~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Laralle onnea sairaalareissuun, toivottavasti kaikki tulee menemään hyvin ja saatte Väkkärän mukaan :flower:

Täällä on nyt sitten käyty neuvolalääkärillä perätilaepäilyn vuoksi ja hän kyllä meinasi, että vauva olisikin oikein päin :O Laittoi kuitenkin lähetteen VKS:aan ens viikoksi. Sanoi, että parempi tarkistaa ihan ultralla ja saadaan samalla kokoarvio pienestä. Sitä siis odotellesssa. Olen yrittänyt käynnin jälkeen "kuulostella" vauvan potkujen suuntaa, mutta taisin mennä aamuisen ilmoituksen jäljiltä sen verran sekaisin, etten uskalla enää luottaa omiin arvioihin. No, ens viikolla sen sitten viimestään saan tietää :)

Täälläpä oli tullut paljon sektiopäätöksiä, ei siis mene enää kauaa niin alkaa tähän pinoon vauvoja tupsahtelemaan oikein urakalla, ihanaa :heart:

Syksyistä viikon jatkoa kaikille mammoille!

Sähikäinen ja Nöttis 34+0 siis poks!
 
Laralle onnea matkaan!

Ja tosiaan Nipsuliina; ei yksi sektio tarkoita jatkossa sektioita, joten voit vielä rauhassa haaveilla tulevaisuudessa alatiesynnytystä =)
Mulla eka syntynyt alateitse, toinen sektiolla ja tämä kolmas yritetään ainakin saada maailmaan alakautta :)

Toissailtana supisteli mukavasi ja piti jo ihan kelloakin katsella. Mutta turha luulo :headwall:
Yliaikaseks tää kuitenkin menee :kieh:

Meillä mies suunnittelee jo "isyyslomaa". Jonka siis aikoo käyttää rakentamiseen. Kivahan se on, että saa ylimääräistä raksalomaa, mutta voi kääk kun sitä ei sitten(kään) näy täällä kotona....Mutta eiköhän tässä pärjätä, pakkohan se on :p
Tänään kyllä jo manasin noille isommille lapsille, että miten ihmeessä me sitten ikinä selvitään ulos kun mun pitää saada 3 puettua ja vielä ittellenikin vaatteet päälle :rolleyes:

Meillä lapset odottaa kovasti vauvan tuloa. Varsinkin tuo 4-vuotias isosisko on ihan innoissaan. Ja siitä tytöstä on kyllä sitten ihan oikeastikin apua, on se sen verran reipas :heart: Kovasti tyttö on suunnitellut miten auttaa vauvan hoidossa ja miten tuon kuopuksen hoidossa kun " äidin pitää hoitaa vauvaa niin minä autan veljen hoidossa".
Takapakkia ei ole ainakaan nyt ennakkoon tullut kummallekaan. Mutta muutenhan tässä on hermot kireellä ja meikäläinen antaa aina tulla |O Että huudetaan täälläkin, pakko välillä kun ei näytä muuten menevän perille....

Pakko yrittää imuroida. Niin kauhee paine ja vihlonta vaan ylhäällä ollessa ettei paljon pysty tekemään.

Zeena 37+2
 
Laralle paljon onnea sairaalaan, toivottavasti kaikki menee hyvin ja pieni kohta sylissä! :)

Täällä on viikon verran supistellut melko reippaasti, välillä jopa 5min välein ja kipeästikin. Ei kuitenkaan varmasti vielä mitään verrattuna synnytyssupistuksiin! Perjantaina on onneksi lääkäri, joten sielläpä sitten nähdään onko supparit saanut mitään aikaiseksi :) Toivoisin, että vielä muutaman viikon jaksaisi pikkuinen pysyä matkassa, mutta sen jälkeen saa tulla!

Hassua kyllä, ettei synnytys tunnu jännittävän yhtään.. Vielä.. :) Odottavainen on mieli.. Saattaapa olla, että kun hetki on käsillä, jännityskin kasvaa!

Nyt ehkä jätettävä tietokone rauhaan, flunssa iskenyt ja pää tuntuu räjähtävän...

Jaksamista joka mammalle! =)


Lintunen 34+5
 
Lara, onnea matkaan!

Käännökseen myös onnea sitä tarvitseville. Täällä vauva pää alas mutta "vinossa" jotenkin poikittain. Mutta neuvolan täti sanoi että tuskin enää kääntyy kuitenkaan väärinkään päin.

Synnytys ei kyllä jännitä muakaan vielä yhtään.Varmaan iskee paniikki sitten kun sen aika on. Toisaalta mielummin kerta rytinä kun ainainen tutina :whistle:

Sofiia 34+0
 
Täällähän on alkanut tapahtumaan, kun en oo taas hetkeen sivulla käynyt! Useampi on saanut jo sektioajan ja kohtahan meillä on lokakuisissa vauvoja vaikka kuinka :heart:

P123 Huh, sulla on ollut melkoinen kokemus tuo edellinen synnytys! Vaikka en synnytystä sinänsä pelkääkään niin silti en voi kuin kuvitella kuinka kipeä yms olet tuon synnytyksen jälkeen ollut! :eek: Onneksi olet osannut suhtautua asiaa "hyvällä asenteella" kaikesta huolimatta :)

Nappula10:lle ja muille kääntöön menijöille tsempit ja toiveet, että kääntäminen myös onnistuisi! Tulkaahan kertomaan kuulumiset käännön jälkeen :)

Laralle hyvää sairaalareissua. Toivottavasti saadaan pian vauvauutisia :heart:

Sitten omaa napaa... Mulla alkoi sunnuntaina ulkokorvan tulehdus ja oon ollut aivan järkyttävän kipeä! Oon käynyt päivittäin lääkärissä huuhteluttamassa korvaa ja tarkastuttamassa tlanteen. Nyt viimein näyttää, että ehkä vähän parempaan päin alkaa tulehdus mennä. CRP tänään silti edelleen 60 pinnassa... Su-ma välisenä yönä piti lähteä päivystykseen, kun kipu muuttui niin kovaksi etten voinut kuin itkeä. Viime yönä heräsin myös vielä kovaan kipuun :( Piti odottaa, että uskalsin ottaa särkylääkettä, kun edellisestä kerrasta oli vielä liian vähän aikaa. Vauva kun on mahassa niin en uskalla riskeerata mitään ja tuon kipulääkityksen kanssakin olen ollut tosi tarkkana. Huomenna taas korvalääkärin vastaanotolle. Mulla olis vielä ens viikko töitä jäljellä ja mielelläni kävisin sen tekemässä ja hyvästelemässä työkaverit.

Vauva tuntuu liikkuvan vatsassa kovasti ja kättä jalkaa punkeaa "vatsan läpi" vähän väliä. Tuntuu kyllä tosi vilkkaalta tapaukselta-liekkö samanlainen meno jatkuu vatsan ulkopuolellakin?! Seuraava neuvola on 21.9. Aika hupenee ja h-hetki lähestyy! Jotenki tätä ajankulua ei tajua, että kaikki on mennyt näin nopeasti ja kohta päästää kaikki tosi toimiin! :)
 
Discovery ja Zeena Mulla on esikoinenkin syntynyt sektiolla, ja kahden sektion jälkeen ei enää alakautta saa synnyttää. Mutta mä olen kyllä ihan tosi onnellinen että ylipäätään meille on siunaantunut ainakin kaksi lasta.:heart: Esikoista yritettiin pitkään ja pelkäsimme jo ettei lasta saada ollenkaan.

Ja tosiaan meille on tullut kunnon sektiosuora tohon kuun loppuun:)

Meillä ainakin viimeksi kiireellisessä sektiossa mies sai tulla mukaan, on tosin kuulemma lääkäristä riippuva päätös. Ja mulla viilto tehtiin vaakaan, luulisin että näin toimitaan myös nyt kun on suunniteltu. Mulla oli viimeks sektiossa aivan mahtava anestesialääkäri ja en joutunut heräämöön ollenkaan. Pääsin heti vauvan viereen kun mut oli kursittu kasaan. Mutta meneehän siinäkin aikaa ja se on inhottavaa odottaa että sais vauvan rinnalle:( mutta onneks mies saa sentään vaavin heti hoteisiinsa:heart:

En nyt muista oliko muuta kommentoitavaa, Laralle ainakin tsemppiä!!:)

Unimaita päin suuntaava Nipsuliina ja Sindi
 
No niin tietenkin Nipsuliina, jos sulla oli jo toinen sektio tämä. Mulla oli kiireellisessä mies mukana, mutta vauvoja en saanut kunnolla viereeni vasta kun 2 viikon päästä. Kiireesti töytyytettiin tiehensä. Mies sentään sai yhden valokuvan verran pitää kapaloituna sylissä molempia yhtäaikaa. Ihana kuva tuli.

Kyllä Lara nyt jakaantuu. Itselläni oli paineet 168/100 ja proteiinit kolmella plussalla. Lisäksi ne trombosyytit laski. Ja luvattiin käynnistää, mutta päädyttiinkin epäkypsän kohdunsuun tilanteen takia sektioon. Minusta toisaalta tuntui, että halusivat leikata, kun oli kaksosraskaus. Koko raskauden ajan suhtautuivat nuivasti ajatukseeni synnyttää alateitse.

Nyt on verenpaine taas asettunut kohtuullisiin lukemiin. Kaksi viikkoa olis ainakin kituutettavana, sillä tuskin tässä ilman apua mitään tapahtuu. Sitten tietenkin toteavat, että katsotaan viikon päästä. Olin aikanaan toiselta pojalta Kysissä yliaikaisten osastolla. Siellä oli ihan hysteerinen fiilis käynnistykseen pääsyn suhteen. Itkettiin, kun pantiin salilta takaisin osastolle jne. No toisaalta ymmärtää, kun kuitenkin synnytettävä on. Itse uhkasin lähteä kotiin, jos ei mitään tehdä. Vanhempi poika oli kovasti kipeänä kotona. Sanoin, etten täällä tyhjän panttina makoile.

Kohta nukkumaan, kun käsi taas herättää yöllä
 
Kommentoin enempi huomenna, nyt jo väsy päällä.

Jaksan silti esittää yhden pohdinnan. Onko täällä vielä muita, joilla pinnasänky yms ei ole vielä valmiina odottamassa vauvaa?
Varusteet odottaa tuolla jossain laittajaansa..

Bubbeli 34+6
 
poks 37+0...ou nou. kohta tästä masusta on luovuttava...toisaalta haikeilla mielin ajattelen, että kohta tämä raskaus on ohi. itselläni koko raskaus on ollut niin helppo kaikin puolin ja aika on mennyt hurjan nopeaan...

onko muilla tullut mieleen kauhistuneita ajatuksia, että mitenkähän sen pienen kanssa oikeen pärjää? itsellä aika ajoin pomppaa ajatus, että mitä minä sitten teen jos en osaakaan vastata vauvan tarpeisiin ja hän vain itkee koko ajan. koliikkivauvaakin pelkään välillä. kuulostan varmaan aika tulevalle äidille, mutta kyllä mielessä on välillä käynyt, että meneeköhän koko vapaa-ajan elämä ihan uusiksi. yritän kovasti ajatella, että kaikki onnistuu kun järjestelee asiat kunnolla.

nyt aurinkoiseen ulkoilmaan...
 
bubbeli Täällä ainakin yks perhe, joilla vielä pinnasänky odottaa kasaamista. Turvakaukaloa ei oo edelleen ees hankittuna vielä samoin kuin sitterikin vielä puuttuu :D Meille siis kolmas tulossa ja näyttää, että kaikki menee HUOMATTAVASTI rennommalla kaavalla kuin aiemmin. Minä oon yleensä meillä se jonka täytyy tietää kaikki ajoissa ja jokainen asia pitää olla järjestyksessä viikkoja ennen. Nyt ei huolen häivää mistään ;)

vauvakuumeilija Muistan, kun itsekin mietin ensimmäistä odottaessani kaikenlaista. Voin lohduttaa sinua, että hyvin kaikki menee. Omaansa osaa aina jotenkin hoitaa ja jos tulee hätä niin aina voi joltain kysyä! Vaikka sitten meiltä muilta äideiltä täällä :) Meistä jokaisesta tulee oman vauvamme ja lapsemme parhaita hoitajia ja asiantuntijoita, kun elämme tiiviissä symbioosissa alusta alkaen. Toki vauvan tulo muuttaa elämää, mutta kaikesta ei tarvi luopua! Hyväkin on pitää omia harrastuksia ja nähdä välillä vaikkapa kavereita ihan keskenään. Löydät kyllä omat juttusi ja henkireikiä tiiviiseen perhearkeen ja niitä on hyvä olla :hug:

syksyinen ja kyytiläinen 33+4
 
neuvolakuulumisia:
rv 37+4
painonnousu +467g/vko
turvotus ++
verenpaineet 123/72
pissa puhdas
sf 33 (laskenut sentillä viime viikosta, neukkatäti sanoi pään olevan tosi alhaalla muttei kiinnittynyt)
edelleen rt:ssa
sykkeet 140 ja liikkeet ++

oli pikainen käynti kun olin yksin liikenteessä, mies ja esikoinen jäi vielä aamupalalle kun lähdin. näin se loppu lähenee,ei montaa viikkoa enää pisimmässäkään tapauksessa :O

flunssa iski pari päivää sitten ja ei tosiaankaan oo mukavaa muutenkin univajeisena ja "vaivaisena" sit vielä yskän yms. takia valvoa.onneks esikoisella meni nopeasti ohi,minä ja mies sit kärsitään ja köhitään. vielä kun aamuyö meni plörinäksi (talon jotkut mainosbanderollit irtosivat kovassa tuulessa ja pitävät ihan kauheaa meteliä iskeytyessään ikkunoihin ja seiniin), niin onpas tosiaan ihan mielettömän pirteä ja aikaansaava olo...

pinnasänky on vielä esikoiselle käytössä,tosin laita on pois jo käytöstä, mutta tulokkaan sänkyä en jostain syystä oo saanut vieläkään aikaiseksi laittaa.
turvakaukaloakaan ei ole, mut miehen porukat lupas tuoda semmoisen mukanaan viikonloppuna.eli jos siihen asti vielä tää malttais pysyä mahassa :D
 
Bubbeli: Mulla on tarkistettu siis neuvolan ultralla tuo perätila nyt viimeisen kolmen viikon ajan joka viikko. Eli ei ole "näppituntumaa". Ja kyllä sen selkeästi tuntee käsilläänkin, pää meinaten pullottaa ihan selkeästi tuossa kylkikaaren vieressä, siitä sais oikeastaan vaikka kiinni. ;) Ja potkut tuntuu ihan jatkuvasti tuonne alapäähän ja "sisälle", eli ei mitään epäselvyyksiä asennosta kyllä ole. Ylihuomenna sitten mennään... huoh, menispä nämä kaksi päivää nyt nopeasti...

Nyt on hirmu väsymys olo, joten eipä tällä erää muuta. Kunhan vastailin tuohon pikaisesti.

Nappula-10 35+4
 
poks 37+0...ou nou. kohta tästä masusta on luovuttava...toisaalta haikeilla mielin ajattelen, että kohta tämä raskaus on ohi. itselläni koko raskaus on ollut niin helppo kaikin puolin ja aika on mennyt hurjan nopeaan...

onko muilla tullut mieleen kauhistuneita ajatuksia, että mitenkähän sen pienen kanssa oikeen pärjää? itsellä aika ajoin pomppaa ajatus, että mitä minä sitten teen jos en osaakaan vastata vauvan tarpeisiin ja hän vain itkee koko ajan. koliikkivauvaakin pelkään välillä. kuulostan varmaan aika tulevalle äidille, mutta kyllä mielessä on välillä käynyt, että meneeköhän koko vapaa-ajan elämä ihan uusiksi. yritän kovasti ajatella, että kaikki onnistuu kun järjestelee asiat kunnolla.

nyt aurinkoiseen ulkoilmaan...
Kyllä se luonto on hoitanut asiat niin että pärjäät kyllä vauvan kans mulla esikoinen oli koliikki
tosi raskasta mutta vähälläkin unella pärjää kun on pakko tuo koliikki lapsi lähti tänään ovet paukkuen kouluun kun pakotin laittamaan kumppari jalkaan kun satoi vettä
 
Tsemppiä Lara,kohta kuullaan varmaan vauva uutisia!! :heart:

Neukkulääkärillä olin tänään.Ei ihmeempiä,kohdunsuu oli sormelle auki mikä on kuulemma normaalia tässä vaiheessa.Painoa oli tullut +389g/viikossa.Verenpaine 110/60.Proteiinit +. Hemppa katotaan ens kerralla.SF-mitta 32. Lääkäri ei vaan kirjottanut muita tietoja korttiin mut kaikki oli kuulemma ok.En huomannut kysyä onko jo kiinnittynyt..Luultavasti ei,SF-mitta kun oli kasvanut sentillä viime kerrasta. Seuraava käynti ens to.Meinasin että se on vimppa kerta :D

Soitin tänään taas typyn neuvolaan siitä pissa asiasta.Haluan että suljetaan pois se tulehdus, joten huomen aamulla viemme näytteen sinne.

Kyllähän tuota on tullut mietittyä että mites se arki sit lähtee rullaamaan kahden lapsen kanssa..Varsinkin jos tuo esikko heittäytyy jo nyt ihan mahottomaksi. Mut luotan että kyllä pärjätään. Tarvii muistaa antaa sitä jakamatonta huomiota typylle myös vauvan synnyttyä :)

Pinnasänky on meilläkin vielä väärässä huoneessa ilman lakanoita..Kun mä en nyt tiedä tuonko sitä makkariin ees kun luulen että vauva nukkuu meidän vieressä :whistle: Saa nähdä..

MUKSU 37+3
 
Hei kaikille!

Täällähän on tapahtunut paljon sitten viime kirjoittelun!

Laralle tsemppiä sairaalaan! :wave: toivottavasti sulla on kohta pikkunen sylissä!

bubbeli täällä on kans yks kellä ei oo vielä vauvan sänkä laitettuna, eikä ees vielä täällä oo kotona koko sänky, vaan anoppilassa. Pitäs varmaan kohta hakea se, että kerkii vielä ;) Tosin en oo vielä yhtään vaatettakaan pessyt, en tiedä miten sitä ei saa mitään tollasta aikaseksi, vaikka muuten tuntuu että päivät matelee äippälomalla ja ei oo mitään tekemistä.

Vauvakuumeilija mulle on tullut kans välillä haikee olo et täst mahasta pitäs kohta luopua. Just aamulla luion vau-kirjaa, ja siin oli jotain et nauti vauvan potkuista, niitä voi vielä tulla ikävä. Mulle tuli ihan itku silmään kun aloin asiaa miettiä. Toki siis ihana saada pieni syliin ja nähdä millanen kaveri siellä on asustellut, mutta on toi mahakin aika ihana:whistle: Mulla kans raskaus mennyt tosi hyvin, et ehkä senkin takia on vähän haikeeta, jos ois kauheesti ollut kaikkee vaivaa, niin vois aatella vähän toisella tapaa. Kyllä mullakin on välillä huoli et miten sitten kaikki sujuu kun vauva syntyy; osaako sitä hoitaa, millasta se on, miten käy parisuhteen, miten sitä jaksaa ylipäätänsä? Mut kai sitä asiat vaan järjestyy, ja täytyy vaan itse raagoida asioihin ja tunnistaa jos ei vaikka jaksakkaan.

Itseäni vähän jännittää, kun oon reilu viikon päästä lähdössä vielä sukuloimaan 500km päähän ilman miestä, tai mies on sillon työmatkalla, enkä halua olla yksin kotona. Toivon ettei pieni päätä sillon syntyä, kun kyllä mä haluan miehen mukaan synnytykseen.

Nyt täytyy lähteä leipomaan vieraita varten. Kurja keli, kun sataa! Ei oikein huvita olla ulkonakaan!

danuli + toppis 35+5
 
kopsattu fb:stä

No niin nyt neuvolasta kotiuduttu ja kaikki hyvin.
Rv 34+5
paino -175g/vk eli yhteensä tullu 13,6kg
ei turvotuksia ja pissa puhdas
paineet 121/76
...hb noussu ittessään 125
sf 30,5 ja neukku sano että vois jopa sanoa että kiinnittyny.
syke 142 ja liikkeet ++ niin kuin aina
 
Hups, sitähän pitäisi huomenna pakata vähän sairaalakassia valmiiksi. Jos vaikka tuo perjantain TAYSin käynti päätyy hätäsektioon tai synnytys käynnistyy muuten toimenpiteestä. Tuntuu kyllä täysin utopialta, että vielä vaavi maailmaan tulisi. Mutta neuvolassa th sanoi, että voihan sen kassin autoon ottaa mukaan, koska kaikki on aina mahdollista. Ja tottahan tuo on, eipä se auton penkillä mitään paina, ja jos sattuu että joudun jäämään sairaalaan, niin miehen ei tarvitse sitten "osata" kasata mun tavaroita yksin kotona. Kuitenkin jäis meikit puuttumaan tai jotain.. :D Mutta tuntuu silti aika hassulta alkaa pakkailemaan ja jännitävältäkin.

Kertokaahan käsityksenne kortisonista ja raskaudesta. Mulle pistettiin eilen kaksi ruiskullista kortisonia kämmeneen, kun on sormien jänteet tulehtuneet. Ja yöllä oli ihan järkyttävä olo, ja on edelleen. Päätä särkee hulluna, oksettaa, heikottaa, hikoiluttaa jne. Ja ainakaan vielä ei ole käsien särky edes helpottanut. Kyllä lääkäri oli ihan TAYSin reumalääkäri, joten tuskin hän mitään lääkkeitä laittaisi mitä ei saisi, mutta tuntuu silti aika hurjalta. Kun edes burana ei ole sallittua, niin sitten piikitetään ihan kunnon satsit kuitenkin tuollaista lääkettä. :confused: Täytyy nyt toivoa, että olo olisi jo huomenna parempi. Kuitenkin tuo perjantain jännittäminen vie osan vielä energiasta. Nyt tekisi mieli vaan nukkua koko päivän. :x

Eipä tässä taasen muuta, omaa napaa tuli kirjoiteltua. Mutta näin huonossa olossa se lienee ymmärrettävää.. :saint:

Nappula-10 35+4
 
Pinnasänky meillä on makkarissa, mutta ei valmiina vauvaa varten..pitää pohja nostaa ja pehmusteet laittaa ja tietty lakanat yms. Mutta jos samalla tavalla käy kun esikoisen kanssa niin sänkyä ei tarvita ekaan puoleen vuoteen :LOL:

Kehto pitäis vauvalle laittaa valmiiks, meillä on semmonen pyörillä liikuteltava ni voi pitää sitä sit aina siellä missä tarvii.

Tuplarattaat kävin tänään hakemassa ja kaukalon telakka laitettiin autoon. Ekan paketin vaippojakin ostin vauvalle ja itselleni liivinsuojia. Eilen tajusin et pitäis varmaan kaikki kattoo nyt kuntoon, sektion jälkeen kun on vielä vaikeempi sit puuhata kesken jääneitä juttuja.

Mua on ihan hirmusti alkanu huolettaa miten toi esikoinen suhtautuu vauvantuloon. Reppana itekin vasta 1v8kk kun vauva syntyy. Pahimmlata tuntuu se, etten saa nostaa poikaa moneen viikkoon. Täytyy koittaa sit vaan sohvalla sylitellä:heart:

Sateisin terveisin Nipsuliina ja Sindi 37+2 (12 päivää H-hetkeen, HUI!:) )
 
Tsemppiä Lara! Toivotaan että kaikki menee hyvin, täällä pidetään peukkuja pystyssä =)

Meillä eilen neuvola ja meinasi että pää olisi kiinnittynyt jo melko hyvin. Supistuksia ei ole taas ollut eilen eikä tänään joten josko se poika tuolla vielä pysyisi. Mun puolesta saisi kyllä tulla jo. Sen pienen raskausmahan mä voisin ottaa takas mutta tää iso on jo niin tuskainen että luovun mielellään! synnytys kyllä pelottaa, tai ne kivut, joten sitä en sinänsä odota innolla :x

täällä myös vähän jännittää että mitenköhän sitä pärjää, varsinkin kun on nuo kaksi koiraakin. Mutta enköhän mä tän tilanteen hanskaa. Eniten pelottaa että rahat loppuu kesken, Kela kun meinasi hylätä mun hakemuksen koska se oli myöhässä koska tyhmänä odotin palkkakuitteja. Nyt jännittää että hyväksyvätkö hakemuksen vai eivät. Onko monella kokemusta siitä että hylkäisivät?
Olen kuitenkin YH ja kohtuutonta hylätä kun mistä sitten rahat saan? En kai voi töihin mennä ja jättää vastasyntynyttä hoitoon :confused:
 
Laralle tsempitykset täältä, toivottavasti ois pian nyytti kainalossa :)

Monella onkin jo "eräpäivä" tiedossa kun niitä sektioaikoja oli monella. Jännät ajat tiedossa. Ja muutenkin alkaa varmaan vauvoja syntyä enempi ja vähempi tähänkin pinoon.

Pinnasänky meilläki on makkarissa. Tosin tyhjänä vielä, patja, lakanat yms on vielä laittamatta. Eiköhän tässä vielä oo aikaa :whistle: Niiiiin ja siis äippäpakkauksen laatikossa ajattelin että aluksi vaavi saa nukkua, sekään ei oo siis vielä valmis. Pitäs se reunasuojus vielä jostain kehittää, lyö vaan pää tyhjää sen suhteen :headwall: Muuten on oikeastaan valmiina melkeinpä kaikki. Yks päivä osteltiin vaipat, liivinsuojat ym "pikkutilpehööri" :)

Neuvolapäivä oli maanantaina, kaikki oli niinkun pitää. Tosin pissassa proteiinit heikolla plussalla mutta johtui kuulemma siitä kun en saanu puristettua kun pikkutipan, sillä olin just lähtiessä käyny vessassa :/ Ei turvotuksia yms.. Ja masu kasvaa :) Painoo on tullut yhteensä nyt 10 kg.

Itekkin varmaan jään toisaalta kaipaamaan tätä raskausaikaa kun kaikki on menny niin hyvin, onhan tässä vielä onneksi monta viikkoa aikaa nauttia tästä ajasta ja mahasta myöskin :)

Tänään on virallisesti äippäloman ensimmäinen päivä, jeee! Nyt ootellaankin seuraavaks tän kuun viimeistä päivää, sillon synnytystapa-arvio ( ultra ).

miraaz ja vaavi 35+0 Poksuu <3
 
Moikka moi! Laitan saman tekstin kuin fb:n

Täällä on nyt kotiuduttu ä-polilta. Ensin oltiin puoli tuntia käyrillä, ja sen jälkeen oli lääkäriaika. Onneks oli kokenut ylilääkäri niin jännitys laski heti! Alettiin sitten vaavia kääntämään, ja vauvan peppu oli jo aikas tukevasti kiinnittynyt, mutta saivat kuin saivatkin vauvan käännettyä JES! Eli jos vauva ei vaan käänny takasin (kuulemma n. 10 % kääntyy takas perätilaan) saan ihan normi synnytyksen ja voi että mä olen iloinen ja onnellinen!! Kääntäminen ei tuntunut mukavalta mutta ei se sattunutkaan. Tuntu vaan epämiellyttävältä.
Saatiin ihastella vauvan kasvojakin hetki:) Painoarvioksi ultralla antoi 2800g ja synytmäpainoarvioksi 3500-3800g ja hyvin mahtuu kuulemma tulemaan. Käännöksen jälkeen oltiin taas käyrillä puoli tuntia, ja sillon tuli myös supistuksia, mutta vauvan sykkeet oli hyvät. Pariks tunniks lähettiin sit kotiin (tosin matkan varrella käytiin ostamassa videokamera :) ja sitten mentiin takas sairaalaan käyrille puoleks tunniks ja vauvalla oli erinomaiset sykkeet eikä mullakaan enää supistellut.
Joten Kaikki hyvin:)

T. Murmu ja Missi rv 36+3

Ps. Mama-l, poikaolo on siis tyttölupaus
 
limeeee
En kyllä ole ikinä kuullut, että hylkäisivät äp-päätöksiä. Kannattaa varmaan soittaa sinne palvelunumeroon tai käydä toimistolla ja selittää tilanne. Saavathan nekin rahat yms, jotka huomaavat sairaalassa synnyttäessään olevansa raskaana..
Älä menetä siis toivoa vielä!

Tavaroista
HUH! En olekaan se viimeinen ja ainoa mattimyöhänen! Luulin jo, että pitää epätoivo iskeä :D Mutta voihan tämä vauva syntyä vasta marraskuussa, joten mikäs kiire tässä vielä on. Esikoinenkin syntyi 41+3, joten (laskee) yli viisi viikkoa siihenkin vielä.

Huominen jännittää, ei onneksi pahasti. Menen kätilön kanssa juttelemaan synnytysjutuista..
Bubbeli 34+6
 
Nappula mielestäni sinulla ei ole miktään pelättävää tuon kortisonin suhteen. Annetaanhan sitä vauvan keuhkojen kypsyttämiseen paljon alemmilla viikoilla. Toisaalta vaikuttaa myös paljon MITÄ kortisonia sinuun on laitettu. Ihminenhän itsekin erittää elimistössään tiettyä kortisonia. Osa on synteettisiä.

Limee onpas järjetön päätös Kelalta. Se on kyllä sellainen laitos, että... Päätöksen täytyy kääntyä myönteiseksi. Minun sisareni oli kerran avustamassa synnytyksessä, jossa oli 17-v tyttö. Ei koko aikana kukaan ollut edes tiennyt, että hän on raskaana, eikä ihan itsekään asiia myöntänyt. Hänelle hommattiin kaikki etuudet kuntoon synnytyksen jälkeen.

Täällä alkanut nyt vaihteeksi ahdistaa henkeä oikein kunnolla. Läähätin tuossa puhelimessakin äskettäin, kuin mikä. Astmakin pahenee näköjään.

Minulle tuli kutsu 400 km:n päähän syntymäpäiville 3.10. Taitaa peruuntua osaltani, Jos olen jo synnyttänyt, niin hankala lähteä niin pienen kanssa. Taas jos vauva vielä masussa, niin ei oikein uskalla lähteä. Ei ole laskeutunut, niin jos menee vedet, niin mitäs tehdään.

Discovery 36+3
 

Yhteistyössä