Nooralle ja perheelle jaksamista :hug: Kuten täällä jo sanottiinkin, onneksi Viljan tila havaittiin noinkin ajoissa niin hoidot voidaan aloittaa heti hänen synnyttyään.
Piti jo eilen tulla käymään, mutta simahdin sitten sohvalle illaksi ja siirryin siitä suoraa sänkyyn jatkamaan unia. Univelkaako?
Täällä oltais nyt sitten lomalla
Äippäloma alkaa vasta 21. päivä mutta mulla oli vielä vuosilomaa kuusi päivää pitämättä, joten onneksi vapaalle pääsy aikaistui. En kyllä olisi enää viikkoa jaksanut.
Viime viikko on kyllä ollut aika hektistä ja illalla on olo ollut sen mukainen. Turvotus mulla on lisääntynyt räjähdysmäisesti ja jalkojen koko tuntuu tuplaantuneen. Oltiin torstaina tutustumassa synnärille ja kun tultiin kotiin niin kenkiä ei tahtonut saada pois jaloista kun ne oli niin turvonneet. Käynti itsessään oli kyllä todella hyödyllinen ja sain vastaukset tosi moniin kysymyksiin. Täällä olikin mietitty
kivunlievitystä ja ilokseni huomasin että VKS:ssä on amme. Sitä ajattelin ainakin kokeilla. Muutenkin olin ajatellut ottaa vastaan kaiken mahdollisen avun
Neuvolassakin tuli käytyä ja sieltä saatiin seuraavia tietoja:
rv 33+2
paino + 467g
RR 106/66
u-prot ja u-gluk -
sf 32
syke + ja liikkeet ++
Sf-mitta pomppasi yläkäyrälle, mutta sille on ihan luonnollinen selitys kun meidän pikkuinen on kätilön suorittaman tutkimuksen mukaan perätilassa. Se ei oikeastaan ollut mulle mikään uusi asia, olen tuntenut potkut muutamaa poikkeusta lukuunottaen alhaalla ja päätään Nöttis on säännöllisesti yrittänyt puskea ylävatsan läpi. Ensi viikon tiistaihin olisi minillä aikaa itsekseen kääntyä sitten otetaan "kovemmat" keinot käyttöön. Menen ens tiistaina lääkärille, joka tekee sisätutkimuksen ja sit katotaan laitetaanko lähete kääntöyritykseen.
Bubbeli mulle sanoi kätilö, että ensin tehdään kääntöyritys ja sitten jos se ei onnistu niin sen jälkeen kuvataan lantio yms.
limeee täälläkään ei masusta tahdo kuulua vastausta jos sitä painan ja sille puhelen. Pikemminkin tuntuu siltä, että siellä oikein pysähdytään ihmettelemään että mitä ihmettä tuo tekee
Huoh, pitääköhän sitä vielä lähteä siivoamaan keittiötä synttärivieraiden jäljiltä vai jättäiskö suosiolla huomiseen.
Siitä puheenollen voisitko mama-L päivittää mun ikää vuodella ylöspäin.
Jaksamisia kaikille :wave:
Sähikäinen + Nöttis (jolla on vielä kaksi päivää aikaa kääntyä itsestään) 33+4