~LOKAKUUN lapset **2010** maaliskuussa <3~

Champion, samassa veneessä mennään. Mullakin ilta ollut tosi vaikea! Yritä ajatella, että ihminen ei ole kello ja hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemmin. Syke voi näkyä aikaisintaan 6+3. Jos näkyy aiemmin niin käsitykseni mukaan hedelmöittynyt aiemmin. Meillä on aina ollut alkuraskauksissa aiemmin Eero Varila ultraamassa ja edellisessä raskaudessa 6+0 saneltu, että sydän väreilee. Sykkeestä ei tuossa vaiheessa uskaltanut puhua. Meillä myös erona se, että ennen ollan tiedetty tunnilleen koska alkio on siirretty masuun. Nyt voi vain veikkailla hedelmöittymisajankohtaa. Pari päivääkin on tässä vaiheessa olennainen!!!

Mulla lisäksi ihan tosi kipeä selkä ja alamaha. Pelottaa tosi paljon että tämä oli nyt tässä. Panadolilla ja levolla sain vähän asettumaan tuon vatsakivun. Käveleminen on tosi tuskallista. Kotiäidille ihanteellinen tilanne...

Voimia!

Silmät punaisena myös täällä päässä,

Noora ja Sulo 6+3 tai vähempi tai...
 
tosta sykkeen näkymisestä, kyllä miun mielestä voi näkyä olikohan se jo 5+6 vai 6+1 lähtien. Miulla näky ihan selvästi syke, ja veikkaili täti et saattaa olla päivää paria pienempi mitä ite oon arvioinu, eli jos näin on niin syke ois näkyny sit selkeesti 6+1 tai 6+2, kun omien laskujen mukaan olis siis ollu 6+3
 
Huomenta kaikille! :)

Joku kyseli tuosta hengästymisestä, ja kyllä täälläkin sitä on ilmennyt. Ihan oudoissakin kohdissa pitää happea vetää,vaikkei mitään rakasta tee. Taitaa liittyä tohon verimäärän kasvuun ja virtaukseen,kun tuntuu välillä että kauhee "kipitys" kehossa menossa. Kunhan keho tottuu,niin helpottaa...tosin sitten (toivottavasti) suuri vatsa alkaa ahistaa keuhkoja! :LOL:

Vau-odotuskirjanen Joka raskaudessa olen sellaisen neuvolasta saanut ja odotan kovasti jo uutta opusta! ;) Siitä taitaa eniten olla hyötyä ensikertalaisille,mutta kiva niitä on lukea,kun ei sitä kaikkea muista. Kiva jos tekisivät kirjasen toka,kolmas,neljäs jne kertalaisille,mutta hyvä kun tuo on olemassa.

Toivottavasti kaikilla kyytiläinen pysyy matkassa ja uudessa ultrassa epäilyt vaihtuisivat iloksi! :hug:

Täällä on väsy iskenyt...vois nukkua koko ajan... |O

Iisaon ja masuasukki 7+3
 
Huomenta! :wave: :)

IKÄEROSTA: Tytön ja vaavin ikäeroksi tulee lähes 4v.

HIMOISTA:Mulle on tullut kaamee himo juoda kokista! Siis en ole juonut kolaa muutamiin vuosiin ( paitsi joskus krapulaan ) :D niin nyt voisin juoda sitä kokoajan! :eek:

Odotan huomista neuvolaa kuin kuuta nousevaa.Jos syke löytyy niin aijon kertoa viikonloppuna äidilleni.Tuskaa tämmönen salailu! |O :D Vaikka ei se kumminkaan yllärinä heille tule,kysys jo joku aika sitten kun mulla oli löysä paita päällä että; "Tuleeks teille vauva kun sulla on tommonen paita pääl??? " :LOL:

Jos menis taas juomaan kolaa ja vetää antibioottia päähän! Kivaa keskiviikkoa kaikille! :wave:

MUKSU ja Pötkö 9+2
 
Tulin nopeasti käymään ja kertomaan kuulumisia. Olen viikon päivät voinut pahoin ja viikonlopusta alkaen todella pahoin 24/7.
Joten en ole töitten ja esikoisen hoidon lisäksi jaksanut tehdä muuta. Myös armoton väsymys vaivaa.

Eli eilen oli viimeinkin se odotettu varhaisultra ja kyllä käynti kannatti vaikka ei siihen olisi ollut varaa. Pikkuinen oli mitoiltaan 5mm ja vastasi viikkoja 6+1, kun menkkojen mukaan piti olla 7+0. Todennäköisesti olen ovuloinut myöhemmin joten en ota siitä stressiä. Sykä näkyi myös vahvana läpätyksenä ruudulla :heart:

Sain myös viikon saikkua ton pahoinvoinnin takia ja totesi että lisää kirjoitetaan tottakai jos on tarvis. Kun joku kyseli tuosta että saako saikkua niin ainakin minä sain.

Anteeksi omanapaisuus, lähden tästä takaisin lepäämään :ashamed: en vain jaksa muuta enää.

Stemia ja töppiäinen 7+1 (6+2) Tarkennetaan tuo sitten np-ultran jälkeen.
 
Kovasti jaksausta teille.. :hug: Toi on niin kamalaa aikaa, kun voi olla ihan päivästäkin kiinni, näkyykö syke vai ei. Aamulla jos ei oikein osaa vielä sanoa, niin illalla voisikin olla jo toinen tilanne. Koko ajan tapahtuu kehitystä. Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn ja pieni pyyntö tuonne yläkertaan, että kaikki päättyy hyvin :saint:

Mulla tuli taas aamulla mieleen, kun vein esikoista kouluun(saamarin lakko), että miten onnellinen sitä voikaan olla kaikesta hyvästä ympärillään. On rakastava perhe, ei vakavia sairauksia ja kaikki tuntuu nyt niin täydelliseltä. En haluaisi muuttaa mitään, enkä enempää voisi pyytää. Usein sitä narisee pikkuasioista, joskus rahat loppu, asiakkaat on pepusta, pojat rähisee keskenään, päätä särkee yms... mutta oikeasti kaikkihan on hyvin :heart: :heart: =)

Ja taas itkettää.. mulla on taas tällänen aamu. Luin lehdestä tohon lakkoon liittyviä haastatteluja ja kyynelehdin jo niistäkin. Olin iloinen pienen lapsen puolesta, kun pääsikin auton sijasta pulkkakyydillä päiväkotiin muutaman kilometrin matkan. Mietin miten jännäksi tuon pikkusen ihan tavallinen reissu muuttui.. Ja siitäkös sitten kyyneleet nousi silmään :LOL:

Ihankuin paha olo oisi helpottamassa. Kunhan pitää masun tasasen täynnä. Eilen join vesilasin melkeen tyhjään vatsaan ja siitä tuli sitten yökkörefleksi. Tuntuu, että pahoinvointi oli pahimmillaan viime ja toissa viikolla. Nyt alkaa olla aika energinen olo. Täytyy ehkä kuitenkin ottaa iisisti vielä..

Huomasin, että olin kirjottanu viimeks, et poikaa odottaessa ois poikien himo..
:LOL: :LOL: :LOL: No, kaikki ehkä ymmärsi että tarkotin suolasen.. hih :whistle:

Voi että, halit vielä sitä tarvitseville ja paljon tarrasukkia mukaan!

:wave: Puskajussi ja Onni 9+1 :heart:
 
Noista sykkeistä..kävin ultrassa rv. 6+3 ja syke näkyi tosi heikkona,lääkäri sanoi et on ihan päivästäkin kii koska alkaa sykkimään. Mittaa oli tuolloin 4.4mm. eli luultavast np-ultras LA muuttuu muutamal päiväl..alkio näkyi sellasena lituskana :D ja joku pussi oli siinä vieressä :/ kontrollissa kaikki oli hyvin ja oli jo sentin kasvanu tuosta. Nii,joku sanoi hyvin että keho ei toimi kuin kello;hedelmöittyminen on voinu tapahtua luultua myöhempää,miäki olin ihan varma ovulaatioajankohdasta,mut mun kohdalla saattaa muuttua 4:lläkin päivällä,että koittakaa ottaa rennosti :) ja toivotaan ja oletetaan että pikku sydän sykkii jo!kauhee "saarna" :D :D Meille tulee ikäeroksi 2v4kk. Ja tupakasta en edes aloita.2 tupakkaa/pv menee vieläkin,niin että tsemppiä kaikille lopettamiseen. Pahaa oloa vieläkin:( pyörryttää,ärsyttää,itkettää,ummettaa,turvottaa.ihanaa.nyt jo v-tuttaa tää olo et ihan pelottaa valmiiks toi loppuraskaus.KUNHAN TÄÄ PAHA OLO LOPPUIS!! Ai juu,np-ultrasta!kun esikoista ootin,tuli kutsu kotia että tervetuloa ultraan ja rakon tulee olla täynnä. Nyt tuli kutsu jossa luki tervetuloa kätilön vastaanotolle ä-polille. Ei sanaakaan ultrasta tai pissakiellosta,MIIIKS?kylhän miä nyt oletan että on np-ultra tuolloin kuiteski!?!huoh. Emmabella&pikkuJii 9+4
 
Ikäeroa Meille tulee 1v 5kk..

Vau-Kirja Esikoisesta ainakin sain kirjan ja sitä oli kyllä ihana lukea välillä :) Tykkään muutenkin lueskella hirveästi kaikkia raskaus ja vauva juttuja :D

Aamulla huomaa kun on ollut n. 20min hereillä ja ei ole kerennyt syödä niin oksu meinaa tulla.. Onneks saan teen aamulla juotua niin olo vähän paranee ja mies toi mulle mustikka vadelma keittoa niin sitäkin saa hyvin juotua.. Huomenna olis esikoisen 10 kk neuvola.. 7.45 jo.. :/ Saa nousta jo 6 aikoihin sängystä että keretään sinne. :LOL:

Onks teist joku käynyt mammajoogassa? Halusin sillon esikoisesta sitä koittaa mutta koskaan en aikaiseksi saanut.. :/

pikku prinssi 7+4
 
nordenskjold
Näinpä.. Mua ahdistaa niin paljon tää koko asia et toivon et maha tyhjenis nopeesti ja pääsen elämään omaa normaalia elämää mihin ei alun alkaen kolmas laps edes kuulunut. Mulla näkyi siis ruskuaispussi ja istukan alku mutta ei ultraaja puhunut sanallakaan mistään alkiosta joka ilmeisesti muiden mukaan olis jo pitänyt näkyä.. Olen vaan niin vihanen ettei voinut sanoa suoraan et tuskin siä mitään tulee olemaankaan kun oli kuulemma niin normaalia ettei mitään viä näy mutta muiden ultrien perusteella se ei pidä paikkaansa.. Mää en vaan jaksa..
 
Veri lakkas vuotamasta, oli varmaankin limakalvoperäistä. Kiitti tsempityksestä :heart:
pissitulehduskin selätetty vihdoin...

Oltiin eilen vanhan työporukan kanssa syömässä. Enpä olekaan vielä niin jänteistä ja raakaa lehtipihviä syönyt. Ja kauhea pettymys, kun just sitä lehtipihviä niin himosin :/ Toki marisin sitten tarjoilijapojulle asiasta. Heidän lehtipihvi kuulemma yleensä on medium tai medium plus, jasso, mutta kait siitä vois ees sanoa. *MURRR* Btw, se oli kyllä raakaa. Noo, sain sitten jälkkärin ilmaseks, se oli oikeen hyvää =) Sain vaan itteni niiiiin ähkyks, että oli paha olo vielä tänä aamunakin. Röyh.

Huomenna eka neuvola. Isäntä ei pääse mukaan, kun tajusi vasta tänään kysellä asiasta töissä josko hän tulis myöhemmin töihin huomenna. Eihän se "tietenkään" muille sopinut. Noo, on siellä ennenkin yksin pärjänny jos viime synnytyksenkin selvisin ilman silloista miestä ;)

Poika tuli maanantaiaamuna kotiin oltuaan reilun viikon isänsä kanssa reissussa. Totesi että mitähän täällä on tapahtunu ku kämppä on kuin pommin jäljiltä :whistle: En vielä viittiny tokasta että äitees on kuule ollu niiiiin ryytyny ku on pieniin päin ettei ole jaksanu siivota :LOL:
tjoo, jos nyt ees yrittäis tasottaa tilannetta jotenkin ja potkia tavaroita paikasta toiseen?


Höplömmöö 7+2?
 
Champion, tuo kohdun sisäinen näköala riippuu niin kovasti ultraajasta ja ultralaitteesta. Mulle Taysissa vannotettiin että heidän ultralla ei näy alle 6 viikkoinen alkio. Eli se ruskuaispussi on kaiken elämän lähtökohta. Jos sitä ei löydy, niin mitään ei ole tehtävissä. Ruskuaispussi häviää kun se alkio on riittävän vahva selvitäkseen ilman sitä. Mullakaan ei näkynyt sitä alkiota ja tunteet vetää laidasta laitaan. Yritän luottaa siihen mitä ultraaja kertoi. Korostan vielä, että päiväkin tekee tässä vaiheessa ihmeitä! Jos olisi rahaa, niin menisin taas Avalle. Saisi käsityksen nykytilanteesta. Ei tarttisi yli viikkoa panikoida. KOkonaan en ole lyönyt hanskoja tiskiin eikä sunkaan kannata. Meillä sikälikin samanlainen tilanne, että raskaus tuli aivan puskista. Tästä viidennestä en uskaltanut enää haaveillakaan, koska hoitoihin emme olisi enää lähteneet. Sikäli kamalaa, että jos tämä on tuulimuna, niin meillä meni se viimeinen toivo. Uutta ihmettä (meni 13 vuotta) emme voi jäädä odottamaan.

Onnea Emmabellalle ihanista uutisista!

Katsoin Hertan kanssa Lotta ystäväni, mikä oli tässä mielentilassa virhe! Piti itkeä valtoimenaan vaikka kuinka pitkä tovi. Voihan sen päivän niinkin käyttää :)

Kaikkea Hyvää,

N
 
Voi Hittolainen...

Täällä on käyty nyt niin hurjia keskusteluja varhaisultrasta et mä katkeen jännityksestä ja pelosta kohta ! se olis meillä edessä huomenna....
Mä en tiiä, miks jännään näin kovin. En muista esikoisesta jännänneeni, ehkä siksi ku se oli puolittain yllätys vauva ja viikon päästä oli meidän häät, joten oli muutakin tressattavaa ;)
Mut nyt tää on ihan kaameeta... nukuin tosi huonosti viime yön ja aina ku heräsin, ni oli mielessä pelkkä raskaus !! Tää on inhottavaa..
Ja mikä täs on kaikista tyhmintä, ni en usko et tää olo hälvenee tästä vaik ultras olis kaik hyvinkin.. sit sitä jännätään taas 12vkon ultraa jne.. HUOH, sanon minä =(

Mullahan ei raskaustesti kp32 näyttänyt vielä plussaa vaan vaasta kp36, joten tästä olettaen oon myös ovuloinnut myöhemmin.. Noh, tää varhaisultra on 6+5, joten sitte noiden sydänäänien kans on siin ja siin, munki kohdallani vai??
Mennään yskityiselle Avaan, joten uskon kyl et heillä on vimpan pääl laitteet ja asiantuntemus!
Kävin eilen Zumbaas taas ja tunnin aikana ja tunsin et ei hitto, tää flunssa tulee takas!
Nyt oon tukkees ku mikäkin, vaikee hengittää ja väsyttää ihan pirusti !!!

Mies lähti esikoisen kans käymään vähä kaupungilla et mä saisin levätä ja mitä mä teen, oon netis ;) joten nyt meen tekeen spagetti polognesee ja sit päikkäreille !!

Voikaa hyvin ja pitäkää peukut pystyssä et kaik olis hyvin :heart:

Minä ja pikku voice 6+4
 
Mä liity joukkoon kasvavaan

Vihdoinkin =)
Eli toista odotetaan.Esikoinen on syntynyt 10/2007 ja ikäeroksi tulee 3 vuotta.
Ja laskettu on kait 18.10
Tänään käyty ultrassa ja siellä se pikkuinen köllötteli ja sydän löi.

Viime viikolla kävin ultrassa ja mitään ei näkynyt ja lääkäri oli kovasti sitä mieltä että joko loptettanut kasvunsa tai ei sydänääniä vielä näy ja arvatkaa olenko ollut paniikissa koko viikon!!!!

Mutta tänään näkyi.Meidän lääkäri sanoi että jo parin päivän heitto voi tehdä tosi paljon,myös laitteet ja kuinka pätevä lääkäri on niin vaikuttaa tois paljon.

Oireista: Välillä yököttää..paleltaa ja hengästyttää ja maha on toooosi iso.

Vaunufriiikkinä mä ostin jo uudet vaunut :LOL:

Eli listaan voi laittaa Shenda...toinen....kätilöopisto

Shenda ja aarre 7+0
 
Täällä kaikki hyvin,nyt on tullu kuvioihin pyörrytys,kiva kun joutuu muutenkin juoksee ton pienen perässä ja noukkii lattioilta kaappeihin takas kamaa sitä mukaa kun toinen tyhjentää lisää..niin ei toi kyykkyyn ja ylös liike tee nannaa..huuuuh..

Tervetuloa uusille ja onnittelut raskaudesta :flower:

Heidi ja Muxu-kax rv. 9+4.
 
Nappula-10 ja Shenda81 tervetuloa ja onnea odotukseen :flower: :heart:

Shenda81: saako kysellä minkälaiset vaunut ostit? Terv. yks vaunufriikki myös...

höplömmöö: mä voin uskoa sun kiukutuksen, kun pihvi ei ollutkaan ihan niin hyvää kun kuvitteli "raskaus himoissaan". Mä oisin itse varmaan ärähtänyt kanssa oikeen kunnolla :LOL: No onneksi sait sentään hyvän jälkiruuan sitten :D

Mun alkoi hirveesti tekemään eilen mieli kiinalaista, täytyiskö illalla passittaa tuo mies hakemaan... Se kyllä oikeesti varmaan hermostuu muhun kohta :/

Mä tänään kanssa kiinnitin huomiota tuohon hengästymiseen... ei oikeen mitään tarvinnut ylimääräisiä rehkiä, vaan pukea tuota "yhteistyöhaluista" puoltoistavuotiasta niin ihan oli happi lopussa... Toivottavasti tää on vaan joku alkuraskausoire (?)

Meillä on koti nyt kyllä niin törkeessä kunnossa kun tavaroita on pisin pitkin lojumassa ja mä en vaan kertakaikkisesti saa itsestäni mitään irti että tekisin sen eteen jotain, oikeesti alkaa kohta hävettämään.

Kaikille voima :hug: , ketkä ovat sen tarpeessa!

Nyt ruuan pariin! :wave:

Lilein + Piipiäinen 8+2
 
Tervetuloa uusille ja voimia piinassa eläjille :hug:

Itsellä on edelleen se väsy+huono-olo ja saikku jatkuu ensi viikon. Menee päiviä, etten pysty sohvalta nousemaan, toisena päivänä jaksaa sentään käydä kaupassa...
Mutta aika vähäistä on kaikki tekeminen, oikein mitään en saa tehtyä. Paitsi nukuttua :LOL:

Meillä ei mies jaksa ymmärtää tätä väsymystä ja sekös mua riepoo :kieh: Totes´yhtenäkin päivänä että "kyllä muakin aamulla väsyttää ja silti meen töihin". Just joo. vähän palaa pinna kun se luulee että ihan laiskuuttani täällä kotona makaan. Aiemmissa raskauksissa tää väsymys ei oo ollu ihan näin kamalaa ja ehkä miehen on vaan vaikee tajuta millasta tää nyt on.
Eipä se tosin oo muutenkaan niin "innoissaan" kun oli ekasta ja tokastakin. No en määkään oo sillä tavalla...Mutta siis innoissaan, mutta kun on jo tavallaan tuttua hommaa niin se suurin hohto kai tästä puuttuu. Eli ei miestä kuulemma innosta ultratkaan "oon nähny mitä siellä on ja tapahtuu, ei ehdi tulla". Mulle se on kyllä sama, osaan ne hoitaa itsekin enkä tarvi kädestä pitäjää :D
Ja meillä on tosiaan raksahomat ja kaikki, että hyvä jos toi mies synnytkseen ehtii :LOL:

Mä ostin jo kärrytkin valmiiksi :whistle: Nyt alkuvuodesta saa edellisvuoden värejä halvalla, niin ostin sitten kun halvalla sain :D Ne on siis rattaat, Teutonian Timmyt, mut niitä voi käyttää vauvallakin. Yhdistelmiä en enää halunnu ja noi menee sitten pitkään kun on pienet ja näppärät. Aiemminkin vaihdettiin yhdistelmät pois ja ostettiin Scootterit, ei niillä yhdistelmien kärryillä jaksa kun ne on niin isot.

Lähden pihalle jos olo helpottuis ja sit pitääkin hakee lapset tarhasta :wave:

Zeena 8+5
 
Heissan!

Hyvistä ultrakuulumisista :flower:

Epätietoisuuden kanssa paineskeleville :hug: , toivotaan että tulee hyviä uutisia :)

shendalle erityisesti tervetuloa tänne :) Ollaan taidettu olla parissaki pinossa yhtäaikaa :)

kiinalaisen kalenterin mukaan meille ois tulossa poika! Mikä on hyvinkin yllättävä ku tyttö-olo ollu koko ajan ja tyttöä mulle on ennustettu aina. Mielenkiinnolla odotellaan, kumpi siellä on :)

Tissit on paisahtaneet täälläkin, ei meinaa liiveihin mahtua, mut en oo vielä ostanu uusia ku jos sitten kasvaakin lisää niin jäävät heti pieniksi. Pärjään ihan ok nykysillä.

Hengästymistä on täälläkin! Tuntuu, että saman tien alkaa hengästyttämään ku vähänkin nopeampaa kävelee.

on: viime yönä näin hirveitä km-unia :/ Ja aamulla sitten pelotti tietenki, että ei tämä raskaus jatku. Nyt on olo jo parempi :)
Mua vähän huolettaa ku syön niin vähän kasviksia :/ Oon aina ollu vähän huono syömään tuota kasvis-puolta ja nythän se ois erittäin tärkeää. Täytyy nyt skarpata ja alkaa tekemään vaikka salatteja. Eilen varasin neuvola-ajan ja se ois 23.3, jännittää jo nyt :D
 
Lilein Emmaljungan duo edget...ei ne ole vasta kuin n. 30. vaunut mitkä mulla on ollut.....Hullu mikä hullu.Nyt tosin lupsin miehelle että näitä en vaihda....no katotaan =)

Duffy
Ollaan me jossain pinossa ainakin yhessä oltu....muisti pätkii.

Kiinalaisesta kalenterista Sen mukaan meille olis tulossa poika...esikoisesta ainakin piti paikkansa...eipä ole kyll väliä kumpi tulee kunhan on terve.

Niin ja olen mä jo kerennyt hamstrata vauvanvaatteita..nyt olis kasassa kaikki 50,56 ja 62..vitsit mä olen pimee :LOL:
 
Noista ikäeroista: meillä tulee esikoiselle ja vauvalle eroa 4v10kk ja nykyiselle n´juniorille ja vauvalle 2v 6kk.
Esikoisen ja juniorin ikäero on toi 2v4kk tai jotain ja se on tosi passeli. Että kyllä ne pienet siitä sitten yhdessä leikkiikin, sitten kun vauva on vuoden ni alkaa olla jo kovat leikit yhdessä :) Meillä noi kaks on ihan erottamattomat ja leikkivät niin hyvin yhdessä :heart:

Kävin puolen tunnin kävelyllä ja mun mahaa vihloo niin hemmetisti |O En tiiä mitä kipuja nää nyt sitten on, kasvukipuja vai jotain muuta. Maha tuntuu muutenkin aralle. Taidan mennä käymään työpaikalla ja stiksaan pissan.
 
Eka neuvola nyt takanapäin ja np-ultrakutsua odotellaan.
Meillä siis LA 5.10 ja sairaala olisi tuo NKL =)
Vointi jo hieman seesteisempi, mutta väsymys aivan kamala..hui

Kysyisin nyt joltakin fiksummalta että mites nykyään tämä hiustenvärjäys ja raskaus ?? Onko sallittua ? Meitsin neuvola-täti hieman kokematon,veikkaan että on juuri valmistunut ja eka työpaikka.. hehh. Ei osannut vastata tähän tiukkaan kysymykseen.

Perlage77 9+1
 

Yhteistyössä