Onnittelut uusille ja tervetuloa! ihanaa oli myös kuulla ainakin muutamat hyvät ultrakuulumiset =)
Mun olo on ollut nyt aikasta huono.Eilen piti oksentaakkin ja sitten olikin hankala enään saada mitään alas ja yökin meni sitten pyöriessä tosi huonossa olossa.Tänään oon ollut sitten fiksumpi ja oon syönyt vähän väliä.Joka on myös hankalaa,ku lapsetkin sitten tulee viereen roikkumaan ja vaatimaan ruokaa.Haluan kuitnekin pitää niillä rytmin syömisessä,eikä niin että napóstelevat kaikkea pitkin päivää.Oonkin sitten varmaan kohta aika haka syömään piilossa ku salassa pitää kaappeja raotella ja mennä johonkin piiloon syömään
Pissahätä on jatkuvasti ja varsinkin sillon ku makaan eli yleensä öisin.Rasittaa nousta monta kertaa yössä vessaan ja sit en enää saa unta ku oon niin huono nukahtaan.
Ja sitten se väsymys... en muistanutkaan kuin kovaa se voi olla ja kuin rankkaa se on ku on jo monta lasta eikä vaan pysty lepään aina ku tarvis.Onneksi oon monena päivänä pystyny nukkuun poikien kans päikkärit.Eikä tosiaan sekään vie yöunia ku illalla ysiltä oisin jo uudelleen ihan valmis nukkuun=)
Onhan tää niin ihanaa ku tulee vauva,mutta kyllä mää luulen että en tuu kauheena nauttiin tästä alkuraskaudesta tän olon,väsyn ja pissahädän kans.Ja sit vielä ku oli niitä huolia niin kovasti.Onneksi niitä ei enään oo ku huono olo on nyt pysynyt ja ultrassa oli kaikki hyvin.
Yleensä olen rakastanut raskaana oloa mutta nyt ku tarkaan mietin niin voi olla että muissakin raskauksissa se nauttiminen on tullut vasta alun pelkojen,väsymyksen ja pahoinvoinnin jälkeen
Keski ja loppuraskaus on niin ihanaa :heart:
Nautin siitä ihanasta pallomahasta ja tykkään korosta sitä ihon myötäsillä vaatteilla.Muistan ku ootin ekaa ni anoppi yritti lahjottaa mulle kunnon telttoja ettei maha näkys.Ennen se kai on ollu jotneki häveliästä jos uusi raskaus näkyy? Minä kyllä annoin ja annan mahani näkyä ja kannan sen ylpeänä.Niin ylpeä kyllä oonkin nuista kaikista lapsistani:heart:
Niin ja ne vauvan liikkeet on kans ihan parasta:heart:
Ihanaa ku yhtäkkiä on jo rv 7 tullut täyteen ja nyt on vähän ylikin.Tuntuu jotnekin heti paljon turvallisemmalta ku mulla keskenmenot(myös keskeytynyt keskenmeno ja kohdunulkonen)ollu rv.6. Nyt ollaan ylitetty se ja nähty vielä että ultrassa kaikki hyvin.
Nyt täytys alkaa vissiin siivoomaan keittiö ku tuntuu että kaikki maholliset astiat on jo likasena päivän syöntejen jäliltä ja pitäs vissiin jostain astioista syödä iltaruokakin ja ehken myöskään halua että mies pökrää töistä tultuaan ku näkee tän siivon
Lapset on myös kantaneet kortensa kekoon ja sotkeneet eteis/aulasta olohuoneeseen asti joka paikan.Pitäs nekin vielä saada puhuttua siivoomaan.Reippain siivooja eli esikoinen lähti just omaan harrastukseensa niin pakko yrittää saada nuo pienet reipastuun.Ku jaksas nyt itekki reipastua..
Hmm täällä oli vissiin jotain nukkumis järjestelyistä puhetta.Meillä se tilanne että ahasta tulee ja oikeestaan on jo.Meillä on kyllä omakotitalo ja ihana suuri piha jossa lapsilla tilaa juosta,mutta sisätilat ei vaan riitä.Vain yksi lastenhuone jossa tällä hetkellä nukkuu kolme lasta.Pienin pinnasängyssä meidän huoneessa(joka on äly ahas makkari) ja nyt siis vauvan tullessa vauva tulee pinnasänkyyn ja tää sitten 3vuotias muuttaa lastenhuoneeseen.Oon suunnitellu että ostettas kaks kerrossänkyä niin huoneeseen mahtus jotenkuten.Ja laajennus emillä tulee olemaan ajankohtanen kyllä niin pian ku mahollista.kamala vaan et rahaa ei oo ja mun äippärahakin tulee olemaan jotain ihan hirveen olematonta ku en oo ollu tässä välissä töissä ja tosiaan tuo tän hetken kuopus kerkee täyttää 3v ennen vauvan syntymää niin en saa sitä hyvää äippärahaa mitä muilta oon saanu.. Mutta ajattelin et jos yrittäs jostain koitaa säästää ja sit pikkuhiljaa toteuttas sen laajennuksen.Yks makkari tulee alkuun tosta sisävarastosta ja sit myöhemmin ku on rahaa tulee autotallista yksi iso makkari.Meillä saa peräkkäin syntyneet tytöt jakaa toisen huoneen ja sit peräkkäin syntyneet pojat toisen.Pitää sit myöhemmin katsoa mihin vauva sijoitetaan kuhan on liian iso nukkuun äitin ja isin kans.
Niin ja tuosta ikäerosta.Meillä lapset syntyneet aina noin kahden vuoden välein ja ovatkin tosi hyviä kavereita keskenään.Isot tytöt leikkii paljon kahestaan ja pikkupojat kahestaan,mutta välillä myös leikkivät kaikki yhessäkin.
Mutta nyt mietityttääkin miten käy tän pienimmän sisarussuhteiden ku ikäeroa tulee tän hetken nuoromapaan just se 3v.Tuntuu että tuo kaks vuotta on ollut just hyvä ikäero ja itekkin on jaksnaut hyvin,mut nyt ku tulee kolme vuotta niin mietin jääkö tää pikkunen sisarusten leikeistä ulos.Ja varsinkin jos on tyttö ku pojat leikkii aika paljon "poikien" leikkejä ja meillä tytöt varsinkin pienenä olleet niin prinsessoja et jos tää pienin ois samanlainen niin oisko sillä ollenkaan prinsessaleikkeihin kaveria.Jos on poika niin luulen että ehkä joskus 2-3vuotiaana pääsee mukaan poikien leikkeihin.
Eli tytöstä oisin ehkä enempi "huolissani"
Toisaalta ois itestäkin taas ihanaa liittyä tyttöjen leikkeihin ja ostella mekkoja ja tehä tyttöjen juttuja pienenkin kans mutta ihan yhtälailla on ihanaa seurata poikien kasvua ja huristaa junilla.
Meidän tytöt on niin kovia hoivaajia että ne ainakin pitää pienen puolia ja hoivaavat jos ei heistä nyt enään muuten leikkikaveria ole ku ikäero niin suuri.Rakkautta ei siis ainakaan tuu vauvalta puuttuun.
Mitään kauheeta mustasukkasuuttakaan en pelkää tulevan ku meillä ei oo sellasta koskaan kellekkään tullut.Oon ottanu heti 2vuotiaankin mukaan vauvan hoitoon ja antanut niin paljon huomiota isommallekkin kuin vaan oon jaksnaut ja pystynyt.Toisaalta tää meidän 2v saa nyt olla pisimpään äidin vauvana näistä neljästä lapsesta niin saa nähä kuin haluaa jakaa äitiä oikeen vauvan kans.
Joo mutta nyt lopetan siivouksen välttelyn ja lähen siivoon ennenkuin oikeesti tulee liian huono olo ja en enään pysty
rakkaudesta äiti rv.7+2 & lokakuun lapsonen :heart: