~LOKAKUUN lapset **2010** syyskuussa <3~ 3 vauvaa syntynyt!

Heippa!

Eka kertaa vasta käyttelen näitä uusia sivuja..vanha tosin mielytti enemmän, mutta minkäs teet..

Isot onnittelut heikulle tytön syntymän johdosta!

Ja kiitos myös mama-L:lle uudesta pinosta!

Täällä alkoi loma..tai siis mammalomaan on vielä muutama viikko, mutta kesätyöt päättyi eilen. Ihan hyvään saumaan tuli tää lopetus kyllä. Alko olla jo aika jännittävää nostella pahvilaatikoita, seisoa 8h putkeen ja nostella tavaroita lattialta..kengännauhojenkin solmiminen on tällä hetkellä haasteellisempaa kuin ennen..

Meillä alkaa perhevalmennus ensi viikolla ja ens viikolla ois myös neuvola. Katsotaan nyt sitten, että missä asennossa asukas majailee. Vielä nimittäin tuntuu pyörivän aika paljon masussa; välillä rt ja välillä taas perätilassa. Toisaalta, mulla ei viikkoja vielä ihan kamalasti ole eli vielä ehtii kääntyä ja pysyäkin siinä asennossa. Mun kauhu-skenaarioon kuuluu se, että joudun perätilan takia sektioon..jos toisilla on alatiesynnytyspelkoa niin mulla on sektio-pelkoa..enkä oikeastaan tiedä miksi..

Missä vaiheissa teille on annettu kokoarvioita? Tai katsottu tarjontaa? Tarjontaa ei täällä olla vielä katsottu kertaakaan ja kokoarvion oon viimeksi saanut rakenneultrasta. Ei hajuakaan minkä kokoista pakettia tänne sopii odottaa. Neuvolakorttiin terkkari ei mulle edes merkitse sf-mittaa käyrälle...kai teillä muilla merkitään?

Vauvantarvikkeista kaikki isot jutut on hankittu; jipii! Enää hienosäätöä jäljellä kuten tutteja, tuttipulloja, vaipparoskista jne. Vauvan vaatteetkin sain jo pestyä. Joku täällä jossain vaiheessa puhui siitä, että on semmonen tunne, että kaikki pitäisi saada valmiiksi heti ja samalla on semmonen tunne, että vielähän tässä on paljon aikaa. Mä komppaan tätä!!! kauhee hinku saada kaikki valmiiksi, mutta sittenkin kuitenkin lokakuun loppupuoli tuntuu olevan vielä aika kaukana..
Ja toisaalta sitten taas ei ole; kohtahan näitä lokakuisia alkaa putkahdella enemmänkin!

Lavelyn 32+4
 
Lavelyn Mie oon saanu senhetkisen ja syntymä painoarvion rakenneultrassa ja sitte kontrolliultrassa. Suunnilleen samana on syntymäpainoarvio pysyny molemmissa ultrissa. Ja täällä ainaki neuvolassa terveydenhoitaja vaan käsin tunnustelemalla vatsan päältä arvioi tarjontaa. Eikä mullekaan neuvolakorttiin piirretä käyrälle sf-mittaa, joskus sen vaan terveydenhoitaja näyttää omalta koneelta et mitenkäs käyrillä mennään.
 
:wave:

Mama-L
Olisiko mahdollista laittaa tuonne syntyneisiin rv:t ja la tai vastaavasti jättää laskettuaika-listaan syntyneetkin?
Kun itse ainakin tykkään vertailla ja katsella laskettuja-aikoja ja raskausviikkoja.

Painoarvio
En nyt ole kyllä mitenkään normaalitapaus ja käyn 2vkon välein kokoarviossa. Olen ymmärtänyt, että terkka lähettää polille, jos näyttää hälyttävältä sf-käyrä tai jokin muu painoon liittyvä.

Lavelyn
Mulla oli esikoisen kanssa myös hirveä sektiopelko ja on edelleen! Ja jouduin sektioon esikoisesta. Vuosia jouduin käymään henkistä prosessia asian vuoksi, koska tunsin epäonnistuneeni täysin. Valitettavasti minua ei ole ymmärretty oikeastaan missään! Sektio on mielestäni liian hyväksytty nykypäivänä ja siihen tuntuu kuin "pääsisi".
Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat niin isoon leikkaukseen. Kyseisessä leikkauksessa vedetään kumminkin erittäin monta kerrosta vatsasta auki. Olisiko sektio yksi isoimmista vatsanalueen leikkauksista peräti?

Bubbeli 33+1
 
Viimeksi muokattu:
:wave:

Mama-L
Olisiko mahdollista laittaa tuonne syntyneisiin rv:t ja la tai vastaavasti jättää laskettuaika-listaan syntyneetkin?
Kun itse ainakin tykkään vertailla ja katsella laskettuja-aikoja ja raskausviikkoja.

Kannatetaan! :wave:
Ja jos tuohon laskettujen aikojen perään laittaisi myös syntyneen tiedot, niin pysyisi kärryillä myös siitä kuka on jo saanut vauva ja kuka ei?
 
ihana kunnon syksyinen ilma ja voin hyvillä mielinvaan kyyhöttää sisällä lukemassa, surffailemassa ja tuojottelemassa telkkaria :D

Eilen oli neuvola/lääkäri ja kaikki muu paitsi paino oli suunilleen ennallaan + hyvin. Kaikki tuntuu olevan niin hyvin että poju ei taida tästä kämpästä lähteä ulos ennen kuin se pakotetaan.

Minä olen ajatellut ainakin osa kestoilla, ostin huuto.netistä pussillisen vaippoja ja niillä lähdetään liikkeelle. Jos tuntuu hyvältä niin ostan sitten lisää, mutta tässä vaiheessa ensikertalaisena(kestovaippailussa) en kyllä viitsi ihan hirveästi ostella valmiiksi ja kuluttaa rahaa.

Jotain muutakin piti kertoa mutta muisti ei meinaa millään toimia nykyään eli palaan asiaan kun aivot toimii...

Kiitos Mama-L ja Heikulle todella paljon onnea

Uni ja Poju 36+1
 
Äitiyspolikäynti takana.
Vauva kasvaa tasaisella käyrällä, sen mukaan veikataan syntymäpainoksi n. 3kg. Eli ei ole tiedossa sokerivauvaa. Ennemminkin keskivertoa pienempi. Olen kyllä ollut aivan tavattoman tiukalla ruokavaliolla hiilareitten suhteen. Lääkäri edelleen kehui kotimittausten sokeriarvoja mallikelpoiseksi.

No siinä oli ne hyvät uutiset. Huonot uutiset ovat tosiaan ne sappihapot, ja lääkäri vahvisti diagnoosiksi nyt virallisesti hepatogestoosin. Viikottaiset labrakäynnit jatkuvat. Äitiyspolilla myös alkoivat tihennetyt käynnit. Viikko kerrallaan mennään tässä tilanteessa. Jos arvot nousevat kovasti tai kutina yltyy hulluksi, voidaan aloittaa lääkitys ja antaa kortisonipistoksia vauvan keuhkoja vahvistamaan. Ennenaikaisen synnytyksen uhka on siis mahdollinen. Olen silti aika levollisin mielin, koska viikot ovat nyt jo niin hyvät.

rv 32+6
 
Täällä käydään vaa pikaisesti huutelemassa. Närästää kovin, ootteko muut syöneet närästyslääkettä ja mitä lääkettä? pakko käydä tänään kyllä apteekissa..

Muuten kaikki ok. Maanantain neuvolaa ja synnytystapa-arviointia odotetaan kovasti!!

Limee 35+5 :)
 
Isot Onnittelut Heikulle munkin puolesta! :flower:

Lavelyn mulla on tarjonta katsottu kahdessa viime neuvolassa, eka kerralla viikolla 31. Kokoarvion terkka sano viime kerralla neuvolassa, eli viikolla 33. En sit tiedä oliko se jotenkin virallinen kokoarvio, vai ihan hänen oma arvionsa. Ens viikolla mulla on neuvolalääkäri, ehkä hän antaa jonkunlaisen kokoarvion.

Nukkumisesta onks kellään aamusin tai yöllä sellasta hermosärkyä pakaroissa/ehkä vähän tossa sivulla lonkkien kohdalla? Vähän sellasta issiaskivun tyylistä. Mulla on tuollainen kipu alkanut vaivata sen jälkeen kun neuvolassa kehottivat etten enää nukkus selällään. En pysty nukkumaan kun 6-7 tuntia yössä, sen jälkeen alkaa säryt, eikä hyvää asentoa enää löydy. Oon kokeillu tyynyä polvien välissä, mut sekään ei auta. No toisaalta onhan tää totutteluu lyhyiin ja katkonaisiin yöuniin, mut ois kiva nukkuu vielä kun muuten voi :whistle:

Thyme kurjaa toi hepatogestoosi, toivotaan ettei arvot nousisi ja kutina pysys hallittavana! Onneks tosiaan sullakin ihan hyvät viikot takana, jos ennenaikaiseen synnytykseen joudut, mut oishan se hyvä et pikkunen sais viel vähän kasvaa!

Hyvää viikonloppua kaikille! Toi sää on kyl just niin syksynen, et tekis vaan käpertyy viltin alle sohvalle ja lukea kirjaa tai katella leffoja, onneks on vapaa viikonloppu!

danuli + toppis 34+0 POKS
 
Sektiosta täällä yks sektio pelkoinen :wave: Inhottaa ajatus siitä että vatsaa leikellään ja varsinkin jos pitäisi olla samaa aikaa hereillä. Jos tulis sektio nopealla aikataululla anelisin varmasti nukutuksen tai saisin paniikkikohtauksen siinä leikkauspöydällä. Jos tää kaveri jostain syystä (paino, perätila tms) pitäis leikata, niin pelkopolille olis ehdottomasti päästävä, sitä kun haluaisi kuitenkin olla hereillä kun pieni päästää ensimmäisen parkaisunsa..

Menhit ja Mr. Hyde 34+6 :heart:
 
Minut yllätti viimeksi se, että sektio meni niinkin hyvin. Pelkäsin sitä itsekin. Ongelmana oli puudutteen anto. Selkänikin oli niin turvoksissa, ettei lääkäri meinannut löytää nikamien väliä. Pelkäsin, ettei paikat puudu kunnolla. Kokeiltiin pumpulitukolla ja väitin lääkärille, että vielä tuntuu. Sitten hän nipisteli. Ei tuntunut. Meni vain pieni hetki, vatsa heilahteli sermin takana ja ensimmäinen poika oli maailmassa. Sektiossa mennään muistaakseni seitsemän ihokerroksen läpi. Ompelu on vaativin suoritus ja kesti aika kauan. Ei kuitenkaan kammoa jäänyt. Alatiesynnytyksen valitsisin, jos valita saa jälkikipuilun takia.

Voi kun saisikin nukuttua edes 6-7 tuntia putkeen. Maksimi ollut jo ainakin 5 viikkoa 3-4 tuntia tuon käsisäryn takia.

Discovery 34+5
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin synnytän mieluummin normaalisti alakautta kuin sektiolla. Ihan jo toipumisen kannalta ja toisekseen kun eka synnytyksessa sain epiduraalin kipuihin, niin reagoin siihen kokonaisvaltaisella tärinällä. Ihan kuin olisi palellut hurjasti, eikä sitä meinannut saada millään laantumaan. Miten sitä pystyisi olemaan liikumatta leikkauspöydällä...? En sitten tiedä, saako spinaalipuudute samaa aikaan vai nukuttaisko ne, jos olisi pakko leikata vai oliko ihan vaan kerta reaktio tuo? Toisen synnytyksen vedin sitten ihan vaan ilokaasulla.

Ajattelinkin, että mikäli vaavi olisi sitkeästi vaan pysynyt perätilassa, niin olisin ainakin kokeillut synnyttää sen alakautta. Oletan, että lantiossa olisi ollut kyllä tarpeeksi tilaa. Mutta jospa tämä jätkä jaksaa loppuajan sinnitellä pää alaspäin.

sannri ja mahassa möyrijä 35+2

Laitan mahakuvan tähän, kun tajusin eilen, että voin liittää profiilin albumista kuvalinkin tänne:D Kuva on vähän iso, mutten jaksa pienentääkään...
 
:wave:

Mama-L
Olisiko mahdollista laittaa tuonne syntyneisiin rv:t ja la tai vastaavasti jättää laskettuaika-listaan syntyneetkin?
Kun itse ainakin tykkään vertailla ja katsella laskettuja-aikoja ja raskausviikkoja.
Joo, toki! Oonkin miettinyt jotain sellasta. Haluaisitteko siis mieluummin LAt sinne syntyneiden perään (ja mahdollisesti myös ne tyttö/poikaolot ja kumpi sitten tuli) vai että säilytettäis tuolla odottajien listalla synnyttäneet? Mä kannattaisin ite ehkä ennemmin tota ekaa vaihtoehtoa...? :)

Siis Pirkkis, pokermama, Nana09 ja heikku, mitkä oli teidän LA:t ja oliko mahdollisesti tyttöpoikaoloa tai lupausta? En muista enää kun oon suvereenisti poistellu niitä tietoja... :ashamed: :D

Taidan poistaa sit samalla sen "pinossa tällä hetkellä x tyttö- ja x poikaoloa" kun menee ihan älyn monimutkaseksi mulla muistaa kaikki jos siirtelen tyyppejä listasta toiseen...

mama-L 35+4

..manailee ettei saa tota otsikkoakaan päivitettyä toimivaksi. Näyttää edelleen et meillä olis nyt 3 vauvaa syntynyt. prrrrääh.
 
Viimeksi muokattu:
Uusi kone kotona JEEEEEEEEEEEEEEEE =)
Hyvästi kotityöt, tervetuloa netti :D

Onnea Heikulle!


Olo on tukala. Maha on iso ja hankala ja alkaa mennä hermot. Yöt menee asentoa hakiessa, välillä kramppaa jalat ja välillä vatsa. Jos sattuu kääntymään unissaan liian nopeesti niin koko mahan sivuosa menee kramppiin tao venähtää tai jotain...Ja kauhee tuska. Ei jaksais kantaa tätä etureppua mukana enää yhtään.
Vielä pitäis muutama viikko jaksaa. Jaksaa jaksaa!!!!!

Lähden syöpöttelemään ja kohta saunaan. Jospa se hermo lepäis siellä :LOL:


Zeena 35+5
 
huh, mikä olo taas. pikkulikka tunkee itseensä sen verran kovaa joka puolelle, tuntuu että onko enää ees rt:ssa ja jos vielä vähän alemmas tunkee niin kalvot poksahtaa :eek:
jonkun verran "menkkakipuilua" selän puolella... teen näköjään itelleni tämmösen jännitysillan,vaikka nuo ei nyt mitään merkkejä mistään olisikaan. ens viikon torstaina vasta neuvolalääkäri, ja mä lyön vaikka vetoa että "kohdunkaula kiinteä ja kiinni"-diagnoosin saan kummiskin ;) ja käynnistyspäivään saan ootella tätä tulokasta...

heh, pojan uudet tussit, joiden piti lähteä tosi hienosti pinnasta kuin pinnasta, on sotkeneet parissa minuutissa ruokapöydän ja pojan jokapuolelta paperin lisäksi. ja ainakaan vielä ei saatu kaikkea pöydästä irti eikä kyllä pojastakaan ;)

huomenna sit poksuu täälläkin
noonie 35+6
 
ONNEA HEIKKU :heart:

täällä alkaa väsy painaa päälle,heräsin aamulla kuudelta jonka jälkeen uni ei enää tullut. otin sitten kyllä aamupäivästä tunnin päikkärit. nyt tuntuu että veto pois. koiran kanssa kävin lenkillä ja kyllä se on niin että syksy on tullut. hanskat ois jo saanu olla kädessä kun ulkona touhusi.

jaiks,saatiin synnytysvalmennusaika/tutustuminen synnärille vasta 5.10 ( LA siis 20.10). kaikki edelliset ryhmät oli täynnä. täällä siis vaan yhen illan juttu tuo valmennushomma. toivottavasti keretään käymään tuolla eikä vauva tekis tuloaan sitä ennen. toisaalta, oon kyllä lukenut sen verran kaikesta synnytykseen liittyvästä, esim, kivunlievityksistä yms että jos lähtö tulee aikasemmin niin ei se nyt niin haittaa.paikka ois kuitenkin ihan mukava nähä ja ei varmasti haittaa oo tuosta valmennuksesta.

nyt tää alkaa keittään iltateetä ja sitten taitaa sänky kutsua. rauhaisaa viikonloppua ja jaksamisia kaikille ! : )

miraaz ja vaavi 33+2
 
Taidanpa poksauttaa jo kaksi tuntia etukäteen, kun huomenna en koneelle ehdi.
Elikkäs huomenna 34+0 "POKS" ;)

Vaavi edelleen perätilassa ja kovasti maanantain neuvolaa odotan. Olen alkanut päätymään siihen, että en suostu känätöyritykseen. Sen verran oon nyt lukenut noista riskeistä, epävarmasta lopputuloksesta yms. Eli jos vaavi ei käänny, niin sitten suunniteltu sektio. Mutta toivotaan, että poju ymmärtäisi pyörähtää vielä ihan itse. Onhan tässä vielä muutama viikko aikaa, jos täysiaikaiseksi jaksaa masussa olla. :D

Nappula-10 33+6, eli huomenna poksuu
 
danuli79
Taidan tietää millaista kipuilua tarkoitat.
Itselläni on sellainen "pallolihas" tuolla jossain lonkan ja lantion alueella. Vaivaa öisin etenkin kääntyessä ja pystyyn noustessa ensimmäiset askeleet on mummoaskelia. Jalalle ei voi siis varata alkuun painoa, ennenkuin loksahtaa homma paikalleen.

sektiosta
Minulle tehtiin kiireellinen sektio ja siinä ei kauheasti ehtinyt ajattelemaan koko asiaa. Leikkurissa sitten menikin älyttömän kauan aikaa, koska en puutunut. Epiduraali oli jo alla mutta ei toiminut. Lopulta anestesialääkäri lupasi yrittää yhden kerran spinaalin sitten olisi nukutus vuorossa. Onneksi spinaali meni kerralla oikeaan paikkaan ja se auttoi.. Jonkun aikaa! Ikinä ei ole sellaista tuskaa ollut kuin sektiossa. Vauva oli jo ulkona ja minua kursittiin kasaan ja kuivattiin kohtua yms. Tunsin kuinka kädet olivat sisälläni ja tunsin mahani olevan auki. Puudutus siis katosi yhtä nopeasti kuin tulikin! Edes minuuttia ei tarvinnut kärvistellä ja huutaa, koska samantien hoitaja tai joku tuikkasi jotain vahvaa ainetta suoneen. Joutuivat laittamaan vielä toisenkin annoksen ja sen jälkeen kysyin "Haittaako, jos nukahdan?" Aine oli siis aika tujua ja vei tajuni.. Mitä lie se olikaan :D
No, mutta nuo eivät ole syitä miksi pelkään sektiota, vaan kammo oli jo aiemmin olemassa.

Bubbeli 33+1
 
Nappula
En uskalla edes mennä lukemaan noita kokemuksia kääntöyritys-juttuja. Voin kuvitella, että nettiin päätyy kaikki kauhutarinat ja ne tietenkin jää päällimäiseksi mieleen kirjoituksista.
Meillä on onneksi kaikilla vielä jonkun aikaa tässä kannustaa vauvoja oikeaan asentoon :)
Itse ajattelin pumpata jumppapallon ja sen päällä olla maha alaspäin! Se saattaisi auttaa..
Ja toinen keino voisi olla se millä meilä kääntyi perätilaan - ratsastusasento..... ;)
Meidän vauva siis päätti kääntyä pt:hen kesken lemmiskelyn! Päättyi erittäin ikävästi se leikki, kun alkoi tuntumaan ikävää painetta vatsassa. Tämän jälkeen makasin puoli tuntia itkien sängyllä, kun sattui niin paljon!! Seuraavalla viikolla ultrassa havaittiin ensimmäistä kertaa perätila ja lääkäri vahvisti epäilyni, että varmaan on kääntynyt silloin. Ja itse asiassa kätilö ehdotti asiaa ennen lääkäriä..

Lähdenkin tästä jumppaamaan :D :D

Bubbeli 33+1
 
MamaL Mulla oli LA 13.10. On muuten jostain tullu väärä ikä tohon syntyneiden listaan. Oikea on 31... Vaikka mielellään olisin vielä 28 :D Listalla ei ollu merkintää sukupuolesta, vaikka se oli tiedossa.
 
bubbeli, pitäisköhän munkin "pakottaa" toi mies lemmiskelyyn jos tää kääntyis raivotarjontaan sillä? ;) Esikoista odottaessa pari viikkoa ennen laskettua aikaa me hinkutettiin lähes koko ajan kun halusin että lähtis tapahtumaan jotain, mutta äh, viikon meni yli :headwall:

Onpa tosi outo aamu, isäntä töissä ja esikoinen isovanhemmillaan. Mitähän tässä oikeen keksis? No, puolen päivän jälkeen alkaa tulla vieraita joten eiköhän kannata vaan nauttia tästä yksinolosta oikein kunnolla.
 
limeee: Cavisgonia (kirjotinko oikein? ) on moni suositellu raskaana! Itse en koske närästyslääkkeisiin, maistuu pahalta :stick:

Discovery: Eihän noin pienillä unilla voi jaksaa?? Kannattaisiko jo hakea apua nukkumiseen?

Sannri: Onpas pikkuinen kumpu sulla :) Näyttää ihan tyttömahalta!

Danuli79: Suosittelen pitämään tyynyä mahan alla tukena myös! Mulla siis samaa kipua ja eilen en päässyt vessaa, koska vihloi niin vietävästi kun yritin "laskeutua" pöntölle... En sitten myöskään päässyt ylös taikka housuja sitten nostettua... :ashamed: Ikävä vaiva todella!!

Zeena: Onko sulla öisin mahan alla tyyny? Kaveri mulla huomautti, että kyljellän ollessa mun maha tavallaan roikkuin ja kylki kipeytyi... Nyt ku mulla on pieni tyyny mahan tukena niin kivut on vähentyny! Tosin silti häpyliitos ja nivuset vihloo todella paljon kääntäessä kylkeä... Täytyy vaan kääntyä hitaammin ja auttaa tyynyn kanssa :)

mama-L: Minusta syntyneiden tiedot vois olla odotustietojen perässä, mutta myös vaikka pelkistettynä listana aikajärjestyksessä? Ja minusta mielummin RV:T kun LA:T?

( * ): Täällä kurjuutta kummempaa :D Alkaa siis jo vähän hermo loppua tähän olotilaan :D
Neuvola kävi eilen ja hemppa noussut yli 120:neen jee! Painoa tullut nyt arviolta 18kg :D Verenpaineet vähän vieläkin korkeat, mutta pissi puhdas ja turvotusta ei hälyyttävästi niin näillä mennään... Voisin jo synnyttää tänään tai huomenna, kun mies on lomilla! :p Tuskimpa vaan kuitenkaan...

Lara- ja Väkkärä rv37+2
 
Liitoskivut vaivaavat täälläkin rajusti iltaisin ja öisin. Istuminen tuntuu hyvältä, mutta kaikki muut asennot ja liikkuminen sattuvat: / Viikkoja on 33 (POKS POKS pari päivää sitten!) ja tuntuu, että saakin olla jo pikku hiljaa...!

Sain ajan parin viikon päähän äippäpolille. Tekevät kokoarviota ja pääsen juttelemaan/"suunnittelemaan" synnytystä. Ensimmäisen lapsen ponnistusvaihe kesti 2 h ja tuli ulos olkapäät väärässä asennossa" jyräten. Oli aika tappomeininkiä, enkä haluaisi vastaavaan tilanteeseen uudestaan. Esikoinen oli myös yliaikainen, eikä käynnistys oikein ottanut käynnistyäkseen. Joten monenmoista alkaa olla ajatuksissa näillä viikoilla. Olenkin sanonut, että raskaana on ihanaa, ja jos vain voisi skipata koko synnytyksen ja ottaa vaavin tähän, niin mulle passais :p !
 
limeee, mulla myös nyt pahentunut närästys ja apteekissa farmaseutti sanoi että mieluusti suosittelevat raskaana olevia ensin kokeilemaan Rennieta ja sitten Gavisconia jos ei auta. Molemmat reseptivapaita. Mulla tehoaa Rennie hyvin. Vinkki, se lakritsin makuinen on kamalaa!! Ja spearmint parasta. :)

Täällä myös oikea lonkka kipuilee, tai oikeastaan puutuu. Aina kun lähtee liikkeelle niin ekat askeleet bubbelin mainitsemia "mummoaskelia" ennenkun lähtee rullaamaan. Todella raivostuttava vaiva ja inhottavalta tuntuu. Ja tulee ihan mummo-olo kun liitoskipujen takia saa muutenkin vaappua.

Mä nukun nykyään kyljellään, ohut tyyny jalkojen välissä. Paras asento selälle ja pystyn olemaan rennosti. Toki välillä herään kylkeä kääntäessä niihin häpyluun vihlomisiin jne. mutta vessassa ei tarvitse käydä kuin max 2 kertaa yössä (kun esikoinen herättää... on siirretty omaan huoneeseen ja vielä kiekuu hyvänä yönä kerran ja huonona "muutaman" enemmän. Samantien onneksi nukahtaa kun käy kippaamassa takaisin ja vällyä niskaan).

Pirkkis, hups mistähän oon sen iänkin sinne päätellyt... :D hih!

Mä teen nyt alustavasti silleen ton listan kanssa että poistan sen "pinossa tällä hetkellä x tyttö ja x poikaoloa" koska oikeasti sekoan sen kanssa kohta ja laitan syntyneiden tiedot (esim. tyttö 21.10 rv 41+0") myös odotuslistalle jos haluatte... Musta se on vaan jotenkin monimutkaista. Tai et se riittäis se syntyneet-lista... Ja voihan odotuslistallekin jättää synnyttäneet ettei se lista "typisty". Mutta sanokaa mitä ootte mieltä muutkin! Mikä olis helpointa päivitettävää mulle ja helpoiten luettavaa teille?

Meitsikkä on tosiaan käyny puolenyön maissa eilen nukkumaan, neiti kekkaloi ainakin 4 kertaa hereillä ja 6.40 jälkeen ei olla nukuttu enää... VÄSY.

mama-L 35+5

ps. Anoppi kokeili vähän vauvaa eilen ja tuumas että n. 2,3 kg olis tällä hetkellä eli piskuinen poika :heart:, ja mietti että pääseeköhän edes 3kg syntymäpainoon. Itselläkin on sellainen olo että jos ei mene yli LAn niin pienemmäksi jää kuin siskonsa (syntyi 41+0, 3440g/49cm).
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :wave:

Neuvolakuulumisia eiliseltä rv 35+5:
Paino +300g/viikko
Turvotus - (kuten ei ennenkään)
RR 113/72
SF 32
RT, syke 136 ja liikkeet ++.
Kaikki siis kunnossa. Pelkäsin, että painoa olis tullut enempi, kun yks ilta kävin vaa'alla ja se näytti hurjia lukemia.. Mutta sehän oli illalla, huh. Verensokeritkin on psynyeet kurissa. Mutta viime aikoina on vaivannut kova makeannälkä, tai oikeastaan ihan vaan nälkä, tai syömisen himo :p Voisin syödä koko ajan...
Terkkari arvioi, että ei ole ihan pieni tämän meidän vauva. Tiistaina menen rd:n takia kontrolliin Koksiin, saas nähdä mikä on painoarvio. Th arvioi, että vois olla tiistaina jo 3200g, hurjaa :O Toivottavasti ei ole vielä niin paljon! Onhan mulla toki jo viikotkin tiistaina 36+2, mutta silti... jos menee yliajalle, niin sittenhän sieltä tulee aikamoinen mötkö. Mutta tuo nyt oli th:n oma noin arvio, ihan veikkaus.

Närästykseen olen itse käyttänyt Rennietä. Toimii ainakin minulla. Tai tuo hetkellisen helpotuksen :D

Aloitin eilen leipomisurakan, pakastin tulossa täyteen herkkuja. :) Tein pasteijoita ja rahkakakkua. Mielessä on vaikka mitä herkkureseptejä, joita vois kokeilla. Ja varmaan olisi hyvä tehdä myös ihan ruokaa, niin ei tarvi sitten vauvan kanssa ekoina päivinä kotona tehdä mitään. Olis mulla tärkeämpääkin tekemistä, kuten siivousta ja pihanlaittoa, mutta kun leipominen ja ruuanlaitto kiinnostavat enempi... :p
Nyt ajattelin, että voisin reippailla kauppaan, tulis hoidettua lenkki samalla, mutta siitä taitaa tulla hieman liian pitkä reissu, jos en vaikka kykenekään kävellä kotiin... Pitää vielä harkita.

Mukavaa lauantaita!
Heilo 35+6
 

Yhteistyössä