~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!



(ihanat kuvat lainattu
Mila's Daydreams)



23.9.

Lara- - 22v - esikoinen - KHKS | s. poika rv 39+0 (poikalupaus)

29.9.

heikku - 25v - toinen - NKL | s. tyttö rv 36+0 (tyttölupaus)

30.9.

Tuike81 - 29v - esikoinen - SATKS - tyttölupaus
Auroora - 23v - toinen - VKS | s. poika rv 37+0 (tyttöolo)
uni-hki - 28v - toinen - KOS - poikalupaus

1.10.

Emmabella - 27v - toinen - KOKS - tyttölupaus
Sutinaa - toinen - KOS - tyttölupaus
Ouska - toinen - LS
idamaria123 - 19v - esikoinen - poikalupaus

2.10.

Tatara - 27v - esikoinen - KYS - poikaolo
Hoikkalori - 30v - toinen - KSKS - poikaolo
noonie - 30v - toinen - KOS - tyttölupaus
Hanttaliini81 - 29v - kolmas - KYS - tyttölupaus

3.10.

limeee - 20v - esikoinen - TYKS - poikalupaus
j-22 - 23v - toinen - OYS
Heilo - 26v - esikoinen - KOKS - poikaolo
MUKSU1 - 27v - toinen - TYKS - tyttölupaus
Zeena - kolmas - TAYS
Emmaria - 28v - esikoinen - KOKS

4.10.

nipsuliina83 - 27v - toinen - LS - tyttölupaus
Virtanen - 30v - toinen - MKS
miinuliini - 30v - toinen - KYS - poikalupaus
mama-L - 23v - toinen - KSKS - poikalupaus
multatassu90 - 19v - esikoinen - TAYS - tyttölupaus

5.10.

Taikamyrsky - 26v - toinen - KOKS - poikaolo
puskajussi - 38v - neljäs - PS - poikalupaus
perlage77 - toinen - NKL - poikalupaus
Pinklady81 - KOS - tyttölupaus
P123 - 33v - kolmas - KOS - poikalupaus
Aisla - 30v - toinen - NKL

6.10.

vauvakuumeilija - 25v - esikoinen - KYS - poikalupaus
HayLina - 25v - esikoinen - OYS - tyttölupaus

7.10.

Sara80 - 29v - toinen - LKS
Supukkasuu - esikoinen
Tepa75 - viides - EKKS
sannri - 33v - kolmas - KYS - poikalupaus
Haikara - toinen - OYS
BridgetJones - 26v - kolmas - NKL - tyttölupaus

8.10.

Kultasiipi - 25v - esikoinen - KSKS - tyttölupaus
PieniRunotyttö - 27v - kolmas - TYKS
lemission - 23v - toinen - LKS
lupo - esikoinen

9.10.

Leli82 - 27v - toinen - KOKS - tyttölupaus
Menhit - 21v - toinen - PKKS - poikalupaus
RouvaKoivisto - 19v - toinen - OYS - poikalupaus

10.10.

Murmu - 22v - esikoinen - HYS - tyttölupaus
Rebecca78 - 32v - toinen
miukatti - 26v - esikoinen - OYS - poikalupaus
Discovery - kuudes
Nappula -10 - 35v - esikoinen - TAYS - poikalupaus
Auringonkukaksi - viides - poikalupaus

11.10

Pirkko23 - esikoinen
t 77 - 33v - toinen - OYS - poikalupaus
Expat - 33v - esikoinen
Arual83 - 27v - esikoinen - KOKS
MissHappy - 23v - toinen - SKS - poikaolo

12.10

Cleopatra - 34v - toinen - TAYS - poikalupaus
Valeska - 27v - esikoinen - OYS - poikalupaus
voltti - kolmas - TAYS
buggie - 33v - toinen - tyttölupaus
Buono - 36v - toinen - HYS - poikaolo
KeuKeu - toinen - TAYS

13.10

bakukaa - 22v - neljäs - OYS
onnellinen onneton - 24v - esikoinen - KSKS
Pirkkis - 31v - toinen | s. poika rv 28+2
Ankkamuki - tyttölupaus

14.10.

White Lily - 33v - toinen - MKS

15.10.

Duffy - 28v - esikoinen - OYS/OAS - poikalupaus
tähtynen - 21v - esikoinen - VKS
Nietos - kolmas
äiti03 - kolmas - NKL
Signature83 - toinen - PKKS - poikaolo
kevät10

16.10.

R u u s u t a r h a - 23v - kolmas - HYS
Ilolintu - 24v - esikoinen - PHKS - tyttölupaus
milip - 22v - esikoinen - poikalupaus
aaliyah - 22v - esikoinen - NKL
Eliiz - 25v - toinen - HYS - poikaolo

17.10.

fairytales lover - 20v - esikoinen - LKS
Minkuli - 26v - esikoinen - TAYS - poikalupaus

18.10

apila87 - neljäs - KPKS
danuli79 - 30v - esikoinen
justiina83 - 26v - kolmas - VAS - tyttöolo
Hituli - 28v - toinen - TAYS/VAS - tyttölupaus

19.10.

snowangel - kolmas
PippuriPylly - 24v - toinen - KYS - poikalupaus

20.10.

fairytale87 - 22v - esikoinen - JS
tiltalitti - toinen - tyttölupaus
Neila - 28v - kolmas - KYS - tyttölupaus
hömpiäinen - 26v - kolmas - TAYS - poikalupaus
Jolian - toinen - KPKS - tyttöolo
sutulii - 30v - kolmas - VKS - poikalupaus
miraaz - esikoinen - LPKS - poikaolo
Ninnu-87 - 23v - toinen - KSKS

21.10.

bubbeli - toinen - KHKS
viivu - kolmas - LS
HenniKe - 29v - esikoinen - SATKS
Lintunen- - 21v - esikoinen - KYS

22.10.

Pikku prinssi - 23v - toinen - LS - tyttölupaus
Mintukas - kolmas - poikalupaus
Tare- 25v - esikoinen - tyttölupaus
Tiukuliina89 - 20v - toinen - KHKS - tyttöolo
teijuli87 - 23v - kolmas - SEKS - poikaolo
hohto - SAS
Unna68 - 41v - kolmas - poikalupaus
merette - neljäs - TAYS

23.10.

minilokari - toinen - TAYS - tyttöolo
Thyme - toinen - SATKS

24.10.

höplömmöö - 32v - kolmas - HYS - tyttöolo
MinkuK - 24v - esikoinen - TAYS - poikalupaus
rakuuna - 35v - neljäs - HYS - poikalupaus

25.10.

Happy79 - toinen - SATKS - poikalupaus
PikkuRinsessa - toinen
Stemia - 28v - toinen - HYS - poikalupaus
Lavelyn - 23v - esikoinen - TYKS - poikalupaus
Maj10 - 28v - esikoinen - OYS
MaalaisÄippä - kolmas - SATKS

26.10.

Sähikäinen - 28v - esikoinen - VKS - tyttöolo
nordenskjold - 33v - viides - TAYS - tyttöolo
sofiia - 29v - esikoinen - NKL
Ulla Unelma - 23v - esikoinen - TAYS - tyttölupaus
saduli - kolmas - tyttöolo
Vilma vasikka - neljäs

28.10.

hyrskylän muori - 25v - kolmas
Peili87 - toinen
aava olivia - kolmas - poikalupaus
Viuhti2010 - kolmas - JS - tyttölupaus

29.10.

Jaja78 - 31v - kolmas - KOS - tyttöolo
Nellie06 - kolmas - poikaolo

30.10.

Mustikka83 - kolmas
Jadelia - 32v - kolmas - HYS - tyttöolo
syksyinen - 33v - kolmas - OYS

31.10.

mimskeli - toinen - KYS/OAS
Startti79 - toinen
Wednesday
Räiskä82 - toinen - OYS - poikalupaus

1.11.

ryöminkäinen - 22v - esikoinen - tyttöolo
Ezziina - 25v - kolmas - TAYS - poikaolo

 
Viimeksi muokattu:


Syntyneet lokakuiset

"Niin pienissä käsissä sydämemme ikuisesti"

**

23.7.

Pirkkis - LA 13.10. - 31v - toinen - poika 940g / 34,5cm - rv 28+2

8.8.

pokermama - esikoinen - tyttö 1430g

16.8.

Nana09 - 20v - esikoinen - tyttö 1070g / 37cm

1.9.

heikku - LA 29.9. - 25v - toinen - tyttö 2260g / 47,5cm - rv 36+0

9.9.

Auroora - LA 30.9. - 24v - toinen - poika 3165g / 48cm - rv 37+0

16.9.

Lara- - LA 23.9. - 22v - esikoinen - poika 3385g / 49cm - rv 39+0

19.9.

Tatara - LA 2.10. - 27v - esikoinen - poika 3230g - rv 38+1

25.9.

Minkuli - LA 17.10. - 26v - esikoinen - poika 2690g / 47cm - rv 36+6



In memoriam

"Voitko, Taivaan Isä, äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?

Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa niin rakkaita on
luojalleen ettei heitä malttaisi millään antaa pois."


**

Kätsy - LA 3.10.

Ebba-Ilona - LA 9.10.

manna- - LA 4.10.

emily67 - LA 12.10.

Keffeli - LA 15.10.

wendy79 - LA 15.10.

durasel

maska82 - LA 27.10.

Muutosta

Hempukka87 - LA 10.10.

Smurfi LA 4.10.

perämaan emäntä - LA 23.10.

mamiti87 - LA 13.10.

Iisaon - LA 17.10.

Lilein - LA 11.10.

shenda81 - LA 18.10.

Scala - LA 16.10.

Peppioliina - LA 22.10.

Champion - LA 28.10.

miimii10 - LA 30.10.

Minttu-Maaria75 - LA 14.10.

mude79 - LA 22.10.



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus




Aikaisempia tarinointeja:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1801686-lokakuun-lapset-2010-elokuussa-3-2-vauvaa-syntynyt/
 
Viimeksi muokattu:
Haa, olin näin nokkela tyttö (eli siis vakoilin Tammikuisten pinosta että ylläpitäjä oli jakanut "etusivun" kahteen viestiin)... Joten näin meilläkin. Ei tarvinnut poistella mitään oleellista, jee!

Nyt vielä pitää yrittää kaivaa ne Nanan tiedot tuolta edellisestä pinosta ja siirtää syntyneisiin...

Puuh, problem solved. Ihanaa syyskuun alkua kaikille! :kiss:

mama-L 35+2
 
heipparallaa!!!

olen palstalla käynyt kirjoittelemassa viimeksi varmaan ennen kesää...aikataulu meni silloin tosi kiireiseksi ja päätin, että en palstalle käy kirjoittelemassa kun en kunnolla ehdi juttuja lukea. nyt taas muutamana päivänä olen juttuja lukenut ja ajattelin että kirjoittelempa kuulumisia.
Äippäloma alkoi tänään ja kaikki on mennyt älyttömän hyvin. Perjantaina aika äitipolille seurantaan kun PCO potilas olen ja olen käyttänyt jotain lääkkeitä raskausaikana. Näitä varmuusdella seuraavat....kaikki muuten on hyvin mennyt..paljon on täällä tapahtunut ja onnea kaikille jo vauvan saaneille...

myöhemmin kirjoittelen sitten lisää...mies juuri töistä kotiutui ja ruetaan yhdessä ruokailemaan.

tsemppiä kaikille odotuksen loppumetreillä...
 
Ihanaa, nyt on jo syyskuu! Kiitos Mama-L uudesta pinosta :) Kohta se on meidän vuoro... Viime yönä heräsin klo 4 vessaan ja sitten valvoinkin pari tuntia. Siinä valvoessa tuli mieleen synnytys ja alkoi jo jännittämään :eek: No, pahimmassa/parhaimmassa tapauksessa tässä menee vielä n. 1,5kk masua kasvattaessa...

Kestoilusta on kai ollut puhetta aiemminkin, mutta ajattelin kysellä, että onkos täällä paljonkin kestoilijoita? Minua se on aina kiinnostanut, mutta nyt raskausaikana jotenkin olen laiskistunut ja ajattelinkin jo jättää koko kestokokeilun myöhempään, sitten kun vauva olisi isompi. Mutta nyt taas kiinnostus on kasvanut ja ajattelin alkaa etsiä tietoa, että miten homma kannattaa aloittaa ja mitä siihen tarvitaan. Mielessä minulla on osakestoilu, ellen sitten ihan täysin innostu :)

Tänään hommasin maidonkerääjät, Lansinoh-voidetta, niistäjän, kuumemittarin, ja suppoja vauvalle. Ja mun äiti oli ostanut Hyvä Salvaa ja sinkkivoidetta. Eli pikkuhiljaa alkaa kasaantua nuo pikkusälätkin...
Ne hemmetin imetysliivit pitäis saada hommattua. Ahdistaa ajatus liivien etsinnästä, mutta kaipa sekin homma on hoidettava. Ensin ajattelin käydä ihan lastentarvikkeessa katsomassa onko siellä ja mihin hintaan...

Heilo 35+3
 
Neuvola kuulumisia.

Vihdoin ja viimein alkoi neuvolantäti uskoa että tämä vatsansisäinen asuki on hiljainen, jopa todella hiljainen. Nyt sitten laittoi lähetteen Kotkaan josta nyt sitten pitäisi tulla aika kuulemma päivän parin sisään. Kun kerroin että viime su puuttui ne tavallisetkin ilta kääntyilyt ja potkut että saatin tehdä miehen kanssa töitä että saatiin kaveria hereille. Ja oltiin jo soittamassa puoliltaöin polille kun ei mitään vatsasta kuulu. Niin sai terkkarin mietteliääksi, vihdoin. Alan kyllästyä koko tyyppiin todella, katsoo kelloa että varmasti tulee 30min täyteen ja tänäänkin alkoi puhua säästä kun olin jo käsi oven kahvalla! Ei paljon kiinnosta hänelle puhua kun ei häntä selvästi kiinnosta kuunnella.

Muuten oli kaikki okei, kasvaa käyrällään ja itselle tullut kiloja lisää mikä nyt masentaa kun on tosiaan jo niitä valmiiksikin. Ja tiedän että itseltäni ne ei ainakaan halpolla lähde.

Eilen illalla taisi tulla nesimmäiset supistukset, en tiedä mutta luulen. Esikoisesta ei tuntunut missään ennen kun oli tosi kyseessä. Eilen sitten tuntui kuin koko vatsa alue olisi tulessa aina hetkittäin. Ja juuri sen perus ilta potkujen aikaan, jolloin vaavi oli paikoillaan kun "tulisti". Ja tänään on ollut sellaista menkkamaista jomotusta alavatsalla. Sekä selkäsärkyä nyt parina paivänä, että on pitänyt jättää projekteja vaiheeseen ja huilia. Itse sitten uskoa että ei vaan pysty kaikkeen. Tukeepa mun teoriaa että la aika on väärässä, miehen kanssa juteltiin että ei se todellalkaan voi pitää paikkansa tai hänen siippansa on jotain ihme laatua:p

Omanapasta sorgen..

Taikamyrsky
 
jee kiitos jälleen mama-L:lle uudesta pinosta!:flower:

täällä yks kestoilija, tosin öisin monesti ja matkoilla käytetään kertiksiä. just tilasin öitä varten pojalle Ronja&Roopen tuplaläppä-aio -vaippoja jotka on ihan huippuja,samaten myös muut läppävaipat R&R:lta. Uudelle tulokkaalle on kestot esikoisen jäljeltä valmiina, toki varmaan joitakin vaippoja tulee varmaan vielä hankittua ja ehkä jopa saan aikaiseks itekin tehtyä niitä, kankaita ja kaavoja kun löytyy jo. Myös itellä oon käyttänyt kestositeitä ja -liivinsuojia.

väsy ja supistelee,ehkä siirryn sohvalle :wave:

noonie 35+4
 
Kiitokset mama-L uudesta pinosta! Nyt tosiaan on jo syyskuu. Ensi kuussa tapahtuu ja paljon! :cool:

Niin olettekos te muut jo saaneet äippäpakkauksen??
Mä en ole saanut pakkausta enkä rahapäätöstä. Ja hakemukset olen toimittanut heinäkuussa KELAan. Mielestäni omituista!! Mutta kun tuosta firmasta ei saa palvelua, että pääsisi tiedustelemaan asioitaan. Ainoa vaihtoehto olisi mennä jonottamaan noin kolmeksi tunniksi taas virastoon. Ei innosta, olen sen jo kolme kertaa tehnyt.

Odottelen kovin ensi maanantain neuvolaa, jossa päätetään lähettämisestä TAYSiin kääntöyritykseen. Onkos teillä kokemuksia kääntöyrityksistä? Ilmeisesti ensisynnyttäjillä on aika pieni tuo onnistumisprosentti ja kun kyseessä on vielä iso vauva.

Iltaisin supistelee ja päivälläkin, jos yritän kovin kävellä. Eli lepoa nyt vaan täytyisi malttaa antaa kropalle. Mutta arjen perushommat on kuitenkin hoidettava. : /

Tänään kävin jo ostamassa ensimmäiset vaipat ja liivinsuojukset. Niin se lapsen tulo vaan lähestyy. Vau! :kiss:

Nappula-10 33+4
 
Nappula- 10 Oletko yrittänyt soittaa Kelan Lapsiperheen palvelunumeroon puh. 020 692 206 (ma-pe klo 8–18)
Tuo on juuri sitä varten, että saa tietoa ja apuja lapsiperhe asioissa. Hyvää ja nopeaa palvelua eli vastaavat nopeasti, selvittävät asian ja ottavat yhteyttä. Toivottavasti sinäkin saat sieltä hyvää palvelua jos tuonne soitat :)

-eeva- ja pikkutyyppi 37+3 syyskuisista :)
 
Kiitos mamaL uudesta pinosta! Ajatella ens kuu on meidän kuu! Aika on menny ihan liian nopeasti :D

Miulla ottaa ainoastaan siks tää uudistus päähän, kun menivät julkaisemaan tän keskeneräisenä, ilman vaihtoehtoa ite kirjottaa vielä vanhan kaksplussan tyyliin, sillä aikaan kun tekevät viimeistelyjä.

Menhit ja Mr. Hyde 34+4 :heart:
 
Kiitos mama-L uudesta pinosta!

Mun täytyy tunnustaa etten ole moneen kuukauteen kirjotellut tänne, lukemassa olen kylläkin käynyt. En tiedä miks sitä ei muka ole aikaa kirjotella. Nyt aattelin että täytyy ryhdistyä, jos mut vielä tänne huolitaan? Listalla kyllä olen, mutta ei se mitään vielä kerro...mielelläni liittysin takaisin joukkoonne, jos vaan sen sallitte?

Nappula piti jo aiemmin kommentoida tota kela-juttua. Jos et saa puhelimella sinne yhteyttä, niin laita netistä palautetta. Itse lähetin (tai siis palkanlaskenta lähetti mun paperit heinäkuun lopulla, ja päätökset, ei tosin vanhempainraha, kun haen viimesten 6kk tuloilla) tulivat jo elokuun alussa. Pakkausta tosin ei kuulunu, vaikka päätöslapuissa luki et tulee 2vko sisällä. Laitoin sinne palautetta, ja vastaus kuului että paketti oli mennyt postiin jo elokuun alussa, mut meille ei ollut tullut siitä mitään ilmotusta! Sain kelalta seurantanumeron, ja sain pakkauksen postista. Posti oli unohtanut ottaa sapumisilmotuksen paketin kyljestä, ja näin ollen en voinut millään tietää että se on jo tullut! Muutenkin kandee käydä kelan sivuilla katselemassa itseään koskeviä päätöksiä ym. sieltä löytyy palautteen antamiskohtakin. Siellä voi myös korjata/lisätä jos jotain tietoja vielä puuttuu. Toivottvasti saat päätökset/paketin pian, että kerkeisit hiukan hypistellä vaatteita ennen kuin pikkunen syntyy :)

Oisin kans kiinnostunut kestoilusta ainakin osittaisesta sellaisesta, en vaan oikein tiedä siitä mitään vielä, täytyy yrittää selvittää asiaa :whistle:

Täytynee yrittää lähteä nukkumaan, tosin en pysty nukkumaan 7h pidempään, sit herään kun molemmissa pakaroissa on hermosärkyä, enkä löydä enää hyvää asentoa. No mut kai tää on hyvää valmistumista pätkäunia varten;)

Danuli + Toppis 33+5
 
VAUVA UUTISIA :)

Heikku sai tänään rv36+0 pikkuruisen tytön sektiolla mitoin 47,5cm ja 2660g! :)
Tyttö voi hyvin, mutta on tarkkailussa yön yli. Komean parkaisun kuulemma päästi, kun haukkasi happea ekan kerran. :)


Onnea Heikku ja koko perhe :heart:


...Heikku voi sitten itse kertoa tarkemmin ja päivittelen kuulumisia tarpeen mukaan!
 
Onnea Heikulle vielä täältäkin!!
Ja kiitokset Mama-L uudesta pinosta!

Vähän on tullut munkin kirjoteltua tänne kaksplussan puolelle, enemmän tuolla facessa tulee kirjoteltua kun on muka jotenkin helpompaa siellä. Käyn kyllä väliin lueskelemassa teidän juttuja täältä että pysyy kärryillä :)

Kauheeta kun aika menee nopsaa!! Ei meinaa uskoo todeks että on jo syyskuu ja ens kuussa alkaa tapahtuun. Oudolta tuntuu kun neuvolassakin käydään jo kohta viikon välein. Ei tässä rempan keskellä oikein ehdi tajuta tota ajankulua. Meillä kun tosiaan kylppäriremppa ja muut jatkuu eli vauvalle ei oo mitään valmiina. Paitsi siis tyyliin varastossa ja jossain jemmassa. Mut ehtiihän sitä jos on yhtään edellisiin raskauksiin uskominen!

Vauva on ihan mahdoton hikkaaja ja onnekseni kääntynyt poikkitilasta pari viikkoa sitten oikeinpäin. Kokoarvioon pääsen siinä 38 viikon paikkeilla, sitä jännityksellä oottaen sit.

Nyt ei enää yhtään raksuta kun piti taas nukahtaa lasten nukutukseen...:)
hömpiäinen 33+0
 
Onnittelut Heikulle!

Suosittelen lämpimästi kestoilua. Alkuun se voi tuntua hankalalta. Jokaisen lapsen ruumiinrakenne on hiukan erilainen, joten ohivuotoja voi tulla, kunnes löytää ne omalle mussukalle sopivat kestot. Mieheni kanssa emme olisi voineet kuvitellakaan kerttisten käyttöä ihan vain siitä syystä, että satunnainen kerttis aiheutti pahaa vaippaihottumaa. Vauvojen ihot ovat erilaisia. Toisille käy kerttikset, toisille käy mikä tahansa kesto, toisille käy ehkä vain luonnonmateriaalista tehdyt kestot. Suosittelenkin aloittelijoita ostamaan erän käytettyjä vaippoja edullisesti. Itse aloitin villahousuilla ja harsoilla, sitten siirryin sisä- ja kuorivaippasysteemiin, lopulta voiton vei yhden koon Bumgenius -täyttövaipat. Bummerseja voi käyttää jo tosi pienelle (pienennetään neppareitten avulla), mutta menevät sitten säädettävyytensä ansiosta koko vaippaiän. Mutta mutta mikä sopii anatomisesti yhdelle lapselle, ei välttämättä sovi toiselle. En siis suosittele ketään ostamaan heti kymmentä bummersia. Kannattaa ostaa yksittäisiä kappaleita, jotta näkee sopiiko vaippa oman lapsen anatomialle. Jos homma tuntuu hankalalta alussa, ei kannata antaa kokonaan periksi. Osakestoile, pidä taukoja ja kokeile uudestaan. Muutamassa viikossa touhuun tottuu.
 
Huoemnia kaikille! Mama-L : kiitos pinon aloituksesta taas, ison työn jaksat aina tehdä näiden kanssa... ja Heikku: PALJON onnea vauvautumisesta, katselin siun aikaisempia tekstejä oisko niissä viitteitä lähdöstä mutten löytänyt...kaikki siis ilmeisesti on mahdollista.

ON: eilen supisteli oikein kunnolla! saunassa ja illan aikana noin tunnin ajan tuli supistuksia, ensin kivuttomia, sitten kipeitä...välit kapeni lopulta niin et 20min ajan tuli 2min välein ja itsekkään en ollu uskoa..sitten kun hain jo numerot että soitan KYS:lle niin hiljalleen väli piteni 8-10 minuuttiin ja sitten mie olinkin nukahtanut....joten, tänään neuvola joten toivottavasti saisin jotain kommenttia sieltä, itse toivon et siellä ois lääkäri paikalla joka vois katsoa aiheuttiko ko. tapaus mitään alakerrassa vai laskenko noi vielä harjoistussuppareihin. ??? KYS:iin meillä matkaa noin tunti..ja kun viime raskaudessa siellä vietin rv 35-37 niin ei isoja lähtöhaluja ollu..huomasin vaan et mulla on sairaalakassi pakkaamatta ja hankintoja tekemättä joten åitäne kiirehtiä niitä, jos vaikka sittenkin tilanne toistuis tms..

Nyt laittaa esikoista kouluun ja pienempää hoitoon...
neuvolakuulumisia sitten myöhemmin...paino ainakin on noussu huimasti, nolottaa jo valmiiksi mennä sinne neuvolaan....

neila rv 33+ 3
 

Yhteistyössä