :D Sain vielä varalta ens viikolle neuvola-ajan missä varmistetaan ettei vain pieni päätä tehdä kuperkeikkaa ja jäädä istumaan. Sitten 2 viikon kuluttua on äitipolilla kokoarvioultra.

Mistä netistä kannattaa tilata edullisesti hyviä harsoja Mulla on kaikki harsot hankkimatta ja haluisin niitä noin 15-20 kpl. Ei vaan tahdo olla missään kaupoissa myynnissä kun Prisma ja Cittari eivät ainakaan täällä niitä enää myy. Yks vauvantarvikeliike tässä kaupungissa on, mutta heidän harsonsa oli melkosen tyyriitä...

dita rv35+2
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan!

Päivitystä aamuiseen. Neuvolassa kaikki hyvin ja arvot samaa mallia kuin aiemmillakin kerroilla. Terkkari tänään tulkkas mulle, ettei se lääkäri ollutkaan kirjottanut korttiin viimeks että RT+-, vaan RT1. Nauroi kyllä, että plusmiinusmerkinnältä se näytti, mutta ykköstä tarkoitti. Ja sen mäkin sit ymmärrän :)

Ootteko te muut tehneet isyyspakkausta tulevalle isille? Mä oon koonnut sellaisen ja nyt se on kasassa. Oon ajatellut, että "kelan kirje isyysavustuksen myöntämisestä pakkauksena" kopsahtaa postiluukusta niin, että pakkauksen saisi hakea sitten loppukuusta, kun miehellä on nimpparit. Kun vaan itse malttaisin odottaa tuonne asti :)

Mahakuvaa en osannut lisätä tänne :( Mutta isoa jalkapalloa se muistuttaa pyöreydessään ja takaapäin ei kyllä edes tiedä, että raskaana olisin. Aavistuksen on ehkä vatsa laskeutunut jo.. Napa on pullahtanut ulos ja navankohta muuten on jotenkin mustelman saaneen näköinen.. Arpia tm. ei onneks oo (vielä) tullut.

Salmiakki13 ja edelleen 37+1
 
Osaisko joku sanoa mitä tarkoittaa neuvolakorttiin tänään sairaalassa merkitty leuk ++ ja eryt ++ ???? Aiemmin on merkitty vain viivaa? Siis nuo liittyy virtsatestiin mutta eikös jos jotain plussaa tule, niin se meinaa raskausmyrkytystä?? Vai mitähäh? Onko joku saanut plussia virtsatesteistä joskus? Ja miksei lääkäri puhunut noista mitään?

Muoks. Eli googletettuani tuo liittyisikin johonkin mahdolliseen tulehdukseen? Kummallista ettei lääkäri kuitenkaan mitään puhunut..
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla heinis1 sinusta pitkästä aikaa :)

Nannelille onnea vauvasta :heart:

Leijonamama Hyvä että vauva kääntynyt rh:hen. Aika jännä että lääkäri ei maininnut pissasta mitään, jos jotain tulehdusta on :confused:

Vauvakutsuja ei taida mulle kukaan järjestää. Ja hieman se harmittaa. Ei mulla aikasemminkaan oo ollut, mutta tuntuu että tapa on nyt parissa viime vuodessa yleistynyt, joten ois ihan kiva jos semmoset järjestettäs.

Käsitöistä oon taas innostunut. Vauvalle on tullu virkattua tossut ja villalakki, kietasuneule on toista etukappaletta vaille valmis. Tänään alotin päiväpeiton tekemisen, kun eilen laitettiin pinnis valmiiksi, enkä halua että se pölyttys kauheesti. Jotain vaatetta ois vielä tarkotus ainakin ommella, ja äitiyspakkaukseen pitäs vielä pehmikkeet tehä. Makuupussikin oottas uutta päällistä, mutta saas nähä saanko aikaseksi sitä vaihtaa :D Niitä kuitenkin kaks on, ja toisesta tykkään kyllä tosi paljon, niin voi olla että jää suunnitteluasteelle.

Isyyspakkausta en nyt tällä kertaa tee. Esikoisen aikana sen tein, ja se saa riittää.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvautuneille!

Leijonamama toi eryt tarkoittaa verta virtsassa, joka voi johtua noista sinun vuodoista, eli ei vakavaa. Leuk ei kerro vielä mitään, riippuu onko oireita. Jos kirvelyä ym kävisin antamassa uuden näytteen ja terkkari voi laittaa viljelyyn jos aihetta. Voi olla epäpuhdas näyte joka nostaa leuk arvoja. Kannattaa soittaa terkkarille jos huolettaa :)

(.) Kamala kutina vaivaa öisin :( ei meinaa nukutuksi saada.. Onko ideoita kellään? Perusvoiteet ei auta :(
Vauvakutsuja ei ole mulle kukaan järjestänyt, eikä väliksikään. Tavaraa löytyy ihan liikakin :D
Eläimistä.. Meillä on kissa joka ei ole vauvojen kanssa ollut. Saa nähdä makoileeko pinniksessä vai pysyykö muualla. Nyt en ole antanut mennä siihen nukkumaan, jospa oppisi. Vaunuihin on turvaverkko hommattuna, sinne menee takuu varmana nukkuu muuten. Tuli jo testattua aikasemmin, kun pienempi viel nukku vaunuis. Kissahan sinne kainaloon kapusi nukkumaan pakkasilla :)

muummimamma-81 37+5
 
Huomenta!

leijonamama Tuo vois viitata tulehdukseen tai sitten vain alapesu jäänyt vajaaksi ja sen takia leuk ++. Eryt + voi liittyä sun vuotoon. Olisikohan terkka laittanu sun pissan viljelyyn? Kannattaa soittaa sinne ja tarv. käyt antaan uutta näytettä (4h rakkoaika pitäs olla niin tulee luotettava vastaus).

isyyspakkaus Meille kun on esikoinen tulossa niin sitä suunnittelin, mutta jäi kyllä puolitiehen. En taida enää jaksaa alkaa miettiä ja jos postimyynnistä tilais niin mies joutus sitte paketit hakeen kun en postiin asti lähde kävelemään... Jos sitten isäinpäiväksi jotain hankkis, sekihän on kohta.

rostiäiset Vähän ollaan jo suunniteltu, lähinnä leipomuksia. Päiväkin on suunnilleen mietitty. Yritetään saada aika sopimaan niin että yksi kummi joka asuu ulkomailla pääsisi myös osallistumaan. Muita kumeja ei ole vielä pyydetty, mutta mietittynä ovat jos vain suostuvat. Meinatteko itse leipoa ristiäisiin? Mä aattelin, kun tykkään leipoa ja niin tulee edullisemmaksi ja saa kokeilla vähän jotain uutta. Mahd. äiti tulee kaveriksi leipomaan ja varmaan se ulkomailla asuva ystävä josta tulee kummi.

Vauvakutsuja mulle ei järjestetty. Olis ollu kiva, mutta ei ole ollut meidän kaveripiirissä tapana ja toisaalta mulla on niin erit kaverit (lapsuus, lukio, opiskelu, työ) jotka ei toisiaan juurikaan tunne (no, polttareissa ja häissä tavanneet) ja välimatkat pitkät joten sekin ois tuonu haasteita. Näin ollen en kyllä hirveästi vauvakutsuja odottanutkaan.

Mä muuten tajusin, ettei minusta taida olla yhtään kuvaa raskausajalta. Meillä on ihan järkkäri, ettei kuvan otto pitäs olla ongelma, mutta viihdyn paremmin kameran toisella puolen. Pitänee illalla pyytää miestä kuvaamaan. Voisikin katella vähän netistä kuvia ja ottaa vähän taiteellisempi kuva.

Nyt palaan takaisin käsitöiden pariin.

Vihervaara & nappula 37+0

Viikko vaihtui ja nyt ois vauva täysaikainen!! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Onnea Nanneli82 vauvasta!

Käsitöistä: Nyt kun on joutunut lepäilemään useamman viikon, niin olen kaivanut kutimeni esiin. Tosin en vauvalle tee mitään, vaan esikoiselle yritän saada aikaiseksi villahaalaria talveksi. Mun onni on, että sitä tarvittaneen vasta ensi vuoden puolella :) Olen nimittäin aivan onnettoman hidas neuloja, enkä todellakaan osaa tehdä mitään. Tästäkin ihan perusohjeesta olen joutunut jo muutamia kertoja soittamaan viisaammille kanssaneulojille... No, toinen puntti on kohta valmis, enää alle kymmenen kerrosta jälellä siitä. (Ja sit se toinen puntti ja yläosa kokonaan.)

Babyshower:
Mulle ei ole järkätty tästä eikä aiemmastakaan vauvasta. En tosin ole ollut mukana järkkäämässä kellekään, joten en edes olettanut, että miulle järkättäisiin. Mutta olisi ollut kiva saada kavereita käymään täällä, tai treffata niitä jossain muualla vaikka sitten babyshowerin varjolla, kun ollut aika yksinäistä viime viikkoina. Jostain syystä kaikki kaverit, jotka ennen ovat olleet kotona lasten kanssa, ovat tänä syksynä palanneet töihin, joten ei ole ollut viikolla kahviseuraa lainkaan.

Leijonamama: Hienoa, että kaveri oli itse päättänyt kääntyä oikeinpäin!

Isyyspakkaus: En ole tehnyt koskaan sellaista, tiedän että mies ei välttämättä osaisi arvostaa sitä niin paljoa. Lisäksi esikoisen aikaan suunnittelin sitä, mutta mies sai lahjaksi perheeltään ja kavereiltaan melkein kaikki ne asiat, jotka olin suunnitellut pakkauksene laitettavaksi (kuten Vauva - käyttäjän opas -kirjan yms.), joten en sitten keksinyt enää uusia ideoita.

ON: Täällä taas alkanut epäsäännölliset supistelut vaivaamaan. Kun ei esikoisen synnytystä miettien tiedä ollenkaan, että koska pitäisi lähtää näytille synnärille. Torstaina on neuvola, joten pyydän, että siellä joku katsoisi tuon kohdunsuun tilanteen. Ärsyttää, kun ei tiedä onko nämä supistukset tehneet mitään vai ei siellä, ja tuleeko esim. kiire sitten lähteä sairaalaan.

Ja flunssa yrittää iskeä päälle. Ääntä ei juurikaan tule ja kurkku on tosi kipeä. Esikoinen tietysti käyttää tilannetta hyväkseen, eikä ole kuulevinaan ohjeita tai kieltoja. Toivottavasti ei mitään pahempaa satu. Toissapäivänä meinasi vetää kuuman silitysraudan päälleen silityslaudan päältä, kun en päässyt tarpeeksi nopeasti perään eikä uskonut mun kieltoja mennä tiettyyn huoneeseen. Onneksi mies kerkesi väliin, ja taisi poitsu hieman säikähtää, kun me molemmat huudettiin säikähdyksestä niin paljon.

clearbrook 37+4
 
Nannelille suuret onnittelut vauvasta!! :flower:


Isyyspakkausta en ole jaksanut alkaa tekemään, en tehnyt silloinkaan kun esikoinen syntyi.

Babyshowerit olis hauskat mutta ei meidän kaveripiirissä ole koskaan järkätty sellaisia kellekään, olis hauskaa joskus osallistua moisiin.

Ristiäisiä en uskalla vielä kauheasti miettiä. Odotan että vauva on ensiksi maailmassa ja katsotaan sitten. Ite ollaan sinne leipomassa, tai ainakin äitini ja anoppini auttaa leipomisessa.

Käsitöitä tykkään tehdä kovasti, mutta ei tahdo oikeen olla siihen aikaa. Kesken olisi vauvan virkattu peitto tällähetkellä.


ON: Supistelee epäsäännöllisesti, kipeämmin ja ei kipeämmin. Kovasti odotellaan milloin vauva jo syntyisi. Mies on veikannut että vissiin tän viikon torstaina, no en kyllä tiedä mistä se on sen saanut päähänsä. :D Eka laskettu aika mulla olis jo 27.9 (hui!), jota sitten kyllä siirrettiin. Vauvalle olisi kaikki valmiina jo. Keitin tuossa juuri äsken pari tuttia. Sairaalakassia en edelleen ole pakannut mutta lista on valmiina kun lähtö sitten koittaa. Neuvola on taas perjantaina.



Pauki 37+6
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
oi, tännehän on vauvoja tupsahtanut! ONNEA:flower::heart:
Ihanaa, kohta se alkaa olla päivittäistä. Toivottavasti mun vuoro ei vaan ois vielä pitkään aikaan;). Ei siis kiirettä synnärille, saa mennä reilusti yli lasketunki. Missään raskaudessa ei ole ollut kiire, kaks kertaa laskettuaika on ollut sen verran lähellä joulua että se on jännittänyt, mutta molemmat joulukuun lapset ovat syntyneet meillä ajallaan, eikä oo tarttenu lähtä jouluna synnärille:).

Babyshowereista on ollu puhetta; minä oisin semmoset saanut ekaa kertaa, mutta kielsin järkkäämästä:LOL:, mua ahistaa ajatuskin että olkisin keskipisteenä tommosessa..Outo lintu vissiin oon:whistle:... Kaks läheistä ihmistä yllättivät mut silti viime viikonloppuna ja veivät syömään ja shoppaileen ja olivat tehneet ihanan äippäpakkauksen mulle, missä oli mm. vauvalle Noshin peitto, vaatetta, paapu-helistin ym. Oli ihana yllätys, ja kaiken kruunas ku mies oli mun reissun aikana siivonnu kodin lattiasta kattoon:heart:

Omaa napaa: verenpaineet on vähän nousussa, seuraan kotona mittarilla ja pissaluiskilla alkaako raskausmyrkytystä taas tekemään. Muuten olo ok, Sf-mitta menee omia käyriään, oli rv35 34,5cm, mutta tuskin isoa vauvaa silti tulossa, maha on vaan niin korkealla, eikä ole laskeutunut yhtään. Yöt ramppaan vessassa...

Poks poks rv36, apua ku tuo aika juoksee ihan liian nopiaa...
 
sinnuli, mulla myös kookas sf-mitta, viimeviikolla rv 34+5 oli 34 cm :) Katsoin että tuosta kuopuksesta se on ollut kyllä vielä suurempi ja mulla on olleet vauvat aina tosi korkealla. Hyvin on keskikropassa tilaa, vaikka on korkealla, niin silti ei ahdista :)

Ristiäisiä olette miettineet, niin mäkin olin jo alkuraskaudessa miettinyt ne valmiiksi :D Miehellä osuu kolmekymppiset aika lähelle, niin pidämme synttärikahvitukset samassa. Kummit on myös pyydetty ja alustavasti kakuntekijäkin :) Toisen tyttären kummi on kondiittori koulutukseltaan ja hän on yleensä tehnyt kakut juhliimme, viimeksi leipoi myös muita juttuja. Anoppi ja miehen sisko on myös osallistuneet leipomisiin, joten ne asiat on kunnossa. Itse en ole kovin innokas keittiöihminen, joten on ihanaa, että lähipiiristä heitä löytyy :)

Ensi maanantaina menen sitten äitiyspolille sopimaan sektiopäivää ja saan samalla pojasta kokoarvion, tulee jännä päivä :heart:

kääkkis ja sisu 35+3
 
Kiitos onnitteluista! Dita lapsivedet meni yöllä varoittamatta, tosin illalla tuli pieni satsi alkuun, jonka hoksasin lapsivedeksi vasta kun sitä alkoi tulemaan muutamaa tuntia myöhemmin oikein kunnolla. Samana päivä sanoin miehelle, että on vaan sellainen fiilis, että nyt koti äkkiä kuntoon ja loputkin vauvanvaatteet pesuun, ja rupesin samantien pyykkäämään ja järjestämään. Että kaipa jonkinlainen vaisto sitten kertoi tulevasta :)

Mies sai lahjaksi synnäriltä päästyämme Nhl14-pelin, josta oliksin tosi ilahtunut :)

Hyvää loppuodotusta kaikille!

Nanneli82 Oys + ihana poikavauva 10 pv
 
Täällä sain juuri tehtyä liikelaskennan. Kaveri on ollut koko päivän hiljaisempi, ja eka laskennalla sain vain viisi tai kuusi liikettä tunnissa. Join vähän omenamehua ja toisen tunnin aikana sain juuri ja juuri kymmenen liikettä. Tai siis sain kymmenen liikettä 55 minuutin aikana. Vartin on taas ollut hiljaisempaa. Kipeitä supistuksia tullut vartin välein kolme kertaa. Muutama harkka ennen sitä. Saas mähdä mihin tästä kehittyy, ja pitääkö tänään vielä soitella äitipolille...

clearbrook 37+4 (edelleen)
 

Yhteistyössä