~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Limatulppa bongattu! Heräsin viiden jälkeen mahakipuihin ja pyyhkiessä tuli veristä limavuotoa... Nyt alkanu tulemaan sellasta oikeen venyvää sitkeää limaa missä veriviiruja... Ihan selvä tulppa siis :D Saas nähdä mitä tämä sitten enteilee, ei mitään vai sitä itteensä ;D Pyysin miehen ottamaan hsl:llää (henkilökohtaistasyylomaa ) eli hän nyt sitten tulee kotiin kai... En halua täällä arvuutella yksin mitä tapahtuu! (vai tapahtuuko mitään :D )

Eilen siis supisteli aika napakasti, mutta ne sitten kuitenkin loppuivat... Nyt kyllä maha aika kipeä :whistle:

Saanko P123 kysyä, että miksi menet sektioon? Onnea "eräpäivästä" :)

Lara- ja Väkkärä rv38+5 (23.09.)
 
jee lara! voiks limatulpasta onnitella? no onnittelen silti!:D

nukuin viime yönä varmaan tunnin, flunssa valvotti, yskin ja kröhin koko yön ja vahtasin kelloa. sit alkoikin supistuksia tulla. ihan silleen tuntuvia mutta ei mitenkään yltiökipeitä 10minuutin välein puol neljäst johonkin viiteen niitä laskeskelin jonka jälkeen väli oli jotain 7-8min ja vähän kipeämpiä jo, mutta sitten ilmeisesti sammuin ja ne loppui...

olo on ihan kauhee ton flunssan takia.mulla on kaikennäköisiä allergioita taustalla niin pienikin flunssa tunkeutuu poski- ja otsaonteloihin ja sit keuhkot on koetuksella. onneks mies on kotona auttamassa pojan kanssa.

noonie+plikka (yöllä tän nimi oli mun päässä jostain syystä Lili?!...) 37+3
 
Discovery - Pidetään peukut pystyyn että pääset tositoimiin samana päivänä :)

Lara - Menen sektioon synnytystaustani takia. Esikoinen tuli siis sektiolla perätilan takia, mutta kuopus tuli alateitse. Sen yhteydessä tuli kaiken maailman ongelmia; mm. todella pahat repeämän takamuksen lihaksia myöten. Älä lue jos synnytys pelottaa:. Ne kyllä korjattiin heti leikkurissa samalla kun istukka jouduttiin irrottamaan käsin (verenvuoto 4000 ml). Valitettavasti ompeleet ei kestäneet vaan ne revähti auki. Minulla oli sitten vuoden ajan koko väliliha kadoksissa niin että peppua ja pimpaa erotti vain peräsuolen seinämä. ja vehje oli siis kirjaimellisesti kuin kuuden leivän uuni. Sain vihdoin taisteltua itseni asianmukaiseen hoitoon (neuvolalääkäri ei meinannut uskoa että ne pitää ihan oikeasti korjata :mad:) Lopputulos oli se että minua on korjailtu kahteen otteeseen sen synnytyksen jälkeen. Ekassa leikkauksessa oli mukana gynekologi, suolikirurgi ja plastiikkakirurgi. Nyt tuo alapää on ihan kohtuullinen sekunda. Mutta joka tapauksessa en enää saa synnyttää koska kudokset ovat sen verran "kalliit" korjauksien jäljiltä, repeämisherkät ja siitä ei enää ole takuita saataisiinko ne enää kasaan. Minua kyllä oikeasti harmittaa koska olisin halunnut kokea sen tavallisen synnytyksen, eikä minulle mitään kammoja tuosta kaikesta huolimatta jäänyt. Muistakaahan että valtaosa synnytyksistä menee ihan normaalin kaavan mukaan!

Toivottavasti Lara pääset tositoimiin pian:wave:

Noonie Lili olisi kyllä oikein kaunis nimi!

Tewrkuin P123 h 37 tasan:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Lara ainoan kerran kun tulpan olen bongannut ja ihan kokonaisena on lapsi syntynyt ajallaan. Lätsähti lattialle noin kello 11 ja vauva syntyi 15.36. Toivotaan, että sinullakin yhtä nopeasti ja helposti. Oli minun eka ja tähän asti helpoin synnytys.
 
P123, kohtuullinen sekunda, kamala kokemus mutta pisti naurattamaan toi sun oma kommentti =)

Mä huomaan alkavani olemaan henkisesti valmis synnytykseen. Jotain tapahtu tossa viime viikolla, en tiedä mikä. Siihen asti olin jotenkin vaan koko ajan "kyllähän tässä on vielä viikkoja"-meiningillä enkä murehtinu koko asiasta. Henkinen valmistelu on ainakin mun kohdallani tosi tärkeetä sen edellisen vähemmän mukavan synnytyksen jälkeen. Tosin ei mitään noin rajua kuin P123:lla.

Nyt koitan oikeen urakalla pestä vauvan vaatteita ja laittaa hoitopöydän kuntoon. Ens viikolla kuitenkin se tays jossa arvioidaan se käynnistyksen tarve taas uudelleen. Mistä sen tietää mitä ne lekurit päättää...

Keukeu ja POKS 36+0
 
Onnea Auroora!! :flower:

Kai sitä vois pikkuhiljaa alkaa miettii sairaalakassin sisältöä.Mä olen kans henkisesti valmis synnytykseen.On jotenkin rauhallinen ja odottava olo.Eilinen päivä meni makoillessa.Illalla oli kummaa puukko kipuilua mahassa.Tuntu että vaavi putoo lattialle kun lähin vessaan.Olispa se niin helppoa! :D

Joku kyseli miten tuleva sisko/veli oottaa vauvaa. Meidän tyttö 3v10kk kyllä juttelee lähes päivittäin vauvasta.Kokosin lelukaaren viikonloppuna ja se on ollut kovassa käytössä jo.Jouduin sen eilen pistämään pois kun leikki näytti niin rajulta että se hajoo kohta. ( On lainatavara ). Tyttö on vaan alkanut tässä viikon-kahden sisällä pissaamaan jatkuvasti housuun : / Aattelin että se mielenosoitus alkaa vasta kun vauva on syntynyt.

En tie joko olen täällä hehkuttanut mutta suoli on alkanut ihan lähiviikkoina toimimaan normaalisti tässä raskaudessa!! JEE! Ummetus vaivannut siis lähes alusta asti.

Tänään ostin tutin vauvalle samalla kun kävin kaupassa.Rintakumejakin piti ostaa mut niitä en löytänyt.Viimeksi meni rinnat tosi rikki,aattelin että jos rintakumeista olisi apua.

Voikaahan hyvin! :wave:

MUKSU 37+2
 
Viimeksi muokattu:
heippa,

viikot sen kun vähenee, ihanaa :)

tänään oli neuvola

paino +300kg
turvotus ++
verenpaine 120/86
pissa ok
hb 138
sf 34cm (viikko sitten 36)
tarjonta rt
sykkeet 145
liikkeet +

ihanaa jotain edistystä tapahtunut, poju on laskeutunut alemmas.

Meillä poika (eskarissa) odottaa ihan innoissaan vauvan tuloa. Aina kun ollaan jossain missä on vauva niin se on sitä vauvaa katselemassa ja "leikkimässä" sen kanssa. Jokaq iltainen rutiini on että esikko tulee kysymään että missä vauvan peppu nyt on ja sitten se silittee mahaa. Toivottavasti pysyykin asiat näin hyvin.

Pitäis varmaan mennä tällä viikolla ostelee viimeiset ostokset vauvaa varten, siiskaikkee pientä esim. tutti, liivisuojuksia, vaippoja (kestovaippoja on jo) jne...

Pakko lähtee tankaaamaan :D

uni ja poju 37+5
 
Muksu1 Pidähän silmällä tuota lisääntynyttä pissaamista (jos se siis selvästi on normaalista poikkeavaa). Voi olla oire vaikka pissatulehduksesta. Onko juominenkin lisääntynyt selvästi?

P123 lähtee hakemaan lapsia hoidosta. Miten ikinä selviän siitä :O
 
P123
Onnittelut sektiopäivästä :) Alkaa varmasti siellä jo jännittämään!
Muistanko väärin, että joku muu oli suunnilleen samoihin aikoihin menossa sektioon?
On ollut kyllä hurjan kuuloiset repeämät tuossa synnytyksessä! Onko tälle osattu antaa tarkempia selityksiä, miksi näin kävi?

Discovery
Toivottavasti saat käynnistyksen jo pikkuhiljaa!

Meillä esikoinen on alkanut reagoimaan jo nyt vauvan tuloon. Luulin, että lähes viisivuotias ei ottaisi enää asiaa niin rajusti, mutta toisin on. Taantumaa on täälläkin havaittavissa! Puheessa yrittää fuskata, ei halua puhua eli osoittelee vain tai sitten lässyttää. Hermot on todella kireällä myös potkimisen ja lyömisen vuoksi. Tuntuu, että saa olla koko ajan vaatimassa, käskemässä ja huutamassa (KYLLÄ, syyllistyn siihen :( )

Bubbeli 34+5
(tajusin, että hitsiläinen, se 36 lähenee täälläkin, jotenkin olin jumittunut täysin tuohon 34+0 - olotilaan..)
 
Mä olin jo niin umpikujassa tuon pissaamisen kanssa että soitin neuvolaan ja pyysin neuvoa! Myönsin kans että välillä karjun lapselle naama punasena että mikä sua oikeen vaivaa kun teet tuota.Ja välillä olen ihan hiljaa ja vaihdetaan housut kuiviin :whistle:

Sanos että on tuon ikäiselle "yleistä" kun mielikuvitus ja leikki on niin päällimmäisiä ajatuksia tuon ikäisellä..Typyllä ne "vahingot" sattuu yleisimmiin kesken leikin.Ei vaan malta tulla kesken leikin pissalle.Vinkkinä antoi että säännöllisesti vien typyn vessaan ja menen itse mukaan. Kahtotaan,kuin käy.Lupasin,että mennään päiväkodin jälkeen ostamaan puuhavihko jos päivällä ei ole tullut vahinkoja.
 
Neuvolakuulumisia, eli matka TAYSiin lähenee...

Tänään oli siis kontrolli-neuvola tuon perjantaille varatun kääntöyritys ajan suhteen. Ja niinhän se poju köllöttää edelleen täysin väärinpäin. Ja kokokäyrä vaan jatkaa entistä enemmän yläkäyrän yläpuolella. Eli kyllä tässä mielenkiintoinen päivä saadaan TAYSissa perjantaina viettää... en tiedä itkeäkö vai nauraa.. : / No, täytyy vaan toivoa että sairaalareissun jälkeen moni asia selviää. Ja onneksi tätä odotusta on enää kolme päivää tuohon tutkimus/toimenpideaikaan. Alan olemaan melko kärsimätön. :p
Verenpaineet on edelleen liian korkeat, mutta kaikki muu siis ok. Paitsi tuo tarjonta. ;)

Nyt vain toivon, että päästäisiin keskustelemaan sairaalassa siitä suunnitellusta sektiosta. Se toisi parhaan mielenrauhan. Mutta senpä näkee sitten...
Meitä samassa tilanteessa olevia on kyllä melko paljon tässä porukassa, mikähän näitä vaaveja "vaivaa". :)

Mukavaa viikon jatkoa kaikille, ihanaa tänään ei ainakaan Tampereella sada!! JEE!!

Nappula-10 35+3
 
Tervehdys!

Nyt alko vähän tätä mammaa jännittämään! Kävin siis synnytystapa-arviossa aamulla ja siellähän se pirpana köllöttelee aivan väärinpäin : / Painoarviokin oli tällä hetkellä jo 3,7kg, joten nyt on sit sektio varattu 27.9.10. HUI!

Yllätyin itse omasta jännityksestäni, kun tätä olen kuitenkin jo osannut odottaa. Nyt se vauvan tulo on vaan niiin konkreettista et meinaa mennä pupu pöksyyn:D Ja mies joutuu nyt sit peruuttamaan työmatkansa, ois lähtenyt torstaina reissuun kun vauva syntyy nyt sit maanantaina.

Ja tämähän tarkoitttaa nyt sitäkin, että jos meille vielä joskus suodaan lisää lapsia, niin ne on sitten automaattisesti sektioita. Se vähän harmittaa kun tietää ettei nyt sit ikinä voi ns. normaalia synnytystä kokea:ashamed: Mutta tärkeintä tietty on että vauvalla on kaikki hyvin ja hänet saadaan turvallisesti maailmaan!:heart:

Tulipas nyt vaan omanapaista, mutta mieli myllertää tällä hetkellä hurjasti. P123 onnea sullekin "eräpäivästä" ja Laralle tsemppiä mahdolliseen koitokseen!

Nipsuliina ja itsepäinen Sindi 37+1
 
Toivottavasti Lara sun limatulppa enteilis nyt tosiaan synnytystä! Oot saanut sen verran paljon jännittää ja vehdata supistusten ja vuotojen kaa tän raskauden kanssa, et olis jo aikakin tulla tulosta. :D ...Niin ja vielä, kun mieskin ois nyt tulossa paikalle! Tsemppiä sulle!

P123, aikamoiset vahingot on sun alapää saanut kärsiä! On itelläkin käyny mielessä, et yks hyvä puoli tässä suunnitellussa sektiossa on tosiaan, et vaikka mahaan tulee iso haava ja toipuminen on mahdollisesti pidempää ja kipeämpää, niin ainakin alapää säilyy vahingoittumattomana. :) Mulle on siis varattu suunniteltu sektio päivää aiemmaksi kuin sulle, 28.9.10.

Mulla olis graduseminaari torstaina 130 km:n päässä kotoa. Yksin meinasin lähtee ajelemaan sinne. Toivottavasti ei synnytys käynnisty itsestään tuon päivän aikana. Ois aika karua, jos vaikka lapsivedet menis kesken matkan ja joutuisin menee makoilemaan auton takapenkille ja soittamaan ambulanssin paikalle. Tiiä vaikka veisivät minut vielä Joensuuhun eikä Kuopioon, mikä ois mun synnytyspaikka. :) ...No, ehkä on turha murehtia tuota nyt etukäteen. Mitään varteen otettavia synnytyksen alun merkkejä ei oo ollu havaittavissa. Musta tuntuu, et tää pikkunen pysyy varmaan masussa tuohon sektioon asti.


Päivänjatkoja toivotellen

Tatara ja tirriäinen 37+3
 
Muksu1
Mä olen meinannut kanssa soittaa neuvolaan - en lapsen vaan itseni vuoksi. Koen todella huonoa omaatuntoa käytöksestäni! Mikään puolustushan se ei ole, että alkaa tämä raskauskin painaa, mutta tottahan sekin on.
Joskus se pinna vain palaa ihan pienestä ja toisessa hetkessä kestää paljon enemmän.

Nappula-10
Kysyinköhän jo, että oliko teillä neuvolassa ultra, jolla nuo painoarviot tehdään vai onko tämä enemmän mututuntuma (käsikopelolla) tehty?
En kyllä tiedä luotanko ultralaitteidenkaan arvioihin :D
Kyselen sataan kertaan aina samoja asioita, ei vain pysty muistamaan. Sulla on vissiin viikkoja 35+6 kääntöyrityksen aikaan?
Äh, minäkin alan jo haluamaan sinne kääntöön, rassaa kun ei ole edes asiaa yritetty vielä ja varmaan menee lähemmäs 37 viikkoa se kääntö :/
Muista tulla kertomaan kaikki kuulumiset kääntöyrityksen jälkeen!

Bubbeli 34+5
 
nipsuliina83, meillähän on tossa oikein kolmen suora suunniteltuja sektioita syyskuun vikalle viikolle (sä, mä ja P123). :) Mä en oo vielä osanut jännittää vauvan tuloa, vaikka siihen on tänään tasan kaksi viikkoa!!! :D (Siis, jos ei aiemmin jo ala itse tulemaan tai sit käännykin rt:hen). Mä oon sellanen, et jännitys iskee vasta aina viimehetkellä. Tykkään kyllä, et asiat on suunniteltu hyvin etukäteen, mutta tiedostan et vielä saattaa tapahtua vaikka mitä, mikä muuttaa suunnitelmia.

Nappula-10 toivottavasti tekin saisitte perjantaina tehtyä suunnitelmat synnytyksen varalle! Tsemppiä siis TAYS:in reissulle!

Tatara ja tirriäinen 37+3
 
Tatara
Meillä mies yrittää, jotta menisin sektioon mielummin. Ja hänellä on oma lehmä ojassa.. Sanoi, että minun alapääni pysyisi ainakin hyvässä kunnossa eikä löystyisi niin paljon.
Täytyy harkita ;)
Itse koin ensimmäisen viikon sektion jälkeen pahimpana, koska mahaa piti pitää paikallaan. Siis tuntui, että maha valahtaa ja repeää. Minulla oli todella iso vatsa ennen ja jälkeen raskauden, eli ylipainoa on kertynyt ja nahka tietenkin venyi raskauden aikana. Epäilen sen aiheuttaneen tuon epämukavan olon.
Kerrottiinko sinulle jo kumpi viilto tehdään?
Olen ymmärtänyt, että poikkiviilto on hyvinkin pieni. Minulle tehtiin pystyviilto ja hyvin pitkä sellainen.

Olen muuten alkanut asennoitumaan ihan tuohon leikkaukseen. Sen jälkeen kun Tataran sektiopäätös tuli, niin olen alkanut ajattelemaan asiaa enemmän. Ehkä tässä itsekin mennään suunniteltuun sektioon lopulta.
Yksi päivä tässä "uneksin" että mies on ne leikkaussalivaatteet päällä ja saa vauvan sitten syliin siellä. Meinasin alkaa itkemään sitä ajatellessa. Esikoisen kanssa mies ei saanut olla mukana leikkaussalissa ja saimme vauvan ensimmäistä kertaa syliin 4vrk ikäisenä hetkeksi. Olisi siis ihanaa, jos mies saisi vauvan syliinsä tai saisi edes olla mukana syntymähetkessä :)

Vielä kysymys suunniteltuun sektioon menijöiltä:
JOS kävisi niin, että tulisikin päivystysleikkaus, niin saako miehenne tai muu tukihenkilö tulla silti mukaan leikkaussaliin?

Palstahäirikkö Bubbeli 34+5
 
bubbeli, niin, onhan siinä sektiossa omat hyvätkin puolensa. ;) Mulla ei ollu puhetta tuosta leikkaushaavan suunnasta, mutta olettaisin sen olevan vaakaan. Ainakin mun miehen veljen vaimolta leikattiin KYS:ssä vauva perätilan takia suunnitellulla sektiolla, ja sen arpi on vaakasuuntainen alamahalla. Se on kyllä tosi pieni, hyvännäkönen ja siisti verrattuna esim. mun äidin ja siskon kiireellisten sektioiden pystyihin arpiin. Eipä oo myöskään tullu kysyttyä tuosta miehen mukaan pääsystä päivystysleikkaukseen... Se olis kyllä kiva tietää.
 
Meillä on tosiaan varsinainen sektio suora tuolla viikolla ;)

bubbeli Tavallisen alatiesynnytyksen jälkeen on varsin hyvät edellytykset saada paikat takaisin normaaliin kuntoon. Vielä jos vaivautuu hieman jumppaamaan niin avot ;) älä siis anna sen vaikuttaa päätöksesi (etenkään miehen mielipiteen :headwall: ---> *oi niskavillat laskeutukaa* ). Leikkaus on aina isompi riski ja vakavampi asia. Iso lapsi perätilassa sen sijaan on erinomainen syy sektiolle.

Niin ja mitään eritystä syytä tuolle minun repeämiselle ei ole, isoin vaikuttava asia taitaa olla oma kudostyyppini. Ponnistinkin vauvaa lähes 1,5 tuntia joten mistään syöksystäkään ei ollut kyse :)

Suunniteltu sektio viilto tehdään aina vakaan, ellei erityistä muuta syytä (tarjonta, iso lapsi yms..). Uskoisin että kiireellisessä/ päivystys sektiossa miehelläkin on mahdollisuus päästä mukaan, hätäsektiossa (Viilto aina pystyyn, vauva pihalle 10 minuutissa) sen sijaan ei tätä mahdollisuutta ole.

Kättärillä muuten on hieman tuulen suunta muuttumassa, siellä jopa saattaa saada vauvan rinnalle jo heräämössä, tosin varmaa se ei kuulemma ole. Olen molemmilta edellisistä joutunut leikkuriin ja se kaksi tuntia on tuskallisen pitkä aika odottaa sitä!

Terkuin toinen häirikkö P123
 
Tatara
Mun alapään säilymistoiveet tosin kumottiin kerran polilla :D
Kätilö sanoi, että vauva laskeutuu alemmas, kun on jo yksi (ja vielä iso) vauva ollut masussa. "Ei lantionpohjalihakset ole enää yhtä timmit kuin ennen"
Onneksi mies ei ainakaan ole valittanut ;)

P123
Juu, ei ole uskaltanut mies ensimmäisen kerran jälkeen mainita tuota syytä, jotta menisin sektioon. Pidin aikamoisen palopuheen siitä, kuinka iso sektio oikeasti leikkauksena on.
Itse olen naureskellut kyllä tolle kommentille useammin kuin kerran :D Mitenkä noi miehet oikein välillä ajattelee :p

Olenkohan mä ihan väärässä noista sektioviilloista, mutta.. Itse tosiaan olen isokokoinen ja minulle tehtiin pystyviilto. Lääkäri pahoitteli minulle ennen leikkauksen alkamista, että joutuu tekemään pystyviillon, ettei jää pahasti makkaroiden alle. Ystävälläni on samainen lääkäri tehnyt, myös kiireellisen, sektion ja hänellä on siisti vaakaviilto.

Nyt mä lopetan häiriköinnin ja annan tilaa muillekin. Päätin aloittaa pihasuunnittelukurssin näin viime metreillä ja tänään ensimmäinen kerta :)
Meidän tonttinaapuri pitää kansalaisopistolla kurssin ja pitäähän se mennä testaamaan!
Toivottavasti jaksan käydä sielä vielä synnytyksen jälkeenkin!

Bubbeli 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Pitkästä aikaa tännekin kuulumisia, jotka ei tosin kummempia oo :) Kaikki siis ihan ku enneki, harkkasuppareita tulee reilusti, kipeitä ei ollenkaa, käveleminen tuottaa kipuja, mut kuitenki oon iha hyvin jaksanu.. Vaikka väsymys jatkuu edelleen, ja tämä siis alko jo ihan alussa.

Mutta nyt mä oon vaan päättäny nauttii loppuraskaudesta ja yritän olla valittamatta turhista. Sain ajan sinne äippäpolilleki ultraan 1.10, joten ei tarttehe siitä enää stressata :)

On kyllä jo paljo suunniteltuja sektioita, ja vielä tässä kuussa, eli ihan kohta. Niinpä niitä vauvoja vaan alkaa tulla :) Mä oon hyvin asennoitunu et tää menee yli, ellei tartte aikasemmin käynnistää. Meilä ois mnun äidin viiskymppisetki 9.10, ja mulla siis laskettu 11.10, eli just enne sitä pitä tehä viel reissu :) Mut toisaalta siihenki on nii lyhyt aika ja siit on enää kaks viikkoo et vauva alkas viimistään tulla.

MissHappy rv 36+1
 
Mitenkä Nipsuliina oletat, että jatkossakin synnytät sektiolla ? Eihän yksi sektio ainakaan vielä sitä edellytä. Minulla yritettiin tehdä tästä alussa automaattisesti sektiosynnytystä, mutta alatiehen ollaan menossa. Hyvä niin !

Meillä pojat odottavat hyvin reippaina ja "isoina poikina" vauvan tuloa. Saa nähdä tuleeko takapakkia asian suhteen, kun vauva todellisuudessa ilmestyy kuvioihin.Nukkuvat vielä meidän keskellä, isot jätkät.

Jotenkin flunssainen olo. Palelee ja päätä särkee. Kävin Prismassa ja ostin pojille uudet halvat suojapuvut pihalle ja kumikengät. Olen ostanut niitä ihan numeron välein. Kurjaa, jos ovat isot.

Olen lukenut valvoessani yön hämyhetkinä synnytyskertomuksia. Täytyy varmaan lopettaa, kun alkaa pian jännittämään koko synnytys. Eivät ihan vertailukelpoista kuitenkaan niin kuin P123 totesikin. Yleensä en jännitä mitään etukäteen. Ja alatiesynnytyksistä ihan positiivisia kokemuksia. Käynnistys vähän kurjaa kuitenkin, kun elimistö saattaa reagoida ei-ennustettavalla tavalla ja supistukset kovemmat kuin normaalit.

Nyt vielä pikkupäikkärit ennen kuin haen pojat.

Tsemppiä kaikille ! Kohta meitä on tuplamäärä...
 
Neuvolasta tulin... Mulla tihkuu lapsivettä...! Mulla myös raskausmyrkytyksen oireet, rr160/108 , painoa tullu yli 3kg viikossa ja hirveet turvotukset ja proteiinia ++...

Kävin kaupassa ostaa herkkuja ja ootan miestä kotiin... Sitten lähdetään ja minä en tule enää kotiin ilman vauvaa <3 Katsotaan tuleeko mies kotiin yöksi vielä vai miten edistyy!
Supistuksia ei siis vielä ole säännöllisinä, mutta olo on varsin kumma ja selkää jomottaa sekä alamahaa vihloo!

Lara- ja Väkkärä rv38+5 <3
 
Heippa kaikille!
Oi Lara onnea sairaalaan, toivotaan että kaikki menee hyvin ja nyytti pian kainalossa! :flower:

Täältä on tänään käyty uimassa! Vitsi että oli ihanaa liikkua niin että mikään ei sattunut, ainakaan ennen kun altaasta tuli pois, sitten tuntui vähän jomotusta nivusissa ja nyt kyllä väsyttää aika paljon.

Ensi viikolla olisi neuvola vähän jännittää että onko tyyppi kääntynyt pää alaspäin. Olen paljon miettinyt tuota synnytystä ja viime neuvolassa tuli vähän ikävä olo, että jos vaavi ei käännykään ja joudutaan sektioon. Paljon olen myös miettinyt vaihtoehtoa perätila synnytys vr sektio, mutta en ole kyllä pystynyt mitään päätöstä vielä sen suhteen tekemään. Oliko täällä kukaan synnyttänyt perätila vauvaa ?

hauskaa viikkoa kaikille ja onnea noihin sektioihin! :)

R ja pyöriäinen 33+0 POKS
 

Yhteistyössä