Lokakuun lapset 2013 <3 *helmikuussa*

Huomenta odottajat :)

Onko tietoa mistä PK-seudulla saisi halvimmalla varhaisultran?

(.) Meillä esikoinen flunssassa, juuri selätettiin oksennus tauti niin nyt taas kipeenä :(
Toivon kovasti, että kerkeisi tuo poika nukkumasn kokonaiset yöt enen vauvan syntymää. Poikahan on siis juuri täyttänyt 1v eikä koskaan ole vielä kokonaista yötä nukkunut vaan herää n.2-10krt yössä.
Raskausoireina on järjetön palelu ja väsymys varsinkin iltaisin.
Onneksi saatiin nyt isompi asunto. Asutaan tällähetkellä 60 neliöisessä kaksiossa, mutta ensikuussa muutto 80neliöiseen kolmioon :)
Sori hieman lyhyt teksti kun puhelimella näpertelen ja esikoinen haluaa leikkiä :D
 
Vanha äiti 39 vee plussannut. En tiedä miten päin tässä olisi. Kummasti se heittää häränpyllyä elämä. Olen joskus säälinyt vanhoja äitejä ja kas tässä sitä itse ollaan. :) Viikkoja takana 7 ja oloja pitänyt jo ainakin viikon verran (=oksettaa, pyörryttää ja väsyttää). En tiedä uskaltaako tästä vielä iloita. Jotenkin on sellainen tunne, että tämä raskaus ei suju loppuun saakka hyvin. Toinen lapsi kyseessä.
 
Hei!

Kylläpäs te ootte taas kirjotellu paljon! :D

Onnea kaikille plussanneille ja hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Itellä ous vu perjantaina! Enkä viläkään tiiä mihin vien muksun hoitoon siksi aikaa.. En haluais edelleenkään viiläsitä mihen veljen akalle.. En luota siihen harakkaan niin paljon... :kieh: Mut ei taija olla vaihtoehtoja..

Jänskättää kans ku työtki alkaa 11.3. eikä kukaan tiiä et oon taas paksuna. Osastonhoitaja ei varmastikkaan oo yhtään mielissään...

Voi jee tätä väsymystä. Oon koko ajan niin väsyny et ihan parisuhdekki kärsii! Mies ei vaan ymmärrä miksen halua "heilutella peittoja".. |O
 
Ei naikkari kokonaan kiinni mene, vaan siellä hoidetaan pelkästään riskiraskaudet. Kuten mut. :-/ Sektio siis edessä, taas.

Hoitopaikat vähenee niin, että vuosittaisesta 5500 synnytyksestä remontin ajan hoidetaan siellä vain 2500. Jorviin ja Kättärille lisätään paikkoja.
 
Moikka!

huh, kylläpä tekstiä on tullu neljässä päivässä! ihanaa.. koitan jossain vaiheessa kahlata ne lukemattomat 6 sivua läpi =)

Mulla ollu niin järkky olo viimeset päivät, että on kyllä menny oksennusta pidätellessä. Tässä raskaudessa on huomattavasti huonompi olo kun aiemmissa, toivottavasti ei merkkaa sen kummemmin mitään :| Tää päivä on menny vähän paremmin kun alotin aamun sängyssä syömällä valkosipulikrutonkeja ja sen jälkeen tasasesti tunnin kahden välein jotain, mehua, hedelmää, näkkileipää, ruokaa pieni annos, pari keksiä jne. Pidempiä taukoja en uskalla nyt tänään pitää kun olis kiva olla edes vähän enemmän kuosissa illalla... Pitäs vähän juhlia miehen kanssa nii ei viittis maata valkosena sohvalla..

Luen ja kommentoin noita aiempia juttuja jossain vaiheessa... mut jos on tullu uusia nii tervetuloaja vanhoille vointeja :heart:
 
Ehkä nyt vihdoin uskallan tulla listoille, eli pecanpie, 24v, 1. lapsi , TAYS ja laskettu aika 20.10

Kunnan tarjoama vu olisi 7.3, mutta nyt on niin huoli koko ajan päällä, että päätin varata Terveystalolta ajan 28.2, silloin pitäisi olla 6+4. Toiveena olisi varmistus, että siellä olisi jotain oikeassa paikassa, vaikkei syke vielä kuuluisikaan. :/ Vaikkei mitää oireita olekkaan, mitkä kertoisivat keskenmenosta niin silti nyt menen oman mielenrauhan takaamiseksi viikkoa aiemmin jo.. On se kumma kuinka voi olla niin iso huoli jostakusta jota ei koskaan ole tavannut eikä edes vielä tuntenut, silti se on se oma pieni lapsi joka siellä kasvaa ja haluaisi tietää heti nyt, että siellä on kaikki hyvin. :ashamed:

Luen paremmalla ajalla lisää ketjua, hurjasti aktiivista porukkaa kirjottamassa! :)
 
Voikun te kerkiätte tänne kirjottelemaan paljon :) Yritän keritä lukemaan kaikki jossainvaiheessa, mutta nyt ähän pelko vuodatusta :(
Tänään olin varhais ultrassa ja todella pieni näkymä saatiin aikaseksi ja heti neuvolatäti sano että onkohan mennyt kesken tai tuulimuna :( Voi helvetti sentään.
Viikkoja nyt 6+5? Päätettiin tehdä niin että 1.3 ultrataan uudestaan ja katsotaan onko kasvanut ja löytyykö jo syke ellei vuoto ja kivut ala. Outoja kipuja on ollut. Onkos teillä muilla kipuja miten?? Miten jaksaa monen viikon odottelun ja pelon taas :(
 
Neilikkakirsikka Mulla on vähän sama pelko pepussa, kun kersikin kanssa olemaan synnärillä toisen kanssa vaan 20min, josta vielä 10 min meni siihen että kinasin kätilöiden kanssa saanko vaatteita ite veke vai en.. No tutkimuksen jälkeen ponnistinkin jo pojan ulos.. Samaa siis kovasti mietin, että miten sitä kerkiää laitokselle asti??

Sinnuli Kiva lukea sun synnytyskooste ja huomata, että seuraavan synnytys voi kestää myös kauemmin kun edellisen, joten jospa tämän meidän viimeisen kanssa selvittäis kunnialla laitokselle ja sais jotain kivunlievitystäkin :D

Täällä jotkut kirjotti itkeneensä Duudsonien jaksossa.. NIIN MÄKIN ja mies nauro vieressä, että vitsi sä oot sekasin.. :LOL:

Tagzy Mun ei oo kanssa kahvia tehny enää mieli viimeseen 4 päivää.. vaikuttanee toi pahaolo asiaan, mut ei vaan tee mieli ollenkaan nytkään vaikka on tänään vähän parempi olo jo..

no nii.. jatkan myöhemmin pääsin jo sivulle 25 :)
 
Tervetuloa uudet plussanneet :flower:

fenixlintu: Sulla on hyvä LA ;) Mullakin on ihan itse laskettu, eli voi kyllä muuttua vielä.

En muista minkä ikäisenä meidän tytöt on siirtyneet pinniksestä, mutta poika nukkuu siellä edelleen ja nyt on 2v. vanha. Kohta täytyy alkaa häntä totuttamaan myös normaalisänkyyn :)

Äiti0708: Toivottavasti kaikki on hyvin. Kamala olo tuli sun puolesta :( Halauksia odotteluun, en voi kyllä muutakaan sanoa :hug: Mulla on ollut päivästä riippuen suht tuntuvia menkkasärkyjä muniksissa, tänään ei ole ollut mitään. Silloin juilii varsinkin jos olen väsynyt.

kääkkis ja sisu 5+1
 
Moikka moi

Eli se uus VU 5.3 ja N 8.3 ja laitetaan LA 12.10 minkä gyne sano. Mutta luulen että muuttuu vielä.

Tervetuloa uusille

ON täällä paha olo edelleen. Koko ajan jotain pientä pitää syödä, että pysyis olo suht hyvänä. Kiinteetä ei uskalla kauheesti syödä.

Fossiili ja pikkunen 6+3
 
Onnittelut uusille ja tervetuloa! ihanaa oli myös kuulla ainakin muutamat hyvät ultrakuulumiset =)

Mun olo on ollut nyt aikasta huono.Eilen piti oksentaakkin ja sitten olikin hankala enään saada mitään alas ja yökin meni sitten pyöriessä tosi huonossa olossa.Tänään oon ollut sitten fiksumpi ja oon syönyt vähän väliä.Joka on myös hankalaa,ku lapsetkin sitten tulee viereen roikkumaan ja vaatimaan ruokaa.Haluan kuitnekin pitää niillä rytmin syömisessä,eikä niin että napóstelevat kaikkea pitkin päivää.Oonkin sitten varmaan kohta aika haka syömään piilossa ku salassa pitää kaappeja raotella ja mennä johonkin piiloon syömään :LOL:

Pissahätä on jatkuvasti ja varsinkin sillon ku makaan eli yleensä öisin.Rasittaa nousta monta kertaa yössä vessaan ja sit en enää saa unta ku oon niin huono nukahtaan.

Ja sitten se väsymys... en muistanutkaan kuin kovaa se voi olla ja kuin rankkaa se on ku on jo monta lasta eikä vaan pysty lepään aina ku tarvis.Onneksi oon monena päivänä pystyny nukkuun poikien kans päikkärit.Eikä tosiaan sekään vie yöunia ku illalla ysiltä oisin jo uudelleen ihan valmis nukkuun=)

Onhan tää niin ihanaa ku tulee vauva,mutta kyllä mää luulen että en tuu kauheena nauttiin tästä alkuraskaudesta tän olon,väsyn ja pissahädän kans.Ja sit vielä ku oli niitä huolia niin kovasti.Onneksi niitä ei enään oo ku huono olo on nyt pysynyt ja ultrassa oli kaikki hyvin.
Yleensä olen rakastanut raskaana oloa mutta nyt ku tarkaan mietin niin voi olla että muissakin raskauksissa se nauttiminen on tullut vasta alun pelkojen,väsymyksen ja pahoinvoinnin jälkeen:LOL: Keski ja loppuraskaus on niin ihanaa :heart:
Nautin siitä ihanasta pallomahasta ja tykkään korosta sitä ihon myötäsillä vaatteilla.Muistan ku ootin ekaa ni anoppi yritti lahjottaa mulle kunnon telttoja ettei maha näkys.Ennen se kai on ollu jotneki häveliästä jos uusi raskaus näkyy? Minä kyllä annoin ja annan mahani näkyä ja kannan sen ylpeänä.Niin ylpeä kyllä oonkin nuista kaikista lapsistani:heart:

Niin ja ne vauvan liikkeet on kans ihan parasta:heart:

Ihanaa ku yhtäkkiä on jo rv 7 tullut täyteen ja nyt on vähän ylikin.Tuntuu jotnekin heti paljon turvallisemmalta ku mulla keskenmenot(myös keskeytynyt keskenmeno ja kohdunulkonen)ollu rv.6. Nyt ollaan ylitetty se ja nähty vielä että ultrassa kaikki hyvin.

Nyt täytys alkaa vissiin siivoomaan keittiö ku tuntuu että kaikki maholliset astiat on jo likasena päivän syöntejen jäliltä ja pitäs vissiin jostain astioista syödä iltaruokakin ja ehken myöskään halua että mies pökrää töistä tultuaan ku näkee tän siivon:LOL: Lapset on myös kantaneet kortensa kekoon ja sotkeneet eteis/aulasta olohuoneeseen asti joka paikan.Pitäs nekin vielä saada puhuttua siivoomaan.Reippain siivooja eli esikoinen lähti just omaan harrastukseensa niin pakko yrittää saada nuo pienet reipastuun.Ku jaksas nyt itekki reipastua..

Hmm täällä oli vissiin jotain nukkumis järjestelyistä puhetta.Meillä se tilanne että ahasta tulee ja oikeestaan on jo.Meillä on kyllä omakotitalo ja ihana suuri piha jossa lapsilla tilaa juosta,mutta sisätilat ei vaan riitä.Vain yksi lastenhuone jossa tällä hetkellä nukkuu kolme lasta.Pienin pinnasängyssä meidän huoneessa(joka on äly ahas makkari) ja nyt siis vauvan tullessa vauva tulee pinnasänkyyn ja tää sitten 3vuotias muuttaa lastenhuoneeseen.Oon suunnitellu että ostettas kaks kerrossänkyä niin huoneeseen mahtus jotenkuten.Ja laajennus emillä tulee olemaan ajankohtanen kyllä niin pian ku mahollista.kamala vaan et rahaa ei oo ja mun äippärahakin tulee olemaan jotain ihan hirveen olematonta ku en oo ollu tässä välissä töissä ja tosiaan tuo tän hetken kuopus kerkee täyttää 3v ennen vauvan syntymää niin en saa sitä hyvää äippärahaa mitä muilta oon saanu.. Mutta ajattelin et jos yrittäs jostain koitaa säästää ja sit pikkuhiljaa toteuttas sen laajennuksen.Yks makkari tulee alkuun tosta sisävarastosta ja sit myöhemmin ku on rahaa tulee autotallista yksi iso makkari.Meillä saa peräkkäin syntyneet tytöt jakaa toisen huoneen ja sit peräkkäin syntyneet pojat toisen.Pitää sit myöhemmin katsoa mihin vauva sijoitetaan kuhan on liian iso nukkuun äitin ja isin kans.

Niin ja tuosta ikäerosta.Meillä lapset syntyneet aina noin kahden vuoden välein ja ovatkin tosi hyviä kavereita keskenään.Isot tytöt leikkii paljon kahestaan ja pikkupojat kahestaan,mutta välillä myös leikkivät kaikki yhessäkin.
Mutta nyt mietityttääkin miten käy tän pienimmän sisarussuhteiden ku ikäeroa tulee tän hetken nuoromapaan just se 3v.Tuntuu että tuo kaks vuotta on ollut just hyvä ikäero ja itekkin on jaksnaut hyvin,mut nyt ku tulee kolme vuotta niin mietin jääkö tää pikkunen sisarusten leikeistä ulos.Ja varsinkin jos on tyttö ku pojat leikkii aika paljon "poikien" leikkejä ja meillä tytöt varsinkin pienenä olleet niin prinsessoja et jos tää pienin ois samanlainen niin oisko sillä ollenkaan prinsessaleikkeihin kaveria.Jos on poika niin luulen että ehkä joskus 2-3vuotiaana pääsee mukaan poikien leikkeihin.
Eli tytöstä oisin ehkä enempi "huolissani"

Toisaalta ois itestäkin taas ihanaa liittyä tyttöjen leikkeihin ja ostella mekkoja ja tehä tyttöjen juttuja pienenkin kans mutta ihan yhtälailla on ihanaa seurata poikien kasvua ja huristaa junilla.

Meidän tytöt on niin kovia hoivaajia että ne ainakin pitää pienen puolia ja hoivaavat jos ei heistä nyt enään muuten leikkikaveria ole ku ikäero niin suuri.Rakkautta ei siis ainakaan tuu vauvalta puuttuun.

Mitään kauheeta mustasukkasuuttakaan en pelkää tulevan ku meillä ei oo sellasta koskaan kellekkään tullut.Oon ottanu heti 2vuotiaankin mukaan vauvan hoitoon ja antanut niin paljon huomiota isommallekkin kuin vaan oon jaksnaut ja pystynyt.Toisaalta tää meidän 2v saa nyt olla pisimpään äidin vauvana näistä neljästä lapsesta niin saa nähä kuin haluaa jakaa äitiä oikeen vauvan kans.

Joo mutta nyt lopetan siivouksen välttelyn ja lähen siivoon ennenkuin oikeesti tulee liian huono olo ja en enään pysty:D

rakkaudesta äiti rv.7+2 & lokakuun lapsonen :heart:
 
voi ei äiti0708 :'( nyt vasta huomasin tuon sun kirjotuksen ja voi surku mitä ultra kuulumisia.Ei tuu varmasti oleen helppoa ootella nuin pitkään :hug: Paljon voimia.Toiovtaan parasta ja jos on mennyt kesken tai tuulimuna niin tulis nyt sitten itestään pois.Itestä oli paljon raskaampaa ku piti ootella eka uutta ultraa(sen jälkeen ku oli nähty ettei sydän syki ja alkio on 2viikkoa pienempi ku pitäs) ja sit niitä tyhjennys lääkeitä ja vuotoa,kuin se keskenemno joka alko itestään.
Mut toivoaan vielä et kaikki oliskin hyvin:hug:
 
Raskaus oireita onneksi on ja eivät ole ainakaan vähentyneet. Kuvottava olo heti jos suuhun ei ole jotain kokoajan pistämässä ja tekee mieli jotain raikasta. Kaupassa jonossa tulee tuskahiki ja pyörryttää. Väsymys on melkoinen ja itku herkkä :)
 
  • Tykkää
Reactions: kääkkis82
Äiti0708 paljon jaksuja..voin kyllä sen verran lohduttaa että ite kun kävin ekassa ultrassa, niin ei näkynyt oikeen mitään..huima muutos siihen kun eilen kävin uudestaan..miten kasvanut oli ja syke ja kaikki.

Tänään soitin neuvolaan..huomenna jo eka neuvola :D
 
Heips....taidan uskaltautua ilmoittautua ryhmään vaikka olo on vielä todella epävarma ja pelokas mutta silti samalla toiveikas ja todella iloinen! :heart: Tein viikko sitten jopa kaksi testiä jotka molemmat näyttivät plussaa..nyt olen testejä tehnyt jo varmaan viis :D Olotila vaihtelee laidasta laitaan vaikka lapsi on todella toivottu mutta vielä ei uskalla iloita koska kaikki vasta niin alussa. Uskalsin kuitenkin varata neuvola-ajan jo viime viikolla ja salaa tutkaillu kaikkea netistä vaikkakin sieltä löytyy kauheuksiakin mitä ei pitäisi lukea :) Lapsi on tosiaan ensimmäinen ja olen 31v, avopuoliso on pari vuotta vanhempi.
Tuli taas paniikki kun luin muiden kirjoituksia keskenmenoista yms. Miten ihmisen pää voikin mennä näin sekaisin ilosta ja samalla pelosta?! Nyt vaan turha stressi pitäisi saada pois....menispä aika pian pari viikkoa eteenpäin! Mietin jo että pitäiskö varata aika varhaisultraan, josko se vähän helpottaisi olotilaa ja ainakin saisi tietää onko masussa elämää vaiko kenties tuulimuna tms?

31v., ensimmäinen lapsi ja laskettuaika olisi 20.10 :)

Ihanaa odotusta kaikille!! :) :heart:
 
Huomenta

Äiti0708 :hug: Ikävää ettei ultrasta tullut mitään hyviä uutisia.

Tervetuloa taas uusille :)

ON Eilen oli ihmeen hyvä olo koko päivän ja toki sitten piti alakaa hötkyileen heti että onkohan kaikki ok. No illasta nukkumaan mennessä eto olo hetken aikaa käväs. Onneksi tänään on se VU niin näkee että onkos tuolla masussa kaikki niinkun pitää. Harmittaa vaan ku se aika on vasta iltapäivällä niin tulee pitkä päivä oottaa.

zannukka 7+4
 
Ilmoittautuisin mukaan. Oon jo muutamia viikkoja lukenu teidän postauksia, mutta itse en ole vielä uskaltautunut mukaan, joskohan sitä nyt uskaltaisi... Nyt tulee sitten täysin omanapainen postaus

Olen 28v ja mies 30 ja ensimmäinen lapsi tulossa. Asutaan rivitalossa, mutta muutetaan loppuviikosta omakotitaloon ja aloitetaan iso remontti. Meillä on 2 koiraa ja molemmat kuljetaan töissä, miehellä vakipaikka ja itsellä määräaikaisia sopimuksia, mutta ala, missä en ole työttömäksi jäämässä. Meillä "lapsen tekoa" takana 2v ja lapsi saatiinkin alulle vasta ICSI:llä (inseminaatiota tai IVFää ei edes kokeiltu) ja ensimmäisestä hoidosta tärppäsi. 2 vuoteen mahtuu myös yksi luomuraskauden km rv 6+1. Raskausaikana oireena on ollut arat ja turpeat rinnat sekä lievä pahoinvointi. Maanantaina yllättäen tuli veristä vuotoa, rv 6+5, mistä säikähdin kovasti ja pääsin klinikalle ultraan, missä näkyikin sykkeellinen, viikkoja vastaava sikiö. Ruskuaispussi oli niin että näytti kuin kaverilla ois ollu ilmapallo Pidettiin klinikalla voimassa vielä alkuperäinen VU 27.2. ja aloitettiin lugesteroni vielä takaisin tueksi. Vuotoa ei ole enää ollut, onneksi. Toivottavasti ilmapallokaveri pysyy kyydissä.

Meillä siis la 9.10. Ensimmäinen neuvola 13.3. VU 27.2. Niskaturvoke uä 27.3.

Ps. Värejä en saa vaihdettua, sori...

Terv. Vihervaara & ilmapallokaveri 7+0 *poks*
 
Äiti0708 voi kun homma kääntyis vielä parhain päin!

Itsekin panikoin täällä, mulla raskausoireet tosi vähäisiä: tissit hieman arat, ehkä hieman viluttaa, nukuttaa kyllä aika lailla ja mieliala aika hankala. Ihmettelen miks mulla ei ole tota pahaa oloa mistä kaikki täällä valittaa... Joo tiedän, että kaikille sitä ei tule, mut silti...

Mulla sormet syyhyyää et soitan mehiläiseen ja aikaistan sitä ultraa. Sama se kaiketi on meneekö sinne 6+4 vai 7+0 eiks vaan? Ainiin, oon rampannu lääkärissä 3 kertaa viikon aikana... viime viikolla tuli joku hiton hiivatulehdus/emätintulehdus ja eilen pissatulehdus. Kiva!

Pitelen täällä peukkuja pystyssä kaikkien puolesta et ei tippuis jengiä täältä enää pois!

Tyhmä kysymys muuten, mitä toi POKS tarkoittaa? "Pitäis olla kakara sisällä? " :)
 
  • Tykkää
Reactions: lapinäiti
Huomenta kaikille.

Tänään tuntuu taas paremmalle päivälle joten jatkan selausta :)

Zanukka Muistahan sitten, et saattaa käydä närästämään toi sun maittava ruokavalio :LOL: Se se vasta hirveetä onkin ..

Laala Kannattaa alottaa ajoissa tytön "kouluttaminen" omaan sänkyyn. Se vaatii paljon hermoja ja väsyttämistaktiikkaa. Meillä ei kestänyt kovin kauaa, kun jo puoltoista vuotiaana nukku omassa huoneessa omassa sängyssä ja ei annettu yhtään siimaa, aina vaan takasin omaan sänkyyn jos taapersi meidän huoneeseen yöllä.

Jösses mitä mömmöjä te syötte!! leivän päälle tomaattipyrettä?? :x Mistä tommonen tulee edes mieleen? Hyi helvata.. :LOL:

Kairi Muistan itse kuopusta odottaessa miten ajattelin, että teenkö väärin esikoista kohtaan kun meille tulee toinenkin vauva, että esikoinen ei enää saakaan akikkea huomiota ja aikaajoin podin huonoa omaatuntoa koko asiasta ja tunsin suurta ahdistusta miten saan jaettua rakkauttani molemmille ja tasaisesti ja riittääkö rakkaus molemmille? Nää ajatukset pyöri mielessä enemmän ja vähemmän koko raskauden ajan, mutta pojan synnyttyä homma meni hyvin luontevasti... Isosisko otti pikkuveljen tosi hyvin vastaan ja halus hoitaa ja halailla ja pussailla. tärkeää on huomioida esikoinen myös hyvin vahvasti vauvan synnyttyä. Itse otin esim imetyksen aikana tytön viereen istumaan ja kateltiin kirjoja jne.. En siis sulkeutunu mihinkään yksin vauvaa syöttämään.. Ikäeroa lapsilla on 1v ja 10kk, tuleville tulee 1v ja 5kk, joten voipi olla hiukan haasteellisempaa, kun kuopus vielä itsekin NIIN pieni.

Bethany Itse suosittelisin kovasti aloittamaan JO NYT totuttamisen omaan sänkyyn. Esikoinen tulee olemaan muuten NIIN mustasukkainen kun vauva vie sen "paikan". Normalisoitte tilanteen pikkuhiljaa ja selität tytölle, että isän paikka on äidin vieressä ja hän nukkuu omassa sängyssä.. Vaikeeta tulee olemaan mutta kannattaa tehdä se nyt hyvissä ajoin ennen vauvan tuloa. Oletko ajatellut sellasta, että kun tyttö tottuu ajatukseen nukkua omassa sängyssä saattaa hän nukkua siellä jopa paremmin kun sinun vieressä.. Näin meillä ainakin.. Tosin kuten jo mainitsin, niin meillä tyttö nukku omassa isojentyttöjen sängyssä jo puoltoistavuotiaana, ja se isojen tyttöjen sänky olisin avainasemassa..

fenixlintu naikkari menee joo tosiaan remonttiin, mutta ei se aiheuta mitään ruuhkia, kun muihin husin paikkoihin on lisätty kapasiteettia, joten salit, vuodepaikat ja hoitajat pysyy määrällisesti samoina, eri sairaaloissa vaan.

No nii, vikalla sivulla.. julkastaan välillä niin ei katoa..
 
  • Tykkää
Reactions: zannukka
No joo.. täällä siis vointi hiukkaparempi taas.. tosin tuntuu toi olo hiukan jo taas kurkkaavan.. Pitänee taas ottaa joku näkkäri tai jotain.. Mulla mieli tekee kans kylmää ja erikoista on, että suurempia makeanhimoja ei nyt ole muutamaan päivään ollu.. Karkkiakin oon yrittäny napostella, et sais sokerit pidettyä ylhäällä, mut ei oikein tee mieli.. No en valita todellakaan HYVÄ NIIN! Ihmeellistä vaan kun tää on jotenkin tosi erilainen tää alku kun kahdessa edellisessä.. No joo.. Tänne ei suuremmin ihmeitä.. Päivien polttelua..

7+3
 
Jestas että tämä aika m-a-t-e-l-e-e eteenpäin. Neuvolaan vielä kaksi kokonaista viikkoa! Miten jaksan odottaa?

Oireita ei ole juuri paljon mitään. Pientä etovaa oloa silloin tällöin (kun on tyhjä maha), vähän arat rinnat ja vessahätä öisin, nälkä ja pientä väsymystä. Siinä ne on. Mutta olen kyllä iloinen siitä ettei ole sitä pahaa oloa, koska se on kyllä surkeeta. Mut ehtiihän se vielä iskeä...

Mun vihreät äitiyshousut tulivat eilen, mutta en ole kerennyt kokeilla niitä vielä. Joo, tiedän että se masuosa on vielä liian iso, mut pitäähän se takamus ja reidet mahtua niihin kans että parasta kokeilla nyt että varmasi mahtuvat kun takamus levenee :LOL:.

Uusia tullut jälleen lisää. Tervetuloa joukkoon =).

Nukkumisjärjestelyistä on ollut paljon puhetta viime aikoina. Meillä kaikki kolme lasta nukkuvat samassa huoneessa (koska haluavat), mutta esikoinen siirtyy varmasti vuoden parin päästä omaan huoneeseen. Meillä on kaksi yövaeltajaa jotka heräävät usein öisin ja kävelevät meidän huoneeseen. Meillä on yksi varasänky johon keskimmäinen usein tulee nukkumaan. Kuopusta vien yleensä takaisin omaan sänkyyn ja makoilen vieressä kunnes nukahtaa uudestaan.

Muuten kaikki lapset ovat oppineet nukkumaan omissa sängyissä alusta asti, ja pinnasänky on ollut eri huoneessa, tai siirretty aikaisessa vaiheessa eri huoneeseen, koska muuten en saa nukuttua. Herään jokaiseen ähinään ja puhinaan ja vauvathan ääntelevät koko ajan :).
Kuopus (2 v) siirtyi muutama kuukausi sitten tavalliseen sänkyyn kun ei enää suostunut nukkumaan pinniksessä. Muut ovat vaihtaneet sänkyä suunnilleen samassa iässä.

Välillä yöt menevät hyvin, ja välillä huonommin. Sanon yleensä etten ole nukkunut kunnolla kohta kahdeksaan vuoteen (esikoinen 8 kesällä), koska siltä se tuntuu. Ja nyt tää hullu hankkii vielä vauvan jotta saisi valvoa ainakin seuraavat kaksi vuotta :LOL:. Mutta olenhan jo tottunut...
 
  • Tykkää
Reactions: Lokakuinen
icy
Onnittelut kaikille uusille plussanneille!:heart:

Pikainen omanapailu, mulle vois lisätä neuvola 7.3. ja LA 21.10. Mietitään vielä varhaisultraa, toisena hetkenä oon jo soittamassa ja toisena taas luottavaisin mielin odottamassa myöhempään. |O
 
Mulla on kyllä niin hyvä olo, eikä mikään ällötä, mikään haju ei tunnu pahalta, kahvikin maistuu. Vähän väsyttää, mutta se vois mennä oikeastaan vuodenajan piikkiin ja rinnatkaan ei juuri oo tänään kipeet. Mahdankohan mä raskaana ollakaan?
Siis teinhän testin 4+0 jolloin digi sanoi että raskaana (jonka jälkeen en kokenut enää tarvetta testailla enempiä), mutta siis tää olo on aivan liian normaali... ja vielä viikko pitäs kestää varhaisultraan...
 

Yhteistyössä